Varsio Skrevet 10. oktober 2009 #8281 Skrevet 10. oktober 2009 Hehe, kjenner til det, det er ikke alltid lett å få fingeren ut, selv når man går rundt og er bekymret. Bor du langt fra klinikken ? Nei, bor ikke sånn fryktelig langt unna. Har ringt de nå, og jeg skulle sende mail til kirurgen med spørsmålene mine. Så nå må jeg bare somle meg til det da
Gjest Sobril Skrevet 11. oktober 2009 #8282 Skrevet 11. oktober 2009 Hi Hi. Sjekket nettopp rullen med tape jeg har her hjemme, og den sier Micropore. Visste ikke det var viktig med merke, jeg, men da bruker jeg ihvertfall det som alle snakker om :gjeiper:
Avalon Skrevet 12. oktober 2009 #8283 Skrevet 12. oktober 2009 De første dagene er det ikke noe ok å bruke armene noe særlig. Etter en uke gikk det helt fint å henge opp og brette klær. Etter 2 uker gikk det greit å bære mat fra butikken til bilen, osv, ta ut av oppvaskmaskinen, etc. Nå etter 17 dager gjor jeg det meste, men bærer fremdeles ikke veldig tungt, støvsuger ikke og vasker ikke gulv. Det anbefales å vente med dette til etter 3 uker. Og det er IKKE godt å strekke armene høyt opp! Da strekker det veldig vondt i puppene og stingene. Hvis du har mulighet til å ha noen rolige uker etter operasjonen, er det det beste for både deg og puppene, tror jeg:-) Jeg hadde ikke trodd jeg skulle være så invalidisert og hemmet i så lang tid som dette etter operasjonen, så det kan være greit å tenke over at man ikke kan leve helt som vanlig en god stund etterpå. Håper jeg klarte å gjøre noe litt klarere for deg:-) Etter ca hvor lang tid kan man f.eks vaske håret sitt selv? Og hvor lenge var det man burde bruke sportsbh, var det 6mnd? Kom gjerne med andre ting også, vurdrer enda
Gjest Sobril Skrevet 12. oktober 2009 #8284 Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Etter ca hvor lang tid kan man f.eks vaske håret sitt selv? Og hvor lenge var det man burde bruke sportsbh, var det 6mnd? Kom gjerne med andre ting også, vurdrer enda Jeg vasket håret med det samme jeg kunne dusje, men bøyde hodet slik at jeg slapp å løfte armene. Nå hører det med til historien at jeg har kort hår. Jeg fikk beskjed om å ikke løfte armene over hodet før det hadde gått en uke (dvs. ikke strekke armene høyt over hodet. Har man albuen i brysthøyde så spiller det ingen rolle om hender og fingre går over hodehøyde) Jeg har inntrykk av at plastikkirurgene her til lands stort sett har samme instruksjoner for hvordan man skal leve etter inngrepet. Jeg måtte gå med sports-bh dag og natt i 3 uker. Deretter i 2 uker på dagtid. Imidlertid går jeg meg sports-bh nesten hele tiden allikevel, for jeg synes det er utrolig behagelig. Med de små puppene jeg hadde før var aldri sports-bh et tema da behovet ikke var tilstedeværende Ellers har det fungert greit å lytte til kroppen. Men én ting er sikkert; jeg har relativt høy smerteterskel, men hadde ALDRI i min villeste fantasi trodd at det skulle gjøre SÅ vondt. Au!! (har operert innlegget under muskelen) Lykke til med valget!! Endret 12. oktober 2009 av Sobril
momo Skrevet 12. oktober 2009 #8285 Skrevet 12. oktober 2009 Det er spennende, ingen tvil om det:-D Og ukene etterpå går ufattelig sent!! - Syns JEG, iallefall:-) Jeg går bare å venteer på at puppene skal normalisere seg og jeg kan leve helt som normalt, og få tilbake sexlivet mitt Kan ikke helt se for meg en 70C, selv om det i utgangspunktet høres bra ut med en C. Mente legen det ville bli vanskelig for deg å finne BH ? Jeg hadde 75B, noe som var minimalt på meg. Aner ikke hva jeg har fått nå etter å ha lagt inn 300 g. På sportsbh-en min jeg fikk på klinikken, står det 80E !! Hmmmm.......Visste ikke at fantes en E engang, jeg, så kanskje det er en annen "måleskala" som er brukt ?? Ja, tiden etter går vel veldig treigt den og. Jeg vil vel da bli gal av og ikke kunne trene. Men sex må man vel kunne få til på en måte ganske raskt. 70C er ikke så stort, men jeg trenger det da de er breie, så jeg bruker også ekstra silikon i bh`n og de veier 100 g. Legen sa ikke noe om att jeg ville få problemer med å finne bh etterpå. Og vil vel tro att i Oslo går det fint og finne bh på flere butikker. Men nå bor jeg på ett lite sted, så her finnes ikke 70D noen steder, har vært og lett og ihvertfall ikke 70DD. Eller jeg fant vel en skikkelig kjerring bh. Men greit jeg ikke bor langt unna oslo da, da får jeg bare shoppe en del da jeg er der. Så må nok dit noen uker etter opperasjonen og shoppe. Men må si jeg gleder meg å skulle ut å kjøpe undertøy etter opperasjonen da.
pie Skrevet 13. oktober 2009 #8286 Skrevet 13. oktober 2009 Hei Ja, jeg stoler på kirurgen, og siden det er samme klinikk det er snakk om og, så går det nok bra. Ikke at jeg skal bli gravid fortes mulig, men, jeg vil jo bli gravid en gang, helst før jeg er 25 I dag fikk jeg tlf fra klinikken, hvor de måtte flytte på min op dag. IIiikk... pga min høye BMI, så måtte det være en annestilege til stede, for at op skulle gå forsvarlig for seg, det hørtes litt skummelt ut, men men, går vel bra Så, jeg skal op på TIRSDAG, nå til tirsdag, 4 dager til. Oooohh.... Må få ordnet med fri fra jobb da. Men, det går nok greit å forflytte frien en uke frem. Nå gruer jeg meg litt hehe. Skal ikke op før kl 15 da, å det syns jeg var litt leit, for da må jeg vente så lenge på dagen, å da er det ca en halv dag som er brukt opp til tull Kunne heller brukt de timene på å komme meg. Meen meen Masse lykke til med operasjonen. Kan tenke meg du er spent. Like greit å bare hoppe i det og bli ferdig med det. Du får fortelle hvordan det gikk når du er i form til det. Pie
momo Skrevet 13. oktober 2009 #8287 Skrevet 13. oktober 2009 Stressless du må ha masse lykke til i dag! Du er sikkert ferdig nå. Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg.
pinkytwinky Skrevet 13. oktober 2009 #8288 Skrevet 13. oktober 2009 hei! jeg skal legge inn silikon under muskelen, 240/260g. skal til Nobel clinic. noen som har erfaringer derifra? har time FØRSTKOMMENDE fredag 11.15!! WWÆÆÆÆH! har to små barn hjemme,så det jeg lurer litt på er jo hvor lang tid det tok før dere greide å gjøre forskjellige ting..fks hvor mange dager før dere greide og gå oppe uten smerter,greide å vaske håret selv,lage middag,ligge flatt på ryggen/siden osv. får hjelp første 10dagene,så må jeg antakeligvis greie meg selv i 4dager,før mannen kommer hjem igjen.er veldig spent om jeg er i form til det! er helt flat etter to svangerskap,fyller ikke en AA engang! KUN brystvorter..skikkelig deprimerende.er 170høy og 58kg.kirurgen mente jeg hadde nok underhudsfett til å legge over muskel,men siden jeg regner med at jeg går sakte ned til trivselsvekta min på 53-54,så vil jeg ta under muskel.er redd for rippling. (har litt ekstra fett etter siste fødsel for 6mnd siden enda,DESSVERRE vet jeg at det kommer til å gå av..) en annen ting,hvordan stiller typen/mannen deres seg til operasjon? mannen min har vært EKSTREMT negativ siden dag 1! han hater at jeg skal gjøre dette,og mener at jeg ødelegger kroppen min.han mener at så lenge han er fornøyd,så burde jeg ikke bry meg med hva andre synes..men hva med hva jeg synes da? håper virkelig at han forandrer mening etter at det er gjort..noen som har erfaring med det? ble langt innlegg!! Hei, Jeg veier det samme som deg, har et barn, tok hos Nobel Clinic for 7 uker siden. Jeg tok 240 under muskel og er kjempe fornøyd. Det ser veldig bra og naturlig ut. Så naturlige, fine og stramme. Jeg hadde hjelp den første uken, sendte sønnen min på 3 år til mormoren sin. Jeg klarte meg fint etter 4 dager, kunne gjøre alt selv, nesten, utenom å bære så mye. Savnet sønnen min faktisk så mye at jeg hentet han etter 4 dager. Trengte ikke å bære han eller noen ting, han er jo 3 år, klarer jo å spise alene, gå på do og legge seg, så det var ikke noe problem i det hele tatt. Trengte hjelp til å vaske håret 4 dagen, men det er fordi jeg har langt hår, og det krever jo litt. Klarte å føne, rette ut alt selv. Tror ikke du trenger mer enn 10 dager. Men du må jo se an selv, det er litt forskjellig fra person til person, jeg hadde "brystspreng" de to første dagene, og etter det hadde jeg ikke noe smerte i det hele tatt, tok heller ikke alle tablettene jeg fikk fra klinikken da jeg ikke hadde noe vondt. man blir bare dopet av det, blir sløv osv. Du merker jo selv om du har vondt når medisinen begynner å gå ut av kroppen. Jeg opererte meg for min egenskyld, ingen andres. Mannen min sa han var fornøyd med meg uansett om jeg var tynn&tykk, med eller uten pupper. Men etter operasjonen har han vært så glade i dem. Og jeg har bedre selvtillit og. Det er jo det viktigste, at du skl føle deg bra!! Lykke til.. Du kommer til å bli fornøyd uansett. Det blir jo pupper uansett!
pinkytwinky Skrevet 13. oktober 2009 #8289 Skrevet 13. oktober 2009 Heisann. Jeg er ny her. Har vært aktiv i et amerikansk forum en stund, men tenkte det var på tide å finne et hvor man skriver på norsk Jeg tok silikon 260cc høy profil under muskel for 8 uker siden. De ser ut til å bli veldig naturlige og fine. Og - nå bruker jeg bh størrelse 75C eller 70D :D :D :D Fikk forresten plutselig litt angst her. Har vært litt "uvøren" med tapen og kanskje skiftet litt oftere enn jeg skal (prøver så godt jeg kan å vente en uke av gangen, men det hender de går av fortere). En annen ting er at dere prater merke på tapen, scanpore eller micropore. Jeg bruker vanlig hvit medisinsk tape kjøpt på apoteket som man finner i hylla. Jeg ANER ikke merke... Uff uff. Blir dette fatalt, kanskje??' Hei, jeg brukte micropore de to første ukene, og det er ikke til å anbefale, Etterlater altfor mye limrester syns jeg. Og vondt å dra av, selv etter dusj. Byttet til scanpore, er så bra. lett å ta av og. De pleier å ha det bak disken. Surgery tape eller noe står det på pakken, fra boost eller noe. er i min 8 uke nå, arrene har blitt fine, bytter også tapen ofte, burde kanskje gjøre det en gang hver 1-2 uke.
Gjest Sobril Skrevet 13. oktober 2009 #8290 Skrevet 13. oktober 2009 ' Hei, jeg brukte micropore de to første ukene, og det er ikke til å anbefale, Etterlater altfor mye limrester syns jeg. Og vondt å dra av, selv etter dusj. Byttet til scanpore, er så bra. lett å ta av og. De pleier å ha det bak disken. Surgery tape eller noe står det på pakken, fra boost eller noe. er i min 8 uke nå, arrene har blitt fine, bytter også tapen ofte, burde kanskje gjøre det en gang hver 1-2 uke. Er visst micropore jeg har brukt. Går helt greit. Jeg har dog kanskje skiftet tape litt oftere enn jeg burde. Jeg synes puppene ser så fine ut UTEN tapen, og derfor må jeg innom og "sjekke" i ny og ne. Vel... Skal være flink nå. Vente til jeg har hatt den på en uke denne gang. Arrene er "så som så". Vet ikke om det er fordi jeg har vært uvøren med tapen? I USA har jeg skjønt at det er vanlig å smøre arrene med et eller annet, og de blir jo fine der. Jeg er forøvrig i min 9. uke. Har et par flotte pupper i det minste :gjeiper:
stressless Skrevet 13. oktober 2009 #8291 Skrevet 13. oktober 2009 Hei hei alle, å takk for lykke ønskninger, så det ikke før nå Jeg er kommet trygt hjem, å operasjonen gikk bra, gikk så fort atte. Kan gå mer i detaljer senere, er litt slapp nå. Jeg må bare si at jeg er utrolig skuffet :( :( Føler ikke det er noe forskjell i det hele tatt, at de er små, så for meg større, å nå er de jo hovene i tilegg Jeg fikk 500 i høyre pupp og 400 i venstre, siden venstre er større enn høyre. Dråpeformede. Jaja, jeg håper det blir bedre. Har ikke fått noe kløft, men det ordner seg vel med en push up bh med tiden. Kommer ikke over hvor skuffet jeg er over str, men får tenke posetivt. Jeg høres kanskje ut som en drittunge, men jeg er ganske kraftig og bred over brystet/skuldrene, veier 90kg å er 163 høy, hadde så og si ikke noe bryst fra før av Så ja, hadde forventet meg myye større, dobbelt så store faktisk. Jaja.. Da er det overstått jaffal Har ingen smerter enda, men, det kommer vel
Gjest Sobril Skrevet 13. oktober 2009 #8292 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Slapp av, Stressless. Jeg kan love deg at både størrelsen (óg smertene) kommer før du vet ordet av det! I begynnelsen ser puppene merkelige ut. Jeg vet hva JEG tenkte om mine ihvertfall. Nå er det snart 9 uker siden, og jeg har fått et par myke, deilige C-cup pupper (eller D - spørs om jeg bruker 70 eller 75). Ta det med ro Det kan ta et halvt års tid før puppene får sin endelige form. Av andre forum har jeg lært at noen ser forandringer helt opptil et år. Kløft er det LENGE til du kan forvente deg. Jeg klarte vel å presse sammen til en liten en i uke 6 vil jeg tro (om jeg husker rett). Ligger jeg så klarer jeg fremdeles ikke å lage noen kløft. De første dagene, og ukene, ser puppene IKKE bra ut. But, you'll get there Endret 13. oktober 2009 av Sobril
stressless Skrevet 13. oktober 2009 #8293 Skrevet 13. oktober 2009 Hei hei! Var litt betryggende å høre, men jeg er fortsatt skuffet, blir nesten mer og mer skuffet. Har jeg virkelig betalt 32800 for dette?? Jeg hadde vel for høye forhåpninger da De ser ikke større ut, de er større på siden og under. Virker som puppene er sklidd ut på siden, om dere skjønner? Ikke noe kløft nei, pluss de er ganske så høyt oppe, kjenner implantatet på toppen av brystet/brystkassa. Men det vet jeg jo vil synke, eller, vet ikke, men håper og har blitt fortalt det. Puppene er utrolig spisse også, skikkelige 3 kanter, men, jeg kan bare håpe at det blir bedre!! Jeg har fortsatt ingen smerter, vet ikke når de kan "forventes". 6t siden jeg våknet fra narkosen. Jeg kan fortelle litt om min opplevelse da Jeg kom 30min før tiden, snakket litt med sykepleier om litt praktiske ting, om jeg hadde tatt pillene, dusjet med den såpen, ikke spist osv. Så ble jeg vist til sengen min. Var en seng "ihjeret" med gardiner rundt. Der var det lagt fram kåpe, skjorte og en "suuupersexy" engangstruse Jeg er veldig glad for at jeg barberte legger, under armer og musa tidligere i dag Den trusen var forresten gjennomsiktig, greit å ikke være full av hår som stikker ut av den, syns nå jeg da Dette tok jeg på meg, la meg i sengen for å slappe av. Det ble trilt inn et par stykker mens jeg lå der å ventet. Som tydeligvis hadde tatt mage plastikk. De hadde det ikke så godt hørtes det ut som, å da ble jeg enda mere nervøs. Men tenkte at jeg skal jo fikse pupper, å ikke mage, så det går vel bra Så kom annestilegen inn, pratet litt. Jeg var mest redd for å være våken under operasjonen, utenom å kunne si i fra, å kjente all smerte. Men han forsikkret om at det ikke var mulig. Siden det var en annen type "narkose/muskelavslappende" som ble brukt, da det kunne være tilfelle at folk som, men ikke sov, eller noe sånt Så sa han at det straks var klart. Men, jeg hadde jo ikke snakket med kirurgen enda, ikke blitt tegnet på. Så da løp han for å finne kirurgen. Inn på kotoret, ble tegnet på. Jeg fikk ikke se eller prøve noen inmplantater, noe jeg reagerte litt på. Følte det ble litt i hu og hast denne gangen og, som med konsultasjonstimen. Jeg var sistemann til å opereres for dagen, så kanskje kirurgen ville fort hjem? Vet ikke, syns det var litt ekkelt, når jeg tenker på det i ettertid. Jaja.. Ble enige om 500 i den ene puppen å 450 i den andre. Men endte med 500 i den ene og 400 i den andre. Så var det inn på operasjonssalen, da var jeg ikke så veldig høy i hatten. Har bare operert en gang før, å det var blindtarmen for 10 år siden. Kledde av meg, å la meg opp på bordet. Fikk pledd over meg osv. De knotet veldig med å sette kanylen på meg, stakk 4 ganger i venstre arm, før de prøvde høyre, oppå hånda, i steden for i innsiden av albuen. Da må jeg inrømme at jeg tenkte, fy flate, nå eller aldri, jeg ville gentlig trekke meg, siden de knota så med det stikket til bedøvelsen, jeg fikk liksom litt "ekstra" betenkningstid . Mens de dreiv med det, var det en av sykepleierne som vasket meg med sprit osv. Kjente spritstanken bare oste opp i trynet mitt. Ble litt uvel av det, men det gikk over. Kanylen var på plass, å jeg kjente en sviende smete oppover armen, å lurte på om det skulle være slik. Ja, det var noe de ga meg, som de måtte gi litt ekstra, siden det var ei tynn åre de hadde funnet. Så fikk jeg litt til, sikkert sovemedisin. Så fikk jeg oksygen maske, pustet i den, trakk dype pust. Å mens jeg lå der tenkte jeg at dette kan ikke stemme, jeg er jo lys våken, skal jeg ikke bli døsig snart??? Hmmm.... Hei, nå er du ferdig! Hæææ??? Jeg var jo nettopp våken Merkelig følelse hehe. Men, jeg merket jo ikke noe, å alt gikk bra. Jeg var ikke kvalm eller noen ting, ble trillet til sengen min, lå der å slappet av, fikk rundstykker og vann. Var kjeeempe tørst. Det første jeg gjorde etter operasjonen var å kjenne på puppene, å titte nedi. Da kom skuffelsen, men men. Prøver å tenke posetivt da Fikk hjelp til å kle på meg, så ble jeg hentet av min kjære. Alt i alt gikk det kjempe fort. Var der kl 14:30, å dro der i fra kl 18:00 Fikk med meg sterke smertestillende og kvalmenedsettende Bilturen hjem gikk også veldig fint
momo Skrevet 13. oktober 2009 #8294 Skrevet 13. oktober 2009 Stressless synd att du ikke føler deg fornøyd med str. Men tror nok det vil se mye bedre ut etterhvert. Så får håpe du blir fornøyd med tiden. Og de ser nok litt rare ut til å begynne med. Kirurgen min har advart meg der, sa tilogmed att jeg kunne få en bulk under puppen til å begynne med, men att med tiden blir de fine. Godt å høre du ikke har smerter etterpå. Er selv veldig spent på det. Har jo tatt bukplastikk med sying av muskler for 1,5 år siden og syntes ikke det var så ille. Så håper jeg ikke synes pupper er så ille.
Avalon Skrevet 14. oktober 2009 #8295 Skrevet 14. oktober 2009 Hei igjen, har et par spm som jeg håper noen tar seg tid til å svare på. -Når operasjonen er ferdig, er det da slik at man blir sendt hjem med en gang eller får du lov til å ligge litt å komme deg? -Hvor snart etter operasjonen er det vanlig å gå til kontroll, og ca hvor mange ganger og ofte? -Disse sportsbh´ene som blir anbefalt å bruke, hva heter de og hva koster de? -Og denne tapen, hvilken var det som var best? -Finnes det noe statistikk eller noe på hvor ofte, eller sjelden det går galt? -Ca pris på slik konsultasjontime man går på før op? -Vet dette kommer litt an på hvor mange pasienter en klinikk har, men kan det være mulig å få OP på en dato en velger selv, og slippe å vente i 1år på å få op? Det var de spm jeg kom på i farten etter å ha diskutert med min mor. Jeg har sett meg ut to klinikker, Coluseum i Stavanger og Privatsykehuset i Haugesund. Har ikke funnet en 3. Det må bli en som er såpass nært at min mor kan komme å hente meg. Jeg kan ikke være alene i leilighten den første tiden, så da må jeg være hos mamma. Men, om noen vet om flere klinikker i stavanger/ haugesunds området så bare si i fra. Det må også være lett for mamma å kjøre dit, hun får litt angst av slik bykjøring som er i stavanger. Vet det også er en annen privatklinikk i haugesund, men den fikk jeg dårlig intrykk av bare ved å lese nettsiden. Det lettet litt på bekymringene mine å snakke med mamma, og det merklige er at hun faktisk engasjerer seg i dette, på en god måte
stressless Skrevet 14. oktober 2009 #8296 Skrevet 14. oktober 2009 Hei igjen, har et par spm som jeg håper noen tar seg tid til å svare på. -Når operasjonen er ferdig, er det da slik at man blir sendt hjem med en gang eller får du lov til å ligge litt å komme deg? * For min del, å det tror jeg gjelder alle, så får du tid til å komme deg. Du kan ikke forlate klinikken med en gang, minst 1t må du være der. Resten kommer ann på hvordan du føler deg -Hvor snart etter operasjonen er det vanlig å gå til kontroll, og ca hvor mange ganger og ofte? * Jeg skal til etterkontroll allerede i morgen Så må en selv ta kontakt for kontroll etter 12 mnd. -Disse sportsbh´ene som blir anbefalt å bruke, hva heter de og hva koster de? * Jeg fikk en triumph stretch sportsbh på klinikken, gratis. Det var sikkert innbakt i prisen. -Og denne tapen, hvilken var det som var best? * Teipen som jeg har blitt anbefalt å bruke, heter Micropore. -Finnes det noe statistikk eller noe på hvor ofte, eller sjelden det går galt? * Dette vet jeg ikke, men tror det er ytters sjeldent det skjer noe galt -Ca pris på slik konsultasjontime man går på før op? * Jeg fikk gratis konsultasjons time, men de ligger på rundt 500-700kr -Vet dette kommer litt an på hvor mange pasienter en klinikk har, men kan det være mulig å få OP på en dato en velger selv, og slippe å vente i 1år på å få op? * For meg gikk det veldig fort. Kunne sikkert gått fortere, men jeg måtte fikse penger. Jeg hadde konsultasjon 31 Oktober, å ble operert 13 September. Jeg kunne selv velge når jeg ville operere, så lenge det var ledig da Var ikke lange ventetider der jeg var, på Fornebuklinikken! Det var de svarene jeg kunne gi i alle fall Håper det hjalp litt
stressless Skrevet 14. oktober 2009 #8297 Skrevet 14. oktober 2009 Stressless synd att du ikke føler deg fornøyd med str. Men tror nok det vil se mye bedre ut etterhvert. Så får håpe du blir fornøyd med tiden. Og de ser nok litt rare ut til å begynne med. Kirurgen min har advart meg der, sa tilogmed att jeg kunne få en bulk under puppen til å begynne med, men att med tiden blir de fine. Godt å høre du ikke har smerter etterpå. Er selv veldig spent på det. Har jo tatt bukplastikk med sying av muskler for 1,5 år siden og syntes ikke det var så ille. Så håper jeg ikke synes pupper er så ille. Hei momo Ja, jeg håper jeg blir fornøyd, blir sikkert det Men sånn som jeg føler nå, så tror jeg at det blir en operasjon til Men, det får heller bli etter at jeg er ferdig med å få barn Litt pupper er bedre enn ingen pupper Jeg har ingen betydelige smerter i dag heller, sitter liksom å venter på at de skal komme. Er jo veldig støl og mørbanket. Men ikke noe vodsomt plagsomt. Fikk ikke sove så veldig godt i natt. Er vandt med å sove på magen, å det går jo ikke nå Fikk sovet litt på siden, men kunne jo ikke strekke armen inn under puta, over hodet, om du skjønner, for da strekker en armen for høyt opp, så armen ble jo klemt under kroppen, å sovnet. Ubehagelig Så, da ble det med ryggen Skulle egentlig ønske en fikk noen sovepiller også. Ikke bare smertestillende, men men. Om du har tatt bukplastikk, så blir dette blåbær for deg tenker jeg
Avalon Skrevet 14. oktober 2009 #8298 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for svar! Jeg har sendt et slik kontaktskjema til Colosseum klinikken i Stavanger! Så da venter jeg bare på å få en konsultasjonstime *iiiiiik* Får nok også svar der på alt jeg lurer på. Noen her som har blitt operert der forresten, var dere fornøyde med kirurgen/e? Men, er det vanlig (på alle klinikker) at man må tilbake til kontroll allerede dagen etter? Å herregud... nå har liksom ballen begynt å rulle :dåne: Er fyllt av litt sånn glede-skrekk!
Tee Skrevet 14. oktober 2009 #8299 Skrevet 14. oktober 2009 Takk for svar! Jeg har sendt et slik kontaktskjema til Colosseum klinikken i Stavanger! Så da venter jeg bare på å få en konsultasjonstime *iiiiiik* Får nok også svar der på alt jeg lurer på. Noen her som har blitt operert der forresten, var dere fornøyde med kirurgen/e? Men, er det vanlig (på alle klinikker) at man må tilbake til kontroll allerede dagen etter? Å herregud... nå har liksom ballen begynt å rulle :dåne: Er fyllt av litt sånn glede-skrekk! Hei Avalon Jeg er ny her på forumet, har lest denne tråden i lang tid og hadde egentlig nok med å suge til meg informasjon fra alle dere andre:) Men ser nå at du er jo i samme område som meg så da er det jo litt greit å kunne svare deg på noen av dine spørsmål Jeg skal operere meg på Collosseum klinikken i stavanger 3 november hos Dr Ayman Zakaria, som jeg valgte da han utfører flest brystopersasjoner i rogaland. Så på noen andre klinikker rundt om og søkte litt rundt på nettet, men så vel egentlig bare at klinikk stavanger (hvis det var navnet igjen?) som også gjorde dette, samt en på Hinna. Collosseum var definitivt den klinikken folk hadde best erfaring med, i tillegg til at de tilbyr å rette opp evt skader innen et år etter operasjonen. Leste endel innlegg fra folk som hadde vært på klinikk stavanger også, som riktignok er noe billigere, men følte seg litt ubekvem på den klinikken. Jeg var forøvrig på konsultasjon hos Zakaria i september og fikk veldig gode "vibber " fra klinikken. Selve konsultasjonstimen følte jeg gikk fort da han hadde en hel del å fortelle. derfor har jeg fått en ny (gratis) time uken før selve dagen. Fikk velge dato selv, de bare sjekket at det var ledig da jeg ønsket. Mener de har ettersjekk en måned etter operasjonen også Så vil hverfall anbefale deg å sette collosseum klinikken høyt på listen din, de kan det de driver med, noe som er veldig betryggende Håper det hjalp deg litt på vei hvertfall! Og god bedring til stressless som er heldig og ferdig operert! Vet det er flere som har hatt det som deg med str de første dagene, men slapp av - du blir nok fornøyd og vil se at det er fine pupper du har fått du også :D
pinkytwinky Skrevet 14. oktober 2009 #8300 Skrevet 14. oktober 2009 Hei igjen, har et par spm som jeg håper noen tar seg tid til å svare på. -Når operasjonen er ferdig, er det da slik at man blir sendt hjem med en gang eller får du lov til å ligge litt å komme deg? Jeg våknet opp en time etter at jeg kom inn, kom inn kl 1000 og var ferdig operert 30min senere, så jeg lå der til kl 1130. Da dro jeg hjem. -Hvor snart etter operasjonen er det vanlig å gå til kontroll, og ca hvor mange ganger og ofte? Jeg er i min 7 uke nå. Har ikke vært på kontroll enda, men det er ikke før man er i sin 6 mnd. Men man kan selvføgelig ta seg en tur opp til klinikken for sjekke når som helst. -Disse sportsbh´ene som blir anbefalt å bruke, hva heter de og hva koster de? Jeg fikk sportsbh fra klinikken, Triumf. Brukte bare den, jeg vasket den ofte og la den til tørk med en gang, siden de anbefaler deg å bruke den hele tiden i 6 uker. -Og denne tapen, hvilken var det som var best? Jeg brukte scanpore. de to første ukene, men de la igjen må mye limrester og rev opp arret hele tiden, så jeg byttet til micropore. Lett å dra av og river ikke opp noe. -Finnes det noe statistikk eller noe på hvor ofte, eller sjelden det går galt? Det står på hjemmesiden til klinikken, elle rså kan du google det opp. -Ca pris på slik konsultasjontime man går på før op? Jeg betalte 400kr for konsultasjon og 28000 for operasjoenen, men har funnet ut at pilestredetklinikken i oslo er MYE billigere. -Vet dette kommer litt an på hvor mange pasienter en klinikk har, men kan det være mulig å få OP på en dato en velger selv, og slippe å vente i 1år på å få op? Jeg tok på Nobel Clinic. De er ganske fleksible der, jeg valgte dato selv. Om vinteren er det lang venteliste da man må vente lenge før man kan sole seg osv. Jeg tok 24 august, ikke noe venteliste i det hele tatt. Det var de spm jeg kom på i farten etter å ha diskutert med min mor. Jeg har sett meg ut to klinikker, Coluseum i Stavanger og Privatsykehuset i Haugesund. Har ikke funnet en 3. Det må bli en som er såpass nært at min mor kan komme å hente meg. Jeg kan ikke være alene i leilighten den første tiden, så da må jeg være hos mamma. Men, om noen vet om flere klinikker i stavanger/ haugesunds området så bare si i fra. Det må også være lett for mamma å kjøre dit, hun får litt angst av slik bykjøring som er i stavanger. Vet det også er en annen privatklinikk i haugesund, men den fikk jeg dårlig intrykk av bare ved å lese nettsiden. Det lettet litt på bekymringene mine å snakke med mamma, og det merklige er at hun faktisk engasjerer seg i dette, på en god måte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå