Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

God kveld alle sammen :)

Nå ligger jeg på hotellet og blir vartet opp av min kjære.

Operasjonen gikk over alle forventninger og var over får jeg fikk sukk for meg. Var tilbake her på hotellet allerede 17.15 faktisk! Jeg ble kjempegodt mottatt av en søt sykepleier, og konsultasjonen med kirurgen var også en veldig positiv opplevelse. Kunne oppriktig slappe av og føle meg trygg. :)

Det ble til at jeg fikk dråpeformede innlegg under muskel, og jeg har til nå (bank i bordet) ikke hatt smerter i det hele tatt. Av og til når jeg beveger armene litt kjennes det ut som om jeg har hatt en skikkelig god bryst-treningsøkt i studio, men det er ikke mer ubehagelig enn det. Det KAN hende at det egentlig er vondt fordi klokken 18.00 tok jeg paracett500mg. + en paralgin forte forebyggende slik at jeg skulle slippe at det plutselig gjorde vondt. Tenkte å gjøre det de første par døgnene, så jeg skal oppdatere dere på hvordan det fungerer i forhold til smertene - Det er kanskje spesielt interesant for deg rødtoppen86, siden du er nestemann ut! tenk det! Nå er det ikke lenge til det er din tur. Hvordan har du det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og takk for alle tanker og innlegg. Det var skikkelig koselig å komme inn på forumet/dagboken å lese dem og se at dere har tenkt på meg :)

Skrevet

Gratulerer så mye nå rebekah :hoppe:

Kjempebra at det har gått over all forventning, og det er godt å høre at du har en så snill kjæreste som tar seg av deg :)

Veldig spent på hvordan de neste døgnene blir for deg. Krysser fingrene for at du slipper store smerter.

Har hørt at tredje dagen ofte er den verste, så det blir spennende å se. Kanskje du er superheldig og slipper unna det verste.

Hvordan gikk det rett før operasjonen? Fikk du masse piller og slikt? Og var det slik at du plutselig sovnet og våknet og så var alt over hehe :)

Veldig nysgjerrig nå jeg :P

Skrevet

heisann:)

Jeg skal opereres i Bergen/Volvat på plastikkirurgisk institutt.

Er d noen andre her som har vært der?

skal allerede på torsdag så det nærmer seg fort nå..

Er litt nervøs, skal operere inn brystvorta.

Noen som har erfaring med det?

Synest alle her får det inn under brystet så har ikke så mye info om det...

Noen som har noen ord å dele med meg?? hadde blitt veldig gla for det isåfall.

Veldig spennende å lese her om dere som nettopp operert! gøy med nye pupper til jul:) Min gave til meg selv i år, hihi!!

Gjest Angelish
Skrevet

Takk for svar Medusa og Rødtoppen86..

Kjenner jeg er litt paranoid og ikke klarer å slå meg til ro at det faktisk kan skje og at de mest sannsynlig blir like etter noen uker når hevelsene går bort..

Medusa: hadde du litt forskjellig form på dine når den ene var mye mer hoven enn den andre???

Og det med at jeg føler silikonen er sklidd lenger frem mot brystvorta under brystet på det hovne brystet.. Er det innbilning / føles slik pga brystet er hovent??

Huff.. jeg trenger å klare å slappe av....

Skrevet (endret)
Gratulerer så mye nå rebekah :hoppe:

Kjempebra at det har gått over all forventning, og det er godt å høre at du har en så snill kjæreste som tar seg av deg :)

Veldig spent på hvordan de neste døgnene blir for deg. Krysser fingrene for at du slipper store smerter.

Har hørt at tredje dagen ofte er den verste, så det blir spennende å se. Kanskje du er superheldig og slipper unna det verste.

Hvordan gikk det rett før operasjonen? Fikk du masse piller og slikt? Og var det slik at du plutselig sovnet og våknet og så var alt over hehe :)

Veldig nysgjerrig nå jeg :P

god morgen rødtoppen.

Det har ikke blitt mye soving i natt, ikke pga. smerter men er så vervøs for at jeg skal veive rundt med armene i søvne, he he.. Lurer på å kjøpe et tau jeg kan binde armene lett inntil sidene med slik at jeg kjenner motstand dersom jeg skulle finne på å gjøre det. Var oppe i natt og spiste litt også. Og har stått opp for å kikke på puppene i speilet opp til flere ganger i natt. DE ER DER ENDA! Og de er så perfekte! :fnise:

Jeg vet ikke om jeg skrev det i går, men det kan uansett ikke sies for mange ganger at det var aldri noe prolem for meg å legge alt i hans hender og stole på at han gjorde det som var best for meg. Han hadde stålkontroll den mannen, det var lett å merke :):) I tillegg så var han ordentlig koselig og sympatisk. Det å velge klinikken jeg valgte selv om det var lang reisetid var abolutt verdt det. Jeg er så takknemmelig! (Du må bare glede deg rødtoppen).

Nå det kommer til smerter, så syns jeg fortsatt ikke at jeg har noe særlig med smerter. Eller.. jeg kjenner det. Og jeg kjenner det litt bedre enn i går. Jeg har jo en følelse i bystet som normalt sett ikke er der. Men det jeg mener er at det for min del ikke er så vondt at jeg vil karakterisere det som smerter. Det er mer litt sårt og ømt. Kanskje. sånn når jeg trekker pusten dypt, når jeg i ulike situasjoner bruker brystmuskelen litt, eller når jeg har ledd.. Og når jeg sitter stille så kjennes det ut som om jeg er lemster/støl etter en god treningsøkt :)

Det som skjedde rett før var at jeg ble vist til et venterom fullt av blader. det var ikke lenge jeg satt før en søt sykepleier dukket opp og tok meg med inn på et kontor. Der gikk vi kun gjennom de praktiske tingene. Jeg skrev under på helseerklæring, betalte, og fikk litt informasjon om gangen videre samt 2g. panodil (tror jeg) som jeg skulle ta. Deretter ble jeg vist til et garderobeskap hvor jeg kunne legge klærene og tingene mine, og jeg fikk sykehusskjorte som jeg skulle ta på meg. (fikk beholde på egen underbukse og sokker, så velg undertøy med omhu den attende! he he)

Da jeg hadde byttet klær ble jeg vist til en seng, og der lå jeg og slappet av en liten stund til kirurgen kom og hilste på. Da ble jeg med han inn igjen på kontoret, og hadde konsultasjonen. Etter det var det tilbake i sengen en kort stund - og så kom de i fra operasjonsavdelingen og hentet meg :)

(Jeg vil tro at alt dette kun tok ca. en halv time til sammen.)

Inne på operasjonssalen la jeg meg ned på bordet og fikk inn en veneflon samtidig som en annen sykepleier begynte å vaske/desinfisere bryst og armhuler. Jeg fikk også på meg et teppe fra livet og ned. Jeg ble spurt om hva jeg veidie, og så gav anestesisykepleieren meg en god dose sterke smertestillende. Det tok ikke lange tiden før jeg merket effekten av det. Ble nokså susen og trøtt/sløv. Hun spurte enda en gang hva jeg veide. Jeg kjendte noe mer i armen og spurte om det var nå hun satte anestesien.. hun sa ja.. jeg sa å`okei.. blundet øynene.. og det neste minnet jeg har er litt vagt at jeg satt på operasjonsbenken og var ferdig. Jeg husker veldig lite, bare glimt.. og jeg vet at jeg pratet som en foss på veien mot sengen, men jeg aner ikke hva jeg sa, he he..

Fikk ligge å slappe av i sengen min. Vekslet mellom å duppe av litt, kikke under dynen, smile, følge litt med på andre som kom og gikk.. og så lå jeg og gråt litt for meg selv med gjevne mellomrom. Ikke fordi jeg hadde vondt eller angret eller noe. Men ble så sentimental. Det er liksom en så stor avgjørelse med så mange følelser innblandet.

Etterhvert kom sykepleieren med litt mat til meg. Det var gode lunka rundstykker, og jeg kunne velge mellom te og kaffe :) Spiste og slappet av enda litt til, og fikk informasjon og anledning til å stille spørsmål før jeg dro. og fikk med meg smertestillende til noen dager framover :)

(puuh! og det var hele gangen i det sånn ca) :)

Endret av rebekah
Skrevet

angelish: Ut i fra det jeg har forstått så er det helt normalt at størrelsen er noe ulik de første ukene. Og til og med lenger enn det. Det som ikke er normalt er hvis det kommer plutselige forverringer og hevelser i det ene brystet. Men jeg har full forståelse for at du er nervøs. Den ene min tror jeg også er en smule mer hoven enn den andre, så kikker litt på det og tenker på det. Men det ER normalt sier de.

Skal på kontrolltime i morgen, så da kommer jeg nok til å spørre litt i forhold til det. Skal oppdatere deg hvis du vil :)

Gjest Angelish
Skrevet (endret)

Rebekah: Det hadde vært kjempefint. :)

Jeg er egentlig usikker på om høyre bryst har blitt mer hoven, eller om det er venstre bryst som har blitt mindre hoven. Men jeg tror det er høyre bryst som er blitt mer hoven. Om jeg har dunket meg eller noe kan også godt hende.

Jeg klarer ikke helt huske hvor store de var når jeg så dem første gangen etter bandasjen ble tatt av.

Blir litt stressa av å bekymre meg og tenker veldig mye på det.

Vil jo ikke at det skal skje noe som ikke skal skje.

Ellers gratulerer med overstått operasjon. :)

Endret av Angelish
Skrevet

Godt å høre at det har gått bra så langt rebekah :) Det frister mer og mer å gjennomføre en operasjon hver gang jeg leser noens historie fra operasjonsdagen, virker så mye enklere enn det jeg forestiller meg. Og gratulerer med nye pupper forresten :nisse:

Jeg får komme i gang med :husarbeid: men hold oss oppdatert rebekah :) Kan jeg spørre om hvilken klinikk du var på?

Skrevet

Tusen takk for et flott innlegg rebekah :) Veldig fint å høre hvordan hele opplevelsen var. Det er bra vi ikke trenger narkose på fornebuklinikken så vi slipper å bli så kvalm etter operasjonen.

Hvor mye fikk du lagt inn forresten?

Hvordan har det gått på kontrollen din frk johansen? Håper at alt er i skjønneste orden :)

Gjest Angelish
Skrevet

Hei alle sammen..

Tenkte jeg skulle presentere meg litt og fortelle om min opplevelse så langt.

Dere har sikkert sett jeg har skrevet at jeg er litt bekymret pga det ene brystet er større enn det andre.. Jeg var inne på klinikken idag etter jobb og fikk sjekket det.

Og alt er i skjønneste orden så jeg må slutte å bekymre meg. :)

Ellers er jeg ei jente på 23 år, er 169cm høy og veier 65kg.

Min historie er som følger:

Jeg har veid 94kg på det største. Så har slanket meg fra 94 til 65kg og holdt det stabilt i over 1 år. *kjempestolt*

Det er også grunnen til at jeg valgte å ta brystforstørrelse. Brystene mine forsvant da jeg slanket meg.

Jeg var til konsultasjon på 3 forskjellige klinikker for å se hvor jeg følte meg tryggest. Samtlige kirurger jeg snakket med spurte om jeg hadde barn, og om jeg hadde ammet dem, for på brystene kunne det se slik ut. De var tomme og slappe.

Og nei, jeg har ikke barn.

Valget mitt falt på Colosseum klinikken i Stavanger hvor jeg følte meg veldig velkommen og ivaretatt, pluss at de var kjempeflinke å informere meg om ting jeg lurte på og fikk meg til å føle meg trygg.

Operasjonsdagen gikk knirkefritt. Lå i full narkose så alt jeg husker er egentlig at jeg sovnet og så våknet jeg igjen. Kunne reise hjem 30 minutter etter jeg våknet. var i tipptoppform. :)

Utover kvelden begynte smertene å komme. så tok Paralgin Forte for å dempe smertene.. Tredje dagen etter operasjonen var værst, og etter det ble smertene mindre og mindre. og nå er jeg bare litt øm.

Fjerde dagen kunne jeg ta av bandasjen de tok på etter operasjonen. Hjalp mye å kunne ta den av. Var en slags teip-bandasje som var teipet fra siden, rundt brystene over på den andre siden.. Det var et H........E å ta den av.. jeg er SÅÅ pysete når det gjelder å rive av et lite plaster, og så skulle jeg ta av en bandasje.

Samboeren min hjalp meg mens jeg stod å grein og lo om hverandre...

Etter det har jeg brukt sportsbh og har det egentlig ganske fint.

Idag er det 12 dager etter operasjonsdagen.

Kommer til å følge med her på dere andre, og komme med oppdateringer selv. :)

Skrevet

takk for det frkleo :) Det ER ganske enkelt. Men det er likevel en stor avgjørelse å ta. Og jeg tror det er veldig viktig å bruke tid på å tenke seg nøye gjennom alt og forbrede seg både mentalt, fysisk og praktisk.

Jeg var på fornebuklinikken :) Og anbefaler klinikken på det varmeste dersom du finner ut at operasjon er et riktig valg for deg :)

Rødtoppen86: Jeg fikk langt inn mye mer enn det jeg opprinnelig hadde tenkt. I utgangspunktet hadde jeg en liten forestilling om 250-280.. Men da jeg kom på konsultasjonen fant kirurgen ut at jeg opp på 350 i den ene og 325 i den andre for å få best mulig resultat. Til å begynne med fikk jeg litt bakoversveis, men som sagt så visste han hva han snakket om. Han forklarte at når jeg hadde så lite utgangspunkt som jeg hadde, så var det nødvendig å legge inn så mye for at jeg skulle få resultatet jeg kom til å bli mest fornøyd med. Og jeg er strålende fornøyd. På papiret står det at jeg nå er 75C.. Så det blir vel det samme som 80B? .. så ender vel opp på en perfekt B-cup vil jeg tro :)

goldendiva: Jeg har ikke undersøkt så mye i forhold til å ta snittet under brystvorten, så kan desverre ikke si så mye om det... Men jeg vet at med den typen snitt må kirurgen gjennom brystkjertlene slik at du med stor sansynlighet vil miste muligheten til å kunne amme. Ellers har jeg ikke hørt annet om at det blir tilnærmet ikke-synlige arr der som andre snittsteder så lenge du behandler det som du får beskjed om :) Men hvorfor velger du det snittstedet framfor under brystet egentlig?

Skrevet

Godt å høre at alt var i orden i forhold til dine nye fordeler'Angelish',må være deilig å få bekreftet det :) Og Gratulerer med flott vektnedgang! Godt du fikk tilbake puppene du fortjente å ha etter å ha arbeidet så hardt med å gå ned i vekt. Det er velfortjent! :)

Skrevet

Heihei Rebekah.

Har fulgt litt med på denne siden jeg å.

Har lest at du ble operert samme dag som meg på fornebu.

Det var fint å høre at oprasjonen din også gikk fint.

Ble du også opperert av Pål?

=)

Skrevet

hei bell90 :)

Jeg ble også opperert av Dr.schistad, ja.

Var det du som lå på venstre side i den borterste sengen? :) Tror jeg vet hvem du var bare ut i fra å se på nicket ditt her...

Hvordan var det hele for deg? og hvordan har du det nå?

klem

Skrevet
Takk for svar Medusa og Rødtoppen86..

Kjenner jeg er litt paranoid og ikke klarer å slå meg til ro at det faktisk kan skje og at de mest sannsynlig blir like etter noen uker når hevelsene går bort..

Medusa: hadde du litt forskjellig form på dine når den ene var mye mer hoven enn den andre???

Og det med at jeg føler silikonen er sklidd lenger frem mot brystvorta under brystet på det hovne brystet.. Er det innbilning / føles slik pga brystet er hovent??

Huff.. jeg trenger å klare å slappe av....

Godt du fikk beskjed om at alt var normelt :)

Jeg har mye tunge løft på jobb og er høyre hendt, så tenker det har mye av skylden for at det tok lengre tid før hevelsen gikk ned på det høyre brystet og de at ble like.. (noe kirurgen bekreftet)

Jeg følte det ene var større og hadde mere heng..

Og det tok veldig lang tid.. mange uker..

Men nå er de helt like og er stort sett fornøyd ;)

Skrevet
takk for det frkleo :) Det ER ganske enkelt. Men det er likevel en stor avgjørelse å ta. Og jeg tror det er veldig viktig å bruke tid på å tenke seg nøye gjennom alt og forbrede seg både mentalt, fysisk og praktisk.

Jeg var på fornebuklinikken :) Og anbefaler klinikken på det varmeste dersom du finner ut at operasjon er et riktig valg for deg :)

Rødtoppen86: Jeg fikk langt inn mye mer enn det jeg opprinnelig hadde tenkt. I utgangspunktet hadde jeg en liten forestilling om 250-280.. Men da jeg kom på konsultasjonen fant kirurgen ut at jeg opp på 350 i den ene og 325 i den andre for å få best mulig resultat. Til å begynne med fikk jeg litt bakoversveis, men som sagt så visste han hva han snakket om. Han forklarte at når jeg hadde så lite utgangspunkt som jeg hadde, så var det nødvendig å legge inn så mye for at jeg skulle få resultatet jeg kom til å bli mest fornøyd med. Og jeg er strålende fornøyd. På papiret står det at jeg nå er 75C.. Så det blir vel det samme som 80B? .. så ender vel opp på en perfekt B-cup vil jeg tro :)

goldendiva: Jeg har ikke undersøkt så mye i forhold til å ta snittet under brystvorten, så kan desverre ikke si så mye om det... Men jeg vet at med den typen snitt må kirurgen gjennom brystkjertlene slik at du med stor sansynlighet vil miste muligheten til å kunne amme. Ellers har jeg ikke hørt annet om at det blir tilnærmet ikke-synlige arr der som andre snittsteder så lenge du behandler det som du får beskjed om :) Men hvorfor velger du det snittstedet framfor under brystet egentlig?

Skrevet

rebekah Tusen takk for svar:)

Tror han som skal operere meg bare gjør det på den måten, under brystvorta. Det er vel egentlig det jeg vil og, hørte fra en "veninne" som har snitt under..etter hun såg en annen veninne av henne som hadde tatt under brystvorta så sa hun at d skulle hun ønske at hun også hadde gjort. Så håper d blir bra:)

Mener han sa det mest sannsynlig skulle gå bra med amming, men ingen garanti for det tror eg.

Jeg har en datter på 3 år og er alene så helt ærlig så har jeg ikke tenkt så mye på dette med amming. Tror ikke d blir flere barn på meg..men en skal jo aldri si aldri;)

HVilken størrelse var du før operasjon hvis jeg kan spørre?

jeg er en 75 a/b (vet ikke helt) , har mye heng etter amming med noen gigastore pupper den gang hehe! dem var bare helt enorme den gang så nå skal det endelig fikses på :):)

Håper du har d bra og at du ikke har for store smerter:)

Skrevet (endret)

Resultatet blir nok kjempebra 'goldendiva' :)

Så flinke som kirurgene er i dag kan det godt være at du kan amme etterpå også.. Så lenge du er klar over at det å miste evnen til amming er en risiko med å ta den typen snittsted, og det er en risiko du er villig til å ta, så er jo alt i skjønneste orden :) Og du har jo som du sier allerede et barn, så det er jo ikke sikkert at du vil ha flere heller... :)

Jeg var ehm.. ingenting før operasjonen. Det var snakk om få centimeters forskjell mellom vidden under bryst og vidden midt over det "tykkeste" på brystene. Har vert til konsultasjon hos to ulike kirurger, og begge har bekreftet meg på det at jeg faktisk ikke hadde bryst. (det var slik at når jeg strakk armene over hodet så stakk brystet/brystvorten like langt ut som ribbeinet). Så det å for meg endelig føle meg som en kvinne er helt ufattelig.

Jeg kjenner ei som tok brystoperasjon som var i samme situasjon som det i forhold til det å ha mye heng etter amming og graviditet. Hun ble kjempefornøyd etterpå. Det blir nok du også :)

Formen min er upåklagelig. Jeg har hatt veldig lite smerter i forhold til hva jeg hadde forbredt meg på. Spesielt siden jeg la under muskel. Skal på kontroll i morgen før jeg kjører hjemover, så det blir spennende å høre hva de sier:)

Endret av rebekah
Skrevet

Tusen takk for historien din Angelish. Alltid så hyggelig når det kommer nye folk innom, og velkommen til deg også goldendiva :)

Veldig bra at det går så fint med deg rebekah. Helt utrolig at du har såpass lite smerter til å ha tatt under muskel. Kan godt hende jeg får skikkelig vondt som tar over hehe :P

Kan ikke helt skjønne at dette er min siste dag med mine vanlige pupper. Det er litt rart å tenke på. Prøver også å tenke på hva jeg skal gjøre idag før jeg blir "invalid" for en stund :)

Eneste tanken jeg har som jeg har hatt hele tiden, er at jeg føler meg så egoistisk siden jeg har bryster, men så tenker jeg at det er jo ikke bare dem med AA eller etter amming som kan få større pupper.

Nei, det skal bli godt å fylle ut topper og kjoler for fullt.

Gratulerer så mye med dine nye Bell90 :) Vil gjerne høre hva du har lagt inn og slikt hvis du vil dele med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...