Rødtoppen86 Skrevet 5. februar 2009 #7201 Skrevet 5. februar 2009 Hurra :D Der kom bildene :D De er jo super duper fine allerede etter bare to dager . Skønner godt at du er superfornøyd, for det hadde jeg også vært. Synes ikke dine pupper var særlig stygge før, men de er absolutt perfekte nå. Kirurgen har gjort helt riktig med å bruke lavprofil til din kropp. Ser ut som om du kommer til å få en skikkelig fin kløft når du kan bruke vanlig bh igjen Er kjempeglad på dine vegne, og gratulerer så mye med at de ble slik du ønsket
lapez Skrevet 5. februar 2009 #7202 Skrevet 5. februar 2009 Tuuuusen tuuusen takk!! :rødme: Spent på å se der teipen er da, men må vente til lørdag med å ta av den!
sjokkoring Skrevet 5. februar 2009 #7203 Skrevet 5. februar 2009 Da føler jeg det er på tide og komme med noen ord her inne selv, etter å ha lest sånn ca alle 361 sidene i "dagboken" er det vel på tide å bidra litt.. Jeg kom frem til at jeg ønsket å legge inn silikonimplantater for en stund siden, og etter å ha lest mye om det på nettet, bla. her, bestilte jeg time til konsultasjon på osebergklinikken + at jeg sendte bilder til fornebuklinikken og en annen av klinikkene i oslo. Jeg var på konsultasjon hos dr. Bugge på Oseberg for snart to uker siden, og bestemte meg da for at jeg ville gjøre det. Fikk også mail og telefon fra de andre jeg hadde sendt bilder til, og noen lunde samme beskjed fra disse som det dr. Bugge sa. Føler meg trygg på dr. Bugge, virker som han har mye erfaring osv. så går for operasjon hos han. Skal tilbake på en ny time for å være sikker på størrelse på Tirsdag 10.02, og har satt opp operasjon Mandag 23.02. Går for anatomiske proteser, litt usikker på størrelse fortsatt. Har fra før av en liten 75a, er 164cm og 55kg. Vil ha det så naturlig som mulig, så vurderte 260, men etter å ha hørt om alle som angrer på at de tok for lite, vurderer jeg å gå opp til 290, under muskel, snitt under brystet. Er det noen her inne som har blitt operert av dr. Bugge? Eller har noen erfaring med Osebergklinikken? (Gamle Volvat Tønsberg) Har de noen garanti der? Han som ringte fra Fornebuklinikken snakket om at leverandøren av protesene hadde livstidsgaranti, er dette noe som bare gjelder på Fornebuklinikken, eller er det noe de fleste produsenter av proteser har? Jeg sover for det meste på magen, og er litt nervøs for at det vil bli problematisk etter operasjonen? (Vet jeg ikke kan sove på magen med en gang, men tenker på senere) Har ikke fått barn enda (er 22), men regner med det kommer etterhvert, og er litt urolig for kapseldannelse i forbindelse med amming. Noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid (ca) tar det før jeg kan begynne å trene (lett) igjen? Gå tur, trene litt styrke i bein osv.. Kjæresten min skal bort 4 dager etter operasjonen min, og blir da borte 3 dager. Går det greit for meg og klare meg alene etter 4 dager? Dette ble kanskje litt mye på en gang, men er taknemlig for alle svar
lapez Skrevet 5. februar 2009 #7204 Skrevet 5. februar 2009 Velkommen!! Jeg opererte for to dager siden og har aldri trengt mannen min så mye som disse første dagene!!! en om du får noen andre til å hjelpe deg kanskje? ang amming, anbefaler de jo ikke før barn men d er opp til deg da...En risk du må ta liksom:)
Rødtoppen86 Skrevet 5. februar 2009 #7205 Skrevet 5. februar 2009 Hei hei og velkommen sjokkoring Du skal gå for den kirurgen du føler deg vel med. Har dessverre ingen erfaring med Dr.Bugge, men kanskje noen andre her har det? Ikke så lett det der med størrelse, men hvis du ikke er veldig redd for at de skal bli for store, så ville jeg gått for 290cc, men alt kommer an på hva du ønsker. Det finnes noen som føler at de valgte for stort, men de fleste heller andre veien. Amming fører til økt sjanse for kapseldannelse etter det jeg har skjønt, men det trenger ikke skje noe som helst. Muligens vil noen oppleve at brystene blir litt slappere, men jeg tror ikke det er noe problem. Min plan hvis jeg får barn, er å ta en ny operasjon endt amming, men det er mange som er like fine selv om de har født og ammet med silikon Du kan starte med sykling og svømming etter tre til fire uker, og hard styrketrening etter seks uker fikk jeg beskjed om. Det som er viktig, er at du ikke gjør noe veldig tungt de første ukene pga faren for blødning. Etter fire dager så kan du nok klare deg selv, men det varierer mye. Bare sørg for å ha ting lett tilgjengelig. Ta ned alt som står høyt opp, for du vil ikke være i stand til å strekke deg. Å vaske håret alene kan bli vanskelig etter så få dager, så du får bare prøve deg frem. Noen har klart seg veldig bra, andre har brukt lenger tid.
lapez Skrevet 5. februar 2009 #7206 Skrevet 5. februar 2009 Dere... . Hvor mange dager tok det før dere dusjet?? Tok dere av den bandasjeteipen da? eller lot dere både den og den poreteipen under være på, og føn tørket begge de??? Dere har jo sett bildene av meg, så det jeg lurer på er om jeg skal dusje med den hvite store kompressgreia på eller ta den av??
sjokkoring Skrevet 5. februar 2009 #7208 Skrevet 5. februar 2009 Tusen takk for så raskt svar! Får høre med legen om størrelse på tirsdag, syns det var så vanskelig og se forskjell på størrelsene når jeg fikk de i sports-bh og så i speilet, så ikke så stor forskjell på 230 og 260cc f eks.. han sa nemlig at jeg må regne med at det ser mindre ut når det kommer inn under muskelen, så da blir vel 290cc som 260 innenfor om jeg forsto det riktig.. Skulle ønske jeg hadde noen lure triks på lur for å få min kjære til å holde seg hjemme, har ikke så mange alternativer til folk jeg kan be om hjelp, siden jeg vil holde det hele litt for meg selv..
Gjest Angelish Skrevet 5. februar 2009 #7209 Skrevet 5. februar 2009 Dere... . Hvor mange dager tok det før dere dusjet?? Tok dere av den bandasjeteipen da? eller lot dere både den og den poreteipen under være på, og føn tørket begge de??? Dere har jo sett bildene av meg, så det jeg lurer på er om jeg skal dusje med den hvite store kompressgreia på eller ta den av?? Jeg hadde ikke sånn kompress bandasje på som du har. Men dusja med poreteipen på, og føntørket den... Nå tar jeg av teipen før jeg dusjer, og tar på ny etterpå når huden er tørr slik at huden får luftet litt.. gjort det siden puppene var ca 5 uker gamle. blir så tørr og ekkel på huden av teipen. Kirurgen sa det var helt i orden å gjøre slik.
lapez Skrevet 5. februar 2009 #7210 Skrevet 5. februar 2009 Det går nok bra!! Misforstod jeg!! :happy: trudde han var borte første 4 dagene!! er da du vil trenge han, jeg er på dag to og har kun tatt en forte i dag så etter 4 dager vil du nok kunne klare deg selv ja!! masse lykke til!! vi bables vel mer her inne!! bare spør om det er noe da
Rødtoppen86 Skrevet 5. februar 2009 #7211 Skrevet 5. februar 2009 Lapez: Jeg fikk dusje etter fire dager, og da fikk jeg ta av den store bandasjen du har. Hadde akkurat samme som deg hehe. Teipen som var under den store, hvite bandasjen byttet jeg etter to uker, og så en uke etter det frem til to mnd Fikk mailen din angelish :D Veldig fine arr du har fått. Tror ikke du skal bekymre deg for noe, selv om vi ikke har 100% identiske arr. Har nok en del å si hvordan enhver sin kropp danner arr. Vi får bare være tålmodige og se hva som skjer i mnd fremover
Wiik Skrevet 5. februar 2009 #7212 Skrevet 5. februar 2009 Hei, hei Nå vil også jeg delta i dagboken/forumet, for jeg skal også få meg tvillinger! Skal operer 16. februar, ikke lenge igjen! Bor i Trondheim, men skal opereres på Nobel Clinic, så er veldig spent på hjemreisen. Operasjonen er kl. 15.00 på mandag og reiser hjem med fly kl. 23 på tirsdagen, hvordan tror dere det går? Må også skryte litt av dere jentene, ser der er veldig flinke til å svare Supert med en slik side, god med støtte av personer i samme situasjon :happy:
Rødtoppen86 Skrevet 5. februar 2009 #7213 Skrevet 5. februar 2009 Hei, hei Nå vil også jeg delta i dagboken/forumet, for jeg skal også få meg tvillinger! Skal operer 16. februar, ikke lenge igjen! Bor i Trondheim, men skal opereres på Nobel Clinic, så er veldig spent på hjemreisen. Operasjonen er kl. 15.00 på mandag og reiser hjem med fly kl. 23 på tirsdagen, hvordan tror dere det går? Må også skryte litt av dere jentene, ser der er veldig flinke til å svare Supert med en slik side, god med støtte av personer i samme situasjon :happy: Weee, enda flere som skal operere og så kort tid til =D Gratulerer så mye med fastsatt dato, og velkommen til oss. Bare sørg for å ta masse smertestillende før du skal ut å fly, så skal det nok gå bra. Håper du har noen med med, for du kan ikke åpne dører og bære bagasje og slikt selv, eller kan hende du klarer, men du burde ikke Vil du fortelle hvor mye du skal legge inn, over eller under muskel og så videre hihi... Er så nysgjerrig av meg skjønner du.
Wiik Skrevet 5. februar 2009 #7214 Skrevet 5. februar 2009 Weee, enda flere som skal operere og så kort tid til =D Gratulerer så mye med fastsatt dato, og velkommen til oss. Bare sørg for å ta masse smertestillende før du skal ut å fly, så skal det nok gå bra. Håper du har noen med med, for du kan ikke åpne dører og bære bagasje og slikt selv, eller kan hende du klarer, men du burde ikke Vil du fortelle hvor mye du skal legge inn, over eller under muskel og så videre hihi... Er så nysgjerrig av meg skjønner du. Ja, har med meg ei god venninne. Så hun vil vel gjøre alt for meg Føler det er mye usikkert enda, pga at jeg bare har sendt bilder Det eneste jeg vet er at jeg skal legg under muskel, siden jeg er veldig tynn og har lite underhudsfett Veier 60kg og er 177 høy. Så det vil ikke bli avklart før på operasjonsdagen om jeg skal ha runde eller anatomiske protese. Har sagt at jeg ønsker at det skal se mest mulig naturlig ut og ønsker meg en b-cup vis det vil se naturlig ut. Er en 70AA nå. Har ikke barn. Er veldig spent på resultatet! Er veldig redd for at de skal se alt for unaturlig ut. Så velgere heller å ha litt mindre protesere enn at det vil se veldig unatulig ut. Noen som har anatomiske proteser, blir de ”finere” med det?
Toffee Skrevet 5. februar 2009 #7215 Skrevet 5. februar 2009 Velkommen, sjokkoring og Wiik! Her er det bare å spørre og grave ja, så svarer vi så godt vi kan. sjokkoring: Vi er ca samme størrelse, jeg er 1.63 og veier 52 kg. Ble operert for litt over fire uker siden. Hadde fra før av en liiiiten B-cup, og ønsket meg pupper som stemte med størrelsen på hoftene mine og som samtidig så naturlig ut. Ble operert på Fornebuklinikken og ble enig med kirurgen om 300/285 cc under muskel, snitt under brystet og anatomiske proteser. Hadde egentlig bestemt meg for ca 260 cc, men gikk litt opp siden innleggene kan virke mindre når de er både anatomiske og under muskel. Jeg er en hardcore magesover og ligger "ordentlig" på magen igjen nå. Litt uvant å ha pupper å ligge på, men det er bare en vanesak Kunne begynne å ligge ¨på siden etter ca en uke. Wiik: Er delte meninger om hva som er "finest" av runde og anatomiske proteser. Jeg valgte anatomiske nettopp fordi de passet best til MIN kropp! Runde proteser hadde rett og slett blitt for... runde Jeg har ikke så mye kjøtt på kroppen jeg heller, og ville ikke risikere at protesekanten skulle synes.
Wiik Skrevet 5. februar 2009 #7216 Skrevet 5. februar 2009 Wiik: Er delte meninger om hva som er "finest" av runde og anatomiske proteser. Jeg valgte anatomiske nettopp fordi de passet best til MIN kropp! Runde proteser hadde rett og slett blitt for... runde Jeg har ikke så mye kjøtt på kroppen jeg heller, og ville ikke risikere at protesekanten skulle synes. Blir spennende hva det blir på meg da Jeg har ikke kunne fått sett bilder av dine tuttiser?
Toffee Skrevet 5. februar 2009 #7217 Skrevet 5. februar 2009 Blir spennende hva det blir på meg da Jeg har ikke kunne fått sett bilder av dine tuttiser? Klart du kan, må bare få lagt de inn på denne PC'en først. Send meg mailen din på PM
sjokkoring Skrevet 5. februar 2009 #7218 Skrevet 5. februar 2009 Toffee, jeg hadde også blitt veldig glad for å se bilder, greit og kunne se resultat fra noen i ca samme størrelse.. aner jo ikke hvor høye/tunge damene på før/etter-bildene på nett fra usa er...
sjokkoring Skrevet 5. februar 2009 #7219 Skrevet 5. februar 2009 (endret) Det går nok bra!! Misforstod jeg!! :happy: trudde han var borte første 4 dagene!! er da du vil trenge han, jeg er på dag to og har kun tatt en forte i dag så etter 4 dager vil du nok kunne klare deg selv ja!! masse lykke til!! vi bables vel mer her inne!! bare spør om det er noe da Det høres bra ut, da skal jeg slutte å bekymre meg og heller glede meg Det jeg trenger å kjøpe på forrhånd er: -Antibiotika jeg skal ta før og etter operasjon -Sports-BH på Cubus til 169,- som jeg kan bytte ut den jeg får på klinikken med når den trenger en vask -Såpa jeg skal vaske meg med før operasjon -Medpore (tape? så det var snakk om to forskjellige, en som puster bedre enn den andre?) -Steristrips (for penere arr) -Sinksalve (for såre pupper) -Smertestillende -Abn. på web-tv for å se serier på datan mens jeg holder senga Noe jeg har glemt? Forresten, noe som har erfaring med å ta sink-tilskudd for bedre arr-tilheling? Endret 5. februar 2009 av sjokkoring
lapez Skrevet 6. februar 2009 #7220 Skrevet 6. februar 2009 WOW!! Du har virkelig lest ja skjønner jeg og gjort leksa di!! mer forberedt enn meg å jeg ble satt tilbake og måtte to uker ekstra!! hehehehe Da er det bare å begynne å telle da:) Du har vel fått respet på Hibiscrub, antibiotika og forte tablettende? Det fikk jeg på min klinikk mange mnd før! Er det knapp forran på den til 169?? I såfall ville jeg fått i en med hemper foran ti lselve op-dagen da de anbefaler det men det er jo opp til deg! Mine pupper er fatastiske enda finere i dag!!! :rødme: Jeg er sååå fornøyd altså!! I dag fikk jeg vasket håret mitt selv i vasken og fikk tatt på meg en singlett uten å bruke armene feil, men lærer liksom nye metoder, Gleder meg syykt til en daaaaa :happy:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå