broadwaygirl Skrevet 22. februar 2009 #7401 Skrevet 22. februar 2009 Nå er det jammen meg bare 12 dager til operasjonen min!!! Godt tia går så fort :-) Når dere som har gjort det våknet fra narkosen, var dere kvalme? Hvordan var formen? Jeg gruer meg litt til den delen. Har hatt operasjon tidligere, og har da vært veldig kvalm etterpå. Jeg var ikke kvalm, men alle mennesker reagerer forskjellig. Jeg gråt jeg, hadde ikke vondt eller noe sånt, bare gråt. Narkose er noe av det rareste jeg har opplevd, nå har jeg kun operert 1gang da.
V.S. Skrevet 22. februar 2009 #7402 Skrevet 22. februar 2009 Oseberg klinikken i tønsberg, kl 07:30... Oi... d var tidlig.. husk å skriv her når du klarer vi må dele
sjokkoring Skrevet 22. februar 2009 #7403 Skrevet 22. februar 2009 Oi... d var tidlig.. husk å skriv her når du klarer vi må dele ja.. har sommerfugler nå altså! det er antibiotika på op. dag, 2 timer før man møter, sammen med pinex forte sant?
sjokkoring Skrevet 23. februar 2009 #7404 Skrevet 23. februar 2009 da var jeg trygt plassert i senga med masse puter og datan. noen tips mot ryggverk? måå jeg ha det båndet så stramt?
broadwaygirl Skrevet 23. februar 2009 #7405 Skrevet 23. februar 2009 da var jeg trygt plassert i senga med masse puter og datan. noen tips mot ryggverk? måå jeg ha det båndet så stramt? Gratulerer med nye pupper for det første:D Ingen tips mot ryggverk annet et å prøve å stå litt oppreist. Jeg hadde veldig vondt i ryggen de to første ukene. Båndet må være så stramt pga protesene skal feste seg nederst i brystet;)
sjokkoring Skrevet 23. februar 2009 #7406 Skrevet 23. februar 2009 måtte dere ha på brystbind i 6 uker?
Toffee Skrevet 23. februar 2009 #7407 Skrevet 23. februar 2009 måtte dere ha på brystbind i 6 uker? Gratulerer med nye pupper!! Jeg hadde ikke bånd, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Men når det gjelder ryggen din, hjelper det å ha noen puter under knærne, slik at beina dine ikke ligger rett ut.
Rødtoppen86 Skrevet 23. februar 2009 #7408 Skrevet 23. februar 2009 Åhh, sjokkoring, det var din store dag idag Gratulerer så mye Hvordan gikk operasjonen? Håper du er i god form bortsett fra ryggen da. Ikke så gøy å måtte ligge høyt. Jeg ble nødt til å sove på sofaen den første uken for å få nok støtte Gikk ikke så bra å stable puter i senga, så det ble sofasoving hehe. Var det ikke en til som skulle opereres idag eller husker jeg feil?
sjokkoring Skrevet 23. februar 2009 #7409 Skrevet 23. februar 2009 Åhh, sjokkoring, det var din store dag idag Gratulerer så mye Hvordan gikk operasjonen? Håper du er i god form bortsett fra ryggen da. Ikke så gøy å måtte ligge høyt. Jeg ble nødt til å sove på sofaen den første uken for å få nok støtte Gikk ikke så bra å stable puter i senga, så det ble sofasoving hehe. Var det ikke en til som skulle opereres idag eller husker jeg feil? V.S. skulle opereres kl 11, er kjempe spent på hvordan det gikk med henne! Her går det egentlig veldig bra nå, har en helt super kjæreste som hjelper meg å sette meg opp i senga ca hvert 5 min fordi jeg har vondt i ryggen.. og mater meg med sjokkomousse og yoghurt og følger meg på do. han er verdens beste altså. Eneste som er kjipt er at mellom medisin tainga, når effekten begynner å dabbe ut, blir jeg en skikkelig sytekjærring som ligger å sier auu, ååh, osv. hele tia, akkurat sånn som jeg blir super irritert over når jeg er på jobb selv.. kanskje jeg kan møte pasientene mine med litt mer medfølelse når jeg selv vet hvor vondt det kan være? har tatt av og på brystbind og sportsbh et par tre ganger nå, men bare i korte perioder og mens jeg ligger, håper ikke dette er noe krise. lå på klinikken i dag uten bh hele tiden sånn ca, så regner med det går greit. måtte forresten ta bilde av puppa å sende til kjæresten med mobilen, mens sykepleieren var på do.. tihi
Athina^ Skrevet 24. februar 2009 #7410 Skrevet 24. februar 2009 Gratulerer til alle nye tvilligmammaer her inne, godt å høre at alt er supert og at dere er fornøyd med jentene og opplevelsene :-) Har ikke vært på en stund siden ting ikke er helt som de skal her hos meg. Kort oppdatert: Noen dager etter opr fikk jeg en hevelse på ve side av midjen, sendte bilde til PK'n min og hun hadde aldri noen sinne sett noe sånn, og mente det var vevsvesken som hadde blitt absorbert av kroppen sånn. Vel det gikk over etterhvert. Jeg har hatt sinnsykt vondt i det ve brystet og rundt helt siden opr, og en hevelse som ikke har gått ned så det ve brystet var i allefall 1 cupstr større enn det høyre etter 3 uker. Men det mente hun kom til å gå seg til og da ble resultatet kjempeflott. Vel det som har skjedd nå den siste uken er at det ve brystet mitt har trukket seg opp, flatet ut slik at det er i allefall 2 cm høyere enn det hø, pluss at det har blitt lite, hovent, knallhardt, som en halv foball har blitt opr under huden!! *grøss* Var på kontroll i dag for pk ville se meg og dette hadde hun aldri sett før. Hadde sendt henne bilder fra uke 3 og 4 og fra være 1 cup større så hadde den i allefall blitt 1 mindre enn det høyre. Hva som har skjedd skjønner hun ikke, men det ser ut som brystet/lommen har trekt seg sammen på ett vis, så utfallet er nå da at jeg må inn og opereres på nytt den 2 april(må vente litt så brystet roer seg for det er fortsatt knallhardt og hovent...ikke kapsel) og eventuelt gå med bånd. Heldigvis sa hun at det ikke fulgte med restriksjoner med å reopereres siden lommen er der fra før, så det er bare å åpne nedover for henne og det var ett 1 timers inngrep. Trengte visst ikke 6 uker med sportsbh eller løftenekt heller, og det gjør ting litt lettere for meg i allefall. Hele denne opplevelsen har vært ett komplett mareritt og jeg har vært så lei for at det skulle bli så mye tull Har også problemer med å høfte den ve armen opp mer enn til skuldrene og det fikk jeg beskjed om at jeg MÅTTE bruke den slik at ligamentene strakk seg. Helvetes ekkelt men jeg får vel gjøre det. Mine er 4 uker i morgen og fikk også beskjed om at jeg ikke trengte sporstbh'n lengre, kunne leve som normalt, løfte hva jeg ville og bruke hvilken som helst bh. Kunne også sole om jeg ville, ligge på siden og magen. Vel dette ble ett langt og depresivt innlegg... men ting skjer Er så glade for dere andre som ikke har noen problemer og storekoser dere med jentene deres, for hva jeg går igjenom unner jeg ingen. Og jeg håper virkelig at alt går greit neste gang og at det er det. Skal jo til syden også den 31 mai, og er de sånn så er det en umulighet for det ser jo helt jævelig ut. Men tar ikke sorgene på forskudd, ser frem til 2 april nå så får jeg ta det derfra.....
sjokkoring Skrevet 24. februar 2009 #7411 Skrevet 24. februar 2009 Uff Athina, det var ikke noe hyggelig!! Tok det lang tid før du merket at alt ikke var som det skulle? Jeg skal på kontroll i morgen, er litt skeptisk for magen min er kjempe stor, som om jeg blåser den ut sånn som jeg gjorde da jeg var liten og lekte at jeg var gravid, men regner med det bare er at jeg slapper av i magemusklene siden jeg prøver å slappe av og synke sammen siden det gjør vondt i brystet. Krysser fingrene for deg Athina!!
Rødtoppen86 Skrevet 24. februar 2009 #7412 Skrevet 24. februar 2009 Athina, dette var ikke gøy å høre Så trist og kjedelig at du må oppleve en slik komplikasjon Sender deg mange gode klemmer og håper at det lar seg fikse i april. Kan ikke tenke meg hvordan du må ha hatt det og har det. Ingen har lyst til å oppleve noe slikt. Bare krysser fingrene for at det ikke er noe farlig, men det er godt at kirurgen din tar deg på alvor og ikke prøver å snakke det bort Du må oppdatere oss hvordan det går og hva som har skjedd hvis kirurgen finner ut av det. Sjokkoring, jeg kan tenke meg det var gøy å se puppene hehe Jeg fikk se dem to dager etter min opersjon, og det var herlig. Skikkelig store og hovne, men allikevel så fine Godt at du har en kjempesnill kjæreste som stiller opp for deg. Det hadde jeg også, og kunne ikke vært uten. Får sørge for å takke ham når puppene er i orden hehe Det at magen er stor, er noe de fleste opplever og det er på grunn av narkosen/medisinene. Min stakkars mage så ikke ut den første uke, skikkelig oppblåst og det tok sin tid før "systemet" virket som normalt igjen for å si det slik. Jeg så på bildene mine fra 5 dager etter operasjonen og 23 dager etter og det var stoooor forskjell på magen hehe
lapez Skrevet 24. februar 2009 #7413 Skrevet 24. februar 2009 Athina: Så forferdelig da!! Så utrolig kjedelig at det ble sånn! Synes kjempesynd på deg!! Masse varme tanker Sjokkoring: Gratulerer masse masse med nye pupper!! Fornøyd??? Mine er tre uker i dag og har virkelig ingen smerter mer:) De har sunket litt å ser veldig bra ut!! :rødme: Kan bruke armene igjen som normalt og er ikke stiv og støl lenger. Våkner til, på natta av at jeg ligger på siden , men har ikke vondt i puppene når jeg våkner. Er ikke hoven i det hele tatt, og puppene er heftig med under akten for tiden herlig alt sammen!!! fatter ikke at jeg må gå enda 3 heeele uker med sports BH... Føler liksom alt er bra selv Og det er så deeeeilig når de først kommer ut av den Bhen, vil bare sove uten, gå uten, ja you name it!! SporsBhen skal brennes etter dette her!! Heheh!! Lykke til, til dere som skal opereres!!
sjokkoring Skrevet 24. februar 2009 #7414 Skrevet 24. februar 2009 er veldig fornøyd ja!!! men er rimelig lei av bh og bånd allerede, og jeg har 5 uker og 6 dager igjen å gå med det... blir vel kanskje bedre når jeg ikke er så hoven lengre osv..
lapez Skrevet 24. februar 2009 #7415 Skrevet 24. februar 2009 er veldig fornøyd ja!!! men er rimelig lei av bh og bånd allerede, og jeg har 5 uker og 6 dager igjen å gå med det... blir vel kanskje bedre når jeg ikke er så hoven lengre osv.. Så bra da Gi det to uker så er du helt oki Men blir sykt lei den klemmebort puppene sports tvangstrøya!!! hehe
aalayeth Skrevet 24. februar 2009 #7416 Skrevet 24. februar 2009 da var jeg trygt plassert i senga med masse puter og datan. noen tips mot ryggverk? måå jeg ha det båndet så stramt? Det båndet er det verste! Hvor lenge må du ha det på? Jeg skal på kontroll nå på torsdag igjen, og jeg tror jeg får ta det av da. Såfremt det er det de kaller "ytre bandasje"!
aalayeth Skrevet 24. februar 2009 #7417 Skrevet 24. februar 2009 Uff Athina, det var ikke noe hyggelig!! Tok det lang tid før du merket at alt ikke var som det skulle? Jeg skal på kontroll i morgen, er litt skeptisk for magen min er kjempe stor, som om jeg blåser den ut sånn som jeg gjorde da jeg var liten og lekte at jeg var gravid, men regner med det bare er at jeg slapper av i magemusklene siden jeg prøver å slappe av og synke sammen siden det gjør vondt i brystet. Krysser fingrene for deg Athina!! Sånn er det med meg også, med magen, men jeg tror det er fordi jeg drikker mye vann mens jeg ligger i sengen, og fordi jeg har en litt mer krokete holdning nå som det gjør mest vondt! Så vi satser vel bare på at magen blir som før
sjokkoring Skrevet 24. februar 2009 #7418 Skrevet 24. februar 2009 Det båndet er det verste! Hvor lenge må du ha det på? Jeg skal på kontroll nå på torsdag igjen, og jeg tror jeg får ta det av da. Såfremt det er det de kaller "ytre bandasje"! må ha på det båndet og sports-bh dag og natt i 6 uker!
Gudinne1 Skrevet 25. februar 2009 #7419 Skrevet 25. februar 2009 Gratulerer til alle nye tvilligmammaer her inne, godt å høre at alt er supert og at dere er fornøyd med jentene og opplevelsene :-) Har ikke vært på en stund siden ting ikke er helt som de skal her hos meg. Kort oppdatert: Noen dager etter opr fikk jeg en hevelse på ve side av midjen, sendte bilde til PK'n min og hun hadde aldri noen sinne sett noe sånn, og mente det var vevsvesken som hadde blitt absorbert av kroppen sånn. Vel det gikk over etterhvert. Jeg har hatt sinnsykt vondt i det ve brystet og rundt helt siden opr, og en hevelse som ikke har gått ned så det ve brystet var i allefall 1 cupstr større enn det høyre etter 3 uker. Men det mente hun kom til å gå seg til og da ble resultatet kjempeflott. Vel det som har skjedd nå den siste uken er at det ve brystet mitt har trukket seg opp, flatet ut slik at det er i allefall 2 cm høyere enn det hø, pluss at det har blitt lite, hovent, knallhardt, som en halv foball har blitt opr under huden!! *grøss* Var på kontroll i dag for pk ville se meg og dette hadde hun aldri sett før. Hadde sendt henne bilder fra uke 3 og 4 og fra være 1 cup større så hadde den i allefall blitt 1 mindre enn det høyre. Hva som har skjedd skjønner hun ikke, men det ser ut som brystet/lommen har trekt seg sammen på ett vis, så utfallet er nå da at jeg må inn og opereres på nytt den 2 april(må vente litt så brystet roer seg for det er fortsatt knallhardt og hovent...ikke kapsel) og eventuelt gå med bånd. Heldigvis sa hun at det ikke fulgte med restriksjoner med å reopereres siden lommen er der fra før, så det er bare å åpne nedover for henne og det var ett 1 timers inngrep. Trengte visst ikke 6 uker med sportsbh eller løftenekt heller, og det gjør ting litt lettere for meg i allefall. Hele denne opplevelsen har vært ett komplett mareritt og jeg har vært så lei for at det skulle bli så mye tull Har også problemer med å høfte den ve armen opp mer enn til skuldrene og det fikk jeg beskjed om at jeg MÅTTE bruke den slik at ligamentene strakk seg. Helvetes ekkelt men jeg får vel gjøre det. Mine er 4 uker i morgen og fikk også beskjed om at jeg ikke trengte sporstbh'n lengre, kunne leve som normalt, løfte hva jeg ville og bruke hvilken som helst bh. Kunne også sole om jeg ville, ligge på siden og magen. Vel dette ble ett langt og depresivt innlegg... men ting skjer Er så glade for dere andre som ikke har noen problemer og storekoser dere med jentene deres, for hva jeg går igjenom unner jeg ingen. Og jeg håper virkelig at alt går greit neste gang og at det er det. Skal jo til syden også den 31 mai, og er de sånn så er det en umulighet for det ser jo helt jævelig ut. Men tar ikke sorgene på forskudd, ser frem til 2 april nå så får jeg ta det derfra..... Så trist å høre, men heldigvis blir du tatt på alvor og får ny time allerede i april!!! Lykke til, skal sende deg de beste tanker!!! Klem
Gudinne1 Skrevet 25. februar 2009 #7420 Skrevet 25. februar 2009 Er det flere som fremdeles var litt hovne å såre i brystene etter 2,5 uker? Opplever spes at mine er det om morgenen etter å ha ligget stille på rygg en hel natt(ikke turt å ligge på siden enda) Føler en slags spreng en 5- 10 minutt etter jeg har stått opp, men det forsvinner ganske fort etter jeg har stått opp å fått beveget meg litt. plutselig fått super såre/følsomme brystvorter da... kan jo nesten ikke komme bort uten at det er ubehagelig... flere som har merket dette? Ellers synes jeg de mykner til, fremdeles ikke det jeg vil kalle myke, men forandringen kommer i allefall gradvis... hvor lenge gikk det med dere andre før puppene var blitt myke?? Takker for alle erfaringer og svar :0)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå