Gjest gjesta Skrevet 4. desember 2006 #681 Skrevet 4. desember 2006 Dere som oppererte for en tid tilbake, hvor lenge ventet dere med å starte å trene igjen? jeg har nå ventet 4 uker (de sto ca 6) uten å trene, men nå begynner jeg å bli desperat! pleier å trene 4-5 ganger i uken, så jeg føler nå at musklene svinner henn, hjelper jo heller ikke at jeg går ned i vekt, for da føler jeg i hvertfall at det er muskler som forsvinner... så derfor lurer jeg, kan jeg trene mage og armer (bena får jeg trent litt nå...) eller er det noen komplikasjoner som det er større fare for hvis jeg gjør det... ← Vent i 6 uker du, jeg holdt på å gå på veggene fordi jeg ikke fikk trene, men hvis jeg skulle gjøre det før 6 uker var gått så var det på egen risiko mente kirurgen, og det kunne ha noe å si for resultatet.. Så jeg lot være, og jeg var i overraskende god form.. Gikk bare turer etter 3-4 uker For å holde fettprosenten nogenlunde nede
LostS0ul Skrevet 4. desember 2006 #682 Skrevet 4. desember 2006 Håper alt gikk bra i dag Fergie La oss vite hvordan det gikk når du er i form til å skrive her inne igjen..
mari Skrevet 4. desember 2006 #683 Skrevet 4. desember 2006 Vent i 6 uker du, jeg holdt på å gå på veggene fordi jeg ikke fikk trene, men hvis jeg skulle gjøre det før 6 uker var gått så var det på egen risiko mente kirurgen, og det kunne ha noe å si for resultatet.. Så jeg lot være, og jeg var i overraskende god form.. Gikk bare turer etter 3-4 uker For å holde fettprosenten nogenlunde nede ← da får jeg vel gjøre det da.... begynner å få vondt i bekkenet nå, så det å trene hadde vært bra for kroppen min, for hvis jeg blir liggende med smerte nå før jul, så blir det ikke mye vasking her i huset (selvom mannen er flink til å hjelpe til da....). Men vil jo ikke risikere puppene for resten av livet.. det ville jo vært dumt når man har betalt såpass mye. Klarer vel 2 uker til... sykle står det i brevet jeg fikk med at var greit, men de gangene jeg har prøvd har jeg kjente det veldig godt i det ene brystet, så jeg er litt skeptisk, men skal prøve igjen i dag..
Crianza Skrevet 4. desember 2006 #684 Skrevet 4. desember 2006 Hei Mari. Skjønner frustrasjonen din. Det er godt å trene og man blir nesten litt høy av det. Hvor lenge hadde du forresten skikkelig vondt etter operasjonen din? Håper du ikke plages ille ennå. Jeg gruer meg fælt til min operasjon, men skal bite tennene sammen. Det er absolutt verdt det, men håper det er greit å gå på jobb igjen etter 12 dager. Hva er din erfaring?
LostS0ul Skrevet 4. desember 2006 #685 Skrevet 4. desember 2006 da får jeg vel gjøre det da.... begynner å få vondt i bekkenet nå, så det å trene hadde vært bra for kroppen min, for hvis jeg blir liggende med smerte nå før jul, så blir det ikke mye vasking her i huset (selvom mannen er flink til å hjelpe til da....). Men vil jo ikke risikere puppene for resten av livet.. det ville jo vært dumt når man har betalt såpass mye. Klarer vel 2 uker til... sykle står det i brevet jeg fikk med at var greit, men de gangene jeg har prøvd har jeg kjente det veldig godt i det ene brystet, så jeg er litt skeptisk, men skal prøve igjen i dag.. ← Skjønner at du blir litt utolmodig når du er vant til å trene, men du må bare tenke på at om 2 uker så kan du begynne igjen, og da vet du at du ikke har gjort noe "galt" som vil avgjøre om resultatet blir bra eller ikke.. 2 uker går nok fort skal du se Bedre å la puppene få den tiden de trenger uten trening, enn å angre senere på at du skulle ha venta littegranne til...
Rosa Mirabella Skrevet 5. desember 2006 #686 Skrevet 5. desember 2006 Nå har jeg fått dato på operasjonsdagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er så i skyene 9.januar 2007 legges jeg under kniven, og jeg gleder meg!!
mari Skrevet 5. desember 2006 #688 Skrevet 5. desember 2006 Hei Mari. Skjønner frustrasjonen din. Det er godt å trene og man blir nesten litt høy av det. Hvor lenge hadde du forresten skikkelig vondt etter operasjonen din? Håper du ikke plages ille ennå. Jeg gruer meg fælt til min operasjon, men skal bite tennene sammen. Det er absolutt verdt det, men håper det er greit å gå på jobb igjen etter 12 dager. Hva er din erfaring? ← Hei Crizana. Jeg hadde skikkelig vondt ca en uke, og begynte å jobbe etter 6 dager, det gikk greit, men var veldig glad for de smertestillende jeg hadde, det gjorde det veldig mye lettere å komme gjennom arbeidsdagen. Hadde nok ikke hatt noe i mot å ha 12 dager fri, men siden jeg akkurat har begynt å jobbe og ikke har krav på betalt under ferie, så var det greit å ta bare 4 dager. Det som er kjipt med å ta 12 dager fri, er jo at du får mindre ferie siden... og du klarer deg fint med 1 uke med mindre du har hardt fysisk arbeid. Går jo ann å gå for en mellom ting kanksje? Det gjør nok vondere å ta under muskelen enn over, men man har jo ikke noe å sammenligne med, og vondt gjør det nok uansett (jeg tok også under). Tror det at legen som fortalte meg at det kom til å gjøre veldig mye vondere, bidro til at jeg syntes mer synd på meg selv Det begynte ikke å gjøre vondt før jeg var hjemme igjen, men turen hjem er jo forsåvindt ganske blurry, så det er jo mulig det gjorde vondt uten at jeg husker det Jeg la inn 400 cc under muskel, høy profil, og de ser ikke veldig store ut, min mor så meg for første gang lørdag, og det første hun sier til meg ; " de ser ikke store ut", husk at de blir ganske mye mindre når den legges under muskelen. jeg aner ikke hvilken størelse jeg blir nå da, siden jeg ikke kan prøve bh'er med spiler ennå, men regner med at jeg nok blir en 65 E eller F (ganske tynn rundt livet, tilsvarer 75 C-D) så det blir spennede! jeg skal i hvertfall en tur og prøve bh'er 19 desember (6 uker etter operasjonen :-D ) var 65 D før (=75 B), men meste parten var jo bare hud som fylte opp bhen...
Saeria Skrevet 5. desember 2006 #689 Skrevet 5. desember 2006 Under muskelen er vondere og har lengre rekonvalesenstid. Innleggene "forsvinner" litt og, så da legger en gjerne inn litt større. Så tar det litt lenger tid før protesene "setter seg". Dvs. at de ligger gjerne litt høyt i begynnelsen frem til musklene får tilpasset seg protesene og slapper av mer.
Gjest Fruktfat Skrevet 5. desember 2006 #690 Skrevet 5. desember 2006 Jeg la inn 400 cc under muskel, høy profil, og de ser ikke veldig store ut← jeg kan fortelle at mine -jeg la inn 350 over muskel- "kom ut" etterhvert, og DA ble det noe helt annet... men nå hadde jeg ikke noe særlig pupper fra før, og heller ikke noe overflødig hud, så de var veldig klemt inn. tok lang tid før jeg så resultatet. rett etter operasjonen da jeg fortsatt hadde bandasje så de ikke noe særlig større ut enn før operasjonen. tror nok også det er forskjell på om man har fått barn/ammet eller ei. så et program om brystoperasjoner og der fortalte kirurgen at det er lettere å legge inn på de som har ammet/fått barn, for der er formen satt, det er mer plass og mer hud. jeg synes også kanskje det ser mer naturlig ut på de som har fått barn. sammenlignet med søsteren til sambo som har tre barn, hennes falt fortere ned enn mine, mine strutter mer fortsatt, og jeg synes det ser mer naturlig ut på henne.
Rosa Mirabella Skrevet 6. desember 2006 #691 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er så spent på hvordan det går med Fergie!
Fergie Skrevet 6. desember 2006 #692 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er så spent på hvordan det går med Fergie! ← Hei Rosa Mirabelle! Jeg har ikke helt vært i stand til å svare før nå. Har hatt så forferdelig vondt. Har ganske vondt ennå. Men det begynner å bli bedre nå!!! Operasjonen gikk visst kjempe fint. Jeg husker ingenting etter at jeg hadde lagt meg på operasjonsbordet. Og de gjorde i stand alt, jeg fikk varmepledd på meg, både på armene og på kroppen. Og så kom anestesilegen Morten. Og så forsvant jeg! Jeg våknet litt opp når de skulle flytte meg fra operasjonsbordet, og til sengen. Da husker jeg at jeg tenkte: skal de ikke operere snart? (Og da var jeg ferdi ) Da syntes jeg ikke at de såg noe større ut. Men var jo fremdeles godt dopa da!!! Men når min mann kom inn til meg etter operasjonen, såg jeg at de var blitt større. Var litt mer våken da!! Men jeg er utrolig heldig som har verdens snilleste og goeste mann, han satt på venterommet fra ett til kl halv seks!! Rett før jeg skulle reise hjem fikk jeg kjeks og brus! Fikk Urge brus. Den var fantastisk å drikke når man er litt kvalm, og har vond smak i munnen. Jeg fikk i hvert fall utrolig grusom smak i munnen etter operasjonen. Kanskje narkosen som gjorde det.. vet ikke... Så sov jeg visst i 2 timer, så jeg hadde nok sovet av meg mye av narkosen. For turen hjem var grusom. Den føltes uendelig lang. Hver eneste hump gjorde utrolig vondt. Uff... Gratulerer med operasjonstimen.. Hva kom dere frem til at du skulle ha? Hvor mye? Fergie!
Crianza Skrevet 6. desember 2006 #694 Skrevet 6. desember 2006 Gratulerer så masse med dine 2 nye fordeler Fergie. Så flott å høre at alt har gått bra. Håper smertene dine roer seg etterhvert nå, og at det hjelper godt med smertestillende. Hvor lenge skal du være hjemme og ta livet helt med ro etter operasjonen? Slapp av og forsøk og "kose" deg som best du kan nå, Fergie. Etter en ukes tid er du nok veldig mye bedre, og resultatet ditt er jo verd alle pinsler! Det er ikke verdt det å gå rundt et helt liv å være misfornøyd med puppene, når det er så enkelt å gjøre noe med det - og føle seg bedre med seg selv Jeg gruer meg forresten skikkelig til smertene etter operasjonen, men man må bare tenke positivt og fokusere på at de går over - men at de nye brystene skal jeg ha der leeeeenge. Og enda lengre enn det. Jeg har født barn og har nok god plass til protesene, selv om puppene ikke er veldig slappe akkurat. Får håpe det er positivt. Må også si at jeg gleder meg vanvittig til mine nye pupper er på plass og jeg kan gå i spile-bh igjen. Og handle flotte topper.
mari Skrevet 6. desember 2006 #695 Skrevet 6. desember 2006 Gratulerer Fergie! Smertene blir veldig mye bedre om ikke så lenge. Å nyse har vært et stort problem, så jeg har gjort alt for å ikke gjøre det, men i dag, 4 uker og 1 dag etter tok jeg meg i å nyse, og det gjorde ikke vondt Jeg gleder meg også til å handle bher nå, bare 13 dager igjen (og ja jeg har nedtelling på kalenderen ja ) tenk så gøy det skal bli å gå i undertøysforetninger å kjøpe undertøy, og faktisk føle seg sexy i det (og ikke som i mitt tilfelle før, føle at man stappet bhen med huden som ble igjen da puppene forsvant...). Mannen og jeg skal på bh date 19 da blir barna satt bort og jeg skal finne min nye str. og så skal det handles på figleaves.com, jeg har allerede sett meg ut en del sett :-D
LostS0ul Skrevet 7. desember 2006 #696 Skrevet 7. desember 2006 Heisann... nå har jeh fått operasjonsdato!! 14.desember.. iiih bare en uke til.. Gleder meg noe helt sinnsykt, men har vært litt usikker på størrelsen da... Han ville legge 300cc vanlige runde over muskel, men jeg kunne tenke meg bittelitt større, men da måtte jeg opp i høyprofil proteser og da ble de veldig store og han mente at formen på høyprofil ikke var noe pen. At det da ville være trillrunde og få en brå overgang...... Noen her som har tatt høyprofil som vil sende bilde? er så utrolig usikker på hva jeg skal ta... vil ikke angre på at jeg tok for lite...
Fergie Skrevet 7. desember 2006 #697 Skrevet 7. desember 2006 Tusen takk alle sammen!!! Jeg skal i hvert fall være hjemme denne uken, så får vi se hvordan jeg er. På mandag skal jeg ta av teipen.. gleder meg masse! Det strammer sånn. Har også forferdelig vondt i skuldrene. Stroppene strammer sånn. Det blir deilig når jeg kan ta av meg denne bh:en.. Men jeg er mye bedre idag enn igår. Så det skjer da en fremgang!!! Nyse det har jeg ikke gjort ennå.. Men gruer meg til det eventuelt skjer.. Men å le er helt forferdelig.. Det gjør vanvittig vondt!!! :cry:
Fergie Skrevet 7. desember 2006 #698 Skrevet 7. desember 2006 Heisann... nå har jeh fått operasjonsdato!! 14.desember.. iiih bare en uke til.. Gleder meg noe helt sinnsykt, men har vært litt usikker på størrelsen da... Han ville legge 300cc vanlige runde over muskel, men jeg kunne tenke meg bittelitt større, men da måtte jeg opp i høyprofil proteser og da ble de veldig store og han mente at formen på høyprofil ikke var noe pen. At det da ville være trillrunde og få en brå overgang...... Noen her som har tatt høyprofil som vil sende bilde? er så utrolig usikker på hva jeg skal ta... vil ikke angre på at jeg tok for lite... ← Gratulerer med operasjonsdagen.. En uke til ja!! Du skal i narkose eller? Legen min satte egentlig opp at jeg skulle ha 335cc. Men jeg ville ha de litt større, er dumt å betale 34000,- for noe du angrer på at du ikke tok mer. Så nå har jeg 370cc. Men mine er anatomiske. Og den formen vil de alltid holde. De er visst de eneste silikon protesene som er godkjendt i USA! Men du har vel ikke så mye tid på deg å forandre mening! Så hvis du er litt usikker på størrelsen. Så ville jeg anbefalt deg å snakke med legen igjen. Og eventuelt ta nye mål! Du skal jo tross alt leve med disse.
Rosa Mirabella Skrevet 7. desember 2006 #699 Skrevet 7. desember 2006 Gratuerer Fergie Jeg var nede på klinikken i dag, og fikk prøve ulike protesestr om igjen. legen sa at protesene ville vise godt på meg hvis jeg tok over 240, fordi jeg har så små bryst i utgangspunktet. Dessuten har jeg ikke hofter eller former generelt, her en ganske rett kropp. Så selv om 260 og 280 protesene så fristende ut når jeg hadde bh og topp over, så vil jeg ikke ta mer enn 240, som var legens anbefaling. og jeg så veldig godt hva han mente, når han sa det. Protesene som var større enn 240 var mye større enn brystene mine i omriss, så da ville mye av kanten på brystene bare være silikon med hud på Så jeg har slått meg til ro med 240. Så kan jeg heller evt legge inn litt mer, etter fødsler og amming som sikkert kommer etterhvert og dessuten vil jeg jo etterhvert få litt mer kjøtt på bena, så da kan jeg ha større uten at det ser påfallende ut. Men jeg angrer ikke på at jeg dro ned ekstra, var litt trygt å se hvor mye de faktisk brydde seg. og var fint å prøve foran speil i ro og fred. nå kommer jeg iallfall ikke til å angre gleder meg veeeeeeeeeeeeeeldig!!! 9.jan er dagen
Fergie Skrevet 7. desember 2006 #700 Skrevet 7. desember 2006 Gratuerer Fergie Men jeg angrer ikke på at jeg dro ned ekstra, var litt trygt å se hvor mye de faktisk brydde seg. og var fint å prøve foran speil i ro og fred. nå kommer jeg iallfall ikke til å angre gleder meg veeeeeeeeeeeeeeldig!!! 9.jan er dagen ← Tusen takk!!! Og gratulerer igjen med operasjonsdagen!!! Det er mye bedre å ha vært og snakket med de en gang for mye enn en gang for lite!!! Det legen min sa til meg angående det at jeg ville ha en større protese. Det var det at han sa at det var ikke (Jeg skulle egentlig ha 335cc men har nå 370cc) det som ville utgjøre om de ble for små eller for store! Men det er selvsagt ditt valg hva du vil ha. MEN, det er IKKE noe deilig nå etter operasjonen. Så hvis du vet selv nå,, at du muligens synes de blir for små. Så bør du tenke dag godt om!!! For det gjør VONDT etterpå!!! Nå er jeg på dag 4, og jeg må fremdeles bruke smertestillende jevnlig. (Må forresten ta en snart nå!! ) Men jeg tok under muskelen, og det sier de jo er verre. Hva var det du skullle ha? Nå gleder jeg meg veldig til mandag!!! Tapen gjør det veldig stivt. Fergie!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå