Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

rødtoppen86: Ja, jeg er også skikkelig overasket over at jeg har såpass lite smerter som jeg har. Tjedje dagen i dag, og fortsatt ikke halvparten så vondt som jeg hadde forbredt meg på. Selvfølgelig merker jeg at jeg er litt begrenset i forhold til normalt og jeg merker jo at det sprenger litt og er ømt, men det er ikke sånn at jeg vil karakterisere det jeg kjenner som smerter i den forstand.

Det ER jo muligheter for at smertestillende holder i sjakk, tar jo hele tiden forebyggende. Jeg tar pinex forte sammen med 500g. pamol hver 8. time slik at det blir tre ganger i døgnet.. I tillegg til at jeg tar 500g.pamol hver fjerde time slik at det ikke skal gå så lenge som 8timer mellom hver gang jeg får påfyll... Til sammen i døgnet blir det jo 3.5g.pamol slik at jeg ikke overskrider den anbefalte grensen på 4g :) Kanskje det funker for deg også? :)

Ja - helledussen! Tenk at det er i morgen allerede! Kjempelurt at du tenker og planlegger og legger alt til rette i dag:) ååh, jeg er så spendt på dine vegne!!! :):)

Sjekkliste:

- handle de siste julepakkene

- gjøre klar sengen med masse puter/ekstra dyne til ryggen

-sette klart ting du trenger i "arbeidshøyde" slik at du får tak i det vesentlige i stående stilling

- sette klar tv`n og laptopen

- Handle inn masse god mat/frukt/juice slik at du slipper å mangle noe

- ha morgenkåpe og tøfler som du bare kan trø inni klare

- allier deg med noen som KAN sette håret ditt opp i strikk

- OG noen som kan hjelpe deg med å dusje/vaske håret før jul

-handle våtservietter (det har vert VELDIG greit å ha nå som jeg ikke dusjer)

-tenke litt på å spise mat som inneholder vitaminene og mineralene som er viktig i forhold til sårtilheling (protein, vitA, vitC, vitE, sink og selen.)... og huske at kroppen trenger mer næring i helingsfasen enn den normalt sett gjør selv om du sitter mer stille.

Kjenner meg skikkelig igjen i det med å føle meg egoistisk for å ville ha bryster. Selv om jeg nok ikke var en AA engang, så følte jeg det sånn. Men vet du... for min del gikk hele den følelsen faktisk bort da jeg la pengene på bordet. Det eneste jeg tenkte da var at dette var verdt hver eneste krone... og det var det virkelig.

Dette fortjener du rødtoppen, uansett utgangspunkt. Og dette har du ventet LENGE på. :)

ja, Bell90 .. har veldig lyst til å høre om operasjonen din og hvordan du har det.. hvis du vil dele det med oss? :) Håper det går bra!

Endret av rebekah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen hjertelig takk for gode tips rebekah :D Er sjeleglad for at jeg har en samboer som kan ta seg av meg he...he...he...

Våtservietter var et veldig lurt tips ja, det må jeg få handlet inn, så jeg slipper å være helt svett under armene. Stakkars håret kommer til å bli grusomt, men heldigvis skal jeg ikke vise meg utendørs så mye.

Blir vel å bosette meg i sofaen og se på tv hele dagen lang tenker jeg.

Er det idag du har kontrolltime? Håper det går veldig bra i så fall :)

Skrevet (endret)

ja, du får nok brukt for han mer enn du tror.. Jeg fikk i alle fall good brukt for min :) Har kontrolltime halv ett, og så bærer turen hjemmover igjen.

Og så er jeg så spendt på dine vegne! Gleder meg til å høre hvordan det går med deg i morgen og alt. Har du forresten vert til konsultasjon tidligere, eller skal du bare i morgen rett før operasjonen?

Endret av rebekah
Skrevet (endret)

Hei hei alle sammen :goodbye:

Jeg er ny her, har sittet her siste måneden å lest absolutt ALLE innleggene her inne jeg nå! :ler: helt utrolig! Men er så spennende å lese altså.

Jeg er en jente på 20 år, som skal ta silikon den 21 januar nå på klinikk Stokkan i Trondheim.

Jeg er 1.65 høy og veier 60 kilo...

Jeg hadde utrolig fine pupper før jeg fikk datteren min.

Da brukte jeg 75B pg fyllte den ut kjempebra, de var runde, faste og perfekte, men den gang ei, nå ser det ut som to brukte teposer, helt seriøst liksom :snurt: og bruker 75A og ikke fyller jeg ut den helt heller... :bond:

Mistet all volum og etter melken forsvant, og fettet kom aldri tilbake til brystene. Datteren min er nå snart to år og nå har jeg å sambo endelig pengene klare til å kjøpe nye pupper til meg!!!! Han syns forresten ikke det trengs i det hele tatta da, men dette går på meg og min selvfølelse...

blir helt fårlig når jeg ser meg naken i speilet!! Bortsett fra puppene er jeg veldig fornøyd med resten av kroppen min :)

Jeg savner virkelig å kunne ha på hvilken som helst topp og kjole jeg vil..:frown: og grudde meg til denne sommeren, men nå blir det ordning! :enig:

Tiden går sååå tregt!!

21 januar er jo sååå lenge til :hoho: fikk egentlig operasjonsdato 5 januar!!! :d men så hadde de så klart DOBBELBOOKA :cry3:

Endret av lapez
Skrevet

Hei hei lapez og velkommen til oss :) Skjønner godt at du ønsker å fylle ut brystene dine på nytt igjen. Det er viktig at man føler seg vel med seg selv. Kjempebra at du har pengene og alt klart. Bare å telle ned dagene nå.

Rebekah: Jeg var på konsultasjon allerede i mai hehe :P Da var det Dr. Schistad som jeg var hos. Veldig spent på hvordan morgendagen blir ja :O Kommer til å være så nervøs at det ikke er mulig hehe, men sånt er de vel vant til så...

Du får ha en god reise hjemover. Gleder meg til å høre hvordan det har gått :)

Gjest Angelish
Skrevet (endret)

Jeg kom til å tenke på en ting...

Når det gjelder tiden etter operasjonen føler jeg folk får forskjellige beskjeder alt etter hva klinikk de går til.

Feks har jeg fått beskjed om å bruke SportsBHen døgnet rundt i 6 uker, og kan da etter de 6 ukene gå over til å bruke vanlige bher med spiler.

Jeg har også fått beskjed om å sove mest mulig på ryggen disse 6 ukene (noe jeg sliter enormt med, sover ALLTID på sidene).

Venninna mi opererte seg for 3 måneder siden på en annen klinikk. og hun fikk beskjed om å bruke sportsBH 2 uker døgnet rundt. deretter sove uten de siste 4 ukene. Hun fikk også lov å sove på siden så mye hun ville etter 2 uker.

Men hun fikk beskjed om å IKKE bruke bh med spiler før det var gått 3-4 måneder..

og når kan en egentlig bruke Push-up bher? med en gang etter de 6 ukene, eller må en vente mer?

Når alle får så forskjellige beskjeder. Hva er egentlig riktig?? :forvirra:

Hvilke beskjeder har dere fått angående dette?

Endret av Angelish
Skrevet

Veldig forvirrende det der ja, helt enig. Man får vel egentlig bare følge rådene som den enkelte klinikken har.

Jeg kommer nok selv til å bruke bhen lengst mulig slik at jeg er sikker på at alt er grodd fast på riktig plass.

Det med å sove på ryggen og siden vet jeg ikke, men de fleste kan vel sove på siden når de ikke får vondt.

Angående spilebh så kommer jeg til å vente lengst mulig med det også på grunn av flere ting. Den ene er arrene. Kan ikke se for meg at det er bra for arrene at noe hardt trykker på dem.

Den andre tingen leste jeg om på JBI. Her er hva kirurgen har svart: Most doctors ask that women wait 3 months before wearing under wire bras after implant surgery. Your body will be forming scar tissue around the implant for 3 months. During this time the pressure of the wires could cause the scar tissue to form in such a way that an indentation from the wires could become permanent. After this initial healing time under wire bras should be worn intermittently to avoid permanent indentation.

Håper dette hjelper litt :) Ikke lett å bli klok når alle legene har hver sine råd og regler. I USA så er jo massering enda kjempestort, mens her i Norge er det helt motsatt.

Skrevet

Hvor mange cc skal dere legge inn? eller har lagt inn? hvilken cup brukte og bruker dere? Er dere fornøyd? Ønsker dere, at dere tok større?

Gjest Angelish
Skrevet
Hvor mange cc skal dere legge inn? eller har lagt inn? hvilken cup brukte og bruker dere? Er dere fornøyd? Ønsker dere, at dere tok større?

Jeg fikk lagt inn 280cc i begge.

Brukte BH i størrelse 75b, men fylte den ikke ut, så tror egentlig jeg kunne brukt 75a.

Bruker fremdeles sportsbh, da det bare er 2 uker siden operasjonen. Den er i størrelse 75b.

Tror jeg må kjøpe vanlige BHer i 75c når den tiden kommer for at de skal passe.

Er kjempefornøyd og tror ikke jeg ville hatt noe større enn det jeg fikk.

Målet mitt var å fylle ut brystene jeg hadde som var temmelig tomme etter jeg slanket meg nesten 30kg.

Skrevet

Hei folkens!

Jg har lært så ufattelig mye når det kommer til operasjon her at det er helt fantastisk!

Så derfor lurte jeg på om dere kunne hjulpet meg! Jeg skal operere 24.februar 2009, på Aviva Helse i Oslo. Noen som har vært der? Bor i Stavanger da, men må opp dit fordi det er den eneste klinikken som opererer på pasienter under 20 år. Jeg er 19 når jeg skal operere. Bør jeg ha runde silikoner eller dråpeformet? Runde koster 25 000, og dråpeformet koster 33 og 39 000. Dyrt? Skal jeg ha full narkose? Vet jeg skal snakke med legen på konsultasjonen, men kjekt å høre fra dere også!

Takk!

Skrevet
Jeg fikk lagt inn 280cc i begge.

Brukte BH i størrelse 75b, men fylte den ikke ut, så tror egentlig jeg kunne brukt 75a.

Bruker fremdeles sportsbh, da det bare er 2 uker siden operasjonen. Den er i størrelse 75b.

Tror jeg må kjøpe vanlige BHer i 75c når den tiden kommer for at de skal passe.

Er kjempefornøyd og tror ikke jeg ville hatt noe større enn det jeg fikk.

Målet mitt var å fylle ut brystene jeg hadde som var temmelig tomme etter jeg slanket meg nesten 30kg.

Oki:) slik som meg det da...

så bra du er fornøyd da!! :) selv vil jeg ha store, nå som jeg først skal ta, har lyst på slike som Kendra wilikonson sine, de er ikke playboystore som resten av jentene der men kjempefine :jepp: ! så tror det er mellom 390- 400 cc... Hvor stort er det liskom?? mnoen som har det? men spørs vel på brystene mine fra før å... ?:sjenert:

Skrevet

Hei V.S: Jeg har ikke hørt noe om den klinikken du skal operere på, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe.

Når det kommer til hvilken type implantater er det noe du og legen må komme fram til. Det har mye å si hvordan brystene dine er nå. Han/henne vil hjelpe deg å finne ut hva som passer best til deg.

Det med narkose er også forskjellig fra klinikk til klinikk. Jeg skal opereres på Fornebuklinikken i morgen og der har de ikke full narkose. Man får avslappende medisiner, lokal bedøvelse og sovemedisin :)

Andre klinikker har derimot full narkose, mens andre der igjen lar deg være våken.

lapez: Jeg er 75b nå og skal legge inn 280cc i høyre og 325 i venstre. Håper at jeg kan få en D-kopp.

Skal komme med oppdatering om hvordan resultatet blir :)

Skrevet
Hei folkens!

Jg har lært så ufattelig mye når det kommer til operasjon her at det er helt fantastisk!

Så derfor lurte jeg på om dere kunne hjulpet meg! Jeg skal operere 24.februar 2009, på Aviva Helse i Oslo. Noen som har vært der? Bor i Stavanger da, men må opp dit fordi det er den eneste klinikken som opererer på pasienter under 20 år. Jeg er 19 når jeg skal operere. Bør jeg ha runde silikoner eller dråpeformet? Runde koster 25 000, og dråpeformet koster 33 og 39 000. Dyrt? Skal jeg ha full narkose? Vet jeg skal snakke med legen på konsultasjonen, men kjekt å høre fra dere også!

Takk!

Gratulerer med time for operason:) nå blir vi vel fine og fornøyde til bikinisesongen:) selv har jeg dato for å legge inn silikon den 21 januar! :strix: jeg skal ha runde... jeg vet ikke helst forskjellen jeg da... ? ja man får narkose ja!! takk å lov! da er det jo over på et blunk, føles nok som minutter, og tenk å få nye pupper i løpet av noen minutter da :fnise: :gjeiper:

Hvor mye skal du legge inn? Hvilken str bruker du nå?:)

Skrevet
lapez: Jeg er 75b nå og skal legge inn 280cc i høyre og 325 i venstre. Håper at jeg kan få en D-kopp.

Skal komme med oppdatering om hvordan resultatet blir :)

OKi, ja da har du jo litt fra før ja:) jeg vil ha en stoor c eller liten d cup :rødme:

Ja det må du gjøre!! Når opereres du??:):popcorn:

Skrevet

Hei V.S: Jeg har ikke hørt noe om den klinikken du skal operere på, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe.

Når det kommer til hvilken type implantater er det noe du og legen må komme fram til. Det har mye å si hvordan brystene dine er nå. Han/henne vil hjelpe deg å finne ut hva som passer best til deg.

Det med narkose er også forskjellig fra klinikk til klinikk. Jeg skal opereres på Fornebuklinikken i morgen og der har de ikke full narkose. Man får avslappende medisiner, lokal bedøvelse og sovemedisin :)

Andre klinikker har derimot full narkose, mens andre der igjen lar deg være våken.

Hei, takk for svar! Ja, jeg leste om Fornebu klinikk, men er vanskelig for meg å komme meg helt ut der. Hørt at Aviva er nærmere sentrum av Oslo. Gleder du deg til i morgen? Hvor mye betaler du? Skal du ha runde eller dråpeformet?

Skrevet

Til Lapez

Åååå, 21.januar er bursdagen min det :D

Jeg har ikke peiling på noen ting når det kommer til str og type, det får jeg vel snakke med legen om på konsultasjonen en dag før operasjonsdagen.

Skrevet

Hei, takk for svar! Ja, jeg leste om Fornebu klinikk, men er vanskelig for meg å komme meg helt ut der. Hørt at Aviva er nærmere sentrum av Oslo. Gleder du deg til i morgen? Hvor mye betaler du? Skal du ha runde eller dråpeformet?

Ja, Fornebu ligger vel ca 15 min fra Oslo sentrum. Det fine for meg er at jeg bor 10 minutter fra Fornebu med bil :D

Gleder meg kjempemye samtidig som jeg er nervøs selvfølgelig. Skal bli godt og få det overstått.

Jeg skal ha runde, ru, over muskel, men jeg vet faktisk ikke hvilken profil hehe... Det blir spennende.Kostet meg 28.800kr, så jeg håper det er verdt det :)

Skrevet
Hei hei alle sammen :goodbye:

Jeg er ny her, har sittet her siste måneden å lest absolutt ALLE innleggene her inne jeg nå! :ler: helt utrolig! Men er så spennende å lese altså.

Jeg er en jente på 20 år, som skal ta silikon den 21 januar nå på klinikk Stokkan i Trondheim.

Jeg er 1.65 høy og veier 60 kilo...

Jeg hadde utrolig fine pupper før jeg fikk datteren min.

Da brukte jeg 75B pg fyllte den ut kjempebra, de var runde, faste og perfekte, men den gang ei, nå ser det ut som to brukte teposer, helt seriøst liksom :snurt: og bruker 75A og ikke fyller jeg ut den helt heller... :bond:

Mistet all volum og etter melken forsvant, og fettet kom aldri tilbake til brystene. Datteren min er nå snart to år og nå har jeg å sambo endelig pengene klare til å kjøpe nye pupper til meg!!!! Han syns forresten ikke det trengs i det hele tatta da, men dette går på meg og min selvfølelse...

blir helt fårlig når jeg ser meg naken i speilet!! Bortsett fra puppene er jeg veldig fornøyd med resten av kroppen min :)

Jeg savner virkelig å kunne ha på hvilken som helst topp og kjole jeg vil..:frown: og grudde meg til denne sommeren, men nå blir det ordning! :enig:

Tiden går sååå tregt!!

21 januar er jo sååå lenge til :hoho: fikk egentlig operasjonsdato 5 januar!!! :d men så hadde de så klart DOBBELBOOKA :cry3:

- Åååå, jeg misunner deg. Tenk på meg! Jeg må vente til 24.februar!!

Skrevet

HeiHei =)

Rebekah : Tro jeg hadde seng til venstre og nesten helt bortest jepp. Hvis ikke jeg tar helt feil, hadde jeg seng nr 4 ;P hehe

Hvor var det du hadde seng da? ble du operert rett før meg?, at du var fedig operert ca. kl 14.15 eller noe sånt?

Klart jeg vil dele min historie med dere^^

Som sagt ble jeg operert av Pål, en meget dyktig og flink lege etter min mening.

Føler jeg ble godt tatt i mot, og både legen og sykepleierene var meget dyktige.

Jeg var først inne til sånn time hos Pål, han anbefalte ca 200 i venstre bryst og 220 i høyre bryst. Og at jeg måtte ha dråpeformede innlegg under muskelen. Det ville bli det fineste sa han.

Men under oprasjonen ble det litt endringer og han fikk plass til 250, så jeg fikk 250 i begge jeg. rett etter oprasjonen så fortalte Pål til meg at oprasjonen var vellykket;)

Så har gått fra en veldig knapp 75a til en 75b =)

Siden jeg bor et par timer fra Oslo, sov jeg på SAS radisson hotell.

Må si at jeg synes de hadde meget bra service der:) Stor koste meg.

Selv om jeg for det meste sov, utrolig godt sovehjerte jeg har ;P hehe

Smerten synes jeg ikke var så utrolig stor, hadde forventet verre. Men nå har jeg jo fått mye smertestillende også da.

Jeg hadde forventa at jeg var sikkelig kvalm og uvel, jeg. Og at jeg orka ikke noe mat. Men er ikke i så dårlig form igrunn. Spiser normalt og trasker litt forsiktig rundt. Føler meg bare litt mørbanka når jeg våkner om morgen. da (sikkert fordi smertestillende er på vei ut av kroppen min.)

jeg har forresten også vært på kontrolltime, var der dagen etter oprasjonen min, kl 12.15. Da kikket hun sykepleiren på meg, og fortalte at jeg nå var inne i den "grønne sonen" med tanke på blødninger. kjøpte meg også en ekstra sports bh der :)

<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...