Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
må ha på det båndet og sports-bh dag og natt i 6 uker!

Gratulerer så masse med de nye tvillingene...

Hvordan er formen nå etter noen dager?

Tok du under/over muskel? hvor mange ml??

Er det ikke deilig at det er gjort, tenker enda på det etter 2,5 uker... nyter tanken om at det endelig er gjort :0)

Klem Gudinne1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gratulerer så masse med de nye tvillingene...

Hvordan er formen nå etter noen dager?

Tok du under/over muskel? hvor mange ml??

Er det ikke deilig at det er gjort, tenker enda på det etter 2,5 uker... nyter tanken om at det endelig er gjort :0)

Klem Gudinne1

formen er egentlig ganske grei, men holder senga fortsatt. Var på kontroll i dag, og hun mente det så veldig bra ut da. Ingen blåmerker osv. Eneste er at det presser veldig, så jeg føler jeg ikke får puste ordentlig, og innimellom så "brenner" det inni puppen, bytter på fra side til side.. men merker fort når jeg er oppe å går osv. at det blir fort vondt. men har problemer med å ligge så lenge stille i senga, for får vondt i ryggen.. men, blir vel verdt det til slutt ;) har 290ml, delvis under muskel.. anatomiske.

Skrevet

Heia gudinne1 :) Så bra at du er i fin form og at alt står bra til. Mine brystvorter var superfølsomme de også, og de er enda litt for følsomme etter over to mnd :P

Var skikkelig vondt å dusje før, men det går heldigvis bedre nå, men de kan gjerne bli litt mindre følsom hehe...

Mine pupper er som sagt godt over to mnd nå, men jeg kjenner at det foregår noe inni dem. Det er ikke behagelig hvis de får press på seg, men jeg lever helt normalt. Har akkurat begynt å trene igjen, men tar det rolig.

Puppene har blitt veeeldig myke de to-tre siste ukene, og de blir bare mykere og mykere. Trodde ikke de kunne bli så myke, men det gjør de visst :)

Godt å høre at det går bra med deg også sjokkoring. Jeg trodde jeg slapp unna blåmerker, men de kom på dag 5, både gule, blå og svarte :P De var på siden av begge puppene hehe :P

Gjest Christabelle
Skrevet

I dag har jeg operert brystene :)

Tok 350 cc over muskelen, snitt på undersiden. Hadde a/b fra før.

Det gikk superbra, og nesten ingen smerter (enda).

Kirurgen flyttet brystene 1,5 cm lengre nede fordi jeg hadde tuberøse tendenser.

Håper de blir fine =)

Skrevet
I dag har jeg operert brystene :)

Tok 350 cc over muskelen, snitt på undersiden. Hadde a/b fra før.

Det gikk superbra, og nesten ingen smerter (enda).

Kirurgen flyttet brystene 1,5 cm lengre nede fordi jeg hadde tuberøse tendenser.

Håper de blir fine =)

Oi, gratulerer så mye :) De kommer sikkert til å bli kjempefine etterhvert som tiden går. Fortell gjerne mer hvor du har operert og slik hehe. Alltid så gøy å høre om andres operasjoner.

Gjest Christabelle
Skrevet

I dag våknet jeg klokken 6, og hadde veldig vondt. Jeg hadde sklidd ned fra sittestillingen, og lå i senga. Jeg har kavret meg opp til sofaen, og har tatt tre piller. En antibiotika og to pinex forte. Merker at jeg får vondt i ryggen av all denne sittingen =) Opererte på Colosseumklinikken, av Helge Roald. Hadde time halv ni, og vi kjørte ca 6. Vi var en time for tidlig ute, hehe :) Tiden i venterommet gikk kjempefort, og før jeg visste ordet av det, hadde jeg tatt piller og kirurgen tegnet på brystene =)

De tok meg med til vente-området der, og ba meg ta på meg morgenkåpe. Så kom en koselig dame og viste meg til kirurgi-rommet og tok bilder. Så la jeg meg ned, og det kom en fyr jeg ikke hadde hilst på. Et øyeblikk der trodde jeg det var en annen kirurg som skulle operere, men det var "heldigvis" anestilegen. Han ga meg en sånn kalkyle, og det siste jeg husker var at hun damen smurte meg med det gule, vet dere ..

Plutselig våknet jeg, og det var noen som sa at de ble kjempefine. Jeg gråt *hehe*. Var ikke helt meg selv, dessuten var jeg så lettet over at

1. Det var over!

2. Jeg hadde fått fine pupper.

Jeg hadde visst drevet og sagt at det var gledestårer. Hehe =)

Jeg skalv veldig, og hakket tenner, som om jeg frøs. Samboeren min var med, og han var også der fra jeg våknet. Jeg hadde ingen smerter, og vi dro vel etter en halv time, etter å ha snakket med en ny dame, som gav oss instruksjoner ;) Hun var veldig hyggelig.

Så satt vi oss i bilen, og kjørte til mcdonalds for å spise. Jeg var veldig sulten, jeg hadde ikke spist siden kvelden før, og klokken var blitt tolv. Kjøpte Happy Meal og en McFlurry, hehe =)

Da vi kom hjem, la jeg meg på sofaen, og bare slappet av. Jeg har ikke hatt noe særlig vondt, det begynte i dag tidlig. Samboeren skal på jobb i dag, men svigermor skulle hjelpe meg i dag. Jeg har problemer med å komme meg opp av sofaen, og trenger mye hjelp =)

Jeg er litt bekymret pga røyking. Jeg tok tre røyk i går kveld, og en da jeg våknet i dag. Jeg har kjøpt snus og nikotinelle for å gjøre det lettere. Er det like farlig med en som ti? Litt redd for at det kan skje noe, eller at giftstoffene er i kroppen lenge, og ødelegger noe. Hva tror dere? Til vanlig røyker jeg 20 om dagen, så jeg er litt stolt nå =) 4 røyk på et døgn er litt av en overgang! Jeg vet at jeg bør holde meg helt unna, men tenkte å trappe ned, slik at det blir tre i går, to i dag og en i morgen og deretter ingen. Ikke lurt? Huff, det er vanskelig.

Skrevet

Takk for den fine historien :) Dagen da man blir operert har man ofte ikke så vondt pga bedøvelsen hehe.

Angående det med røyking, så ville jeg stoppet umiddelbart. Ikke for å være slem, men for din egen sikkerhet. Grunnen til at du ikke skal røyke er økt fare for blødning. Håper du klarer å stoppe :)

Gjest Christabelle
Skrevet
Takk for den fine historien :) Dagen da man blir operert har man ofte ikke så vondt pga bedøvelsen hehe.

Angående det med røyking, så ville jeg stoppet umiddelbart. Ikke for å være slem, men for din egen sikkerhet. Grunnen til at du ikke skal røyke er økt fare for blødning. Håper du klarer å stoppe :)

Huff, jeg må bare kutte ut helt da. Det blir nok ikke lett. Jeg får be samboeren om å kjøpe masse pastiller og masse tyggegummi =)

Jeg må jo slutte en gang; hvorfor ikke nå? :)

Tror jeg trenger at noen forteller meg det. Røyket en klokka 6 i dag tidlig, og det var den siste.

Skrevet (endret)
Huff, jeg må bare kutte ut helt da. Det blir nok ikke lett. Jeg får be samboeren om å kjøpe masse pastiller og masse tyggegummi =)

Jeg må jo slutte en gang; hvorfor ikke nå? :)

Tror jeg trenger at noen forteller meg det. Røyket en klokka 6 i dag tidlig, og det var den siste.

Gratulerer med tvillingene og godt at du har hatt en god opplevelse :)

Når det gjelder røyken, så gjør jeg det. Jeg var åpen om det til PK'n min og at jeg røyket en 10-15 om dagen og det var ikke noe farlig sa hun. Hold det bare på det minimume var rådet, så det går nok bra skal du se :)

Til dere andre:

Takk for omtanken, trenger alt jeg har av hell og lykke jeg tror jeg hehe. Det nye som har skejdd nå er at jeg har fått betennelse i det venstre brystet, noe PK'n aldri i sin karriere hadde sett og sjansen for å få det er lik 0, men hun sa at når det gjaldt meg så var det visst bare å forvente det utenkelige og hun mente virkelig at jeg var en spesiel case. Så nå popper jeg antibiotika så får vi håpe det funker :)

Min teori er at jeg har gått med denne betennelsen i lang tid, noe jeg har ytret bekymring om før til min PK, og det er derfor at muskelvevet har dratt seg sammen og at brystet har blitt deformert og lite. Er sikkert derfor jeg ikke kan løfte armen mer enn 90 grader heller siden lommen under har grodd igjen litt feil så jeg håper at det vil bli bra når jeg reopereres :) Har jo hatt sinnsykt vondt fra dag 1 omtrent, så ble brystet kjempestort, hovent, vondt og sprengt og følelsen av at det sto i brann - så poff vevet trakk seg sammen til å bli lite.... tror teorien min holder jeg altså...

Endret av Athina^
Gjest Christabelle
Skrevet
Gratulerer med tvillingene og godt at du har hatt en god opplevelse :)

Når det gjelder røyken, så gjør jeg det. Jeg var åpen om det til PK'n min og at jeg røyket en 10-15 om dagen og det var ikke noe farlig sa hun. Hold det bare på det minimume var rådet, så det går nok bra skal du se :)

Til dere andre:

Takk for omtanken, trenger alt jeg har av hell og lykke jeg tror jeg hehe. Det nye som har skejdd nå er at jeg har fått betennelse i det venstre brystet, noe PK'n aldri i sin karriere hadde sett og sjansen for å få det er lik 0, men hun sa at når det gjaldt meg så var det visst bare å forvente det utenkelige og hun mente virkelig at jeg var en spesiel case. Så nå popper jeg antibiotika så får vi håpe det funker :)

Min teori er at jeg har gått med denne betennelsen i lang tid, noe jeg har ytret bekymring om før til min PK, og det er derfor at muskelvevet har dratt seg sammen og at brystet har blitt deformert og lite. Er sikkert derfor jeg ikke kan løfte armen mer enn 90 grader heller siden lommen under har grodd igjen litt feil så jeg håper at det vil bli bra når jeg reopereres :) Har jo hatt sinnsykt vondt fra dag 1 omtrent, så ble brystet kjempestort, hovent, vondt og sprengt og følelsen av at det sto i brann - så poff vevet trakk seg sammen til å bli lite.... tror teorien min holder jeg altså...

Tusen takk for gratulasjonen =)

Jeg har røyket tre i dag, og nå har jeg akkurat sovet litt - da er suget verst =(

Sa kirurgen virkelig at du kunne røyke litt?

Og jøss, hva har skjedd med brystene dine? Har jeg gått glipp av noe her?

Skrevet
Tusen takk for gratulasjonen =)

Jeg har røyket tre i dag, og nå har jeg akkurat sovet litt - da er suget verst =(

Sa kirurgen virkelig at du kunne røyke litt?

Og jøss, hva har skjedd med brystene dine? Har jeg gått glipp av noe her?

Jeg røyker ca 5-6 om dagen og spurte også min PK på klinikk stokkan.

Så lenge jeg klarte å holde meg dagen førr operasjonen , samme dagen og helst dagen etter gikk det greit sa han.

Han fortalte at dette med to uker uten før å ikke minst etter var på mageplastikk, fettsuging og brystløft!! :)

Kroppen trengte vist mye mer hjelp av ulike ting da...

Men jeg røyket ikke før etter ei uke jeg da, hadde virkelig ikke lyst å gå ut å røyke i det hele tatt, bare ligge på sofaen dagen lang å slappe av:)

Lykke til :D

Skrevet

Lurer på en ting.. Skal ut i morgen, for første gang etter operasjonen, og har veeeldig lyst å ha på meg en vanlig bh som ikke synes under klærne. Håpløst å finne fine topper som skjuler sporsbhen;) Kan jeg risikere og ødelegge noe? Blir noen timer på kvelden og så er det på med sportsbhen igjen. Er 4uker siden jeg opererte, snitt i brystvorten så spilene vil ikke ligge i gnage i såret!

Skrevet
Lurer på en ting.. Skal ut i morgen, for første gang etter operasjonen, og har veeeldig lyst å ha på meg en vanlig bh som ikke synes under klærne. Håpløst å finne fine topper som skjuler sporsbhen;) Kan jeg risikere og ødelegge noe? Blir noen timer på kvelden og så er det på med sportsbhen igjen. Er 4uker siden jeg opererte, snitt i brystvorten så spilene vil ikke ligge i gnage i såret!

Tror det skal gå helt bra siden de er fire uker :) Bare finn en god bh som ikke gnager noen plass, og bruk den bare noen timer på kvelden. Finnes en drøss av amerikanere som bruker vanlig bh rett etter operasjonen og puppene deres har det fint.

Gå ut og kos deg så mye du :)

Skrevet

Jeg spurte PKen min om dette da mine var ca 4 uker gamle, og det gikk helt fint sa han. Det du må være obs på er at BHen ikke "pusher" opp puppene, det skal helst ikke være innlegg i den av noe slag. Siden du har arret rundt brystvorten slipper du å tenke på arret ja :)

Mine er snart to mnd nå, og når jeg skal ha på vanlig BH ved spesielle anledninger, legger jeg litt bomull oppå teipen og en ekstra teip oppå der igjen. Har arret under folden. Tar ingen sjanser med andre ord :P

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg må bare ha det båndet på i 4 dager; stemmer det? Hørtes veldig lite ut ..

Skrevet
Jeg må bare ha det båndet på i 4 dager; stemmer det? Hørtes veldig lite ut ..

det hørtes jo veldig lite ut siden det skal passe på at protesene gror fast nede i brystet og ikke blir for høye.. er jo ikke ferdiggrodd etter 4 dager..

Skrevet

ser i papirene jeg fikk med meg da jeg reiste etter operasjon at:

-Ytterste bandasje fjernes 25/2, altså 2 dager etter op. Da var jeg der, men hun bare kontrolerte, fjernet ingen ting.

-Kontrolltime 2/3, altså en uke etter op. Er det normalt når det ikke er noe spesielt? (2 kontroller i løpet av første uka?)

-Innerste tape skal sitte til trådene skal klippes, det er mandag 9/3. Skal vel ha tape lengre en det?

-"Ikke armer over brysthøyde" det er vel bare underarmer? Kan vel drikke selv, gre håret, osv.? Hvor lenge har man dette løfte tungt og løfte armene forbudet?

-Hvor lenge må jeg sove sittende? Rekker det kanskje å ha 2-3 puter, så det blir litt ekstra høyt, og ikke sitte sånn som jeg gjør nå..?

Skrevet

sjokkoring:

Når det gjelder å sove sittende, skulle jeg i følge FK gjøre dette den første uka. Det er de første 2-3 dagene som er de viktigste, men greit å være på den sikre siden.

De andre spørsmålene dine er jeg ikke fullt så sikker på, siden klinikkene ahr forskjellige måter å gjøre det på, men er HELT sikker på at du skal tape lenger enn det! Hos meg er planen å bruke tape i minst et halvt år. Da er det større sjanse for at du får pene arr :)

Hvilken klinikk ble du operert på? Mulig de som ble operert på samme klinikk som deg kan hjelpe deg bedre.

Skrevet
sjokkoring:

Når det gjelder å sove sittende, skulle jeg i følge FK gjøre dette den første uka. Det er de første 2-3 dagene som er de viktigste, men greit å være på den sikre siden.

De andre spørsmålene dine er jeg ikke fullt så sikker på, siden klinikkene ahr forskjellige måter å gjøre det på, men er HELT sikker på at du skal tape lenger enn det! Hos meg er planen å bruke tape i minst et halvt år. Da er det større sjanse for at du får pene arr :)

Hvilken klinikk ble du operert på? Mulig de som ble operert på samme klinikk som deg kan hjelpe deg bedre.

Oseberg klinikken, av dr. Bugge, han jobber på oseberg og fana medisinske.

Gjest Christabelle
Skrevet

Gjorde det vondt på dere på dag 3? Jeg våknet nå og er veldig stiv og støl. Det er mest vondt på venstre bryst, rundt brystvorten .. Prøve å ikke ta flere smertestillende, men ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...