Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Halla damer :) Gratulerer til alle ny opererte!

I morgen, Fredag er det endelig min tur!

Er så utrolig spent på resulatet, og om det blir en størrelse jeg blir fornøyd med.

Pk og jeg var litt uenig om hvor mye det skulle legges inn, selv om han får det siste ordet, og min anatomi innvendig.

Phuu... tenk om 12 timer ligger jeg under kniven! :O

Kryss fingrene for meg jenter :goodbye:

Krysser fingrer for deg! Lykke til og fortell hvordan det går! Jeg skal på mandag :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle sammen :)

Nå er det bare 5 dager igjen til min operasjon...

Jeg begynner å kjenne at jeg er sår i halsen, og er livredd for å bli forkjølet.

Har allerede bestilt fly tur retur + hotell for meg og min mann i oslo. Det kostet ca. 4 000 kr, og kan ikke avbestilles. Vist jeg blir forkjølet og ikke får operere har jeg kastet bort mye penger :\

Er det noen her som har blitt operert med forkjølelse? Vet jo ikke hvor gale det kommer til å bli med meg heller, siden jeg bare kjenner en sår hals...

En forkjølelse skal ikke ha noe å si. Det er heller infeksjoner som gjør at du ikke kan bli operert. Du får ringe PK og høre for sikkerhetsskyld :)

Jeg skal også om fire dager, altså på mandag:D

Satser på at du kan også:)

Skrevet

Jeg lurer på en ting:

Hvordan tape skal jeg velge? Jeg googlet både scanpore og micropore bare for å sjekke hvordan de så ut. Det kom jo opp mye forskjellig. Hvordan vet jeg hva jeg skal ha?

Jeg vil så klart ha micropore, men må jo velge scanpore om de ikke har det. Skal være godt gjort om de ikke har det på de 23 apotekene som finnes her i byen, men vet aldri :P

Skrevet

Hei alle sammen! :goodbye:

jeg var innom forumet her for noen måneder siden og leste flittig i en periode da jeg lurte på om jeg skulle gå for puppeoperasjon, og i så fall ved hvilken klinikk...

Jeg valgte å bli operert ved Klinikk Stokkan i Trondheim for to dager siden.

jeg er 62 kg, 177, hadde AA-cup (men noe underhudsfett og noe hud etter tidligere amming). Jeg fikk lagt inn 290 cc, moderat profil, runde proteser, over muskelen, snitt i underkant av brystvorten.

Operasjonen var en veldig ok opplevelse. hyggelige folk på klinikken, veldig flink kirurg, god informasjon. Jeg var uvel de første timene, men kom meg utover kvelden da jeg fikk i meg litt mat og drikke. Allerede dagen etter kunne jeg sitte og lese og skrive og gjøre en normal kontorjobb hjemmefra (på pcen). Idag kunne jeg forsiktig vaske håret i vasken uten ubehag, og jeg kunne forsiktig rusle en liten halvtimes tur i rolig tempo - med noe ubehag, men ikke veldig. Jeg har ikke tatt smertestillende siden i går.

Mange lurer på om de skal legge protesen under eller over muskelen... To av kirurgene jeg har snakket med (har snakket med tre) sier at de mener at det foretas altfor mange operasjoner der protesen UNØDVENDIG legges under muskelen i Norge - dette kanskje fordi dette inngrepet er enklere for kirurgen og tar noe kortere tid (overraskende nok). Muskelen settes stort tilbake når den kuttes opp for å legge protesen under, og det er en langt mer smertefull operasjon for jenten/kvinnen. Når man slapper av, ser puppene omtrent like ut om de er plassert over eller under muskelen, og når man er i aktivitet, ser puppen minst like bra ut om protesen er lagt over muskelen. Så det er selvagt opp til hver enkelt å bestemme hva man mener er best - men sjekk gjerne ut saken på egenhånd, og prøv å finne ut hva hovedargumentene for å legge protesen under muskelen egentlig er. Om man kan legge protesen over muskelen (og ikke har altfor lite underhudsfett) bør det vurderes, tenker jeg i alle fall.

I morgen skal jeg hjem til min mann og våre små barn. jeg gleder meg masse - og er strålende fornøyd med mine nye pupper - som foreløpig ser "gigastore" ut. Men jeg regner med at de krymper ettersom hevelsen gir seg. Jeg håper å ende opp med en full 75 B, muligens 75 C - litt avhengig av bh'en, tenker jeg.

foreløpig bruker jeg en triumph sportsbh i størrelse 80B for at den skal være litt luftig og passe løs. det er behagelig og gir litt støtte.

jeg brukte smertestillende i halvannet døgn, nå er det ikke lenger nødvendig. jeg har sovet veldig godt begge nettene.

Beste og fornøyd hilsen meg! :goodbye:

PS: lykke til til alle som skal opereres i tiden som kommer! Still gjerne spørsmål om det er noe dere lurer på!

Skrevet

Til de som vurderer anatomiske innlegg så vær klar over at de kan rotere slik at de kan gro fast skjevt!!

Har snakket med noen som dette har skjedd med og lest om noen :(

Vil ikke skremme noen , men det er greit at man vet hva som kan skje..

Og de runde er like fine som de anatomiske for de blir liggende som en vanlig pupp på en måte (dere vet den forferdelige tyngdekraften)

Så de som ikke vil ha typiske runde silikonpupper som er skeptiske til runde innlegg, de må ikke legge inn for mye for da blir de stående rett ut som runde baller.. det er liksom hele greia med det, det sier seg selv..

Jeg har runde, når jeg ligger på rygg er de ganske runde, men når jeg står så er de som en helt normal pupp ;)

Skrevet
Hei alle sammen! :goodbye:

jeg var innom forumet her for noen måneder siden og leste flittig i en periode da jeg lurte på om jeg skulle gå for puppeoperasjon, og i så fall ved hvilken klinikk...

Jeg valgte å bli operert ved Klinikk Stokkan i Trondheim for to dager siden.

jeg er 62 kg, 177, hadde AA-cup (men noe underhudsfett og noe hud etter tidligere amming). Jeg fikk lagt inn 290 cc, moderat profil, runde proteser, over muskelen, snitt i underkant av brystvorten.

Operasjonen var en veldig ok opplevelse. hyggelige folk på klinikken, veldig flink kirurg, god informasjon. Jeg var uvel de første timene, men kom meg utover kvelden da jeg fikk i meg litt mat og drikke. Allerede dagen etter kunne jeg sitte og lese og skrive og gjøre en normal kontorjobb hjemmefra (på pcen). Idag kunne jeg forsiktig vaske håret i vasken uten ubehag, og jeg kunne forsiktig rusle en liten halvtimes tur i rolig tempo - med noe ubehag, men ikke veldig. Jeg har ikke tatt smertestillende siden i går.

Mange lurer på om de skal legge protesen under eller over muskelen... To av kirurgene jeg har snakket med (har snakket med tre) sier at de mener at det foretas altfor mange operasjoner der protesen UNØDVENDIG legges under muskelen i Norge - dette kanskje fordi dette inngrepet er enklere for kirurgen og tar noe kortere tid (overraskende nok). Muskelen settes stort tilbake når den kuttes opp for å legge protesen under, og det er en langt mer smertefull operasjon for jenten/kvinnen. Når man slapper av, ser puppene omtrent like ut om de er plassert over eller under muskelen, og når man er i aktivitet, ser puppen minst like bra ut om protesen er lagt over muskelen. Så det er selvagt opp til hver enkelt å bestemme hva man mener er best - men sjekk gjerne ut saken på egenhånd, og prøv å finne ut hva hovedargumentene for å legge protesen under muskelen egentlig er. Om man kan legge protesen over muskelen (og ikke har altfor lite underhudsfett) bør det vurderes, tenker jeg i alle fall.

I morgen skal jeg hjem til min mann og våre små barn. jeg gleder meg masse - og er strålende fornøyd med mine nye pupper - som foreløpig ser "gigastore" ut. Men jeg regner med at de krymper ettersom hevelsen gir seg. Jeg håper å ende opp med en full 75 B, muligens 75 C - litt avhengig av bh'en, tenker jeg.

foreløpig bruker jeg en triumph sportsbh i størrelse 80B for at den skal være litt luftig og passe løs. det er behagelig og gir litt støtte.

jeg brukte smertestillende i halvannet døgn, nå er det ikke lenger nødvendig. jeg har sovet veldig godt begge nettene.

Beste og fornøyd hilsen meg! :goodbye:

PS: lykke til til alle som skal opereres i tiden som kommer! Still gjerne spørsmål om det er noe dere lurer på!

Hei!

Jeg skal opereres på Klinikk Stokkan (Tr.heim) på mandag! :D Jeg er ca lik deg. 62kg, 170, men har antakeligvis litt mer pupp fra før. Bruker 75A og enkelte kan være litt små i cupen.

Jeg skal over muskel og via brystvorten. Det ble antatt 280 cc da jeg var på konsultasjon i januar, men nå etter fem måneder har jeg bestemt meg for å gå for det meste det er plass til - altså ikke unaturlig mye, men så mye som det er plass til. Det begrenser seg jo selv i forhold til anatomien min:) Veldig spent på størrelsen egentlig.

Jeg hater nåler så gruer meg masse til det. Ellers gleder jeg meg!

Lurer på noen ting siden du har vært på samme klinikk:

- Når kan vanlig bh brukes?

- Hvordan er det med soling?

- Hvilken tape fikk du beskjed om å bruke?

- Hvor lenge skal det tapes?

- Når kan man begynne å trene igjen?

Håper du kan svare:)

Skrevet
Til de som vurderer anatomiske innlegg så vær klar over at de kan rotere slik at de kan gro fast skjevt!!

Og de runde er like fine som de anatomiske for de blir liggende som en vanlig pupp på en måte (dere vet den forferdelige tyngdekraften)

Så de som ikke vil ha typiske runde silikonpupper som er skeptiske til runde innlegg, de må ikke legge inn for mye for da blir de stående rett ut som runde baller.. det er liksom hele greia med det, det sier seg selv..

Jeg har runde, når jeg ligger på rygg er de ganske runde, men når jeg står så er de som en helt normal pupp ;)

Tenkte bare å skrive under på det med anatomiske innlegg. PK frarådet meg det siden de kan snu seg litt og dermed bli deformerte, på en måte. Det er mange med runde proteser som ser helt naturlige ut, det kommer veldig an på hva du har fra før og hvordan du er - anatomien din:)

Skrevet

Takk frkleo :) Gratulere Tvilende...

Da var det vel overstått. I går ble jeg opr.

Er 1.60 høy, 56 kg, brukte 70 A i bh, uten å fylle den ut.

Fikk lagt inn 240 moderat profil, under muskel.

Tvilende: Jeg ser det er stor forskjell på oss to ja, mtp. over eller under muskel. Synes du er heldig.

jeg er ingen kylling når det gjelder smerter, men ja, dette gjorde vondt, å få lagt protesen under muskelen. Bruker paracet 1,5 g x 4 + Arcoxia x 1. + oxynorm (opiater) ved behov! Mange restriksjoner, som å ha armene mest mulig ned, albuene inntill siden, lett for å få spasmer. ikke ditt, ikke datt, bare hvile og atter hvile.

Smertefullt og det tar lengere tid å komme seg ordentlig, men må man ha under muskel, så må man. Mine ribbein vises over brystene, så hadde jeg ikke hatt under muskel, så ville protesekanten vistes oventil. Det hadde vært ulækkert.

Ang. en sak jeg leste om her noen sider tilbake, at di som la under muskel, fikk slik at "poff" etter noen mnd, så la protesen seg mere til rete og muskelen slapp taket, slik at brystet ble noe større..? Ja, di som har lest vet hva jeg mener.

Spurte kirurgen om det, og det gjelder ikke alle som får lagt protesen under muskelen, for det kommer an på hvilken teknikk kirurgen bruker, om han løsner kjertlene fra muskelen, etc. Så ikke anta at det skjer dere, spørr om hans/hennes teknikk.

Snart din tur nå Frkleo.. PÅ mandag? Var det ikke det?

Titter innom igjen, på tide med en hvil her :)

Ønsker alle lykke til med beslutninger og opr. og bedringensvei :goodbye:

Skrevet
Takk frkleo :) Gratulere Tvilende...

Da var det vel overstått. I går ble jeg opr.

Er 1.60 høy, 56 kg, brukte 70 A i bh, uten å fylle den ut.

Fikk lagt inn 240 moderat profil, under muskel.

Tvilende: Jeg ser det er stor forskjell på oss to ja, mtp. over eller under muskel. Synes du er heldig.

jeg er ingen kylling når det gjelder smerter, men ja, dette gjorde vondt, å få lagt protesen under muskelen. Bruker paracet 1,5 g x 4 + Arcoxia x 1. + oxynorm (opiater) ved behov! Mange restriksjoner, som å ha armene mest mulig ned, albuene inntill siden, lett for å få spasmer. ikke ditt, ikke datt, bare hvile og atter hvile.

Smertefullt og det tar lengere tid å komme seg ordentlig, men må man ha under muskel, så må man. Mine ribbein vises over brystene, så hadde jeg ikke hatt under muskel, så ville protesekanten vistes oventil. Det hadde vært ulækkert.

Ang. en sak jeg leste om her noen sider tilbake, at di som la under muskel, fikk slik at "poff" etter noen mnd, så la protesen seg mere til rete og muskelen slapp taket, slik at brystet ble noe større..? Ja, di som har lest vet hva jeg mener.

Spurte kirurgen om det, og det gjelder ikke alle som får lagt protesen under muskelen, for det kommer an på hvilken teknikk kirurgen bruker, om han løsner kjertlene fra muskelen, etc. Så ikke anta at det skjer dere, spørr om hans/hennes teknikk.

Snart din tur nå Frkleo.. PÅ mandag? Var det ikke det?

Titter innom igjen, på tide med en hvil her :)

Ønsker alle lykke til med beslutninger og opr. og bedringensvei :goodbye:

Ja, nå er det snart min tur!!! I morgen tror jeg nok at jeg kommer til å hoppe rundt og ikke vite hvor jeg skal gjøre av meg... Så vidt jeg er sånn nå, men jeg er på jobb, så det er litt vanskelig:p

Jeg gruer meg og gleder meg annet hvert sekund. I det ene øyeblikket tenker jeg på nålen, i det andre tenker jeg på størrelsen og er spent!

Kanskje du kan svare meg på hvordan micropore tape jeg skal velge? Eller er det et fett, bare forskjellig størrelse på de?

Gratulerer med nye pupper!!! :duskedame:

Skrevet

hei frk Leo!

du får nok informasjon om alle de tingene du lurer på - enten av kirurgen like før operasjonen, eller i informasjonsskrivet som du får etterpå.

men om jeg har forstått ska man vente MINST 6 uker, gjerne mer førman bruker bh med spiler. De anbefaler en luftig sportsbh de første 6 ukene- og så bør man sikkert gå over til "myke" trekantbh'er den første tiden og utsette push-up bh'er med spiler så lenge som man bare klarer.

dette med solig:tror det varierer i forhold til hvor mye huden "strekkes". jeg har ikke tenkt å sole meg på puppene i 2009 i alle fall.

Jeg fikk en rull tape av kirurgen. micropore, ganske smal, hudfarget. skal tape i ca 3 mndr. Ang. trening får du beskjed i informasjonsskrivet: man kan begynne lett når man føler for det, men bør utsette å trene brystmusklene så lenge som mulig:)

h

Skrevet

Hei :)

Jeg skrev tidligere at jeg var redd for å bli forkjøla. Nå har jeg gått i 2 dager med ullsokker, masse klær og ullsokk på halsen, så nå føler jeg meg bra igjen :) Jeg skrev forresten feil om op. dato, jeg skal opereres tidelig neste torsdag, altså 5 dager til jeg sitter på hotellet nyoperert :)

Jeg gruer meg også! Men samtidig tenker jeg at det skal bli herlig etter 10 dager da jeg føler meg bra igjen :)

Jeg lurer på om det er noen her som har lagt inn runde, under muskelen med ca. 300-350 gram? Om deres bryst kjennes fast og stramt ut, eller om det er ca. som før? Er veldig opptatt av akkurat det :P hehe.

Gratulerer med nye pupper Gull og frkleo!

Klem :)

Skrevet

ang TRENING: :fnise:

Jeg svarte i all hast i sted... når det gjelder trening kan man altså starte med forsiktig trening som ikke involverer armer og brystmuskler direkte 1-2 uker etter operasjonen, men man bør vente 4-6 uker før man trener styrke / annen trening som direkte involverer brystmusklene (4-6 uker = "så lenge som mulig" for en som meg som helst liker å trene litt styrke hver eneste uke;)

beste hilsen!

Skrevet

Hei hei alle sammen :goodbye:

Nå er det en uke og 4 dager siden eg hadde min OP :) Og alt går kjempe fint:)

Tok 200 over muskel og eg ble kjempe fornøyd:):)

gleder meg masse til eg kan gå i vanlig bh og ikke minst bikini:):)

Så til alle som skal opereres snart,gled dere:)

Eg ble OP på Nobel Clinik og alle der var kjempe hyggelige og snille:):)

hilsen lille meg,som er kjempe fornøyd om dagen:):O)

Skrevet

Jeg hadde hørt om faren for rotering før tlf-konsultasjonen min :) Så når kirurgen anbefalte det til meg spurte jeg om rotering og hvor stor risikoen er for at det kan skje. Schistad på Fornebuklinikken sa det var svært sjelden at de roterte, hvis man fulgte "etter operasjon-anvisningene" fra klinikken. Får de tid og ro nok til å gro fast i vevet, så er visst risikoen liten for at de skal rotere. Men selvfølgelig, det er jo en sjangse man tar. Jeg får vel høre mer på selve operasjonsdagen, han mente det passet best til meg ut i fra bildene. Mulig det blir forandringer når han får se meg :)

Skrevet
Jeg hadde hørt om faren for rotering før tlf-konsultasjonen min :) Så når kirurgen anbefalte det til meg spurte jeg om rotering og hvor stor risikoen er for at det kan skje. Schistad på Fornebuklinikken sa det var svært sjelden at de roterte, hvis man fulgte "etter operasjon-anvisningene" fra klinikken. Får de tid og ro nok til å gro fast i vevet, så er visst risikoen liten for at de skal rotere. Men selvfølgelig, det er jo en sjangse man tar. Jeg får vel høre mer på selve operasjonsdagen, han mente det passet best til meg ut i fra bildene. Mulig det blir forandringer når han får se meg :)

Ja, det kan jo være at de jeg har hørt om ikke fulgte intruksene til legen og da er det jo nesten til pass for dem..

Mener en så pass dyr greie, så må man gjøre som man får bekjed om ;)

Men hvis ikke det er slik da er det jo enda kjipere :(

Den ene jeg hørte om der hadde den ene puppen rotert i et år før den grodde fast skjevt, da var garantien til klinikken utgått og hun må dekke ny operasjon selv..

Men som sagt så skal man jo høre på kirurgen og følge det han sier så skal det jo gå bra.

Og samtidig er det greit at man gjør hverandre obs på ting her inne, at vi deler de erfariengene vi har :)

Så er man i allefall forberedt godt til en eventuelt konsultasjon, så man kan spørre å grave om alt man lurer på :)

Skrevet
Ja, det kan jo være at de jeg har hørt om ikke fulgte intruksene til legen og da er det jo nesten til pass for dem..

Mener en så pass dyr greie, så må man gjøre som man får bekjed om ;)

Men hvis ikke det er slik da er det jo enda kjipere :(

Den ene jeg hørte om der hadde den ene puppen rotert i et år før den grodde fast skjevt, da var garantien til klinikken utgått og hun må dekke ny operasjon selv..

Men som sagt så skal man jo høre på kirurgen og følge det han sier så skal det jo gå bra.

Og samtidig er det greit at man gjør hverandre obs på ting her inne, at vi deler de erfariengene vi har :)

Så er man i allefall forberedt godt til en eventuelt konsultasjon, så man kan spørre å grave om alt man lurer på :)

Veldig greit at man opplyser andre her inne om sine erfaringer ja :) Er som du sier mye penger og man vil jo helst slippe å måtte operere flere ganger! Da er det greit at man har så mye info som mulig på forhånd så man iallefall vet hva man går til :)

Skal høre litt mer på operasjonsdagen,men tror det blir så jeg går for anatomiske. Har en veninne som opererte seg på sykehuset (hun fikk det dekket), kirurgen valgte anatomiske til henne og hun har ikke hatt problemer. Tenker sånn at når de bruker anatomiske implantat på et sykehus, som gjerne er litt mer forsiktige enn privatklinikker, så går det forhåpentligvis greit for meg også.

Nå gjenstår det bare valg av størrelse :) Står mellom 225cc og 250cc. Blir spennende å se på operasjonsdagen hva det blir til :)

Skrevet

Frkleo : Jeg bruker micropore hvite tape, 2,5 cm.

Jeg ble opr. på Fredag, regner det som x dag, 1. dag Lørdag, etc, nå kommet til 3. dag. Og er uten smertestillende! Jej! Så de går da radig tross alt, jeg nevnte over her at det var veldig vondt, men det er en stor trøst at det varer ikke lenge. Jeg liker ikke å ta smertestillende, men må man, så må man..

I dag har det vært litt melkespreng-følelse, og noe ilinger/svie, greit å kjenne hvilke bevegelser som er ok og ikke.

Intet smertestillende, og vært på shopping og div. kontorer.. mannen min bærte poser :D hehe. Kjenner likevel at kroppen er noe mere redusert og trenger mere hvile enn før.

Må rose kjæresten min høyt for sin tålmodighet og omsorg med meg. Samt alt av huslige syssler + barna. Han er fantastisk. -Og ikke lar han meg føle meg til bry.

Er det i dag frkleo skal opr???

-Klem!

Skrevet
Veldig greit at man opplyser andre her inne om sine erfaringer ja :) Er som du sier mye penger og man vil jo helst slippe å måtte operere flere ganger! Da er det greit at man har så mye info som mulig på forhånd så man iallefall vet hva man går til :)

Skal høre litt mer på operasjonsdagen,men tror det blir så jeg går for anatomiske. Har en veninne som opererte seg på sykehuset (hun fikk det dekket), kirurgen valgte anatomiske til henne og hun har ikke hatt problemer. Tenker sånn at når de bruker anatomiske implantat på et sykehus, som gjerne er litt mer forsiktige enn privatklinikker, så går det forhåpentligvis greit for meg også.

Nå gjenstår det bare valg av størrelse :) Står mellom 225cc og 250cc. Blir spennende å se på operasjonsdagen hva det blir til :)

Det går helt sikkert kjempe fint og masse lykke til :)

Gled deg til en ny puppe verden ;)

Skrevet (endret)
Frkleo : Jeg bruker micropore hvite tape, 2,5 cm.

Jeg ble opr. på Fredag, regner det som x dag, 1. dag Lørdag, etc, nå kommet til 3. dag. Og er uten smertestillende! Jej! Så de går da radig tross alt, jeg nevnte over her at det var veldig vondt, men det er en stor trøst at det varer ikke lenge. Jeg liker ikke å ta smertestillende, men må man, så må man..

I dag har det vært litt melkespreng-følelse, og noe ilinger/svie, greit å kjenne hvilke bevegelser som er ok og ikke.

Intet smertestillende, og vært på shopping og div. kontorer.. mannen min bærte poser :D hehe. Kjenner likevel at kroppen er noe mere redusert og trenger mere hvile enn før.

Må rose kjæresten min høyt for sin tålmodighet og omsorg med meg. Samt alt av huslige syssler + barna. Han er fantastisk. -Og ikke lar han meg føle meg til bry.

Er det i dag frkleo skal opr???

-Klem!

Ja, det var i dag frkLeo opererte! :D

Jeg er veldig fornøyd. Fikk 350 cc! Trodde jeg hadde fått minimalt da jeg våknet og etter hvert klarte å se ned. De var jo så små :/ Men da PK kom å fortalte hva hun hadde satt inn jublet jeg innvendig. De så dessuten svære ut da jeg tok på meg klær og skulle hjem. Rart hvor mye vinkelen skal ha å si.

Jeg kom på klinikken 45 min før jeg hadde tenkt, trodde trafikken skulle vært tett som vanlig. Tror alle hadde forsovet seg i dag, det var jo nesten ingen biler. Parkering fant vi med en gang rett utenfor klinikken. Kl 8.00 gikk vi inn og betalte. Så gikk vi opp på operasjonsventerommet og satt der i en halvtimes tid. De var litt forsinket siden jeg egentlig skulle møte 8.15, men ikke var inne hos PK sånn ti over halv.

Vi diskuterte størrelse og jeg fikk se tapen jeg har mast så mye om. Hun svarte på noen spørsmål og sa noe selv - husker ikke helt hva, menmen. Kjæresten var med inn og husker heldigvis det meste. Han ble med inn fordi han ville ta på et innlegg, men jeg prøvde ingenting, så han ble litt skuffet. Han bet seg forresten merke i at PK sa at jeg hadde "litt kjøtt på bena" på brystkassen, så det var ikke noe problem å legge over muskel. Etterpå var det ut og si hadet og inn på operasjonssalen. Det møtte jeg en kopp med flytende paracet som smakte grusomt, men jeg fikk en kvart ml vann (ekstremt lite i hvertfall) for å døyve smaken. Jeg la meg på operasjonsbordet, som kjentes ut som en tempurmadrass, veldig behagelig, fortalte sykepleier at jeg ikke likte nåler i hendene. Hun registrerte det og jeg la hånden min ut. Hun vasket og tok blodtrykk og så plutselig hadde jeg den nålgreia i hånden. Jeg fikk jo ikke panikk i det hele tatt og ikke gjorde det vondt heller! Jeg ble døsig og sa dette, så fikk jeg en maske over munn og nese og kjente at jeg ble veldig trøtt.

Det neste jeg husker er at jeg våknet og skalv noe grusomt! Tennene hakket og jeg hadde rykninger i føttene. Følte meg veldig alene siden ingen var rundt meg, men den blodtrykstingen rundt fingeren hadde falt av og det lagde en pipelyd så det tok ikke lang tid før noen kom å spurte hvordan jeg hadde det. Fikk pepsi siden jeg var så sår i halsen. Tror jeg døste av igjen. Jeg våknet etter en stund og fikk mer pepsi. Det har aldri smakt så godt før. Jeg var grusomt sulten og sa dette mange ganger, men ingen kom med noe spiselig. Jeg måtte bare fylle på med pepsi i stedet. Etter hvert fikk jeg beskjed om å sette meg opp, det gjorde vondt! For da datt jo innleggene ned og de måtte holdes på plass. Jeg fikk beskjed om å ta smertestillende etter det.

Fikk omsider kommunisert med de som visste om operasjonen per sms. PK kom inn og fortalte at jeg hadde fått 350 cc. At det gikk bra og at det kom til å sprenge litt siden innleggene var såpass store. Mått åpne nederste hekten på bh'en, det var behagelig. Når hun hadde vært der fikk jeg endelig klarsignal til å dra hjem. Da var klokken rundt ett halv to. Jeg ble kvalm da jeg skulle sette meg opp så fikk en sprøyte mot kvalme. Jeg opplevde en del kvalme da jeg skulle kle på meg og bevegde på meg, så det tok litt tid å få på seg klærne og komme seg ut. Jeg ble ikke noe mer kvalm før jeg var hjemme og skulle opp trappen. Bilturen hjem gikk greit, bortsett i fra en homp jeg viste om og derfor anstrengte meg noe voldsomt. Da gren jeg:p

Jeg har okkupert den ene sofaen siden jeg kom hjem i tretiden. har tatt smertestillende to ganger siden jeg kom hjem, er livredd for å kjenne smertene igjen. Det presser noe voldsomt og er litt ubehagelig å skrive, men det går greit. Jeg klarer ikke å komme meg opp selv, må ha støtte i ryggen. Hendene ligger i ro fra albuen og opp. Så kjæresten er god å ha :)

Gleder meg til å kunne fungere mer normalt, men regner med det tar en dag eller to til. Største problemet nå er hunden vår, han er bare 9 mnd og veldig glad i meg. Jeg blir skikkelig anspent når han kommer bak meg i sofaen og er livredd han skal jumpe oppå meg som han pleier. Men kjæresten har en haug med godbiter parat for å få han unna.

Endelig er jeg ferdig og nå gjenstår bare spenningen med størrelsen :hoppe::danser:

Endret av frkleo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...