only_me Skrevet 14. april 2009 #7801 Skrevet 14. april 2009 Jeg la jo inn 240 cc i hver, men under muskelen. Slik at da ser de nok litt mindre ut enn det du skal ha. Jeg fikk beskjed at det kom til å se mest naturlig ut på meg ettersom jeg er bare 160 høy og veier 46 kg. Jeg fikk runde proteser, men er litt usikker på profilen. Tror jeg fikk moderat faktisk, for de er jo prikk lik mine egne pupper bare litt større Ja størrelsen forsvinner vel litt mere om man tar under muskel Da er vel 240cc sikkert nok da, tror jeg vil ha max 250cc. Gleder meg til å se bilder av dine Ringte forrestne klinikken i dag å spurte om man kunne være litt tett i nesen, hun jeg pratet med sa at det sikkert gikk bra, men måtte ringe tilbake hvis jeg ble verre. ZsaZsu: har du ringe klinkikken din? Hva sa de?
lenamadde Skrevet 14. april 2009 #7802 Skrevet 14. april 2009 (endret) Hola folkens ! GRATULEEREEER TIL ALLE SOM HAR FÅTT ! og gratulerer til alle som har operasjon ! :D Jeg lurer på en ting. Er usikker på størrelse til meg selv. Men hvis jeg skulle bestemt hadde jeg nok gått for rundt 300 ml. Men så vet jeg ikke om dette blir mye i forhold til puppene jeg har eller om jeg kunne hatt mer? Sikter lissom til en C-cup. Eller, en cup større hvertfall som passer meg og kroppen min. Jeg er 168/53 kg. Synes ikke selv jeg ser tynn ut, er nok helt normal i kroppsfasong osv. Bruker 75A. Kunne dere skrevet hvor høye dere er + vekt og tidligere BH-cup og hva dere er idag så kunne jeg fått en liten pekepinn på meg selv Har forresten PK Ola Evjen på stokkan. Har lest av noen her inne som har hatt han at han er veldig flink og at de er veeeeldig fornøyd med resultatet sitt. Så må si det er ganske så betryggende operasjon i juni. *Gleder meg syyyykt* :D Endret 14. april 2009 av lenamadde
Bolligator Skrevet 14. april 2009 #7803 Skrevet 14. april 2009 Iiik! Kjapt spørsmål sånn i farta: Hvor lenge må jeg vente før jeg kan begynne å ligge/sove på siden? Er nå 2 uker og 1 dag siden operasjon, og nå takler jeg bare ikke å ligge på ryggen mer. Prøvde å legge meg ned litt på siden i stad. Det var ikke vondt, bare litt rart. Finnes det noe regel for dette? Har implantatene festet seg til "innsiden av meg" nå? Trenger svar asap før jeg skal legge meg. Tør liksom ikke helt dette før jeg har fått bekrefta at det er ok.
Little_me Skrevet 14. april 2009 #7804 Skrevet 14. april 2009 Iiik! Kjapt spørsmål sånn i farta: Hvor lenge må jeg vente før jeg kan begynne å ligge/sove på siden? Er nå 2 uker og 1 dag siden operasjon, og nå takler jeg bare ikke å ligge på ryggen mer. Prøvde å legge meg ned litt på siden i stad. Det var ikke vondt, bare litt rart. Finnes det noe regel for dette? Har implantatene festet seg til "innsiden av meg" nå? Trenger svar asap før jeg skal legge meg. Tør liksom ikke helt dette før jeg har fått bekrefta at det er ok. Hei I mine papirer fra klinikken står det at jeg bør legge meg helt eller delvis på siden innimellom, for å forebygge ryggskader. Så tror du bare kan gjøre det det er snart 9 dager siden min operasjon, men jeg klarer ikke å ligge på ryggen mere selv, er så lei det ;p hihi.. Men jeg klarer ikke å sove på siden enda, men prøver bare innimellom å legge meg sånn delvis, og det er utrolig godt Lykke til i natt
Bolligator Skrevet 14. april 2009 #7805 Skrevet 14. april 2009 Hei I mine papirer fra klinikken står det at jeg bør legge meg helt eller delvis på siden innimellom, for å forebygge ryggskader. Så tror du bare kan gjøre det det er snart 9 dager siden min operasjon, men jeg klarer ikke å ligge på ryggen mere selv, er så lei det ;p hihi.. Men jeg klarer ikke å sove på siden enda, men prøver bare innimellom å legge meg sånn delvis, og det er utrolig godt Lykke til i natt Ååååh, I think I love you! Det var derfor jeg plutselig fikk så vondt i ryggen ja. Lol. Flotte greier, da ligger jeg på siden med god samvittighet, uten å bekymre meg for at puppa blir skjeive!
Little_me Skrevet 14. april 2009 #7806 Skrevet 14. april 2009 Ååååh, I think I love you! Det var derfor jeg plutselig fikk så vondt i ryggen ja. Lol. Flotte greier, da ligger jeg på siden med god samvittighet, uten å bekymre meg for at puppa blir skjeive! Hihi Prøv å legg en stor pute bak ryggen din, og ha en foran deg som du legger armen over, slik at du får støtte. Det synes hvertfall jeg er behagelig hvis jeg skal prøve å legge meg delvis på siden
Gull Skrevet 15. april 2009 #7807 Skrevet 15. april 2009 Hei igjen, er fortsatt en ivrig leser på denne tråden, dog ingen ivrig skribent, enda. Jeg skal opr. Fredag 5 .Juni. Etter telefonsamtale med klinikken, så ønsket di at jeg skulle prøve å fylle en nylonstaømpe med ris, legge den i bh'en for så å prøve meg frem ang. størrelse. Snakk om 250 ml-300 ml. (2,5 dl-3 dl) Tar så på en tettsittende genser, og ser da ca. strl. Prøvde noen av dere det før opr.? I så fall, avviker dette stort i forhold til protese? Hva tro dere? Når dere var på konsultasjon til pk, tok dere med bilde av pupper dere synes var fine, for å vise ca. hva dere ønsket? Noen som ble opr. på Nobel Clinik i Oslo? Har drevet å sett på bilder, og de jeg synes er fine og tror passer best til min kropp, er under muskel, høy eller moderat profil. Selv er jeg 1.60 høy, ca 55-58 kg. Har fra før bitteliten 70 A cup. -lykke til dere som skal opreres snart, og god bedring til alle ny opererte
Little_me Skrevet 15. april 2009 #7808 Skrevet 15. april 2009 Hei igjen, er fortsatt en ivrig leser på denne tråden, dog ingen ivrig skribent, enda. Jeg skal opr. Fredag 5 .Juni. Etter telefonsamtale med klinikken, så ønsket di at jeg skulle prøve å fylle en nylonstaømpe med ris, legge den i bh'en for så å prøve meg frem ang. størrelse. Snakk om 250 ml-300 ml. (2,5 dl-3 dl) Tar så på en tettsittende genser, og ser da ca. strl. Prøvde noen av dere det før opr.? I så fall, avviker dette stort i forhold til protese? Hva tro dere? Når dere var på konsultasjon til pk, tok dere med bilde av pupper dere synes var fine, for å vise ca. hva dere ønsket? Noen som ble opr. på Nobel Clinik i Oslo? Har drevet å sett på bilder, og de jeg synes er fine og tror passer best til min kropp, er under muskel, høy eller moderat profil. Selv er jeg 1.60 høy, ca 55-58 kg. Har fra før bitteliten 70 A cup. -lykke til dere som skal opreres snart, og god bedring til alle ny opererte Heihei! Jeg glemte rett og slett å prøve det "trikset" med nylondsstrømpe og ris, men jeg ble anbefalt det jeg også. Jeg fikk hvertfall beskjed at hvis jeg prøvde det, og så tok klær utenpå, skulle det bli omtrent det samme som hvis du har implantatet der. Men det kunne bli litt mindre når du hadde i implantatet, fikk jeg beskjed om. Jeg tok ikke med bilder som jeg syntes var fine, men fikk se på mange bilder på konsultasjonstimen jeg hadde. Det som er viktig, er at du ikke tror du skal få akkurat de puppene du har sett i det bladet f.eks. Ingen blir helt like, for de må måle utifra kroppen din, anatomien din. Men du kan jo selvfølgelig komme med ønsker til kirurgen din Ta med bilder du når du skal opereres, men har du hatt konsultasjon sammen med han, eller bare over telefon? Jeg opererte meg på Nobel Clinic i Oslo, storfornøyd :D Veldig hyggelig kirurg jeg hadde, som tok meg på alvor og vi hadde en lang diskusjon like før operasjonen min, ettersom jeg var hos en annen kirurg til konsultasjon. Men det er ikkenoe å grue seg for, de vet hva de driver med Og forresten, jeg har også under muskelen, men tok 240 cc, og er også 160 cm. Og jeg angrer ikke på det. Jeg ville ikke ha de klassiske "runde" silikon-puppene, men jeg ville se naturlig ut, og det har jeg blitt ;p Det er veldig fint på oss som er så små/lave (min mening) Klem Little_me
sjokkoring Skrevet 15. april 2009 #7809 Skrevet 15. april 2009 (endret) Hola folkens ! GRATULEEREEER TIL ALLE SOM HAR FÅTT ! og gratulerer til alle som har operasjon ! :D Jeg lurer på en ting. Er usikker på størrelse til meg selv. Men hvis jeg skulle bestemt hadde jeg nok gått for rundt 300 ml. Men så vet jeg ikke om dette blir mye i forhold til puppene jeg har eller om jeg kunne hatt mer? Sikter lissom til en C-cup. Eller, en cup større hvertfall som passer meg og kroppen min. Jeg er 168/53 kg. Synes ikke selv jeg ser tynn ut, er nok helt normal i kroppsfasong osv. Bruker 75A. Kunne dere skrevet hvor høye dere er + vekt og tidligere BH-cup og hva dere er idag så kunne jeg fått en liten pekepinn på meg selv Har forresten PK Ola Evjen på stokkan. Har lest av noen her inne som har hatt han at han er veldig flink og at de er veeeeldig fornøyd med resultatet sitt. Så må si det er ganske så betryggende operasjon i juni. *Gleder meg syyyykt* :D Hei! Jeg er 165 og 54kg (+580g silikon, men de velger jeg å trekke fra ) Jeg har altså lagt inn 290 i hver, anatomisk, under muskel. Før op. brukte jeg 75a, og nå har jeg akkurat vært på LaLina i Oslo å kjøpt meg en ny bh. Var der for 2 uker siden, men da sa hun at jeg burde vente med å invistere i dyr bh til puppene var ferdig grodde, og det var veldig fint, for de hadde forandret seg en del siden sist jeg var der. De er nå 7 uker + 2 dager. BHen jeg kjøpte i dag er størrelse 60F... Men som tidligere forklart, cup størrelse er jo pupp i forhold til omkrets rundt, så selv om det høres voldsomt ut, så er jo selve puppen like stor som 65E, 70D, 75C osv... Endret 15. april 2009 av sjokkoring
Avalon Skrevet 15. april 2009 #7810 Skrevet 15. april 2009 (endret) Heisann alle sammen! Jeg er glad jeg fant denne tråden. Jeg er i "begynnelsesen" av å vurdere silikon. Må nok tenke en god del til, og se om jeg evt kan få råd til det, men..... Kan vel kanskje presantere meg litt, jeg er 22, blir 23 til sommeren. 1,63 høy og ca 52kg. Engang hadde jeg nesten en C-cup, så gikk jeg ned i vekt og bruker nå B-cup. Høyre pupp er vel en halv cup mindre enn den andre. Men, greia er at etter å ha gått opp og ned i vekt, se puppene mine ut som noen triste utdratte lommer.... det er ikke så mye igjen inni dem, det som er igjen henger. Jo, det henger faktisk. Den berømte blyant testen er gjort, og blyanten sitter fast under begge puppene.. Jeg synes ikke puppene mine er fine slik som de er. Jeg vil ikke ha store pupper, bare noen som ser finere ut og som passer min kropp. Og jeg må si, jeg er faktisk redd for reaksjonen i fra familie om jeg sier at jeg vurderer å få silikon...har et par "moralens voktere" og sånn i familien.. Så jeg kommer nok til å følge litt med her, har ikke så mye greie på silikon, men ønsker jo å få vite en del mer Edit: leste at noen av dere fikk brystforstørrelsen i Stavanger? Hvilken klinikk? Det er der jeg bor, og vil gjerne ta operasjonen (om jeg bestemmer meg helt) der slik at jeg ikke har lang vei hjem. Endret 15. april 2009 av Avalon
Brella Skrevet 15. april 2009 #7811 Skrevet 15. april 2009 (endret) Jeg har operasjon den 24 juni :D Gleder meg heeelt sinnsykt skulle ønske det va imårra egentli ^^ Men har så mange eksamener i mai og i starten av juni, + at jeg skal til syden i starten av juni også, så får lissom ikke tid til å gjøre det før da.. Men er greit det. Det blir ihvertfall Hadde tenkt å legge inn rundt 275-325. Jeg veit egentlig ikke helt, for jeg vil ikke ha sånne silikonballer lissom:p Vil at det skal se naturlig ut, så får høre med PK'n på opr.dagen hva han mener.. tipper det blir runde enten moderat eller høy profil. så får se:) Jeg er 20 år, 168, 53 kg, 75A. Men vet ikke helt med den garantien. Jeg spurte han på konsultasjonen om garanti osv om det skulle skje noe. Han sa at de hadde garanti hvis det ble infeksjoner, blødninger og kapsel. Men hvor lenge den gjelder vet jeg ikke. Men uansett, hvis det var infeksjon eller noe den slags så var det gratis å få ordna det. Spørs om det er kapseldannelse som kommer etter flere år man må betale selv? usikker.. :l Ja, syntes det er ganske greit å gjøre det i byen jeg bor i. Blir ikke så mye stress da. Enn du? Alder å alt det der?! hehe.. :D Åj, svarer litt sent jeg, husket ikke passordet til denne siden. Jeg er ihvertfall 19 år, 178 cm, 53 kg, 70A :-) Jeg tenker å legge inn så mye som det er plass til uten at det ser unaturlig ut, kanskje i underkant av 300cc. Tror ikke det er plass til all verden heller, er ganske så spinkel på overkroppen! Den eneste jeg gruer meg noe sykt til er narkosen, har aldri ligget i narkose før ;s Jeg har fått ny operasjonsdag nå, 13. mai så det blir ingen 17. maifeiring på meg ;p Men vil heller ha pupper! hehe. Ang. høyprofil og lavprofil osv, det skjønner jeg ingenting av! Kirurgen sa snakket ikke om det på konsultasjonsdagen heller, så om noen hadde orket å forklart det hadde det vært supert :-) Endret 15. april 2009 av Brella
*MEDUSA* Skrevet 15. april 2009 #7812 Skrevet 15. april 2009 Heisann alle sammen! Edit: leste at noen av dere fikk brystforstørrelsen i Stavanger? Hvilken klinikk? Det er der jeg bor, og vil gjerne ta operasjonen (om jeg bestemmer meg helt) der slik at jeg ikke har lang vei hjem. Heisann Jeg og flere jeg kjenner har operert på Klinikk Stavanger og vi er alle fornøyde med informasjon i forkant, resultat og ikke minst oppfølging i ettertid. Så jeg kan i allefall anbefale deg den Kjenner til et par som ikke har vært så fornøyd med Colosseum klinikken, men det kan jo være de har vært litt uheldige?... Tror ikke du skal være redd for reaksjoner fra folk, hvis du ikke tenker på å få giga pupper Jeg fikk lagt inn 360 og det er ingen som ser det, uten at jeg sier det. Var på besøk hos foreldrene mine i to uker etter op og jeg var litt flau for jeg ikke torde si det med en gang, så siste kvelden og etter et par glass vin så fortalte jeg det... Og de hadde ikke merket noe Det er veldig lett å skjule med klær og veldig lett å vise hvis man vil Jeg var 75 a/b før op Masse lykke til i tenke boksen
Avalon Skrevet 15. april 2009 #7813 Skrevet 15. april 2009 Heisann Jeg og flere jeg kjenner har operert på Klinikk Stavanger og vi er alle fornøyde med informasjon i forkant, resultat og ikke minst oppfølging i ettertid. Så jeg kan i allefall anbefale deg den Kjenner til et par som ikke har vært så fornøyd med Colosseum klinikken, men det kan jo være de har vært litt uheldige?... Tror ikke du skal være redd for reaksjoner fra folk, hvis du ikke tenker på å få giga pupper Jeg fikk lagt inn 360 og det er ingen som ser det, uten at jeg sier det. Var på besøk hos foreldrene mine i to uker etter op og jeg var litt flau for jeg ikke torde si det med en gang, så siste kvelden og etter et par glass vin så fortalte jeg det... Og de hadde ikke merket noe Det er veldig lett å skjule med klær og veldig lett å vise hvis man vil Jeg var 75 a/b før op Masse lykke til i tenke boksen Takk for svar! Jeg kommer sikkert til å stille mer spm senere. Jeg fortalte det faktisk til min mor ikveld, og hun sa ingenting negativt. Nei, jeg skal jo ikke ha gigpupper Når jeg vet om og når jeg får råd til brystforstørring så skal jeg ta meg en tur innom noen klinikker i Stavanger. Hvor mye koster en sånn prate-time egentlig, sånn ca? Jeg skal som sagt tenke en del, finne informasjon og jeg må vente til huset til bestemoren min blir solgt før jeg kan få råd til det Min mor måtte le litt da jeg sa akkurat det til henne. Jeg vil ha pupper som ser naturlige ut og slik at "puppeposen" er fyllt, ikke tom som nå. Mine pupper henger veldig, og jeg forventer meg ikke at de skal sveve i løse luften selv om jeg kanskje får silikon, vil bare de skal se mer utfyllte ut egentlig. Må si at dette va en av de hyggeligste trådene her på KG!
lenamadde Skrevet 16. april 2009 #7814 Skrevet 16. april 2009 Åj, svarer litt sent jeg, husket ikke passordet til denne siden. Jeg er ihvertfall 19 år, 178 cm, 53 kg, 70A :-) Jeg tenker å legge inn så mye som det er plass til uten at det ser unaturlig ut, kanskje i underkant av 300cc. Tror ikke det er plass til all verden heller, er ganske så spinkel på overkroppen! Den eneste jeg gruer meg noe sykt til er narkosen, har aldri ligget i narkose før ;s Jeg har fått ny operasjonsdag nå, 13. mai så det blir ingen 17. maifeiring på meg ;p Men vil heller ha pupper! hehe. Ang. høyprofil og lavprofil osv, det skjønner jeg ingenting av! Kirurgen sa snakket ikke om det på konsultasjonsdagen heller, så om noen hadde orket å forklart det hadde det vært supert :-) Hehe.. Ja, legge inn så mye så det ser naturlig ut ja. Gruer meg nok mest til narkosen og sprøyter åsånt jeg også Aaaaldri operert før så det er litt skummelt det da Men det går nok bra Høyprofil er når implantatet er litt høyere fra brystveggen. Altså lavprofil er mere flatere enn høyprofil og er derfor litt bredere. Så høyprofil passer nok de med smal overkropp og de med bred overkropp kan passe bedre med lavprofil. Lavprofil: Bredere implantat, men lavere.("flatere") Høyprofil: Høyere implantat fra brystveggen. Hvis du ser høyprofil fra siden vil du se at den er høyere enn en lavprofil som er lavere sett fra siden. Vet ikke om du skjønte hva jeg mener, er ikke så god te å forklare ^^
lenamadde Skrevet 16. april 2009 #7815 Skrevet 16. april 2009 Heisann Jeg og flere jeg kjenner har operert på Klinikk Stavanger og vi er alle fornøyde med informasjon i forkant, resultat og ikke minst oppfølging i ettertid. Så jeg kan i allefall anbefale deg den Kjenner til et par som ikke har vært så fornøyd med Colosseum klinikken, men det kan jo være de har vært litt uheldige?... Tror ikke du skal være redd for reaksjoner fra folk, hvis du ikke tenker på å få giga pupper Jeg fikk lagt inn 360 og det er ingen som ser det, uten at jeg sier det. Var på besøk hos foreldrene mine i to uker etter op og jeg var litt flau for jeg ikke torde si det med en gang, så siste kvelden og etter et par glass vin så fortalte jeg det... Og de hadde ikke merket noe Det er veldig lett å skjule med klær og veldig lett å vise hvis man vil Jeg var 75 a/b før op Masse lykke til i tenke boksen Hei MEDUSA! Ser du var en 75A/B før OP. Hvor høy er du? kg osv? og fikk du lagt inn over eller under muskel? Høyprofil eller lavprofil? Jeg selv er 75A nå og 168/53. Driver å bestemmer meg for ca størrelse. Vil bli en C-cup Vurderer å legge inn rundt 300 ml..
Little_me Skrevet 16. april 2009 #7816 Skrevet 16. april 2009 Jeg prøver igjen jeg, fikk ikke noe svar sist hihi.. Jeg kjenner en liten dunking fra det ene implantatet, en liten sånn humping ;p Noen som har vært borti dette før? Kanskje det bare vender seg til "lomma" eller noe. Det er liksom på ene siden (nesten under armen). Pluss at det er der jeg har vondt når jeg står opp om morgenen, bare på mitt høyre bryst, ikke på det andre :/ Er dette normalt? 10 dager siden operasjonen. Så har jeg fått utrolig følsomme brystvorter, det er skikkelig vondt hvis jeg kommer borti di, og jeg har lest at det er mange som ikke får følelsene igjen føre etter noe måneder. Er dette normalt, kan det gå begge veier? For det er nesten ubehagelig, gjør vondt når jeg skal ta av og på sports-bhen min og sånn Nå ble det mange spørsmål her, men jeg lurte på om noen har ringt PKen sin mange ganger etter operasjonen? Jeg har bare snakket med han 1 gang jeg, og det var dagen etter operasjonen. Har egentlig fått svar på alt jeg lurer på her på dette forumet. Men jeg må ringe i kveld hvis ikke jeg får svar her i løpet av dagen Jeg er så engstelig pga den ene puppen og brystvortene Så vil jeg gi en liten hilsen til Only_me: Lykke til i morgen, gleder meg til å høre hvordan det gikk med deg Klem fra meg til alle sammen
Iffi Skrevet 16. april 2009 #7817 Skrevet 16. april 2009 Kunne dere skrevet hvor høye dere er + vekt og tidligere BH-cup og hva dere er idag så kunne jeg fått en liten pekepinn på meg selv Jeg er 162 cm og 44 kg. Tidligere var jeg en liten 70B, og nå er jeg en stor 70D. Jeg fikk lagt inn 300 gram i hver, høyprofil. Jeg er veldig fornøyd, men jeg ser i ettertid at jeg gjerne kunne valgt en størrelse eller to større. Og jeg som var så redd for at 300 gram skulle bli mye... Snakk om å bekymre seg uten grunn, hehe Etter telefonsamtale med klinikken, så ønsket di at jeg skulle prøve å fylle en nylonstaømpe med ris, legge den i bh'en for så å prøve meg frem ang. størrelse. Snakk om 250 ml-300 ml. (2,5 dl-3 dl) Tar så på en tettsittende genser, og ser da ca. strl. Prøvde noen av dere det før opr.? I så fall, avviker dette stort i forhold til protese? Hva tro dere? Jeg prøvde det med ris. I min erfaring ser risen mye større ut, så jeg synes ikke det var så veldig lurt. Det gir kanskje en grei pekepinn, men det er ikke noe å gå etter om du lurer på om du vil ha 300 eller 325 gram for eksempel. Risen ser som sagt større ut, så om du ut fra det velger en størrelse som ser perfekt ut, vil du ende opp med å bli mindre enn du trodde. Tror ikke du skal være redd for reaksjoner fra folk, hvis du ikke tenker på å få giga pupper Jeg fikk lagt inn 360 og det er ingen som ser det, uten at jeg sier det. Var på besøk hos foreldrene mine i to uker etter op og jeg var litt flau for jeg ikke torde si det med en gang, så siste kvelden og etter et par glass vin så fortalte jeg det... Og de hadde ikke merket noe Det er veldig lett å skjule med klær og veldig lett å vise hvis man vil Jeg skriver under på denne. Ingen har lagt merke til at puppene mine har blitt større, med unntak av et profilbilde jeg har brukt noen steder som har fått noen bekjente til å spørre. Med andre ord er det veldig lett å skjule, men også lett å vise frem. De som vet at jeg har silikon sier at det ser veldig naturlig ut, og det synes jeg selv og. Under klær ser de bare litt større ut enn da jeg tidligere brukte 70B med push-up og innlegg.
Varsio Skrevet 16. april 2009 #7818 Skrevet 16. april 2009 Jeg prøver igjen jeg, fikk ikke noe svar sist hihi.. Jeg kjenner en liten dunking fra det ene implantatet, en liten sånn humping ;p Noen som har vært borti dette før? Kanskje det bare vender seg til "lomma" eller noe. Det er liksom på ene siden (nesten under armen). Pluss at det er der jeg har vondt når jeg står opp om morgenen, bare på mitt høyre bryst, ikke på det andre :/ Er dette normalt? 10 dager siden operasjonen. Så har jeg fått utrolig følsomme brystvorter, det er skikkelig vondt hvis jeg kommer borti di, og jeg har lest at det er mange som ikke får følelsene igjen føre etter noe måneder. Er dette normalt, kan det gå begge veier? For det er nesten ubehagelig, gjør vondt når jeg skal ta av og på sports-bhen min og sånn Nå ble det mange spørsmål her, men jeg lurte på om noen har ringt PKen sin mange ganger etter operasjonen? Jeg har bare snakket med han 1 gang jeg, og det var dagen etter operasjonen. Har egentlig fått svar på alt jeg lurer på her på dette forumet. Men jeg må ringe i kveld hvis ikke jeg får svar her i løpet av dagen Jeg er så engstelig pga den ene puppen og brystvortene Så vil jeg gi en liten hilsen til Only_me: Lykke til i morgen, gleder meg til å høre hvordan det gikk med deg Klem fra meg til alle sammen Hei du. Nå skal jeg sitere litt fra det fine skrivet jeg fikk fra Fornebuklinikken "Komplikasjoner er sjeldne. Sprengende smerte og ubehag er vanlig de første dagene. Plutselig forverring og betydlig hevelse er ikke vanlig, særlig hvis denne oppstår akutt på en av sidene. Vi ber deg i såfall ta kontakt med klinikken. Litt lyder (kram snø, surkling) er normalt fra brystene første uken. Det er nokså vanlig at det er noe for mye volum/hevelse på øvre del av brystet de første ukene etter operasjonen. Brystene kan ha små sideulikheter første tiden, og ikke sjelden oppleves en av sidene litt mer smertefull enn den andre, uten at det behøver å være noe galt. " Jeg hadde rare lyder i begynnelsen, og merkelige følelser i ene brystet. Det varte vel ca i 2 uker tenkere jeg. Nå er 4 uker (idag faktisk ) merker jeg ikke noe til denne følelses eller lydene. DEILIG! Brystvortete mine er SUPERVONDE enda. hehe. Det begynner å komme seg, men jeg merker de fortsatt utrolig godt altså! Men selve puppene begynner å bli myke og gode Jeg kan fortsatt ha litt småvondt i ene puppen etter natta. Det er spesielt etter at jeg har ligget på den siden. Men det går seg ganske fort til når jeg snur meg eller står opp. Om du har veldig vondt syns jeg du skal ringe. Bedre å ringe en gang for mye syns jeg
Varsio Skrevet 16. april 2009 #7819 Skrevet 16. april 2009 (endret) Her står litt av det som sto på skrivet jeg fikk fra Fornebuklinikken etter operasjonen. Siden jeg kjeder meg skrekkelig nå, og ikke gidder å gjøre noe fornuftig, skriver jeg det ned her Håper det er til bruk for noen da INFORMASJON ETTER BRYSTFORSTØRRELSE (skriv fra Fornebuklinikken) : Komplikasjoner er sjeldne. Sprengende smerte og ubehag er vanlig de første dagene. Plutselig forverring og betydlig hevelse er ikke vanlig, særlig hvis denne oppstår akutt på en av sidene. Vi ber deg i såfall ta kontakt med klinikken. Litt lyder (kram snø, surkling) er normalt fra brystene første uken. Det er nokså vanlig at det er noe for mye volum/hevelse på øvre del av brystet de første ukene etter operasjonen. Brystene kan ha små sideulikheter første tiden, og ikke sjelden oppleves en av sidene litt mer smertefull enn den andre, uten at det behøver å være noe galt. Ro er viktig den første tiden. Hold deg hjemme og vær i ro den første uken. Sov med overkroppen høyt. Du kan ligge på siden. Etter hvile i senga, sitt litt på sengekanten før du reiser deg langsomt opp, for å unngå svimmelhet. Vi anbefaler at noen er sammen med deg det første døgnet, i tilfelle du skulle bli litt svimmel og uvel. Det er dessuten normalt å være så stiv i overkroppen, at du må ha hjelp opp av senga første døgnet. Lett mat og drikke. Å være sulten er ugunstig etter anestesi - litt mat gir velvære. Spis litt hver 3-4 time. Første dagen anbefaler vi litt suppe, knekkebrød, salt kjeks, eventuelt fisk eller lyst kjøtt med dampende grønnsaker. Vær forsiktig med fet mar, sterkt krydret mat, rå frukt, rå grønnsaker, søtsaker, boller og "fast food". Drikk litt mer enn du pleier, men du skal ikke føle deg stinn i magen. BH skal brukes som en del av behandlingen. Støtte-BH skal sitte urørt i et døgn. Deretter fjernes den ytre bandasjen, ikke de små tapene som sitter på såret (se under). Bruk støtte-BH dag og natt i 4 uker , deretter er det en fordel å bruke BH mest mulig. Du skal ikke bruke BH med push-up/spile første 6 mnd. Aktivitetesnivået bør være lavt. Det gir raskere rehabilitering og bedre resultat. Etter en uke kan man leve som vanlig, men unngå løft, strekk, støt og brå bevegelser. Du kan gjøre det som ikke gjør vondt. Det er gunstig å gå små lufteturer. Sykling og svømming kan startes forsiktig etter 6 uker. Mer avansert trening som aerobic og vekttrening [b]kan gjenopptas gradvis etter 6 uker. Bruk alltid trenings-BH og/eller tettsittende drakt under trening. Ved smerter eller ubehag må trening utsettes ytterligere noen uker. Lytt til kroppen! Om bad/dusj - sol/solarium. Fra 4. dag etter operasjonen skal du dusje hele deg daglig, inkludert brystene. Bruk vanlig såpe. Da kan du også vaske BHen hvis det er nødvendig. Tapen på såret skal tørkes før BHen tas på, bruk eventuelt hårføner på svak varme eller la lufttørke. Badekar, svømmehall, soling og solarium skal unngås de første 4 ukene. Arrene etter operasjonen bør ikke utsettes for direkte sollys eller solarium før det er gått 1 år (bruk "sun-block") Om taping av operasjonssårene. To uker etter operasjonen, skal du forsiktig fjerne de små tapene. Etter å ha dusjet, setter du på ny tape. Micropore plaster 2,5 cm bredde anbefales (hvit eller brun). Arrene bør tapes i 3 mnd. Tapen byttes en gang i uka, ikke oftere, for da vil huden kunne bli sår. Hvis huden reagerer med rødhet og kløe på plasteret (allergi), skal du sløyfe det, for alltid. I stedet kan du smøre med Aloe Vera krem daglig i 3 mnd. Hvis såret begynner å væske (sekresjon), skal du fjerne tapen over det aktuelle området. I tillegg skal du dusje området 2-3 ganger daglig. Legg rent, absorberende materiale løst over sårer (eks. kokt lommetørkle, bomull, sminkepad). Hvis sekresjon oppstår, anbefaler vi at du tar kontakt med kirurgen. Det er ingen sting som skal fjernes. Det er sydd lagvis under huden med oppløselig tråd. Endret 16. april 2009 av Varsio
Avalon Skrevet 16. april 2009 #7820 Skrevet 16. april 2009 Et lite spm i farten, måtte dere slutte å ta p-piller/minipiller da dere skulle få implantatene? Hvis man må slutte å ta de, så må jeg prate med legen min og evt en lege på sykehuset før jeg vurderer dette videre. Jeg bør ikke ha noen form for blødning da jeg har endometriose og er veldig hypokonder i forhold til det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå