roselie_jacobs Skrevet 12. juli 2009 #8121 Skrevet 12. juli 2009 Hei alle dere Tenkte at jeg skulle komme med en liten oppdatering! For dere som er nye her, jeg er ca. 165 cm, veier 65 kg og hadde en 75A fra før av. Jeg la inn 350 gram, runde og moderate under muskelen. Nå er det 4 uker og 3 dager siden jeg opererte meg. Mesteparten av smertene er borte, men jeg kjenner fortsatt press på dem f.eks når jeg skal opp av senga om morningen, og det høyre er litt tregere i helings prosessen, (jeg er høyrehendt så bruker den hånda mest, dvs. mer bevegelse i høyre bryst enn venstre!) .. ellers er jeg kjempefornøyd med resultatet, kunne ikke blitt bedre:) Jeg hadde med meg mange bilder til legen for å vise han akkurat hva jeg mener med resultatene jeg ønsker.. Jeg har noe stikking i høyre bryst av og til når jeg bøyer meg ned og skal løfte opp noe, det er veldig ubehagelig men skjer ikke så ofte, regner med at det snart gir seg! Når det hadde gått 3 uker og noen dager tok jeg mitt første bad i sjøen. det tok ikke lang tid før jeg merket at jeg var veldig hemmet for den bevegelsen når man svømmer! Føltes veldig rart, så jeg bare gikk opp av vannet igjen ;p Jeg spurte PK om jeg kunne bade før jeg gjor det, bare for å være sikker! Jeg bruker 75D nå.. men har egentlig gått over til 80, og da ligger jeg mellom B/C.. kjempefornøyd alle bher passer meg. jeg har kjøpt meg en myk trekant bh på lindex som var kjempebra, ellers bruker jeg å ta ut spilene i bher siden de fleste bher har spiler i seg.. Klem fra meg
inflames Skrevet 12. juli 2009 #8122 Skrevet 12. juli 2009 Hei hei. Er ny på forumet, og er en av dere som har/har hatt ønske om å få større bryster. Jeg har kikket MYE her inne. Den er helt genial. :D Er så greit å høre om andres erfaringer. Jeg var på konsultasjon på torsdag, og PK anbefalte meg 230cc. Jeg er litt usikker, for jeg vil ikke ha inn for mye. Jeg bruker 75A, men fyller den ikke ut. Jeg tenkte 220cc vil være fint, og jeg vet jo at det ikke er så stor forskjell, men er alikevel usikker.... Jeg er tynn, og ikke så mye pupp, så jeg skal legge det under muskelen. Og jeg har en fysisk krevende jobb. Er det noen av dere som har langt under muskelen og som har en veldig fysisk krevende jobb? Hvor lenge var dere borte fra jobben, og åssen var det å komme tilbake????
Thilli Skrevet 13. juli 2009 #8123 Skrevet 13. juli 2009 Hei hei. Er ny på forumet, og er en av dere som har/har hatt ønske om å få større bryster. Jeg har kikket MYE her inne. Den er helt genial. :D Er så greit å høre om andres erfaringer. Jeg var på konsultasjon på torsdag, og PK anbefalte meg 230cc. Jeg er litt usikker, for jeg vil ikke ha inn for mye. Jeg bruker 75A, men fyller den ikke ut. Jeg tenkte 220cc vil være fint, og jeg vet jo at det ikke er så stor forskjell, men er alikevel usikker.... Jeg er tynn, og ikke så mye pupp, så jeg skal legge det under muskelen. Og jeg har en fysisk krevende jobb. Er det noen av dere som har langt under muskelen og som har en veldig fysisk krevende jobb? Hvor lenge var dere borte fra jobben, og åssen var det å komme tilbake???? Hei, hei, og velkommen hit, mange bra innlegg her inne ja, fine og gode svar. Når det gjelder PK's anbefaling om 230 og dine tanker om 220 istede, så tror jeg ikke du skal bekymre deg, det så og si ingen forskjell på de to, så du kan trygt går for 230. Noe av størrelsen forsvinner også når du legger den under muskelen. Når det gjelder operasjonen og tiden etterpå, når man legger under muskelen, så må du belage deg på å ikke kunne gjøre noe store fysisk krevende oppgaver i de første 3-4 ukene etter inngrepet. PK fraråder all trening og fysisk aktivitet de første 3 ukene, for deretter å rolig starte opp med det fysiske, ikke rett på, men gradvis. Du vil ikke kunne få sykmelding når du legger inn silikon, så du er nødt til å ta permisjon eller ferie, eller få andre typer arbeidsoppgaver de første ukene etter inngrepet. Grunnen til at du ikke får sykmelding er fordi at trygdekontoret/nav ikke støtter sykepenger til plastiske inngrep som ikke er "nødvendig", kun ved plastiske inngrep som blir gjort av medisinke årsaker. Jeg ble operert 24.juni, så er ganske fersk enda, la 295gr under muskelen, hadde 75A tidligere. Smertene har avtatt ganske bra nå, men hadde veldig mye smerter den første uken, deretter ble det bedre og bedre, men kjenner meg fortsatt veldig støl på morgenen når jeg skal opp av senga, men etter noen minutter så slipper smerten og jeg kjenner knapt noe til det, men dersom jeg løfter minstemann på 11kg så kjenner jeg at det river til og blir ømt i brystene, det samme dersom jeg vrir meg på spesielle måter eller strekker armene helt ut, bærer handleposene eller gjør andre litt tyngre fysiske oppgaver. Er glad i å trene så jeg gelder meg veldig til å komme igang med det igjen, men kommer nok til å drøye en ukes tid til før jeg så smått starter med det. Håper du fikk litt svar gjennom dette. Lykke til med valget du tar!
Kulepennen Skrevet 13. juli 2009 #8124 Skrevet 13. juli 2009 Hei, hei, og velkommen hit, mange bra innlegg her inne ja, fine og gode svar. Når det gjelder PK's anbefaling om 230 og dine tanker om 220 istede, så tror jeg ikke du skal bekymre deg, det så og si ingen forskjell på de to, så du kan trygt går for 230. Noe av størrelsen forsvinner også når du legger den under muskelen. Når det gjelder operasjonen og tiden etterpå, når man legger under muskelen, så må du belage deg på å ikke kunne gjøre noe store fysisk krevende oppgaver i de første 3-4 ukene etter inngrepet. PK fraråder all trening og fysisk aktivitet de første 3 ukene, for deretter å rolig starte opp med det fysiske, ikke rett på, men gradvis. Du vil ikke kunne få sykmelding når du legger inn silikon, så du er nødt til å ta permisjon eller ferie, eller få andre typer arbeidsoppgaver de første ukene etter inngrepet. Grunnen til at du ikke får sykmelding er fordi at trygdekontoret/nav ikke støtter sykepenger til plastiske inngrep som ikke er "nødvendig", kun ved plastiske inngrep som blir gjort av medisinke årsaker. Jeg ble operert 24.juni, så er ganske fersk enda, la 295gr under muskelen, hadde 75A tidligere. Smertene har avtatt ganske bra nå, men hadde veldig mye smerter den første uken, deretter ble det bedre og bedre, men kjenner meg fortsatt veldig støl på morgenen når jeg skal opp av senga, men etter noen minutter så slipper smerten og jeg kjenner knapt noe til det, men dersom jeg løfter minstemann på 11kg så kjenner jeg at det river til og blir ømt i brystene, det samme dersom jeg vrir meg på spesielle måter eller strekker armene helt ut, bærer handleposene eller gjør andre litt tyngre fysiske oppgaver. Er glad i å trene så jeg gelder meg veldig til å komme igang med det igjen, men kommer nok til å drøye en ukes tid til før jeg så smått starter med det. Håper du fikk litt svar gjennom dette. Lykke til med valget du tar! Denne var veldig nyttig for meg å lese... I morgen er det en uke siden operasjon og jeg har lurt litt på andres erfaring med å legge inn under muskel. SKjønner det er en del værre enn over ja. Men merker fremgang altså, bare at det kjennes ut som musklene blir uuutrolig slitne liksom... Kan jeg spørre om når hevelsen din begynte å gå ned?
Thilli Skrevet 14. juli 2009 #8125 Skrevet 14. juli 2009 Denne var veldig nyttig for meg å lese... I morgen er det en uke siden operasjon og jeg har lurt litt på andres erfaring med å legge inn under muskel. SKjønner det er en del værre enn over ja. Men merker fremgang altså, bare at det kjennes ut som musklene blir uuutrolig slitne liksom... Kan jeg spørre om når hevelsen din begynte å gå ned? Heisann, takk for tilbakemeldingen! I morgen er det 3 uker siden min operasjon, og det er fortsatt en del hevelse igjen, de har begynt å sige ned og den verste hevelsen og sprenge gikk bort etter ca.1,5 uke. Nå den siste uken har de også begynt å mykne til litt, kjennes fortsatt unaturlig ut, men det er iallefall på vei til å ligne noe mer naturlig Ble litt skremt i uke 2, for da var plutselig det ene brystet veldig ømt, mens det andre var mye bedre, men etter et par dager så gikk det over og det brystet som hadde vært ømt "hang" lengre ned enn det andre, så skiftet det og slik har det vært. En dag ser de ganske like ut, mens en annen dag er dte ene lavere enn det andre, så jeg tror dette er en del av prosessen og at de vil ende likt til slutt. Lykke til videre!
Kulepennen Skrevet 14. juli 2009 #8126 Skrevet 14. juli 2009 Heisann, takk for tilbakemeldingen! I morgen er det 3 uker siden min operasjon, og det er fortsatt en del hevelse igjen, de har begynt å sige ned og den verste hevelsen og sprenge gikk bort etter ca.1,5 uke. Nå den siste uken har de også begynt å mykne til litt, kjennes fortsatt unaturlig ut, men det er iallefall på vei til å ligne noe mer naturlig Ble litt skremt i uke 2, for da var plutselig det ene brystet veldig ømt, mens det andre var mye bedre, men etter et par dager så gikk det over og det brystet som hadde vært ømt "hang" lengre ned enn det andre, så skiftet det og slik har det vært. En dag ser de ganske like ut, mens en annen dag er dte ene lavere enn det andre, så jeg tror dette er en del av prosessen og at de vil ende likt til slutt. Lykke til videre! Takk for svar Ok, det er kjekkt å vite. Jeg har hele veien hatt mer vondt på høyre side, og det var den det kom mest ut av i i drenet også.... Fungerer du nesten normalt i hverdagen nå eller? Skal jo ikke klage for det er jo ikke sånn vondt vondt nå lengre, unntatt når jeg står opp om morran. Det kjennes veldig godt altså..... HVor ofte har du bytta teipen på såret? I dag er dag 7 her, så da skal vel min byttes.. Det gruer jeg veldig til altså
Thilli Skrevet 14. juli 2009 #8127 Skrevet 14. juli 2009 Takk for svar Ok, det er kjekkt å vite. Jeg har hele veien hatt mer vondt på høyre side, og det var den det kom mest ut av i i drenet også.... Fungerer du nesten normalt i hverdagen nå eller? Skal jo ikke klage for det er jo ikke sånn vondt vondt nå lengre, unntatt når jeg står opp om morran. Det kjennes veldig godt altså..... HVor ofte har du bytta teipen på såret? I dag er dag 7 her, så da skal vel min byttes.. Det gruer jeg veldig til altså Kjennes ganske godt når jeg står opp om morgenen fortsatt, men bortsett fra det så går det veldig fint. Fungerer fint i hverdagen, men som mamma til en på 1,5 år, 4,5 år og 6 år så blir det noen løft, prøver å løfte minst mulig, men noe blir det, og da kjennes det litt ømt, men ikke direkte vondt. Fungerer ellers så og si normalt i hverdagen. Dersom du er høyrehendt så vil du automatisk belaste muskelen på høyre brystet mest siden det er den hånden du bruker.. Byttet teipen første gang etter 10 dager, deretter hver 5 dag. Slettes ikke skummelt å bytte teipen, litt ubehagelig første gang, men det er mest pga lugging huden og ikke såret.. Stram huden litt i motsatt rettning av teipen, så lugger det minimalt. Sårene var som tynne små rosa streker.
Kulepennen Skrevet 14. juli 2009 #8128 Skrevet 14. juli 2009 Kjennes ganske godt når jeg står opp om morgenen fortsatt, men bortsett fra det så går det veldig fint. Fungerer fint i hverdagen, men som mamma til en på 1,5 år, 4,5 år og 6 år så blir det noen løft, prøver å løfte minst mulig, men noe blir det, og da kjennes det litt ømt, men ikke direkte vondt. Fungerer ellers så og si normalt i hverdagen. Dersom du er høyrehendt så vil du automatisk belaste muskelen på høyre brystet mest siden det er den hånden du bruker.. Byttet teipen første gang etter 10 dager, deretter hver 5 dag. Slettes ikke skummelt å bytte teipen, litt ubehagelig første gang, men det er mest pga lugging huden og ikke såret.. Stram huden litt i motsatt rettning av teipen, så lugger det minimalt. Sårene var som tynne små rosa streker. Vil tro du kjenner den løftinga ja. Min yngste er 7 år, så her slipper jeg slik... godt er det. Da venter jeg med å bytte et par dager til jeg og. Har ikke teip enda, venter på den fra ei venninne. Jeg er høyrehendt, men har brukt venstre mest faktisk nå, siden hlyre hpnda har hvert værre å bruke liksom. Menting går seg til merker jeg.... Blir du fremdeles sliten i musklene utover dagen? Når kan en begynne å kjøre bil tro? Jeg kan ikke enda ialelfall, for det gjør for vondt å strekke ut armene osv Lykke til videre du også
Thilli Skrevet 14. juli 2009 #8129 Skrevet 14. juli 2009 Vil tro du kjenner den løftinga ja. Min yngste er 7 år, så her slipper jeg slik... godt er det. Da venter jeg med å bytte et par dager til jeg og. Har ikke teip enda, venter på den fra ei venninne. Jeg er høyrehendt, men har brukt venstre mest faktisk nå, siden hlyre hpnda har hvert værre å bruke liksom. Menting går seg til merker jeg.... Blir du fremdeles sliten i musklene utover dagen? Når kan en begynne å kjøre bil tro? Jeg kan ikke enda ialelfall, for det gjør for vondt å strekke ut armene osv Lykke til videre du også Høres ganske likt ut med hvordan det var hos meg.. Jeg startet å kjøre bil i den andre uken etter operasjoner, men ikke lange turer, nå går det helt fint å kjøre. Kjenner at jeg blir "sliten" i brystmusklene utover dagen fortsatt, men det er ikke i nærheten av hvordan det var for en uke siden, så jeg er betydelig bedre. Du skal se at de verste vondtene er borte om mindre enn en uke.
Kulepennen Skrevet 14. juli 2009 #8130 Skrevet 14. juli 2009 Høres ganske likt ut med hvordan det var hos meg.. Jeg startet å kjøre bil i den andre uken etter operasjoner, men ikke lange turer, nå går det helt fint å kjøre. Kjenner at jeg blir "sliten" i brystmusklene utover dagen fortsatt, men det er ikke i nærheten av hvordan det var for en uke siden, så jeg er betydelig bedre. Du skal se at de verste vondtene er borte om mindre enn en uke. HVor lang tid tar det før selve arret er grodd liksom? Godt å høre andre som har gjort det samme. Prøver meg ikke på bilkjøring riktig enda, men kanskje om 2-3 dager hvis det går radig fremover Ei venninne av meg, som så de dagen etter så igjen i dag... og hun mente absolutt de var gått ned litt nå.. Syns det er vanskelig å se det selv..hehe
Thilli Skrevet 14. juli 2009 #8131 Skrevet 14. juli 2009 HVor lang tid tar det før selve arret er grodd liksom? Godt å høre andre som har gjort det samme. Prøver meg ikke på bilkjøring riktig enda, men kanskje om 2-3 dager hvis det går radig fremover Ei venninne av meg, som så de dagen etter så igjen i dag... og hun mente absolutt de var gått ned litt nå.. Syns det er vanskelig å se det selv..hehe Usikker på hvor lang tid det bruker på å gro, tror teipen skal være på en god stund for at det ikke huden skal bli strukket mens arret er ferskt. Prøver å finne ut hvor lenge man skal bruke teipen, har liksom ikke fått noe klart svar på akkurat den biten.. De har nok sikkert forandret seg litt, mindre hevelse og kanskje litt bevegelse nedover, men du må nok være tålmodig, for slutt resultatet har du ikke før 6-12 mnd etter operasjonen. Jeg synes det er kjempe stas å kjenne at de er blitt en anelse mykere nå..
Kulepennen Skrevet 14. juli 2009 #8132 Skrevet 14. juli 2009 Usikker på hvor lang tid det bruker på å gro, tror teipen skal være på en god stund for at det ikke huden skal bli strukket mens arret er ferskt. Prøver å finne ut hvor lenge man skal bruke teipen, har liksom ikke fått noe klart svar på akkurat den biten.. De har nok sikkert forandret seg litt, mindre hevelse og kanskje litt bevegelse nedover, men du må nok være tålmodig, for slutt resultatet har du ikke før 6-12 mnd etter operasjonen. Jeg synes det er kjempe stas å kjenne at de er blitt en anelse mykere nå.. I arkene mine står det at teipen skal være på i 3 mnd eller så lenge arret er rødt iallefall...... Det tar sin tid ja, men det viktigste er å komme skikkelig i gjenge igjen...hehe Kirurgen vil ha meg inn på etterkontrolll etter 6mnd for da mente han de skulle være noelunde slik de skulle være... må bestille time selv da.
Thilli Skrevet 14. juli 2009 #8133 Skrevet 14. juli 2009 I arkene mine står det at teipen skal være på i 3 mnd eller så lenge arret er rødt iallefall...... Det tar sin tid ja, men det viktigste er å komme skikkelig i gjenge igjen...hehe Kirurgen vil ha meg inn på etterkontrolll etter 6mnd for da mente han de skulle være noelunde slik de skulle være... må bestille time selv da. Tusen takk for svar, godt at jeg har kjøpt en stor rull teip da.. Egentlig litt kjipt at den skal være på så lenge, men jeg tar ingen risiko, for vil jo ha så fine arr som mulig, men kommer nok ikke til å vise meg i offentlig bad så lenge det lyser silikon og nyoperert av meg..
Kulepennen Skrevet 14. juli 2009 #8134 Skrevet 14. juli 2009 Tusen takk for svar, godt at jeg har kjøpt en stor rull teip da.. Egentlig litt kjipt at den skal være på så lenge, men jeg tar ingen risiko, for vil jo ha så fine arr som mulig, men kommer nok ikke til å vise meg i offentlig bad så lenge det lyser silikon og nyoperert av meg.. Bikinisesongen får vente til nesteår ja..hehe Er nok lurt å følge det som står. Men det står og at en kan smøre alovera gel om en ikke tåler teipen.... men får prøve å holde meg til teipen Nå er jeg skikkelig sliten i fremdelen av kroppen. Er vel ikke så rart, er jo en del ekstra vekt på musklene plutselig også.....
Kulepennen Skrevet 15. juli 2009 #8135 Skrevet 15. juli 2009 Lurer på om noen vet: Jeg fikk beskjed av kirurgen at armene ikke skulle løftes og brukes mye. At albuene ikke skulle over skuldrenen,...... men hvor lenge gjelder det liksom? Jeg er nå på 1 uke og 1 dag etter OP, kan jeg bruke armene mer eller mindre som jeg vil nå bare jeg kjenner meg frem til om det er vondt eller ikke? Takker for svar
inflames Skrevet 15. juli 2009 #8136 Skrevet 15. juli 2009 Tusen takk for svar Thilli. Må nok prøve å skvise litt mere feriedager ut her ja. Er det noen her inne som har operert seg som brukte 75A (og ikke nødvendigvis fyllte den ut...) med lite underlagsfett, og som har lagt under muskelen??? Jeg bare lurer på åssen det er for dere, kjenner dere protesen godt??? Tenker da spesielt siden det ikke er så mye til å dekke over med fra før av... Og hvilken størrelse dere gikk fra, og hva dere endte opp med? (tenker da både i bh str. og mengden dere la inn...) Jeg har jo allerede bestemt meg for operasjon, venter egentlig bare på en dato.... Men jeg kan liksom ikke få nok svar på erfaringer og meninger. Og da er jo denne tråden glimrende. :D
*Chuckles* Skrevet 16. juli 2009 #8137 Skrevet 16. juli 2009 Tusen takk for svar Thilli. Må nok prøve å skvise litt mere feriedager ut her ja. Er det noen her inne som har operert seg som brukte 75A (og ikke nødvendigvis fyllte den ut...) med lite underlagsfett, og som har lagt under muskelen??? Jeg bare lurer på åssen det er for dere, kjenner dere protesen godt??? Tenker da spesielt siden det ikke er så mye til å dekke over med fra før av... Og hvilken størrelse dere gikk fra, og hva dere endte opp med? (tenker da både i bh str. og mengden dere la inn...) Jeg har jo allerede bestemt meg for operasjon, venter egentlig bare på en dato.... Men jeg kan liksom ikke få nok svar på erfaringer og meninger. Og da er jo denne tråden glimrende. :D Hei! Jeg var vel en liten 75A, og jeg er 170 høy og veier 55. Jeg tok 300 ml under muskelen for nå 2 mnd siden. Så jeg har vel ikke sett mitt fulle resultat. Jeg er nå en 75C! Synes størrelsen ser naturlig ut, og ser veldig naturlig ut MED BH. og uten bh hvis man ser forfra. Men fra siden synes jeg man kan se kanten ganske godt.. Og de er blitt myke og fine, men ja, jeg kan kjenne de, hvis jeg virkelig kjenner etter.. Men typen sier han ikke kjenner noe, men han tør vel ikke si noe annet =P
*Chuckles* Skrevet 16. juli 2009 #8138 Skrevet 16. juli 2009 Lurer på om noen vet: Jeg fikk beskjed av kirurgen at armene ikke skulle løftes og brukes mye. At albuene ikke skulle over skuldrenen,...... men hvor lenge gjelder det liksom? Jeg er nå på 1 uke og 1 dag etter OP, kan jeg bruke armene mer eller mindre som jeg vil nå bare jeg kjenner meg frem til om det er vondt eller ikke? Takker for svar Jeg spurte om akkurat det samme en uke etter min operasjon. Og jeg fikk beskjed om at du måtte kjenne etter selv rett og slett. Du kan gjøre det som ikke gjør vondt
Kulepennen Skrevet 16. juli 2009 #8139 Skrevet 16. juli 2009 Jeg spurte om akkurat det samme en uke etter min operasjon. Og jeg fikk beskjed om at du måtte kjenne etter selv rett og slett. Du kan gjøre det som ikke gjør vondt Tusen tskk for svar Chuckles Det er det jeg trodde, men huska liksom ikke helt... og det er jo ganske logisk. Et spørsmål til da, ang teipen... Tok dere den av tørr før dusj, eller våt under/etter dusjen?
*Chuckles* Skrevet 16. juli 2009 #8140 Skrevet 16. juli 2009 Tusen tskk for svar Chuckles Det er det jeg trodde, men huska liksom ikke helt... og det er jo ganske logisk. Et spørsmål til da, ang teipen... Tok dere den av tørr før dusj, eller våt under/etter dusjen? De første gangene tok jeg den av etter dusj, går rett av.. Men da det var mye sol og varme, falt de faktisk av relativt ofte.. Så endte opp med å bytte opptil 3 ganger i uken.. Ikke helt ønsket kanksje..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå