suzzy Skrevet 22. oktober 2008 #6321 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om å ha teipen på i 10-12 dager, og så bytte en gang i uken. Noe mer ville bare rive opp arret unødvendig. Skal teipe i 6 måneder eller så lenge arret er rosa/rødt. Syntes dette var svært lenge men.
luresnuppa Skrevet 23. oktober 2008 #6322 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Gratulerer med nye, flotte , Litagoo! Tenker du er glad du er ferdig. Cherie: Håper kvalmen din gir seg. Høres fryktelig vondt ut å kaste opp nyoperert... Jeg nøys en av de første dagene etter operasjonen, og det var IKKE godt!!! Hvordan går det med deg, M-Amanda? Bianca: Jeg har lovet deg bilder, de kommer snart. Må bare få min kjære til å legge de inn på PC'en. Jeg er ingen dataekspert... Jeg skal forresten på jobb for første gang etter operasjonen i dag. Gleder meg. Er klar nå. Ha en strålende dag, jenter! Klemmer Endret 23. oktober 2008 av luresnuppa
litagoo Skrevet 23. oktober 2008 #6323 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om å ha teipen på i 10-12 dager, og så bytte en gang i uken. Noe mer ville bare rive opp arret unødvendig. Skal teipe i 6 måneder eller så lenge arret er rosa/rødt. Syntes dette var svært lenge men. Jeg fikk beskjed om å tape arret i 6 måneder om jeg skulle få noe sollys på det, for det gjør at arret kan bli med rødt enn hvitt! Så veldig viktig å gjøre dette, eller bruke sunblock om man skal ta sol i løpet av 6mnd.
litagoo Skrevet 23. oktober 2008 #6324 Skrevet 23. oktober 2008 Cherie: Hvordan er det med deg i dag? Har tenkt masse på at du er så kvalm! Føler med deg, og håper du blir bedre. Kan ikke tenke meg hvor fælt det må være å kaste opp, eller brekke seg med de smertene du har fra før av! Selv begynte jeg å hikke kraftig når jeg skulle legge meg i går, og det var ille nok for meg! Måtte le litt der jeg satt også da men! Håper du føler deg bedre i dag! I dag er jeg kjempe overrasket! Siden jeg opererte så tidlig på morgenen i går, så tror jeg at jeg fikk litt av dagens smerte i går, hvis noen skjønner hva jeg mener da. På kvelden i går var det helt jævlig. Var greit å sitte stille, men jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist, eller bøye meg ned. Jeg la meg til å sove halv 2 i natt, og har sovet kjempe godt! Sov gjennom hele natten, og våknet 12 på formiddagen i dag. Jeg har vanligvis søvnproblemer, og sover generelt dårlig. Så akkurat nå er jeg kjempe happy for å ha hatt en god natts søvn. Jeg har ikke turt å stå opp enda, men jeg har beveget meg litt, strukket med ned på gulvet etter et glass men vann, brukt armene til å sette meg opp osv., og jammen har jeg mindre vondt i dag enn i går! Jeg gruet meg veldig til i dag, for har jo hørt at dag 2 pleier å være værst. Men jeg skal ikke ta meg vann over hodet nå, mulig jeg blir værre! Men var godt å føle seg litt bedre. Frokost på sengen fikk jeg og, og apetitten var på topp!
Fillippa Skrevet 23. oktober 2008 #6325 Skrevet 23. oktober 2008 Takk for alle lykkeønskninger Nå ligger jeg på hotellet og har det ganske bra. Planen var 200 i venstre og 300 i høyre anatomiske over muskel, men jeg endte opp med 200 og 325 under muskel. Jeg hadde også tuberøs tendens så han måtte spalte brystet litt, (høres skummelt ut) for å få finere form. Så nå ligger jeg her med dren pga dette. Selve operasjonen gitt så fint atte. Gikk selv fra operasjonsrommet til hvilerommet, men dette husker jeg ikke noe av. Vet bare at en sykepleier sa att nå kunne jeg sette meg i sengen. Så hva jeg kunne ha sagt på turen dit aner jeg ikke Fikk tatt en titt på de når de skiftet bh på meg, og de så passlig store ut Var jornalist og fotograf fra Dagbladet der som skulle lage en reportasje på en av pasientene i dag, så de hadde tatt bilder under operasjonen hennes og greier. Men pga av at de hadde tatt bilder av ansiktet hennes ville de ikke bruke brystbilder av henne. Så jeg ble spurt om jeg ville være med på et illustrasjonsfoto for å vise at det ikke bare er babes som vil ha større bryst som gjør dette. Siden jeg hadde så stor forskjell i størrelse på brystene mine var jeg et godt eksempel. Det ble tatt bilder bare av overkroppen, uten ansikt og med skjult tatoo. Håper bare ingen kjenner meg igjen siden et bare er min kjære som vet om dette. Så om dere kjøper Dagbladet på lørdag så kan dere se :gjeiper: litagoo: Lykke til i morgen. Dette er ingenting og gruve seg til;) Hei Cherie! Da må jeg nesten kjøpe dagbladet på lørdag:) skulle bare spørre hvor, og hvilken kirurg du opererte hos jeg, da jeg har litt tuberøs tendens som du hadde, og er veldig bekymret for om man får fine pupper etter silikon, eller om det bare blir seende rart ut:)
suzzy Skrevet 23. oktober 2008 #6326 Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Merker jeg begynner å bli rastløs, er så vant med å trene styrke flere ganger i uka. Går fortiden bare turer slik at jeg får ut litt energi. Når kan man EGENTLIG begynne med styrketrening igjen? Fikk aldri noe skikkelig svar fra klinikken, alt fra 6 uker til 3 måneder. Vi har en slik aktivitets dag neste onsdag på jobben, vi skal vel spille litt forskjellig ballspill og litt kondisjonstrening. Det varer vel rundt 1 ½ time. Trur dere at det går greit for meg å være med på det? Det er 3 Uker siden jeg opererte meg på mandag som kommer. Endret 23. oktober 2008 av suzzy
~cherie~ Skrevet 23. oktober 2008 #6327 Skrevet 23. oktober 2008 Hei Cherie! Da må jeg nesten kjøpe dagbladet på lørdag:) skulle bare spørre hvor, og hvilken kirurg du opererte hos jeg, da jeg har litt tuberøs tendens som du hadde, og er veldig bekymret for om man får fine pupper etter silikon, eller om det bare blir seende rart ut:) Hei Fillippa. Jeg opererrte meg på Fornebuklnikken his Dr.Schistad. Han virket veldig sikker på at jeg kom til å bli fornøyd=) litagoo: Jeg tror jeg glemte og gratulere deg i går Så gratulerer. Tok en pinex forte uten mat ved 6 tiden i dag tidlig, og den satt. Spiste en mariekjeks ved 11 tiden, tenkte det var trygt når det hadde gått så lang tid. Men den smakte det samme på vei opp som på vei ned. Nå har jeg tatt en pinex forte til og fått spist en gulrot, en mariekjeks, 2 biter sjokolade og en flaske vørterløl, noe som er mer enn jeg har fått i meg siden mandag. Er ikke kvalm nå, så håper det sitter... Panodil kan jeg bare glemme og ta for da kommer alt opp igjen. Selve brystene kjenner jeg ingenting i, sårene merker jeg at er der, sårene etter drenene klør litt og muskelen strammer. Det som er verst er at de kjennes så tonge ut når jeg reiser meg, hehe. Må bruke en hånd og holde fast med
*MEDUSA* Skrevet 23. oktober 2008 #6328 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk beskjed om å ha teipen på i 10-12 dager, og så bytte en gang i uken. Noe mer ville bare rive opp arret unødvendig. Skal teipe i 6 måneder eller så lenge arret er rosa/rødt. Syntes dette var svært lenge men. Jeg fikk også beskjed om å teipe i 6 mnd, MEN teipen skulle sitte på helt til den falt av av seg selv før jeg byttet Snart 7 mnd siden op og jeg klarer ikke slutte å teipe, har blit så vant til den beskyttelsen under bhèn. Prøvde uten en dag og følte det var helt rart.. Merkelig hva man blir vant til, og 6 mnd går utrolig fort. Tror vi har igjen for teipingen for arrene mine er helt usynlige Som å slutte å røyke det å slutte med teip :D
litagoo Skrevet 23. oktober 2008 #6329 Skrevet 23. oktober 2008 Hei Fillippa. Jeg opererrte meg på Fornebuklnikken his Dr.Schistad. Han virket veldig sikker på at jeg kom til å bli fornøyd=) litagoo: Jeg tror jeg glemte og gratulere deg i går Så gratulerer. Tok en pinex forte uten mat ved 6 tiden i dag tidlig, og den satt. Spiste en mariekjeks ved 11 tiden, tenkte det var trygt når det hadde gått så lang tid. Men den smakte det samme på vei opp som på vei ned. Nå har jeg tatt en pinex forte til og fått spist en gulrot, en mariekjeks, 2 biter sjokolade og en flaske vørterløl, noe som er mer enn jeg har fått i meg siden mandag. Er ikke kvalm nå, så håper det sitter... Panodil kan jeg bare glemme og ta for da kommer alt opp igjen. Selve brystene kjenner jeg ingenting i, sårene merker jeg at er der, sårene etter drenene klør litt og muskelen strammer. Det som er verst er at de kjennes så tonge ut når jeg reiser meg, hehe. Må bruke en hånd og holde fast med Jo, Tusen takk:=) Og gratulerer til deg også. Husker ikke om jeg skrev det i forrige brev jeg:P Jeg også må holde meg på puppene når jeg reiser meg opp, hjelper litt på smertene også Jeg fikk beskjed om å ikke blande pinex med noen andre smertestillende. Kanskje det er derfor du har vært kvalm? Jeg tok to pinex i stad, det var for mye for meg. Ble kjempe svimmel. og det har vart noen timer nå. De pillene tar helt knekken på meg, blir så trøtt. Så nå må jeg bare legge meg, klarer ikke holde øynene åpne nesten! Men jeg sover hvertfall godt, og da gror vel alt bedre håper jeg!
litagoo Skrevet 23. oktober 2008 #6330 Skrevet 23. oktober 2008 Lurer på om jeg har vært så uheldig og fått tatt en nerve i den venstre puppen jeg. Den høyre gjør nesten ikke vondt, men i den venstre så stikker det, og brenner langt inni når jeg rører på meg. Noen som har opplevd dette som vet hvordan det er? Syns det er så rart at det skal være så stor forskjell på smertene.
*MEDUSA* Skrevet 23. oktober 2008 #6331 Skrevet 23. oktober 2008 Lurer på om jeg har vært så uheldig og fått tatt en nerve i den venstre puppen jeg. Den høyre gjør nesten ikke vondt, men i den venstre så stikker det, og brenner langt inni når jeg rører på meg. Noen som har opplevd dette som vet hvordan det er? Syns det er så rart at det skal være så stor forskjell på smertene. Jeg opplevde masse stikking og vridninger av bittesmå kniver inni der sånn plutselig, og det varierte på hvor og hvem av de :D De sier det er nerver som gror sammen, så det kan jo være det du kjenner.
litagoo Skrevet 23. oktober 2008 #6332 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg opplevde masse stikking og vridninger av bittesmå kniver inni der sånn plutselig, og det varierte på hvor og hvem av de :D De sier det er nerver som gror sammen, så det kan jo være det du kjenner. Åja:) Det er veldig sånn ja. Godt å høre at det ikke bare er meg da:) Har jo vært igjennom en operasjon, så må vel bare bite tennene sammen da:)
litagoo Skrevet 23. oktober 2008 #6333 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg fikk også beskjed om å teipe i 6 mnd, MEN teipen skulle sitte på helt til den falt av av seg selv før jeg byttet Snart 7 mnd siden op og jeg klarer ikke slutte å teipe, har blit så vant til den beskyttelsen under bhèn. Prøvde uten en dag og følte det var helt rart.. Merkelig hva man blir vant til, og 6 mnd går utrolig fort. Tror vi har igjen for teipingen for arrene mine er helt usynlige Som å slutte å røyke det å slutte med teip :D Teiper dere bare med vanlig hvit plaster teip forresten?=)
*MEDUSA* Skrevet 23. oktober 2008 #6334 Skrevet 23. oktober 2008 Teiper dere bare med vanlig hvit plaster teip forresten?=) Teiper med sånn hvit teip ja De anbefaler Micropore som puster godt
~cherie~ Skrevet 24. oktober 2008 #6335 Skrevet 24. oktober 2008 Jo, Tusen takk:=) Og gratulerer til deg også. Husker ikke om jeg skrev det i forrige brev jeg:P Jeg også må holde meg på puppene når jeg reiser meg opp, hjelper litt på smertene også Jeg fikk beskjed om å ikke blande pinex med noen andre smertestillende. Kanskje det er derfor du har vært kvalm? Jeg tok to pinex i stad, det var for mye for meg. Ble kjempe svimmel. og det har vart noen timer nå. De pillene tar helt knekken på meg, blir så trøtt. Så nå må jeg bare legge meg, klarer ikke holde øynene åpne nesten! Men jeg sover hvertfall godt, og da gror vel alt bedre håper jeg! Jeg har heldigvis ikke blandet de pinex forte med noe, husker ikke å ha fått noe besked om det heller.. Funnet ut at det antageligvis er de panodilene som gjør meg så kvalm. Har tatt bare pinex det siste døgnet, og er mye bedre. Fortsatt litt kvalm, men holder på mesteparten av maten. Har ikke noe følelse i noen av brystene mine ennå, kjenner bare såret. Ellers merker jeg lite forbedring fra dag til dag. Så tror det tar over en uke før jeg kan funger normalt... Men jeg stinker!! Ikke svette, men sår og bandasjer tror jeg. En veldig spesiell lukt. Gleder meg til søndag, da kan jeg enddelig fjerne bandasjen og se hva som er under der=) Blir jo litt bekymret for verk når det lukter sånn. Er det flere som har stinket?
Bianca Skrevet 24. oktober 2008 #6336 Skrevet 24. oktober 2008 Ja det er rart hvordan den fremgangen går sakte, også skyter den fart, også stagnerer den igjen, osv.. Sånn har jeg hatt det hele tiden. Hadde nesten ingen forbedring i uka etter operasjonen. Også hadde jeg et tilbakefall (som jeg ikke har hørt at noen har hatt før), også ble jeg bittelitt bedre. Også plutselig var jeg helt fin. Også stagnerte det helt. På mandag er det 6 uker siden op, og jeg føler at formen min generelt og puppenes utseende ikke har forandret seg i det hele tatt siden 3 1/2 uke. The body works in mysterious ways Poenget mitt var i hvert fall til cherie - og jeg mente å fortelle at det ikke er å fortvile og at forbedringen kommer plutselig
litagoo Skrevet 24. oktober 2008 #6337 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har heldigvis ikke blandet de pinex forte med noe, husker ikke å ha fått noe besked om det heller.. Funnet ut at det antageligvis er de panodilene som gjør meg så kvalm. Har tatt bare pinex det siste døgnet, og er mye bedre. Fortsatt litt kvalm, men holder på mesteparten av maten. Har ikke noe følelse i noen av brystene mine ennå, kjenner bare såret. Ellers merker jeg lite forbedring fra dag til dag. Så tror det tar over en uke før jeg kan funger normalt... Men jeg stinker!! Ikke svette, men sår og bandasjer tror jeg. En veldig spesiell lukt. Gleder meg til søndag, da kan jeg enddelig fjerne bandasjen og se hva som er under der=) Blir jo litt bekymret for verk når det lukter sånn. Er det flere som har stinket? Jeg merker også litt forbedring fra dag til dag, men jeg fungerer ikke enda.. Det eneste jeg klarer er å sitte i sofaen, eller ligge i senga.. Håper dette er normalt. Jeg får se mine i morgen! Gleder meg til det.. Selvom det ser veldig greit ut allerede. Men jeg tror ikke jeg er i form til å klare å dusje da, som det står.. Men men.. Jeg også lukter litt spesielt fra sårene.. Det er jo ikke så rart. Blir vel litt blod, og gørr etter en operasjon regner jeg med. Dette er nok normalt! Jeg gleder meg hvertfall til å få bort lukta!! Er det fler som har fårr skikkelig stor mage etter operasjonen? At man er oppblåst, uten å ha luft i magen på en måte? Jeg så meg i speilet og fikk helt sjokk. Jeg så jo gravid ut! Men det har blitt litt bedre.. Jeg merker at mye av smertene er mellom puppene.. Fordi huden er i spenn på en måte. Jeg syns nesten dette er værst. Og den venstre puppen min som stikker og brenner i sårene hele tiden! Men, det er vel verdt det vil jeg tro:)
Rødtoppen86 Skrevet 24. oktober 2008 #6338 Skrevet 24. oktober 2008 Hei alle sammen Jeg ville bare si at jeg fortsatt er her og leser, men har ikke hatt det helt bra i det siste pga mye stress med jobben. Vil ønske alle nye hjertelig velkommen og GRATULERER så mye til dere som har gjennomgått operasjon. Ser det er en del av dere nå, så jeg håper det går bra med dere alle Veldig godt å lese at du har det bedre Bianca. Tiden har jammen gått fort siden du opererte. Synes det begynner å nærme seg min tur snart, sakte men sikkert.
Bell90 Skrevet 24. oktober 2008 #6339 Skrevet 24. oktober 2008 Heisann alle sammen. Jeg var denne uken i Oslo på Fornebuklinikken. Jeg har bestemt meg for å foreta meg en brystforsørrelse. Pål heter han som skal operere meg. Han mente at dråpeformet 200cc under musklen var det rette for meg. Jeg har i dag 70-75 a og er ca 167cm og veier 51 kg.. Åssen tror dere dette blir på meg? Hvem størrelse vil jeg sånn ca få? Klem<3
Bianca Skrevet 24. oktober 2008 #6340 Skrevet 24. oktober 2008 Hei alle sammen Jeg ville bare si at jeg fortsatt er her og leser, men har ikke hatt det helt bra i det siste pga mye stress med jobben. Vil ønske alle nye hjertelig velkommen og GRATULERER så mye til dere som har gjennomgått operasjon. Ser det er en del av dere nå, så jeg håper det går bra med dere alle Veldig godt å lese at du har det bedre Bianca. Tiden har jammen gått fort siden du opererte. Synes det begynner å nærme seg min tur snart, sakte men sikkert. Ja nå er det jammen ikke lenge igjen til det er din tur! En og en halv måned eller noe, er det ikke? Det blir spennende Det har gått veldig fort siden operasjonen min ja. Hvis du har hatt mye stress på jobben også, så har vel tiden flydd avgårde.. Håper det går bedre nå Regner med at jeg kommer til å følge litt med her både i førjulstiden og i jule- og nyttårsuka for å oppdatere meg på formen din
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå