Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
De første gangene tok jeg den av etter dusj, går rett av.. Men da det var mye sol og varme, falt de faktisk av relativt ofte.. Så endte opp med å bytte opptil 3 ganger i uken.. Ikke helt ønsket kanksje..

Micropore du og bruker? Brun en?

Skal bytte i morgen tenkte jeg, og gruer som bare det... me3n må jo bare. Men da tar jeg den etter dusjen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wehe, da har jeg oxo fått en operasjonsdato. 18. Oktober skal jeg få pupper. :bolledeig: Grugleder meg her. Det eneste jeg må bestemme meg for nå er hvilken størrelse jeg vil ha... Kommer nok til å ende opp med 230cc tenker jeg. Huff, tiden kommer til å gå altfor seint.

Skrevet
Wehe, da har jeg oxo fått en operasjonsdato. 18. Oktober skal jeg få pupper. :bolledeig: Grugleder meg her. Det eneste jeg må bestemme meg for nå er hvilken størrelse jeg vil ha... Kommer nok til å ende opp med 230cc tenker jeg. Huff, tiden kommer til å gå altfor seint.

Så moro. Grugleda meg veldig jeg og, og fremdeles er det litt merkelig at det er gjort liksom....

Tiden går fortere enn du tror ;):)

Skrevet
Micropore du og bruker? Brun en?

Skal bytte i morgen tenkte jeg, og gruer som bare det... me3n må jo bare. Men da tar jeg den etter dusjen :)

Nei jeg bruker en brun scanpore.. Finner ikke micropore noen steder.. Men de på apoteket sa det ikke var noen forskjell da, så jeg vet ikke.

Skrevet
Nei jeg bruker en brun scanpore.. Finner ikke micropore noen steder.. Men de på apoteket sa det ikke var noen forskjell da, så jeg vet ikke.

Ok, min heter micropore. Men det er jo mange som er like bare heter forskjellig. Satser på at det går fint av når den er våt.

Kirurgen mente den gikk bedre av tørr før dusjen, men jeg er ikek enig. Brukte micropore ved bukplastikk for noen år tilbake og det var lettere å få den av våt.

:)

Skrevet
Ok, min heter micropore. Men det er jo mange som er like bare heter forskjellig. Satser på at det går fint av når den er våt.

Kirurgen mente den gikk bedre av tørr før dusjen, men jeg er ikek enig. Brukte micropore ved bukplastikk for noen år tilbake og det var lettere å få den av våt.

:)

Den første teipen, som de hadde festet satt mye bedre enn de jeg selv satte på vil jeg si. Den første gjorde litt vondt på siden, for det var det eneste stedet jeg hadde følelse:p Men nå når jeg dusjer kan jeg bare dytte den bort med fingeren..

Skrevet

Da jeg opererte meg for 5 år siden fikk jeg beskjed om å ikke bruke scanpore, fordi den puster ikke!!! Dette kan jo ha forandret seg siden jeg opererte, men sjekk med din kirurg for sikkerhetsskyld!

Skrevet
Da jeg opererte meg for 5 år siden fikk jeg beskjed om å ikke bruke scanpore, fordi den puster ikke!!! Dette kan jo ha forandret seg siden jeg opererte, men sjekk med din kirurg for sikkerhetsskyld!

Spurte hun sykepleieren på fornebu klinikken også, og hun sa det var det samme hvilken jeg kjøpte. Hvor lenge brukte du teipen? Har brukt min i 2 mnd nå, og det står at jeg burde bruke den i 2-3 mnd på arkene mine..

Skrevet
Spurte hun sykepleieren på fornebu klinikken også, og hun sa det var det samme hvilken jeg kjøpte. Hvor lenge brukte du teipen? Har brukt min i 2 mnd nå, og det står at jeg burde bruke den i 2-3 mnd på arkene mine..

3 mnd Eller så lenge arret er rødt...... står det på min. SÅ hvis arret ikke er rødt lengre, bør du vel kunne slutte med det...

Skrevet
3 mnd Eller så lenge arret er rødt...... står det på min. SÅ hvis arret ikke er rødt lengre, bør du vel kunne slutte med det...

Jeg teipet i 7 mnd :) Bedre å være sikker tenkte jeg.. Og Skiftet den ikke før den nesten falt av av seg selv.. ca en gang i mnd :)

Brukte vel 14 teip biter.. haha...

Ha en herlige puppesommer jenter :sexy:

Skrevet
Jeg teipet i 7 mnd :) Bedre å være sikker tenkte jeg.. Og Skiftet den ikke før den nesten falt av av seg selv.. ca en gang i mnd :)

Brukte vel 14 teip biter.. haha...

Ha en herlige puppesommer jenter :sexy:

Men nå skiftet du første gangen?

Sikkert ikke så dumt å vente lengst mulig med å bytte... veit fler har gjort som deg, så lurer litt på hvorfor de nå mener det skal byttes en gang pr uke....

God sommer til deg og :D

Skrevet

Okei, mitt er fortsatt rødt.. Synes mine teiper faller av hele tiden jeg, sikkert bhen som gnikker på den så den løsner.

Skrevet (endret)
Men nå skiftet du første gangen?

Sikkert ikke så dumt å vente lengst mulig med å bytte... veit fler har gjort som deg, så lurer litt på hvorfor de nå mener det skal byttes en gang pr uke....

God sommer til deg og :D

Jeg ventet til den begynte å løsne i kantene, tok ca en mnd imellom hver gang.

Tok den av etter dusjen og arret mitt er nesten usynlig :)

Men hva som er best å gjøre vet jeg ikke, jeg hørte på kirurgen min og er veldig fornøyd med det.

Alle kirurger har forskjellige meninger føler jeg...

Tenker arret blir finere dess mere ro det får?

Bare man holder et tørt og rent...

Endret av *MEDUSA*
Skrevet
Okei, mitt er fortsatt rødt.. Synes mine teiper faller av hele tiden jeg, sikkert bhen som gnikker på den så den løsner.

Sikkert derfor teipen skal være der så lenge det er rødt, for å beskytte det litt mot den gnissinge :)

Skrevet
Jeg ventet til den begynte å løsne i kantene, tok ca en mnd imellom hver gang.

Tok den av etter dusjen og arret mitt er nesten usynlig :)

Men hva som er best å gjøre vet jeg ikke, jeg hørte på kirurgen min og er veldig fornøyd med det.

Alle kirurger har forskjellige meninger føler jeg...

Tenker arret blir finere dess mere ro det får?

Bare man holder et tørt og rent...

Det er det jeg og tenker, det med ro... men kanskje det er lurt å bytte et par ganger oftere istarten pgs skorpa?

Byttter max en gang pr uke, men jeg tror jeg skal prøve å gjøre det sjeldnere.. Blir jo bare uro i arret med all avrivinga av teipen. Anestilegen sa opg det at det med å få teipen osv ikke var så viktig, kirurgen derimot sa at det skulle byttes 1 gang pr uke.....

Har bytta en første gang da, og det var ikke så ille som jeg fryktet nei..hehe

Skrevet (endret)

Thili og andre selvfølgelig: Når begynte du med vanlige gensere igjen som du drar over hodet?

Endret av Kulepennen
Skrevet
Thili og andre selvfølgelig: Når begynte du med vanlige gensere igjen som du drar over hodet?

Heisann, jeg bruker det nå, startet vel rundt 2 uker etter operasjonen, men brukte da de som var litt tøyelig og elastisk. Nå bruker jeg hva jeg vil, ingen hindring om det strammer eller er trang å få over hodet.

Hvordan går det med smertene? Blitt bedre?

Jeg var i bryllup i helga og danset som bare det, ikke par dans, men disco, kjente ikke noe mer på morgenen dagen etter, bare den vanlige ømheten som har vært hele tiden.

Hadde i tillegg stroppeløs kjole på meg fo første gang, og med disse puppene så satt den perfekt! Utrolig hvor mye finere og mer kvinnelig man føler seg..

Skrevet (endret)
Heisann, jeg bruker det nå, startet vel rundt 2 uker etter operasjonen, men brukte da de som var litt tøyelig og elastisk. Nå bruker jeg hva jeg vil, ingen hindring om det strammer eller er trang å få over hodet.

Hvordan går det med smertene? Blitt bedre?

Jeg var i bryllup i helga og danset som bare det, ikke par dans, men disco, kjente ikke noe mer på morgenen dagen etter, bare den vanlige ømheten som har vært hele tiden.

Hadde i tillegg stroppeløs kjole på meg fo første gang, og med disse puppene så satt den perfekt! Utrolig hvor mye finere og mer kvinnelig man føler seg..

Ok, er 2 uker til tirsdag så får se hvordan det er med ting da..

Skjønner veldig godt den med mer kvinnelig og finere. Gleder meg til jeg kan bruke skikkelig BHer og fine topper :D:D

Litt vondter er det enda, men lite i forhold til hva det var. Jeg er rimelig bevegelig, men strekker ikke ut armene helt enda, og ikke høyt over hodet... Det gjør ikke vondt å strekke, men kan være litt ubegahelig... Rett Under puppene, på ribbeina liksom kan det gjøre mer vondt til tider, og jeg kjenner det er litt sårt på puppene enda, men ikke vondt... og litt ekstra vondt når jeg står opp om morran, da og spesiellt undersiden av brystene liksom... Lurer litt på om bhen kan være litt for stram, selv om jeg gjør det jeg kan for at selve det tykke nederst på BH ikke skal være på selve brystene da....

Men merker stadig fremgang altså, og det er jo deilig... KJenner jo hele dagen enda at det er noe der fremme som ikke er helt ferdig enda, for jeg er jo fremdeles hard og øm på selve brystene. Men det har begynt å mykne til noen stede. Mest fra vorta og ned liksom...hehe

Husker du noe slikt hos deg? :)

Takker for svar :D

Endret av Kulepennen
Skrevet
Ok, er 2 uker til tirsdag så får se hvordan det er med ting da..

Men merker stadig fremgang altså, og det er jo deilig... KJenner jo hele dagen enda at det er noe der fremme som ikke er helt ferdig enda, for jeg er jo fremdeles hard og øm på selve brystene. Men det har begynt å mykne til noen stede. Mest fra vorta og ned liksom...hehe

Husker du noe slikt hos deg? :)

Takker for svar :D

Kjenner igjen det du skriver, stemmer veldig bra med hvordan det var hos meg. Det var like før to uker at jeg kunne kjenne at det myknet litt, det verste spenne slapp liksom, og så ble det mer og mer mykt, men det er fortsatt ganske fast, ytterste del er mykt, tror dette er mitt eget brystvev som er blitt mykt, og at den faste delen av brystet er muskelen og protesen, disse tar lengre tid før mykner så jeg venter spent. Blir 4 uker siden operasjonen på Onsdag, kommer til å bruke kompressjons BH'n døgnet rundt i 2-3 uker til, og på dagtid i 4-5 uker til, bare for å være sikker på at det blir bra. Dessuten så ser jeg for meg at en vanlig BH sitter lengre opp og kanskje gnager litt mer enn kompressjons BH'n.

Teipen blir på i noen mnd til, men selve såret er helt grodd, bare en tynn lys rosa strek igjen.

Skrevet (endret)

Ser det er en del innlegg ang teipen og type teip en skal bruke.

Min PK sa at det var viktig å bruke Micropore teip (hvit), og ikke Scanpore, dette fordi Scanpore ikke puster like bra som Micropore (som er en kirurgisk teip). Micropore er den teipen PK bruker til alle sine plastiske inngrep. Jeg var innom forskjellige apotek, men hadde veldig vanskeligheter med å finne teipen, helt til jeg fant ut at apoteket hadde den bak disken og at man måtte kontakte betjeningen for å få kjøpt den. Her hvor jeg bor så var det kun Apotek1 som hadde den, de hadde Scanpore i hyllene og Micropore bak disken, Allianse apotek hadde kun Scanpore. Rullen med Micropore er såpass stor at den holder i massevis den tiden man bruker teip, ikke for dyr heller.

Når det gjelder varighet på bruk av teip, så fikk jeg beskjed om at 3-6 mnd var det anbefalte, arret skulle da være helt lyst (ikke rosa) når man slutter med teipen. Skifte av teip skal foretas 10 dager etter inngrepet, så hver 5 dag til all skorpe er borte, deretter ved behov, men helst 1 gang i uken.

Kan hende man får andre opplysninger av egen PK enn det jeg har skrevet over, men dette er iallefall de opplysningene jeg fikk av min PK.

Endret av Thilli

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...