sjokkoring Skrevet 18. februar 2009 #7361 Skrevet 18. februar 2009 Skal opereres på Osebergklinikken, av dr. Bugge
aalayeth Skrevet 18. februar 2009 #7362 Skrevet 18. februar 2009 hvor mye skal du legge inn, over/under osv? hvor skal du operere? så kjekt, da kan jeg tenke meg til hvordan formen min er noen dager frem i tid hele veien... eller, er jo individuelt og alt det der, men er jo greit uansett! Aner ikke ml enda, men det blir vel rundt 350 tror jeg. Under muskelen, og jeg HÅPER kirurgen sier det er greit at jeg tar runde innlegg, det er nesten litt for dyrt med de anatomiske til like under 33 lapper.. Ja, jøss, er bare å spørre i vei etter torsdag morgen :D
aalayeth Skrevet 18. februar 2009 #7363 Skrevet 18. februar 2009 Dere!! Hvor lang tid brukte dere på klinikken, fra dere hadde time til da dere skulle hjem igjen?
sjokkoring Skrevet 19. februar 2009 #7364 Skrevet 19. februar 2009 Dere!! Hvor lang tid brukte dere på klinikken, fra dere hadde time til da dere skulle hjem igjen? nå syns jeg litt synd på deg som ikke får svar, når du skal operere i morgen! men, LYKKE MASSE TIL i allefall!!! krysser fingrene. tror dere forresten det er lov å ta med kamera på operasjonen å be de ta bilde av deg før de tar på bh? da får man jo se hvordan det blir når hevelsen har gått ned, siden hevelsen ikke har kommet enda.. 1
V.S. Skrevet 19. februar 2009 #7365 Skrevet 19. februar 2009 Heihei, jeg trenger hjelp! mandag 23. februar skal jeg operere. Kan noen andre av dere som har gjort det gi meg masse info og tips og råd? 1. Hva slags klær bør jeg ha på meg når jeg ankommer klinikken? 2. Bør man la være å sminke seg den dagen? 3. Stemmer det at dag2 og dag3 er verst? 4. Hvordan får man narkosen? 5. Hva skjer etterpå når man våkner fra narkosen? 6. Våkner man rett etter operasjonen er ferdig, ell sover man noen timer ekstra? 1
lapez Skrevet 19. februar 2009 #7366 Skrevet 19. februar 2009 Heihei, jeg trenger hjelp! mandag 23. februar skal jeg operere. Kan noen andre av dere som har gjort det gi meg masse info og tips og råd? 1. Hva slags klær bør jeg ha på meg når jeg ankommer klinikken? 2. Bør man la være å sminke seg den dagen? 3. Stemmer det at dag2 og dag3 er verst? 4. Hvordan får man narkosen? 5. Hva skjer etterpå når man våkner fra narkosen? 6. Våkner man rett etter operasjonen er ferdig, ell sover man noen timer ekstra? 1. Joggedress. Jakke og bukse bare.. 2. Ikke noe sminke, kremer eller noe annet. 3. For meg var dag 5-7 verst. å det er ikke så ille faktisk. 4. Du bare får venflon, noe i den, og puster inn fra en maske bare deilig 5. Da våkner du, får drikke og smertestillende, så for du sove mer 6. Jeg våknet en time etter å fikk sove/slappe av der i fem timer til Lykke til:)
lapez Skrevet 19. februar 2009 #7367 Skrevet 19. februar 2009 Dere!! Hvor lang tid brukte dere på klinikken, fra dere hadde time til da dere skulle hjem igjen? Jeg hadde time kl. 8, opererte kl kvart på ni, dro hjem i halv 4 tiden
V.S. Skrevet 19. februar 2009 #7368 Skrevet 19. februar 2009 1. Joggedress. Jakke og bukse bare.. 2. Ikke noe sminke, kremer eller noe annet. 3. For meg var dag 5-7 verst. å det er ikke så ille faktisk. 4. Du bare får venflon, noe i den, og puster inn fra en maske bare deilig 5. Da våkner du, får drikke og smertestillende, så for du sove mer 6. Jeg våknet en time etter å fikk sove/slappe av der i fem timer til Lykke til:) Takk takk Er det andre som har andre svar også til meg?
sjokkoring Skrevet 19. februar 2009 #7369 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Takk takk Er det andre som har andre svar også til meg? Hei V.S.! Vi skal opereres samtidig! Hvor skal du? På op. dagen er det som nevnt lurt å ha en jakke-genser, så du slipper dra noe over hode.. Sminke/kremer osv. skal du ikke bruke hverken op. dag, eller dagen før. Du skal vaske deg med Hibiscrub op. dag og dagen før (ikke i håret), for at kroppen din skal være så fri for bakterier som mulig, slik at du minsker infeksjonsrisiko. Når du er dårligst, hvor vondt du har osv. er veldig individuelt, men du må regne med å ta det med ro i de første 2 ukene, så trappe gradvis opp etter hva som føles greit for deg. Damene her inne er jo så spente på de nye puppene at de drar på undertøysshopping før de kan skjære brød selv Narkose er noe de fleste omtaler som supert, "solgte de det her på gata hadde jeg blitt narkoman". Eneste som kan føles ubehagelig er veneflon, men sykepleieren som legger inn den på deg er sikkert dreven, og da går det som en drøm. Utover det er tipsene mine å handle klart det du trenger av plaster/smertestillende osv, og en ekstra sports BH, slik at du slipper bevege deg ut på shopping etter op. Jeg har tatt c-vitaminer for å bedre hudens elastitet i forkant, men stoppet med det 2 uker før for å minske blødningsfare, så nå tar jeg b-vit og zink (for arrtilheling) Jeg har også kjøpt lanolin, zinksalve , mepore og steristrips. Skal ta antibiotika dagen før inngrepet, og pinex forte 2timer før jeg skal møte på klinikken. Så har jeg planer om å vaske leiligheten dagen før, så det ikke trengs å gjøres på en stund, handle inn mat og godis osv., særlig is, og laste ned en haug jentete serier på datan som jeg kan ligge å se på. Fyller opp senga med puter, så har jeg kjøpt sånn datapute på ikea som er hard på den ene siden, og pute på den andre, så man kan ha på fanget i senga. Fikk jeg med alt nå tro? Endret 19. februar 2009 av sjokkoring
Rønningen Skrevet 19. februar 2009 #7370 Skrevet 19. februar 2009 Dere!! Hvor lang tid brukte dere på klinikken, fra dere hadde time til da dere skulle hjem igjen? Hadde time kvart på 08, var ute igjen ca 11.30 : )
Toffee Skrevet 19. februar 2009 #7371 Skrevet 19. februar 2009 Huff, nå har jeg fått tilbake "vondten" i den høyre puppen... Akkurat som den brenner. Litt ekkelt, selv om det sannsynligvis bare er en nerve som ikke er helt fornøyd. Noen som har erfaringer med dette etter så lang tid? Mine er 1 1/2 mnd nå. aalayeth: Hvor mye betaler du for vanlige innlegg da? Når det er snakk om så mye penger, blir som regel et par tusen fra eller til småpenger hvis du skjønner hva jeg mener Det viktigste er at du blir fornøyd!! Ikke velg ut i fra hvor mye det koster, tenk så kjedelig å sitte der etterpå å tenke at du skulle hatt de anatomiske. Jeg betalte 32800,- for anatomiske på Fornebuklinikken, og de var verdt vært øre! De får ikke den typiske "silikonformen" siden de er dråpeformet. Men nå snakker jeg ut i fra min kropp, jeg kunne rett og slett ikke hatt runde innlegg siden jeg blir for spinkel til det. I bunn og grunn er det du som bestemmer over din kropp, men kirurgens forslag er verdt å tenke over et par ganger. De har, tross alt, litt mer peiling enn oss her inne
aalayeth Skrevet 19. februar 2009 #7372 Skrevet 19. februar 2009 Alt ordnet seg likevel for snille piker..Hehe. Ankom klinikken halv ti, hadde time en halvtime senere, og la meg på operasjonsbenken rundt 11. Så lå jeg til noe over to, og fikk mat og greier. Veldig hyggelige ansatte! Ang. innleggene mente kirurgen at de anatomiske kom til å bli så pene at jeg fikk de for samme pris som de runde, han sa han ville bare det beste for meg uansett Kjempegreier! Jeg fikk problemer med skyss også, det har en tendens til å bli sånn når jeg skal ting og spesielt i siste liten, men alt ordnet seg til slutt. Så nå sitter jeg i stresslessen, er ikke trøtt og har så og si ikke vondt, men til min store overaskelse var det såpass stor forskjell på puppene mine før at jeg fikk 275 i høyre og 325 i venstre. Jeg hadde jo sett for meg noe rundt 350 eller 400 maks, men jeg har for lite underhudsfett, så dr. Schistad sa at det ville bare sett stygt ut på meg. De er ikke harde heller, men det begynner vel etterhvert
Rødtoppen86 Skrevet 19. februar 2009 #7373 Skrevet 19. februar 2009 Gratulerer så mye med vel overstått operasjon Supert at du fikk anatomiske for samme prisen som de runde. Ingenting som er bedre enn det, så du får det beste resultatet. Godt at alt har gått bra, og at du er i god form. Håper du slipper å få altfor mye smerter. Hvordan er det å være på andre siden hehe :D
aalayeth Skrevet 19. februar 2009 #7374 Skrevet 19. februar 2009 Gratulerer så mye med vel overstått operasjon Supert at du fikk anatomiske for samme prisen som de runde. Ingenting som er bedre enn det, så du får det beste resultatet. Godt at alt har gått bra, og at du er i god form. Håper du slipper å få altfor mye smerter. Hvordan er det å være på andre siden hehe :D Takketakk! Kjempegodt å være på den andre siden De anslo 75c i str, men jeg mistenker en liten d-cup altså.. :rødme: Men man ser ikke så mye under disse bandasjene, og ikke minst det båndet jeg må ha like over puppene sånn at de gror fast og ikke forflytter seg
sjokkoring Skrevet 19. februar 2009 #7375 Skrevet 19. februar 2009 Takketakk! Kjempegodt å være på den andre siden De anslo 75c i str, men jeg mistenker en liten d-cup altså.. :rødme: Men man ser ikke så mye under disse bandasjene, og ikke minst det båndet jeg må ha like over puppene sånn at de gror fast og ikke forflytter seg hvor lenge må man ha det båndet på?
Toffee Skrevet 19. februar 2009 #7376 Skrevet 19. februar 2009 Hei V.S.! Vi skal opereres samtidig! Hvor skal du? På op. dagen er det som nevnt lurt å ha en jakke-genser, så du slipper dra noe over hode.. Sminke/kremer osv. skal du ikke bruke hverken op. dag, eller dagen før. Du skal vaske deg med Hibiscrub op. dag og dagen før (ikke i håret), for at kroppen din skal være så fri for bakterier som mulig, slik at du minsker infeksjonsrisiko. Når du er dårligst, hvor vondt du har osv. er veldig individuelt, men du må regne med å ta det med ro i de første 2 ukene, så trappe gradvis opp etter hva som føles greit for deg. Damene her inne er jo så spente på de nye puppene at de drar på undertøysshopping før de kan skjære brød selv Narkose er noe de fleste omtaler som supert, "solgte de det her på gata hadde jeg blitt narkoman". Eneste som kan føles ubehagelig er veneflon, men sykepleieren som legger inn den på deg er sikkert dreven, og da går det som en drøm. Utover det er tipsene mine å handle klart det du trenger av plaster/smertestillende osv, og en ekstra sports BH, slik at du slipper bevege deg ut på shopping etter op. Jeg har tatt c-vitaminer for å bedre hudens elastitet i forkant, men stoppet med det 2 uker før for å minske blødningsfare, så nå tar jeg b-vit og zink (for arrtilheling) Jeg har også kjøpt lanolin, zinksalve , mepore og steristrips. Skal ta antibiotika dagen før inngrepet, og pinex forte 2timer før jeg skal møte på klinikken. Så har jeg planer om å vaske leiligheten dagen før, så det ikke trengs å gjøres på en stund, handle inn mat og godis osv., særlig is, og laste ned en haug jentete serier på datan som jeg kan ligge å se på. Fyller opp senga med puter, så har jeg kjøpt sånn datapute på ikea som er hard på den ene siden, og pute på den andre, så man kan ha på fanget i senga. Fikk jeg med alt nå tro? Akkurat sånn datapute har jeg også, og den reddet meg virkelig dagene etter operasjonen! Jeg vil forøvrig legge til å ta litt hyppig sol før operasjonen, for det får du ikke gjort på noen måneder slik jeg forsto. Jeg glemte det helt bort, så er blitt hyppig bruker av selvbruningskrem!
aalayeth Skrevet 19. februar 2009 #7377 Skrevet 19. februar 2009 hvor lenge må man ha det båndet på? Hmm, det står på en lapp her, mener å huske den ytre bandasjen (båndet) skal sitte på til neste konsultasjon, om ikke lengre, altså om en uke
pusurma Skrevet 19. februar 2009 #7378 Skrevet 19. februar 2009 Noen som vet hvor lenge man må vente med å ta solarium? Og når kan man begynne å trene skikkelig igjen? Er tre uker siden operasjonen i dag, gud hvor fort tiden går:P Har kjempe-lyst å stå på slalåm, men er redd jeg skal ødelegge puppene om jeg faller:S
sjokkoring Skrevet 19. februar 2009 #7379 Skrevet 19. februar 2009 (endret) Noen som vet hvor lenge man må vente med å ta solarium? Og når kan man begynne å trene skikkelig igjen? Er tre uker siden operasjonen i dag, gud hvor fort tiden går:P Har kjempe-lyst å stå på slalåm, men er redd jeg skal ødelegge puppene om jeg faller:S Har lest at du kan ta sol og trene bein 3 uker etterpå, men min PK sa 6-8 uker.. (husk å dekk over arr!), etter 6 uker kan man begynne å trene overkropp og bruke spile-bh. Endret 19. februar 2009 av sjokkoring
aalayeth Skrevet 19. februar 2009 #7380 Skrevet 19. februar 2009 Etter 3 uker kan du ta sol (husk å dekk over arr!) og trene bein, etter 6 uker kan man begynne å trene overkropp og bruke spile-bh. Her får vi tydeligvis totalt forskjellig informasjon fra klinikk til klinikk! Jeg fikk klar beskjed om å ikke få sol på bryst de første 2 mnd, og at arret bør beskyttes med tape det første halve året (dette gjaldt også ryggoperasjonen jeg har gått gjennom, men faktisk mente de jeg helst burde tape arret et helt år!), og sportsbhen skal også brukes i et halvt år! Så det kommer helt an på hvem man velger å høre på, har jeg skjønt, og kirurgene vil jo bare det beste for arrene. Så å tape, holde arrene unna sol, og vente med spilebh så lenge som mulig er det jeg velger å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå