Saja Skrevet 17. november 2008 #6461 Skrevet 17. november 2008 Rødtoppen 86: Takk for gratulerer!! Så langt fornøyd, bare spent på om det er helvelse i det ene brystet, eller om det faktisk kommer til å forbli så mye større enn det andre:) Så deilig etter så lang tid å snart få slippe å irritere seg over skeive topper og bher? Da får du de nok ganske så like store! Tror det nesten bare er å "kjøre på" med størrelse. Så mange som sier at de trodde brystene kom til å bli større, og angret etterpå for at de ikke tok mer. Selv tenkte jeg tanken, fikk kalde føtter, og gikk ned i størrelse - noe jeg kanskje ikke burde ha gjort:) Menmen, de er større, og finere! Skal prøve å følge med, men lykke til hvertfall, tiden går så fort at plutselig er det din tur! Saja: Det er så deilig å høre om andre som har hatt akkurat det samme, det hjelper så mye å lese her inne! Følelsen kommer forhåpentligvis tilbake her også, jeg er bare litt utolmodig - noe som ikke hjelper! Gleder meg sykt til å ligge på siden igjen!! Å ligge på ryggen hver natt kjennes på kroppen dagen etter! Men man må jo lide litt for skjønnheten:) Noen som vet når man kan kan kjenne evt. tidlig kapsling? Puppene er jo så klart harde en god stund fremover, men har hørt at mange implantater som kapsler seg, gjør det i løpet av det første året? Man vet jo selvsagt aldri med sikkerhet, men lurer på hvis noen har fått kapsel det første året, om de var harde fra begynnelsen av, eller om det kom "snikende" innpå. Takker igjen for svar, blir en slags besettelse å lese her inne, er så mye man finner svar på! Min läkare sa att Kapselbildning oftast inte kommer förrens ett par år efter operation eller längre, han sa att det är ovanligt att man får det innan ett år. vet inte riktigt hur det blir om det kommer "snikande" men det kan jag tänka mig rart om man vaknar en dag o plötsligt sitter dom fast som stenar! skummelt o tänka på...
Sahara80 Skrevet 17. november 2008 #6462 Skrevet 17. november 2008 Oi ! Her har det skjedd mye siden sist ! Takk for velkomst luresnuppa ! Veldig kjekt når det er flere som svarer siden jeg og Ida er visst de som har op. sist. Idag er mine pupper 1 uke gamle og jeg har tatt av tapen som var satt på i sidene for å hindre at puppene skulle skli ut i siden. Idag har det faktisk vært vondt å kjenne på niplene. Det har stikket i dem i hele dag. Satser på det er et godt tegn Under niplene og nedover har jeg ikke spor av følelse en gang, men men..... Jeg skjønner du venter litt med op. da Rødtoppen. Det er jo en del som skal klaffe..... Men det er nok lurt å kjøpe julegaver før operasjonen ja. Stresse minst mulig etterpå. Jeg begynte på jobb igjen idag og merker så å si ingen smerter (bare litt øm) Nå som jeg er kommet hjem er jeg livredd jeg har tatt i for hardt... Har båret en del permer frem og tilbake og sånn.... Uff, det er det som er faren. Når jeg er i så god form så klarer jeg nesten ikke begrense meg. Men bank i bordet, jeg har ikke løftet armene siden operasjonen. Ja, hvertfal ikke sånn høyt da, mer enn 90 grader. Meeeeen, det er noe jeg har gjort (og som jeg til min store engstelse ser at dere har ungått) og det er å sove på siden. HJELP ! Ingen har sagt til meg at jeg kun må sove på rygg. Håper ikke jeg har gjort noe dumt nå. Ca 4. dagen begynte jeg å sove sånn halvvegs på siden. Jeg bygget opp med dynen under nederste pupp slik at den hvilte på den liksom. Og så hvilte jo den øverste på den nederste og jeg lå veldig forsiktig. Jeg klarer bare ikke ligge rett på ryggen. Da får jeg veldige smerter i ryggraden dager etterpå. Håper noen kan berolige meg..... uff... skal tvinge meg til å ligge på rygg inatt da.... Når kan man egentlig ligge på siden og på magen etter boka ? Når tok dere av bandasjen etter op ? Og er det andre som har hatt teip langs sidene av puppen i en uke etterpå? JEg tok av bandasjen etter 2 dager på kontrollen.......
ida20 Skrevet 17. november 2008 #6463 Skrevet 17. november 2008 Takk, luresnuppa! Det er deilig å endelig være ferdig med operasjonen, plutselig var den over! Visste fra før at en del opplever lammelser i brystvorten og området rundt, men ikke i huden rundt, og nedover mot stingene. Jeg som har sittet sååå mange døgn å samlet puppe-informasjon før oprasjonen var visst ikke så full av informasjon som jeg selv trodde!:)hehe, da er det deilig med jente-formum! 6 uker idag? Heldige deg!Ordentlig bh, og tilbake til hverdagen igjen? Sahara80 har også 1 uke gamle pupper? Mine er også en uke idag! Vært på kontroll, og fått tatt av bandasje. Den var en helt merkelig greie å "kjenne" puppene sitte der når jeg tok av meg bhen for første gang på 1 UKE!uff.Kjentes nesten ut som om de var på vei til å "dette av". merkelig følelse. Deilig å dusje ordentlig igjen! Teip langs siden? Jeg har bare hatt teip og bandasje over stingene hvertfall.. Håper ikke de sklir for mye ut på siden her da..!!haha. Kjenner meg igjen på bekymringene dine sahara. Jeg har bare sovet på ryggen, men til gjengjeld vært fryktelig dårlig på å holde meg i ro. Det bekymrer meg nå. Tenker at (for å prøve å rettferdiggjøre uroligheten min) det er mindre sjangs for å få kapsel o.l. når man holder seg heelt i ro, sover på ryggen, ikke bruker musklene osv, men det at man har gjort pittelitt motsatt av disse tingene betyr ikke nødvendigvis at man er dømt til å få kapsel. Man har vel en litt større sjangs, vi krysser fingre! Vet ikke helt når man kan ligge på siden, og på magen, noen andre? Spurte om kapsling idag. Den kan forsåvidt komme når som helst, om det var et år, to år osv. Så der hadde jeg feil, greit å bli litt oppdatert:) Om det forresten er noen her som har tenkt til å operere seg på fornebuklinikken, har jeg så langt bare positivt å komme med! Følte meg godt ivaretatt der jeg lå i svime både før og etter operasjon!
Rødtoppen86 Skrevet 18. november 2008 #6464 Skrevet 18. november 2008 Så godt å høre at alt står bra til med deg luresnuppa. Må være kjempedeilig å være seks uker ut i det allerede Vet dere, jeg har bare en eneste en julegave igjen I år har jeg vært så flink å handle inn julegavene tildlig så jeg skulle slippe alt stresset hehe... Planen var å handle alt før desember starter, så jeg er helt klar til operasjon. Når jeg leser om om sovingen til de aller fleste her inne, så må jeg nesten juble for meg selv, for jeg sover kun på rygg og på siden, så det blir heldigvis ikke et problem for meg ida20: Jeg skal opereres på Fornebuklinikken
Bianca Skrevet 18. november 2008 #6465 Skrevet 18. november 2008 Hei Rødtoppen86! Ja nå er det ikke lenge til du skal i ilden!! Tenk at det nå endelig skal være din tur. Må si du har vært tålmodig Du har jo fulgt oss andre så lenge, at nå synes jeg sannelig det er vår tur til å følge deg Det er veldig vanlig å begynne å grue seg og tvile litt i løpet av de siste ukene før operasjonen. Jeg ble veeldig usikker sånn en måneds tid i forveien. Men i dag er jeg veldig glad for at jeg gjorde det. Når man har ventet så lenge, og vært å sikker så lenge, så sier det jo seg selv at dette er noe man virkelig har lyst til Hvilken dag er det du skal inn Rødtoppen? Jeg skal nemlig på kontroll den 10., hadde vært morsomt om du var der da Jeg synes å huske at det var noen her tidligere som spurte hva slags størrelse jeg har blitt (jeg er så sjeldent inne på KG om dagen - lever et utrolig hektisk liv akkurat nå). Uansett så har jeg blitt ca en 70c/65d, akkurat slik som jeg ville ha :D En av mine beste venninner sa faktisk til meg her om dagen, at hun synes jeg hadde blitt så fin. Hun hadde nemlig vært redd for at de skulle bli store, men nå så hun jo at de ikke var det i det hele tatt og at de faktisk passet meg veldig godt. Så gled deg Rødtoppen86 PS: Godt å høre at det går så bra med deg luresnuppa Nå er det bare å glede seg til bikinisesongen! Og til de skal bli herlig myke.. håper jeg i hvert fall
Frk Johansen Skrevet 18. november 2008 #6466 Skrevet 18. november 2008 Hei Bianca og dere andre! Som de fleste andre går det i ett hundre her også om dagen. Mine pupper er 7 uker i dag og jeg trener og gjør alt som før. Fortsatt er de litt småømme hvis samboer har tenkt å kose med de, og de er fortsatt harde i midten, jeg håper bare det går seg til etterhvert. Rødtoppen, snart din tur!!! Gled deg
Sahara80 Skrevet 19. november 2008 #6467 Skrevet 19. november 2008 Rødtoppen: Du er godt forberedt ser jeg. Det er bra Jeg sliter med diare etter antibiotikakuren. Andre enn meg som fikk det ? Idag er jeg kvalm også... isj... Men boobisene ser ut til å trives i sin nye kropp. hehe... Blir bare mer og mer naturlige for hver dag. Bianca: 70c/65d høres perfekt ut ! Jeg gikk også bra en normal B til C/D. Var også redd det skulle bli for mye men det er helt perfekt. Ser egentlig ikke stort ut i det hele og det er slik jeg ville ha det.... Frk. Johansen: Hei Hei Og grattis med 7 uker ! Synes du tiden har gått fort frem til nå ? Jeg synes tiden går sakte. Vi skal snart ha julebord og litt kjedelig når jeg ikke kan danse...... Sitter å prøver å knekke ut en god unskyldning. Sniker meg kanskje hjemover etter middagen hmmmmm.... får se.... Er det fortsatt ømme etter 7 uker sier du ? Jeg hadde håpet ømheten skulle gi seg snart, men må vell belage meg på noen uker til ja. Spør fortsatt om når jeg kan sove på magen jeg.... Noe som vet ?
Plutta Skrevet 21. november 2008 #6468 Skrevet 21. november 2008 Hei hei.. Nå skal jeg operere meg om 6 dager, men jeg lurte på en ting.. Vi tenkte å reise til syden gran canaria 8 dager etter operasjonen. Tror dere dette vil gå bra? Har lest her tidligere at det var ei som også skulle reise en uke etterpå. Snakket med klinikken, men hun dama var sur i telefonen og nevte bare noe om større fare for infeksjon og at det ville bli lite bading på meg, så måtte hun legge på.. Hva synes dere? Sitter klar for å bestille nå)
Bianca Skrevet 21. november 2008 #6469 Skrevet 21. november 2008 Så bra at det går bra med deg Frk Johansen Tiden har gått så utrolig fort.. Mine er også litt harde enda, føler egentlig at mykhetsnivået har stagnert litt. Men prøver å minne meg selv på at det er en lang prosess Er veldig fornøyd med størrelsen ja, Sahara80 Synes den passer meg bra og det er som du sier ikke stort. Hvor mye la du inn? Jeg var en stor 70a/ liten 70b før operasjonen, og la inn 260/280 gram. Jeg la under muskel, og kunne sove på magen uten ubehag når det hadde gått ca. 1 og 1/2 måned. På siden lå jeg lenge før det Plutta: du kan jo i teorien reise på ferie bare en uke etter operasjonen, men man vet jo aldri hvordan form du vil være i. Både de som tar over og under muskel kan slite med smerter lenger enn en uke. Du har jo eksempelet med Julie3 som tok over muskel og fikk en nerve kuttet, og tok to uker på å komme seg ut av smertehelvete. Og jeg da, som tok under muskel og hadde myyye smerter i to uker, jeg kom meg så vidt på butikken, en sydenferie hadde jeg ikke hatt sjans i havet til klare. Uansett kommer du jo til å være veldig redusert. Jeg hadde nok ikke gjort det Men skjønner godt at du har lyst Driver å sikler på de charterturene selv!
Rødtoppen86 Skrevet 21. november 2008 #6470 Skrevet 21. november 2008 Plutta: Kan nok være fullt mulig å reise til syden, men som sagt så kan du ikke bade eller få sol på arrene, så du må være litt forsiktig Kan være litt skummelt hvis det skulle skje noe mens du er på reisefot, så det er litt vanskelig det der gitt. Bare du passer godt på deg selv så regner jeg med at det skal gå bra. Oi, bare seks dager igjen for deg. Jeg begynner å få nerver og greier og jeg har over tre uker igjen Så kjipt når man får slike nerver og tenker at dette trenger jeg ikke, hvorfor skal jeg gjøre dette osv.. Må bare tenke på alt det gode som kommer ut av det, så er jeg på gli igjen hehe...
Sahara80 Skrevet 21. november 2008 #6471 Skrevet 21. november 2008 Ang. syden så er det jo helt opp til hvordan du har det etterpå. Jeg kunne sikkert greid å reist til syden etter en uke. Men nå er det gått nesten to uker siden og idag fikk jeg brått veldig vonde stikninger i arrene. Så en vet liksom ikke helt hva som kan dukke opp. Men for all det, det går helt sikkert fint å reise til syden. Bianca Jeg la faktisk inn så mye som 360 ml. Men det var den flate profilen, altså omkretsen som gjorde at jeg måtte såpass opp i størrelse. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle måtte ha i så mye. Hadde på en måte en innebygget maks 300 grensen :gjeiper: Men kirurgen overbeviste meg at det ikke ville fylle ut med mindre. Jeg er veldig bred over skuldre og bryst og er veldig smal på siden. Dermed bruker jeg 75 rundt. Det er egentlig helt utrolig at så mye ikke vises så godt.... hehe, men det stemmer faktisk (enda ett råd til dere som ikke har operert enda - hør på kirurgen) Hadde jeg valgt mindre ville det nok ikke blitt så flott som det er nå. Dessuten er de mye mindre enn det de var da jeg prøvde med implantatene oppi bh på konsultasjonstimen. (forøvrig er jeg 57 kg og 170 høy) Er det forresten noen av dere andre som vil vise før og etter bilde ? Sende på pm ? Gleder meg veldig til å ligge på magen ! Det blir deilige netter det !
Kelster500 Skrevet 21. november 2008 #6472 Skrevet 21. november 2008 Spør fortsatt om når jeg kan sove på magen jeg.... Noe som vet ? Hei alle sammen, jeg er ny her i dagboka. Jeg opererte inn 275cl i hver for akkurat ett år siden, og gikk fra en liten A til en full B/liten C. Kjempe hyggelig at dere deler erfaringer med hverandre her inne. Har lest masse allerede og jeg håper jeg også kan bidra med informasjon og støtte til andre via denne dagboken. Sahara80: Jeg vet ikke fasitsvaret på når man kan ligge på magen, men er ganske sikker på at når du selv føler at det ikke gjør vondt (uvanlige smerter) ved å ligge på magen, så kan du trygt gjøre det. Jeg sliter også med å sove på ryggen og får vondt i ryggen dagen etter (når jeg ikke får skiftet posisjon i løpet av natten). Så jeg begynte å legge meg på siden etter 1-2 uker og når det hadde gått 3-4 uker så kunne jeg ligge på magen. Jeg prøvde tidligere, men det føltes ikke så behagelig, så da ventet jeg litt lenger. Håper dette hjalp deg litt. Bare prøv deg frem;)
Tweety:) Skrevet 22. november 2008 #6473 Skrevet 22. november 2008 Hei alle dere! Nå har jeg sittet og smuglest i denne dagboka noen uker. Jeg er en 23 år gammel jente som skal legge inn silikon på mandag(!). Jeg har ingenting igjen etter amming. Har alltid hatt små pupper og har mye komplekser pga dette. Men nå skal jeg endelig få en kropp jeg vil trives med! Jeg skal få pupper Var på konsultasjon på colosseumklinikken, og vi prata om å legge inn 280-300 ml silikon under muskel. Må ha under muskel siden jeg er så tynn.. Men nå begynner jeg å få skikkelig nerver, begynner å tenke på om dette er nødvendig osv. Jeg vet at det er dette jeg vil! Skulle bare ønske det var overstått! Ene øyeblikket gruer jeg meg kjempe masse til operasjonen, og det andre øyeblikket tenker jeg på kroppen min når puppene er på plass og bare smiler fra øre til øre! Kan ikke dere komme med noen beroligende ord til meg da jenter..? Væææ, det er ikke lenge til!! Klem fra meg
ida20 Skrevet 22. november 2008 #6474 Skrevet 22. november 2008 Hei Tweety! Ikke lenge igjen for deg da! Tror det er vanlig med kalde føtter dagene før operasjon! Jeg tenkte hvertfall flere ganger om dagen før operasjon at kanskje det ikke er nødvendig, og kanskje jeg ikke bør gjøre det allikevel.. Men jeg gjorde det, og er superfornøyd så langt! det er 2 uker siden på mandag. Smertene var langt fra det jeg trodde det skulle være, men det er selvfølgelig veldig forskjellig fra person til person.. Hele prosessen fra jeg kom til klinikken, til jeg dro hjem var mye mindre skremmende enn det jeg trodde, og jeg ble tatt godt vare på hele dagen. Noe sikkert du også blir:) Tenk på at om en ukes tid er ting roet ned, og du er ferdig med operasjon og kontroll!Og nå for tiden går jo ukene utrolig fort! Så kan du også ligge på sofaen, og få middag servert med god samvittighet noen dager:) Som mange skriver her inne blir puppene ofte mindre enn det man trodde de skulle bli, men som Sahara80 skriver - beste rådet er nok å høre på kirurgen - de vet nok best:) Masse lykke til, det går nok finfint! Du må oppdatere oss her inne om hvordan det gikk da!
Sahara80 Skrevet 23. november 2008 #6475 Skrevet 23. november 2008 Heisann Tweety og Kelster og velkommen hit ! Kjekt at vi blir flere !!! For deg Tweety er det allerede i morgen du skal "i ilden" Men det er jammen laaaaaaangt ifra noen ild du skal i. Du kan egentlig bare glede deg !!!! Helt normalt å ha second thoughts men det skal du ikke bekymre deg for. Det er jo en grunn for at du i det hele tatt har bestilt timen, ikke sant?!? Og det er DEN grunnen du må fokusere på nå. Jeg tenkte også i dagene rett før "tredje dag med disse puppene..... andre dag.... osv" Og tenkte at jeg liksom måtte ta farvel til kroppen min, til meg. Til en del av meg.... Og det var liksom litt sørgmodig også det. Hadde liksom aldri trodd jeg skulle bli en av "dem" som hadde silikom. Ikke "slik" jeg så på meg selv liksom. Og der kommer jo fordommene til fremsiden..... Men nå er jeg altså en av "dem" og jeg er aldeles lykkelig. Puppene var "mine" med en gang jeg så ned på dem, og siden den dagen for to uker siden så var de helt mine ! Du må bare fokusere på vor mye bedre du vil føle deg etterpå !!! Masse lykke til ! Du må fortelle etterpå hvordan det gikk ! Takk for tips ang. magesoving Kelster !
Tweety:) Skrevet 23. november 2008 #6476 Skrevet 23. november 2008 Tusen takk for beroligende ord ida20 og Sahara80 Så utrolig deilig det må være å ha vært igjennom operasjonen, heldige dere Jeg gleder meg sååå masse til å få pupper! Er bare så dumt man må igjennom en operasjon først.. he he! Jeg gleder meg til å gå på shopping etterhvert også. Det blir jo en helt ny verden for meg, kan handle BH-er som faktisk passer og kule topper! Har jo gått å tenkt på silikon i en 5-års tid nå, så er jo på tide å få dette gjort ja. Hvorfor "lide" seg igjennom flere sommere uten å vise seg i bikini, singleter osv. Oi oi, jeg syns denne helga har gått altfor fort altså, nå er det ikke mange timene igjen.. Men gleder meg til å få pupper
Tweety:) Skrevet 23. november 2008 #6477 Skrevet 23. november 2008 Tusen takk for beroligende ord ida20 og Sahara80 Så utrolig deilig det må være å ha vært igjennom operasjonen, heldige dere Jeg gleder meg sååå masse til å få pupper! Er bare så dumt man må igjennom en operasjon først.. he he! Jeg gleder meg til å gå på shopping etterhvert også. Det blir jo en helt ny verden for meg, kan handle BH-er som faktisk passer og kule topper! Har jo gått å tenkt på silikon i en 5-års tid nå, så er jo på tide å få dette gjort ja. Hvorfor "lide" seg igjennom flere sommere uten å vise seg i bikini, singleter osv. Oi oi, jeg syns denne helga har gått altfor fort altså, nå er det ikke mange timene igjen.. Men gleder meg til å få pupper
Rødtoppen86 Skrevet 24. november 2008 #6478 Skrevet 24. november 2008 Lykke til idag Tweety:Gleder meg masse til å høre hvordan det har gått
Sahara80 Skrevet 24. november 2008 #6479 Skrevet 24. november 2008 Lykke til idag Tweety:Gleder meg masse til å høre hvordan det har gått Tenker på deg jeg også Tweety. Lurer på hvordan det gikk !
Tweety:) Skrevet 24. november 2008 #6480 Skrevet 24. november 2008 Heisann jenter! Da var operasjonen vel overstått Jeg er så glad, så glad. Dette var jo ingenting å grue seg for! He he.. Jeg kom inn på klinikken 07.30. Da fikk jeg noen piller jeg skulle ta. Kl 08.00 ble jeg henta, pratet litt med legen og ble enige om størrelsen og kledde av meg. Så la jeg meg ned på operasjonsbordet, var såå nervøs, nesten så jeg kunne finne på å si "nei, jeg vil ikke allikevel" he he.. Men er superglad jeg ikke gjorde det da Jeg sovnet fort, og i det neste øyeblikket våknet jeg og hadde pupper! Helt utrolig! Nå går jeg på morfin og panodil zapp og formen er superfin den, bortsett fra at jeg har melkespreng X 100 og er støl i hele brystkassa. Nå la jo jeg under muskel også, la inn runde implantater 300ml. Nå bare gleder jeg meg til jeg kan titte på dem! Jeg ser jo at det er to pupper der ja, så utrolig fornøyd! Titter ned på puppene hele tida.. he he Det blir vel kanskje litt tøffere i morgen.. Er det ikke sånn at smertene er verst dag nr 2? Eller er det forskjellig..? Jeg har fått pupper Gled dere dere andre som snart skal i ilden! Skjønner ikke at jeg har kastet bort såå mye tid på å grue meg.. Klem fra meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå