Athina^ Skrevet 10. januar 2009 #6801 Skrevet 10. januar 2009 Gratulerer så mye rønningen Endelig er det overstått. Husker godt hvordan det svei og klødde på mine arr, men det gjør det ikke nå lenger etter 23 dager, så det går over. Du har noen spennende uker foran deg, så dette blir gøy å høre hvordan det går. broadwaygirl: Hvor lenge du trenger fri kommer an på jobben din og hvor fort du kommer deg. Det kan være ganske individuelt. Jeg jobber i en barnehage med åtte små barn i alderen 0-3 år, så jeg var litt bekymret for hvordan det skulle gå. Heldigvis for meg så hadde jeg 2,5 uker borte fra jobb, og når jeg startet igjen så var det ikke noe problem, men ei uke hadde ikke holdt med min type jobb. Hvis du ikke har en så anstrengende jobb, så tror jeg du klarer deg med ei uke fri Var du i jobb etter 2,5 uke? Hvordan går det med løfting av barn opp og ned av stoler og opp og ned i barnevogner osv? Fikk du lov til å gjøre det, eller kjenner man det på kroppen selv? Grunnen at jeg spør er at jeg har en 1 åring og jeg lurer på hvor fort jeg kan begynne å løfte han opp og ned av stellebord, lekegring, høystol, seng og dyssing til søvns.
broadwaygirl Skrevet 10. januar 2009 #6802 Skrevet 10. januar 2009 Gratulerer så mye rønningen Endelig er det overstått. Husker godt hvordan det svei og klødde på mine arr, men det gjør det ikke nå lenger etter 23 dager, så det går over. Du har noen spennende uker foran deg, så dette blir gøy å høre hvordan det går. broadwaygirl: Hvor lenge du trenger fri kommer an på jobben din og hvor fort du kommer deg. Det kan være ganske individuelt. Jeg jobber i en barnehage med åtte små barn i alderen 0-3 år, så jeg var litt bekymret for hvordan det skulle gå. Heldigvis for meg så hadde jeg 2,5 uker borte fra jobb, og når jeg startet igjen så var det ikke noe problem, men ei uke hadde ikke holdt med min type jobb. Hvis du ikke har en så anstrengende jobb, så tror jeg du klarer deg med ei uke fri Jeg har en veldig krevende jobb med mange tunge løft og slik, jeg har snakket med sjefen om dette og utnom å ha blitt mobbet en hel uke så sa han at jeg måtte bare prøve meg frem og at jeg ville bli raskt ville være tilbake 100%. En annen ting jeg har tenkt litt på, dere som har fått brystprotesene. Hvordan blir det å trene etter et par måneder, gjør enkelte øvelser vondt? jeg pleier å trene litt benkpress og lurer litt på hvordan det vil bli etter at jeg er 100% tilbake.
Rødtoppen86 Skrevet 10. januar 2009 #6803 Skrevet 10. januar 2009 Det har gått så mye bedre enn jeg kunne trodd Etter to uker har puppene "reparert" seg veldig bra, så jeg var lettet etter første dagen på jobb. Når det hadde gått fem-seks dager etter operasjonen lurte jeg på hvordan i all verden jeg skulle klare å jobbe om mindre enn to uker, men på de to ukene var det kjempestore forandringer Det er kun de minste jeg løfter opp på stellebordet og hvis noen har bæsjet. Ellers så skifter jeg bleie på dem når de står. De største ungene sitter på vanlige stoler, så det går bra å løfte de som ikke er så store. Passer veldig godt på når jeg løfter at jeg løfter dem så kort som mulig. Bruker beina som støtte og merker ingenting i puppene. Har etter ei uke ikke merket noe i puppene, ingen verk eller noe sånt så det tar jeg som et tegn på at det går bra. Det som er verst er hvis noen kommer borti brystene, så der er jeg veldig forsiktig. Ingen får komme i nærheten av dem slik at de blir klemt. Siden du har en ettåring, så tror jeg det skal gå så bra så med mindre barnet ditt er veldig stort for alderen. Tror nok du skal klare deg ganske greit når det har gått litt over ei uke, men man kan jo aldri vite hvordan lang tid man bruker på å bli bra. Min erfaring er at det går bra så lenge det er snakk om korte løft. Feks tør jeg ikke bære en tung handlepose enda lol.
Gudinne1 Skrevet 10. januar 2009 #6804 Skrevet 10. januar 2009 Dere som har tatt UNDER muskel..svar meg PLEASE!!! Greide dere å gå på do selv de første dagene??? Ser ikke helt for meg at mamma skal hjelpe meg med dette(skal bo der noen dager). TAKK for svar :0)
Gjest Angelish Skrevet 10. januar 2009 #6805 Skrevet 10. januar 2009 Æsj... Nå kjenner jeg at jeg er bekymret igjen.... folden under brystet på det høyre sitter høyere oppe enn det venstre.... Jeg håper bare at det er pga venstre bryst kanskje har sunket litt, mens det høyre ikke er kommet så langt ennå. Er det noen andre som har opplevd dette???
broadwaygirl Skrevet 11. januar 2009 #6806 Skrevet 11. januar 2009 Dere som har tatt UNDER muskel..svar meg PLEASE!!! Greide dere å gå på do selv de første dagene??? Ser ikke helt for meg at mamma skal hjelpe meg med dette(skal bo der noen dager). TAKK for svar :0) De fleste som får brystproteser får under muskelen, er som regel bodybuildere og slik som får over...men når det er sakt, så skal du nok klare å gå på do de første dagene, bare bruk noe som er lett å få av, som en joggebukse eller noe, regner med at det gjør veldig veldig vondt...
Tinio Skrevet 11. januar 2009 #6807 Skrevet 11. januar 2009 Hei alle sammen:) Godt nytt år..Har lest et par av deres innlegg her, for til Mandag skal Dr.Bugge legge inn 200gram i hvert av mine bryst. Gleder meg veldig men gruer meg litt også. Har lest litt om Dr.Bugge på nette og han er tydeligvis den rette til å gjøre det. Gruer meg mest til smerten i dagene etter operasjonen og det at jeg kommer til å være sår de neste ukene. For dere hvordan var det å komme tilbake til jobb? jeg fikk bare 1 uke ferie av sjefen min, og håper det er nok. Hei! Jeg har lenge vurdert å foreta en brystforstørrelse, og lurer på om jeg skal bestille en konsultasjonstime hos Dr. Bugge. Har også lest mye positivt om han på nettet. Hvordan var din konsultasjon hos ham? Ser du skal operere i morgen, jeg ønsker deg masse lykke til!! Du må fortelle hvordan det gikk!
frkleo Skrevet 11. januar 2009 #6808 Skrevet 11. januar 2009 Hei alle sammen og godt nytt år! Lenge siden jeg har vært her inne nå og følte det var på tide å oppdatere meg litt. Ser det er noen som skal operere seg på Klinikk Stokkan. Jeg har konsultasjonstime der på førstkommende tirsdag, gru-gleder meg litt. Tror ikke operasjon blir virkelig før jeg faktisk har vært og snakket med en kirurg. Jeg skal til den kvinnelige kirurgen her i Trondheim, noen som har noe å si om henne? Har aldri vært borti en kvinnelig kirurg først, så det blir nok en litt rar følelse Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg vil operere meg der enda. Det står mellom Klinikk Stokkan og Fornebuklinikken (pga garantien). Men jeg vet ikke om det er så mye verd det å velge Fornebu når den likevel er i Oslo og jeg må bruke ekstra transportpenger på å komme meg dit + hotellutgifter etc. Plutselig er det oppe i samme prisen som det koster for ny operasjon om noe skulle gå galt uansett. Jeg har lest bianca sin historie fra Fornebuklinikken, synd du måtte oppleve så ekkel behandling i ettertid:( Får håpe konsultasjonstimen overbeviser meg for å velge Klinikk Stokkan, så slipper jeg å dra så langt også. Det viktigste er jo at jeg føler meg godt motatt og trygg på klinikken og kirurgen:) Noen tips til hva jeg skal spørre om på konsultasjonstimen?
broadwaygirl Skrevet 11. januar 2009 #6809 Skrevet 11. januar 2009 Hei! Jeg har lenge vurdert å foreta en brystforstørrelse, og lurer på om jeg skal bestille en konsultasjonstime hos Dr. Bugge. Har også lest mye positivt om han på nettet. Hvordan var din konsultasjon hos ham? Ser du skal operere i morgen, jeg ønsker deg masse lykke til!! Du må fortelle hvordan det gikk! Han var veldig hyggelig, og viste godt hva han pratet om. Var litt rart å bare kle av seg på overkroppen og la en mann løfte og måle som han ville, men alt var veldig proft og gikk veldig greit. Han er vel en av to kiruger i Norge som har hatt stor suksess innen plastisk operasjon. tusen takk:) Gruer meg litt nå, men kommer til å gå veldig greit. Er veldig spent på hvordan det blir de neste dagene med smerten og ømhet i brystene og brystmuskelen. Skal gi tilbakemelding til dere når jeg kommer meg. Skal inn i morgen kl 13.00 Ha en fin Søndag alle sammen
Gjest Angelish Skrevet 11. januar 2009 #6810 Skrevet 11. januar 2009 Jeg vil ønske alle som skal opereres eller skal på konsultasjon iløpet av uken som kommer MASSE lykke til. Det går heeeeelt fint skal dere se.. Dere her inne som er ferdig med sportsbh perioden... Sluttet dere å sove med sportsbhen med en gang dere hadde lov, eller sov dere med den litt lengre?? I såfall, hvor mye lengre?? Når begynte dere å bruke spileBH??? Mine bryst er 6 uker på torsdag, og da er det meningen at jeg kan slutte med sportsbh. Altså såve uten, og bruke vanlige bher... Men jeg vet ikke om jeg tørr. Er så redd for at dem kan flytte seg mens jeg sover eller noe. Er det mulig at de kan gjøre det eller skal det være 100% safe etter 6 uker å sove uten BHen??? Derfor jeg lurer på hvordan dere gjorde det, hva dere torde og følte ble riktig????
Athina^ Skrevet 11. januar 2009 #6811 Skrevet 11. januar 2009 Hei alle sammen og godt nytt år! Lenge siden jeg har vært her inne nå og følte det var på tide å oppdatere meg litt. Ser det er noen som skal operere seg på Klinikk Stokkan. Jeg har konsultasjonstime der på førstkommende tirsdag, gru-gleder meg litt. Tror ikke operasjon blir virkelig før jeg faktisk har vært og snakket med en kirurg. Jeg skal til den kvinnelige kirurgen her i Trondheim, noen som har noe å si om henne? Har aldri vært borti en kvinnelig kirurg først, så det blir nok en litt rar følelse Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg vil operere meg der enda. Det står mellom Klinikk Stokkan og Fornebuklinikken (pga garantien). Men jeg vet ikke om det er så mye verd det å velge Fornebu når den likevel er i Oslo og jeg må bruke ekstra transportpenger på å komme meg dit + hotellutgifter etc. Plutselig er det oppe i samme prisen som det koster for ny operasjon om noe skulle gå galt uansett. Jeg har lest bianca sin historie fra Fornebuklinikken, synd du måtte oppleve så ekkel behandling i ettertid:( Får håpe konsultasjonstimen overbeviser meg for å velge Klinikk Stokkan, så slipper jeg å dra så langt også. Det viktigste er jo at jeg føler meg godt motatt og trygg på klinikken og kirurgen:) Noen tips til hva jeg skal spørre om på konsultasjonstimen? Jeg skal også dit nå på tirsdag til Anne kl 13.30. Når skal du inn til henne da? Blir morsomt å høre hvordan du følte det og tankene rundt det etterpå Selv gleder jeg meg vilt til å dit, og har bestemt meg for å operere meg og at det blir der. Eneste problemet jeg har akkurat nå er at jeg finner da ingen som kan bli, folk jobber jo hele tiden! Men men det ordner seg sikkert Jeg hadde også de samme tankene om en kvinnelig kirurg, vil hun høre på meg eller overstyre meg blablabla :gjeiper: Hvilken størrelse tenker du å komme opp i da? Hva er du nå? Jeg skal i allefall opp til en full C selv, for det vet jeg at jeg har plass til, men hvor mye det blir vet jeg jo ikke før på tirsdag. Jeg har ikke en anelse hvordan de i det hele tatt finner ut cup størrelser jeg
Athina^ Skrevet 11. januar 2009 #6812 Skrevet 11. januar 2009 Det har gått så mye bedre enn jeg kunne trodd Etter to uker har puppene "reparert" seg veldig bra, så jeg var lettet etter første dagen på jobb. Når det hadde gått fem-seks dager etter operasjonen lurte jeg på hvordan i all verden jeg skulle klare å jobbe om mindre enn to uker, men på de to ukene var det kjempestore forandringer Det er kun de minste jeg løfter opp på stellebordet og hvis noen har bæsjet. Ellers så skifter jeg bleie på dem når de står. De største ungene sitter på vanlige stoler, så det går bra å løfte de som ikke er så store. Passer veldig godt på når jeg løfter at jeg løfter dem så kort som mulig. Bruker beina som støtte og merker ingenting i puppene. Har etter ei uke ikke merket noe i puppene, ingen verk eller noe sånt så det tar jeg som et tegn på at det går bra. Det som er verst er hvis noen kommer borti brystene, så der er jeg veldig forsiktig. Ingen får komme i nærheten av dem slik at de blir klemt. Siden du har en ettåring, så tror jeg det skal gå så bra så med mindre barnet ditt er veldig stort for alderen. Tror nok du skal klare deg ganske greit når det har gått litt over ei uke, men man kan jo aldri vite hvordan lang tid man bruker på å bli bra. Min erfaring er at det går bra så lenge det er snakk om korte løft. Feks tør jeg ikke bære en tung handlepose enda lol. Supert å høre dette, ble litt letta nå for det er jo vanskelig å ikke få til å kose og klemme og dysse på hjertet mitt på så lenge vettu Han er normal stor, nesten 12 kg og ble 1 år forrige uke Handleposene skal jeg melke for alt det er verdt, så nå skal jaggu min 13 åringe datter få tyne seg litt hehe. Regner med støvsuging, klesvask og oppvask er i samme båt??
Athina^ Skrevet 11. januar 2009 #6813 Skrevet 11. januar 2009 Han var veldig hyggelig, og viste godt hva han pratet om. Var litt rart å bare kle av seg på overkroppen og la en mann løfte og måle som han ville, men alt var veldig proft og gikk veldig greit. Han er vel en av to kiruger i Norge som har hatt stor suksess innen plastisk operasjon. tusen takk:) Gruer meg litt nå, men kommer til å gå veldig greit. Er veldig spent på hvordan det blir de neste dagene med smerten og ømhet i brystene og brystmuskelen. Skal gi tilbakemelding til dere når jeg kommer meg. Skal inn i morgen kl 13.00 Ha en fin Søndag alle sammen Lykke til i morgen!!
saltpute Skrevet 11. januar 2009 #6814 Skrevet 11. januar 2009 Jeg sendte inn bilder der, tok ca en uke før de ringte : ) takk for svar å gratulere med nye pupper !! ja ok. d er en uke siden jeg sendte de...så jeg bjynder å bli utolmodi:D jeg har så lyst å vere ferdi til sommeren
saltpute Skrevet 11. januar 2009 #6815 Skrevet 11. januar 2009 vist d er noen som ikke vill operere seg på FK, men gjør d pga garantien. så kan dere gjøre d på nobel klinikken i stedet. de har også livstids garanti
Bianca Skrevet 11. januar 2009 #6816 Skrevet 11. januar 2009 Dere som har tatt UNDER muskel..svar meg PLEASE!!! Greide dere å gå på do selv de første dagene??? Ser ikke helt for meg at mamma skal hjelpe meg med dette(skal bo der noen dager). TAKK for svar :0) Ja, jeg hadde aldri noe problem med å gå på do selv. Selv når smertene var på det verste, og de var ordentlig j**** til tider. Det er jo vondt å reise seg opp igjen, men det går bra. Æsj... Nå kjenner jeg at jeg er bekymret igjen.... folden under brystet på det høyre sitter høyere oppe enn det venstre.... Jeg håper bare at det er pga venstre bryst kanskje har sunket litt, mens det høyre ikke er kommet så langt ennå. Er det noen andre som har opplevd dette??? Ja! Jeg opplever det samme! Det ene brystet mitt er lengre ned (eller det andre lengre opp) enn det andre og jeg synes det er skikkelig irriterende. Det er ikke så mye da, men dog. Men alle her inne beroliger meg med at det sikkert kommer til å synke etterhvert, og at det bare er snakk om tid, så vi får håpe det. Siden dine bare er 6 uker, så er det jo enda nesten 11 måneder til de er ferdig utviklet. Dere her inne som er ferdig med sportsbh perioden... Sluttet dere å sove med sportsbhen med en gang dere hadde lov, eller sov dere med den litt lengre?? I såfall, hvor mye lengre?? Når begynte dere å bruke spileBH??? Mine bryst er 6 uker på torsdag, og da er det meningen at jeg kan slutte med sportsbh. Altså såve uten, og bruke vanlige bher... Men jeg vet ikke om jeg tørr. Er så redd for at dem kan flytte seg mens jeg sover eller noe. Er det mulig at de kan gjøre det eller skal det være 100% safe etter 6 uker å sove uten BHen??? Derfor jeg lurer på hvordan dere gjorde det, hva dere torde og følte ble riktig???? Sov med sportsbh'en så lenge du føler for det! Jeg forsøkte å sove uten sportsbh etter 6 uker jeg også, men det føltes ubehagelig og jeg sov ikke godt, så jeg bestemte meg bare for å sove med bh helt til det ble behagelig å sove uten. Nå er det snart 4 måneder siden min operasjon og jeg sover fremdeles ofte med sportsbh. Noen ganger er det ubehagelig å sove uten, mens noen ganger går det helt fint å sove uten. Så ikke tenk så mye på uker og dager, bare gjør det som føles behagelig Men jeg anbefaler jo å sove med bh så lenge krirurgen anbefaler det selvfølgelig
frkleo Skrevet 11. januar 2009 #6817 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg skal også dit nå på tirsdag til Anne kl 13.30. Når skal du inn til henne da? Blir morsomt å høre hvordan du følte det og tankene rundt det etterpå Selv gleder jeg meg vilt til å dit, og har bestemt meg for å operere meg og at det blir der. Eneste problemet jeg har akkurat nå er at jeg finner da ingen som kan bli, folk jobber jo hele tiden! Men men det ordner seg sikkert Jeg hadde også de samme tankene om en kvinnelig kirurg, vil hun høre på meg eller overstyre meg blablabla :gjeiper: Hvilken størrelse tenker du å komme opp i da? Hva er du nå? Jeg skal i allefall opp til en full C selv, for det vet jeg at jeg har plass til, men hvor mye det blir vet jeg jo ikke før på tirsdag. Jeg har ikke en anelse hvordan de i det hele tatt finner ut cup størrelser jeg Haha, så morsomt! Jeg ble spurt om å komme 13.30 først, men må ha det senest mulig pga studiet. Så det ble en time senere. Jeg er 75A nå og har kjøpt en BH i 75D og vil gjerne fylle ut den så godt jeg kan:) Aner ikke i forhold til størrelse på innlegg, tenkte det var like greit å ta det på konsultasjonen og heller prøve meg litt frem på egenhånd etterpå. Føler meg litt tryggere nå som du skal gjøre det der også. Får se hva inntrykket mitt av Anne blir:) Jeg tror ikke jeg har tid til å gjennomgå operasjon og det som følger før i starten på juni siden jeg er ferdig med studiet da. Men får se, kanskje det dukker opp en friuke eller to i løpet av våren:) Uansett greit å ha 2 mnd bort fra studier også. Må si jeg er litt utålmodig siden det er så lenge til:p Jeg er egentlig spent på om hun har operert seg selv, jeg:p Jeg har bare fortalt det til kjæresten så det blir han som må hjelpe og dulle med meg;) Resten av familien får vite det etterpå slik at de ser at det går fint an og ikke bare tror det er noe glamourmodellene og kjendiser gjør, noe jeg trodde først:p Gleder meg til å sammenligne inntrykk;) Endret 11. januar 2009 av frkleo
Gjest Angelish Skrevet 12. januar 2009 #6818 Skrevet 12. januar 2009 Sov med sportsbh'en så lenge du føler for det! Jeg forsøkte å sove uten sportsbh etter 6 uker jeg også, men det føltes ubehagelig og jeg sov ikke godt, så jeg bestemte meg bare for å sove med bh helt til det ble behagelig å sove uten. Nå er det snart 4 måneder siden min operasjon og jeg sover fremdeles ofte med sportsbh. Noen ganger er det ubehagelig å sove uten, mens noen ganger går det helt fint å sove uten. Så ikke tenk så mye på uker og dager, bare gjør det som føles behagelig Men jeg anbefaler jo å sove med bh så lenge krirurgen anbefaler det selvfølgelig Kirurgen anbefalte 6 uker, og etter det kunne jeg sove uten og bruke vanlige bher og trene og alt jeg ville. Jeg synes det er utrolig ubehagelig å sove med bh. Er vant å såve uten noen ting. Så jeg ser egentlig frem til at jeg kan sove uten bh. Men samtidig så er jeg litt redd for at protesene kan flytte seg.. Men etter 6 uker er de vel såpass godt festet der de skal være at de ikke flytter seg om jeg sover på sidene uten BH?? Liksom at de sklir til sidene eller noe?? Hvor lenge ventet du før du brukte spileBH?
Bianca Skrevet 12. januar 2009 #6819 Skrevet 12. januar 2009 Kirurgen anbefalte 6 uker, og etter det kunne jeg sove uten og bruke vanlige bher og trene og alt jeg ville. Jeg synes det er utrolig ubehagelig å sove med bh. Er vant å såve uten noen ting. Så jeg ser egentlig frem til at jeg kan sove uten bh. Men samtidig så er jeg litt redd for at protesene kan flytte seg.. Men etter 6 uker er de vel såpass godt festet der de skal være at de ikke flytter seg om jeg sover på sidene uten BH?? Liksom at de sklir til sidene eller noe?? Hvor lenge ventet du før du brukte spileBH? Jeg var heller ikke vant til å sove med bh, foretrekker å sove uten noen ting ja Men jeg liker å ligge på siden, og når man sover uten bh så kjenner man veldig godt at man ligger oppå de "putene" man har inni puppene liksom. Og da kan det føles litt ubehagelig. Men jeg tror absolutt ikke at de kommer til å forflytte seg dersom du sover uten bh nå. Kirurgen sier jo tross alt at du trygt kan sove uten. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg for det Jeg ventet ganske lenge før jeg brukte spilebh. Begynte vel rett før jul, altså 3 måneder etter operasjonen. Men kirurgen min sa til meg at jeg kunne begynne allerede etter 6 uker han også
lapez Skrevet 12. januar 2009 #6820 Skrevet 12. januar 2009 Nå er det bare 9 dager til jeg får nye pupper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå