Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Er ny i denne tråden, men har lest her flere ganger før. Silikon er noe jeg har tenkt mye på de siste to årene. Før det var jeg så heldig att jeg hadde to flotte pupper, men etter jeg fikk sønnen min så forsvant de. Så nå er det huden igjen og såvidt litt pupp nederst i de, men bare ett lite heng, bruker str 70C nå, men det er fordi brystene mine er breie, så må ha den str da, men puppen fyller ikke bh`n helt opp. Nå er dette H&M str og, venninna mi sier att der er bh`ne en str mindre enn normalt og, men det vet jeg ikke da.

Jeg vil ikke ha mye silikon da, for jeg ønsker det kal se mest mulig naturlig ut, også trener jeg en del, derfor ikke så praktisk med noe veldig stort.

Lurer på om det er noen andre her som har fyllt opp tomme pupper, bare lurer på hvor mye dere måtte fylle på.

Jeg er litt redd for att det trengs for mye for å fylle de opp, men håper jo ikke det.

Jeg har allerede første konsultasjon på fredag, da skal jeg på colosseumklinikken til Tom Bjerke. Er det noen som har erfaring med klinikken eller legen. Er i Oslo.

Ellers andre klinikker å anbefalle i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var jeg på konsultasjon i går. Det gikk veldig bra, jeg likte kirurgen veldig godt og vi fikk prata veldig mye sammen, jeg fikk også prøvd veldig mye, så det var veldig bra. For att jeg skal få ett bra resultat så må jeg legge inn 350 og høyprofil. Syntes faktisk ikke det så skremmende stort ut heller. Fikk prøvd både det og 400 under en ganske trang bluse jeg hadde på meg, og blusen gikk da faktisk over, trodde jeg ikke da det ikke er så mye å gå på fra før. Så jeg kommer til å gå for det. Nå er jeg jo så og si flat, så tror vel kanskje ikke 350 blir så ille da. Var det som trengtes for å fylle opp de tomme brystene mine.

Så da skal jeg ringe på mandag og bestille tid til opperasjon, klarer ikke helt og bestemme meg hvor raskt jeg ønsker det. Men er kanskje greit å bare hoppe i det, pengene har jeg jo.

Skrevet

Er det sånn at glatt overflate gir mye større kjangs for kapsling enn ru overflate?

Skrevet
Er det sånn at glatt overflate gir mye større kjangs for kapsling enn ru overflate?

Etter som jeg har forstått har ikke norske kirurger implantater med glatt overflate.

Skrevet

Bestilte time i går, og jeg skal oppereres 22 oktober, tenk bare en måned til. Gleder meg masse. Men har en del praktisk som må ordnes. Tror det jeg gruer meg mest til er att jeg ikke får trent noe på 6 uker. Kommer jo til å gå tur før det, men det er liksom ikke skikkelig trening. Men overlever vel det og, har en eksamen jeg må lese til og, så noe fornuftig skal jeg da få gjort.

Skrevet

Lurer på hvorfor man må bruke sportsbh i 6 uker?? Det er 4 uker siden jeg opererte. Arrene har bltt fine og jeg taper de annå. har prøvd en del Bher, men hvis jeg tar ut spilene så vil Bh ikke gnage på arrene. Og hvorfor skal man ikke bruke push up før det har gått 6 uker? Vil gjerne bruke vanlig BH igjen...

Leste også på qvinne at man kan sove uten sportsbh etter 3 uker. Blir puppene penere om jeg bruker sportsbh døgnet rundt?

Etter 4 uker så har jeg ikke lenger hevelser og de kjennes ganske naturlige ut.

Brukte forresten scanpore tape første uken, men anbefaler micropore. Altfor mye limrester på scanpore og micropore er lettere å dra ut etter en dusj.

Pinky

Skrevet

har hørt at man ikke kan ligge på ryggen den første stunden etter operasjon..stemmer det? isåfall,hvorfor? og hvor lenge?

Skrevet

Hei! :)

Første dag som medlem her:-)

Jeg ble brystoprert for 10 dager siden, og dessverre oppdaget jeg ikke dette forumet før etter operasjonen. Utrolig mye nyttig info samlet på ett sted, og masse erfaringer å dra nytte av - for de som ikke er så kjappe i svingene som jeg var......

Jeg opererte meg forøvrig hos Eurocosmetic, og operasjonen ble utført på Pedro Saits hudklinikk i Kristiansand. Jeg tror de kommer til byen månedlig for å utføre operasjoner.

Jeg er fornøyd med servicen hos dem, men jeg fikk et sterkt inntrykk at de er noe overbelastet. (vel, sykepleieren sa også rett ut at de hadde en ufattelig pågang, men de skulle klare å presse meg inn i løpet av høsten....)

I forkant av operasjonen hadde jeg flere telefonsamtaler med en sykepleier, kona til kirurgen. Jeg kunne ringe henne akkurat når det passet, og hun svarte utrolig koselig og personlig. Det gjorde mye med tryggheten min.

I etterkant fikk meg med meg et skriv med instrukser, og dette syns jeg var lite utfyllende og detaljert. Det, i tillegg til at jeg ikke fikk hvile meg nok på klinikken, syns jeg ikke var bra nok. Jeg forventer mer etter å ha betalt for en kostbar operasjon.

Operasjonen tok en time, og 10 minutter etter at de fikk liv i meg, var mannen min på plass. Fra da av prøvde sykepleieren å få liv i meg, men jeg var helt i koma etter narkosen. Etter en time hadde jeg ikke noe annet valg enn å forlate klinikken. Det endte i oppkast, selvfølgelig.

Hjemme kastet jeg opp 3 ganger til, før jeg sovnet og sov komasøvn i 5 timer. De påfølgende 2 dagene var jeg skikkelig sliten, sløv, og veldig tørst:-)

Jeg har hatt narkose 5 ganger før, og kroppen tåler det mindre og mindre for hver gang. Det kjennes ut som kroppen får en solid dose gift.

Når alt dette er sagt, så er jeg til nå veldig fornøyd med mitt nye frontparti :ler:

Brystene er fremdeles teipet som to mumiepupper, så de står veldig ut, men størrelsen ser bra ut. Nå gjenstår det bare å se om sluttresultatet blir så naturlig som kirurgen sa det ville bli - og forhåpentligvis får jeg ingen komplikasjoner. Det tenkte jeg ikke noe særlig på før operasjon, for da var det så fjernt. Nå sitter jeg med en klump i magen og kjenner på mine harde bryster, og gjør meg alle mulige katastrofetanker. Tenk om de forblir harde ?? Tenk om jeg må ta dem ut, og tenk om de rue innleggene tar med seg alt av brystvev på veien til søpla....?? :tristbla:

Jeg må bare avslutte dette altfor lange innlegget med å si at jeg til nå føler jeg fått tilbake min kroppslige verdighet, og det er jammen verdt hver eneste krone jeg har brukt! :ler:

Skrevet
har hørt at man ikke kan ligge på ryggen den første stunden etter operasjon..stemmer det? isåfall,hvorfor? og hvor lenge?

Jeg ble fortalt at jeg måtte ligge på ryggen i hele 6 uker!!! Sykepleieren sa at det tar tid for innleggene å feste seg skikkelig, og ryggleie var påkrevd for optimale groforhold, samt at man ville gjøre alt man kunne for at det estetiske sluttresultatet skulle bli så bra som mulig.

Jeg har nå ligget på ryggen i 10 dager, og det er ren tortur! Det er jo plent umulig å sove seg gjennom en hel natt på ryggen, når kroppen er vant til å snu seg ørten ganger...

Hva gjør man ikke for skjønnheten :fnise:

Skrevet
Jeg ble fortalt at jeg måtte ligge på ryggen i hele 6 uker!!! Sykepleieren sa at det tar tid for innleggene å feste seg skikkelig, og ryggleie var påkrevd for optimale groforhold, samt at man ville gjøre alt man kunne for at det estetiske sluttresultatet skulle bli så bra som mulig.

Jeg har nå ligget på ryggen i 10 dager, og det er ren tortur! Det er jo plent umulig å sove seg gjennom en hel natt på ryggen, når kroppen er vant til å snu seg ørten ganger...

men de første dagene,så har jeg lest at mage sover i halveis sittestilling... er det bare for sin egen del? tenkte kanskje operasjonsårene ble "strekt" for mye eller noe,hvis man lå på ryggen med en gang..?

Skrevet
men de første dagene,så har jeg lest at mage sover i halveis sittestilling... er det bare for sin egen del? tenkte kanskje operasjonsårene ble "strekt" for mye eller noe,hvis man lå på ryggen med en gang..?

Jeg kan bare svare for egen del, og jeg sover enda med en hel dyne pluss to veldig myke puter under rygg og hode. Det gjør det mer komfortabelt å ligge på ryggen, og det gjør også at jeg kan lene meg bittelitt til sidene siden dyna stikker ut og tar av for det verste presset mot puppene.

De første dagene sov jeg skikkelig høyt, for det føltes vondt og uheldig å ligge flatere.

Håper du ble noe klokere:-)

Skrevet

Heisann=) tenkte jeg kunne svare på dette og et inlegg litt lenger oppe her. jeg ble operert på fornebuklinikken for en mnd siden. jeg fikk beskjed om å sitteligge noen dager, men at jeg kunne ligge på siden så fort jeg ville. Kroppen ville si i fra selv om jeg ikke burde ligge på siden, og det gjør den:p jeg begynte å ligge på sia etter to uker, og det er i følge dem ikke noe problem. men, du bør kanskje gjøre som din kirurg sier? jeg har litt på følelsen at sykepleiere sier litt mye de kanskje ikke har helt peiling på noen ganger. ikke for å være slem altså. men tror ikke de liker å si at de ikke vet:p hehe... nei nå er jeg ekkel. men spør kirurgen din hvis du lurer på. så var det det med om puppene dine blir tomme poser. har du lagt over eller under muskel? hvis de ligger under vil ikke selve puppevevet henge i implantatet, men det gjør det selvsagt over. men gi puppene dine tid:) de blir nok myke og gode. mine er harde enda, etter en mnd. men det er totallu verdt det , for de er så fiiine:p og enda kan det visstnok ta 11 mnd til før de faller på plass, blir myke og får formen sin. på fornebu tar de ut implantat gratis, men jeg fikk høre litt statistikk over det der, og visstnok er det veeeeeldig få som tar ut. så folk blir nok mer fornøyde enn de er redde for. du blir så fiiin så:D

Skrevet

Lurer på hvorfor man må bruke sportsbh i 6 uker?? Det er 4 uker siden jeg opererte. Arrene har bltt fine og jeg taper de annå. har prøvd en del Bher, men hvis jeg tar ut spilene så vil Bh ikke gnage på arrene. Og hvorfor skal man ikke bruke push up før det har gått 6 uker? Vil gjerne bruke vanlig BH igjen...

Leste også på qvinne at man kan sove uten sportsbh etter 3 uker. Blir puppene penere om jeg bruker sportsbh døgnet rundt?

Etter 4 uker så har jeg ikke lenger hevelser og de kjennes ganske naturlige ut.

Brukte forresten scanpore tape første uken, men anbefaler micropore. Altfor mye limrester på scanpore og micropore er lettere å dra ut etter en dusj.

Pinky

Skrevet

Hei hei. For en genial tråd Happy.gif Har letet masse rundt på nettet, om en forum som tar for seg dette temaet. Det er MASSE å lese i gjennom, å jeg har lest MASSE på mange forskjellige steder. Men, jeg orker ikke å lese i gjennom alt desverre. Så håper dere kan svare på mine spm. Selv om dere sikkert har svart på det mange ganger før icon_wink.gif

Jeg er 23 år, 163 høy og veier 85kg, ganske så kraftig jente med andre ord :P Men, pupper, det er jeg ikke "velsignet" med, alle kraftige jenter har jo kembo pupper, men ikke denne jenta nei, det er bare noen små myggstikk, bruker 80C i bh, men puppene er så brede, får ikke noe i nærheten av kløft med push-up bh en gang. Jukser med slike silikon inlegg man får kjøpt på lindex bla, men får ikke kløft før jeg presser armene sammen, om dere skjønner :P

Har egentlig ikke vært sånn veldig plaget med små pupper, så lenge jeg har klær på hehe. Men men, har lekt lenge med tanken om silikon, men har tenkt at det er stress, dyrt og en lang prosess, ventelister osv.

Men, i det siste har jeg gått ned en del i vekt -10kg, og mer skal bort, å da forsvant mer og mer av puppene mine icon_sad.gif Så, da bestemte jeg meg. Jeg sjekket rundt på nettet, å fant ut at jeg velger Fornebuklinikken, hørt og lest mye bra om de, og egentlig funnet bare to negative ting om de. Så de er nok bra Happy.gif Ikke var det så dyrt, eller stress heller Happy.gif Nesten litt for enkelt, å "billig", i forhold til hva det vil gi meg, å få nye pupper. Det er en større verdi for meg å få pupper, enn 32800kr.

Ringte å fikk konsultasjonstime 2 dager etter. Jeg var der 30 sept. Det jeg stusser litt på, er at jeg leser andre steder at de fikk prøve inlegg osv i bh for å se hvor stort det ble osv. Legen ville legge inn 450g?!?! Over muskelen, jeg hadde så mye et eller annet. Jeg fikk ikke prøve noen ting, å han sa bare at jeg skulle stole på han. Jeg skulle få dråpeformede, det ville passe meg. Alt gikk så fort egentlig, han snakket om kapsel dannelse osv, tok bilder, åsså ble jeg sendt videre til ei anna som skulle ta det praktiske. Jeg satte ikke opp noe time der og da, men har jo bestemt meg for å gjøre det. Så håper ikke det er så lange ventelister på selve oprasjonen. Må ringe på mandag for å få datoen. Er veldig spent, men syns kanskje 450g hørtes litt mye ut? Samtidig som jeg er redd for at de skal bli for små :P

Jeg lurer også på hva som eventuelt skjer, om man skulle bli gravid 1mnd/3uker etter en puppe operasjon? Blir puppene ødelagt, om de blir større, ikke lenge etter en operasjon? Ikke at det er tilfellet, men lurer :)Eller om man skulle legge på seg.

Hva med alkohol? Hvor lenge bør en holde seg borte fra det? Og må man gå med sports bh hele tiden? Om jeg skal i bryllup for eks 1 uke etter oprasjon, kan jeg gå med vanlig bh i noen timer?

Dette ble et fryktelig langt inlegg, men håper noen kan svare meg Happy.gif

Skrevet
Heisann=) tenkte jeg kunne svare på dette og et inlegg litt lenger oppe her. jeg ble operert på fornebuklinikken for en mnd siden. jeg fikk beskjed om å sitteligge noen dager, men at jeg kunne ligge på siden så fort jeg ville. Kroppen ville si i fra selv om jeg ikke burde ligge på siden, og det gjør den:p jeg begynte å ligge på sia etter to uker, og det er i følge dem ikke noe problem. men, du bør kanskje gjøre som din kirurg sier? jeg har litt på følelsen at sykepleiere sier litt mye de kanskje ikke har helt peiling på noen ganger. ikke for å være slem altså. men tror ikke de liker å si at de ikke vet:p hehe... nei nå er jeg ekkel. men spør kirurgen din hvis du lurer på. så var det det med om puppene dine blir tomme poser. har du lagt over eller under muskel? hvis de ligger under vil ikke selve puppevevet henge i implantatet, men det gjør det selvsagt over. men gi puppene dine tid:) de blir nok myke og gode. mine er harde enda, etter en mnd. men det er totallu verdt det , for de er så fiiine:p og enda kan det visstnok ta 11 mnd til før de faller på plass, blir myke og får formen sin. på fornebu tar de ut implantat gratis, men jeg fikk høre litt statistikk over det der, og visstnok er det veeeeeldig få som tar ut. så folk blir nok mer fornøyde enn de er redde for. du blir så fiiin så:D

Folk flest blir helt sikkert fornøyde, må jo bare tenke sånn - ingen vits i å tenke katastrofetanker når opreasjonen allerede er foretatt:-)

Jeg tok av bandasjene i går, etter 11 dager, og puppene så gigantiske ut!! Ble helt skremt, jeg! :skratte:

Dessuten står de rett ut, og seer ut som to påskrudde meloner.....Skrekk og gru.... :skratte:

Har noen kommentarer til dette...? For å hjelpe dere litt på vei, kan jeg si at legen la inn 300 g i hver pupp, han sa han ville bruke anatomiske, og at resultatet ville bli helt og totalt naturlig. Jeg er 178 cm høy, og veier 68 kg.

Skrevet

dere med små barn hjemme,som har tatt silikon,hvor lenge måtte dere ha hjelp hjemme til å løfte/stelle etc? har en baby på 7mnd og en gutt på 3,5...skal operere inn under muskel,og får hjelp fra søstern min i 9 dager.så er jeg på egenhånd...er det nok? babyen veier 10kg.. mannen er vekk på arbeid.

Skrevet
dere med små barn hjemme,som har tatt silikon,hvor lenge måtte dere ha hjelp hjemme til å løfte/stelle etc? har en baby på 7mnd og en gutt på 3,5...skal operere inn under muskel,og får hjelp fra søstern min i 9 dager.så er jeg på egenhånd...er det nok? babyen veier 10kg.. mannen er vekk på arbeid.

Hei:-)

Nå er jeg på dag 12, og mannen min gjør det meste enda. Vi har ei på 18 mnd og 10 kg, og jeg har enda ikke løftet henne. Det føles helt feil, og altfor tungt. Det skal lite til før jeg kjenner det "tar" i stingene.

Puppene er en liten investering, og jeg vil passe best mulig på dem nå i starten:-)

Legen sa jeg måtte bruke sunn fornuft, men den varierer jo veldig fra person til person, så syns ikke det var så god rettningslinje;-)

Men spør kirurgen om alt du lurer på i forkant, og ikke ta til takke med generelle svar, det blir ofte for diffust, syns jeg.

Skrevet
Folk flest blir helt sikkert fornøyde, må jo bare tenke sånn - ingen vits i å tenke katastrofetanker når opreasjonen allerede er foretatt:-)

Jeg tok av bandasjene i går, etter 11 dager, og puppene så gigantiske ut!! Ble helt skremt, jeg! :skratte:

Dessuten står de rett ut, og seer ut som to påskrudde meloner.....Skrekk og gru.... :skratte:

Har noen kommentarer til dette...? For å hjelpe dere litt på vei, kan jeg si at legen la inn 300 g i hver pupp, han sa han ville bruke anatomiske, og at resultatet ville bli helt og totalt naturlig. Jeg er 178 cm høy, og veier 68 kg.

Hm, ja, hehe, det jeg ville frem til i innlegget over her, var: kan noen forsikre meg om at puppene mine kommer til å mykne og se naturlige ut ? :-)

Skrevet
Hei hei. For en genial tråd :D Har letet masse rundt på nettet, om en forum som tar for seg dette temaet. Det er MASSE å lese i gjennom, å jeg har lest MASSE på mange forskjellige steder. Men, jeg orker ikke å lese i gjennom alt desverre. Så håper dere kan svare på mine spm. Selv om dere sikkert har svart på det mange ganger før ;)

Jeg er 23 år, 163 høy og veier 85kg, ganske så kraftig jente med andre ord :P Men, pupper, det er jeg ikke "velsignet" med, alle kraftige jenter har jo kembo pupper, men ikke denne jenta nei, det er bare noen små myggstikk, bruker 80C i bh, men puppene er så brede, får ikke noe i nærheten av kløft med push-up bh en gang. Jukser med slike silikon inlegg man får kjøpt på lindex bla, men får ikke kløft før jeg presser armene sammen, om dere skjønner :P

Har egentlig ikke vært sånn veldig plaget med små pupper, så lenge jeg har klær på hehe. Men men, har lekt lenge med tanken om silikon, men har tenkt at det er stress, dyrt og en lang prosess, ventelister osv.

Men, i det siste har jeg gått ned en del i vekt -10kg, og mer skal bort, å da forsvant mer og mer av puppene mine :( Så, da bestemte jeg meg. Jeg sjekket rundt på nettet, å fant ut at jeg velger Fornebuklinikken, hørt og lest mye bra om de, og egentlig funnet bare to negative ting om de. Så de er nok bra Happy.gif Ikke var det så dyrt, eller stress heller Happy.gif Nesten litt for enkelt, å "billig", i forhold til hva det vil gi meg, å få nye pupper. Det er en større verdi for meg å få pupper, enn 32800kr.

Ringte å fikk konsultasjonstime 2 dager etter. Jeg var der 30 sept. Det jeg stusser litt på, er at jeg leser andre steder at de fikk prøve inlegg osv i bh for å se hvor stort det ble osv. Legen ville legge inn 450g?!?! Over muskelen, jeg hadde så mye et eller annet. Jeg fikk ikke prøve noen ting, å han sa bare at jeg skulle stole på han. Jeg skulle få dråpeformede, det ville passe meg. Alt gikk så fort egentlig, han snakket om kapsel dannelse osv, tok bilder, åsså ble jeg sendt videre til ei anna som skulle ta det praktiske. Jeg satte ikke opp noe time der og da, men har jo bestemt meg for å gjøre det. Så håper ikke det er så lange ventelister på selve oprasjonen. Må ringe på mandag for å få datoen. Er veldig spent, men syns kanskje 450g hørtes litt mye ut? Samtidig som jeg er redd for at de skal bli for små :P

Jeg lurer også på hva som eventuelt skjer, om man skulle bli gravid 1mnd/3uker etter en puppe operasjon? Blir puppene ødelagt, om de blir større, ikke lenge etter en operasjon? Ikke at det er tilfellet, men lurer :)Eller om man skulle legge på seg.

Hva med alkohol? Hvor lenge bør en holde seg borte fra det? Og må man gå med sports bh hele tiden? Om jeg skal i bryllup for eks 1 uke etter oprasjon, kan jeg gå med vanlig bh i noen timer?

Dette ble et fryktelig langt inlegg, men håper noen kan svare meg :)

Ingen som kan svare på dette?? :tristbla:

Skrevet
Hei hei. For en genial tråd Happy.gif Har letet masse rundt på nettet, om en forum som tar for seg dette temaet. Det er MASSE å lese i gjennom, å jeg har lest MASSE på mange forskjellige steder. Men, jeg orker ikke å lese i gjennom alt desverre. Så håper dere kan svare på mine spm. Selv om dere sikkert har svart på det mange ganger før icon_wink.gif

Men, i det siste har jeg gått ned en del i vekt -10kg, og mer skal bort, å da forsvant mer og mer av puppene mine icon_sad.gif Så, da bestemte jeg meg. Jeg sjekket rundt på nettet, å fant ut at jeg velger Fornebuklinikken, hørt og lest mye bra om de, og egentlig funnet bare to negative ting om de. Så de er nok bra Happy.gif Ikke var det så dyrt, eller stress heller Happy.gif Nesten litt for enkelt, å "billig", i forhold til hva det vil gi meg, å få nye pupper. Det er en større verdi for meg å få pupper, enn 32800kr.

Dette ble et fryktelig langt inlegg, men håper noen kan svare meg Happy.gif

Hei.

Ja, synes 450g hørtes litt mye ut, jeg har kun 250g.... Men det kommer helt sikkert an på hvilket utgangspunkt man har. Jeg hadde ikke plass til mer. Det er ikke verre enn at du ber om å få prøve størrelsen før operasjonen, det gjorde jeg.

Husker ikke hva som ble sagt om alkohol, men ville nok holdt meg unna det noen uker. Ville heller ikke brukt annen bh etter bare en uke, tror ikke jeg hadde klart det heller, da de var temmelig ømme. Var hjemme i 10 dager før jeg startet å jobbe igjen, og trengte absulutt den tiden på å komme meg. Bevegelse var ubehagelig en god stund, og vet knapt nok om jeg hadde orket å gå i bryllup etter bare en uke. Men dette er helt sikkert individuelt, men greit å være forberedt på at man muligens får en del smerter og at det tar tid før puppene heles.

Det er 1.5 år siden min operasjon ved Fornebuklinikken, og jeg er gravid nå.... Fikk beskjed om at det kunne være lurt å vente i ca et halvt år med å bli gravid, da huden bruker tid på å strekke seg + at puppene da omtrent har fått den formen de vil få etter operasjonen. Når man blir gravid vokser jo puppene, og huden vil strekkes nok en gang. Om de vil bli herpa om du blir gravid nesten med en gang er nok umulig å forutsi, men er jo en fordel at de har "gått seg til" og fått festet seg skikkelig. Større risiko for strekkmerker, men det har ikke jeg sett noe til enda ihvertfall.

Lykke til :)

Pie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...