Athina^ Skrevet 13. januar 2009 #6841 Skrevet 13. januar 2009 Haha, så morsomt! Jeg ble spurt om å komme 13.30 først, men må ha det senest mulig pga studiet. Så det ble en time senere. Jeg er 75A nå og har kjøpt en BH i 75D og vil gjerne fylle ut den så godt jeg kan:) Aner ikke i forhold til størrelse på innlegg, tenkte det var like greit å ta det på konsultasjonen og heller prøve meg litt frem på egenhånd etterpå. Føler meg litt tryggere nå som du skal gjøre det der også. Får se hva inntrykket mitt av Anne blir:) Jeg tror ikke jeg har tid til å gjennomgå operasjon og det som følger før i starten på juni siden jeg er ferdig med studiet da. Men får se, kanskje det dukker opp en friuke eller to i løpet av våren:) Uansett greit å ha 2 mnd bort fra studier også. Må si jeg er litt utålmodig siden det er så lenge til:p Jeg er egentlig spent på om hun har operert seg selv, jeg:p Jeg har bare fortalt det til kjæresten så det blir han som må hjelpe og dulle med meg;) Resten av familien får vite det etterpå slik at de ser at det går fint an og ikke bare tror det er noe glamourmodellene og kjendiser gjør, noe jeg trodde først:p Gleder meg til å sammenligne inntrykk;) Nå er jeg hjemme fra Stokkan, og jeg er ikke mye klokere egentlig, kjentes ut som hun hadde det travelt eller komfortabel kanskje med at jeg hadde lest masse osv. Når jeg spurte om hvilket innlegg de kom til å bruke fikk jeg til svar: Det finner ut under operasjonen. Jeg spurte: hvilken str?: Det finner vi ut under..... Vel jeg skal ha en full C sa jeg og står det mellom 380 og 420 så tar du å bruker 420! For jeg vil ikke angre i ettekant. Og vips satt jeg der med en resept i handa og operasjonsdato den 25 februar. Snakket lite om komplikasjoner, hvordan jeg ville få det etterpå, hvordan jeg best skulle ta vare på meg etterpå og hvilke klær jeg burde bruke osv. Jeg er på ingen måte avskrekket for hun var en kjempe hyggelig dame, og jeg er jo også voksen så jeg er kanskje i en litt annen situasjon... var bare en tanke....vetta faen jeg *ler* Men hun resepsjonisten satte meg opp på ventelisten slik at hvis de får avbestillinger så kommer jeg inn før og det håper jeg virkelig slik at de siger med og blir 'bra' til jeg skal til syden, pluss at jeg får gjort det før jeg skal begynne å jobbe igjen. Hvordan var din konsultasjon? Hva kom dere frem til, hvilken str, hvilket inntrykk fikk du osv Broadwaygirl: Gratulerer med tvillingene!
frkleo Skrevet 13. januar 2009 #6842 Skrevet 13. januar 2009 Nå er jeg hjemme fra Stokkan, og jeg er ikke mye klokere egentlig, kjentes ut som hun hadde det travelt eller komfortabel kanskje med at jeg hadde lest masse osv. Når jeg spurte om hvilket innlegg de kom til å bruke fikk jeg til svar: Det finner ut under operasjonen. Jeg spurte: hvilken str?: Det finner vi ut under..... Vel jeg skal ha en full C sa jeg og står det mellom 380 og 420 så tar du å bruker 420! For jeg vil ikke angre i ettekant. Og vips satt jeg der med en resept i handa og operasjonsdato den 25 februar. Snakket lite om komplikasjoner, hvordan jeg ville få det etterpå, hvordan jeg best skulle ta vare på meg etterpå og hvilke klær jeg burde bruke osv. Jeg er på ingen måte avskrekket for hun var en kjempe hyggelig dame, og jeg er jo også voksen så jeg er kanskje i en litt annen situasjon... var bare en tanke....vetta faen jeg *ler* Men hun resepsjonisten satte meg opp på ventelisten slik at hvis de får avbestillinger så kommer jeg inn før og det håper jeg virkelig slik at de siger med og blir 'bra' til jeg skal til syden, pluss at jeg får gjort det før jeg skal begynne å jobbe igjen. Hvordan var din konsultasjon? Hva kom dere frem til, hvilken str, hvilket inntrykk fikk du osv Broadwaygirl: Gratulerer med tvillingene! Jeg skrev sikkert akkurat samtidig som deg, så jeg har svart før deg:) Fikk du vite noe om snitt? Ble litt overrasket over at hun bruker å ta det gjennom brystvorten, men siden jeg ikke har noe heng i brystene fra før er det like greit. Ulempen er at jeg lettere kan miste følelsen, men jeg syns ikke jeg er så følsom fra før, så det gjør ikke så mye:) Jeg fikk vite ganske mye, men det var vel mer fordi jeg ikke var fast bestemt på å bestille time. Jeg skal se det litt an først når jeg har tid. Jeg hadde også skrevet opp en del punkter jeg ville ha svar på. Håper du får operasjonen så fort som mulig, greit å kunne følge med hvordan du opplever det under og etterpå
Athina^ Skrevet 13. januar 2009 #6843 Skrevet 13. januar 2009 frkleo: Hehe skrev samtidig vi Så flott at du hadde en bra time og at du vet at det er der du vil gjøre det! Da har du kommet langt, og jeg er kjempeglad på dine vegne Jeg sitter igjen med det samme inntrykket som deg av hvordan hun var og om tankegangen rundt det. Jeg hadde jo også lest mye før, for det er ikke noe jeg gjør som ett innfall, det er godt gjennomtenkt og planlagt. Men jeg følte meg velkommen og hun strakk i huden og tegnet og fortalte at brystvorten vil bli på midten av implantatet slik at man får ikke sånne undeøre bryst som jeg har sett mange av på breastimplants411.com. Noe annet jeg sa var at jeg ville at det skulle se naturlig ut og at brystene satt sammen ikke peket i hytt og gæver og at det var 5 cm mellom dem! Det gikk på implantat str sa hu så det var ikke noe problem. Gikk også på hvordan de laget lommen for det :-) Sa også at jeg ville ikke bli noen Pamela så vel stoppet på 420 uansett om jeg fikk plass til mer, og det var hun enig i, for mer blir også fremtungt og det gidder jeg ikke å ha. Fikk en god følelse av at brystene vil bli som jeg vil ha dem. Skal printe ut noen bilder før opr.dagen og ta de med meg slik at hun skjønner hva jeg snakker om og at jeg vet at hun skjønner hva jeg snakker om ÅÅÅÅÅ jeg gleder meg til å få tvillingene mine hjem!
Athina^ Skrevet 13. januar 2009 #6844 Skrevet 13. januar 2009 Jeg skrev sikkert akkurat samtidig som deg, så jeg har svart før deg:) Fikk du vite noe om snitt? Ble litt overrasket over at hun bruker å ta det gjennom brystvorten, men siden jeg ikke har noe heng i brystene fra før er det like greit. Ulempen er at jeg lettere kan miste følelsen, men jeg syns ikke jeg er så følsom fra før, så det gjør ikke så mye:) Jeg fikk vite ganske mye, men det var vel mer fordi jeg ikke var fast bestemt på å bestille time. Jeg skal se det litt an først når jeg har tid. Jeg hadde også skrevet opp en del punkter jeg ville ha svar på. Håper du får operasjonen så fort som mulig, greit å kunne følge med hvordan du opplever det under og etterpå Hun sa at snittet ble rundt brystvorten, og det er helt fint. Ikke særlig til arr og er heller ikke så følsom når det gjelder dem så det er ikke så farlig om følelsen blir nedsatt. Ja det kan jo være, for jeg ga jo inntrykk med engang at dette skal jeg gjøre så det gikk mer på det på min time, men jeg er helt komfortabel med det altså Men skal faktisk skrive en liste over ting jeg lurer på jeg også å ta med for da blir det ikke glemt i all ståheien i allefall Uff, kan ikke du gå først da, så kan jeg følge deg? Skal være ærlig og ikke skremme deg på noen måte, og popper jeg litt piller så er det vel ikke så gæli. Fødte jo for 1 år siden og jeg husker enda godt hvordan det føltes så jeg skal tenke på det når jeg kjenner etter smertenivå hehe
frkleo Skrevet 13. januar 2009 #6845 Skrevet 13. januar 2009 frkleo: Hehe skrev samtidig vi Så flott at du hadde en bra time og at du vet at det er der du vil gjøre det! Da har du kommet langt, og jeg er kjempeglad på dine vegne Jeg sitter igjen med det samme inntrykket som deg av hvordan hun var og om tankegangen rundt det. Jeg hadde jo også lest mye før, for det er ikke noe jeg gjør som ett innfall, det er godt gjennomtenkt og planlagt. Men jeg følte meg velkommen og hun strakk i huden og tegnet og fortalte at brystvorten vil bli på midten av implantatet slik at man får ikke sånne undeøre bryst som jeg har sett mange av på breastimplants411.com. Noe annet jeg sa var at jeg ville at det skulle se naturlig ut og at brystene satt sammen ikke peket i hytt og gæver og at det var 5 cm mellom dem! Det gikk på implantat str sa hu så det var ikke noe problem. Gikk også på hvordan de laget lommen for det :-) Sa også at jeg ville ikke bli noen Pamela så vel stoppet på 420 uansett om jeg fikk plass til mer, og det var hun enig i, for mer blir også fremtungt og det gidder jeg ikke å ha. Fikk en god følelse av at brystene vil bli som jeg vil ha dem. Skal printe ut noen bilder før opr.dagen og ta de med meg slik at hun skjønner hva jeg snakker om og at jeg vet at hun skjønner hva jeg snakker om ÅÅÅÅÅ jeg gleder meg til å få tvillingene mine hjem! Hun nevnte det med at brystvortene skulle være på midten og et eller annet med at brystene mine ikke gikk helt ut til siden av brystkassen, men det skulle vi gjøre noe med..eller noe at det ikke hadde noe å si? Hang ikke helt med her må jeg innrømme. Jeg sa også at jeg ikke ville ha så store at det var noe ekstremt unaturlig og alt for mye... Jeg syns det er utrolig praktisk med små pupper i forhold til at jeg er så aktiv som jeg er, men ulempen er at jeg ikke har så mye å strutte med når jeg trenger det:p Så størst mulig, men ikke Pamela;) Enig med deg der:) Gleder meg jeg og:D
frkleo Skrevet 13. januar 2009 #6846 Skrevet 13. januar 2009 Hun sa at snittet ble rundt brystvorten, og det er helt fint. Ikke særlig til arr og er heller ikke så følsom når det gjelder dem så det er ikke så farlig om følelsen blir nedsatt. Ja det kan jo være, for jeg ga jo inntrykk med engang at dette skal jeg gjøre så det gikk mer på det på min time, men jeg er helt komfortabel med det altså Men skal faktisk skrive en liste over ting jeg lurer på jeg også å ta med for da blir det ikke glemt i all ståheien i allefall Uff, kan ikke du gå først da, så kan jeg følge deg? Skal være ærlig og ikke skremme deg på noen måte, og popper jeg litt piller så er det vel ikke så gæli. Fødte jo for 1 år siden og jeg husker enda godt hvordan det føltes så jeg skal tenke på det når jeg kjenner etter smertenivå hehe Er det ikke ei som har operasjon hos Klinikk Stokkan nå snart? Du får jo en å følge etter i såfall:) Jeg har lest mange historier både her inne og på et amerikansk forum, folk er veldig forskjellig i forhold til smerter. Noen er jo i full jobb etter en dag! Mens andre har smerter og ubehag lengre. For all del ikke ha på deg slikehanskene for min del:p Jo verre jeg er forberedt på å få det, jo bedre blir det jo når jeg innser at det ikke er såååå ille likevel. Jeg bruker sjelden smertestillende, så jeg blir totaldopet etter én paracet:s Greit det da, så slipper jeg å ta så mye i slengen. Hun sa forresten at det ikke var behov for så mye fravær om jeg vurderte å gjøre det før skolen er ferdig. Men jeg kan ikke ha mye fravær før jeg henger tre år etterpå, så jeg vurderer å få det til rett før påskeferien eller før sommeren. Jeg får se hvordan det går med dere to som skal i ilden først;)
Athina^ Skrevet 13. januar 2009 #6847 Skrevet 13. januar 2009 Er det ikke ei som har operasjon hos Klinikk Stokkan nå snart? Du får jo en å følge etter i såfall:) Jeg har lest mange historier både her inne og på et amerikansk forum, folk er veldig forskjellig i forhold til smerter. Noen er jo i full jobb etter en dag! Mens andre har smerter og ubehag lengre. For all del ikke ha på deg slikehanskene for min del:p Jo verre jeg er forberedt på å få det, jo bedre blir det jo når jeg innser at det ikke er såååå ille likevel. Jeg bruker sjelden smertestillende, så jeg blir totaldopet etter én paracet:s Greit det da, så slipper jeg å ta så mye i slengen. Hun sa forresten at det ikke var behov for så mye fravær om jeg vurderte å gjøre det før skolen er ferdig. Men jeg kan ikke ha mye fravær før jeg henger tre år etterpå, så jeg vurderer å få det til rett før påskeferien eller før sommeren. Jeg får se hvordan det går med dere to som skal i ilden først;) Vel du skal nå få oppdateringer fra meg i allefall og lapez skal inn om 8 dager så vi får sammenligne med henne :-) Jeg fyllte opp 2 brødposer med 400 ml vann(400 gr) Og vettu på min kropp som er så høy(176 cm/67 kg) og har så bred brystkasse(80 cm, noen bh'er 85) så fyller faktisk ikke jeg opp amme-bh'n(uten spiler og innlegg) min som er en C! Og når jeg går her rundt med genser så ser man nesten ikke brystene så jeg skal få dem til å prøve 470 for å teste ut hvordan det vil se ut på meg for som det er nå med 400 ml så er jeg en stor B eller veldig liten C og tro meg det vil jeg ikke ha! Glad jeg prøvde dette i allefall...... Jeg anbefaler deg å gjøre det samme, er noe helt annet enn med ris for det blir mer naturlig siden risen er så hard.
Tinio Skrevet 14. januar 2009 #6848 Skrevet 14. januar 2009 Broadwaygirl: Gratulerer med nye pupper! Går det bedre med deg nå? Nå har jeg bestemt meg for å bestille konsultasjon hos dr. Bugge jeg også. Er det noen som vet om brystene vil bli helt misfostret etter graviditet og amming hvis man har tatt silikon før man ble gravid? Jeg vet ikke om jeg orker å vente til jeg har fått alle barna jeg vil ha før jeg får lagt inn silikon.. Mener jeg har hørt at hvis brystene er veldig små før brystforstørrelsen, og man ikke legger for mye på seg mens man er gravid etterpå, så vil ikke brystene utvikle så altfor mye heng.. Noen som vet?
frkleo Skrevet 14. januar 2009 #6849 Skrevet 14. januar 2009 Broadwaygirl: Gratulerer med nye pupper! Går det bedre med deg nå? Nå har jeg bestemt meg for å bestille konsultasjon hos dr. Bugge jeg også. Er det noen som vet om brystene vil bli helt misfostret etter graviditet og amming hvis man har tatt silikon før man ble gravid? Jeg vet ikke om jeg orker å vente til jeg har fått alle barna jeg vil ha før jeg får lagt inn silikon.. Mener jeg har hørt at hvis brystene er veldig små før brystforstørrelsen, og man ikke legger for mye på seg mens man er gravid etterpå, så vil ikke brystene utvikle så altfor mye heng.. Noen som vet? Jeg har ingen erfaring selv, men jeg gidder heller ikke vente til jeg har fått alle ungene jeg vil ha. Kirurgen sa til meg i går at de vil endre seg litt, men det varierer. Uansett er det for min del sikkert ti år til jeg er ferdig meg alt som heter barn og amming og da kan det jo være på tide å kanskje bytte uansett:) Jeg tar i hvertfall sjansen i stedet for å ergres i ti år til med det lille jeg har. Du kan jo alltids ta en telefon til kirurgen eller bare spørre på konsultasjonen:)
Athina^ Skrevet 14. januar 2009 #6850 Skrevet 14. januar 2009 Til dere som er operert: Hvilken BH brukte dere etterpå? Er det den, Triumpf Triaction Fitness? Er jo den eneste fra Triumpf som har hemper foran, men jeg synes ikke den var særlig bred under for støtte men men.... er det den dere også har fått anbefalt og brukt?
broadwaygirl Skrevet 14. januar 2009 #6851 Skrevet 14. januar 2009 Broadwaygirl: Gratulerer med nye pupper! Går det bedre med deg nå? Nå har jeg bestemt meg for å bestille konsultasjon hos dr. Bugge jeg også. Er det noen som vet om brystene vil bli helt misfostret etter graviditet og amming hvis man har tatt silikon før man ble gravid? Jeg vet ikke om jeg orker å vente til jeg har fått alle barna jeg vil ha før jeg får lagt inn silikon.. Mener jeg har hørt at hvis brystene er veldig små før brystforstørrelsen, og man ikke legger for mye på seg mens man er gravid etterpå, så vil ikke brystene utvikle så altfor mye heng.. Noen som vet? Jo tusen takk:D Har ikke fått sett på dem ennå da:/ Det er et bra valg å bestilte konsultasjon hos han! Anbefaler på det stekeste, han vet hva han driver med 110%. Vet ikke om han jobber forskjellige steder i landet da. Men jeg var til konsultasjon og opererte meg iallefall på Osebergklinikken på Nøtterøy, like utenfor Tønsberg.
Toffee Skrevet 14. januar 2009 #6852 Skrevet 14. januar 2009 Til dere som er operert: Hvilken BH brukte dere etterpå? Er det den, Triumpf Triaction Fitness? Er jo den eneste fra Triumpf som har hemper foran, men jeg synes ikke den var særlig bred under for støtte men men.... er det den dere også har fått anbefalt og brukt? Jeg fikk med BH fra klinikken, en Triumph Triaction med hemper bak. Den brukte jeg den første uken etter operasjonen, men nå bytter jeg på den og en sportsBH fra Cubus. Spurte sykepleier om dette, og hun sa at selve merke og pris ikke spiller noen rolle, så lenge det er en sportsBH som gir god støtte.
broadwaygirl Skrevet 14. januar 2009 #6853 Skrevet 14. januar 2009 Til dere som er operert: Hvilken BH brukte dere etterpå? Er det den, Triumpf Triaction Fitness? Er jo den eneste fra Triumpf som har hemper foran, men jeg synes ikke den var særlig bred under for støtte men men.... er det den dere også har fått anbefalt og brukt? Jeg bruker Adidas sportsBH uten hemper..Enkel å få på rett etter operasjonen, ikke like enkel å få av seg igjen når man er veldig sår. Så jeg skal nok kjøpe en med hemper. Er det noen andre her som har lagt inn dråpformet proteser? eller er dette noe kun Dr.Bugge driver med.
Athina^ Skrevet 14. januar 2009 #6854 Skrevet 14. januar 2009 Jeg bruker Adidas sportsBH uten hemper..Enkel å få på rett etter operasjonen, ikke like enkel å få av seg igjen når man er veldig sår. Så jeg skal nok kjøpe en med hemper. Er det noen andre her som har lagt inn dråpformet proteser? eller er dette noe kun Dr.Bugge driver med. Ok da vet jeg det, at man kan bruke alt bare det er støtte og for min del hemper foran :-) Men hvordan er formen din og smerten nå? Du er på dag 2 ikke sant? Hva får du til å gjøre i dag som du ikke klarte i går(hva gjør vondt å ikke) og hvordan kan du bruke armene? Følger med deg så jeg vet hvordan og hva jeg kan forvente og hva jeg skal si til vedkommende som skal være her å hjelpe meg :-)
broadwaygirl Skrevet 14. januar 2009 #6855 Skrevet 14. januar 2009 Ok da vet jeg det, at man kan bruke alt bare det er støtte og for min del hemper foran :-) Men hvordan er formen din og smerten nå? Du er på dag 2 ikke sant? Hva får du til å gjøre i dag som du ikke klarte i går(hva gjør vondt å ikke) og hvordan kan du bruke armene? Følger med deg så jeg vet hvordan og hva jeg kan forvente og hva jeg skal si til vedkommende som skal være her å hjelpe meg :-) Smertene er nesten borte, kjenner bare at det gjør vondt i brystmusklene når jeg bruker armene kanskje litt for mye. i tillegg er den tingen legen festet rundt puppene mine vond å ha på seg, den må jeg bruke minst en uke, (presser puppene ned så de ikke legger seg feil) Jeg ble operert Mandag og kom hjem kl 19 på kvelden, og klarte da ingenting selv, ble foret litt, spiste noen Pinex Forte og satt meg i senga med støtte til ryggen for å sove. Hadde mamma på Madrass på gulvet ved siden av meg. Jeg kastet litt opp i løpet av natten pga av at magen ikke tålte pinex forte medisinen. Tirsdag var også ganske vondt, klarte ikke å reise meg opp fra senga eller en stol selv, gjorde vondt, klarte å bruke armene selv og spise enkel mat. Tirsdag kveld og natt var helt grei, litt vondt i ryggen av å sitte hele tiden men sov gjennom hele natta uten problemer. Idag har jeg følt det som jeg var litt støl i armene, klarer ikke å åpne kjøleskapet helt selv ennå da. Men det eneste som egentlig bare plager meg nå er at jeg har vondt i ryggen, og at søster til å vaske håret mitt. Skulle gjerne hatt kjæresten hjemme så han kunne massert meg litt ^^ Stikkordet er vel Pinex Forte eller noe mildere smertestillende. ble kanskje litt langt innlegg, men er litt ensom her jeg sitter hele dagen:P
Toffee Skrevet 14. januar 2009 #6856 Skrevet 14. januar 2009 Athina^: Når skal du opereres? Tiden før operasjonen går så utrolig fort, rakk nesten ikke å grue meg en gang jeg!
broadwaygirl Skrevet 15. januar 2009 #6857 Skrevet 15. januar 2009 Bare lurer på en ting dere som har operert, hvor lenge sov dere høyt med overkroppen? Jeg er på min 3 natt nå og har så vondt at det nesten er værre en selve operasjonen. Prøver å massere og strekke ut ryggen men får det ikke til. Tror jeg må ringe legen etterpå og høre om det er greit å ligge rett ut i kveld.
Gjest Angelish Skrevet 15. januar 2009 #6858 Skrevet 15. januar 2009 Til dere som er operert: Hvilken BH brukte dere etterpå? Er det den, Triumpf Triaction Fitness? Er jo den eneste fra Triumpf som har hemper foran, men jeg synes ikke den var særlig bred under for støtte men men.... er det den dere også har fått anbefalt og brukt? Jeg har brukt en bh jeg fikk fra klinikken. Men flere jeg kjenner som ikke fikk med BH fra klinikken har brukt den Triumpf med hemper foran. Idag er mine herligheter 6 uker gamle. Så nå skal jeg prøve smått å sove uten BH og se om jeg finner det behagelig eller om jeg sover med bh en-to uker til. Skal også ta meg en tur til en skikkelig undertøysforretning å kjøpe en spilebh som jeg tenkte å bruke 1 dag her og 1 dag der til jeg føler det ikke er ubehagelig å bruke spiler igjen.
Rødtoppen86 Skrevet 15. januar 2009 #6859 Skrevet 15. januar 2009 Jeg sov høyt i en uke. Det var ikke særlig behagelig, men jeg torde ikke ligge ned heller. Dag 6 og 7 la jeg meg litt lenger ned, men ikke flatt. Etter ei uke gikk det veldig fin å ligge som vanlig, bare på rygg. Den stakkars ryggen har fått gjennomgå. Heldigvis har jeg den siste uka her endelig turt å ligge på siden igjen. Det var jammen godt Gratulerer så mye med overstått konsultasjon msleo Så spennende å endelig å tatt skrittet videre. Fikk ikke skrevet før, for jeg har fått omgangssyke hurra Håper du får oppfylt drømmen om operasjon.
saltpute Skrevet 15. januar 2009 #6860 Skrevet 15. januar 2009 da har jeg fått konsualtasjons time lørdag 17 januar kl 9.15:D jeg gler mej sann:D men jeg tror jeg må ta løft også. når hun ringte oppijenn hun dama fra klinikken sa hun at jeg hadde litt heng,så han måtte se på meg før operasjonen. jag hadde sendt inn bilder,så jeg trodde d var nok:) men d er greit d å få snakke me lege før operasjonen:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå