Bell90 Skrevet 22. desember 2008 #6661 Skrevet 22. desember 2008 Rødtoppen86 Å tenker det var deilig å få dusje nå ja;) hehe,litt "redd" ja;) men begge to var fornøyd:) hihi Huff da, men blåmerker går heldigvis over da;P Da har jeg fått dusjet hele meg og det var godt, men ikke så lett hehe. Var veldig skummelt å røre armene uten bhen, me Så bra at alt ellers går bra^^ Btw: Nå har jeg ringt til fornebu og spurt litt anngående det båndet. Jeg skulle ha på båndet i 10 dager. Bånde fikk de som tok under muskelen, slik at muskelene skulle bli "bra". Bånde har sånne magneter inni seg.
goldendiva Skrevet 22. desember 2008 #6662 Skrevet 22. desember 2008 heisann jenter:) Da har jeg vært på kontroll i dag og glemte jo halvparten av hva jeg skulle spørre om, glemte å skrive huskelapp jeg....... men Bell90, jeg spurte om dette båndet jeg har på. Slik jeg forstod d ; når han skal lage plass til implantet så lager han litt større (lomme) plass oppover i brystene i stedet for nedover. Derfor har vi på båndet for at det ikke skal feste seg høgere oppe på brystkassen. D var hvertfall slik jeg skjønte det synest det hørtes ganske logisk ut også. Men tenker da på dem som ikke har bånd på... er deres pupper veldig struttende kanskje? Jeg får ta av båndet på julaften og endelig på med sportsbh`en:)
goldendiva Skrevet 22. desember 2008 #6663 Skrevet 22. desember 2008 Fikk også beskjed at jeg om to dager skal begynne å massere dem 1 gang for dagen. Har dere andre fått beskjed om dette også? Dette er for å være mere på den sikre siden for å unngå kapsling...
Gjest Angelish Skrevet 23. desember 2008 #6664 Skrevet 23. desember 2008 Heisann alle sammen! Så bra at det går så bra for alle. =) Goldendiva, det fikk ikke jeg beskjed om.. Hmm. Nå ble jeg nysgjerrig på om andre har fått beskjed om dette. Ellers merker jeg at jeg begynner å bli irritert.. Er ikke bekymret/redd for det hovne brystet. Er heller mer irritert over at det skal være så hovent og hardt, mens det andre brystet er så fint. Håper virkelig at det jevner seg ut snart. Eneste jeg er litt øm pga sportsbhen strammer sånn over det hovne brystet. Så er så utrolig deilig å ha bhen av. Feks når jeg skal dusje, eller når jeg lufter de litt. Kjenner INGENTING ømhet når bhen er av. Ellers vil jeg benytte anledningen til å ønske alle sammen En riktig GOD jul Dere må kose dere masse med familie og god mat. :D
Rødtoppen86 Skrevet 23. desember 2008 #6665 Skrevet 23. desember 2008 Fikk også beskjed at jeg om to dager skal begynne å massere dem 1 gang for dagen. Har dere andre fått beskjed om dette også? Dette er for å være mere på den sikre siden for å unngå kapsling... Har ikke fått beskjed om å massere her i gården nei. Vet at de fleste i Amerika får beskjed om å massere, men jeg tror ikke det er så vanlig i Norge lenger. Tror man gjorde det før, men at det viser seg at det ikke har noe å si ? Kanskje puppene blir raskere myke eller noe sånt? Er nok best at du hører på din lege for han vet sikkert best når det kommer til sine egne pasienter Så godt det skal bli for deg å få tatt av båndet på julaften Det passer jo veldig bra. Så kjedelig at det enda er forskjell angelish. Kan skjønne at du er frustrert og lei nå. Det hadde jeg også vært. Krysser fingrene for at de plutselig blir like over natten Ønsker også dere alle GOD JUL
Dipsy Skrevet 23. desember 2008 #6666 Skrevet 23. desember 2008 Heihei Håper ingen av dere har noe imot at jeg også melder meg inn i denne gruppen ! Jeg har lest masse av det som står her og føler meg tryggere allerede ved å ta silikon ! Har vurdert dette i et par år. Men egentlig aldri trodd jeg skulle gjøre det, veldig redd for operasjoner Skal operere allerede i februar. Skal ha snittet i armhulen og legge inn 240ml ca. Slik at det blir en full 75c Gleder meg masse, men selfølgelig er jeg en del nervøs også ! Men alle jeg kjenner som har tatt silikon er veldig fornøyd (slik som alle dere også) og har gått veldig bra og det samme håper jeg skjer med meg ! Jeg har lest masse om silikon. De ulike typene, hvor snittet skal gjøres, over eller under muskel osv. Det står egentlig veldig masse forskjellig ! Blir nesten litt forvirret Men så ser jeg at flere her inne har tatt under muskelen ? Ingen som har tatt snittet i armhulen da ? Hva er egentlig forskjellen på over eller under muskelen ? Jeg fikk jo besjed om å ta under med en gang.. Men er det ikke så lurt viss en trener mye bryst osv ? Jeg har 1000spørsmål egentlig, men trenger ikke spørre om alt på en gang Håper noen vil bruke tid på å svare meg Mvh Dipsy
Gjest Angelish Skrevet 23. desember 2008 #6667 Skrevet 23. desember 2008 Hei og velkommen Dipsy Jeg tok over muskelen nettopp pga jeg trener veldig mye styrketrening. Og da mente kirurgen at det ville være best for meg å ta over musklenen. Men han advarte også om at jeg må passe vekta og ikke bli noe særlig tynnere enn det jeg er nå siden jeg tok silikonen over musklene. De pleier å legge under muskel på dem som har veldig lite underhudsfett på brystet slik at silikonen ikke skal synes (kanter osv). Derfor advarsel om at jeg ikke må bli tynnere slik at underhudsfettet jeg har ikke forsvinner. Jeg tok snittet i folden under brystet. På klinikken jeg opererte er det kun der de tar snittet, ikke i armhulen.
Dipsy Skrevet 23. desember 2008 #6668 Skrevet 23. desember 2008 Hei og velkommen Dipsy Jeg tok over muskelen nettopp pga jeg trener veldig mye styrketrening. Og da mente kirurgen at det ville være best for meg å ta over musklenen. Men han advarte også om at jeg må passe vekta og ikke bli noe særlig tynnere enn det jeg er nå siden jeg tok silikonen over musklene. De pleier å legge under muskel på dem som har veldig lite underhudsfett på brystet slik at silikonen ikke skal synes (kanter osv). Derfor advarsel om at jeg ikke må bli tynnere slik at underhudsfettet jeg har ikke forsvinner. Jeg tok snittet i folden under brystet. På klinikken jeg opererte er det kun der de tar snittet, ikke i armhulen. Okok Jeg var jo på konsultasjon og hun sa med en gang at de skulle legge det under muskelen hos meg. Men de vet vell best Trener også en del styrketrening, men får vell hørre med dem hva de sier Der jeg skal operere utfører de forskjellig, men hun anbefalte i armhulen til meg Tusen takk får svar
Rødtoppen86 Skrevet 23. desember 2008 #6669 Skrevet 23. desember 2008 Heia Dipsy Så fint at du kunne komme hit til oss Så spennende at du har operasjon i februar. Selv gleder jeg meg til da, for jeg håper puppene er ferdig healet og klare til å vises frem
goldendiva Skrevet 23. desember 2008 #6670 Skrevet 23. desember 2008 Heisann Dipsy. Velkommen:) Har ikke vært her lenge jeg heller men har vært og er et veldig hjelpsomt forum dette:) Hvis du er litt usikker på hvorfor du mener du skal ha under muskel så gå til en annen klinikk for konsultasjon. Ikke nevn at du har vært andre plasser. Bare hør hva dem har å si. Jeg var til 3 forskjellige og det var helt utrolig forskjell på hva dem sa. Han første: oi oi oi, her har vi mye arbeid! måtte ha brystløft og anatomiske implanter, pris 59000 og da var han billig mente han! snakk om å gå ut fra min første konsultasjon med gråten i halsen, for jeg trodde selv ikke d var SÅ gale med brystene mine. Konsultasjon nr 2: Jeg hadde det perfekte utgangspunkt og dette skulle bli så flott! var veldig opptatt av å forklare fremgangen før og etter operasjon, men hadde liten tid til å høre på hvilke hensikter jeg hadde med dette. hadde en følelse av at jeg hadde kommet ut derfra med noen store pupper, større en jeg selv ville hatt. Men fikk selvfølgelig en bedre følelse av å ha vært hos han. her var det ingen snakk om brystløft i tillegg og prisen 29000. Konsultasjon 3: Hørte om han gjennom veninne av veninne osv.. Helt topp. satt en time, pratet om hele prosessen, svarte på alle spm jeg hadde, veldig opptatt av hvordan jeg ville ha det. ikke for store, d var veldig viktig for meg, mest naturlig:) Jeg endte selvfølgelig med han som min kirurg og jeg er sååå gla for det! Har fått d akkurat som jeg ville:) Så d skader seg ikke å ta noen ekstra runder for å bli helt sikker:) Gjør d hvis du er usikker. Jeg er så gla for jeg gjorde det! så du ma bare spørre om alt mulig så svarer nok vi jenter her inne så godt vi kan:)
Dipsy Skrevet 23. desember 2008 #6671 Skrevet 23. desember 2008 Heisann Dipsy. Velkommen:) Har ikke vært her lenge jeg heller men har vært og er et veldig hjelpsomt forum dette:) Hvis du er litt usikker på hvorfor du mener du skal ha under muskel så gå til en annen klinikk for konsultasjon. Ikke nevn at du har vært andre plasser. Bare hør hva dem har å si. Jeg var til 3 forskjellige og det var helt utrolig forskjell på hva dem sa. Han første: oi oi oi, her har vi mye arbeid! måtte ha brystløft og anatomiske implanter, pris 59000 og da var han billig mente han! snakk om å gå ut fra min første konsultasjon med gråten i halsen, for jeg trodde selv ikke d var SÅ gale med brystene mine. Konsultasjon nr 2: Jeg hadde det perfekte utgangspunkt og dette skulle bli så flott! var veldig opptatt av å forklare fremgangen før og etter operasjon, men hadde liten tid til å høre på hvilke hensikter jeg hadde med dette. hadde en følelse av at jeg hadde kommet ut derfra med noen store pupper, større en jeg selv ville hatt. Men fikk selvfølgelig en bedre følelse av å ha vært hos han. her var det ingen snakk om brystløft i tillegg og prisen 29000. Konsultasjon 3: Hørte om han gjennom veninne av veninne osv.. Helt topp. satt en time, pratet om hele prosessen, svarte på alle spm jeg hadde, veldig opptatt av hvordan jeg ville ha det. ikke for store, d var veldig viktig for meg, mest naturlig:) Jeg endte selvfølgelig med han som min kirurg og jeg er sååå gla for det! Har fått d akkurat som jeg ville:) Så d skader seg ikke å ta noen ekstra runder for å bli helt sikker:) Gjør d hvis du er usikker. Jeg er så gla for jeg gjorde det! så du ma bare spørre om alt mulig så svarer nok vi jenter her inne så godt vi kan:) Kanskje jeg skal gjøre det ja ! Er bare det at denne legen som skal utføre denne operasjonen på meg er veldig dyktig og har arbeidet med det i over 30år. Så vet jeg om mange som har vært der og er skikkelig fornøyde Men d skader ikke å høre litt rundt nei Forresten : Tusen takk får svarene og jeg synes at det virkelig er bra å få være her ! Akurat nå er jeg litt tom får spørsmål, men det kommer vell etter hvert Men hva er egentlig kapsling? Jeg ser d står mye om det, men har ikke helt fått med meg det skikkelige svaret.. Hva er det verste som kan skje når en utfører en slik operasjon? Så må jeg si gratulerer til alle som har utført og lykke til til dem som skal utføre operasjon !
rebekah Skrevet 23. desember 2008 #6672 Skrevet 23. desember 2008 (endret) Her var der kommet mange innlegg siden sist gitt! velkommen DIPSY - så spennende for deg at du har bestemt deg og bestilt time! Ser de andre her har gitt deg mange gode svar, så jeg har ikke så mye mer å si utover det. Men jeg fikk også anbefalt å legge under muskel. og det er som de andre sier stort sett de med lite underhudsfett i området rundt brystene som i følge de aller fleste kirurger bør legge under for at det ikke skal bli så brå og unaturlige overganger til brystene. jeg var også på to konsultasjoner. på den ene som jeg møtte opp hos ble jeg anbefalt av kirurgen at jeg skulle ha anatomiske innlegg på 250-260cc over muskelen. På den andre, som gikk pr. mail og telefon, fikk jeg anbefalt runde innlegg under muskel. Og etter at jeg sa at det var viktig for meg at de ikke ble unatulige og kjempestore beskjed om at både en B og C nok hadde passet bra og at det bare var for meg å si hva jeg ville ha. Det jeg sitter her med i dag er anatomiske innlegg på 350cc og 325cc. under muskel, og størrelse ca. en flottB/litenC. Mens hvis du ser på andre her inne så er det mange som også har endt opp med en flottB eller C som "bare" har lagt inn 200 - 250cc. - Det var en av tingene som overasket meg litt, det med hvor individuelt det faktisk er når det kommer til hvor mye man må legge inn for å få samme størrelser. Nå babler jeg i vei her kjenner jeg, he he.. uansett velkommen dipsy det var igrunnen bare det jeg skulle si Endret 23. desember 2008 av rebekah
Bell90 Skrevet 23. desember 2008 #6673 Skrevet 23. desember 2008 Dipsy Hjertlig velkommen;D <3 Angelish Skjønner at du er forvilet, men tar man tiden til hjelp så, ordner det seg nok. Goldendiva Hehe, typisk å glemme hva man skal spørre om ja, gjore det selv jeg;P Tusen takk, for at du spurte om det spårsmålet, har lurt færlt på det:P hehe Skjønner nå Han legen sa ikke noe til meg at jeg skulle masere dem :S men, men.. hvis ikke det gjør vondt å masere dem så kanskje jeg skal gjøre det jeg å etterhvert;P hihi Ønsker alle en knall fin jul;D Må dere kose dere masse<3<3
goldendiva Skrevet 24. desember 2008 #6674 Skrevet 24. desember 2008 Bell90 tlfelle du skulle ha lyst til å massere dem så var det en spesiell måte en skulle massere dem på, presse dem sammen slik at en får kløft liksom. Bare en gang. så langt du klarer til d gjør vondt sånn ca. og så presse dem ut til siden på samme måte, bare en gang. samme oppover og nedover også. Dette bare en gang for dagen, enten morgen eller kveld:) Ang alkohol dere.... når kan en begynne å nyte litt liksom? skader det også å ta seg en eller to røyk for dagen nå når det er en uke siden?? D er jo jul da hihi!! Ønsker dere alle en riktig GOD JUL jenter:)!!!!! klemmer:)
rebekah Skrevet 24. desember 2008 #6675 Skrevet 24. desember 2008 God jul alle sammen :) (goldendiva: jeg hadde et par glass vin på mandag, altså kun en uke etter det hele... men røyken derimot ville jeg passet meg for MINST et par uker hvis du ikke klarer lenger. Det er helt utrolig hvor mye røyken skader kroppen og sårtilhelingen.)
Toffee Skrevet 24. desember 2008 #6676 Skrevet 24. desember 2008 Hei alle sammen! Fant dagboken etter mange timers surfing om erfaringer med silikon. Kjenner ingen som har tatt det, så trenger noen å "snakke" med kan man si Skal opereres på Fornebuklinikken 6 januar, og kjenner en liten klump i magen nå, selv om jeg også gleder meg litt. Skulle egentlig ikke opereres før i beg av februar, men siden jeg går på skole spurte jeg om de kunne si ifra hvis de fikk noen avbestillinger tidlig i januar, og jommen fikk de ikke det... Kan jo ta en liten presentasjon av meg selv, virker som de fleste her vet ganske mye om hverandre. Jeg er 20 år, studerer og har hatt lyst til å ta silikon siden jeg var en 17-18 år. Bestemte meg for å vente til jeg ble 20 for å se om jeg fortsatt hadde like lyst, og den dag i dag har jeg aldri vært sikrere. Jeg har alltid vært misfornøyd med puppene mine. Jeg er fornøyd med resten av kroppen min, sånn passe slank med litt former, men jeg savner å ha balanse... Jeg er ikke ute etter selve definisjonen på "pamelapupper", men jeg vil at puppene mine skal stå i forhold til resten av kroppen min, og rett og slett føle meg litt kvinnelig. På konsultasjonen med Schistad ble vi enige om en middels c (jeg er fra før en liten b) og jeg synes det høres bra ut. Skal ha anatomiske innlegg under muskelen siden jeg ikke har nok hud å "ta av". Jeg har aldri sydd før, og det svartner for meg når jeg skal ta sprøyte. Holdt dessutten på å gå i bakken under konsultasjonen, så måtte legge meg ned et par minutter Huff. Er som dere sikkert skjønner litt engstelig, men vet jo at det kommer til å gå bra. Noen som har vært på Fornebuklinikken som har lyst til å dele erfaringene sine med meg? Gjerne andre også! Har desverre ikke fått lest igjennom alle innleggene her enda. Hilsen Toffee
Rødtoppen86 Skrevet 25. desember 2008 #6677 Skrevet 25. desember 2008 Hei hei toffee Så hyggelig at du kunne joine oss her. Vi er flere som har operert på Fornebuklinikken, og vi er storfornøyde. Selv ble jeg operert 18. desember og var kjempenervøs for selve operasjonen. Var livredd for å ikke våkne opp igjen, men det gikk så bra at jeg ikke skjønner hvordan jeg kunne grue meg slik.. Jeg sovnet uten at jeg visste det og når jeg våknet lå jeg ferdig operert i senga hehe :D Hadde heller aldri sydd før og gruet meg til det, men man er jo ikke våken på fornebu, så det merker man ikke heldigvis. Det eneste du merker til stingene er etterpå når de begynner å gro. Da klør de litt og slikt, men ikke noe verre enn som så. Jeg fikk runde innlegg over muskel og det ser veldig bra ut, men de er enda helt stive og står ut Gleder meg til de begynner å bli normale, men her må man ha tålmodighet. Dette kommer til å gå så bra så toffee Ingenting å grue seg for. Så over til noe jeg er litt bekymret for... I den armen jeg har hatt veneflonen begynte det å verke på mandagen. Tenkte at det kanskje var fordi de har holdt i armen når de har kledd på meg og slik rett etter operasjonen. På tirsdag derimot har et område litt lenger bort for stikket begynt å bli rødt og varmt, og det er vondt å ta på. Det gjør også vondt å bruke armen fullt ut. Nå begynner jeg å bli ganske nervøs siden det ikke har gått over og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Min frykt er om det kan være en blodpropp :/ Er det noen som vet når klinikken har åpent i jula? Prøvde å ringe for noen minutter siden, men ingen tok telefonen. Huff, får håpe det ikke er noe... Håper dere alle har hatt en flott julaften igår :D
rebekah Skrevet 25. desember 2008 #6678 Skrevet 25. desember 2008 (endret) Rødtoppen: *le litt* Det var da svært så uheldig du skulle være. Du har nok ikke fått blodpropp, men høres veldig ut som du har fått betennelse. Det er ikke farlig, men hvis det ikke bedrer seg eller hvis det blir værre, så kan du jo ta deg en tur på apoteket når det åpner igjen Det finnes salver/antibiotikasalver som hjelper. Og/Eller en vanlig antibiotikakur. Og velkommen til deg Toffee! Så spennende! Endelig tatt steget! Jeg kan egentlig bare fortelle deg at det er verd hver krone. Jeg opererte også på fornebuklinikken, og er veldig fornøyd med det. De har, etter hva jeg har sett, landets beste garanti. Så du har gjort et godt valg av klinikk Endret 26. desember 2008 av rebekah
Gjest Angelish Skrevet 25. desember 2008 #6679 Skrevet 25. desember 2008 Rødtoppen: Det kan være som Rebekah sier, en betennelse eller en liten infeksjon. Jeg ville prøvd å få tak i klinikken. Jeg fikk ihvertfall beskjed fra min klinikk at hvis jeg skulle bli rød/varm/mer vondt så måtte jeg ta kontakt og de ville sjekke det for å være helt sikker på at det ikke er noe infeksjoner i det. Håper det går bedre med deg. Ellers har jeg hatt en strålende julaften. Fikk et nyyyyyydelig smykke av min samboer. Jeg ble så rørt å satt ut. Å han ble så glad når han så hvor godt jeg likte det. Den nest beste "presangen" var når jeg skulle dusje igår. Da så jeg at det høyre brystet mitt er mindre. *Woohoo* Og faktisk mykere. Nå er faktisk det venstre brystet en bitteliten smule større enn høyre, men slik var mine i utgangspunktet så det gjør meg rett og slett ingenting. Så nå er det bare å vente på at de skal bli myke og lekre. Jeg er kjempefornøyd med dem. og måtte le litt igår. Mormo kom bort til meg (hun visste fra før at jeg hadde fått implantater) og sa: Jeg synes dem er litt store.. Hehe. Jeg elsker dem rett og slett. :rødme: Og det gjør samboeren min også
Toffee Skrevet 25. desember 2008 #6680 Skrevet 25. desember 2008 Hei hei toffee Så hyggelig at du kunne joine oss her. Vi er flere som har operert på Fornebuklinikken, og vi er storfornøyde. Selv ble jeg operert 18. desember og var kjempenervøs for selve operasjonen. Var livredd for å ikke våkne opp igjen, men det gikk så bra at jeg ikke skjønner hvordan jeg kunne grue meg slik.. Jeg sovnet uten at jeg visste det og når jeg våknet lå jeg ferdig operert i senga hehe :D Hadde heller aldri sydd før og gruet meg til det, men man er jo ikke våken på fornebu, så det merker man ikke heldigvis. Det eneste du merker til stingene er etterpå når de begynner å gro. Da klør de litt og slikt, men ikke noe verre enn som så. Jeg fikk runde innlegg over muskel og det ser veldig bra ut, men de er enda helt stive og står ut Gleder meg til de begynner å bli normale, men her må man ha tålmodighet. Dette kommer til å gå så bra så toffee Ingenting å grue seg for. Godt å høre at du er fornøyd og at du var litt nervøs du og * Hva "skjedde" da du kom til klinikken selve operasjonsdagen? Måtte du vente lenge på å bli operert? Tenker også mye på tiden etter operasjonen... Semesteret mitt begynner egentlig 12 januar, men har heldigvis ikke noe obligatorisk før den 20. Er redd for å bli helt hjelpeløs Var dere avhengig av å bli dullet med hele tiden, eller gikk noen ting fint på egenhåmd også?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå