Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Gjest maria_89
Skrevet

Tusen takk for svar Sahara og Suzzy! Masse fin informasjon!!

Noe som er viktig for meg, er å ha følelse i nippelen... Sahara hadde mistet den (nå hadde du jo nylig hatt operasjon også.. ) mens Suzzy hadde den.. Virket det som om du også mistet følelsen rett etter operasjonen suzzy, og fikk følelsen tilbake? Eller kan det være at dere har hatt en forskjellig type operasjon ?

Er det å få silikonen over muskelen , en større sjanse å miste følelsen , enn under muskelen ? Eller motsatt? Eller er det også veldig inviduelt?..

Hehe, nå fikk jeg lyst til å heller ta silikon i norge ja!

Colloseum, Fornebu, Nobel clinic og Christiania Park klinikk...

Har dere vært i noen av disse selv? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Virket det som om du også mistet følelsen rett etter operasjonen suzzy, og fikk følelsen tilbake? Eller kan det være at dere har hatt en forskjellig type operasjon ?

Er det å få silikonen over muskelen , en større sjanse å miste følelsen , enn under muskelen ? Eller motsatt? Eller er det også veldig inviduelt?..

Suzzy : Det lurer jeg også på.... Hadde du følelse i nipplene rett etter operasjonen ?

Jeg tror ingen kan garantere at du beholder følelsen i nipplene uansett hvilken metode du velger....

Men jeg har over muskel og det kan jo hende sjangsen er større dersom den legges under ?!? Noen som vet mer om dette ?

Jeg har aldri hatt noe spesiell glede av å føle nipplene så for meg er det ikke et savn. Men følelsen er mer enn gjerne velkommen tilbake :sjenert:

Gjest maria_89
Skrevet

Etter det jeg har sett.. Virker Nobel Clinic veldig bra.. Og samtidig er den godt nærme der jeg bor.. Siden jeg har veldig små, regner jeg med at jeg må få silikonen i undermuskelen .. Og har fått sansen på McGhan silikon.. for den var av anatomisk protese , og ikke saltvannsprotese, ikke sant?

Vet noen om de har McGhan på nobel clinicen? (de har dem kanskje på alle klinikker?)

Skrevet

Nå skal jeg reise å fjerne bandasjen ! iiiiihhhhhhhh ! Gleder meg !

Skrevet

Spurte legen idag ang. følelsen i brystvortene og han sa at i de fleste tilfeller vil den være redusert i begynnelsen for så å gradvis vende tilbake. Etter ett år vil den være som før i de aller fleste tilfeller men den erogene effekten vil mest sannsynlig forsvinne.

Ellers så ble jeg veldig fornøyd da vi tok av bandasjen. De ser litt fake ut nå, for de strutter sånn, men det synes ikke når klærne er på så det går så fint så.

Skrevet
3) Har dere som har tatt silikon, mistet følelse på nippelene?

5) Utifra, hva alle sammen her har gått igjennom.. Vet dere hvilke klinikker som er den beste? Og hvem man hvertfall skal holde seg unna? Jeg bor i østfold så hadde vært fint å høre om det var noen å anbefale i dette området ^^

Takker kjempe mye for svar!! =D

Hei! Jeg opererte på Fornebuklinikken, og er kjempefornøyd! La inn 350 og 375cc under muskel. Den første uka var helt forferdelig, men absolutt verdt det!!! Rett før operasjonen ba jeg kirurgen være forsiktig med nervene til brystvortene, og det første jeg sjekket etter jeg våknet var om jeg hadde følelse der. Det hadde jeg, og har hatt hele tiden. De har vært ganske såre fram til denne uka, men nå er de helt iorden, bare litt nedsatt følelse. Kirurgen min sa at de fleste har normal følelse igjen etter et år. Den erogene følelsen er der altså fortsatt hos meg.

Vil samtidig absolutt anbefale deg å operere i Norge! Tenk om du skulle være så uheldig å få noen komplikasjoner... Da har du ingen garanti, og vanskelig å få norske kirurger til å rette opp feilen.

Skrevet

Et spørsmål til dere som har tatt for en stund siden .

Mine er 5 dager idag og de er så harde. Blir de mykere ? Spesielt øverst er de harde, i utringingen liksom.

Hvordan var det hos dere ?

Takker så mye for svar !

Skrevet
Hei Jenter ! Jeg er ny her, og jeg så dette emne som passet veldig bra...

Her står det veldig mye bra fakta om alt man trenger å vite! Så takk for informasjonen jenter!

Jeg har likevel noen spørsmål i forhold til silikon.. Beklager hvis det blir mye av samme spørsmålene som kanskje alt har stått oppe.. ^^

Jeg er 19 år , noe som gjør meg veldig ung i forhold til å få silikoner, men ettersom jeg ikke vokser mer og har hatt samme høyde og vekt i flere år.. vokser heller ikke puppene mer! Jeg har AA .. Altså mindre enn A-cup, og jeg har vurdert silikon veldig lenge nå. Jeg er 1.71 høy og jeg veier 54 kilo. Hvis jeg skulle fått silikoner trenger jeg ikke skikkelige store.. Håper på kanskje en noe mellom B-og C-cup .

Ettersom jeg har hørt veldig mange teorier... Så må jeg spørre dere og høre om de faktsisk stemmer,

1) Er noen silikoner livsvarie?(har hørt det tidligere) Hvis ikke, hvor lenge tar det før man må bytte dem ut? Og isåfall om vi bytter dem ut, må man betale like mye på nytt?

2) Hvor mye koster ca. for å få silikoner?

3) Har dere som har tatt silikon, mistet følelse på nippelene?

4) Finnes det noen operasjonen som tar silikoner igjennom navelen? Er det noe å anbefale? Hvilken måte å få silikonene inn på er best?

5) Utifra, hva alle sammen her har gått igjennom.. Vet dere hvilke klinikker som er den beste? Og hvem man hvertfall skal holde seg unna? Jeg bor i østfold så hadde vært fint å høre om det var noen å anbefale i dette området ^^

Takker kjempe mye for svar!! =D

Hei.

1. Det sies at innleggene på fornebuklinikken kan vare livet ut, men vil tro det lønner seg å bytte de ut etter 10-15 år.

2. Kostet 32 000 mener jeg å huske. Har MPU innlegg

3.Hadde ikke følelse i brystvortene i starten, men det har kommet delvis tilbake. Ikke like følsomme som før. Det er 8 mnd siden operasjonen.

4.Dette anbefaler ikke norske klinikker

5.Fornøyd med fornebuklinikken, og de har en genial 5 årsgaranti :-)

Lykke til med avgjørelsen. Jeg holdt ut til jeg var nærmere 30 år før jeg opererte, sjøl om jeg alltid har hatt en ELENDIG selvtillitt pga puppene. Men dette er selvsagt opp til den enkelte. Er nå glad for at jeg ventet såpass lenge, blant annet fordi det nå er større sjangse for å kunne ha innleggene til jeg blir gammel. Jo eldre innleggene er, jo større er sjangsen for komplikasjoner etter hva jeg har skjønt. Derfor er det kanskje ikke så dumt å bytte de ut en gang i blant heller. Dessuten har jeg en del mer livserfaring enn for 10 år siden. Men hadde ikke dette vært forbundet med komplikasjoner, hadde jeg nok hoppet i det allerede da jeg var 16!

Skrevet (endret)

Mine er 5 dager idag og de er så harde. Blir de mykere ? Spesielt øverst er de harde, i utringingen liksom.

Takker så mye for svar !

Hei.

De er helt klart mye mykere nå enn de var i starten. Har MPU-innlegg, og kirurgen mente at slike innlegg bare ble mykere og mykere inntil et helt år framover. Dette stemmer her ihvertfall. Vanlige silikoninnlegg kunne være noe hardere, myke i starten, men litt hardere etter som tiden gikk. Men harde vil de uansett være i starten, tar litt tid før hevelsen har gått ned og til puppene har "gått seg til" med de nye innleggene. Det du opplever er nok helt normalt, hadde det også slik. 8 mnd siden operasjonen.

Pie

Endret av pie
Skrevet

Det finnes leger som helst bruker saltann i Norge og. Det er faktisk saltvann som er mest brukt i statene også, for tiden. Jeg kjenner flere som har saltvann. De har lagt inn under muskelen, så man kjenner ikke forskjell, ei heller hører de skvulping.

Men ja, noen hører nok det. Det kan være tegn på at protesen er litt underfylt og det vil nok kjennes litt annerledes ut når en saltvannsprotese legges over muskel, kontra en silikonprotese med samme plassering. :)

Skrevet

Gratulerer så mye med operasjonen sahara80, og velkommen maria_89.

Nå har jeg hengt her siden mai og ventet på at min tur skal komme, og idag er det bare en mnd igjen etter 5 mnd med venting :) Tiden har gått fort, og jeg kan ikke helt skjønne at det er min tur snart.

Det begynner å gå opp for meg hva som skal skje, og jeg kjenner at nervene kommer hehe... Det har jo vært så fjernt før :)

Hvem er nestemann ut som skal i ilden? Min dato er 15. desember, så jeg regner med det er noen som skal opereres før det :)

Skrevet

Nå har jeg hengt her siden mai og ventet på at min tur skal komme, og idag er det bare en mnd igjen etter 5 mnd med venting :) Tiden har gått fort, og jeg kan ikke helt skjønne at det er min tur snart.

Det begynner å gå opp for meg hva som skal skje, og jeg kjenner at nervene kommer hehe... Det har jo vært så fjernt før :)

Hvem er nestemann ut som skal i ilden? Min dato er 15. desember, så jeg regner med det er noen som skal opereres før det :)

Hei Rødtoppen 86 ! Du har virkelig noe å glede deg til ! Kan jeg spørre hvorfor du har ventet så lenge? Da jeg var inne på konsult. kunne jeg få time iløpet av en måned men pga jobben måtte jeg finne en uke det passet å ta ferie uten at det ble for suspekt. Hvor mye skal du ha i ? Har du barn fra før ?

Før jeg gjorde dette tenkte jeg som deg at dette var veldig stort og nervøs var jeg og hele pakka. Nå som det er gjort (og det er jo bare en knapp uke siden) så kjennes det ut som det er mine pupper og at det alltid har vært det. Operasjonen tok 45 min og det hele var ukompisert og enkelt. Altså alt det jeg følte på forhånd har forandret seg veldig til nå etterpål.

Skulle faktisk ønsket jeg hadde gjort dette før, for så smertefritt dette har gått er ikke til å tro.

Det som er vanskelig for meg nå er å holde meg i ro med to barn som trenger påkledning og masse hjelp fra mamman sin... Og siden jeg så å si ikke har smerter så gjør jeg nok mer enn jeg burde. Jeg må ta meg selv i nakken og tvinge meg til å holde meg i ro.

Du har bare masse kjekt i vente. Var å prøvde bh`er igår og det var en fantastisk følelse. Alle bikinene fra i sommer er prøvd og det ser kjempebra ut.

Endelig kan jeg bruke kjoler og topper uten masse innlegg i bh`en.

Skrevet

Helt ny her, og vet ikke helt om jeg får dette til, men prøver:) Er superglad for at det er folk jeg kan prate med her, som har/skal gjennomgå det samme som meg! Operert inn 220 gram på fornebuklinikken for noen dager siden. Kjempefornøyd så langt, men begynt å bli litt urolig idag. Har mistet følelsen i halve høyre pupp..!! Ikke på brystvorten, og rundt det området, men selve puppen. Har lett her om det er noen lignende tilfeller, men har ikke funnet noen så langt.. Har noen opplevd det samme? Tenker at det kan være fordi det bare er noen dager siden operasjon, men allikevel litt småredd. Har prøvd å ringe vakttelefonen deres, men den er avslått(!!!!) hjelpes. Ønsker alle som skal operere i nærmeste tid lykke til!!

Hilsen Ida:)

Skrevet
Helt ny her, og vet ikke helt om jeg får dette til, men prøver:) Er superglad for at det er folk jeg kan prate med her, som har/skal gjennomgå det samme som meg! Operert inn 220 gram på fornebuklinikken for noen dager siden. Kjempefornøyd så langt, men begynt å bli litt urolig idag. Har mistet følelsen i halve høyre pupp..!! Ikke på brystvorten, og rundt det området, men selve puppen. Har lett her om det er noen lignende tilfeller, men har ikke funnet noen så langt.. Har noen opplevd det samme? Tenker at det kan være fordi det bare er noen dager siden operasjon, men allikevel litt småredd. Har prøvd å ringe vakttelefonen deres, men den er avslått(!!!!) hjelpes. Ønsker alle som skal operere i nærmeste tid lykke til!!

Hilsen Ida:)

Hei Ida og gratulerer så mye med nye pupper !!!!

Ang. følsomheten så kan du slappe helt av. Det er helt normalt. Hvor tok de snittet ? Jeg har snittet under puppene, langs folden. Fra dag 1 merket jeg at jeg ikke hadde følelse verken i brystvorta eller i huden under ned mot snittet. De første dagene kunne jeg ikke få brystvorta "stiv" engang, slik den ble før bare ved enkel berøring. Ettersom dagene går så merker jeg faktisk at følelsen så smått begynner å vende tilbake. Nå blir de stive ved berøring og jeg kjenner det stikker litt i dem. Men kirurgen har nok kappet noen nerver ja.....

Det er individuelt hvordan nervene går inni brystet. Derfor kan man aldri være trygg på at man beholder følelsen over alt.

Hvor stort område er det som er uten følelse?

Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet å håpe at den vender tilbake. (Hvis du leser litt over her og noen sider tilbake har vi skrevet litt om det før...)

Noe jeg selv har merket idag er at hevelsen blitt mindre i den høyre puppen men ikke i den venstre. Håper virkelig ikke det vil forbli sånn :) hehe

Ha en fin og rolig lørdagkveld :kaffekopp:

Skrevet

Takk takk, og gratulerer til deg og!

Nå ble jeg utrolig glad! Tusen takk for svar, nå ble jeg mye roligere! Dette var helgens høydepunkt, noen har svart:)

Jeg har også snittet under puppen, og det er akkurat som du beskriver.

Det er i huden fra brystvorten, og nedover mot snittet som er følelsesløst.

Hvor lenge siden er det du opererte? Har hatt en del hevelse, men akkurat som deg har hevelsen i den ene puppen gått ned mer enn i den andre. Håper for all del det ikke blir sånn for alltid!

Snakket med en legesekretær i går (ingen i forbindelse med klinikken) som sa at hvis stingene er betente, eller du har fått en liten infeksjon på den ene siden, kan det føre til at den puppen blir mer hoven. Får nesten håpe det er det som har skjedd:)

Hvor lenge hadde du vondt i området hvor snittet er lagt? Har litt vondt ennå, det er snart er uke siden operasjon, men nå har jo kroppen gjennomgått mye.

I utgangspunktet skulle kirurgen legge 20 gram mer i den ene puppen, fordi den var mindre fra før. Han sa etter operasjonen at det ble lagt inn like mye i hver pupp, jeg spurte hvorfor, men var helt fjern etter narkosen så husker ikke hva han svarte. Spør igjen på kontroll imorgen.

Forstår virkelig ikke at klinikken kan sette opp en "nødtelefon" utenfor stengetid, også er telefonen avslått hele helgen! Håper ingen nyopererte har tatt skade av det!

Igjen - takk for hjelpsomt innlegg:) Lykke til med hevelse, krysser fingre for at de innen kort tid har samme størrelse!!

Skrevet
Hei Rødtoppen 86 ! Du har virkelig noe å glede deg til ! Kan jeg spørre hvorfor du har ventet så lenge? Da jeg var inne på konsult. kunne jeg få time iløpet av en måned men pga jobben måtte jeg finne en uke det passet å ta ferie uten at det ble for suspekt. Hvor mye skal du ha i ? Har du barn fra før ?

Før jeg gjorde dette tenkte jeg som deg at dette var veldig stort og nervøs var jeg og hele pakka. Nå som det er gjort (og det er jo bare en knapp uke siden) så kjennes det ut som det er mine pupper og at det alltid har vært det. Operasjonen tok 45 min og det hele var ukompisert og enkelt. Altså alt det jeg følte på forhånd har forandret seg veldig til nå etterpål.

Skulle faktisk ønsket jeg hadde gjort dette før, for så smertefritt dette har gått er ikke til å tro.

Det som er vanskelig for meg nå er å holde meg i ro med to barn som trenger påkledning og masse hjelp fra mamman sin... Og siden jeg så å si ikke har smerter så gjør jeg nok mer enn jeg burde. Jeg må ta meg selv i nakken og tvinge meg til å holde meg i ro.

Du har bare masse kjekt i vente. Var å prøvde bh`er igår og det var en fantastisk følelse. Alle bikinene fra i sommer er prøvd og det ser kjempebra ut.

Endelig kan jeg bruke kjoler og topper uten masse innlegg i bh`en.

Hei hei :)

Er nok på grunn av jobb, sommer og penger at jeg har ventet så lenge. Valgte å legge operasjonen ei uke før juleferien begynner, så får jeg tre uker hjemme i ro og fred. Jobber i barnehage med småbarn, så jeg kommer til å trenge de tre ukene.

Når jeg var på konsultasjon, kom vi fram til 280 i høyre og 325 i venstre. Har litt forskjell på brystene og det irriterer meg veldig. Bhene mine trekker seg hele tiden mot høyre så jeg må rette på dem, og toppene sklir mot høyre, så jeg håper virkelig det skal bli bedre etter operasjonen.

Jeg har litt bryster fra før av, men som mange andre ønsker jeg større, skal ikke nekte for det :) Gleder meg så til å fylle bikinier og klær med utringning uten at det blir skjevt.

Kan tenke meg det var moro å prøve gamle bikinier igjen ja :) Jeg skal ta bilder før operasjonen med noen av de gamle klærne så jeg kan sammenligne etter operasjonen :)

Hei Ida20 og gratulerer så mye med operasjonen. Jeg kan dessverre ikke komme med noen gode råd siden jeg ikke har operert enda, men det er alltid hyggelig å lese om andre og deres operasjoner :)

Skrevet

Takker så mye for svar !

Hej!!

Ja dom är hårda och svullna till en början men dom blir mjukare o mjukare. Jag opererade mig för 4,5 veckor sedan och tycker att dom bara blir allt mjukare för var dag. :)

Till svar på frågan om känsel i bröstet:

Jag hade under dom 3 första veckorna ingen känsel i bröstvårtorna eller under bröst, men detta har nu kommit tillbaka började med massa stickningar i bröstet och sen vipps så var känseln där igen men den är inte helt lika som förut under bröstet men antar att det kommer. Nu blir vårtorna styva när jag fryser eller blir stimulerad på dom :fnise:

Är i Övrigt kjempe nöjd med mina nya fina boobisar :)Min Kära verkar oxå nöjd o belåten :) Har inte än haft några komplikationer eller knappt ens smärtor :)

Är så skönt att äntligen kunna ligga på sidan utan att det känns obehagligt har haft så ont av att bara ligga raklång på rygg varje natt i flera veckor så att kunna ligga på sidan känns nu underbart..Gledjer mig till återbesök på kliniken om någon månad och visa fram för min kirurg vilket bra jobb han gjort.

Längtar tills jag slipper tejp bara ca 5 månader kvar ...hahaha....får hoppas tiden går fort och att våren kommer snabbt :)

Skrevet

Rødtoppen 86:

Takk for gratulerer!! Så langt fornøyd, bare spent på om det er helvelse i det ene brystet, eller om det faktisk kommer til å forbli så mye større enn det andre:) Så deilig etter så lang tid å snart få slippe å irritere seg over skeive topper og bher? Da får du de nok ganske så like store! Tror det nesten bare er å "kjøre på" med størrelse. Så mange som sier at de trodde brystene kom til å bli større, og angret etterpå for at de ikke tok mer.

Selv tenkte jeg tanken, fikk kalde føtter, og gikk ned i størrelse - noe jeg kanskje ikke burde ha gjort:) Menmen, de er større, og finere!

Skal prøve å følge med, men lykke til hvertfall, tiden går så fort at plutselig er det din tur!

Saja:

Det er så deilig å høre om andre som har hatt akkurat det samme, det hjelper så mye å lese her inne!:) Følelsen kommer forhåpentligvis tilbake her også, jeg er bare litt utolmodig - noe som ikke hjelper!

Gleder meg sykt til å ligge på siden igjen!! Å ligge på ryggen hver natt kjennes på kroppen dagen etter! Men man må jo lide litt for skjønnheten:)

Noen som vet når man kan kan kjenne evt. tidlig kapsling? Puppene er jo så klart harde en god stund fremover, men har hørt at mange implantater som kapsler seg, gjør det i løpet av det første året? Man vet jo selvsagt aldri med sikkerhet, men lurer på hvis noen har fått kapsel det første året, om de var harde fra begynnelsen av, eller om det kom "snikende" innpå.

Takker igjen for svar, blir en slags besettelse å lese her inne, er så mye man finner svar på!:)

Skrevet

:velkommen: til oss, Sahara80, Maria89, og Ida20, og gratulerer med operasjon til dere som allerede er operert! Er det ikke en deilig følelse å være ferdig? I dag er mine nye pupper 6 uker gamle, og vi begynner å bli godt kjent :fnise: .

Til ditt spørsmål om manglende følelse i puppen og ulik størrelse, Ida20: Dette er helt normalt. Jeg har ikke følelse på undersiden av den høyre puppen. På den venstre puppen hadde jeg et lite parti som var følelsesløst etter operasjonen, men den har kommet tilbake igjen. I min ungdoms vår :fnise: opererte jeg en finger og mistet følelsen der, men den kom igjen etter noen måneder. Nervene vokser sent, så det er bare å smøre seg med tålmodighet. Det retter seg nok. De første 2-3 ukene var puppene steinharde pga hevelse og spreng. Jeg kunne ikke trykke en finger inn i de, ei heller bevege de. De satt fast som fjell :hakeslepp: !!! (Jeg la under muskel.) Etterhvert som hevelsen gikk ned, ble det noe forskjell i størrelsen, men nå er de fine. Hadde noe asymmetri, og la inn 350 og 375. Er kjempefornøyd, og de blir bare mykere og mykere. I begynnelsen stod de en del ut på siden, og var veldig såre. Nå har de flyttet seg mer sammen og er bare nydelige, hi, hi! Du skriver at du håper det bare er infeksjon i stingene som forårsaker hevelsen. Det er det nok ikke. Tegn på infeksjon er hevelse, rødhet, varme og smerte. Det er svært sjelden det oppstår infeksjoner etter operasjoner på private klinikker i Norge.

Lykke til videre, og god bedring.

Skrevet

Nå går det fort, Rødtoppen!!! Løp ut og kjøp julegaver, for etter operasjonen kan du ikke regne med at du får gjort noe... Du trenger ikke grue deg, det kommer til å gå så fint :klemmer: ! Den første uka ER vond, men så kan du slappe av, spise god mat og bare kose deg hele jula. Hurra, det er snart jul! Jeg elsker jula!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...