Bolligator Skrevet 23. mai 2009 #7962 Skrevet 23. mai 2009 Puppegrådigheten er grusom:p The boobiemonster er det også så fint kalt. Jeg startet på "jeg vil ha store, men naturlige, ikke opererte bryster" gikk via "stor C/liten D" til nå å vil ha "så store som mulige" - altså en D (tror ikke det er plass til så mye mer). Jeg har saumfart tusenvis av bilder og jeg ser at jeg vil veldig gjerne opp i 450 ml om ikke større. Frykten for å ende opp med komplikasjoner gjør at jeg ikke MÅ ha 450 ml og opp. Jeg lar PK avgjøre det for meg. Men så stort som mulig mellom 350-450 ml høres bra ut for meg;) Haha. I knooow! Før min operasjon gikk gubben fra "ikke ta mer enn en håndfull da. Trenger ikke mer enn det!" til "du skal vel ta så mye som du overhode får plass til vel!?" _________________________________ Et spørsmål; får man stappa 400g+/- under muskelen? Eller MÅ man ta over om man vil opp i det ekstreme? Et annet spørsmål; jeg ser så mange bruke forskjellige måleenheter på innleggene her. Gram, cc, ml osv. Mener vi alle det samme eller? Jeg blir litt forvirra. PK'n min sa gram til meg. O_o Et siste spørsmål Veldig teit, men hvorfor må vi egentlig bytte tape så ofte? Blir så bekymra når jeg ser skorpa følger med tapen. For man skal jo generelt sett ikke pille på sårskorper.
Bianca Skrevet 23. mai 2009 #7963 Skrevet 23. mai 2009 Hei hei alle sammen! Nå var det eeevigheter siden jeg har vært her inne! Ville bare stikke innom og fortelle at det går strålende med meg og mine boobiser! Jeg opererte 15. september i fjor, altså for 8 og 1/2 måned siden. La inn 280 og 260 gram under muskel. Jeg har hele tiden vært veldig fornøyd med størrelsen jeg har nå (gikk fra 70a/b til 70d), men har hatt noe vondt i det ene brystet. Det har jeg også litt enda, men det er utrolig overkommelig. Bare litt ubehag en gang i blant fordi implantatet på den ene siden har lagt seg litt rart og ikke har funnet sin plass helt enda tror jeg. Men det er på god vei nå Og det syns ikke noe særlig, puppene ser veldig fine ut Har gått til innkjøp av de første bikiniene også Var på salg på Cubus, og fant verdens kuleste bikini! Nå kan jeg vandre rundt på stranda i sommer, med DE fine puppene, og INGEN kan se at de er opererte. Gleder meg sååå fælt! Så, altså, ville bare si hei og lykke til dere som skal i ilden snart! Og gratulerer til dere som er nyopererte! Og hei til dere andre, hvis det er noen som henger igjen her fra i høst Stor sommerklem fra Bianca! PS: Jeg er ikke helt fornøyd med mykheten, by the way. Er det noen her som opererte for en stund tilbake som kan fortelle om de har det på samme måte? Evt. om de blir enda mykere enn det de er nesten 9 måneder etter OP?
Mini! Skrevet 23. mai 2009 #7964 Skrevet 23. mai 2009 Lurer også på om det er sant at 20% av str "forsvinner" når man legger det under muskelen. Håper noen kan svare meg. Vurderer sterkt å ringe i morgen og spørre om jeg kan legge inn 360 istedenfor..... Hei og hopp alle sammen! Jeg er ny her. Jeg lurer også på dette. Har har bestemt meg for 320 gr og for å legge protesen under musklen. Har lest at ved å legge protesen under musklen forsvinner ca 20% av størrelsen. Jeg er 1,60 og veier 56 kg. Har en normal kroppsbyggning vil jeg si. Vil jo ikke ha balonger, men vil jo ha litt størrelse når jeg først skal legge inn. Jeg er nå en liten b cup. Hadde vært fint om noen med litt erfaring vil gi meg noen gode råd.
miss sixty Skrevet 23. mai 2009 #7965 Skrevet 23. mai 2009 Puppegrådigheten er grusom:p The boobiemonster er det også så fint kalt. Jeg startet på "jeg vil ha store, men naturlige, ikke opererte bryster" gikk via "stor C/liten D" til nå å vil ha "så store som mulige" - altså en D (tror ikke det er plass til så mye mer). Jeg har saumfart tusenvis av bilder og jeg ser at jeg vil veldig gjerne opp i 450 ml om ikke større. Frykten for å ende opp med komplikasjoner gjør at jeg ikke MÅ ha 450 ml og opp. Jeg lar PK avgjøre det for meg. Men så stort som mulig mellom 350-450 ml høres bra ut for meg;) Hei! Jeg elsker store pupper, men er redd for å plante de på meg ja. Som sagt så ga naturen meg en 75 B. Etter tre barn forsvant alt. Fyller kanskje en 80 A. Har blitt litt større rundt ryggen(78 cm) på 18 år.( er 34). Barna mine er 13, 6 og 3 år så jeg "trenger" ikke å løfte de. Minstemann er glad i å bli løftet opp men kan forklares at mamma har vondt i armene. Jeg er 175 cm høy og veier rundt 57/59 kilo. Er tynn ja. Men ikke spebygd. Millionspørsmålet for meg er: skal jeg ta 365 eller 410. Skal opereres på mandag og må bestemme meg innen klokken 0900 den dagen. Vil ikke bli en d cup. Stor c er greit og maks for meg. Jeg er glad i sport og må tenke på at jeg skal bære dette også. Men, vil 20% av 365 forsvinne så blir jo det lite igjen? Eller? Nå maser jeg fælt. Takker for svarene jeg har fått og setter pris på flere:)
Bolligator Skrevet 23. mai 2009 #7966 Skrevet 23. mai 2009 miss sixty: Høres jo ut som om du har bestemt deg for 365 Hvis du er fast bestemt på at du vil ha en C og IKKE en D, er vel sikkert kirurgen din den beste til å anbefale innleggsstørrelse? Han vil nok sikkert kunne anslå hvor mye effekt muskelen får på størrelsen. En annen ting er jo at jo lettere innleggene er, jo bedre sjanse mot tyngdekraftens lover.
miss sixty Skrevet 24. mai 2009 #7967 Skrevet 24. mai 2009 miss sixty: Høres jo ut som om du har bestemt deg for 365 Hvis du er fast bestemt på at du vil ha en C og IKKE en D, er vel sikkert kirurgen din den beste til å anbefale innleggsstørrelse? Han vil nok sikkert kunne anslå hvor mye effekt muskelen får på størrelsen. En annen ting er jo at jo lettere innleggene er, jo bedre sjanse mot tyngdekraftens lover. Hei! Tusen takk for svar! Du har rett, det peker mer og mer mot 365. Tror at det passer best for meg. Kirurgen min sier at størrelen på protesene varierer fra person til person. Så han synes det er vanskelig å svare på cup str. Men han sa at 310 ville bli en fin B cup på meg på første kons. Så da blir nok 365 en fyldig c cup vil jeg tro. Jeg driver en bedrift og er opptatt av å bli tatt seriøst. Ikke det at de med store pupper ikke blir det, men jeg har jo ingenting også kommer jeg plutselig med en d/ e cup. Det er min frykt. Men, jeg vil hller ikke ha en b cup... Også må det sies igjen at jeg synes store pupper er kjempefint!.......på andre.....
ahp Skrevet 24. mai 2009 #7968 Skrevet 24. mai 2009 Hei Nå er det 5 dager siden min OP. Tia går kjemefort.. nesten alt får fort Har ikke så veldig ont mere, men litt av og til når jeg skal opp fra senga osv. Klarer ikke å sitte i ro hele dagen, så er litt redd får at jeg har gjort mye mere enn hva jeg egentlig burde En ting er vertfall sikkert: Jeg er såååååå lei av å ligge på rygg om natta...!!! Er det noen som vet når man kan begynne å ligge på sia??? holder på å bli sprø.. rett og slett.. Også har jeg enda ikke kjørt bil... noen som vet om jeg kan kjøre selv til jobb i morgen? :klø:
Bolligator Skrevet 24. mai 2009 #7969 Skrevet 24. mai 2009 ahp: Grattis med nye pupper først og fremst! :D Kjenner til det ligge-på-rygge-problemet ja! Så noen andre skreiv noe om det her inne. Trur du kan begynne å ligge på siden når det kjennes ok ut/ikke gjør vondt lengre. Faktisk så var det visst bra å ligge på siden av årsaker jeg ikke husker. Ang. bilkjøring, så er det vel helt ok så lenge du føler at du er up for it. Med mindre du er full av piller med trekant på da.
Bolligator Skrevet 24. mai 2009 #7970 Skrevet 24. mai 2009 Igjen har Kanon et spørsmål: Bytta tape i dag, og oppdaga et lite felt i snittet med VERK! IIK! :S Er det normalt? Bør jeg være bekymret? Er jo snart 8 uker siden jeg blei operert. Skrubba med pyrisept og satte på ny tape. Uff, så ekkelt! Bør jeg gjøre noe mer med det?
tøsa Skrevet 24. mai 2009 #7971 Skrevet 24. mai 2009 Igjen har Kanon et spørsmål: Bytta tape i dag, og oppdaga et lite felt i snittet med VERK! IIK! :S Er det normalt? Bør jeg være bekymret? Er jo snart 8 uker siden jeg blei operert. Skrubba med pyrisept og satte på ny tape. Uff, så ekkelt! Bør jeg gjøre noe mer med det? hei hei.. hmm.. det er jo valing at det kan bli puss i et sår. så ville ventet litt å se hvis jeg var deg. blir det ikke bedre etter et par dager burde du kanskje ringe klinikken?? er snart 4 uker siden min OP
tøsa Skrevet 24. mai 2009 #7972 Skrevet 24. mai 2009 Et siste spørsmål Veldig teit, men hvorfor må vi egentlig bytte tape så ofte? Blir så bekymra når jeg ser skorpa følger med tapen. For man skal jo generelt sett ikke pille på sårskorper.
Bolligator Skrevet 24. mai 2009 #7973 Skrevet 24. mai 2009 grunnen til at du skal bytte tape så ofte (7-15 dager), er vell fordi når tapen slipper litt taket og blir "lørrvat" svekkes støtte effekten?? elr er jeg helt på jordet nå?? mener jeg har hørt det skjønner du er iallefall det jeg tror.. hehe.. Det har du nok helt rett i. Greia mi var bare at tapen aldri blei lørva til, så måtte lugge av mannsjiten med plasterfjerner. Noe som forresten lukta hjemmebrent =_= Men har tapebytte noe å si for reinsligheten også? Den er jo ganske tight da, men er det ureinslig i forhold til sårene å skifte med lengre mellomrom? Tenkte kanskje det kunne være grunnen til den lille verkflekken min.
*MEDUSA* Skrevet 24. mai 2009 #7974 Skrevet 24. mai 2009 Det har du nok helt rett i. Greia mi var bare at tapen aldri blei lørva til, så måtte lugge av mannsjiten med plasterfjerner. Noe som forresten lukta hjemmebrent =_= Men har tapebytte noe å si for reinsligheten også? Den er jo ganske tight da, men er det ureinslig i forhold til sårene å skifte med lengre mellomrom? Tenkte kanskje det kunne være grunnen til den lille verkflekken min. Jeg fikk beskjed om ikke å bytte tape før den løsnet litt av seg selv, slik at arret fikk mest mulig ro. Jeg byttet ca en gang i mnd. Byttet etter jeg hadde dusjet og den var bløt, da var den lett å få av Så renset jeg med pyrisept og tapet på nytt. Jeg tapet i ca 7 mnd.
ahp Skrevet 24. mai 2009 #7975 Skrevet 24. mai 2009 ahp: Grattis med nye pupper først og fremst! :D Kjenner til det ligge-på-rygge-problemet ja! Så noen andre skreiv noe om det her inne. Trur du kan begynne å ligge på siden når det kjennes ok ut/ikke gjør vondt lengre. Faktisk så var det visst bra å ligge på siden av årsaker jeg ikke husker. Ang. bilkjøring, så er det vel helt ok så lenge du føler at du er up for it. Med mindre du er full av piller med trekant på da. Tusen takk Jeg skal prøve å holde ut på rygg i kansje en uke til.... tror ikke jeg klarer mere enn det:( ligger aldri på rygg ellers... men men.. er jo ikke det største problemet hehe.. Sluttet med pillene med trekant på 2 dager etter OP, så da tror jeg det går bra
Little_me Skrevet 24. mai 2009 #7976 Skrevet 24. mai 2009 Hei Nå er det 5 dager siden min OP. Tia går kjemefort.. nesten alt får fort Har ikke så veldig ont mere, men litt av og til når jeg skal opp fra senga osv. Klarer ikke å sitte i ro hele dagen, så er litt redd får at jeg har gjort mye mere enn hva jeg egentlig burde En ting er vertfall sikkert: Jeg er såååååå lei av å ligge på rygg om natta...!!! Er det noen som vet når man kan begynne å ligge på sia??? holder på å bli sprø.. rett og slett.. Også har jeg enda ikke kjørt bil... noen som vet om jeg kan kjøre selv til jobb i morgen? :klø: Hei hei Gratulerer så mye med nye pupper :D Det er nå 7 uker siden min operasjon, og kjenner meg igjen når du sier at tiden går fort, den flyyyr Jeg hadde litt små-smerter den første uken når jeg skulle stå opp, men det gikk fint med en gang jeg fikk strekt på meg! Jeg følte også at jeg belastet meg litt for mye den første tiden, men det gikk fint.. Jeg kunne ligge på siden etter ca 7-8 dager, husker ikke akkurat nå, men jeg passet på så jeg ikke la meg på puppene, men at jeg hadde litt rygg på madrassen også, hvis du skjønner? Nå ligger jeg på magen, for hater å ligge på ryggen, og det går kjempebra Jeg prøvde å kjøre bil etter 10 dager, men det gikk heller dårlig når jeg skulle gire, måtte bruke begge hendene, så jeg gav opp det ;p Men klarte det etter ca to uker, prøvde bare den ene gangen.. Jeg tok forresten 240 cc under muskel, er 160 cm og veier 43 kg nå. Hadde en liten 70b før, nå må jeg kanskje ha 65c-d.. Vet ikke helt enda.. Får ikke lov til å bruke bh med spiler eller innlegg før etter det har gått 6 mnd. Håper dette hjalp litt hvertfall Klem
lenamadde Skrevet 24. mai 2009 #7977 Skrevet 24. mai 2009 Hei lenamadde:) skal OP den 26 mai,gleder meg sykt men gruer meg også:/ sa det til både mamma og pappa eg,mamma skjøte meg veldi godt men pappa var litt mere skeptisk:P men sånn er det vell,tror ikke dei skjønner helt det med pupper og sånt:P hehe:) Men eg er ivertfall glad eg har fortalt det til dem:P gruer du deg eller? hvor skal du OP? CEC87: oj, ble litt treig te å svare ser jeg! ^^ Er så mye heftelser med eksamen at jeg glemmer helt forumet :o Men jaa, asså, jeg gleder meg til operasjonen men jeg GRUER meg for å fortelle til mamma og pappa. Uff. Haaater akkurat det der. Er så redd de skal bli sure eller sinte eller skuffa osv osv.. For de er jo imot sånn plastisk kirurgi osv, silikonpupper åsånt, men jeg tror de tenker sånn typisk Aylar og Helene Rask pupper. Å det skal ikke jeg ha. Så er litt nervøs for hvordan de kommer til å ta det ja ;l Men men.. Jeg skal OP på klinikk stokkan i tr.heim :o Wæææ det blir spennende!! Aaaaner ikke helt hvor mye jeg må ha(ml).. Han sa vi skulle bestemme det på OP-dagen. Men jeg tipper jeg må ha rundt 300 +/-. Er 168/52 kg. Har 75A fra før(MED padding).. :l Men men. Hvor mye skal du ta da? Du har jo OP straks jo! :o Oj, så spennende!!!! :D
lenamadde Skrevet 24. mai 2009 #7978 Skrevet 24. mai 2009 Er forresten en liten ting jeg lurer på.. Jeg går på p-piller. Og jeg må slutte med de 2 uker før OP sa legen. Jeg har OP 30 juni, men før det skal jeg 2 uker i syden, så jeg kommer hjem ca 2-3 dager før operasjonen. Jeg er ferdig med ett brett nå til torsdag(sukkerpillene), kan jeg starte et nytt brett og bare slutte med de sånn midt i de gule? Eller burde jeg slutte når brettet er ferdig? Med tanke på menstruasjon osv.. Kjedelig å få mens i syden da gitt Hva tror dere?? :o
tøsa Skrevet 24. mai 2009 #7979 Skrevet 24. mai 2009 Det har du nok helt rett i. Greia mi var bare at tapen aldri blei lørva til, så måtte lugge av mannsjiten med plasterfjerner. Noe som forresten lukta hjemmebrent =_= Men har tapebytte noe å si for reinsligheten også? Den er jo ganske tight da, men er det ureinslig i forhold til sårene å skifte med lengre mellomrom? Tenkte kanskje det kunne være grunnen til den lille verkflekken min. hmm.. du skal jo ikke fjerne tapen hvis den ikke er "skadet". er jo kun hvis den løsner eller blir lørrvat. det er ikke slik at man MÅ bytte den.. tror ikke sjelden tapebytte har noe å si på rensligheten. den er jo så tynn, og puster hvis jeg ikke er helt ute å kjører nå, kan det jo hende at den lille verkflekken din kommer av at du har fjernet tape før du burde? at såret ikke får tid til å gro helt hvis du skjønner? :klø: et irritert sår sier jo gjerne i fra
Bolligator Skrevet 25. mai 2009 #7980 Skrevet 25. mai 2009 hmm.. du skal jo ikke fjerne tapen hvis den ikke er "skadet". er jo kun hvis den løsner eller blir lørrvat. det er ikke slik at man MÅ bytte den.. tror ikke sjelden tapebytte har noe å si på rensligheten. den er jo så tynn, og puster hvis jeg ikke er helt ute å kjører nå, kan det jo hende at den lille verkflekken din kommer av at du har fjernet tape før du burde? at såret ikke får tid til å gro helt hvis du skjønner? :klø: et irritert sår sier jo gjerne i fra Nå sa du noe lurt trur jeg! Har bare bytta tape to ganger på 8 uker da.. Den der scanpore greia løsner jo ALDRI. O_o Blir liksom litt forvirra og, for jeg leser og hører så mye forskjellig. Synes liksom alle får totalt forskjellig informasjon om ettervedlikeholdet hos sine klinikker. :S
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå