Tweety:) Skrevet 25. november 2008 #6481 Skrevet 25. november 2008 Hei igjen! Må bare spørre dere om hvordan dere sover/har sovet rett etter operasjonen? Kan man sove helt flat på ryggen, eller MÅ man sitte oppreist å sove? Jeg støttet meg opp i ryggen med en del puter i natt, var mest liggestilling for å si det sånn. Er redd jeg ikke gjør det "riktig" Fikk jo ikke noe beskjed om sovestilling på klinikken, eller i info-papirene jeg fikk. Glemte jo selvfølgelig å spørre også..!
Saja Skrevet 25. november 2008 #6482 Skrevet 25. november 2008 Heisann jenter! Da var operasjonen vel overstått Jeg er så glad, så glad. Dette var jo ingenting å grue seg for! He he.. Jeg kom inn på klinikken 07.30. Da fikk jeg noen piller jeg skulle ta. Kl 08.00 ble jeg henta, pratet litt med legen og ble enige om størrelsen og kledde av meg. Så la jeg meg ned på operasjonsbordet, var såå nervøs, nesten så jeg kunne finne på å si "nei, jeg vil ikke allikevel" he he.. Men er superglad jeg ikke gjorde det da Jeg sovnet fort, og i det neste øyeblikket våknet jeg og hadde pupper! Helt utrolig! Nå går jeg på morfin og panodil zapp og formen er superfin den, bortsett fra at jeg har melkespreng X 100 og er støl i hele brystkassa. Nå la jo jeg under muskel også, la inn runde implantater 300ml. Nå bare gleder jeg meg til jeg kan titte på dem! Jeg ser jo at det er to pupper der ja, så utrolig fornøyd! Titter ned på puppene hele tida.. he he Det blir vel kanskje litt tøffere i morgen.. Er det ikke sånn at smertene er verst dag nr 2? Eller er det forskjellig..? Jeg har fått pupper Gled dere dere andre som snart skal i ilden! Skjønner ikke at jeg har kastet bort såå mye tid på å grue meg.. Klem fra meg Hej! Så bra att allt gick fint med dig! Jag tyckte att det gjorde mest ont 3:dje dagen men jag la över muskel. Huden på magen stamade massa men dagarna efter det var det bara stickningar och väldigt ömma bröstvårtor Snart är mina 6 veckor och jag är verkligen såååå nöjd. Ångrar inte en sekund Men undrar lite har sett att det är fler som är känsliga eller har ömma bröstvårtor. Hur långtid tar det tills detta försvinner? kan knappt stöta emot dom..ajaj.
Sahara80 Skrevet 25. november 2008 #6483 Skrevet 25. november 2008 Så herlig å høre at alt gikk bra med operasjonen ! GRATULERER så mye med nye pupper ! Ang sovestilling så sov jeg rett på ryggen de første to nettene. Men fant fort ut at det var bedre å sove litt i oppreist stilling. Så akkurat om du ligger flatt eller litt oppreist tror jeg ikke gjør så mye. Jeg har ligget på siden også, ganske så kjapt etterpå fordi blir så støl av å ligge rett på rygg. ØMHET i brystvortene. Jeg er der nå jeg også. Mine er akkurat blitt to uker og de er så ømme ! Ved berøring er det som om jeg er gravid altså. Akkurat samme ømheten. Dett har kommet først nå så om det er nervene som vokser tilbake eller hva det er vet jeg ikke. Men mannen kan hvertfall ikke berøre dem skikkelig. Så hvis dine fortsatt er ømme etterså mange uker Saja så vet jeg hva jeg har å se frem til ja..... hmmm..... :gjeiper: hehe Men til tross for ømhet - fortsatt VELDIG verdt det ! Idag på jobb så "disset" puppene mine faktisk ! oooooo så fantastisk. Det har ikke skjedd siden da jeg hadde masse melk i dem. For en opplevelse Håper du får en fin tid fremover Tweety og at du kommer deg fort. Det gjør jo de fleste ! Når skal du ta av bandasjen ? Husk de vil være ganske så hovne noen dager +++ fremover nå !
Tweety:) Skrevet 25. november 2008 #6484 Skrevet 25. november 2008 Takker og bukker for svar Er så mange spørsmål som dukker opp fortløpende ang operasjonen.. he he. Godt jeg har brukt noen timer på å lese i dette forumet før operasjonen og da, så var litt forberedt kan man si! Jeg har hatt en veldig fin dag i dag. Er bare den stølheten i brystet + det stramme båndet jeg har over som er verst. Ellers er jeg veldig flink til å ikke løfte tunge ting og ikke røre mye på armene. Tror det har spart meg for en del smerter! Nå vil jeg se på puppene mine..! Men tør ikke å åpne opp BH-en ennå gitt.. Skummelt..! Skal ta av bandasjen på fredag, så får nok vente til freda`n Er litt spent på hvilken str jeg blir og jeg da.. Var så å si flat og la inn 300 ml under muskel. Er 176 cm og 55 kg, så tror kanskje en stor B eller liten C. Har så lyst til å shoppe undertøy på nett nå, men får jo ikke brukt de i løpet av noen uker ennå så er kanskje greit å drøye den litt da.. hehe. Hehe, puppene disset ja Gleder meg til å oppleve det jeg også! Må være en herlig følelse.. Jeg har jo bare fylt BHene med fyll jeg da, så de har aldri rørt på seg.. :rødme: Skal vel kanskje ikke bli altfor vandt med denne str her nei, i og med at de er hovne ja. Skal nok tåle at de krymper LITT. Men ikke for mye! he he.. Er så glad jeg klarte å gjennomføre operasjonen, vet at dette vil bedre livskvaliteten min Så godt å høre at alt står bra til med deres fordeler også Saja og Sahara80, bortsett fra ømheten da, men den går vel mest sannsynlig over etterhvert eller?
rebekah Skrevet 26. november 2008 #6485 Skrevet 26. november 2008 Hei alle sammen. Beklager mitt fravær. Det har gått i hundre her siden sist. Praksis, jobb, overtakelse av hybel osv! MEN jeg har tenkt på dere alle sammen - skikkelig gøy å lese oppdateringene om hvordan der har gått med dere Så jeg får vel bare si velkommen til alle nye, og gratulerer til alle gamle! og ikke minst - RØDTOPPEN; det er kun to uker til vi også har pupper! *stort smil* hvordan har du det? er du nervøs eller?? klem klem!
Sahara80 Skrevet 26. november 2008 #6486 Skrevet 26. november 2008 Dere som har operert,- Nå er jeg så sinnsykt øm på huden på brystene. Akkurat som jeg er sår. Tidligere har det kun vært brystvortene som virker såre ved berøring, men nåer det altså hele huden på selve puppen også. Igår var jeg lit rød i tillegg. Det er som en sviende følelse når jeg stryker over huden. Har dere andre hatt det slik ? Jeg lurer på om jeg har eggløsning og så er det det som gjør det. Tenker å ringe klinikken idag å spørre. Er ikke noe rød idag og det er ikke vondt når jeg klemmer på dem eller ikke noe vondt inni liksom. De er også ikke hovne. Men berøring, bare såvidt styke huden er SÅ vondt. Svar fort de som kan
Rødtoppen86 Skrevet 26. november 2008 #6487 Skrevet 26. november 2008 Gratulerer så mye Tweety =). Tenk at det endelig er overstått. Nå er det bare å vente i spenning på det endelige resultatet. Godt å høre at du ikke dør av smerte Du må oppdatere oss når du får tatt av deg båndet. Skjønner godt du er ivrig til å se hvordan det ser ut hehe... Heia rebekah. Ja, tenk at tiden har gått så fort Jeg har skikkelig nerver nå hehe... Begynte vel i forrige uke å tenke frem og tilbake. Kjenner det i magen I det ende øyeblikket tenker jeg at jeg er gal, og i det andre kan jeg nesten ikke vente med å få det gjort. Hvordan har du det? Var det slik at det kommer brev fra klinikken når operasjonsdagen nærmer seg?
rebekah Skrevet 26. november 2008 #6488 Skrevet 26. november 2008 rødtoppen: Jeg er overaskende avslappet og trygg i forhold til det hele. Blir sikrere og sikrere for hver dag som går, så det er bare velstand her i gården. Etter operasjonen skal jeg bo hjemme hos mamma og pappa i tre uker og bare slappe av før studiene starter opp igjen. Fortalte pappa om dette i går (Mamma har visst det hele tiden) og han tok det kjempefint, så det var prikken over i`en for meg - ingen skår i gleden Jeg tror vi får informasjonen på mandag eller tirsdag faktisk. Med akkurat klokkeslett og preoperative forbredelser osv - spennende;)) kanskje vi skal rett etter hverandre?
Frk Johansen Skrevet 27. november 2008 #6489 Skrevet 27. november 2008 Dere som har operert,- Nå er jeg så sinnsykt øm på huden på brystene. Akkurat som jeg er sår. Tidligere har det kun vært brystvortene som virker såre ved berøring, men nåer det altså hele huden på selve puppen også. Igår var jeg lit rød i tillegg. Det er som en sviende følelse når jeg stryker over huden. Har dere andre hatt det slik ? Jeg lurer på om jeg har eggløsning og så er det det som gjør det. Tenker å ringe klinikken idag å spørre. Er ikke noe rød idag og det er ikke vondt når jeg klemmer på dem eller ikke noe vondt inni liksom. De er også ikke hovne. Men berøring, bare såvidt styke huden er SÅ vondt. Svar fort de som kan Hei, jeg ble operert for litt over 8 uker siden og jeg holdt på å bli gal etter noen dager hvor jeg hadde sååå sinnsykt vondt i huden rundt puppen. Den ble helt blank og "sprakk" nesten, altså ikke sår så jeg blødde men du så tydelig at huden strakk seg så mye at det øverste lager nærmest sprakk litt om du skjønner. Dette hørtes jo helt sinnsykt ut, men jeg tror du kan ta det helt med ro, det er helt normalt!!! Men fryktelig vondt, bare den minste lille berøring vond, men trøst deg med at det blir bedre!
luresnuppa Skrevet 27. november 2008 #6490 Skrevet 27. november 2008 (endret) Dere som har operert,- Nå er jeg så sinnsykt øm på huden på brystene. Akkurat som jeg er sår. Tidligere har det kun vært brystvortene som virker såre ved berøring, men nåer det altså hele huden på selve puppen også. Igår var jeg lit rød i tillegg. Det er som en sviende følelse når jeg stryker over huden. Har dere andre hatt det slik ? Jeg lurer på om jeg har eggløsning og så er det det som gjør det. Tenker å ringe klinikken idag å spørre. Er ikke noe rød idag og det er ikke vondt når jeg klemmer på dem eller ikke noe vondt inni liksom. De er også ikke hovne. Men berøring, bare såvidt styke huden er SÅ vondt. Svar fort de som kan Hei, Sahara! Jeg var også fryktelig sår etter 2 uker. Dette varte i 2-3 uker, så slapp av - det går over. Jeg var også først skrekkelig sår i brystvortene, og når dette ga seg, kom sårheten i huden... Mine er nå 7 1/2 uke gamle, og alt er bare bra. Venter på at de skal bli mykere, men det tar nok sin tid. De er ihvertfall blitt myye mykere enn i begynnelsen. Da stod de fast som fjell, og var stein harde. Nå er de liksom skikkelig faste ungpikepupper Jeg la under muskel. Var på årets første julebord i helga, og nøt å ha på meg ny kjøle med skikkilig fin utringning som jeg fylte ut!!! Fantastisk følelse å føle seg sexy! Gratulerer med nye pupper, Tweeny! Fint å høre at det går bra med deg. Det stramme bindet over puppene er fryktelig plagsomt, men alt blir SÅ mye bedre når du kan ta det av. Mye av mine smerter forsvant da jeg tok det av for godt. Rødtoppen og Rebekah: Snart deres tur! Spennende!!! Disse dagene går fort. Endret 27. november 2008 av luresnuppa
Sahara80 Skrevet 27. november 2008 #6491 Skrevet 27. november 2008 (endret) Hei, Sahara! Jeg var også fryktelig sår etter 2 uker. Dette varte i 2-3 uker, så slapp av - det går over. Jeg var også først skrekkelig sår i brystvortene, og når dette ga seg, kom sårheten i huden... Mine er nå 7 1/2 uke gamle, og alt er bare bra. Venter på at de skal bli mykere, men det tar nok sin tid. De er ihvertfall blitt myye mykere enn i begynnelsen. Da stod de fast som fjell, og var stein harde. Nå er de liksom skikkelig faste ungpikepupper Jeg la under muskel. Var på årets første julebord i helga, og nøt å ha på meg ny kjøle med skikkilig fin utringning som jeg fylte ut!!! Fantastisk følelse å føle seg sexy! Gratulerer med nye pupper, Tweeny! Fint å høre at det går bra med deg. Det stramme bindet over puppene er fryktelig plagsomt, men alt blir SÅ mye bedre når du kan ta det av. Mye av mine smerter forsvant da jeg tok det av for godt. Rødtoppen og Rebekah: Snart deres tur! Spennende!!! Disse dagene går fort. Åååå... så godt å høre det er normalt. Jeg fikk ikke tak i klinikken på tlf igår og jeg tenker at jeg høres kanskje litt vell desperat for å ringe ang. dette. hehe Da får jeg bare se det an. Puppene mine er jo bare 2,5 uker Luresnuppa : Tipper det var en herlig opplevelse i kjole på julebordet. Jeg prøvde kjoler idag på Gina Tricot. Alt passet jo. For ikke å snakke om gensrer. Jeg skjønner ikke at jeg ikke har gjort dette før. Det er en fryyyyd å shoppe nå ! Rødtoppen og Rebekah : det er bare å glede seg !!!! Endret 27. november 2008 av Sahara80
Rødtoppen86 Skrevet 28. november 2008 #6492 Skrevet 28. november 2008 For en deilig opplevelse du må ha hatt på julebordet luresnuppa Gleder meg ekstremt til å fylle ut topper og kjoler. Har jo prøvd med risposer og alt, og det føles så godt, så jeg kan tenke meg det blir bra med ekte saker. Ikke så lett å håndtere ris hehe Bare tanken på å slippe å leite i timesvis etter den rette toppen eller kjolen bare fordi man ikke fyller den ut nok. Neste sommer kommer til å bli en god sommer
rebekah Skrevet 28. november 2008 #6493 Skrevet 28. november 2008 Neste sommer kommer til å bli en god sommer
Tweety:) Skrevet 30. november 2008 #6494 Skrevet 30. november 2008 Heisann Imorgen er puppene mine èn uke gamle allerede! Tida går så fort (og godt er det for da får jeg brukt normale bh-er snart!) Er passe lei av sports-bh`en allerede ja.. sukk, endelig fått fine nye pupper, men så må man skvise de sammen og gjemme dem i en sports-bh i flere uker Men er jo tross alt såå verdt det! Nå er det jo ikke så lenge igjen for dere rødtoppen86 og rebekah! Dere har virkelig noe å glede dere til Så herlig det må være å ha noen uker gamle pupper luresnuppa, gleder meg til mine også blir myke og ikke står ut som fjelltopper lenger.. Du la jo også under muskel ser jeg. Merker du noe ubehag nå lenger da.. at du er støl osv? Også ble jeg plutselig litt usikker på hvor lenge jeg skulle ha på det stramme bindet over brystet. Jeg mente sykepleieren sa 1 uke, men så pratet jeg med min søster før i dag og hun mente å huske 4 dager. (Var hun som fikk alle beskjedene, da jeg fortsatt var litt fjern..) Hmmm.. Så ser jeg at noen må bruke det i 2 uker. Vil gjerne ta det av!! Men går jo selvsagt med det så lenge jeg må. Alt for best resultat Tar gjerne imot svar fra andre som også har lagt under muskel om hvor lenge dere måtte ha på det stramme båndet over brystet.. God natt puppedamer
rebekah Skrevet 1. desember 2008 #6495 Skrevet 1. desember 2008 'Tweety: En uke siden allerede.. tiden springer av gårde! la du under muskelen? hvordan har du det nå i forhold til smerte osv? Hvis du er usikker på hvor lenge du skal ha båndet, så ville jeg hatt det på en uke. Hvis det da egentlig var fire dager du måtte ha det på, så har du ikke gjort noe galt.. mens dersom det var omvendt, så er det jo ikke så heldig.
Rødtoppen86 Skrevet 1. desember 2008 #6496 Skrevet 1. desember 2008 Så bra at tiden går fort Tweety . Kan tenke meg du gleder deg til å slippe sportsbh hehe... Håper du finner ut av det med båndet. Jeg fikk forresten innkallingen min idag på mail nettopp. Har fått time klokken 11.30. Synd det var så seint hehe. Ville ha så tidlig som mulig, men det skal nok gå bra tenker jeg. Begynner virkelig å krible i magen nå ja Hvordan er det med smertestillende og sånn der? Skulle man få resept og hente det på apoteket, eller får man det på klinikken?
Rødtoppen86 Skrevet 1. desember 2008 #6497 Skrevet 1. desember 2008 Haha, var jeg litt rask å skrive her eller? Fikk nettopp ny mail om at noen har avbestilt, så nå har jeg time 07.15 på mandag 15. desember. Det passer meg utmerket å slippe inn så tidlig. Da kan samboer bare droppe meg av og dra på jobben som ligger fem minutt unna, og så plukke meg opp etter noen timer og ta fri resten av dagen Du har vel ikke avbestilt rebekah? Veldig spent på når du skal inn nå
Tweety:) Skrevet 1. desember 2008 #6498 Skrevet 1. desember 2008 Takk for svar rebekah! Men jeg tok å ringte klinikken for sikkerhets skyld, og det angrer jeg på nå. Jeg må gå med det i 2 uker! Altså èn hel uke til.. æsj, skikkelig skuffa da ja! Det er det båndet som gjør at jeg har vondt. Det presser ned på musklene. Har en skikkelig støl følelse der hele tiden. Det er såå herlig å ta det av når jeg skal dusje og sånt.. :happy: Da merker jeg ingenting! Så håper en uke går fort nå.. Men skal nok holde ut.. he he! Skal du også ta under muskel rebekah? Så deilig å få time tidlig da rødtoppen86. Det beste er jo å stå opp og dra rett ut, og svisj så våkner du opp etter operasjonen! Går så fort og greit atte!
Rødtoppen86 Skrevet 1. desember 2008 #6499 Skrevet 1. desember 2008 Nå husker jeg hva jeg skulle spørre om Til dere som har operert på Fornebuklinikken: Hvordan er det med stingene? Er de selvoppløselige eller fjerner legen dem?
rebekah Skrevet 1. desember 2008 #6500 Skrevet 1. desember 2008 Haha, var jeg litt rask å skrive her eller? Fikk nettopp ny mail om at noen har avbestilt, så nå har jeg time 07.15 på mandag 15. desember. Det passer meg utmerket å slippe inn så tidlig. Da kan samboer bare droppe meg av og dra på jobben som ligger fem minutt unna, og så plukke meg opp etter noen timer og ta fri resten av dagen Du har vel ikke avbestilt rebekah? Veldig spent på når du skal inn nå Avbestilt? JEG?? he he, nei. Jeg fikk time 13.30... litt snurt for at ikke jeg har fått tilbud om å ta din opprinnelige time i ellevetiden though. MEN veldig fornøyd med at siste biten er i boks (skriver mer i morgen - litt i farten akkurat nå!! ) nattnatt alle sammen;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå