Gjest Anki Skrevet 31. mars 2009 #7721 Skrevet 31. mars 2009 Hvilken tape bruker du nå da? Ble operert for 5 uker siden, reagerer på tapen så jeg er rød rundt arrene. Sykepleieren sa at jeg skulle skifte tape hver dag frem til det ikke var irritert lengre, men tenker det kanskje er greit å bytte tape til en jeg ikke reagerer på, for hvis ikke vil det vel bare bli irritert igjen.. Jeg kjøpte den fra DermiCare, apotekerdama sa at det var forskjellig klister på de, så hvis du reagerte på det ene tålte du kanskje et annet merke. Jeg husker ikke hva det jeg brukte sist heter, men jeg kjente igjen esken så da valgte jeg en annen. Men jeg ser vel for meg at jeg kommer til å reagere nå også. Skifte tape hver dag hørtes jo ut som noe som også ville irritere arrene da? eller kanskje ikke? Jeg vet ikke hva som er best, bare tenker høyt. :-)
lenamadde Skrevet 31. mars 2009 #7722 Skrevet 31. mars 2009 Torres: Hei hei og velkommen ! ¨Så du har operert? Så spennende! :D Jeg skal ikke ha opr. før i juni, men gleder meg helt sinnsykt :D Har aldri operert før, så det er nok det jeg gruer meg mest til.. Hvor valgte du å ha snittene på brystene hen? For jeg vet ikke enda hvor jeg vil ha snittet, om det skal være rundt brystvorta eller under brystet.. Men ettersom jeg ikke har barn enda så tenkte jeg at det er tryggere å ha under brystet for å minske risiko for amming osv.. Hvordan gikk operasjonen? Tok det lang tid på sykehuset ca? Og har du mye smerter nå? Hvordan var det med narkosen? Gikk det lang tid før du "sovna"? Ble mye spørsmål her, men jeg er bare så nysjerrig Har aaaldri blitt operert før så er litt skeptisk til akkurat det Åja! Hvordan var d å våkne? :D
Varsio Skrevet 31. mars 2009 #7723 Skrevet 31. mars 2009 Torres: Hei hei og velkommen ! ¨Så du har operert? Så spennende! :D Jeg skal ikke ha opr. før i juni, men gleder meg helt sinnsykt :D Har aldri operert før, så det er nok det jeg gruer meg mest til.. Hvor valgte du å ha snittene på brystene hen? For jeg vet ikke enda hvor jeg vil ha snittet, om det skal være rundt brystvorta eller under brystet.. Men ettersom jeg ikke har barn enda så tenkte jeg at det er tryggere å ha under brystet for å minske risiko for amming osv.. Hvordan gikk operasjonen? Tok det lang tid på sykehuset ca? Og har du mye smerter nå? Hvordan var det med narkosen? Gikk det lang tid før du "sovna"? Ble mye spørsmål her, men jeg er bare så nysjerrig Har aaaldri blitt operert før så er litt skeptisk til akkurat det Åja! Hvordan var d å våkne? :D Ikke meg du spurte, men jeg tar meg den friheten og svare litt jeg Opererte meg for 12 dager siden, og hadde aldri tatt narkose før. Grua meg mest til det faktisk. Skalv som bare det da jeg la meg ned. Hehe. Han satte veneflon på meg, og det begynte å prikke i armen når legemiddelet kom inn. Det var litt ubehagelig, men gikk fort over Så snakket jeg litt med anestesilegen, og merka at jeg ble veldig skravlete. AKkurat som når jeg har tatt et glass vin for mye Tok ikke lange tiden før jeg ble veldig "rar" i hodet, og fikk tårer i øya. hihi. Ble på en måte veldig rørt, om du forstår? Da sa anestesilegen "nå tror jeg det skjer noe her".. Det neste jeg husker er at jeg våkna Og det å våkne var helt greit. Jeg skalv som bare det, men sykepleieren sa at det gikk snart over og pakka dyna rundt meg Og hun hadde rett. Tok ikke lang tid før det gikk over. Men jeg var veldig tung i kroppen med engang. Var liksom litt groggy.. Men jeg syns det gikk kjempebra, og jeg gruet meg skikkelig altså!! Men jeg fortalte anestesilegen at jeg gruet meg. Så han snakket med meg hele tiden og spurte hvordan det gikk og sånn. Jeg var på klinikken fra 13.30 til 17 tiden. Da hadde jeg også en konsultasjon med kirurgen Så gikk kjapt:) Har foresten arret under brystet:)
lenamadde Skrevet 31. mars 2009 #7724 Skrevet 31. mars 2009 Ikke meg du spurte, men jeg tar meg den friheten og svare litt jeg Opererte meg for 12 dager siden, og hadde aldri tatt narkose før. Grua meg mest til det faktisk. Skalv som bare det da jeg la meg ned. Hehe. Han satte veneflon på meg, og det begynte å prikke i armen når legemiddelet kom inn. Det var litt ubehagelig, men gikk fort over Så snakket jeg litt med anestesilegen, og merka at jeg ble veldig skravlete. AKkurat som når jeg har tatt et glass vin for mye Tok ikke lange tiden før jeg ble veldig "rar" i hodet, og fikk tårer i øya. hihi. Ble på en måte veldig rørt, om du forstår? Da sa anestesilegen "nå tror jeg det skjer noe her".. Det neste jeg husker er at jeg våkna Og det å våkne var helt greit. Jeg skalv som bare det, men sykepleieren sa at det gikk snart over og pakka dyna rundt meg Og hun hadde rett. Tok ikke lang tid før det gikk over. Men jeg var veldig tung i kroppen med engang. Var liksom litt groggy.. Men jeg syns det gikk kjempebra, og jeg gruet meg skikkelig altså!! Men jeg fortalte anestesilegen at jeg gruet meg. Så han snakket med meg hele tiden og spurte hvordan det gikk og sånn. Jeg var på klinikken fra 13.30 til 17 tiden. Da hadde jeg også en konsultasjon med kirurgen Så gikk kjapt:) Har foresten arret under brystet:) Det er heeelt greit Varsio :D Kjempe spennende å få høre hvertfall Nå ble jeg litt betryggende egentlig. For det er nok det jeg gruer meg mest til. Operasjonen. Kribler litt i magen når jeg tenker på det Off, jeg gleeder meg syykt. Men en ting jeg lurer på; Jeg skal opereres sånn rundt 20 juni. Når kan jeg sole meg eller dra på stranda med bikini? for den 20 juLi har det gått 4 uker ca, og i midten av juLi eller slutten av juLi vil det jo da ha gått ca 5-6 uker. Kan man bruke bikini etter 5-6 uker? Å dra på stranda som alle andre? (unngå sol på arret såklart, tror jeg vil ha snittet under brystet).
lenamadde Skrevet 31. mars 2009 #7725 Skrevet 31. mars 2009 Og hvor mye fikk du lagt inn? Hvilken størrelse hadde du før operasjonen og hva ble du etter?
saltvann Skrevet 31. mars 2009 #7726 Skrevet 31. mars 2009 Da var det vel på tide at jeg skriver noe og, etter mye lesing her inne Må takke dere alle for denne siden. La inn 220 under muskel for to uker siden. Har kun vondt i det ene brystet, andre som har det slik? Så lurte jeg litt på alkohol. Hvor lenge burde man egentlig holde seg unna den?
sjokkoring Skrevet 31. mars 2009 #7727 Skrevet 31. mars 2009 Da var det vel på tide at jeg skriver noe og, etter mye lesing her inne Må takke dere alle for denne siden. La inn 220 under muskel for to uker siden. Har kun vondt i det ene brystet, andre som har det slik? Så lurte jeg litt på alkohol. Hvor lenge burde man egentlig holde seg unna den? Jeg fikk beskjed om å ikke drikke alkohol de to første dagene etter op., men det er jo en kjensgjerning at alkohol påvirker arrtilheling (derfor du f eks ikke skal drikke på lang tid etter du tar en tattovering for at den skal bli så pen som mulig) så jeg holder meg i allefall unna en stund til.. Dessuten er ikke behovet for å bli dulta i de supre puppene på på et trangt dansegulv på topp, men du tenker kanskje mer på hjemmekos?
only_me Skrevet 31. mars 2009 #7728 Skrevet 31. mars 2009 Hei igjen alle sammen! De ringte meg fra klinikken i dag, og jeg har allerede fått operasjonstime 6.april, akkurat som jeg ønsket meg, så jeg var veldig heldig Men det brøt når jeg var i tlf med veilederen i sta, og jeg var på jobb så fikk ikke ringt opp igjen, men hun ringer sikkert opp igjen i morgen. Men jeg lurte på om noen av dere visste hvor lenge man skal holde seg unna nikotin før man skal opereres? Jeg har lest litt forskjellig, noen steder står det 24 timer før, mens andre opptil 2 uker! Jeg snuser, men gav meg i dag i tilfelle. Også lurer jeg på om noen vet hvor ca lang tid det tar før man kan bade i salt/klor-vann etter en operasjon. Jeg hadde tenkt meg en tur til syden med kjæresten min i begynnelsen av juli, og jeg tar operasjonen nå 6.april. Er det lang nok ventetid? Mye mulig jeg spør dumt, og jeg får garantert svar på dette fra kirurgen på operasjonsdagen eller i morgen på tlf, men jeg vil bare høre ulike erfaringer fra dere som faktisk har opplevd dette Only_me: Gratulerer så mye med operasjonsdato!! :D Å så heldig du er! Det er jo allerede på mandag.. Gratulere me dato:) Hvor mye har du bestemt deg for å ta?
saltvann Skrevet 31. mars 2009 #7729 Skrevet 31. mars 2009 Jeg fikk beskjed om å ikke drikke alkohol de to første dagene etter op., men det er jo en kjensgjerning at alkohol påvirker arrtilheling (derfor du f eks ikke skal drikke på lang tid etter du tar en tattovering for at den skal bli så pen som mulig) så jeg holder meg i allefall unna en stund til.. Dessuten er ikke behovet for å bli dulta i de supre puppene på på et trangt dansegulv på topp, men du tenker kanskje mer på hjemmekos? Takk for svar Tenker litt på begge deler. Siden jeg faktisk har vondt enda så burde jeg nok holde meg unna dansegulvet. Men hjemmekos burde vel gå bra ja?
Varsio Skrevet 31. mars 2009 #7730 Skrevet 31. mars 2009 Det er heeelt greit Varsio :D Kjempe spennende å få høre hvertfall Nå ble jeg litt betryggende egentlig. For det er nok det jeg gruer meg mest til. Operasjonen. Kribler litt i magen når jeg tenker på det Off, jeg gleeder meg syykt. Men en ting jeg lurer på; Jeg skal opereres sånn rundt 20 juni. Når kan jeg sole meg eller dra på stranda med bikini? for den 20 juLi har det gått 4 uker ca, og i midten av juLi eller slutten av juLi vil det jo da ha gått ca 5-6 uker. Kan man bruke bikini etter 5-6 uker? Å dra på stranda som alle andre? (unngå sol på arret såklart, tror jeg vil ha snittet under brystet). Etter 4 uker kan du sole deg, så da kan du nok gå med bikini Men bruk tape eller sunblock på arrene. Det er iallefall det det står i mine papirer Og hvor mye fikk du lagt inn? Hvilken størrelse hadde du før operasjonen og hva ble du etter? Meg? Jeg la inn 280 under muskel. Hadde 70A før, det vil si, jeg fyllte den vel ikke akkurat. Nå er jeg vel en full B vil jeg tro, kanskje liten C? Fortsatt hoven og sånn, så vet jo ikke helt ennå Da var det vel på tide at jeg skriver noe og, etter mye lesing her inne Må takke dere alle for denne siden. La inn 220 under muskel for to uker siden. Har kun vondt i det ene brystet, andre som har det slik? Så lurte jeg litt på alkohol. Hvor lenge burde man egentlig holde seg unna den? Jeg hadde mest vondt i venstre pupp. 12 dager siden operasjon nå, og det er ikke spesielt vondt. Men det er visst vanlig med kun vondt i ene Men er du bekymret så ring klinikken din og spør I mine papirer står det at en ikke skal drikke alkohol før det er gått en uke. Så på ukes dagen tok jeg og en venninne et par glass vin og skålte for både nye pupper og hennes beståtte eksamen :D Men som sjokkoring (?) skrev så føler jeg meg ikke akkurat partyklar. Så ingen store alkoholmengder på meg med det første Jeg lurer på om noen vet hvor lang tid det sånn ca vil ta før de blir helt myke? Nå etter 12 dager syns jeg de begynner å bli myke. :D Regner med det tar lang tid før de blir ordenlige da, men er det liksom snakk om 2 mnd eller 6? Mer? Skjønner det er veldig individuelt, men dere som har tatt, når ble deres myke?
Gjest Anki Skrevet 31. mars 2009 #7731 Skrevet 31. mars 2009 Heisann. Jeg var også til han, og jeg var veldig fornøyd og det samme er andre jeg kjenner som har vært der. Arrene mine er nesten helt usynlige, så det er vel kansje ikke hans skyld. Men veldig synd for deg Og jeg forstår akkurat hva du mener med at du velger å fjerne de.. Jeg føler også at dette er noe som aldri vil bli en del av meg. Egentlig rart når man før kun tenkte at det var verdens undergang å ikke ha pupper, men det tok ikke lang tid før jeg begynte å lure på om dette egentlig var nødvendig.. Men det er vel som du sier, man måtte prøve for å finne det ut. masse lykke til videre da Og så er det veldig greit å få sånne historier i denne tråden også Ja, merkelig det der, men klart vi blir vel påvirket av at det er mer "normalt" å endre på kroppen nå. Det skaper kanskje et behov, men jeg har så lenge jeg kan huske hatt lyst på større bryster, så man er vel litt "disponert" for å bli påvirket også. Ja, synes det er greit at ikke alle historier om å fjerne silikon må være sånne grufulle fortellinger om lekkasje, sykdom og store plager. Er heldigvis unntaket, ikke regelen at det ender opp sånn. Lykke til du også.
Little_me Skrevet 1. april 2009 #7732 Skrevet 1. april 2009 Å så heldig du er! Det er jo allerede på mandag.. Gratulere me dato:) Hvor mye har du bestemt deg for å ta? JA, og tusen takk for det Jeg er dødsheldig, og jeg både gleder og gruer meg litt. Gruer meg mest til å våkne opp av narkosen, er redd for at jeg blir kvalm og må kaste opp, for det er det verste jeg vet! Og vil liksom ikke belaste kroppen min med å kaste opp, når jeg akkurat har fått nye pupper ;p hehe! På konsultasjonen sa kirurgen at jeg fint kunne ha 200 i det ene og 220 i det andre, men ble enige om 200 i det ene og 180 i det andre. Men har tenkt meg om litt nå, og 20 gram er ikke mye forskjell, så tror jeg velger det som kirurgen min sa, han vet tross alt best Men ettersom jeg fikk det på så kort varsel, så er det en annen kirurg som skal operere meg, så vi skal snakke litt sammen føre operasjonen og bli enige om str. og hvilken profil jeg skal ha. Jeg tror jeg vil ha protesen under brystmuskelen siden jeg er såpass lita. Har hørt at dette kan være litt vondere, men jeg får jo aldri oppleve hvordan det var å ha protesen over brystmuskelen Jeg opererer meg på Nobel Clinic, og jeg har fått beskjed om at det bare er å ringe hvis det er noe jeg lurer på, de er utrolig behjelpelige syns jeg, og er takknemlig for dette Mamma har til og med sagt at hun gleder seg til å se hvordan jeg ser ut, hun som var så skeptisk i begynnelsen ;p hehe! Er bare glad jeg har mennesker rundt meg som støtter meg. Har du fortalt foreldrene dine det enda, Only_me? Dette ordner seg og vi skal stå sammen! Vi må holde kontakten videre! Ei venninne av meg kunne gå med banlig bh etter 4 uker, men jeg fikk beskjed at jeg skulle ha sports-bhen på dag og natt i 6 uker, og etter det skulle jeg ha den på på dagtid så lenge jeg orket. Jeg kommer til å bruke den lenge tror jeg, selv om det sikkert er kjedelig, men jeg vil hvertfall ikke få noen komplikasjoner som jeg er skyld i selv! Og vil heller ikke forhaste meg i noe. Klem
only_me Skrevet 1. april 2009 #7733 Skrevet 1. april 2009 JA, og tusen takk for det Jeg er dødsheldig, og jeg både gleder og gruer meg litt. Gruer meg mest til å våkne opp av narkosen, er redd for at jeg blir kvalm og må kaste opp, for det er det verste jeg vet! Og vil liksom ikke belaste kroppen min med å kaste opp, når jeg akkurat har fått nye pupper ;p hehe! På konsultasjonen sa kirurgen at jeg fint kunne ha 200 i det ene og 220 i det andre, men ble enige om 200 i det ene og 180 i det andre. Men har tenkt meg om litt nå, og 20 gram er ikke mye forskjell, så tror jeg velger det som kirurgen min sa, han vet tross alt best Men ettersom jeg fikk det på så kort varsel, så er det en annen kirurg som skal operere meg, så vi skal snakke litt sammen føre operasjonen og bli enige om str. og hvilken profil jeg skal ha. Jeg tror jeg vil ha protesen under brystmuskelen siden jeg er såpass lita. Har hørt at dette kan være litt vondere, men jeg får jo aldri oppleve hvordan det var å ha protesen over brystmuskelen Jeg opererer meg på Nobel Clinic, og jeg har fått beskjed om at det bare er å ringe hvis det er noe jeg lurer på, de er utrolig behjelpelige syns jeg, og er takknemlig for dette Mamma har til og med sagt at hun gleder seg til å se hvordan jeg ser ut, hun som var så skeptisk i begynnelsen ;p hehe! Er bare glad jeg har mennesker rundt meg som støtter meg. Har du fortalt foreldrene dine det enda, Only_me? Dette ordner seg og vi skal stå sammen! Vi må holde kontakten videre! Ei venninne av meg kunne gå med banlig bh etter 4 uker, men jeg fikk beskjed at jeg skulle ha sports-bhen på dag og natt i 6 uker, og etter det skulle jeg ha den på på dagtid så lenge jeg orket. Jeg kommer til å bruke den lenge tror jeg, selv om det sikkert er kjedelig, men jeg vil hvertfall ikke få noen komplikasjoner som jeg er skyld i selv! Og vil heller ikke forhaste meg i noe. Klem Tenker akkurat det samme me selve operasjonen. Det er nakosen jeg er mest redd for, og å bli kvalm etterpå. Er glad du skal gjøre det litt før meg, for da vet du alt jeg lurer på i etterkant Ja vi må holde kontakten fremover. Har ikke fortalt det til foreldrene mine enda. Har selvfølgelig sagt det til dem mange ganger at jeg skal gjøre det en dag. Men nå skjer det liksom snart.
torres Skrevet 1. april 2009 #7734 Skrevet 1. april 2009 Torres: Hei hei og velkommen ! ¨Så du har operert? Så spennende! :D Jeg skal ikke ha opr. før i juni, men gleder meg helt sinnsykt :D Har aldri operert før, så det er nok det jeg gruer meg mest til.. Hvor valgte du å ha snittene på brystene hen? For jeg vet ikke enda hvor jeg vil ha snittet, om det skal være rundt brystvorta eller under brystet.. Men ettersom jeg ikke har barn enda så tenkte jeg at det er tryggere å ha under brystet for å minske risiko for amming osv.. Hvordan gikk operasjonen? Tok det lang tid på sykehuset ca? Og har du mye smerter nå? Hvordan var det med narkosen? Gikk det lang tid før du "sovna"? Ble mye spørsmål her, men jeg er bare så nysjerrig Har aaaldri blitt operert før så er litt skeptisk til akkurat det Åja! Hvordan var d å våkne? :D Hei lenamadde:-) jeg ville egentlig ha snittet under armen, for var så redd for at snittet under puppen skulle bli veldig synlig. men når jeg snakket med kirurgen ombestemte jeg meg. han sa at det er mest "safe" å gjøre det under puppen, og at det er størst sjanse for at puppene blir penest på den måten. ved å gjøre det under puppen har kirurgen best kontroll tror jeg. de fleste kirurger i norge som opererer under armen må føre implantatene i blinde fra armhulen og frem til puppen, så det er mye større risiko for komplikasjoner, og at de ikke blir "like fine". å ta snittet i brystvorten vet jeg ikke så mye om, men kan tenke meg at det kanskje er større sannsynlighet for at man mister følelsen i de da? kanske noen andre som kan svare på dette? jeg tok hvertfall snittet under puppen, og er veldig fornøyd med det. skal få ta av meg bhen og plasteret på lørdag, så er veldig spent på hvordan arrene ser ut:-) operasjonen gikk kjempe bra! det verste var nesten å vente på den. jeg kom til klinikken 0830, da var jeg kjempe sulten og tørst siden jeg ikke fikk lov til å spise eller drikke noe før operasjonen. jeg ble møtt av en kjempe hyggelig anestesi lege som ga meg "frokost", en kopp med skumle piller:-( etter det måtte jeg inn på kontoret til kirurgen min for at han skulle tegne på meg. akkurat da var jeg litt usikker på om jeg skulle si at jeg ville ha 260gram i stedenfor 240 som vi var blitt enige om. jeg hadde litt mellomrom mellom puppene fra før av, så tenkte kanskje at 260 ble litt bredere og at de ble litt nærmere hverandre. men han sa at 240 og 260 ikke spilte noen rolle, at de var nesten helt like. så jeg valgte å ikke gå opp noe mer, tenkte at det var bedre med litt for lite enn for mye! etter at han hadde tegnet på meg betalte jeg, var litt redd for at ikke jeg skulle få betalt, har aldri dratt kortet mitt på så mye penger før, og jeg har dnb student kort så var redd for at det var en eller annen regel for begrensninger hvor mye man kunne betale med det. men det gikk heldigvis fint;-) så fikk jeg legge meg på en seng mens legen satt en greie i armen min. slappet av i 10 min før jeg måtte inn på operasjonsbordet. anestestilegen og operasjonssykepleieren var super hyggelige, og tullet og smilte til meg hele tiden. jeg følte meg veldig trygg. så fikk jeg beskjed om at jeg ville sovne om kort tid, og det gjorde jeg, tok kanskje 1 minutt før jeg sovnet:-) aldri sovet så godt før!! våknet opp av at beste venninnen min satt ved siden av meg. jeg skjønte ikke hvor jeg var og prøvde å komme meg ut av sengen. men da fikk jeg beskjed om at jeg skulle slappe av. da skjønte jeg alt, og da spurte jeg om operasjonen hadde gått bra. det hadde den gjort, og da begynte jeg å gråte. aner ikke om jeg gjorde det av glede eller av rusen jeg fikk fra narkosen. tårene rant hvertfall;-) fikk litt kjeks og en sprøyte som skulle gjøre meg mindre kvalm .etter en time dro jeg hjem, jeg gikk hjem faktisk for bor redd ved klinikken. klarte fakitsk å kaste opp ved veien, håper ingen så meg:-( flau* når jeg kom hjem sov jeg masse, og i dag er det to dager siden operasjonen og jeg har ingenting å klage på. lurer på hvorfor jeg ikke har mer vondt! hadde smerter den første dagen, men i går og i dag føler jeg meg bare støl, ikke noen smerter egentlig. mitt tips til dere som har vondt: spis mat selv om dere ikke har lyst på! ananas har jeg spist alle dager, og det hjalp meg! pluss at ananas minsker sjansen for strekkmerker har jeg hørt! i dag skal jeg kjøpe teip og plaster. noen forslag til hva slags merke?
lenamadde Skrevet 1. april 2009 #7735 Skrevet 1. april 2009 (endret) torres: Åh, wææ så spennende :D Hehe, komisk med den derre narkosen ass, så utrolig rart at man bare plutselig sovner, så det er nesten sånn at jeg tenker at jeg ikke kommer til å sovne fordi det høres for "lett" ut ^^ Så det blir spennende Tror nok jeg også kommer til å sippe etter operasjonen, mest sannsynlig gledestårer Noen som vet hvor stort 75A blir med f.eks 275/300 gr? Synes det er så vanskelig å finne ut hvor mye jeg vil ha, fordi jeg vet ikke hvor mye det vil gi meg "totalt" med puppene mine fra før av. :l Og: Er det noen som har brukt klinikk stokkan i tr.heim? Har PK Ola Evje Endret 1. april 2009 av lenamadde
Gjest LonelyAngel Skrevet 1. april 2009 #7736 Skrevet 1. april 2009 (endret) Hei, nå har jeg lest masse om silikon og jeg må innrømme jeg begynner å vurdere det. Jeg tror kanskje silikon har et alt for "skremmende" rykte på seg. Jeg har noen spørsmål til dere : 1. Hvilket innlegg blir mest valgt og ser best ut? Av dråpeformet og rund silikon? 2. Hva menes med at de legger inn protese? 3. Hvordan kan men unngå å få slike "humper" eller kapsler(?) på puppen? Er selv ganske høy og tynn, og har hørt tynne jenter lettere får disse merkene på puppen. 4. Hvordan bli puppen ETTER du har tatt UT silikonet igjen etter noen år? 5. Hvor stor sjangs er det for å få de perfekte puppene du ønsket? UTEN stygge komplikasjoner som bla sjeve pupper osv. 6. Om du ikke blir helt fornøyd med puppene etter operasjonen, har du da rett på å rette de opp igjen gratis? 7. Hva ser og kjennes best ut å ha silikonet over eller under muskel? Her er de PERFEKTE puppene som fikk meg til å ønske å få silikon http://www.realself.com/files/imagecache/b...Breast%206g.jpg Og til sist: Tror du hun har dråpeformet eller rundt? Silikon eller saltvann? Takk untitled12.bmp Endret 1. april 2009 av LonelyAngel
cec87 Skrevet 1. april 2009 #7737 Skrevet 1. april 2009 Hei igjenn alle puppe jenter Er det noen som har tatt silikon over muskel? blir dei trill runde?! Tror eg kommer til å gå for over muskel,men er enda veldi usikker på hvor mye eg skal ta Er 155 høy å ca 48 kg ,bruker il vanli 75a men fyller ikke den:( legen anbefalte 200-240 men er veldi usikker... Må man til sjekk noen dager etter oprasjonen? og en ting til,hva får man ha på seg etter oprasjonen? sportsbh? hilsen lille meg
Brella Skrevet 1. april 2009 #7738 Skrevet 1. april 2009 torres: Åh, wææ så spennende :D Hehe, komisk med den derre narkosen ass, så utrolig rart at man bare plutselig sovner, så det er nesten sånn at jeg tenker at jeg ikke kommer til å sovne fordi det høres for "lett" ut ^^ Så det blir spennende Tror nok jeg også kommer til å sippe etter operasjonen, mest sannsynlig gledestårer Noen som vet hvor stort 75A blir med f.eks 275/300 gr? Synes det er så vanskelig å finne ut hvor mye jeg vil ha, fordi jeg vet ikke hvor mye det vil gi meg "totalt" med puppene mine fra før av. :l Og: Er det noen som har brukt klinikk stokkan i tr.heim? Har PK Ola Evje Hei! Jeg skal opereres på Stokkan og har Ola Evjen som kirurg. Jeg var på konsultasjon i januar, og da sa han at de pleier å legge implantatene over muskelen. Jeg var veldig forberedt på å legge innleggene under muskelen, i og med at jeg er 178 høy og 53 kilo, altså veldig spinkel på overkroppen ! På konsultasjonsdagen sa han at de pleier å legge arret i brystvorten og det virket greit for meg der og da. Jeg har tenkt på dette i ettertid, og kommet fram til at jeg vil ha arret under brystet, siden jeg har så små brystvorter. Er det mulig på Klinikk Stokkan, eller legger de KUN i brystvorten:-S? Isåfall må jeg jo skifte klinikk, men vil helst operere meg på Stokkan. Jeg skal opereres 19. mai, men skal til syden 13. juni. Kan jeg bade da, eller må jeg fortsatt ha sports-BH på? Står jo så mye forskjellig overalt. Vurderer derfor å høre om de har operasjonstime før :-)
lenamadde Skrevet 1. april 2009 #7739 Skrevet 1. april 2009 Hei! Jeg skal opereres på Stokkan og har Ola Evjen som kirurg. Jeg var på konsultasjon i januar, og da sa han at de pleier å legge implantatene over muskelen. Jeg var veldig forberedt på å legge innleggene under muskelen, i og med at jeg er 178 høy og 53 kilo, altså veldig spinkel på overkroppen ! På konsultasjonsdagen sa han at de pleier å legge arret i brystvorten og det virket greit for meg der og da. Jeg har tenkt på dette i ettertid, og kommet fram til at jeg vil ha arret under brystet, siden jeg har så små brystvorter. Er det mulig på Klinikk Stokkan, eller legger de KUN i brystvorten:-S? Isåfall må jeg jo skifte klinikk, men vil helst operere meg på Stokkan. Jeg skal opereres 19. mai, men skal til syden 13. juni. Kan jeg bade da, eller må jeg fortsatt ha sports-BH på? Står jo så mye forskjellig overalt. Vurderer derfor å høre om de har operasjonstime før :-) Åh, så spennende, da har vi samme kirurg! :D hehe.. Ja, jeg var på konsultasjon til han på mandag som va nå, og han sa at de brukte å legge snittet rundt brystvorten, men jeg som deg har mest lyst til å ta snittet under brystet. Mest fordi da slipper jeg evt. komplikasjoner den dagen jeg skal ha barn, evt amming osv. Så jeg bryr meg ikke noe om jeg får et arr under puppen. Men jeg tror nok de kan legge under brystet hvis vi vil det. Er vel lettest for dem også tror jeg. Jeg vet enda ikke om jeg skal ha under eller over muskel.. Men regner med PK'n vet hva jeg skal ha for å få best mulig resultat. De vil jo gjøre oss så ¨fornøyde som mulig skulle man tro for å få et godt rykte der ute. Ellers vet jeg ikke helt om hvor lang tid det må gå før du kan bade osv, men mest sannsynlig så må arret ha grodd og du selv må føle deg i bra form. Men det skal nok gå en 4-6 uker tror jeg. Fysisk trening kan man jo gjenoppta etter 4-6 uker, mens hard fysisk trening kan man begynne med igjen etter 6-8 uker. Men du må fortelle meg hvordan det går da! Så får jeg fårhåpentligvis høre hvordan det går med deg etter operasjonen også
Brella Skrevet 1. april 2009 #7740 Skrevet 1. april 2009 Åh, så spennende, da har vi samme kirurg! :D hehe.. Ja, jeg var på konsultasjon til han på mandag som va nå, og han sa at de brukte å legge snittet rundt brystvorten, men jeg som deg har mest lyst til å ta snittet under brystet. Mest fordi da slipper jeg evt. komplikasjoner den dagen jeg skal ha barn, evt amming osv. Så jeg bryr meg ikke noe om jeg får et arr under puppen. Men jeg tror nok de kan legge under brystet hvis vi vil det. Er vel lettest for dem også tror jeg. Jeg vet enda ikke om jeg skal ha under eller over muskel.. Men regner med PK'n vet hva jeg skal ha for å få best mulig resultat. De vil jo gjøre oss så ¨fornøyde som mulig skulle man tro for å få et godt rykte der ute. Ellers vet jeg ikke helt om hvor lang tid det må gå før du kan bade osv, men mest sannsynlig så må arret ha grodd og du selv må føle deg i bra form. Men det skal nok gå en 4-6 uker tror jeg. Fysisk trening kan man jo gjenoppta etter 4-6 uker, mens hard fysisk trening kan man begynne med igjen etter 6-8 uker. Men du må fortelle meg hvordan det går da! Så får jeg fårhåpentligvis høre hvordan det går med deg etter operasjonen også Åj, så spennende ! Når har du operasjon og hvor mye har du tenkt til å legge inn? Hvor gammel er du forresten? Mange spørsmål her! hehe.. Og, har de noen som helst garanti på Klinikk Stokkan? Jeg vurderte lenge Fornebuklinikken i og med at de virker utrolig bra mht garanti, men føler det er bedre å operere i byen jeg bor i :-) Gleder meg til å få pupper nå, det eneste er at jeg er redd det vil bli som to "baller" i og med at jeg har såpass lite underhudsfett og skal legge implantatene over muskel. Men i og med at jeg ikke skal legge inn så alt for mye så burde det vel gå greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå