Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gratulerer så mye Frkleo :D

Tusen takk:D

Dag nr 2 etter op-dagen har gått ganske greit. Har kun vært i sengen og lest Twilight - helt oppslukt av boken så dagen har sust forbi. Jeg føler fortsatt at det sprenger på så bruker litt smertestillende når jeg må flytte på meg, altså gå på do og nå opp på stua. Bh'en er litt liten og jeg får ikke igjen den nederste hempen, så jeg må få kjøpt en større snart. Er ikke spesielt behagelig og føler ikke den holder opp så mye som den kan. Jeg går ganske krumbøyd og føler jeg må holde en arm under puppene for at de ikke skal gjøre så vondt. Ellers går det greit og jeg er mer bevegelig enn tidligere. Er bare grusomt sulten på ordentlig mat, yoghurt og kjekse levde jeg ikke lengde på :P

Hvem er neste som skal i ilden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tusen takk:D

Dag nr 2 etter op-dagen har gått ganske greit. Har kun vært i sengen og lest Twilight - helt oppslukt av boken så dagen har sust forbi. Jeg føler fortsatt at det sprenger på så bruker litt smertestillende når jeg må flytte på meg, altså gå på do og nå opp på stua. Bh'en er litt liten og jeg får ikke igjen den nederste hempen, så jeg må få kjøpt en større snart. Er ikke spesielt behagelig og føler ikke den holder opp så mye som den kan. Jeg går ganske krumbøyd og føler jeg må holde en arm under puppene for at de ikke skal gjøre så vondt. Ellers går det greit og jeg er mer bevegelig enn tidligere. Er bare grusomt sulten på ordentlig mat, yoghurt og kjekse levde jeg ikke lengde på :P

Hvem er neste som skal i ilden?

Hei og gratulerer!

Det er nå 16 dager siden min operasjon. Jeg tok 370 under muskelen. Er kjempefornøyd med størrelsen. Fyller en 80 c cup. kanskje d i noen. Jeg er 175 cm høy og veier 58 kilo.

Det gjorde veldig vondt første uken. Trodde aldri det kom til å bli bra. De var STEIN harde og føltes som to klumper limt på kroppen min. Men, nå begynner de og bli myke og arr skorpene er av. Det er fine arr:) Jeg er glad jeg ikke tok 410 som det var snakk om. Det hadde blitt stort. Jeg var en liten a før op.

Jeg har tre barn og en mann som jobber mye. Så jeg gjør alt som før. Eneste, jeg løfter ikke barna( minste er 3 år) eller varer. Jeg handler, men sønnen min bærer(13år). Han vet ikke helt hvorfor. Har ikke spurt heller.

Lykke til alle som venter og bare spør hvis dere lurer på noe:)

Skrevet

hei:)

nå er jeg ferdig opperert. ligger på hotellet og det er ca. 3 timer siden min operasjon.

jeg føler meg bra, tok taxi selv til hotellet fra klinikken og nå ligger jeg i senga og ser på tv... resultatet såg kjempebra ut, akkurat slik jeg ønsket:) tok 350gram, runde, under muskel.

Jeg får vel fortelle litt om hvordan det var:)

Jeg ankom fornebuklinikken, ble tatt imot av en sykepleier hvor jeg betalte, deretter ble jeg fulgt til en seng med gardiner rundt som liksom var "mitt rom".. Låg lenge å venta, så ble jeg møtt av Dr.Schistad og han tok meg med inn på et rom der han tegnet på meg, og vi ble enige om strl. Jeg gikk inn på "rommet mitt", så kom en sykepleier og hentet meg inn til operasjonsrommet.

Jeg la meg på benken med hendene ut til sidene, så begynte de å vaske brystene og partiet rundt, så fikk jeg endel sprøyter osv... det siste jeg husker var at jeg gråt og sa at de måtte huske å si til Schistad at jeg skulle ha moderate profiler og ikke høyprofil! ...plutselig vokna jeg av en sykepleier som sa noe til meg. da hadde de flytta meg til "rommet mitt", og jeg hadde sovet en stund! Jeg kjente absolutt ingenting! Sykepleieren henta varme rundstykker med brunost og vann til meg når jeg hadde kommet meg litt, det var deilig:)

Jeg var veldig nervøs, og redd! Redd for å kjenne smerter under inngrepet, og ikke minst for at resultatet skulle bli dårlig/ at de ikke passet til meg. Jeg kjente ingenting, heller ikke når jeg vokna etterpå. Nå er jeg bare spent på hvordan formen kommer til å være i natt/morgen..

Klem fra Roselie :)

Skrevet
hei:)

nå er jeg ferdig opperert. ligger på hotellet og det er ca. 3 timer siden min operasjon.

jeg føler meg bra, tok taxi selv til hotellet fra klinikken og nå ligger jeg i senga og ser på tv... resultatet såg kjempebra ut, akkurat slik jeg ønsket:) tok 350gram, runde, under muskel.

Jeg får vel fortelle litt om hvordan det var:)

Jeg ankom fornebuklinikken, ble tatt imot av en sykepleier hvor jeg betalte, deretter ble jeg fulgt til en seng med gardiner rundt som liksom var "mitt rom".. Låg lenge å venta, så ble jeg møtt av Dr.Schistad og han tok meg med inn på et rom der han tegnet på meg, og vi ble enige om strl. Jeg gikk inn på "rommet mitt", så kom en sykepleier og hentet meg inn til operasjonsrommet.

Jeg la meg på benken med hendene ut til sidene, så begynte de å vaske brystene og partiet rundt, så fikk jeg endel sprøyter osv... det siste jeg husker var at jeg gråt og sa at de måtte huske å si til Schistad at jeg skulle ha moderate profiler og ikke høyprofil! ...plutselig vokna jeg av en sykepleier som sa noe til meg. da hadde de flytta meg til "rommet mitt", og jeg hadde sovet en stund! Jeg kjente absolutt ingenting! Sykepleieren henta varme rundstykker med brunost og vann til meg når jeg hadde kommet meg litt, det var deilig:)

Jeg var veldig nervøs, og redd! Redd for å kjenne smerter under inngrepet, og ikke minst for at resultatet skulle bli dårlig/ at de ikke passet til meg. Jeg kjente ingenting, heller ikke når jeg vokna etterpå. Nå er jeg bare spent på hvordan formen kommer til å være i natt/morgen..

Klem fra Roselie :)

Gratulerer med nye pupper :) Var det sånn at du skulle fly hjem igjen etter noen dager nå? Jeg skal opereres på Fornebuklinikken tirsdag morgen og reiser hjem igjen med fly onsdag kveld. Er litt spent på den flyturen hjem i forhold til smerter/kvalme osv. Så det hadde vært fint å få høre hvordan flyturen din gikk:)

Skrevet (endret)

Gratulerer, roselie_jacobs :D Herlig å være ferdig, ikke sant!?

Jeg hadde ikke klart flyturen nå på onsdag. Men det er vel individuelt. Jeg har vært i sengen og på sofaen mest mulig de fire første dagene. I går begynte jeg å være litt mer aktiv og i dag har jeg til og med vært blant folk andre enn familien:)

Det går mye bedre nå på dag fire (fem med mandagen). Har kun tatt to pinex/paracet i hele dag og jeg overlever. Det er mest vondt under puppene like over ribbena. De gangene jeg har tatt der har det kjentes ut som luft inni. Ekkelt, men jeg vet det er normalt. Jeg prøver å ikke være for skeptisk og redd, men alt som er ukjent og unormalt når det gjelder kropp hos meg er ekkelt:s

Måtte spørre PK hvor lenge jeg kan regne med å være hoven, flere uker - hurra! Jeg som trodde de skulle gå ned ganske fort:p Jeg liker størrelsen de er nå:P Jeg så ned i går og tenkte, dæven for en kløft jeg kommer til å få! Så så jeg litt nøyere og var redd de hadde begynt å vokse sammen! Men mamma beroliget meg og sa at det er bare hevelse... Jeg håper virkelig det:s Er så vansklig å tro at noe er bra så plutselig ikke... For en psykisk berg og dal bane dette kan være:s

Det går bra da! :D Skal på shopping med søsteren min i morgen:D

Hvordan går det med dere andre i dag?

Endret av frkleo
Skrevet
Gratulerer med nye pupper :) Var det sånn at du skulle fly hjem igjen etter noen dager nå? Jeg skal opereres på Fornebuklinikken tirsdag morgen og reiser hjem igjen med fly onsdag kveld. Er litt spent på den flyturen hjem i forhold til smerter/kvalme osv. Så det hadde vært fint å få høre hvordan flyturen din gikk:)

Takk skal dere ha :)

ang. fly så tror jeg det skal gå fint :) Jeg tok fly hjem 24 timer etter min op, altså ca. en dag etterpå. Jeg gikk utrooolig mye denne dagen, smertene var ikke så store..

Deilig åvære ferdig ja.. Ligger bare å venter på at dagene skal gå og jeg begynner å bli bra igjen! Jeg kjenner at det ligger noe å presser, men det er ikke så gale:)

Siden min op, har jeg tatt 4 paracet.. jeg vet ikke hvor mye som er vanlig å ta jeg? hehe.. klem roselie:)

Skrevet

Hei alle sammen :-) Jeg er en gammel ´bruker´ her inne som ble operert for 1 år siden. Nå er jeg gravid igjen med siste barnet vårt, å merker allerede at puppene mine blir ganske slappe. Så jeg har sånn smått begynnt å planlegge en ny operasjon en stund etter fødsel. Da vil jeg ha under muskel.. Er det noen her som har tatt det å som kan si litt om det i forhold til over muskel? Jeg har ganske store proteser, å vil ikke gå ned i str.

Jeg vurderer å dra til sverige (stockholm) å gjøre det også. For jeg har hørt at de er veldig flinke der. Kirurgen jeg hadde ifjord var svensk han også.. Noen her som har vært i sverige?

Håper dere alle som er opererte er fornøyd :-) Å dere som venter, lykke til :-)

Skrevet

ang. fly så tror jeg det skal gå fint :) Jeg tok fly hjem 24 timer etter min op, altså ca. en dag etterpå. Jeg gikk utrooolig mye denne dagen, smertene var ikke så store..

Deilig å være ferdig ja.. Ligger bare å venter på at dagene skal gå og jeg begynner å bli bra igjen! Jeg kjenner at det ligger noe å presser, men det er ikke så gale:)

Siden min op, har jeg tatt 4 paracet.. jeg vet ikke hvor mye som er vanlig å ta jeg? hehe.. klem roselie:)

Jeg var først grådig på smertestillende, men nå er det vel 8 av 20 pinex forte igjen. Har i tillegg brukt vanlig pinex og paracet. Jeg pleier ytters sjelden å ta tabletter, men fant ut at det var like greit å bare bruke de sånn at jeg fikk slappet helt av. Tok en halv en i dag før jeg dro ut og handlet og tar vel en eller to pinex for natten. Klarte fire butikker og en kafé før vi dro hjem. Klarer ikke å rette meg helt opp enda og jeg merker at huden har litt å strekke seg før det går an.

Det er vel veldig individuelt hvor mye man tar, jeg tenkte at jeg fikk en anbefalig om å ta smertestillende og takk og lov for det:p

Ellers er det ganske mye bedre nå, fortsatt to steiner som presser og de er fortsatt numne. Merker av og til litt sviing under bh'en, men inni huden. Rart. Og så kjennes det ut som puppene har begynt å våkne litt, akkurat som blodet sakte, men sikkert renner tilbake og jeg før litt mer følelse.

Meget handicapet, men klarer det meste med god tid. Jeg er ekstremt svak i armene, men det kommer seg.

God kveld fra meg:)

Skrevet
Hei alle sammen :-) Jeg er en gammel ´bruker´ her inne som ble operert for 1 år siden. Nå er jeg gravid igjen med siste barnet vårt, å merker allerede at puppene mine blir ganske slappe. Så jeg har sånn smått begynnt å planlegge en ny operasjon en stund etter fødsel. Da vil jeg ha under muskel.. Er det noen her som har tatt det å som kan si litt om det i forhold til over muskel? Jeg har ganske store proteser, å vil ikke gå ned i str.

Jeg vurderer å dra til sverige (stockholm) å gjøre det også. For jeg har hørt at de er veldig flinke der. Kirurgen jeg hadde ifjord var svensk han også.. Noen her som har vært i sverige?

Håper dere alle som er opererte er fornøyd :-) Å dere som venter, lykke til :-)

Gratulerer med en til:D

Jeg lurer på hvorfor du vil ha under muskel? Siden du har op før og i tillegg syns de begynner å bli slappe nå vil det vel være en del ekstra hud som må fylles? Jeg aner ikke, men lurer veldig:)

Og så lurer jeg på hvordan det blir å amme - om du skal/kan gjøre det?

Kan ikke svare på noe for deg, dessverre, men det er det sikkert noen annen som kan:)

Skrevet
Gratulerer med en til:D

Jeg lurer på hvorfor du vil ha under muskel? Siden du har op før og i tillegg syns de begynner å bli slappe nå vil det vel være en del ekstra hud som må fylles? Jeg aner ikke, men lurer veldig:)

Og så lurer jeg på hvordan det blir å amme - om du skal/kan gjøre det?

Kan ikke svare på noe for deg, dessverre, men det er det sikkert noen annen som kan:)

Jo, grunnen er at jeg gjerne vil ha de litt fastere. Nå har de fått litt heng, å jeg er ikke syltynn akkurat.. Så jeg tror det kommer til å bli mye mere fint til meg visst jeg tar de under muskel.

Jeg håper å tror jeg kan amme denne gangen også. Jeg sleit veldig med det forige gang med sønnen min (uten silikon). Men, det skal ikke ha noe å si med silikon. Noen kan ikke å mange kan :-)

Skrevet

Nå har jeg akkurat tatt min første dusj!

Må si jeg var veeldig nervøs for å se brystene mine..!! Men de såg absolutt nydelige ut! Det ser ut som de har lagt seg ganske godt ned, for når jeg ser fra siden så er det ikke noe "bul" oppe på brystet som jeg har sett hos flere amerikanske sider, men det fortsetter i en fin linje nedover, der det er mest fylde:) Det som var viktig for meg var å få en fin markert kløft, det har jeg fått! Ikke sånn WOW, men sånn at når de får lys på seg så glinser det mellom de:) Jeg er altså superfornøyd!

Det har nå gått 4 dager siden min operasjon og jeg føler meg topp! På kvelden dag 2. ble jeg plutselig veldig øm og låk i brystmusklene, så jeg måtte bare legge meg.. Men i går var jeg ute med venner som at ingenting hadde skjedD:) var selvfølgelig forsiktig, og satt for det meste i ro:)

Jeg er så fornøyd!!! De ser selvfølgelig litt oppblåst ut nå i begynnelsen, men jeg klarer likevel å se hvordan de kommer til å se ut til slutt:)!

Klem til alle! :)

Skrevet
Hei Sentosa:)

Jeg er 161cm og veier 55kg. La inn 200 i hvert bryst. Såkaldte dråpformede silikoninnlegg, har snitt på undersiden av brystet siden jeg la innplantene under musklene. Ble operert 12.januar i år. Alle som har sett puppene mine. Venninner, mor og kjæreste syns det ser veldig bra ut. Kan ikke se at jeg har silikon i det heletatt (utnom at de tydelig kan se at jeg har større pupper) Jeg ble da operert av Dr.Bugge på Osebergklinikken på Nøtterøy (Tønsberg) Kostet meg 350000kr, men ser strålende ut, og jeg kan ikke kjenner innlegget (om jeg ikke kjenner veldig etter) Arret syns så vidt hvis jeg løfter på puppen.

Vet dette ikke var til mye hjelp, men ville bare dele min positive erfaring med silikoninnlegg.

Håper du finner ut hva du vil:)

Ha en super dag videre!

Tusen takk for informativt svar :)

Har nå bestemt meg for å gå for Fornebuklinikken, da jeg føler PK her gav meg en veldig god begrunnelse for valg av implantat, snitt etc. Konsultasjonen ble foretatt av dr.Barstad, og han virket veldig flink! Noen som har blitt operert av han her inne?

Gratulerer til alle nyopererte!

Klem :)

Skrevet

Deilig åvære ferdig ja.. Ligger bare å venter på at dagene skal gå og jeg begynner å bli bra igjen! Jeg kjenner at det ligger noe å presser, men det er ikke så gale:)

Så bra flyturen din gikk bra:) Jeg har med meg kjæresten min så tror nok jeg skal klare flyturen greit jeg også :) I morgen er det endelig min tur!! Jeg er skikkelig spent og nervøs...Det har skjedd noen omrokkeringer så jeg skal opereres av Dr.Barstad istedet for Dr.Schistad. Wish me luck ;)

Skrevet

Hei:)

Jeg lurer på om noen kan svare meg på hvor lenge det er normalt at brystene er harde før de begynner å bli mjuke igjen? Jeg ser at de er ganske anspent nå, er jo tross alt bare på min 5. dag! Men lurer på hvor lenge det kan være til de begynner å føles normale igjen:) Hadde vært flott om noen som har operert under muskelen kunne fortalt meg litt ang. det! Og ang. følelsen i brystene, når kommer den tilbake?

Klem Roselie :)

Skrevet (endret)

Hei, hei :goodbye:

Kjempe topp chat dette må jeg si, har lest og lett etter kunnskap rundt emnet i lang tid, men det er først etter at jeg fant denne siden at jeg virkelig fikk svar på mye.. Så tusen takk!

Håper jeg kan snike meg inn som medlem..

Var på siste konsultasjon på Aleris i trondheim i går og har dato for operasjon onsdag 24.juni på samme sted, er så utrolig spent, nervøs og glad..

Jeg er 30 år, mamma til 3 (minstemann er snart 2 og størstemann 6 år) og gift. Har ammet i litt over 3 år tilsammen og har fått et resultat deretter også, mine så faste og fine ungpike bryster er erstattet med tomme "poser" uten særlig til fyll.. Hadde en C-cup før jeg fikk barn og under graviditetene og i periodene hvor jeg full ammet hadde jeg DD-cup.

Ønsker nå å fylle ut og forstørre "posene" mine.

Har fått i oppgave av legen å bestemme meg for endelig størrelse til opreasjonsdagen, men jeg er veldig usikker.. Kanskje noen råd og vink herfra?

Jeg er 165cm og ca.56kg, har en ikke full B-cup (rundt varierer det fra BH til BH 70 eller 75), men mer enn A-cup, normal kroppsbygning, men uten særlig til fett på overkroppen, ble derfor anbefalt av lege å legge under muskelen, noe jeg har bestemt meg for å gjøre. Han ba meg tenke på en størrelse på mellom 250-300ml.

Noen med erfaring og råd som kan hjelpe meg litt på vei?

Eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg vil ha runde proteser i silikon under muskelen, og at snittet skal tas under brystet.

Har prøvd med ris poser, men usikker på om jeg gjør det riktig, har fylt en pose med 250ml og en annen med 280ml, ser ikke stort til forskjell når jeg prøver dem.

Vil så gjerne ha et best mulig resultat siden vi nå skal legge så mye penger inn i dette, vil ikke ha kjempe pupper som ser kunstig ut, men vil heller ikke angre på at jeg tok i for lite. Huden min strekker seg fint og trekker seg sammen fint uten noen synlige skader på huden, har ingen strekkmerker, så sånn sett er jeg veldig heldig.

Håper sånn at noen her inne kan hjelpe meg litt på vei til å ta de siste avgjørelsene!

Endret av Thilli
Skrevet

Hei!

Jeg er bekymret i dag...

Nå er jeg på min 6. dag etter operasjonen, og føler meg relativt bra.

Det venstre brystet er helt fint, jeg har gradvis fått igjen følelsen og det har blitt mykere. Men det høyre er fortsatt litt mere opphevet og stivt.. jeg opplever også veldig mye mer smerter i høyre enn venstre f.eks. når jeg skal røyse meg opp av senga , eller sette med ned i senga med ryggen inntil veggen.. Lurer på om det kan være noe gale?? Jeg har lest at det kan være pga. jeg er høyrehendt og jeg gjør mest med den siden.. men er det noen som har opplevd det samme? Jeg er veldig bekymret.. :(

Skrevet
Hei!

Jeg er bekymret i dag...

Nå er jeg på min 6. dag etter operasjonen, og føler meg relativt bra.

Det venstre brystet er helt fint, jeg har gradvis fått igjen følelsen og det har blitt mykere. Men det høyre er fortsatt litt mere opphevet og stivt.. jeg opplever også veldig mye mer smerter i høyre enn venstre f.eks. når jeg skal røyse meg opp av senga , eller sette med ned i senga med ryggen inntil veggen.. Lurer på om det kan være noe gale?? Jeg har lest at det kan være pga. jeg er høyrehendt og jeg gjør mest med den siden.. men er det noen som har opplevd det samme? Jeg er veldig bekymret.. :(

Hei.

Du skal ikke være bekymret i det heletatt :)

Det er helt normalt å være stiv og støl i en uke eller to (stor forskjell fra person til person)

Det er normalt å væra hoven i en mnd eller to (kansje lengre)

Det er helt normalt at det er forskjell på puppene, vondt en dag i den ene og stikker i den andre.. o.s.v..

Det er helt normalt at de kan være harde i noen mnd.. spesielt du som har operert under muskel :)

Gi det et par tre mnd så skal du se du er på bedringens vei ;)

Lykke til :)

Skrevet

takk for beroligende svar :)

jeg er så redd for at det skal ha skjedd noe feil.. jeg er utrolig øm og låk i muskelen på høyre bryst, mens jeg kjenner nesten ikke noe ubehagelig i det venstre!... jeg har nesten ike sovet på 2 netter for jeg har lagt og tenkt på hva som kan være gale... er redd for at det skal være blødninger å at jeg må opereres igjen? :( det virker som det bare blir værre også..!! Før klarte jeg å røyse meg opp av senga selv, men nå får jeg så vondt i høyre bryst at jeg sliter skikkelig.. off :(

Skrevet

hei roselie og alle andre!

jeg ble operert for snart tre uker siden. Jeg synes at jeg kom meg veldig fort - men det skvulpet i begge puppene i minst to uker etter operasjonen. Det var litt ekkelt.

Også jeg har forskjeller mellom venstre og høyre pupp nå. den høyre er mer hoven, det stikker litt, og det kjennes ut som at jeg har en "brennende klinkekule" på undersiden. det er kanskje en luftboble? det er i alle fall et stikkende og irriterende ubehag - men det har blitt bedre de par siste dagene. Jeg kan nå spasere til jobben (2 km) uten at jeg plages noe særlig, jeg kan løfte en god del på barna mine uten problem, men det er vondt og ubehagelig når de vil sitte på fanget og lene hodet mot brystet og sånn. "Mamma har vondt i puppene" proklamerte den ene gutten til en gjest som var innom på besøk denne uka. Ja ja... Man kan jo ha vondt i puppene om man har mensen også:) J

eg har ikke sagt til noen utenom en venninne og mannen min at jeg har operert puppene. kan hende jeg forteller det til flere venninner og søstrene mine om de spør når vi treffes om en ukes tid... Ingen kolleger har sendt merkelige blikk, men så har jeg også kledd meg i litt vide klær på jobben - så det synes ikke så veldig at jeg har større pupper enn før - med mindre jeg går i en topp/singlet/ litt trang overdel. Da synes det veldig godt:)

takk fra meg også til dere som sier at smerter, ubehag og ulikhet mellom puppene er normalt den første tiden. det er greit å slippe å bekymre seg! Jeg håper at jeg ikke får noe varige permanente smerter på sikt!

Skrevet

Tenkte bare å stikke innom for å si at den første uka var verst. Uke nr 2 har gått mye, mye bedre og jeg føler meg nesten normal igjen. Foruten trening, løfting av tyngre saker og å strekke hendene helt ut over hodet går alt ganske bra!

Jeg er øm og støl etter blå-, gule og rødemerker som jeg har etter op og av å bruke musklene ved bilkjøring. Jeg måtte opp 2 cup-størrelser i sportsbhen og det var jammen en befrielse og ikke ha en så stram bh.

Nå venter jeg på at puppene skal få tilbake følelsen, at de skal bli myke og "falle på plass". Og på at jeg kan begynne å trene igjen... Jeg har ikke fjerne tapen enda siden jeg ikke har passert 14 dager og jeg vil helst vente lengst mulig, ikke akkurat noe jeg gleder meg til...

God natt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...