peders1 Skrevet 4. april 2009 #7761 Skrevet 4. april 2009 Nå er det gått en dag siden operasjon, og jeg er kjempefornøyd! Sov stort sett hele gårdagen etter operasjon..var fortsatt ganske neddopet når jeg kom hjem. Bygde godt opp med puter på sofan, så sovingen gikk kjempegreit. Litt spent på hvor lenge jeg klarer å ligge på rygg Tror legen sa han opererte inn 280 gram i hver i stede for 300. Veldig spent på hvordan alt ser ut når jeg kan ta av bandasjen om 13 dager.. Var veldig nervøs i forkant av oprasjon..men det var jo ikke noe¨å grue for:) Men kan si såpass; jeg har aldri følt slik gangsperre som jeg har nå kjennes ikke noe værre ut en det..litt vanskelig å bevege på armene..men er jo bare èn dag siden jeg fikk silikon da:) Lykke til dere som skulle opereres på mandag.. Ingenting å grue for
Varsio Skrevet 4. april 2009 #7762 Skrevet 4. april 2009 Hvor lang tid tar d før man kan bade i bassenget? Savner å plaske litt rundt, gleder meg så til å kunne gjøre det uten å vil gjemme meg! Tror det sto at etter 4 uker kunne man bade igjen, men jeg er ikke hundre % sikker.. Kan sjekke det ut senere om ingen andre vet
Varsio Skrevet 4. april 2009 #7763 Skrevet 4. april 2009 Nå er det gått en dag siden operasjon, og jeg er kjempefornøyd! Sov stort sett hele gårdagen etter operasjon..var fortsatt ganske neddopet når jeg kom hjem. Bygde godt opp med puter på sofan, så sovingen gikk kjempegreit. Litt spent på hvor lenge jeg klarer å ligge på rygg Tror legen sa han opererte inn 280 gram i hver i stede for 300. Veldig spent på hvordan alt ser ut når jeg kan ta av bandasjen om 13 dager.. Var veldig nervøs i forkant av oprasjon..men det var jo ikke noe¨å grue for:) Men kan si såpass; jeg har aldri følt slik gangsperre som jeg har nå kjennes ikke noe værre ut en det..litt vanskelig å bevege på armene..men er jo bare èn dag siden jeg fikk silikon da:) Lykke til dere som skulle opereres på mandag.. Ingenting å grue for Grattis så masse med nye pupper HAr du lagt under eller over muskel? Runde? hvordan profil?
Gjest Anki Skrevet 5. april 2009 #7764 Skrevet 5. april 2009 Uff, høres ikke ut som en bra opplevelse. Håper ihvertfall du er fornøyd med de nye puppene dine! Jeg fikk beskjed om å dusje den 4. dagen. Da kunne jeg bruke vanlig såpe. Etter en uke skulle jeg skifte tape. (Jeg holdt på å besvime etter å ha tatt av halve på den ene..) Ikke riv dem av som legen din gjorde, vær forsiktig Tapen skal jeg skifte 1 til 2 ganger i uken (mer gjør at arret blir styggere). Jeg fikk hjelp til å vaske håret de to første ukene. Siden man helst ikke skal ha hendene så langt opp i været.. Sportsbh skal jeg bruke dag og natt i 6 uker Jeg hadde også nedpresset bånd som skulle være på i 2 uker.. Håper noe av dette hjelper deg litt.. Gratulerer med nye pupper!! Jeg synes jeg leste for lenge siden at noen har brukt salve på arrene eller noe slik.. Som gjør at de gror finere. Noen som vet noe om dette? Heisann Er overrasket over at legen har gitt deg beskjed om å skifte tape 2 ganger i uken, det vil vel irritere arret? Hadde legen noen begrunnelse for det? Jeg fikk beskjed om å ikke skifte tapen med mindre den ramlet av, noe den gjorde først etter noen uker. Da tok jeg på ny tape og ventet til den ramlet av osv.
saltvann Skrevet 5. april 2009 #7765 Skrevet 5. april 2009 Heisann Er overrasket over at legen har gitt deg beskjed om å skifte tape 2 ganger i uken, det vil vel irritere arret? Hadde legen noen begrunnelse for det? Jeg fikk beskjed om å ikke skifte tapen med mindre den ramlet av, noe den gjorde først etter noen uker. Da tok jeg på ny tape og ventet til den ramlet av osv. Sto i papirene jeg fikk at de skal skiftes 1 til 2 ganger i uken. Så jeg har skiftet en gang i uken.. Så jeg burde bare skifte når den begynner å gå av? Hvor lang tid går det for deg før du bytter tape?
cec87 Skrevet 5. april 2009 #7766 Skrevet 5. april 2009 hei:) Eg skal opereres den 26 mai å gleder meg masse;) Er 156cm ,47kg og bruker 70A. Legen anbefalte 200-240g og det hadde ikke noe å si om eg tok over eller under muskel sa han,tror eg kommer til å ta over muskel:) Får svar på mange av mine spm av å lese av deres erfaring;) *takk takk:) Men har noen spm som eg trenger svar på.. etter oprasjonen får man da bandasje rundt eller en sportsbh?? noen som kan fortelle når dere begynte å trene igjenn etter oprasjonen? hilsen lille meg:)
peders1 Skrevet 5. april 2009 #7767 Skrevet 5. april 2009 Grattis så masse med nye pupper HAr du lagt under eller over muskel? Runde? hvordan profil? Jeg tok over muskel..runde ja men er faktisk ikke sikker på hvordan profil. Glemte å spørre legen.. Men av det lille jeg har sett ser det veldig bra ut.. Et døgn siden jeg tok smertestillende av noe slag, og det føles bra til at det bare er 2 døgn siden operasjon! Håper det går like smertefritt hele veien Har fått tatt ''kattevasken'' idag.. Får bare vaske underkroppen i dusjen, og håret fikk jeg en venninne til å vaske. Deili Men jeg går litt krokrygget siden bandasjene er så stram.....
sjokkoring Skrevet 5. april 2009 #7768 Skrevet 5. april 2009 hei:) Eg skal opereres den 26 mai å gleder meg masse;) Er 156cm ,47kg og bruker 70A. Legen anbefalte 200-240g og det hadde ikke noe å si om eg tok over eller under muskel sa han,tror eg kommer til å ta over muskel:) Får svar på mange av mine spm av å lese av deres erfaring;) *takk takk:) Men har noen spm som eg trenger svar på.. etter oprasjonen får man da bandasje rundt eller en sportsbh?? noen som kan fortelle når dere begynte å trene igjenn etter oprasjonen? hilsen lille meg:) Hei! Du får et sånt støttebånd rundt på oversiden av puppene, med borrelås som du skal ha ganske stramt. (Se for deg sånn som de har på dokumentarer om jenter som vil være gutter, så de bruker sånn bånd over for å trykke ned puppene så det ikke skal syns at de er jenter) Så får du sportsbh over det igjen. Jeg begynte å gå rolig etter en ukes tid, trente bein etter 3 uker, og kan trene som vanlig etter 6 uker. Men ta det rolig, og lytt til kroppen din.
only_me Skrevet 5. april 2009 #7769 Skrevet 5. april 2009 Lykke til i morgen Little_me Håper du skriver hvordan det gikk når du klarer:)
linita30 Skrevet 6. april 2009 #7770 Skrevet 6. april 2009 På onsdag er det 5 uker siden jeg fikk de nye "kameratene" mine. laught.gif å jeg kan ikke si meg noe annet enn kjempefornøyd,de er FLOTTE... jeg har som skrevet her tidligere lest alt som skrevet her inne, å prøvd følge det meste av dette. alt fra ta av bandasje til taping. å vært flink. men har nok gjort ett par ting jeg ikke skulle gjort,vasket håret selv fra dag 4. har tatt en armplastikk i februar og etter dette fått en rar uvane med att jeg hver morgen våkner med armene over hodet,sikkert fordi det ømt der enda.men klaffer jo ikke helt med bryst da tongue0023.gif for en uke siden altså 4 uker etter bryst operasjon,reiste jeg på dansketur, å yten helt å tenke(litt alkohol ja) så havnet jeg i boblebadet, å satt der en del timer tillsammen denne turen...uten å tenke bryst i det hele tatt. men ikke hatt noe problemer fordet i ettertid..men burde nok være litt mer forsiktig ja. sports bh`en klarer jeg meg nestenn ikke uten. er snasen den ja...men syns det godt å ligge uten om natta..kan også ligge på magen,igjen:-) dette en liten oppsummering på mine første 5 uker..å syns jeg vært heldig i forhold til smerter å arr osv.ingen komplikasjoner. men har ett lite/stort problem.. siden vi har nye pupper, så har vi jo også studert de en del, å sammen med mange her inne,så er det vel ingen som studert de så godt som oss.hehe. å jo det er en ganske stor forskjell på mine bryst,det ene er større enn det andre.vanskelig å tippe gram. men ett sted mellom 50-100 gr. i det brysten pk faktisk la inn mest. å ser att dette er ikke selvet brystet. men brystveggen min er faktisk skakk. går faktisk mer ut på ene siden.vil si ca 3-4 cm høyere påene siden enn på andre. så forskjellen på brystene blir jo også synlig. jeg har fått time til kontroll hos kirurgen 28 april. det jeg vil si er att jeg vil ha større der det er minst. burde jeg ha krav på dette siden ingen fått med seg att brystveggen er skakk,å att det da er forskjell på brystene? takker for deres synsspunkter på dette.
BelleDeJour Skrevet 7. april 2009 #7771 Skrevet 7. april 2009 Hei jenter! Dette forumet er jo bare helt fantastisk! Jeg har fått såå mye nyttig info i forkant av den store dagen (nå på fredag ;-) Jeg opererte meg på Colosseumklinikken hos Dr.Skollenborg på fredag etter å ha vært på konsultasjonstime hos han uken før - var litt kritisk til at operasjonen skulle finne sted såpass kjapt etter konsultasjonen, men har jo for så vidt tenkt på dette i snart 10 år nå så var uansett på tide. Jeg er 27 år, ingen barn, 168/55/70 A/B opererte inn 300 cc under muskel - runde proteser. Det viktigste for meg var at de skulle se så naturlige ut som mulig i og med at jeg faktisk er 27, har en seriøs jobb osv..kan ikke gå rundt med tullete store silikonpupper..når det er sagt har jeg alltid synes at små pupper er fint..men dete er selvfølgelg et definisjonsspørsmål og i mine øyne var mine altfor små i forhold til resten av kroppen. Jeg synes i utgangspunktet at 300 hørtes mye ut, men fikk prøve 260 og 300 og var jammen ikke mye forskjell. Selve operasjonen gikk kjempebra - veldig profesjonelle og hyggelige sykepleiere og det hele var vel over ila.en times tid. Deretter har det vært myye auau! Fikk noen sterke smertestillende som jeg tok på fredag og lørdag - deretter skulle jeg ta Pinex Forte...nå er det slik at jeg er litt overfølsom for piller..blir skikkelig slack av en halv paracet så har unngått disse Pinex Forte tabelettene enn så lenge og heller tatt et par panodil. I dag var dagen hvor jeg skulle ta av bandasjene under sportsBH'en og dusje for første gang siden fredag - wæææææ!! Seriøst...det er kanskje de styggeste puppene jeg noengang har sett!! De er dødsstore og står bare rett ut!! De er selvfølgelig veldig håvne - jeg kan nesten se at de hever seg noenganger, men håper VIRKELIG at de blir myye mindre enn dette!! Ellers er det krise altså - I tell ya! Jeg har også fått et sånt bånd som jeg må gå med i 14 dager..og det akter jeg å gjøre...strammer det så for jeg ser at hevelsen begynner å gå ned. Please please...kan ikke noen bare si at dette er helt normalt og at jeg ikke kommer til å få jumbo teltpupper - ikke stilig!
*MEDUSA* Skrevet 7. april 2009 #7772 Skrevet 7. april 2009 (endret) Please please...kan ikke noen bare si at dette er helt normalt og at jeg ikke kommer til å få jumbo teltpupper - ikke stilig! Tror du bare kan ta det helt med ro Mine gikk ned i allefall 30% i str og sank en god del. Mine var også veldig forskjellig i str en stund, tror det kom av at jeg brukte den ene armen litt mere enn den andre og løftet litt mye på jobb.. Men alt roet seg etter noen mnd Endret 7. april 2009 av *MEDUSA*
Argo Skrevet 7. april 2009 #7773 Skrevet 7. april 2009 Det er nå 5 uker sider operasjonen min. Og jeg har noen spørsmål til dere som er mer erfarne :-) Bytta tape i dag, for 2. gang, første gang jeg bytta så begynte jeg å blø på venste pupp. var ei skorpe som ble med tapen. I dag var første gang jeg så ordentlig på puppene uten tape. Jeg har operert via brystvorta. På venstre pupp ser det ut som et hull der såret begynner, om dere skjønner. Og det stikker ut litt tråd. Det er sydd innvendig. Ordner dette seg selv eller er det noe jeg må gjøre? Tenkte evt å ta kontakt med Klinikk Stokkan over påske og høre med de. Har og litt problemer med å løfte venstre arm ordentlig. Kjenner at det er stivt i brystmuskelen. Hvor mye lengre tid tar det før den er ok tror dere? Mulig jeg kanskje gjør litt for mye på dagene, men er så vanskelig å la være. Savner og å trene + sykle til jobb. Ellers er jeg veldig fornøyd med puppene. Artig å endelig ha litt former :-) Håper det jeg skrev ble forståelig :-)
lapez Skrevet 7. april 2009 #7774 Skrevet 7. april 2009 Det er nå 5 uker sider operasjonen min. Og jeg har noen spørsmål til dere som er mer erfarne :-) Bytta tape i dag, for 2. gang, første gang jeg bytta så begynte jeg å blø på venste pupp. var ei skorpe som ble med tapen. I dag var første gang jeg så ordentlig på puppene uten tape. Jeg har operert via brystvorta. På venstre pupp ser det ut som et hull der såret begynner, om dere skjønner. Og det stikker ut litt tråd. Det er sydd innvendig. Ordner dette seg selv eller er det noe jeg må gjøre? Tenkte evt å ta kontakt med Klinikk Stokkan over påske og høre med de. Har og litt problemer med å løfte venstre arm ordentlig. Kjenner at det er stivt i brystmuskelen. Hvor mye lengre tid tar det før den er ok tror dere? Mulig jeg kanskje gjør litt for mye på dagene, men er så vanskelig å la være. Savner og å trene + sykle til jobb. Ellers er jeg veldig fornøyd med puppene. Artig å endelig ha litt former :-) Håper det jeg skrev ble forståelig :-) and hull i puppen å det der, det er stingene som ikke har klart å bli brutt ned av kroppen så kroppen lager et hull for å spytte trådrestene ut!! hehehe Akkurat samme som meg! JA! du må kontakte stokkan, han sjekker det, så får du beskjed om å kjøpe sårsalve og vaske hulene/revningen med såpe å vann hver dag, sårsalve og plaster i 2 uker, så ny kontroll!! Lykke til!!!
Bolligator Skrevet 8. april 2009 #7775 Skrevet 8. april 2009 Hei dere! Jeg bare lurte litt ang. valg av sportsbh. Har lest at flere her inne anbefaler Triumph sin TriActive. Har kjøpt den, men fy fanden for en ekkel ting! Den strammer/gnager veldig på arrene mine (under), også er den liksom litt slakk, men samtidig stram over selve stasen. På en måte O_o Kjennes ut som om puppene mine blir sugd nedover uansett hvor mye jeg strammer/slakker. Har snakka med ei som også har kjøpt denne, og hun synes også den var grusom. Har Triumph ansatt polakker i produksjonen? :O Er det flere som synes denne var forferdelig rar, eller funker den flott for dere?
Varsio Skrevet 8. april 2009 #7776 Skrevet 8. april 2009 Hei dere! Jeg bare lurte litt ang. valg av sportsbh. Har lest at flere her inne anbefaler Triumph sin TriActive. Har kjøpt den, men fy fanden for en ekkel ting! Den strammer/gnager veldig på arrene mine (under), også er den liksom litt slakk, men samtidig stram over selve stasen. På en måte O_o Kjennes ut som om puppene mine blir sugd nedover uansett hvor mye jeg strammer/slakker. Har snakka med ei som også har kjøpt denne, og hun synes også den var grusom. Har Triumph ansatt polakker i produksjonen? :O Er det flere som synes denne var forferdelig rar, eller funker den flott for dere? Hmm, jeg har TriAction.. Trodde først jeg hadde samme som deg, men når jeg sjekka var det ikke det Og jeg er veldig fornøyd Når jeg skal skifte tape på sårene. Skal jeg ta av tapen først, så dusje, så sette på ny. Eller skal jeg dusje først, ta av og så sette på nye?
Bolligator Skrevet 8. april 2009 #7777 Skrevet 8. april 2009 Hmm, jeg har TriAction.. Trodde først jeg hadde samme som deg, men når jeg sjekka var det ikke det Og jeg er veldig fornøyd Åååh, neeei! En eller annen plass har jeg lest feil da. Damn! Godt vi fikk oppklart dette. Hihi
Varsio Skrevet 8. april 2009 #7778 Skrevet 8. april 2009 Åååh, neeei! En eller annen plass har jeg lest feil da. Damn! Godt vi fikk oppklart dette. Hihi Hehe, kan hende det er noen som har anbefalt den da
Frigg Skrevet 8. april 2009 #7779 Skrevet 8. april 2009 Hei alle sammen! Nå er det ett år siden jeg opererte og jeg tenkte jeg skulle si litt om hvordan det har gått med meg. Jeg opererte ved Fornebuklinikken. Kjempebra plass med kjempehyggelige og flinke folk som jobber der. Operasjonen gikk veldig bra og også dagene i etterkant. Hadde selvfølgelig litt smerter, men det var meste smerter i ryggen ettersom jeg måtte ligge på ryggen i tre uker. Fomen på puppene mine var heller ikke fine de første ukene. De sto rett ut og var svære! Men etter hvert begynte hevelsen å gå ned og de sank nedover og har fått en veldig fin og naturlig form Rett etter at man blir operert vil puppene være store, men de vil nok minske med 30% ca, så ikke vær redd for at fe blir for store Etter seks uker begynte jeg med trening igjen og det gikk bra. Ble selvfølgelig stiv og støl som bare det de første gangene, men det skulle jo bare mangle Arrene mine har nå endelig blitt hvite/ hudfarget. Men det tok nesten et helt år før de ble det. Men nå er det veldig fine. Ikke hatt noe problemer med kapsling, men i løpet av dette året har jeg jo kjent at det har vært forandringer pga at implantatene skal feste seg ordentlig. Men nå er det lenge siden jeg har kjent noen kanter, så da tipper jeg at alt er som det skal Så at det var noen som lurte på det med tapen. Man får ulike svar fra ulike kirurger. Men jeg måtte bytte teip 1-2 ganger i uka og da tok jeg av tapen mens jeg dusjet. Så satte jeg på ny tape da arrene var helt tørre. På Fornebuklinikken får man ikke bandasje rundt puppene etter operasjonen. Der får man bare sports-bh som man skal ha på dag og natt i 4 (?) uker. Og det holder Men til de av dere som har tenkt nøye gjennom dette, men alikevel tviler: de aller aller fleste angrer aldri på at de gjorde dette! man får bedre selvtillit og man blir mer fornøyd med kroppen. Jeg er kjempestolt av å endelig ha pupper som står i stil med resten av kroppen
Little_me Skrevet 9. april 2009 #7780 Skrevet 9. april 2009 Hei alle sammen! Nå er jeg på min 4. dag allerede, og må si at tiden går veldig fort ;p Jeg tenkte jeg bare skulle informere litt om hvordan dagene mine har vært etter operasjonen Jeg opererte meg på mandag 08.30 om morgenen, og ble tatt godt i mot på klinikken, og hadde en ny "konsultasjonstime" med kirurgen min, han tegnet opp på meg og vi ble enige om str. Forje konultasjonstime sa den andre kirurgen at jeg kunne ha 200 cc i det ene og 180 i det andre, men nå med den nye kirurgen fikk jeg beskjed om at jeg fint kunne ha 240 cc i hver, så da ble det sånn Etter operasjonen var jeg faktisk i kjempefin form, hadde en støl følelse i kroppen liksom, men var ikke kvalm, noe jeg var veldig redd for ;p På kvelden samme dag, altså mandag fikk jeg litt mere vondt, og det var ubehagelig å ligge på ryggen når jeg skulle sove, jeg ligger alltid på magen når jeg sover Men det gikk bra, var våken noenganger den natta men.. Så har jeg fortsatt litt vondt med å stå opp av senga/sofaen for det strammer så fælt over brystene pga den støtte-båndet jeg må ha på i 6 uker under bhen :/ Dag 2 og 3 var helt like i grunn, ikke no kvalm, untatt på dag 2, altså tirsdag når jeg skulle ta av meg banasjen jeg hadde under støtte-båndet og bhen, da fikk jeg se puppene første gang, men jeg ble bare svimmel av det hehe.. Men idag har jeg dusjet, måtte ha hjelp av kjæresten min, for føler meg helt mørbanka og støl enda, men kjenner det blir bedre og bedre for hver dag, etter helgen klarer jeg nok å kle på meg selv odentlig og sånn Men jeg må bare si at jeg angrer ikke et sekund, når jeg så på puppene mine i sta blei jeg kjempeglad, nesten så jeg begynte å gråte, er glad for at jeg gjorde dette Beklager at jeg skriver så lite utfyllende, men jeg orker ikke å skrive mere nå, men bare å sende spm eller noe, så skal jeg svare etterhvert. Så kan jeg skrive et bedre innlegg etterhvert når jeg orker det Lykke til de som skal operere seg nå i nærmeste fremtid hvis ikke jeg er her inne føre det Dette er ingenting å grue seg for, og dere kommer ikke til å angre, tro meg!! :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå