sjokkoring Skrevet 21. mars 2009 #7621 Skrevet 21. mars 2009 Takk for svar Da har jeg den også på meg.. Har moderat profil under muskelen.. Forresten, jeg skal ha på sportsBH dag og natt i 4 uker, og så videre på dagtid til det har gått 3 mnd. Merkelig at alle får så forskjellige beskjeder.. Jeg må gå med båndet under, sports bh over, 24/7 (utenom dusj) i 6 uker... Tape byttes en gang i uken. Ytre bandasje er hvis du fikk satt på store bandasjer over op. såret med en gang, noen som har det i tilfelle blødning osv de første dagene, det er ikke støttebåndet.
Varsio Skrevet 21. mars 2009 #7622 Skrevet 21. mars 2009 Merkelig at alle får så forskjellige beskjeder.. Jeg må gå med båndet under, sports bh over, 24/7 (utenom dusj) i 6 uker... Tape byttes en gang i uken. Ytre bandasje er hvis du fikk satt på store bandasjer over op. såret med en gang, noen som har det i tilfelle blødning osv de første dagene, det er ikke støttebåndet. Takk for svar til deg også. eg synes å huske vagt at sykepleieren sa at støttebåndet skulle sitte på i 4 (?) uker. Men da jeg leste i papirene ble jeg usikker på om jeg hadde husket feil:P Var litt groggy da jeg dro;) hehe
Cienna Skrevet 21. mars 2009 #7623 Skrevet 21. mars 2009 Ja her var det mye forskjellige beskjeder Jeg hører nå på det legen min sa...men har aldri hørt at folk skal gå med støttebåndet MER enn 14 dager....6 uker høres ekstremt lenge ut. Puppene mine er 10 dager gamle, og nå er de så pass myke og bevegelige, og har falt bra ned, at jeg ikke ser poenget med støttebåndet mer. Den verste hevelsen er jo over, og de er ikke "buete" på toppen lenger....
Cienna Skrevet 21. mars 2009 #7624 Skrevet 21. mars 2009 Merkelig at alle får så forskjellige beskjeder.. Jeg må gå med båndet under, sports bh over, 24/7 (utenom dusj) i 6 uker... Tape byttes en gang i uken. Ytre bandasje er hvis du fikk satt på store bandasjer over op. såret med en gang, noen som har det i tilfelle blødning osv de første dagene, det er ikke støttebåndet. Tapen skal jo ikke røres på 6 uker, for det kan ødelegge arrhelingen....Tapen skal kun byttes om den løsner og faller av av seg selv....
Varsio Skrevet 21. mars 2009 #7625 Skrevet 21. mars 2009 Tapen skal jo ikke røres på 6 uker, for det kan ødelegge arrhelingen....Tapen skal kun byttes om den løsner og faller av av seg selv.... I mine papirer står det at jeg skal fjerne de små tapene, og så sette på ny som skal byttes en gang i uken. Men ikke oftere for da vil huden kunne bli sår..
Rødtoppen86 Skrevet 21. mars 2009 #7626 Skrevet 21. mars 2009 Jeg byttet tape første gang etter to uker, og så stod det i papirene at jeg skulle bytte en gang i uken i to-tre mnd. Kunne nok uten problem hatt tapen på lengre enn ei uke, for den satt ganske godt fast. Nå taper jeg hvis jeg har på meg vanlig bh med spiler for å beskytte arrene
sjokkoring Skrevet 21. mars 2009 #7627 Skrevet 21. mars 2009 Jeg byttet tape første gang etter to uker, og så stod det i papirene at jeg skulle bytte en gang i uken i to-tre mnd. Kunne nok uten problem hatt tapen på lengre enn ei uke, for den satt ganske godt fast. Nå taper jeg hvis jeg har på meg vanlig bh med spiler for å beskytte arrene Samme beskjed her. Skader jo ikke akkurat å tape lenge, er ikke like irriterende med en liten tape-bit som sportsbh og støttebånd.. Fant forresten en fin bh uten spiler og push-up som ikke var sånn blode-bestemor-bh på lindex, tar gjerne i mot flere tips til fine spileløse bh-er, for det er ikke bare bare å finne..
sjokkoring Skrevet 22. mars 2009 #7628 Skrevet 22. mars 2009 tror ikke jeg har fått noe ordentlig svar på når jeg kan sove på magen.. ingen som vet?
Buttercup Skrevet 22. mars 2009 #7629 Skrevet 22. mars 2009 Hei. Hvis dere kunne velge mellom å ta over muskel, eller under muskel. Hva ville dere valgt? Vil at resultatet skal bli mest naturlig, og har en følelse av at de blir mer runde når man legger over muskel. ...er det bare noe jeg har fått for meg, kanskje? Skal legge inn runde proteser og ikke anatomiske,forresten :-)
Rødtoppen86 Skrevet 22. mars 2009 #7630 Skrevet 22. mars 2009 Det kommer veldig an på hvor mye brystvev du har fra før av. Jeg hadde en B-cup og ønsket over, og det var det kirurgen foreslo, så da var vi enige Hvis du har lite brystvev, så ville jeg muligens lagt under muskel for å skjule eventuelle protesekanter. Veldig vanskelig akkurat dette, da jeg har sett så mange bra resultater med både over og under. Har ikke kirurgen din en ide om hva som vil se best ut på din kropp med ditt utgangspunkt?
Buttercup Skrevet 22. mars 2009 #7631 Skrevet 22. mars 2009 Han foreslo over, nettopp fordi jeg har nok underhudsfett til det. Er nok bare jeg som begynner å bli nervøs her :-) Og at jeg har bare sett 2 jeg kjenner som har silikon, og de har under. Og resultatet på de er jo strålende da. Blir vel til at jeg tar en diskusjon med kirurgen i morgen, og gjør det han anbefaler. Takk for svar :-)
Cienna Skrevet 23. mars 2009 #7632 Skrevet 23. mars 2009 Arrrrggggh! Stingene KLØR! Er på dag 11 etter operasjonen og jeg føler meg veldig bra Puppene blir finere fra dag til dag, men blir fremdeles ganske ømme i løpet av natten. Kan kjenne at det har dannet seg skorpe under tapen, så det er jo et godt tegn at det er i ferd med å gro, men føler meg som en bikkje med lopper, sånn som det klør. Hvor lang tid pleier stingene å ta, før de blir en tynn hvit stripe?
sjokkoring Skrevet 23. mars 2009 #7633 Skrevet 23. mars 2009 Arrrrggggh! Stingene KLØR! Er på dag 11 etter operasjonen og jeg føler meg veldig bra Puppene blir finere fra dag til dag, men blir fremdeles ganske ømme i løpet av natten. Kan kjenne at det har dannet seg skorpe under tapen, så det er jo et godt tegn at det er i ferd med å gro, men føler meg som en bikkje med lopper, sånn som det klør. Hvor lang tid pleier stingene å ta, før de blir en tynn hvit stripe? Etter to uker er det i allefall grodd, men da er det en litt tykk utstående rød stripe, så vil den synke mer inn og bli lysere og lysere... Så du må nok smøre deg med tålmodighet hvis du venter på den tynne lyse..
Rødtoppen86 Skrevet 23. mars 2009 #7634 Skrevet 23. mars 2009 Ah, jeg husker hvordan stingene klødde :S Det var ikke særlig behagelig, og dessverre ingen måte å dempe kløingen på, men det er jo et bra tegn. Den første mnd var stingene mine supertynne, røde streker, mens nå etter tre mnd er de lilla og litt bredere/utvannet eller hvordan jeg skal forklare det, men de står ikke ut. Satser på at de er hvite til sommeren, ellers er jeg redd de kommer til å vises når jeg løfter armene. Det ser ut som arrene mine kommer lenger ned når jeg strekker opp armene fordi puppene løftes.
cec87 Skrevet 23. mars 2009 #7635 Skrevet 23. mars 2009 hei;) må bare få si det at på denne siden har eg fått mye svar på det eg har lurt på ska selv opereres den 26 mai,å gleder meg syykt:)men blir man helt ute av stan til å gjøre noe som helst den første uka? eller kommer man seg fort:) vet ikke om eg skal ha over eller under muskel enda.. noen råd kansje?? legen sa de ikke hadde noe å si i mitt sitt tilfelle:P
Buttercup Skrevet 23. mars 2009 #7636 Skrevet 23. mars 2009 Hei alle sammen Da var det vel overstått for min del. Må si at formen er veldig bra, bortsett fra at jeg blir sinnsykt trøtt innimellom Kirurgen målte hvor mye vev jeg hadde, og ut i fra det, så mente han det ville bli best med over muskel. Fikk 325 cc over muskel, og det ser foreløpig veldig naturlig ut, selv om det nå er hovent. Det klør faktisk litt i stingene allerede. Da jeg våknet opp etter operasjonen i dag, så lå jeg selvfølgelig på siden...huff Men når jeg har sovet hjemme etterpå har det gått greit, men jeg sliter allerede, da jeg alltid sover på siden Lykke til, til alle som står for tur utover våren
Varsio Skrevet 23. mars 2009 #7638 Skrevet 23. mars 2009 Grattis så masse Buttercup =) I dag har jeg dusjet for første gang. Puppene mine er kjempeskumle! Hehe.. Syns de er gedigne! Men vet jo at de er veldig hovne nå, så det går seg nok til Noen her som vet sånn ca hvor lang tid det tar før de er "normale" ?
Varsio Skrevet 23. mars 2009 #7639 Skrevet 23. mars 2009 hei;) må bare få si det at på denne siden har eg fått mye svar på det eg har lurt på ska selv opereres den 26 mai,å gleder meg syykt:)men blir man helt ute av stan til å gjøre noe som helst den første uka? eller kommer man seg fort:) vet ikke om eg skal ha over eller under muskel enda.. noen råd kansje?? legen sa de ikke hadde noe å si i mitt sitt tilfelle:P Ikke lenge igjen til 26 mai hehe Kan bare snakke for meg selv, men jeg er i veldig fin form. La inn 280 under muskel på torsdag, og fredag var jeg i super form. Har vel egentlig vært i superform hele tiden. SÅ er veldig rastløs!! Kjedelig å sitte inne! Hehe. SÅ jeg har vært noen småturer på kafe og sånn med min kjære Men jeg tror dette er veldig individuelt altså. En bekjent av meg var helt ute av stand til å gjøre noe. Hun måtte ha følge på do og sånn..
cec87 Skrevet 23. mars 2009 #7640 Skrevet 23. mars 2009 Ikke lenge igjen til 26 mai hehe Kan bare snakke for meg selv, men jeg er i veldig fin form. La inn 280 under muskel på torsdag, og fredag var jeg i super form. Har vel egentlig vært i superform hele tiden. SÅ er veldig rastløs!! Kjedelig å sitte inne! Hehe. SÅ jeg har vært noen småturer på kafe og sånn med min kjære Men jeg tror dette er veldig individuelt altså. En bekjent av meg var helt ute av stand til å gjøre noe. Hun måtte ha følge på do og sånn.. takk for svar:) har det noe å si med smerte om man tar over eller under muskel,er det ene vondere en det andre?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå