Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hola alle sammen !

Regner med at de fleste her vet svaret på dette, ettersom de fleste har vært på konsultasjon og hatt operasjon osv.. :)

Men hvor lenge etter en konsultasjon må man vente før man får angitt operasjonsdagen? Altså hvor lang tid går det etter konsultasjonen før man får vurdert en operasjonsdato?

Det varierer sikkert, men ettersom jg bruker p-pillen så må jeg vel slutte med den minst 2 uker før operasjonen. Men kan det gå 5 dager imellom eller 1 måned eller 3 måneder?

huGs * **

Jeg fikk op. 2 uker etter konsultasjon. Du må slutte på p-piller på grunn av økt sjans for blodpropp, for når de opererer vil blodcellene "klumpe" seg i såret for å stoppe blødning og for at det skal gro. Går du på p-piller er det høyere sannsynlighet for at kroppen gjør en "feil vurdering" slik at det dannes blodpropp. Det er alltid forhøyet sannsynlighet for blodpropp etter en operasjon, derav regelen om at alle op. pasienter skal mobiliseres (opp og gå), og om de ikke kan mobiliseres eller er mye sengeliggende, får de en injeksjon med blodfortynnende for å ungå blodpropp. Så det har ikke noe med anestesien (narkosen) å gjøre.

Det er jo også greit å vente minimum 2 uker fra konsultasjon til operasjon, siden du i tillegg de 2 siste ukene skal holde deg unna vit. e (tran, hvitløk osv.) og vit. c pga økt blødningstendens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt det stikk motsatte når det gjelder høyprofilproteser - jeg har hørt det gir mindre sjanse for rippling. Veldig rart at noen skal ha sagt det motsatte altså. Jeg så også dette forklart og demonstrert i en video på YouTube, men den klarte jeg ikke å finne linken til nå.

Jeg har ikke noe rippling i det hele tatt.

Det tok litt over en måned fra min konsultasjon til operasjonsdagen, og det var på Fornebu :) Andre klinikker kan ha både kortere og lengre ventetid.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde konsultasjon på torsdag, og hvis jeg var heldig, så kunne jeg få operasjonen 6.april, men da skulle jeg ha flaks :gjeiper: ellers skal jeg ta den i begynnelsen av mai tenkte jeg, for da hadde de ledig time.

Men når jeg var på konsultasjon, så sa kirurgen ingenting om lav, moderat eller høy profil til meg. Jeg følte liksom ikke at jeg fikk råd om alt, men det kan jo hende var fordi jeg ikke bestemte dato da, ettersom jeg skal bli ringt opp i morgen og da får jeg vite om jeg får den 6.april. Men det jeg fikk beskjed om var at jeg kunne gå på p-piller som vanlig, men at jeg måtte slutte med vitaminer og annet kosttilskudd.

Skrevet (endret)
Hola alle sammen !

Regner med at de fleste her vet svaret på dette, ettersom de fleste har vært på konsultasjon og hatt operasjon osv.. :)

Men hvor lenge etter en konsultasjon må man vente før man får angitt operasjonsdagen? Altså hvor lang tid går det etter konsultasjonen før man får vurdert en operasjonsdato?

Det varierer sikkert, men ettersom jg bruker p-pillen så må jeg vel slutte med den minst 2 uker før operasjonen. Men kan det gå 5 dager imellom eller 1 måned eller 3 måneder?

huGs * **

Da jeg bestemte meg for at jeg ville gjøre dette, tok det en uke. Hadde konsultasjon på tlf og samme dag som jeg opererte meg. Men jeg hadde mine grunner for at det måtte bli gjort fort. Så det ble litt nå eller "aldri".. Så jeg fikk en hastetime. Dette var på fornebuklinikken :)

Endret av Varsio
Skrevet
Jeg har hørt det stikk motsatte når det gjelder høyprofilproteser - jeg har hørt det gir mindre sjanse for rippling. Veldig rart at noen skal ha sagt det motsatte altså. Jeg så også dette forklart og demonstrert i en video på YouTube, men den klarte jeg ikke å finne linken til nå.

Jeg har ikke noe rippling i det hele tatt.

Det tok litt over en måned fra min konsultasjon til operasjonsdagen, og det var på Fornebu :) Andre klinikker kan ha både kortere og lengre ventetid.

Hmm.. ja det var veldig rart. Skal høre med pk igjen, kanskje jeg har misforstått. Jeg er 160 og veier 48 kg, så tenker bare at høyprofil vil passe meg best. Vil ikke ha pupper under armene heller :gjeiper:

Forresten, er det noen som har lyst å sende meg bilder? :lur: Jeg har veldig lyst å se resultatene på dere som er operert..

Skrevet
Hmm.. ja det var veldig rart. Skal høre med pk igjen, kanskje jeg har misforstått. Jeg er 160 og veier 48 kg, så tenker bare at høyprofil vil passe meg best. Vil ikke ha pupper under armene heller :gjeiper:

Forresten, er det noen som har lyst å sende meg bilder? :lur: Jeg har veldig lyst å se resultatene på dere som er operert..

Jeg er 160 cm og veier 46 kg, så tror det blir best på meg også egentlig. Pluss at puppene mine er "litt fra hverandre" fra før, så tror ikke jeg skal ta lav profil hvertfall, har veldig kort overkropp liksom..

Skrevet

Kan godt sende deg noen bilder hvis du ønsker det :)

Jeg er ca 160 høy og veier akkurat nå 58kg :P Trengte å få pupper til mine hofter og skuldre.

Startet med en 75B og fikk 280 i høyre og 325 i venstre veldig høy profil over muskel.

Jeg er nå en 70E som høres veldig stort ut, men i klær så ser de jammen ut som mine gamle b-pupper med push up.

Er derfor veldig fint at jeg kan vise de skikkelig fram med rett bh og partytopper hvis jeg vil, eller skjule de hvis det trengs :)

Skrevet

wow... veldig bra Rødtoppen86:D De ser jo skikkelig ekte ut.. Supert resultat altså!

Skrevet
wow... veldig bra Rødtoppen86:D De ser jo skikkelig ekte ut.. Supert resultat altså!

Tusen takk :) Er veldig fornøyd med resultatet. Ikke bare ble de flotte, men så like i forhold til før, for de var ganske ulike da.

Spennende å se hvordan det blir for deg :)

Skrevet

Jeg har moderat profil, men du kan gjerne få se bilder om du vil :)

Det er bare 10 dager siden operasjonen da, men send PM om du vil se ;)

Skrevet

Ååå de var kjempe fine:) Skjønner godt at du er fornøyd! Du er nok iallefall en B nå ja..

Skrevet
Ååå de var kjempe fine:) Skjønner godt at du er fornøyd! Du er nok iallefall en B nå ja..

Takk :)

De er fortsatt veldig "sprengte", men jeg merker stor forskjell på nå og de første dagene. Hehe.

Skrevet

Uten å ha sett deg vil jeg gjette at høyprofil vil passe deg fint, ut fra at du høres ut til å være så liten og slank :)

Jeg er 162 cm og veier 44 kg, og kirurgen var rask med å begynne å snakke om høyprofil.

Men det kommer jo også an på hvor store implantater du vil ha. Når man ikke er særlig bred over brystkassen, har man ikke annet valg enn høyprofil om man vil ha litt størrelse på implantatene. Er implantatene mindre vil det ikke være noe problem at de har moderat eller lav profil.

Skrevet
Uten å ha sett deg vil jeg gjette at høyprofil vil passe deg fint, ut fra at du høres ut til å være så liten og slank :)

Jeg er 162 cm og veier 44 kg, og kirurgen var rask med å begynne å snakke om høyprofil.

Men det kommer jo også an på hvor store implantater du vil ha. Når man ikke er særlig bred over brystkassen, har man ikke annet valg enn høyprofil om man vil ha litt størrelse på implantatene. Er implantatene mindre vil det ikke være noe problem at de har moderat eller lav profil.

Tenker jeg vil ha rundt 250 g.. så er jo ikke altfor mye;)

Skrevet

Når kan jeg begynne å prøve forskjellige bh egentlig? Når begynte dere?

Skrevet

Nå har jeg akkurat vært på konsultasjon ! :D

De ringte meg idag i 9tia å lurte på om jeg hadde tid til å komme kl. 1000.

Såklart :D Så nåå er d gjort.

Nå må jeg bare bestemme meg for hvor "store" jeg vil ha disse jentene :D

Jeg er 168, ca 53 kg. Bruker 75A.

Er det noen som har bilder som jeg kunne fått sett? Hvordan resultatene ble og evt. hvor dere har snittet. :) ( og cup-størrelsene nå)

Skrevet

Da var datoen satt :) Det blir operasjon på meg 17.april!!

Det er jo ikke lenge til i det hele tatt...

Gleder meg så masse! :D

Er det noen andre som skal i ilden ca da? Hadde vært gøy å hatt noen å dele erfaringer med mens det sjer :P

Skrevet

Jeg skal opereres 17. april :) Kunne velge mellom 2. og 17. april, og hadde konsultasjon fredag og onsdag på to forskjellige klinikker. Jeg gleder meg veldig, men er litt nervøs også.

Er 176 cm, 67 kg og fikk beskjed om 325 g runde,moderat -lav profil over muskelen hos begge klinikkene, Nobel og Colosseum. Men betyr dette at disse protesene er veeeldig brede og ikke har noe høyde? De jeg så og kjente på så ganske bra ut, og legene sa at brystene mine er naturlig brede og at proteser med høy profil vil se ut som to baller på brystet mitt..

Er det noe her med lav-moderat protese med bilder?

Skrevet
Jeg skal opereres 17. april :) Kunne velge mellom 2. og 17. april, og hadde konsultasjon fredag og onsdag på to forskjellige klinikker. Jeg gleder meg veldig, men er litt nervøs også.

Er 176 cm, 67 kg og fikk beskjed om 325 g runde,moderat -lav profil over muskelen hos begge klinikkene, Nobel og Colosseum. Men betyr dette at disse protesene er veeeldig brede og ikke har noe høyde? De jeg så og kjente på så ganske bra ut, og legene sa at brystene mine er naturlig brede og at proteser med høy profil vil se ut som to baller på brystet mitt..

Er det noe her med lav-moderat protese med bilder?

Åå så gøy :) Da skal jo vi opererest samme dag. Når tid på dagen har du?

Skrevet

Skal opereres kl. 1 på dagen. Hvor skal du opereres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...