Rødtoppen86 Skrevet 26. januar 2009 #7021 Skrevet 26. januar 2009 Tiden flyr avsted, mine er blitt 2uker idag. Vært på kontroll og fjernet noen tråder på enden av stingene. Sover du forsatt på ryggen? og etter 6uker er det 100% å bruke all slags bh. Jeg la protesene under muskelen som ga meg 2 arr på undersiden, gruergleder meg til 6 uker er gått og jeg må tilbake til vanlige bher:P Jeg sover ikke bare på ryggen lenger :D Begynte vel å sove på siden igjen etter ca fire uker. Sov veldig forsiktig de første dagene og tok det litt etter litt, men nå sover jeg ganske bra på siden. Jeg er ikke en magesover, så det er bare ryggen og siden jeg sover på, så jeg slipper å være redd for å smashe puppene hehe... Skal sies at jeg enda sover med sportsbhen. Vet ikke når jeg tør å være uten den, men det er jo ikke farlig å ha den på og den plager meg ikke, så da er jo alt bare bra Siden jeg har en jobb hvor jeg ikke trenger å kle meg så fint, så blir jeg å bruke sportsbhen hele tiden, og kun vanlig bh når jeg skal ha på meg litt finere klær, gå på byen eller noe slikt. Trener jo så mye uansett at det passer meg bra. Er veldig usikker på det å bruke push up. Står så mye rart overalt om den at jeg ikke vet helt hva man skal tro. Er veldig redd for at den skal kunne ødelegge lommen som implantatet ligger i. Som jeg har skjønt det, så tar det flere mnd før den lommen er komplett, men man skulle jo ikke tro at å bruke push up en kveld i ny og ned kan skade. Tror jeg må spørre kirurgen om se hva de mener. Har også arr på undersiden av puppene. Det ene ser veldig bra ut, men det andre forstår jeg meg ikke helt på. Det ser ut som om det er todelt eller noe slik. Kan ikke se en rett linje slik som på det andre arret. Begge arrene er enda klumpete, men jeg regner med det vil jevne seg ut
Iffi Skrevet 26. januar 2009 #7022 Skrevet 26. januar 2009 Nå er det 5 dager siden operasjonen, og i dag var jeg på kontroll. Alt var i tipp topp orden Jeg har ikke så mye vondt mer heller, og klarte til og med å vaske håret mitt i dag helt selv. Puppene står rett ut og ser skikkelig rare og kunstige ut, men det retter nok på seg etter hvert. De er jo fortsatt ganske hovne og sånt. Gleder meg sånn til de blir heeelt fine, og jeg kan prøve topper, bh-er og bikinier!
lapez Skrevet 27. januar 2009 #7023 Skrevet 27. januar 2009 Godt det er bra med dere Nå er det akkurat 1 uke igjen! 7 dager! 167 timer til
Athina^ Skrevet 27. januar 2009 #7024 Skrevet 27. januar 2009 Da fikk jeg telefon fra Klinikk Stokkan om at de hadde fått en avbestilling i morgen og om jeg ville ha den!? JA jeg skal opereres i morgen! MEN barnefar(vi er ikke sammen) Har gått tilbake på det han lovte så han vil ikke være over her og passe sønnen sin, og heller ikke være her og hjelpe meg, kun hente og bringe i barnehagen eller må gutten være hos han! Forbanna XXXX sier jeg bare! *rasende* Men spørsmålet mitt er da: (Jeg skal legge over muskel) Hvordan var dagene etter operasjon, og forhold til form og hva man kunne gjøre. Jeg er klar over at jeg ikke kan løfte og jeg ser at iffi kan vaske håret sitt selv etter dag 5. Jeg og min datter på 14 år må visst klare dette alene, noe som gjør meg trist, men jeg håper noen kan forsikre meg om at det går bra. Det værste er jo om lillegutt våkner om natta, for da er jeg jo hjelpesløs i og for seg.... Håper noen kan gi meg noen råd her, for jeg sitter her med klump i magen og ble plutselig i tvil om alt..... PS! Sorry Lapez at jeg sniker i køen
lapez Skrevet 27. januar 2009 #7025 Skrevet 27. januar 2009 PS! Sorry Lapez at jeg sniker i køen ÅÅåhhhhhh!!! !! skam deg!!! Neidaaaaaaa !!!!!! kjempeglad på dine vegne så utrolig heldig du var da!!! Hvis hun er 14 år er det jo masse hjelp å få? kan ikke noen passe gutten på dagtid? Jeg tror du skal slappe av jeg, det går nok bra:) ingen besteforeldre som stiller opp et par dager?? LYKKE TIL I MORRA!!!!!!
Athina^ Skrevet 27. januar 2009 #7026 Skrevet 27. januar 2009 ÅÅåhhhhhh!!! !! skam deg!!! Neidaaaaaaa !!!!!! kjempeglad på dine vegne så utrolig heldig du var da!!! Hvis hun er 14 år er det jo masse hjelp å få? kan ikke noen passe gutten på dagtid? Jeg tror du skal slappe av jeg, det går nok bra:) ingen besteforeldre som stiller opp et par dager?? LYKKE TIL I MORRA!!!!!! Takker Gutten er i barnehagen på dagtid så de har jeg for meg selv, men hun må hjelpe til med løfting opp og ned og være hjemme mye da vettu og det tviler jeg på at hun blir særlig fornøyd med hehe. Også er det det med nettene, faen blir så forferdelig i tvil om jeg får dette til... Mamma liker ikke at jeg gjør dette så jeg vet ikke om hun stiller opp sånn sett... hmmmm er ikke lett dette....
Athina^ Skrevet 27. januar 2009 #7027 Skrevet 27. januar 2009 Lurer på om jeg er i form til å sitte 2 timer på tog dagen etter operasjonen..... noen som kan svare på det?
Iffi Skrevet 27. januar 2009 #7028 Skrevet 27. januar 2009 Men spørsmålet mitt er da: (Jeg skal legge over muskel) Hvordan var dagene etter operasjon, og forhold til form og hva man kunne gjøre. Jeg er klar over at jeg ikke kan løfte og jeg ser at iffi kan vaske håret sitt selv etter dag 5. Jeg og min datter på 14 år må visst klare dette alene, noe som gjør meg trist, men jeg håper noen kan forsikre meg om at det går bra. Det er vanskelig å si på forhånd hvor mye vondt du kommer til å ha, og hvor mye du kommer til å klare selv de første dagene. Jeg har inntrykk av at dette er veldig, veldig individuelt. Jeg har hørt om de som sier de har høy smerteterskel, la over muskel og allikevel syntes de første dagene var et rent smertehelvete hvor de ikke klarte noenting selv. Og så har jeg hørt om de som la under muskel og nesten ikke syntes det var vondt i det hele tatt. Selv har jeg ganske lav smerteterskel, jeg tåler omtrent ingenting. Men jeg opplevde smertene som mindre enn jeg hadde ventet, og er ganske fornøyd med at det ikke var verre enn som så. Vondt var det uansett, men jeg hadde som sagt forventet at det skulle være verre. Datteren din på 14 år må da kunne hjelpe deg med det du ikke klarer selv? De første dagene gjorde det veldig vondt å løfte ting, og jo tyngre de var desto verre var det. Har hørt at man ikke bør løfte tyngre enn 1 kg den første uken, men jeg opplevde at det var vondt å løfte mye lettere ting enn det. Var også veldig vanskelig å skulle strekke seg etter ting. Kjøkkenhyller i hodehøyde kunne like gjerne vært 10 meter opp. Etter 6 dager får jeg fortsatt helst hjelp til sånne ting, siden det ikke er særlig behagelig å strekke armene mer enn nødvendig. Lurer på om jeg er i form til å sitte 2 timer på tog dagen etter operasjonen..... noen som kan svare på det? Jeg hadde sikkert klart det dagen etter operasjonen om det var livsnødvendig, men helst hadde jeg prøvd å unngå det. Bare det å gå kan gjøre ganske vondt, og skal du ta tog må du jo nesten gå noen meter av og på og inne på toget. Det kan også riste en del, og det er ikke særlig behagelig like etter operasjonen. Sitte i en bil som bremser og girer litt er ille nok, og tog kan vel være verre enn det. Det er sikkert ikke noe i veien for det om du føler deg i form til det når dagen kommer, men ikke regn med det. Lykke til
*MEDUSA* Skrevet 27. januar 2009 #7029 Skrevet 27. januar 2009 (endret) Da fikk jeg telefon fra Klinikk Stokkan om at de hadde fått en avbestilling i morgen og om jeg ville ha den!? JA jeg skal opereres i morgen! MEN barnefar(vi er ikke sammen) Har gått tilbake på det han lovte så han vil ikke være over her og passe sønnen sin, og heller ikke være her og hjelpe meg, kun hente og bringe i barnehagen eller må gutten være hos han! Forbanna XXXX sier jeg bare! *rasende* Men spørsmålet mitt er da: (Jeg skal legge over muskel) Hvordan var dagene etter operasjon, og forhold til form og hva man kunne gjøre. Jeg er klar over at jeg ikke kan løfte og jeg ser at iffi kan vaske håret sitt selv etter dag 5. Jeg og min datter på 14 år må visst klare dette alene, noe som gjør meg trist, men jeg håper noen kan forsikre meg om at det går bra. Det værste er jo om lillegutt våkner om natta, for da er jeg jo hjelpesløs i og for seg.... Håper noen kan gi meg noen råd her, for jeg sitter her med klump i magen og ble plutselig i tvil om alt..... PS! Sorry Lapez at jeg sniker i køen Kan ikke gutten bo hos faren noen dager? Og så må jo datteren din kunne hjelpe deg om natten om det skulle være noe, hun er jo snart voksen Du kan ikke løfte noen ting (annet enn kaffekoppen og brødskiven) de første dagene, eller ta armene over hodet. For best resultat selvfølgelig. Jeg klarte meg veldig godt alene, hadde ikke vondt annet enn når jeg reiste meg.. med følelsen av at puppene falt i gulvet å måtte holde på de Jeg lå og satt veldig høyt så jeg slapp å ta i når jeg skulle reise meg og det hjap veldig. Jeg spiste ikke smertestillende heller, kun en den første natta for jeg trodde det skulle bli vondt (la over muskel, med lokalbedøvelse). Jeg vasket håret selv etter 2 dager, bøyde meg frem over badekaret og såpte inn å skyllet, så slapp jeg å løfte armene høyt. Så dusjet jeg resten av kroppen etterpå Tog tur hadde sikkert gått greit dagen etter for meg også, jeg reiste til Spania tre dager etter op og det gikk helt fint. Jeg var kansje veldig heldig og der er stor variasjon ute å går Mange sier de hadde heller reist med fly/bil/tog samme dag som op enn å vente til dagen etterpå, siden mange opplever dag 2 som verst. Men ønsker deg lykke til og dere alle andre også Endret 27. januar 2009 av *MEDUSA*
broadwaygirl Skrevet 27. januar 2009 #7030 Skrevet 27. januar 2009 Jeg sover ikke bare på ryggen lenger :D Begynte vel å sove på siden igjen etter ca fire uker. Sov veldig forsiktig de første dagene og tok det litt etter litt, men nå sover jeg ganske bra på siden. Jeg er ikke en magesover, så det er bare ryggen og siden jeg sover på, så jeg slipper å være redd for å smashe puppene hehe... Skal sies at jeg enda sover med sportsbhen. Vet ikke når jeg tør å være uten den, men det er jo ikke farlig å ha den på og den plager meg ikke, så da er jo alt bare bra Siden jeg har en jobb hvor jeg ikke trenger å kle meg så fint, så blir jeg å bruke sportsbhen hele tiden, og kun vanlig bh når jeg skal ha på meg litt finere klær, gå på byen eller noe slikt. Trener jo så mye uansett at det passer meg bra. Er veldig usikker på det å bruke push up. Står så mye rart overalt om den at jeg ikke vet helt hva man skal tro. Er veldig redd for at den skal kunne ødelegge lommen som implantatet ligger i. Som jeg har skjønt det, så tar det flere mnd før den lommen er komplett, men man skulle jo ikke tro at å bruke push up en kveld i ny og ned kan skade. Tror jeg må spørre kirurgen om se hva de mener. Har også arr på undersiden av puppene. Det ene ser veldig bra ut, men det andre forstår jeg meg ikke helt på. Det ser ut som om det er todelt eller noe slik. Kan ikke se en rett linje slik som på det andre arret. Begge arrene er enda klumpete, men jeg regner med det vil jevne seg ut ang det med push up, så står det i de papirene jeg fikk fra legen at etter 4-6uker er jeg 100% tilbake slik jeg var før operasjonen. Burde det kanskje ikke ha stått noe om det hvis jeg måtte unngå å bruke pushup i etc 6mnd. De jeg har vært på etterkontroll hos har ikke kunne gitt meg svar på dette, og vet ikke om det er vits å ringe å mase på kirurgen.
Rødtoppen86 Skrevet 27. januar 2009 #7031 Skrevet 27. januar 2009 Oi oi oi operasjon i morgen Athina Det er jo kjempeflott at du har fått dato imorgen Kommer til å være over før du vet ordet av det. Veldig trist at du har ting du må bekymre deg for når du egentlig bare skal glede/grue deg. Hvis du har en datter på 14 år, så er jeg helt sikker på at hun kan hjelpe deg med det som trengs. Det meste har allerede blitt nevnt her om at du overhodet ikke kan løfte eller strekke deg etter noe de første dagene. Jeg klarte å drikke te fra koppen min og spise av fat og slikt, men jeg var ganske handikappet de tre første dagene. Kunne nok klart mer, men jeg hadde hjelp hele tiden så da lot jeg være å gjøre noe som kunne minne om å være tungt. Dette skal gå så bra så, nå er det din tur til å gjøre noe for deg selv og du fortjener å få hjelp de få dagene du trenger Angående det å ta tog dagen etter i to timer, så er det ikke noe jeg ville gjort, men alle er jo forskjellig. Husker jeg måtte sitte i bilen i ti min til kontroll to dager etter operasjonen og det var ikke så veldig gøy. Måtte ha hjelp til å åpne og lukke dør og ta av og på belte og slikt hehe. Tror du kan overleve på toget, men hvor behagelig det blir vet jeg ikke. Hadde du tatt tog samme dag, så hadde det gått veldig bra pga bedøvelsen. Jeg følte meg i toppform samme dag som jeg opererte hehe Måtte bare være forsiktig og huske på at jeg var nyoperert. Håper du får ordnet det du trenger så du får operert i morgen
broadwaygirl Skrevet 27. januar 2009 #7032 Skrevet 27. januar 2009 Lurer på om jeg er i form til å sitte 2 timer på tog dagen etter operasjonen..... noen som kan svare på det? jeg ville ikke gjort det! Jeg klarte ikke å reise meg opp fra stolen uten hjelp de første dagene engang, ville aldri satt meg på et tog.
Gjest Angelish Skrevet 27. januar 2009 #7033 Skrevet 27. januar 2009 ang det med push up, så står det i de papirene jeg fikk fra legen at etter 4-6uker er jeg 100% tilbake slik jeg var før operasjonen. Burde det kanskje ikke ha stått noe om det hvis jeg måtte unngå å bruke pushup i etc 6mnd. De jeg har vært på etterkontroll hos har ikke kunne gitt meg svar på dette, og vet ikke om det er vits å ringe å mase på kirurgen. I mine papirer stod det også at jeg kunne bruke alle slags bher etter 6 uker. Så regner egentlig med at push up teller da også. Men er usikker likevel og vet ikke om jeg tørr å bruke det enda. mine er 8 uker på torsdag.
Athina^ Skrevet 27. januar 2009 #7034 Skrevet 27. januar 2009 Kan ikke gutten bo hos faren noen dager? Og så må jo datteren din kunne hjelpe deg om natten om det skulle være noe, hun er jo snart voksen Du kan ikke løfte noen ting (annet enn kaffekoppen og brødskiven) de første dagene, eller ta armene over hodet. For best resultat selvfølgelig. Jeg klarte meg veldig godt alene, hadde ikke vondt annet enn når jeg reiste meg.. med følelsen av at puppene falt i gulvet å måtte holde på de Jeg lå og satt veldig høyt så jeg slapp å ta i når jeg skulle reise meg og det hjap veldig. Jeg spiste ikke smertestillende heller, kun en den første natta for jeg trodde det skulle bli vondt (la over muskel, med lokalbedøvelse). Jeg vasket håret selv etter 2 dager, bøyde meg frem over badekaret og såpte inn å skyllet, så slapp jeg å løfte armene høyt. Så dusjet jeg resten av kroppen etterpå Tog tur hadde sikkert gått greit dagen etter for meg også, jeg reiste til Spania tre dager etter op og det gikk helt fint. Jeg var kansje veldig heldig og der er stor variasjon ute å går Mange sier de hadde heller reist med fly/bil/tog samme dag som op enn å vente til dagen etterpå, siden mange opplever dag 2 som verst. Men ønsker deg lykke til og dere alle andre også Takk for alle informative svar og lykkeønskninger *MEDUSA* Nå ble jeg veldig beroliget, for du er den eneste her inne tror jeg som har lagt over muskel og det er det jeg må samenligne med. Og det du skriver fikk meg til å puste litt lettere. Men som du sier det er individuelt, og jeg håper jeg er så heldig som deg Gutten skal til pappa'n i allefall til fredag så da får jeg ro og bare slappe av. Hadde vært kurant å hatt han borte lengre, men siden han bare er 1 år og ikke har vært borte mer enn 1 helg før så vil jeg ikke gjøre han utrygg på noen måte. Hans verden skal ikke snus opp ned på grunn av dette Datteren min har motvillig sagt at hun skal hjelpe meg, så det går greit. Får vel bruke noen smøremidler etterhvert tenker jeg Kunne du dusje så fort? Kan man ta av bh'n og dusje over sårene? Eller mente du bare at du sto med bh'en og dusjet armer, og ben å sånn? Begynner å glede meg nå for det har egentlig vært litt uvirkelig siden det har gått så fort. Bare tanken på at jeg snart må ta meg en dusj og pillene er helt merkelig! Så på bh'en min og tenke at dæven det er siste gang(håper jeg) at jeg bruker deg! *ler* Wow kun 15 timer igjen, himmel og hav :-)
broadwaygirl Skrevet 27. januar 2009 #7035 Skrevet 27. januar 2009 I mine papirer stod det også at jeg kunne bruke alle slags bher etter 6 uker. Så regner egentlig med at push up teller da også. Men er usikker likevel og vet ikke om jeg tørr å bruke det enda. mine er 8 uker på torsdag. Får vel bare kjenne litt på det:) Når jeg føler meg klar for bruke vanlig bh. Har tatt litt tid å bli vant til dem, men nå går det kjempe fint:) En annen ting jeg lurer litt på, er at mine er ennå litt "harde" på den måten at de ikke rikker seg selv om jeg rister litt på overkroppen, dine som er 8uker straks, har de blitt enda mer naturlig? Sånn som jeg ser det nå så kunne jeg ikke brukt push up fordi puppene ikke hadde rørt seg av flekken:P
Rødtoppen86 Skrevet 27. januar 2009 #7036 Skrevet 27. januar 2009 Athina: Jeg kunne dusje helt vanlig etter fire dager. Hadde sånne store plaster/bandasjegreier på over tapen og de fikk jeg ta av etter disse fire dagene når jeg kunne dusje. Vasket ikke under puppene, men bare lot vannet renne nedover, og sørget for at tapen tørket skikkelig før jeg tok på bhen igjen. Husker det var veldig skummelt å ha den av, måtte liksom holde puppene selv om de egentlig holdt seg selv Broadwaygirl: Mine pupper blir seks uker på torsdag og de har vel såvidt begynt å bevege seg igjen hehe... Det er nesten slik at de fortsatt holder seg selv på plass enda, men det blir bedre og bedre merker jeg. Går rundt og venter på at de skal røre på seg igjen så jeg har bruk for vanlig bh jeg og Som du sier, så ville ikke en push up gjort så veldig mye for meg akkurat nå.
*MEDUSA* Skrevet 27. januar 2009 #7037 Skrevet 27. januar 2009 Kunne du dusje så fort? Kan man ta av bh'n og dusje over sårene? Eller mente du bare at du sto med bh'en og dusjet armer, og ben å sånn? Jeg opererte onsdag og var på kontroll fredag, siden jeg skulle reise utenlands. Jeg fikk da teip over arrene og de sa det kunne dusjes Men kommer på nå at jeg dusjet ikke før lørdag. Begynner å bli glemsk (håper det ikke skyldes silikonen) Men det er jo 9 mnd siden nå Bare husk som nevnt ovenfor å tørke tapen før bh tas på, så det ikke blir fukt under. Jeg sto med hårføner på svak varme og så sikkert veldig smart ut Men dette varierer jo også fra klinikk til klinikk, noen må gå i fem dager noen i fire o.s.v. Masse lykke til, dette går strålende .)
Gjest Angelish Skrevet 27. januar 2009 #7038 Skrevet 27. januar 2009 Får vel bare kjenne litt på det:) Når jeg føler meg klar for bruke vanlig bh. Har tatt litt tid å bli vant til dem, men nå går det kjempe fint:) En annen ting jeg lurer litt på, er at mine er ennå litt "harde" på den måten at de ikke rikker seg selv om jeg rister litt på overkroppen, dine som er 8uker straks, har de blitt enda mer naturlig? Sånn som jeg ser det nå så kunne jeg ikke brukt push up fordi puppene ikke hadde rørt seg av flekken:P Mine er myke som bare det, og samboern min sier at når han klemmer på de så kan han ikke kjenne det er silikon i dem. når jeg klemmer de sammen flytter de seg og jeg får en NYYYDELIG kløft :D Men har ikke fått meg til å bruke vanlig bh enda. Tiihii. skal prøve meg litt til helga og kjenne hvordan det føles.
saltpute Skrevet 27. januar 2009 #7039 Skrevet 27. januar 2009 er d noen her som har lagt inn fra 200-290cc under muskelen som har lyst å sende meg bilder? jeg skal ha d,å jeg er litt redd for at d skal bli for lite:D
Rødtoppen86 Skrevet 27. januar 2009 #7040 Skrevet 27. januar 2009 er d noen her som har lagt inn fra 200-290cc under muskelen som har lyst å sende meg bilder? jeg skal ha d,å jeg er litt redd for at d skal bli for lite:D Jeg har 280cc og 325cc over muskel, men vet ikke om det hjelper deg så mye? Kan godt få se bilder hvis du vil, men det har jo også noe å si hvordan utgangspunktet er både når det gjelder kroppen og puppene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå