sjokkoring Skrevet 27. februar 2009 #7441 Skrevet 27. februar 2009 Gjorde det vondt på dere på dag 3? Jeg våknet nå og er veldig stiv og støl. Det er mest vondt på venstre bryst, rundt brystvorten .. Prøve å ikke ta flere smertestillende, men Jeg ble operert mandag, og har så vondt at jeg ikke har fått sove i natt.. Er så trøtt at øya går i kryss, men kjennes ut som noen stikker med en kniv inn i puppen under armen. Tar paralgin forte, men hjelper ikke. Så bytter smerten side innimellom. Var kjempe fin på dagen i går, var med kjæresten å handla, og dusja osv. men når natta kommer blir det veldig vondt. Hjelper å sette seg opp og lene seg litt fremover, og legge armene forrover.. Var sånn i går natt også, sov veldig lite da også. Slitsomt.
Gjest Christabelle Skrevet 27. februar 2009 #7442 Skrevet 27. februar 2009 Jeg ble operert mandag, og har så vondt at jeg ikke har fått sove i natt.. Er så trøtt at øya går i kryss, men kjennes ut som noen stikker med en kniv inn i puppen under armen. Tar paralgin forte, men hjelper ikke. Så bytter smerten side innimellom. Var kjempe fin på dagen i går, var med kjæresten å handla, og dusja osv. men når natta kommer blir det veldig vondt. Hjelper å sette seg opp og lene seg litt fremover, og legge armene forrover.. Var sånn i går natt også, sov veldig lite da også. Slitsomt. Det hørtes ikke så godt ut, nei =( Jeg har vondt i ryggen, og under brystene .. Ligger på sofaen og ser på charterfeber på tv3.no I morgen skal jeg ta av bandasjen, jeg er så spent! Tok du under eller over muskelen? Jeg er krokrygget, klarer ikke helt å rette meg opp. Ser ut som Quasimodo Jeg synes det er så rart at det står på arket jeg fikk at båndet bare skal være på i 4 dager, det kan da ikke stemme? Nå finner jeg ikke arkene, samboeren har ryddet det vekk, men jeg tror jeg skal ringe og spørre.
sjokkoring Skrevet 27. februar 2009 #7443 Skrevet 27. februar 2009 (endret) Det hørtes ikke så godt ut, nei =( Jeg har vondt i ryggen, og under brystene .. Ligger på sofaen og ser på charterfeber på tv3.no I morgen skal jeg ta av bandasjen, jeg er så spent! Tok du under eller over muskelen? Jeg er krokrygget, klarer ikke helt å rette meg opp. Ser ut som Quasimodo Jeg synes det er så rart at det står på arket jeg fikk at båndet bare skal være på i 4 dager, det kan da ikke stemme? Nå finner jeg ikke arkene, samboeren har ryddet det vekk, men jeg tror jeg skal ringe og spørre. tydelig at det er veldig forskjellig fra sted til sted.. jeg har nemlig ikke hatt noen bandasje, bare tape over stinga, brystbånd og BH. Våknet med bare brystbåndet på, så så puppa med en gang jeg våkna.. og dusja i går og i dag, og da er det jo bare tapen som er der.. så jeg har i grunn sett de helt fra starten av. Har kunnet sett meg i speilet og sagt at det er verdt å ha litt vondt Jeg har 290cc under muskel, anatomiske med snitt under brystet. Har ikke vondt i ryggen lengre, og nå på dagen er det ikke vondt i puppene heller.. Fikk mensen i dag da, det passet ikke helt, men overlever vel det også! Har kjøpt en mnd web tv fra FEM, så har sett på unge mødre.. Min kjære reiser på tur fra i ettermiddag til søndag kveld, så nå har han snudd 52" så jeg kan sitte i senga og se på tv, med masse puter rundt meg og det jeg trenger i umiddelbar nærhet.. Han er veldig snill Endret 27. februar 2009 av sjokkoring
Gjest Christabelle Skrevet 27. februar 2009 #7444 Skrevet 27. februar 2009 tydelig at det er veldig forskjellig fra sted til sted.. jeg har nemlig ikke hatt noen bandasje, bare tape over stinga, brystbånd og BH. Våknet med bare brystbåndet på, så så puppa med en gang jeg våkna.. og dusja i går og i dag, og da er det jo bare tapen som er der.. så jeg har i grunn sett de helt fra starten av. Har kunnet sett meg i speilet og sagt at det er verdt å ha litt vondt Jeg har 290cc under muskel, anatomiske med snitt under brystet. Har ikke vondt i ryggen lengre, og nå på dagen er det ikke vondt i puppene heller.. Fikk mensen i dag da, det passet ikke helt, men overlever vel det også! Har kjøpt en mnd web tv fra FEM, så har sett på unge mødre.. Min kjære reiser på tur fra i ettermiddag til søndag kveld, så nå har han snudd 52" så jeg kan sitte i senga og se på tv, med masse puter rundt meg og det jeg trenger i umiddelbar nærhet.. Han er veldig snill Så snill da =) Jeg har bedt samboeren min kjøpe en sportsBH (Triumph Tri Action sports BH) og sånn micropore-tape på apoteket. Har lest her at de er best? Bhen og tapen altså..
sjokkoring Skrevet 27. februar 2009 #7445 Skrevet 27. februar 2009 Så snill da =) Jeg har bedt samboeren min kjøpe en sportsBH (Triumph Tri Action sports BH) og sånn micropore-tape på apoteket. Har lest her at de er best? Bhen og tapen altså.. Micropore er best ja! Da jeg skulle kjøpe den hadde de den ikke i standard bredde, bare den som er kjempe tynn eller kjempe bred. (7cm). Sa den var utsolgt fra produsent. Men hadde heldigvis liggende en rull fra praksis på Ullevål Har ikke prøvd sports-bh fra Triumph, kjøpte selv fra Cubus ti 169kr, og er veldig fornøyd! PK kunne ikke si hvilken størrelse jeg kom til å bli, så hadde med to str. til op. slik at de kunne ta på meg den som passa best, så gadd ikke kjøpe to dyre. Men kunne gjerne tenkt meg å skifta både BH og bryst-bånd nå, begynner å merke at jeg har ligget med det i 4 døgn..
sjokkoring Skrevet 27. februar 2009 #7446 Skrevet 27. februar 2009 Smører dere forresten puppene med noe for å forebygge strekkmerker osv.? Har litt tørre brystvorter, men tenker at det kanskje ikke er så lurt med fuktig krem inni sports-bhen?
Rødtoppen86 Skrevet 27. februar 2009 #7447 Skrevet 27. februar 2009 Smører dere forresten puppene med noe for å forebygge strekkmerker osv.? Har litt tørre brystvorter, men tenker at det kanskje ikke er så lurt med fuktig krem inni sports-bhen? Jeg smurte dem inn med litt vanlig fuktighetskrem og lot den tørke inn samtidig som jeg ventet på at teipen tørket etter dusjing Hadde også skikkelig tørr hud en stund, og man så at den strakk seg for den var på et punkt helt blank og skinnende Samboeren min trodde at jeg hadde glemt å tørke dem, men jeg måtte forklare at det var huden som skinte hehe...
Cienna Skrevet 27. februar 2009 #7448 Skrevet 27. februar 2009 Hallo... Jeg skal ta silikon om 2 uker, og er kjempespent... Noen spørsmål bare: 1. Har litt strekkmerker på brystene. Noen som hadde det før silikon, og ble resultatet bra? 2. Jeg er 1.73 høy og 57/58 kilo liten 75B...Legen min mente at 350 ville bli knall, og er enig om at det så pent ut (runde under muskelen) Er bare så redd for at de skal bli for store(!) Hva tenker dere? 3. Jeg har tatt meg en uke ferie...er det kanskje for lite? Har en aktiv jobb der jeg står i 8 timer hver dag...ikke så mye tunge løft da...men vurderer om jeg skal ta ut to uker ferie... Ja...det var vel det jeg lurte på Takker for svar
sjokkoring Skrevet 27. februar 2009 #7449 Skrevet 27. februar 2009 Hallo... Jeg skal ta silikon om 2 uker, og er kjempespent... Noen spørsmål bare: 1. Har litt strekkmerker på brystene. Noen som hadde det før silikon, og ble resultatet bra? 2. Jeg er 1.73 høy og 57/58 kilo liten 75B...Legen min mente at 350 ville bli knall, og er enig om at det så pent ut (runde under muskelen) Er bare så redd for at de skal bli for store(!) Hva tenker dere? 3. Jeg har tatt meg en uke ferie...er det kanskje for lite? Har en aktiv jobb der jeg står i 8 timer hver dag...ikke så mye tunge løft da...men vurderer om jeg skal ta ut to uker ferie... Ja...det var vel det jeg lurte på Takker for svar nr.1 kan jeg ikke svare på. tror ikke 350 blir for stort, særlig under muskel. Du er jo ganske høy, og med en del egen brystvev, blir sikkert kjempe fint! jeg tok 290cc under muskel og er 1.64 høy, og det blir ikke for stort.. du er jo tynn, så vil jo bli mer fremtredende på kroppen din, kommer jo litt an på hvor bred brystkassen din er osv.. men jeg syns det hørtes fint ut. siden du har strekkmerker fra før har du kanskje ammet? blir vel veldig bra når de fyller opp "ammepupper".. Jeg ble operert mandag morgen, hadde veeldig vondt resten av mandagen og tirsdagen, bar bedre onsdag, og i går var det egentlig veldig bra hele dagen, var sånn at jeg dro med kjæresten å handa, og rydda her osv. Har ikke hatt noe smerter i dag heller, men nå som kvelden kommer kjenner jeg at det kommer, akkurat som tidligere skrevet om den forrige natten uten søvn. Men om du klarer å stå i 8 timer etter 1 uke vil jeg i grunn tro.. men det er jo veldig individuelt da.
Cienna Skrevet 28. februar 2009 #7450 Skrevet 28. februar 2009 Hehe...nei...ikke noe ammepupper...de vokste bare ekstremt fort i tenårene...huden klarte ikke å følge med...så de er gamle og veldig lyse. Med push opp så ser en dem ikke, iallefall ikke når jeg er brun...har fin form på brystene, men de trenger litt mer fylde, og har alltid ville hatt større frontparti Har lest litt om ukene etter operasjon(spes når en legger under muskelen), og noen klarer så vidt å vaske sitt eget hår etter en uke...å jobbe, der jeg bruker hendene masse, høres slitsomt ut...ikke minst også da det virker som søvnkvaliteten ikke er helt på topp...som om en trenger en uke etter på igjen for å komme til seg selv igjen Hvor lenge er bandasjen på? Er det bare teip og sportsbehå i 6 uker etterpå? Så kan en bruke vanlig behå igjen hver dag?
sjokkoring Skrevet 28. februar 2009 #7451 Skrevet 28. februar 2009 Hehe...nei...ikke noe ammepupper...de vokste bare ekstremt fort i tenårene...huden klarte ikke å følge med...så de er gamle og veldig lyse. Med push opp så ser en dem ikke, iallefall ikke når jeg er brun...har fin form på brystene, men de trenger litt mer fylde, og har alltid ville hatt større frontparti Har lest litt om ukene etter operasjon(spes når en legger under muskelen), og noen klarer så vidt å vaske sitt eget hår etter en uke...å jobbe, der jeg bruker hendene masse, høres slitsomt ut...ikke minst også da det virker som søvnkvaliteten ikke er helt på topp...som om en trenger en uke etter på igjen for å komme til seg selv igjen Hvor lenge er bandasjen på? Er det bare teip og sportsbehå i 6 uker etterpå? Så kan en bruke vanlig behå igjen hver dag? Du kan jo ikke løfte armene høyere en brystet, eller løfte tungere en 1kg, så om det er aktuelt i jobben din går det i allefall ikke.. ville heller tatt for mye fri en for lite.. Jeg vasket håret mitt selv i dag, (5 dager siden op.), men det tok tid.. Satt på gulvet i dusjen. Noen får bandasje over stingene i tillegg til tapen. Så får du brystbind, og sports-bh ytterst, som du skal ha i 6 uker dag og natt. Og det brystbindet er ganske høyt opp, så du kan ikke ha noe antydning til utringning uten at det synes, må ha noe som går opp i halsen.
Cienna Skrevet 28. februar 2009 #7452 Skrevet 28. februar 2009 Du kan jo ikke løfte armene høyere en brystet, eller løfte tungere en 1kg, så om det er aktuelt i jobben din går det i allefall ikke.. ville heller tatt for mye fri en for lite.. Jeg vasket håret mitt selv i dag, (5 dager siden op.), men det tok tid.. Satt på gulvet i dusjen. Noen får bandasje over stingene i tillegg til tapen. Så får du brystbind, og sports-bh ytterst, som du skal ha i 6 uker dag og natt. Og det brystbindet er ganske høyt opp, så du kan ikke ha noe antydning til utringning uten at det synes, må ha noe som går opp i halsen. Må du gå med bandasje også i 6 uker? Trodde det bare var noen dager jeg...og så var det teip og behå...var sånn med en jeg kjenner...hun kom etter en uke med bare teip og sportsbehå... Jaja...det er nå fremdeles vinter, så skal ikke være noe problem å slippe utringing enda... Er så spent....hvordan er dine nå da etter 5 dager? De føles vel litt sprengte kan jeg tenke meg...Herlig å høre at du har kommet deg så fort...håper de blir sånn med meg også...
sjokkoring Skrevet 28. februar 2009 #7453 Skrevet 28. februar 2009 Er litt forskjellig fra kirurg til kirurg.. Han jeg har er i følge op. sykepleieren min "veldig strikt på det båndet altså, så det må du bare holde ut med". MEN, det kommer sikkert litt an på om du har runde eller anatomiske. Du skulle ha runde, skulle du ikke? for det båndet skal hjelpe så de ikke gror for høyt... Nå er det ikke noe vondt lengre, bare bitte litt når jeg reiser meg. De er egentlig ikke såå sprengte, men nå tok ikke jeg så mye da. Men kan ikke skryte av no særlig følelse i de..
*MEDUSA* Skrevet 28. februar 2009 #7454 Skrevet 28. februar 2009 (endret) Jeg hadde bånd og kun bånd i to dager, til jeg var på kontroll og deretter sports bh.. Andre har ikke bånd i det heletatt og noen må gå med de i mange dager.. Det varierer veldig fra klinikk til klinikk så hadde heller hørt med kirurgen ang slike ting som bånd, piller, sports bh, taping, vanlig bh, push up.. o.s.v .. Virker som det er veeeeeldig stor forskjell på det meste rundt om på klinikkene, etterhvert som man har fulgt med her en lang stund og lest hele dagboken til CeeCee Så takk og pris for CeeCee´s dagbok Gratulerer dere nye puppe eiere og lykke til dere som står for tur Endret 28. februar 2009 av *MEDUSA*
Cienna Skrevet 28. februar 2009 #7455 Skrevet 28. februar 2009 Skal ha runde ja Vi får se...jeg får vel vite alt opersjonsdagen, men dere vet hvordan det er...masse spørsmål som surrer rundt i hodet GLEDER MEG!
sjokkoring Skrevet 28. februar 2009 #7456 Skrevet 28. februar 2009 Skal ha runde ja Vi får se...jeg får vel vite alt opersjonsdagen, men dere vet hvordan det er...masse spørsmål som surrer rundt i hodet GLEDER MEG! Det skjønner jeg!!! Det blir nok kjempe bra. Bare å glede seg, bit tenna gjennom de første 3 dagene, så blir alt bare bra. Så kan du begynne å se fram til sommeren! Det gjør i allefall jeg. Ser fram til å prøve alle klærna mine for å se hvor mye finere de blir med pupper!
pusurma Skrevet 1. mars 2009 #7457 Skrevet 1. mars 2009 Hvor godt kjenner dere protesen under huden? Jeg er veldig tynn og haddde litt lite underhudsfett, så det kommer seg kanskje viss jeg hadde klart å gå litt opp i vekt, men jeg kan kjenne kanten på protesen noen steder.. Ganske ekkelt:S
*MEDUSA* Skrevet 1. mars 2009 #7458 Skrevet 1. mars 2009 Jeg kjenner de også veldig godt, hadde en 75 b fra før, fikk lagt inn 360 over muskel og ble 75e.. Hvis jeg bøyer meg fremover kjenner jeg at de liggger i folder nede på en måte.. Litt ekkelt ja, men ingenting som synes heldigvis
sjokkoring Skrevet 1. mars 2009 #7459 Skrevet 1. mars 2009 har ikke turt å kjenne så mye på de enda jeg.. MEN, hvor lang tid tar det før følelesen begynner å komme tilbake?
pusurma Skrevet 1. mars 2009 #7460 Skrevet 1. mars 2009 Hvor lenge er det siden du opererte? Jeg har så og si full følelse i begge puppene. Er et lite parti på oversiden av brystvortene som kjennes litt ømt ut, mer som om når du har vært hos tannlegen og bedøvelsen begynner å gå ut, men regner med at dette kommer seg etter hvert. Er 4uker siden jeg opererte...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå