almita Skrevet 6. oktober 2009 #8261 Skrevet 6. oktober 2009 Hei Snart 7 mnd siden jeg la inn silikon. 280 under muskel, runde Puppene mine er blitt veldig myke nå syns jeg. Akkurat som mine gamle, bare større Så de blir nok mykere og mykere Åh, det var godt å høre! Har du snakket med kirurgen om puppene dine ?
snubis Skrevet 7. oktober 2009 #8262 Skrevet 7. oktober 2009 hei! jeg skal legge inn silikon under muskelen, 240/260g. skal til Nobel clinic. noen som har erfaringer derifra? har time FØRSTKOMMENDE fredag 11.15!! WWÆÆÆÆH! har to små barn hjemme,så det jeg lurer litt på er jo hvor lang tid det tok før dere greide å gjøre forskjellige ting..fks hvor mange dager før dere greide og gå oppe uten smerter,greide å vaske håret selv,lage middag,ligge flatt på ryggen/siden osv. får hjelp første 10dagene,så må jeg antakeligvis greie meg selv i 4dager,før mannen kommer hjem igjen.er veldig spent om jeg er i form til det! er helt flat etter to svangerskap,fyller ikke en AA engang! KUN brystvorter..skikkelig deprimerende.er 170høy og 58kg.kirurgen mente jeg hadde nok underhudsfett til å legge over muskel,men siden jeg regner med at jeg går sakte ned til trivselsvekta min på 53-54,så vil jeg ta under muskel.er redd for rippling. (har litt ekstra fett etter siste fødsel for 6mnd siden enda,DESSVERRE vet jeg at det kommer til å gå av..) en annen ting,hvordan stiller typen/mannen deres seg til operasjon? mannen min har vært EKSTREMT negativ siden dag 1! han hater at jeg skal gjøre dette,og mener at jeg ødelegger kroppen min.han mener at så lenge han er fornøyd,så burde jeg ikke bry meg med hva andre synes..men hva med hva jeg synes da? håper virkelig at han forandrer mening etter at det er gjort..noen som har erfaring med det? ble langt innlegg!!
pie Skrevet 8. oktober 2009 #8263 Skrevet 8. oktober 2009 Hei! Tuuusen takk for svar Det ga meg veldig mye Har prøvd å ringe i hele dag for å bestille time til op, men ingen som svarer. Jaja, får prøve igjen i morgen I går prøvde jeg ris trikset, 450g i hver pose, dæven, det ble noen store pupper gitt, men syns de passet til kroppen min. Men, for alt jeg vet, så kan jeg jo få den beskjeden etter op at det ikke var plass til mer enn 300 kanskje. Gratulerer så mye med graviditeten :D Godt å vite at det er ok å bli gravid etter en sånn op, ikke at en må vente i 2-3 år for eks Hei igjen Tusen takk for det, går helt fint å være gravid med silikoninnlegg. Må nesten bare stole på det kirugen sier, og vi opererer jo oss ved samme klinikk. Dobbeltsjekka akkurat mailen min, og det sto at det ville gå helt fint å bli gravid etter et halvt år. Man går jo tross alt gravid i nesten 10 mnd også.... Kunne være en fordel å ikke amme mer enn ca 3mnd for å unngå kapsel, det var det eneste. Vet ikke om jeg kommer til å amme no særlig i det hele tatt. Er så egoistisk at jeg tenker at jeg ikke kan være foruten disse innleggene. Hver dag er en drøm etter operasjonen i forhold til hvordan jeg hadde det før. Er så godt å kunne være seg selv uten å tenke på å skjule de puppene man ikke har.... Risposetrikset er ikke dumme saker, gikk også rundt med rispose i bh-en før operasjonen. Har fått en god b-cup, liten c. Har aldri hatt som mål å få store pupper, men pupper!!!! Har faktisk redusert følelse på deler av brystet, det samme med brystvortene. Men dette bryr meg ikke så mye, da jeg fra før av er vant med å skjule de for både meg selv og mannen min. Ikke vært et "koseobjekt" med andre ord... Så dette er et mye bedre alternativ enn de "gamle" puppene. Ville nok heller tatt buss/tog til kr.sand. Langt å kjøre med vonde pupper. Synes det var ubehagelig å kjøre lenge, beltet og giring var et særlig problem. Pie
stressless Skrevet 8. oktober 2009 #8264 Skrevet 8. oktober 2009 Hei igjen Tusen takk for det, går helt fint å være gravid med silikoninnlegg. Må nesten bare stole på det kirugen sier, og vi opererer jo oss ved samme klinikk. Dobbeltsjekka akkurat mailen min, og det sto at det ville gå helt fint å bli gravid etter et halvt år. Man går jo tross alt gravid i nesten 10 mnd også.... Kunne være en fordel å ikke amme mer enn ca 3mnd for å unngå kapsel, det var det eneste. Vet ikke om jeg kommer til å amme no særlig i det hele tatt. Er så egoistisk at jeg tenker at jeg ikke kan være foruten disse innleggene. Hver dag er en drøm etter operasjonen i forhold til hvordan jeg hadde det før. Er så godt å kunne være seg selv uten å tenke på å skjule de puppene man ikke har.... Risposetrikset er ikke dumme saker, gikk også rundt med rispose i bh-en før operasjonen. Har fått en god b-cup, liten c. Har aldri hatt som mål å få store pupper, men pupper!!!! Har faktisk redusert følelse på deler av brystet, det samme med brystvortene. Men dette bryr meg ikke så mye, da jeg fra før av er vant med å skjule de for både meg selv og mannen min. Ikke vært et "koseobjekt" med andre ord... Så dette er et mye bedre alternativ enn de "gamle" puppene. Ville nok heller tatt buss/tog til kr.sand. Langt å kjøre med vonde pupper. Synes det var ubehagelig å kjøre lenge, beltet og giring var et særlig problem. Pie Hei Ja, jeg stoler på kirurgen, og siden det er samme klinikk det er snakk om og, så går det nok bra. Ikke at jeg skal bli gravid fortes mulig, men, jeg vil jo bli gravid en gang, helst før jeg er 25 I dag fikk jeg tlf fra klinikken, hvor de måtte flytte på min op dag. IIiikk... pga min høye BMI, så måtte det være en annestilege til stede, for at op skulle gå forsvarlig for seg, det hørtes litt skummelt ut, men men, går vel bra Så, jeg skal op på TIRSDAG, nå til tirsdag, 4 dager til. Oooohh.... Må få ordnet med fri fra jobb da. Men, det går nok greit å forflytte frien en uke frem. Nå gruer jeg meg litt hehe. Skal ikke op før kl 15 da, å det syns jeg var litt leit, for da må jeg vente så lenge på dagen, å da er det ca en halv dag som er brukt opp til tull Kunne heller brukt de timene på å komme meg. Meen meen
stressless Skrevet 8. oktober 2009 #8265 Skrevet 8. oktober 2009 Glemte en ting, det med å miste følelse i brystvorten osv, det gjør meg ingenting, for jeg har nesten ikke noe følelse i brystene/vortene fra før av. Så har ikke et sån kose forhold til puppene mine. Jeg blir ikke kåt av at noen tar meg på puppene liksom
Varsio Skrevet 8. oktober 2009 #8266 Skrevet 8. oktober 2009 Åh, det var godt å høre! Har du snakket med kirurgen om puppene dine ? Nei, har ikke somlet meg til å gjøre det ennå :/ *treg*
Avalon Skrevet 9. oktober 2009 #8267 Skrevet 9. oktober 2009 Heihei! Jeg har såvidt skrevet her inne før for ganske lenge siden, er mest inne og bare titter. Har vurdert silikon en stund nå. Jeg har pengene, men har ennå ikke bestemt meg. Jeg har vel en 70B, men kunne godt tenkt meg en skikkelig C eller kanskje en liten D. Men, jeg er ennå så usikker... -tenk om noe går galt -tenk om jeg ikke blir fornøyd -tenk om jeg angrer -tenk om jeg velger feil kirurg osv. Har tenkt, grubblet og vurdert, vil ha under muskelen, snittet i armhulen eller under brystene, men lenger enn det har jeg ikke kommet. Kanskje hvis jeg prøver ristesten, kanskje det vil hjelpe meg til å endelig bestemme meg? Måtte bare få lufte litt til dere her inne, istedet for å få pes i en annen tråd
almita Skrevet 9. oktober 2009 #8268 Skrevet 9. oktober 2009 Nei, har ikke somlet meg til å gjøre det ennå :/ *treg* Hehe, kjenner til det, det er ikke alltid lett å få fingeren ut, selv når man går rundt og er bekymret. Bor du langt fra klinikken ?
almita Skrevet 9. oktober 2009 #8269 Skrevet 9. oktober 2009 Heihei! Jeg har såvidt skrevet her inne før for ganske lenge siden, er mest inne og bare titter. Har vurdert silikon en stund nå. Jeg har pengene, men har ennå ikke bestemt meg. Jeg har vel en 70B, men kunne godt tenkt meg en skikkelig C eller kanskje en liten D. Men, jeg er ennå så usikker... -tenk om noe går galt -tenk om jeg ikke blir fornøyd -tenk om jeg angrer -tenk om jeg velger feil kirurg osv. Har tenkt, grubblet og vurdert, vil ha under muskelen, snittet i armhulen eller under brystene, men lenger enn det har jeg ikke kommet. Kanskje hvis jeg prøver ristesten, kanskje det vil hjelpe meg til å endelig bestemme meg? Måtte bare få lufte litt til dere her inne, istedet for å få pes i en annen tråd Hei! Alle de tankene du har, har jeg også hatt, og sikkert mange med oss. Jeg gjorde inngrepet for to og en halv uke siden, og angsten for både det ene og det andre har ikke sluppet taket enda. Det er en stor ting å gjøre mot/med kroppen sin, og komplkasjoner er jo ikke helt uvanlig. Jeg følte til slutt at jeg ikke hadde noe å tape på å gjøre det, selv om jeg vet med meg selv at det ikke er helt sant. Mye kan skje, og må jeg ta protesene ut, blir jeg sittende igjen med enda mindre pupper enn jeg hadde før operasjonen! Men en ting kjenner jeg tydelig på, tross tvil og angst for komplikasjoner: lettelse. Jeg er så glad for å ha fått tilbake kvinneligheten! Jeg har sluttet å tenke på hva slags klær jeg tar på meg, (med tanke på hva som fremhever det tidliegere flate frontpartiet!:-), og selvtilliten har steget mange, mange hakk. Operasjonen har virkelig gjort veldig mye for meg. Dette var bare noen av mine tanker rundt det. Jeg kom til den konklusjonen at jeg nok aldri kom til å føle meg hundre prosent sikker på at silikon var løsningen, men valgte til slutt å hive meg uti det.... ja...:-)
momo Skrevet 9. oktober 2009 #8270 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg skal oppereres om 13 dager, men jeg er jo fortsatt ikke 100% sikker, tror vel aldri jeg vil blir det, er alltid noe å bekymre seg for. Og min bekymring nå er noe så latterlig som om jeg vil slite med å finne fine bh`r etterpå da det er mulig jeg blir en str 70DD. Men dette er noe jeg virkelig har ønska de siste 2 årene, og jeg plages vel bare mer og mer av mine bryst som er der bare helt tomme. Bare til den ris testen, håper dere har digital vekt da, for det brukte ikke jeg og fikk litt panikk over hvor stort det var, men fikk veid de igjen og da veide de 130 g mer enn jeg får. Så ble litt letta da. Så vekter som ikke er digitale kan vise en del feil.
momo Skrevet 9. oktober 2009 #8271 Skrevet 9. oktober 2009 Lurer veldig på hvordan det er med trening etterhvert jeg. Nå er jeg litt treningsnarkoman og bekymrer meg litt for hvordan det skal gå i tiden etterpå. Det jeg trener mest er spinning, styrke og yoga. Regner med att spinningen er det jeg kan starte med igjen raskest. Der er det jo lite belastning på bryst. Men sefølgelig litt. Yoga er jo veldig mye strekk da så der må jeg bare kjenne etter. Styrke er vel lurt og vente med i 6 uker kanskje, ihvertfall armer og bryst. Min plan er ihvertfall og gå turer i fra 2 uker etter, så spinning etter 3-4 uker, så styrke etter 6 uker, sikkert litt før på ben og mage og yoga fra 4-5 uker. Tror dere det vil gå bra? Hva er deres erfaring med trening etterpå?
Avalon Skrevet 9. oktober 2009 #8272 Skrevet 9. oktober 2009 Hei! Alle de tankene du har, har jeg også hatt, og sikkert mange med oss. Jeg gjorde inngrepet for to og en halv uke siden, og angsten for både det ene og det andre har ikke sluppet taket enda. Det er en stor ting å gjøre mot/med kroppen sin, og komplkasjoner er jo ikke helt uvanlig. Jeg følte til slutt at jeg ikke hadde noe å tape på å gjøre det, selv om jeg vet med meg selv at det ikke er helt sant. Mye kan skje, og må jeg ta protesene ut, blir jeg sittende igjen med enda mindre pupper enn jeg hadde før operasjonen! Men en ting kjenner jeg tydelig på, tross tvil og angst for komplikasjoner: lettelse. Jeg er så glad for å ha fått tilbake kvinneligheten! Jeg har sluttet å tenke på hva slags klær jeg tar på meg, (med tanke på hva som fremhever det tidliegere flate frontpartiet!:-), og selvtilliten har steget mange, mange hakk. Operasjonen har virkelig gjort veldig mye for meg. Dette var bare noen av mine tanker rundt det. Jeg kom til den konklusjonen at jeg nok aldri kom til å føle meg hundre prosent sikker på at silikon var løsningen, men valgte til slutt å hive meg uti det.... ja...:-) Takk for svar. Jeg har kastet meg uti ting før uten å ha vært 100% sikker, og har endt opp med å ikke angre. Men silikon er liksom en mer big deal. Bekrymrer meg mye, for alt. Hvor lang tid tar det før du kan bruke armene igjen? Hvis jeg gjør dette, så har jeg lyst til å gjøre det rett etter eksamenstid, så det ikke blir masse bøker og farting frem og tilbake på forskjellige skoler med vonde pupper og ubruklige armer.
almita Skrevet 9. oktober 2009 #8273 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for svar. Jeg har kastet meg uti ting før uten å ha vært 100% sikker, og har endt opp med å ikke angre. Men silikon er liksom en mer big deal. Bekrymrer meg mye, for alt. Hvor lang tid tar det før du kan bruke armene igjen? Hvis jeg gjør dette, så har jeg lyst til å gjøre det rett etter eksamenstid, så det ikke blir masse bøker og farting frem og tilbake på forskjellige skoler med vonde pupper og ubruklige armer. De første dagene er det ikke noe ok å bruke armene noe særlig. Etter en uke gikk det helt fint å henge opp og brette klær. Etter 2 uker gikk det greit å bære mat fra butikken til bilen, osv, ta ut av oppvaskmaskinen, etc. Nå etter 17 dager gjor jeg det meste, men bærer fremdeles ikke veldig tungt, støvsuger ikke og vasker ikke gulv. Det anbefales å vente med dette til etter 3 uker. Og det er IKKE godt å strekke armene høyt opp! Da strekker det veldig vondt i puppene og stingene. Hvis du har mulighet til å ha noen rolige uker etter operasjonen, er det det beste for både deg og puppene, tror jeg:-) Jeg hadde ikke trodd jeg skulle være så invalidisert og hemmet i så lang tid som dette etter operasjonen, så det kan være greit å tenke over at man ikke kan leve helt som vanlig en god stund etterpå. Håper jeg klarte å gjøre noe litt klarere for deg:-)
almita Skrevet 9. oktober 2009 #8274 Skrevet 9. oktober 2009 Lurer veldig på hvordan det er med trening etterhvert jeg. Nå er jeg litt treningsnarkoman og bekymrer meg litt for hvordan det skal gå i tiden etterpå. Det jeg trener mest er spinning, styrke og yoga. Regner med att spinningen er det jeg kan starte med igjen raskest. Der er det jo lite belastning på bryst. Men sefølgelig litt. Yoga er jo veldig mye strekk da så der må jeg bare kjenne etter. Styrke er vel lurt og vente med i 6 uker kanskje, ihvertfall armer og bryst. Min plan er ihvertfall og gå turer i fra 2 uker etter, så spinning etter 3-4 uker, så styrke etter 6 uker, sikkert litt før på ben og mage og yoga fra 4-5 uker. Tror dere det vil gå bra? Det tror jeg vil gå veldig bra! Det er jo litt varierende hvor mye ubehag man får etter operasjonen, men jeg kan iallefall svare for meg selv:-) Etter en uke gikk jeg rolige turer. Hvis jeg gikk litt på, føltes det veldig ubehagelig, som om puppene løsnet på et vis. Etter 2 uker gikke det fint å gå skikkelig på, og sykle på trimsykkel:-) Jeg vil starte på styrketrening på en måneds tid, tror jeg. Mener at det anbefales å vente 6 uker med det, spes. på armene, da. Hva er deres erfaring med trening etterpå?
almita Skrevet 9. oktober 2009 #8275 Skrevet 9. oktober 2009 Hmmm.... jeg har jo svart deg, men hvor ble svaret av ???
momo Skrevet 9. oktober 2009 #8277 Skrevet 9. oktober 2009 Takk for svar! Godt å høre det ikke tar alt for lang tid da. Er veldig spent nå, spesielt på de første ukene. Takk og pris har jeg barnefri i 2 uker etterpå. Det trengs nok. Og datteren min på 8 kan jo hjelpe litt til hjemme og med han på 2.5 år. Så lurer jeg veldig på hva slags bh str jeg blir. Nå er jeg jo en 70C, men får plass til sånne silikon innlegg på 100 g i. Så håper jeg bare går opp en str, men med 350 er jeg litt redd for att det ender med dobbel d.
almita Skrevet 10. oktober 2009 #8278 Skrevet 10. oktober 2009 Takk for svar! Godt å høre det ikke tar alt for lang tid da. Er veldig spent nå, spesielt på de første ukene. Takk og pris har jeg barnefri i 2 uker etterpå. Det trengs nok. Og datteren min på 8 kan jo hjelpe litt til hjemme og med han på 2.5 år. Så lurer jeg veldig på hva slags bh str jeg blir. Nå er jeg jo en 70C, men får plass til sånne silikon innlegg på 100 g i. Så håper jeg bare går opp en str, men med 350 er jeg litt redd for att det ender med dobbel d. Det er spennende, ingen tvil om det:-D Og ukene etterpå går ufattelig sent!! - Syns JEG, iallefall:-) Jeg går bare å venteer på at puppene skal normalisere seg og jeg kan leve helt som normalt, og få tilbake sexlivet mitt Kan ikke helt se for meg en 70C, selv om det i utgangspunktet høres bra ut med en C. Mente legen det ville bli vanskelig for deg å finne BH ? Jeg hadde 75B, noe som var minimalt på meg. Aner ikke hva jeg har fått nå etter å ha lagt inn 300 g. På sportsbh-en min jeg fikk på klinikken, står det 80E !! Hmmmm.......Visste ikke at fantes en E engang, jeg, så kanskje det er en annen "måleskala" som er brukt ??
stressless Skrevet 10. oktober 2009 #8279 Skrevet 10. oktober 2009 Hei hei! Nå er det bare 3 dager igjen til min stooore dag. I dag fikk jeg et skriv og resept i posten. Har vært å hentet det på resepten. Jeg lurer på om det er noen her som vet om man kan vaske seg med balsam etter man har brukt den såpen som en skal vaske seg med?
Gjest Sobril Skrevet 10. oktober 2009 #8280 Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Heisann. Jeg er ny her. Har vært aktiv i et amerikansk forum en stund, men tenkte det var på tide å finne et hvor man skriver på norsk Jeg tok silikon 260cc høy profil under muskel for 8 uker siden. De ser ut til å bli veldig naturlige og fine. Og - nå bruker jeg bh størrelse 75C eller 70D :D :D :D Fikk forresten plutselig litt angst her. Har vært litt "uvøren" med tapen og kanskje skiftet litt oftere enn jeg skal (prøver så godt jeg kan å vente en uke av gangen, men det hender de går av fortere). En annen ting er at dere prater merke på tapen, scanpore eller micropore. Jeg bruker vanlig hvit medisinsk tape kjøpt på apoteket som man finner i hylla. Jeg ANER ikke merke... Uff uff. Blir dette fatalt, kanskje?? Endret 10. oktober 2009 av Sobril
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå