tøsa Skrevet 25. mai 2009 #7981 Skrevet 25. mai 2009 Nå sa du noe lurt trur jeg! Har bare bytta tape to ganger på 8 uker da.. Den der scanpore greia løsner jo ALDRI. O_o Blir liksom litt forvirra og, for jeg leser og hører så mye forskjellig. Synes liksom alle får totalt forskjellig informasjon om ettervedlikeholdet hos sine klinikker. :S ser du bruker scanpore, skal man ikke bruke micropore da?? :klø: eller er ikke det så veldig nøye?? nei det er sant.. alle klinikker gir forskjelling info om etterbehandling og ettertid. så er lett å bli forvirra inne på et slikt forum som dette har hørt at man skal vente 6mnd med bruk av spile/push up Bh, men da jeg ringte klinikken i dag sa de at jeg ikke trengte å vente så lenge.. kanskje 4 mnd?! å at 4-6 uker etter OP kan man kvitte seg med sportsBHen, og heller kjøpe en Bh uten spiler/push up som gir støtte hvis man vil da
Bolligator Skrevet 25. mai 2009 #7982 Skrevet 25. mai 2009 ser du bruker scanpore, skal man ikke bruke micropore da?? :klø: eller er ikke det så veldig nøye?? nei det er sant.. alle klinikker gir forskjelling info om etterbehandling og ettertid. så er lett å bli forvirra inne på et slikt forum som dette har hørt at man skal vente 6mnd med bruk av spile/push up Bh, men da jeg ringte klinikken i dag sa de at jeg ikke trengte å vente så lenge.. kanskje 4 mnd?! å at 4-6 uker etter OP kan man kvitte seg med sportsBHen, og heller kjøpe en Bh uten spiler/push up som gir støtte hvis man vil da Bruker scanpore fordi jeg ikke klarer å finne micropore noe sted. Spurte her inne, og fikk til svar at det gikk fint an å bruke scanpore også. Enten så er micropore sin tid over, eller så har de ikke funnet det opp i nordnorge enda :S Har du funnet micropore? O_o
ahp Skrevet 25. mai 2009 #7983 Skrevet 25. mai 2009 Hei hei Gratulerer så mye med nye pupper :D Det er nå 7 uker siden min operasjon, og kjenner meg igjen når du sier at tiden går fort, den flyyyr Jeg hadde litt små-smerter den første uken når jeg skulle stå opp, men det gikk fint med en gang jeg fikk strekt på meg! Jeg følte også at jeg belastet meg litt for mye den første tiden, men det gikk fint.. Jeg kunne ligge på siden etter ca 7-8 dager, husker ikke akkurat nå, men jeg passet på så jeg ikke la meg på puppene, men at jeg hadde litt rygg på madrassen også, hvis du skjønner? Nå ligger jeg på magen, for hater å ligge på ryggen, og det går kjempebra Jeg prøvde å kjøre bil etter 10 dager, men det gikk heller dårlig når jeg skulle gire, måtte bruke begge hendene, så jeg gav opp det ;p Men klarte det etter ca to uker, prøvde bare den ene gangen.. Jeg tok forresten 240 cc under muskel, er 160 cm og veier 43 kg nå. Hadde en liten 70b før, nå må jeg kanskje ha 65c-d.. Vet ikke helt enda.. Får ikke lov til å bruke bh med spiler eller innlegg før etter det har gått 6 mnd. Håper dette hjalp litt hvertfall Klem Takk for svar little me Føler at jeg ble klokere ja!! skal prøve å ta det litt roligere denne uken.. samboern min skal ta seg av det meste her hjemme:) Har fått litt "kjeft" siden jeg ikke klarer å holde meg i ro.. hehe er ikke så lett når man har 2 unger og fullt opp med husarbeid døgnet rundt :o Føler en indre glede når det gjelder det at jeg faktisk kan begynne å sove litt på sia om natta!! det vil gjøre alt så myyyye bedre ;) Sjønner hva du mener med det å ha litt rygg på madrassen Kjørte bil til jobb idag, det gikk overraskende bra!! Hvordan går det med deg da? Hvor ble du operert?
tøsa Skrevet 25. mai 2009 #7984 Skrevet 25. mai 2009 Bruker scanpore fordi jeg ikke klarer å finne micropore noe sted. Spurte her inne, og fikk til svar at det gikk fint an å bruke scanpore også. Enten så er micropore sin tid over, eller så har de ikke funnet det opp i nordnorge enda :S Har du funnet micropore? O_o hmm.. ok.. jeg bor i Troms og jeg bruker micropore, så er nok funnet opp her i nord også men når jeg var på apoteket hadde de bare 1 igjenn. aner ikke hvorfor det er så vanskelig å få tak i?! :klø:
only_me Skrevet 25. mai 2009 #7985 Skrevet 25. mai 2009 Bruker scanpore fordi jeg ikke klarer å finne micropore noe sted. Spurte her inne, og fikk til svar at det gikk fint an å bruke scanpore også. Enten så er micropore sin tid over, eller så har de ikke funnet det opp i nordnorge enda :S Har du funnet micropore? O_o Mener å ha lest her på forumet at scanpore ikke puster like bra som micropore. Så kan være derfor såret er litt irritert? Bor også i Tromsø og jeg fant micropore, men er ikke alle apotekene som har det... ------------- Er snart 6 uker siden min op, og jeg er kjempe fornøyd. Har ikke noe vondt lengere og lever normalt. Glemmer av de noen ganger Har ikke angret et sekund på dette! :D Forresten, gratulerer med 400 sider alle sammen!!!
ahp Skrevet 25. mai 2009 #7986 Skrevet 25. mai 2009 Mener å ha lest her på forumet at scanpore ikke puster like bra som micropore. Så kan være derfor såret er litt irritert? Bor også i Tromsø og jeg fant micropore, men er ikke alle apotekene som har det... ------------- Jeg bor laaaaangt oppe i Finnmark og på apoteket her hadde de fullt opp med micropore hehe
Bolligator Skrevet 25. mai 2009 #7987 Skrevet 25. mai 2009 Mener å ha lest her på forumet at scanpore ikke puster like bra som micropore. Så kan være derfor såret er litt irritert? Bor også i Tromsø og jeg fant micropore, men er ikke alle apotekene som har det... ------------- Jeg bor laaaaangt oppe i Finnmark og på apoteket her hadde de fullt opp med micropore hehe Jeg bor i Bodø, og her finnes det ihvertfall ikke.. sist jeg sjekka.. De hadde det heller ikke på Rudshøgda eller i Drammen.. Kanskje jeg var uheldig. Hvis jeg ikke overlever, vennligst saksøk produsenten for meg. :S
ahp Skrevet 25. mai 2009 #7988 Skrevet 25. mai 2009 Jeg bor i Bodø, og her finnes det ihvertfall ikke.. sist jeg sjekka.. De hadde det heller ikke på Rudshøgda eller i Drammen.. Kanskje jeg var uheldig. Hvis jeg ikke overlever, vennligst saksøk produsenten for meg. :S hmm.. det var merkelig :s tror du var en smule uheldig da.. :o har dere ikke mange forskjellige apotek i Bodø? finnes det ikke på noen? Her har vi apotek1 og isbjørn apotek og det finnes begge plasser:) Er klar til å saksøke .. hehe :D
Bolligator Skrevet 25. mai 2009 #7989 Skrevet 25. mai 2009 hmm.. det var merkelig :s tror du var en smule uheldig da.. :o har dere ikke mange forskjellige apotek i Bodø? finnes det ikke på noen? Her har vi apotek1 og isbjørn apotek og det finnes begge plasser:) Er klar til å saksøke .. hehe :D Tja. Veit om 4, men to av de er jeg for lat til å gå til. Må parkere jaffal 20 meter unna =_= Har noen av dere erfaring med hvor gode venner operajonssår og plasterfjerner er forresten?
tøsa Skrevet 25. mai 2009 #7990 Skrevet 25. mai 2009 Tja. Veit om 4, men to av de er jeg for lat til å gå til. Må parkere jaffal 20 meter unna =_= Har noen av dere erfaring med hvor gode venner operajonssår og plasterfjerner er forresten? hehe.. da er det ikke rart du ikke finner nå har jeg egentli ikke hørt om plasterfjerner før, men jeg ville i allefall ikke brukt det. hvis tapen sitter så godt, ville jeg bare latt den sitte
frkleo Skrevet 26. mai 2009 #7991 Skrevet 26. mai 2009 Etter å ha lest dette med tape lurer jeg på en ting: PK har ikke sagt noe om at jeg må kjøpe tape. Bør jeg gjøre det før OP? Eller skal den ikke skiftes før etter en god stund? I dag er det bare 13 dager igjen
frkleo Skrevet 26. mai 2009 #7992 Skrevet 26. mai 2009 Hei! Jeg elsker store pupper, men er redd for å plante de på meg ja. Som sagt så ga naturen meg en 75 B. Etter tre barn forsvant alt. Fyller kanskje en 80 A. Har blitt litt større rundt ryggen(78 cm) på 18 år.( er 34). Barna mine er 13, 6 og 3 år så jeg "trenger" ikke å løfte de. Minstemann er glad i å bli løftet opp men kan forklares at mamma har vondt i armene. Jeg er 175 cm høy og veier rundt 57/59 kilo. Er tynn ja. Men ikke spebygd. Millionspørsmålet for meg er: skal jeg ta 365 eller 410. Skal opereres på mandag og må bestemme meg innen klokken 0900 den dagen. Vil ikke bli en d cup. Stor c er greit og maks for meg. Jeg er glad i sport og må tenke på at jeg skal bære dette også. Men, vil 20% av 365 forsvinne så blir jo det lite igjen? Eller? Nå maser jeg fælt. Takker for svarene jeg har fått og setter pris på flere:) Håper du valgte riktig i går og har endt opp med noen fantastiske pupper! :D Jeg setter stor pris på om du forteller hvordan det hele foregikk. Jo flere ganger jeg hører det, jo roligere blir jeg:)
frkleo Skrevet 26. mai 2009 #7993 Skrevet 26. mai 2009 Frkleo : Har sendt deg bilder på mail nå :) Jess, tusen takk! Du fikk et veldig bra resultat:D
Little_me Skrevet 26. mai 2009 #7994 Skrevet 26. mai 2009 Takk for svar little me Føler at jeg ble klokere ja!! skal prøve å ta det litt roligere denne uken.. samboern min skal ta seg av det meste her hjemme:) Har fått litt "kjeft" siden jeg ikke klarer å holde meg i ro.. hehe er ikke så lett når man har 2 unger og fullt opp med husarbeid døgnet rundt :o Føler en indre glede når det gjelder det at jeg faktisk kan begynne å sove litt på sia om natta!! det vil gjøre alt så myyyye bedre ;) Sjønner hva du mener med det å ha litt rygg på madrassen Kjørte bil til jobb idag, det gikk overraskende bra!! Hvordan går det med deg da? Hvor ble du operert? Bare hyggelig å kunne svare Har ikke så mye peiling på alt dette med silikon, men hjelper til hvis det er noe jeg kan ;p Godt at samboeren din skal ta seg av litt hjemme, det er godt å få slappet av de første dagene, det merker du etterhvert. Jeg ble litt anspent etter den første uken, nettopp fordi jeg hadde overanstrengt meg litt, men gikk over etter et par dager med hvile. Kan tenke meg at det ikke er lett når man har barn da, da blir tilværelsen litt anderledes Bra at du kunne kjøre bil da, jeg klarte det rett og slett bare ikke jeg, hadde så problemer med å gire ;p hehe.. Jeg ble operert på Nobel Clinic i Oslo, og er storfornøyd. Hyggeligere mennesker har jeg aldri vært borti før, og tenkte jeg skulle bestille en time nå snart for å høre hverdan de ser ut. Men jeg tok under muskelen, så de har ikke helt "vendt" seg til enda føler jeg, noenganger er det hardt på sidene og over puppen, men andre ganger er det mykt. Men tar litt tid har jeg lest ettersom jeg tok under muskel. Hvor tok du, og hvor mye tok du? Nå ellers går det bra, jobber som normalt og er i storform, har ikke noe vondt i det hele tatt, men er bare litt engstelig pga det fortsatt er hardt. Måtte ha støttebandasje i 6 uker, men hevelsen er der enda :/
ahp Skrevet 26. mai 2009 #7995 Skrevet 26. mai 2009 Bare hyggelig å kunne svare Har ikke så mye peiling på alt dette med silikon, men hjelper til hvis det er noe jeg kan ;p Godt at samboeren din skal ta seg av litt hjemme, det er godt å få slappet av de første dagene, det merker du etterhvert. Jeg ble litt anspent etter den første uken, nettopp fordi jeg hadde overanstrengt meg litt, men gikk over etter et par dager med hvile. Kan tenke meg at det ikke er lett når man har barn da, da blir tilværelsen litt anderledes Bra at du kunne kjøre bil da, jeg klarte det rett og slett bare ikke jeg, hadde så problemer med å gire ;p hehe.. Jeg ble operert på Nobel Clinic i Oslo, og er storfornøyd. Hyggeligere mennesker har jeg aldri vært borti før, og tenkte jeg skulle bestille en time nå snart for å høre hverdan de ser ut. Men jeg tok under muskelen, så de har ikke helt "vendt" seg til enda føler jeg, noenganger er det hardt på sidene og over puppen, men andre ganger er det mykt. Men tar litt tid har jeg lest ettersom jeg tok under muskel. Hvor tok du, og hvor mye tok du? Nå ellers går det bra, jobber som normalt og er i storform, har ikke noe vondt i det hele tatt, men er bare litt engstelig pga det fortsatt er hardt. Måtte ha støttebandasje i 6 uker, men hevelsen er der enda :/ Jeg tok 350ml over muskel Var på klinikk stokkan i Tromsø! kjempefornøyd med valg av klinikk.. kjempehyggelige folk.. de var alle tiders Og PK var veldig flink.. likte han veldig godt me en gang:) Hvor mye tok du da? Klarer ikke fårestille meg hvordan det er å ta under muskel.. men skjønner at det er mere vondt enn over og at det tar lengere tid før man kan se det endelige resultatet. ?? Hmm.. håper det ordner seg har du ringt klinikken og hørt hva de sier om det da? Kansje litt greit med en sånn etterkontroll Idag er det akkurat en uke siden min OP Begynnte på jobb i går, og det går kjempebra føler meg helt "normal".. bortsett fra at det gjør vont hvis jeg glemmer meg og tar armen får høyt opp.. Pluss at tapen er begynnt å klø!!!! men men..
ahp Skrevet 26. mai 2009 #7996 Skrevet 26. mai 2009 Jess, tusen takk! Du fikk et veldig bra resultat:D Tusen takk Krysser fingrene får at de holder seg sånn.. uten noe kapsling osv Gleder meg til å følge fram mot og etter OP
ahp Skrevet 26. mai 2009 #7997 Skrevet 26. mai 2009 Tusen takk Krysser fingrene får at de holder seg sånn.. uten noe kapsling osv Gleder meg til å følge deg fram mot og etter OP Følge DEG skulle det være.. hehe
ahp Skrevet 26. mai 2009 #7998 Skrevet 26. mai 2009 Tja. Veit om 4, men to av de er jeg for lat til å gå til. Må parkere jaffal 20 meter unna =_= Har noen av dere erfaring med hvor gode venner operajonssår og plasterfjerner er forresten? Tenker du på å fjerne "limet" som sitter igjenn etter du har tatt av plasteret/tapen?? Det går helt fint, men du må passe på og ikke få plasterfjerner i såret! men er jo rundt det sitter igjenn så er vell der du tenker å bruke det??
Bolligator Skrevet 26. mai 2009 #7999 Skrevet 26. mai 2009 Tenker du på å fjerne "limet" som sitter igjenn etter du har tatt av plasteret/tapen?? Det går helt fint, men du må passe på og ikke få plasterfjerner i såret! men er jo rundt det sitter igjenn så er vell der du tenker å bruke det?? Ja, det og. Også sitter den her Scanpore shiten så forbanna godt at det ikke er mulig å rive den av uten hjelpemidler som plasterfjerner. Men trur kanskje det var dumt å bytte i det hele tatt før det løsna av seg sjøl.. Fikk bare litt panikk når det var gått 2 uker med samme tape.. :S Ringte alle apotek i hele kommunen i dag, og INGEN hadde Micropore. Så da endte jeg opp med DemiCare sensitiv tape og noe som het Hansaplast Sensitive strips med sølv og antibacteria. Sistnevnte for den lille åpne sårfliken. Noen som har erfaring med denne tapen? Eventuelt også stripsa? Tusen takk for svar forresten, AHP
miss sixty Skrevet 27. mai 2009 #8000 Skrevet 27. mai 2009 Håper du valgte riktig i går og har endt opp med noen fantastiske pupper! :D Jeg setter stor pris på om du forteller hvordan det hele foregikk. Jo flere ganger jeg hører det, jo roligere blir jeg:) Hei! Da har jeg fått pupper. Ble veldig fint. Operasjonen gikk bra. de slet litt med å vekke meg. Det ble 380 høy profil under muskelen. De tok en i mellom. Det har nå gått 36 timer siden jeg opererte og det er ganske vondt. Skal være ærlig med den biten. KlarerINGENTING selv. Har tre barn, men min søster bor her til lørdag for å hjelpe meg. Ellers hadde det ikke gått. Lykke til! Ikke vær redd. Det går veldig bra! Jeg var kjempenervøs før narkosen men husker ingenting. de snakket med meg også var jeg borte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå