Athina^ Skrevet 16. februar 2009 #7341 Skrevet 16. februar 2009 Hei:) Da har jeg kommet meg til Oslo! Sitter nå å venter på taxien, å skal opereres om EN time! Nå er jeg spent!:D OI så spennende! Lykke til! Gleder meg til å høre hvordan alt gikk!
Gudinne1 Skrevet 16. februar 2009 #7342 Skrevet 16. februar 2009 Hei:) Da har jeg kommet meg til Oslo! Sitter nå å venter på taxien, å skal opereres om EN time! Nå er jeg spent!:D LYKKE til... går så bra så... :0)
Athina^ Skrevet 16. februar 2009 #7343 Skrevet 16. februar 2009 LYKKE til... går så bra så... :0) Har svart deg på forrige side
Gudinne1 Skrevet 16. februar 2009 #7344 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Takk for omtanken alle sammen Hevelsen og vondtene er litt mindre nå men de er der så det er fortsatt en lang vei å gå for meg enda. En ting jeg sliter litt med med det kan være hevelsen, er at jeg får ikke løftet venste arm høyere enn til skulderhøyde når jeg har den rakt ut til siden. Det gjør ikke vondt men det er som det er en tråd fra under brystet mitt som strammer seg når jeg løfter den så det er fysisk umulig for meg å gjøre det. Den høyre kan jeg gjøre hva som helst med i uansett retning, men der er jo også hevelsen mer eller mindre borte. Noen flere som har det sånn? Lapez: De ser bra ut, men ta det fra en som kjenner belastningen på kroppen, vær forsiktig for plutselig er smertene der og da er de vanskelig å få bort siden man er lengre ut i den postoperavive tiden, blir litt at man gjør mer da og det er verre å ikke gjøre ting man er vant til. Avataren din ser veldig bra ut Mitt venstre bryst er fortsatt forferdelig hovent og både kjennes ut som en ballong og ser sånn ut også, helt merkelig å se på brystene mine for det er som 2 forskjellige. Hevelsen og brystet var så spent og ille at jeg sendte mail til PK'n min og fikk dette til svar: Hei, dette ser ikke så galt ut. Det er en begrenset hevelse, sannsynligvis vil det jevne seg ut av seg selv. Dets skyldes ikke blødning, da ville brystet ha tsått som en sperreballong, for en blødning stopper ikke før brystet er "fullt". Mest sannsynlig er det sårvæske etter op. Det vil nesten alltid være forskjell mellom brystene i begynnelsen fordi det er levende vev og det oppfører seg ikke likt over hele kroppen. Dersom det plager deg veldig, eller øker på forslår jeg at du kommer til ktr. Jeg synes det ser bra ut og jeg tror brystene dine vil bli veldig fine når den postoperative fasen er over. Mvh Anne Elisabeth Isern En annen ting til dere alle: Hvis dere får en blødning fra brystvortene som er rustrød eller utvannet rød så er det ikke farlig, er bare vevsvesken som de har sprøytet inn under oprerasjonen som har funnet veien ut gjennom stingene/huden istedet for å bli absorbert av kroppen. Bgge brystvortene mine har lekket sånn. Skummelt men helt normalt sa PK, står også i mailen fra henne som jeg limte inn. Håper at venstre bryst blir bra nå så jeg kan nyte dem istedet for å plages som jeg gjør, men dæven som jeg gleder meg til å få av denne sports-bh'n.... BLÆH! Foressten så sover jeg på siden nå, og jeg er på dag 19, og det er deilig!!! Hei Athina.. takk for grundig svar... Uff har bekymret meg mye, men som du skriver er det nok helt naturlig.. Har jo en liiten panikk for at de skal bli så ulike i str pga jeg hadde litt forskjell fra før.. men denne forskjellen var ikke slik som nå nei...å man får jo vel ikke en mere markant forskjell av å legge inn proteser?? Skiller det mye på dine bryst? hos meg ligger forskjellen på siden under armen og under brystvorten... ovenfra er de ca like i omkrets... Takk for svar :0) Klem Gudinne1 Endret 16. februar 2009 av Gudinne1
Athina^ Skrevet 16. februar 2009 #7346 Skrevet 16. februar 2009 Hei Athina.. takk for grundig svar... Uff har bekymret meg mye, men som du skriver er det nok helt naturlig.. Har jo en liiten panikk for at de skal bli så ulike i str pga jeg hadde litt forskjell fra før.. men denne forskjellen var ikke slik som nå nei...å man får jo vel ikke en mere markant forskjell av å legge inn proteser?? Skiller det mye på dine bryst? hos meg ligger forskjellen på siden under armen og under brystvorten... ovenfra er de ca like i omkrets... Takk for svar :0) Klem Gudinne1 Jeg hadde også en forskjell i brystene før, det høyre var mindre enn det venstre, men PK sa at når de la inn protesene så ville de gjevne seg ut. Hvis de la inn to forskjellige så ville også diamenter ol bli anderledes slik at det ville se ut som 2 forskjellige bryst. Nå vil de se mere naturlig ut. En annen ting hun sa at hadde de sett at de var markant forskjellige under opr så hadde de lagt inn, men siden brystene ikke er hovne når de opr så ser de hvordan de vil se ut når de heler fullstendig og de så bra ut. Så jeg tror nok vi må stole på dem Det er i allefall en Cup str i forskjell på dem! Hevelsen til meg ligger under armen på siden av brystet og over, kanskje litt under også men det har justert seg litt på siden og under så det som er verst hos meg akkurat nå er over. Ser jo ut som den Pamela puppen på oversiden, mens det høyre er mer normalt. Hvis jeg står og lar hver pekefinger gli nedover brystkassen til man kjenner brystet start så er hevelsen i allefall 2 cm høyere på venstre siden. Håper du forstår hva jeg snakker om Og ser man brystet som en klokke så er smertene på ca kl 3 til 6. En annen ting at i hø bryst har jeg nå fått igjen følelsen, men det venstre er fortsatt så spent at jeg har ingen følelse i det. Er sikkert pga hevelsen, kommer sikkert tilbake når det går ned litt
lapez Skrevet 16. februar 2009 #7347 Skrevet 16. februar 2009 Herlighet Athina!! Jeg sender deg masse god bedring støv jeg!!! :rødme: Kjedelig at det skal være sånn!! Hvor lenge siden er det Op nå?? Blir litt skremt!! Heldigvis er mine i fin form, ikke noe spess heving på noen av de, og de er helt lik i str Hvordan går det med alle sammen?? Å lykke til til Wiik som opereres i dag:) Gleder meg til å høre hvordan det gikk!!
Toffee Skrevet 16. februar 2009 #7348 Skrevet 16. februar 2009 Her har det skjedd en del siden jeg var her sist! Athina, hvor lenge siden er det du ble operert? Det høres ikke noe særlig ut, men hadde kirurgen din mistenkt at det er noe "farlig", hadde hun bedt deg om å komme med en gang. Da "jentene" mine var ca to uker, våknet jeg opp en natt av at den ene puppen brant og gjorde vondt som bare f... Hadde sagt til kjæresten min i søvne at noen hadde tatt ut implantatet, men det kjentes bare sånn ut, hehe. Dro til Fornebuklinikken neste dag, og fikk konstantert at det bare var en nerve i klem, noe som skjer med rundt 30 % av pasientene. Det var over etter et par dager, men var deilig å få konstantert at det ikke var noe farlig Så hvis du har mulighet til det, ville jeg dratt inn til klinikken, sånn at du slipper å gå og bekymre deg. Wiik: Gratulerer med vel overtstått operasjon!! Håper alt står bra til med deg Vil gjerne høre hvordan det gikk.
Wiik Skrevet 16. februar 2009 #7349 Skrevet 16. februar 2009 Da er alt vel overstått, og jeg er tilbake på hotellet! Og jeg har fått meg to flotte tvillinger Personalet var flinke og jeg er kjempe fornøyd Ble lagt inn 200g under muskelen og rundeproteser. Nå har jeg fått i meg to kjekser også Kjenner at brystene begynner å bli ganske ømme, men det er jo normalt Er så rart å tenke på at jeg har fått meg pupper Jippi!
Toffee Skrevet 16. februar 2009 #7350 Skrevet 16. februar 2009 Så gøy, deilig å være ferdig med det ikke sant? Nå kan du bare slappe av og nyyyyte dine to fordeler Hvilken klinikk var det igjen? Er så mange nye her nå, så går litt i surr for meg noen ganger
Rødtoppen86 Skrevet 16. februar 2009 #7351 Skrevet 16. februar 2009 Da er alt vel overstått, og jeg er tilbake på hotellet! Og jeg har fått meg to flotte tvillinger Personalet var flinke og jeg er kjempe fornøyd Ble lagt inn 200g under muskelen og rundeproteser. Nå har jeg fått i meg to kjekser også Kjenner at brystene begynner å bli ganske ømme, men det er jo normalt Er så rart å tenke på at jeg har fått meg pupper Jippi! Åhhh, gratulerer så mye med overstått operasjon wiik Tenk at du endelig har gjort det, så nå er det mange spennende uker og måneder i vente. Bare å glede seg fremover Så kjipt å ha et bryst som er så hovent Athina. Vet dessverre ikke hvordan det er, så jeg håper de jevner seg ut snart. Godt at det ikke var noe farlig En ting man har lært med brystoperasjon er at man må jammen meg smøre seg godt med tålmodighet Her i gården står det bare bra til, og om to dager så er puppene mine TO mnd :D Må si at tiden har flydd avgårde gitt. Puppene har blitt veldig myke og gode, men jeg kan enda kjenne at det skjer ting inni der. Sikkert nerver og annet som driver og gror, men det er ikke noe som plager meg, bare merker at noe skjer
frkleo Skrevet 16. februar 2009 #7352 Skrevet 16. februar 2009 Da er alt vel overstått, og jeg er tilbake på hotellet! Og jeg har fått meg to flotte tvillinger Personalet var flinke og jeg er kjempe fornøyd Ble lagt inn 200g under muskelen og rundeproteser. Nå har jeg fått i meg to kjekser også Kjenner at brystene begynner å bli ganske ømme, men det er jo normalt Er så rart å tenke på at jeg har fått meg pupper Jippi! Gratulerer så mye, Wiik! Kan tenke meg det må være en herlig følelse Håper du får en riktig god restitusjonsperiode:)
lapez Skrevet 17. februar 2009 #7353 Skrevet 17. februar 2009 Da er alt vel overstått, og jeg er tilbake på hotellet! Og jeg har fått meg to flotte tvillinger Personalet var flinke og jeg er kjempe fornøyd Ble lagt inn 200g under muskelen og rundeproteser. Nå har jeg fått i meg to kjekser også Kjenner at brystene begynner å bli ganske ømme, men det er jo normalt Er så rart å tenke på at jeg har fått meg pupper Jippi! Gratulerer med nye pupper Wiik!!!! Endelig hæ? Så godt at alt ble velykket! Hvordan er formen i dag? Smerter osv? Hvordan synes du hele prosessen var? BAre å smøre seg med tålmodighet nå ja... Mine er to uker i dag!! Det føles ut som jeg har hatt de to mnd,, så jeg glemmer meg jo stadig vekk - at jeg ikke kan gjøre ting helt enda og ikke ut i helgen med utringa topp osv.... Tiden går plutselig ufattelig sakte
sjokkoring Skrevet 17. februar 2009 #7354 Skrevet 17. februar 2009 Spent på hvordan du har det i dag Wiik! Nå er det bare å levere bacheloroppgava på torsdag, så skal jeg sette igang med ivrig venting frem til mandag. 5 dager igjen med disse puppene, kjempe spennende!
Rødtoppen86 Skrevet 17. februar 2009 #7355 Skrevet 17. februar 2009 Spent på hvordan du har det i dag Wiik! Nå er det bare å levere bacheloroppgava på torsdag, så skal jeg sette igang med ivrig venting frem til mandag. 5 dager igjen med disse puppene, kjempe spennende! Bare fem dager :O De går unna på et øyeblikk de skal du se Så godt at du får gjort deg ferdig med oppgaven din. Er så godt å få unna slike ting som man har brukt lang tid på. I morgen er mine pupper akkurat to mnd =D
Toffee Skrevet 17. februar 2009 #7356 Skrevet 17. februar 2009 Håper det står bra til med alle her inne, både opererte og de som skal opereres. Til dere som ikke er operert enda og er litt nysgjerrige, vil jeg anbefale og ta en titt på unge mødre ses. 3! Hun ene som er med der tar en brystforstørrelse, og der får dere se både fra konsultasjon, OP-dag og dagene etter. Husker ikke helt hvilke episoder det er, men dere får i alle fall lastet de ned på tvnorge.no eller iTunes. Bare et lite tips fra meg Mine pupper er ca 1 1/2 mnd nå, og til tider glemmer jeg at jeg har silikon. Og det tar jeg som et stort pluss! Sover på magen som før, trener, , og alt annet som før operasjonen. Er du nestemann ut nå, sjokkoring?
sjokkoring Skrevet 17. februar 2009 #7357 Skrevet 17. februar 2009 vet ikke om det er noen før mandan? har faktisk planlagt å kjøpe sånn nett tv ting for å se unge mødre når jeg ligger å slapper av dagene etter op.. og lasta ned alt mulig annet også da
aalayeth Skrevet 17. februar 2009 #7358 Skrevet 17. februar 2009 vet ikke om det er noen før mandan? har faktisk planlagt å kjøpe sånn nett tv ting for å se unge mødre når jeg ligger å slapper av dagene etter op.. og lasta ned alt mulig annet også da Jeg er nestemann! 1 dag igjen med mosquitobites! *sitre*
sjokkoring Skrevet 17. februar 2009 #7359 Skrevet 17. februar 2009 Jeg er nestemann! 1 dag igjen med mosquitobites! *sitre* hvor mye skal du legge inn, over/under osv? hvor skal du operere? så kjekt, da kan jeg tenke meg til hvordan formen min er noen dager frem i tid hele veien... eller, er jo individuelt og alt det der, men er jo greit uansett!
Wiik Skrevet 18. februar 2009 #7360 Skrevet 18. februar 2009 Hei,hei! Beklager sent svar.. Men nå har jeg kommet meg hjem til Trondheim. Reisen gikk greit, godt å komme hjem Formen i dag har vært overraskende bra, tok en oxynorm i natt og en før hjemreisen. Kjenner at jeg nå er klar for litt søvn. Toffee: Jeg ble operert på Nobel Clinic. Er kjempe fornøyd med de sjokkoring: Hvor skal du opereres? De siste dagene går kjempe fort!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå