CeeCee Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #8161 Skrevet 20. juli 2009 Thili: Det var det min PK også sa, men dette er jo 5 år siden, så jeg tenkte at de muligens har gått tilbake å det. Alle PK har forskjellig praksis på hvor ofte/ mye en skal skifte tape, og hvor lenge en skal ha den på. Alle bør følge sin egen PKs råd, og ikke høre på hva andre gjør.
*Chuckles* Skrevet 20. juli 2009 #8162 Skrevet 20. juli 2009 Da får jeg vel dra ut å lete litt til da =P Men jeg lurte på noe annet. Jeg har ingen følesle i brystvorten og under helt ned til arret. kjenner noe på sidene og over.. Kjenner kun hvis jeg klyper hardt, og har ikke blitt noe bedre med tiden.. Er nå litt over 2 mnd siden jeg operterte meg, vil dette si at det er noe som ikke vil komme tilbake? Hvordan er det med dere andre?
Thilli Skrevet 20. juli 2009 #8163 Skrevet 20. juli 2009 Da får jeg vel dra ut å lete litt til da =P Men jeg lurte på noe annet. Jeg har ingen følesle i brystvorten og under helt ned til arret. kjenner noe på sidene og over.. Kjenner kun hvis jeg klyper hardt, og har ikke blitt noe bedre med tiden.. Er nå litt over 2 mnd siden jeg operterte meg, vil dette si at det er noe som ikke vil komme tilbake? Hvordan er det med dere andre? Jeg kan ikke dele egen erfaring, for det er kun 4 uker siden min operasjon, men en venninde av meg opererte for 1,5 år siden og hun fortalte også at følelsen i brystvortene ble helt borte, men at de kom tilbake rundt 5-6 mnd etter operasjonen. Har du operert under el over muskelen? Er brystene dine blitt myke?
*Chuckles* Skrevet 20. juli 2009 #8164 Skrevet 20. juli 2009 Jeg kan ikke dele egen erfaring, for det er kun 4 uker siden min operasjon, men en venninde av meg opererte for 1,5 år siden og hun fortalte også at følelsen i brystvortene ble helt borte, men at de kom tilbake rundt 5-6 mnd etter operasjonen. Har du operert under el over muskelen? Er brystene dine blitt myke? Jeg opererte under muskelen. De er blitt utrolig mye mykere enn de var, men synes fortsatt de er ganske harde. Når jeg ligger på ryggen er de som stein..
Kulepennen Skrevet 20. juli 2009 #8165 Skrevet 20. juli 2009 Da får jeg vel dra ut å lete litt til da =P Men jeg lurte på noe annet. Jeg har ingen følesle i brystvorten og under helt ned til arret. kjenner noe på sidene og over.. Kjenner kun hvis jeg klyper hardt, og har ikke blitt noe bedre med tiden.. Er nå litt over 2 mnd siden jeg operterte meg, vil dette si at det er noe som ikke vil komme tilbake? Hvordan er det med dere andre? Etter det jeg har hørt, er det mange som ikke får følelsen igjen i det heletatt, men noen får det igjen etter en stund.. Noen tar det bare noen mnd før følelsen eventuellt kommer tilbake, men andre går det myyye lengre tid... eller som sagt aldri..... Er bare 2 uker siden OP her, men jeg har følelse i begge brystvortene og hatt det hele tiden. Undeer delen på det ene brystet er har litt område som er følelseløst, mens det andre har stort sett følelse rundet hele.....
Kulepennen Skrevet 20. juli 2009 #8166 Skrevet 20. juli 2009 Kjenner igjen det du skriver, stemmer veldig bra med hvordan det var hos meg. Det var like før to uker at jeg kunne kjenne at det myknet litt, det verste spenne slapp liksom, og så ble det mer og mer mykt, men det er fortsatt ganske fast, ytterste del er mykt, tror dette er mitt eget brystvev som er blitt mykt, og at den faste delen av brystet er muskelen og protesen, disse tar lengre tid før mykner så jeg venter spent. Blir 4 uker siden operasjonen på Onsdag, kommer til å bruke kompressjons BH'n døgnet rundt i 2-3 uker til, og på dagtid i 4-5 uker til, bare for å være sikker på at det blir bra. Dessuten så ser jeg for meg at en vanlig BH sitter lengre opp og kanskje gnager litt mer enn kompressjons BH'n. Teipen blir på i noen mnd til, men selve såret er helt grodd, bare en tynn lys rosa strek igjen. Denne BHen ser jo ut som den får brystene til å spirke til hver sin kant og blir spisse.. Ser ikke best ut,men får vel bare holde ut... Er du noe plaget med vondt i rygg og eller skuldre? Kjenner det godt egentlig, men det må en vel regne med en periode. Ryggen er vel mye pga jeg ikke ligger helt flatt og sover enda. Jeg sittligger fordi det er ikke særliog godt å stå opp om morran enda, og det virker som om det er værre jo lengre ned jeg ligger. Har du ligget flatt hele tiden? Andre kan godt svare og alstå :D
Thilli Skrevet 20. juli 2009 #8167 Skrevet 20. juli 2009 Denne BHen ser jo ut som den får brystene til å spirke til hver sin kant og blir spisse.. Ser ikke best ut,men får vel bare holde ut... Er du noe plaget med vondt i rygg og eller skuldre? Kjenner det godt egentlig, men det må en vel regne med en periode. Ryggen er vel mye pga jeg ikke ligger helt flatt og sover enda. Jeg sittligger fordi det er ikke særliog godt å stå opp om morran enda, og det virker som om det er værre jo lengre ned jeg ligger. Har du ligget flatt hele tiden? Andre kan godt svare og alstå :D Jeg mer satt enn lå de første to-tre ukene, men nå ligger jeg flatt, fortsatt ømt om morgenen, men det går greit hvis jeg "holder fast" puppene idet jeg står opp. Kjenner det ganske godt i skuldrene, men ryggen går det fint med, men den var vond i begynnelsen den og.
Kulepennen Skrevet 20. juli 2009 #8168 Skrevet 20. juli 2009 Jeg mer satt enn lå de første to-tre ukene, men nå ligger jeg flatt, fortsatt ømt om morgenen, men det går greit hvis jeg "holder fast" puppene idet jeg står opp. Kjenner det ganske godt i skuldrene, men ryggen går det fint med, men den var vond i begynnelsen den og. Ok, høres jo likt ut dette da... Er det liksom litt sviende følelse i puppene på morgenen, værst under? Og jeg har mer "vondt" på den ene siden enn den andre. Jeg går forresten med nedtryksbånd og, men tror jeg er fedig i morgen Ligger ca 2 uker etter deg i tid jeg, er 2 uker i morgen
Banta Skrevet 22. juli 2009 #8169 Skrevet 22. juli 2009 Noen som vet hvor man får tak i den Micropore tapen i Oslo?
*Chuckles* Skrevet 22. juli 2009 #8170 Skrevet 22. juli 2009 Noen som vet hvor man får tak i den Micropore tapen i Oslo? Vet ikke hvor de har den i Oslo, men jeg fant den på Alliance apoteket på sandvika tog stasjon. Men den er blitt erstattet av Scanpore. Dvs den utgår.. Så hvis de har Micropore, har de det kun bak kassen, så du må spørre etter det!
Banta Skrevet 22. juli 2009 #8171 Skrevet 22. juli 2009 Takk for svar Er Microporous Surgical tape fra Boots apotek riktig? Syntes den var så stiv... Hmm..
*Chuckles* Skrevet 23. juli 2009 #8172 Skrevet 23. juli 2009 Noen andre som merker at puppene bare blir større =P ?? Rett etter operasjonen var jeg en 75B, så etter en måned var jeg 75C, og nå er mine bh med str 75 C for små!! Og må ha 75D! Utrolig rart.. Ja jeg opererte under muskelen.
Kulepennen Skrevet 23. juli 2009 #8173 Skrevet 23. juli 2009 Noen andre som merker at puppene bare blir større =P ?? Rett etter operasjonen var jeg en 75B, så etter en måned var jeg 75C, og nå er mine bh med str 75 C for små!! Og må ha 75D! Utrolig rart.. Ja jeg opererte under muskelen. Kan det være fordi implantatet synker og dermed kommer mer frem fra under musklene?? Aldri hørt om det, men det var det første som slo meg... i.o.m at kirurgen snakka omdet at implantatet ville synke mer ned etter hvert.....
spenna Skrevet 24. juli 2009 #8174 Skrevet 24. juli 2009 Hei alle sammen Bare lurte på hvor lang tid det tok før dere badet i sjøen? Jeg opererte for 7 uker siden nå (har byttet tape - micropore- 1 gang hittils forresten Det sitter jo som bare rakkern, og da dusjer jeg hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen hvis jeg skal ut på vift ) Har forsøkt å få tak i min PK samt de på Colosseum klinikken men der er det tydeligvis ferie.. sukk. Råd, noen? Takker :rødme:
CeeCee Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #8175 Skrevet 24. juli 2009 Noen andre som merker at puppene bare blir større =P ?? Rett etter operasjonen var jeg en 75B, så etter en måned var jeg 75C, og nå er mine bh med str 75 C for små!! Og må ha 75D! Utrolig rart.. Ja jeg opererte under muskelen. Det er helt normalt, også med over muskel. Derfor anbefales det ikke å shoppe mange BHer før det har gått minst et par mnd.
CeeCee Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #8176 Skrevet 24. juli 2009 (endret) Hei alle sammen Bare lurte på hvor lang tid det tok før dere badet i sjøen? Jeg opererte for 7 uker siden nå (har byttet tape - micropore- 1 gang hittils forresten Det sitter jo som bare rakkern, og da dusjer jeg hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen hvis jeg skal ut på vift ) Har forsøkt å få tak i min PK samt de på Colosseum klinikken men der er det tydeligvis ferie.. sukk. Råd, noen? Takker :rødme: Jeg ville holdt meg unna sjø og basseng til sårene har grodd helt 100% igjen. Fare for infeksjon er alltid tilstede i åpne sår. Det er kjipt å ha brukt så mye penger og så få infeksjon og måtte operere på nytt, få masse smerter o.l., bare fordi man ikke hadde tålmodighet nok til å vente noen uker med å bade. Husk at Microporen er ikke vannfast. Den puster,og selv om du har tapet sårene vil vann kunne komme til og derfor er faren for infeksjon like stor selv om du har på tape. Endret 24. juli 2009 av CeeCee
spenna Skrevet 24. juli 2009 #8177 Skrevet 24. juli 2009 Jeg ville holdt meg unna sjø og basseng til sårene har grodd helt 100% igjen. Fare for infeksjon er alltid tilstede i åpne sår. Det er kjipt å ha brukt så mye penger og så få infeksjon og måtte operere på nytt, få masse smerter o.l., bare fordi man ikke hadde tålmodighet nok til å vente noen uker med å bade. Husk at Microporen er ikke vannfast. Den puster,og selv om du har tapet sårene vil vann kunne komme til og derfor er faren for infeksjon like stor selv om du har på tape. Takk for kjapt svar! Jeg byttet tape nå, og sårene har grodd helt, det var ikke noe åpent i alle fall. Ble dog litt deppa da jeg så at de var aldeles ikke lyse og fine som andre har beskrevet her tidligere, men heller ganske mørke De så ikke fine ut i det hele tatt! Er det noen som har erfaring med dette? Vil de bli lysere med tiden? Jeg tenker å tape så lenge det lar seg gjøre, og har til nå brukt sports-bh 99% av tiden (2 anledninger etter endte 6 uker hvor jeg har brukt spile-bh men dog i noen få timer bare) Synes faktisk sports-bh gir bedre støtte og så blir ikke puppene så store under klær Takknemlig for svar og suuuupert forum
inflames Skrevet 24. juli 2009 #8178 Skrevet 24. juli 2009 Jeg ser det er flere her som har utvekslet bilder, og lurte på om noen ville være interessert i å sende meg noen bilder oxo??? Nå har jo ikke jeg noen særlig bilder å sende tilbake i og med at jeg ikke har operert, men hadde vært gøy å se resultatet til noen her og hvilke str dere gikk fra og til, str på implantatet og om det er over eller under muslkel... Kan liksom ikke se nok bilder eller få nok info om dette her.
*Chuckles* Skrevet 24. juli 2009 #8179 Skrevet 24. juli 2009 Det er helt normalt, også med over muskel. Derfor anbefales det ikke å shoppe mange BHer før det har gått minst et par mnd. Hehe ja, skjønt det nå, men det er jo så gøy å endelig se fin ut i bher!! Men kan noen forklare meg hvorfor man ikke må gå i spile bh? Sikkert utrolig teit spørsmål men..
spenna Skrevet 24. juli 2009 #8180 Skrevet 24. juli 2009 Hehe ja, skjønt det nå, men det er jo så gøy å endelig se fin ut i bher!! Men kan noen forklare meg hvorfor man ikke må gå i spile bh? Sikkert utrolig teit spørsmål men.. Det er vel fordi spilene "gnager" på sårene/stingene. Jeg fikk beskjed av min PK at jeg kunne bruke spile-bh etter 6 uker, for da burde sårene være grodd tilstrekkelig. Men har fått avsmak av push-up og spile-bh'er etter jeg fikk nye pupper haha Synes puppene ser mer enn store nok ut i vanlig sports-bh, eneste aberet er jo at stroppene er sinnsykt breie så det ser ikke pent ut i party-topper f.eks. Men til daglig bruker jeg kun sports-bh'er
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå