luresnuppa Skrevet 15. oktober 2008 #6241 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hej alla! Jag är så spänd och hoppfull att jag bara var tvungen att få skriva av mig lite, och jag hoppas att ni tar mig till er Det är nämligen så att jag har alltid haft väldigt fula bröst, ena stor (och hängig) medan den andra har varit väldigt liten. Man skulle kunna säga att jag ser ut som om jag blev skapad av picasso... :gjeiper: Jag har aldrig velat visa mig i bikini, för trots inlägg ser de väldigt ojämna ut. Urringningen blir sned, och använder jag inte inlägg (i bh) kan man se storleksskillnaden genom en t-shirt. Det har tagit hårt på min självbild, även om det mesta beror på att jag har varit utsatt för våldtäkt vid två olika tillfällen vilket har lett till att jag varit sjukskriven en lång tid pga PTSD. Så självförtroendet är inte det bästa För en vecka sedan var jag hos min fastlege angånde ett annat ärende, och för första gången pratade jag med någon annan om mina bröst. Så han bad mig att visa honom, vilket kändes väldigt skrämmande. Men efter att jag gjort det, så sa han att kan kunde remittera mig till en plastikkirurg. Jag blev så paff, för jag har alltid velat korrigera min bröst men skulle aldrig haft råd att spara själv då jag länge levt på nästan existensminimum och kommer troligtvis att göra det länge till. Jag har nog aldrig blivit så glad som när han sa det. Nu tänker ni säkert att det är orättvist att jag skulle få den här operationen nästan gratis... och jag vet inte vad jag ska svara på det, för jag tycker själv att det kan vara orättvist. Så jag har fått en tid nu på fredag för konsultation där jag förhoppningsvis ska få göra min operation. Jag är så nervös, spänd, hoppfull utan att vilja hoppas för mycket att de ska säga att jag kommer att få opereras. Det känns som att om jag får göra operationen så är jag ett steg närmare ett mer normalt liv. Så jag kan inte sluta tänka på fredag. Det blev ett ganska långt inlägg, så till er som orkade er igenom hela vill jag bara säga tack Hei, Mashiara! Du er hjertelig til oss! Du må ikke føle på at det er urettferdig at du får dekket brystoperasjonen din av det offentlige. Når man har så stor forskjell på brystene som du beskriver, er det nemlig vanlig at du får dekket en operasjon. Jeg synes det var trist å lese at du har vært utsatt for voldtekt 2 ganger. Det må ha vært tøft, og vanskelig å leve med... Håper du virkelig du klarer å bli trygg på deg selv igjen, og at du har fått den hjelpen du trenger for å komme deg videre. Du kan bare glede deg til fredag! Det er morsomt å gå på konsultasjon. Kirurgen kommer til å se på brystene dine, og så får du prøve proteser i en BH. Det er lurt å ta med seg en trang topp. Da er det lettere å se hva som blir fint til din kropp. Dette skal du ikke grue deg til. Vær glad for at du endelig skal få fikset på dette - jeg unner deg dette ihvertfall, av hele mitt hjerte! Stor klem Endret 15. oktober 2008 av luresnuppa
luresnuppa Skrevet 15. oktober 2008 #6242 Skrevet 15. oktober 2008 tusen takk for lykke hilsner alle sammen:D var som sagt veldig nervøs, men alt gikk veldig fort og vips var mine to nye venner på plass. Var i veldig god form da jeg dro fra klinikken, nesten ingen smerter, men med en gang jeg kom inn døren besvimte jeg en liten stund. Var litt rart at det kom så plutselig. Lå deretter å halvsov en stund og når har jeg klart å komme meg en tur inn på dataen:) smertene er ikke altfor gale så lenge jeg holder meg i ro. Er spent på om jeg får sove noe i natt da, sov jo ingenting natten før.. Foreløpig er jeg strålende fornøyd;) Gratulerer med tvilingene, M-Amanda! Det var ikke så mye å grue seg for, vel? Nå må du bare huske å ta det HELT med ro de neste dagene. Hvordan er formen din i dag? Håper du kommer deg raskt, og at du ikke har for mye vondt.
Mashiara Skrevet 15. oktober 2008 #6243 Skrevet 15. oktober 2008 Hei, Mashiara! Du er hjertelig til oss! Du må ikke føle på at det er urettferdig at du får dekket brystoperasjonen din av det offentlige. Når man har så stor forskjell på brystene som du beskriver, er det nemlig vanlig at du får dekket en operasjon. Jeg synes det var trist å lese at du har vært utsatt for voldtekt 2 ganger. Det må ha vært tøft, og vanskelig å leve med... Håper du virkelig du klarer å bli trygg på deg selv igjen, og at du har fått den hjelpen du trenger for å komme deg videre. Du kan bare glede deg til fredag! Det er morsomt å gå på konsultasjon. Kirurgen kommer til å se på brystene dine, og så får du prøve proteser i en BH. Det er lurt å ta med seg en trang topp. Da er det lettere å se hva som blir fint til din kropp. Dette skal du ikke grue deg til. Vær glad for at du endelig skal få fikset på dette - jeg unner deg dette ihvertfall, av hele mitt hjerte! Stor klem Tack så väldigt mycket!
Frk Johansen Skrevet 15. oktober 2008 #6244 Skrevet 15. oktober 2008 Velkommen Mashiara! Og gratulerer med nye pupper M-Amanda! Jeg har fått så vondt i venstre brystvorte og i nærheten av såret jeg nå i dag, holder på å bli sprø!!! Bh'en gnager og jeg blir helt tullerusk, de siste dagenes fremgang virker som blåst bort og jeg har bare vondt vondt vondt!!! Lurer på om de egentlig er i ferd med å falle ned, synes det virker som de synker litt, har også følt mer strekking/prikking i sårene de siste to dager så er det sånn at det er litt smertefullt når de synker på plass?? Ellers Bianca, Luresnuppa og Suzzy, går det fortsatt bra med dere?
cypress Skrevet 15. oktober 2008 #6245 Skrevet 15. oktober 2008 Kan ikke hjelpe deg der dessverre. Men hvordan går det med deg? Har du blitt enig med deg selv enda? Nja... begynner å nærme seg tror jeg... Vær trygg - dere blir de første til å få beskjed hvis/når jeg bestiller time!! til alle puppedamene
M-Amanda Skrevet 15. oktober 2008 #6246 Skrevet 15. oktober 2008 orker ikke skrive så mye, har store smerter...lurer bare på hvor lenge jeg må ha på brystbindet.det gnager sånn..?
luresnuppa Skrevet 15. oktober 2008 #6247 Skrevet 15. oktober 2008 orker ikke skrive så mye, har store smerter...lurer bare på hvor lenge jeg må ha på brystbindet.det gnager sånn..? Hei! Jeg skulle bruke brystbindet i en uke, dag og natt. Hvis det gnager kan du legge en myk klut eller lignende der det er mest ubehagelig. Nå er du sikkert ganske hoven, og jeg VET det er ubehagelig. Sånn hadde jeg det også. Hvis det er noen trøst så blir det bedre om noen dager når hevelsen går litt ned. jeg hadde min værste dag 2 dager etter operasjonen, og har gradvis blitt bedre etter det. Gled deg til du kan ta det av - det føles som du får puste igjen! Herlig!!! Sov godt! Bianca: Med meg går det bedre og bedre for hver dag. I dag har jeg hatt en kjempefin dag. Har riktignok tatt Panodil 2 ganger, men kun fordi jeg har styra så fælt: støvsugd, rydda, bakt og hatt besøk. Har nesten ikke vondt nå! Håper jeg får en god natts søvn. Nettene har vært det værste, igrunn. Tror protesene presser på brystkassen, for jeg våkner av voldsomme smerter hvor jeg nesten ikke kan bevege meg eller trekke pusten dypt. I natt sov jeg i oppreist sittestilling, og det gikk utrolig bra! La meg litt ned utpå natta, og da hadde jeg vondt i morges igjen. Gleder meg til protesene blir mykere. Jeg innbiller meg at det ikke blir sånnt hardt press da. Ellers har jeg ikke så mye muslelsammentrekninger som jeg hadde. Det er deilig, men jeg er blitt veldig sår på yttersiden av puppene, under armene.
suzzy Skrevet 15. oktober 2008 #6248 Skrevet 15. oktober 2008 Velkommen Mashiara! Og gratulerer med nye pupper M-Amanda! Jeg har fått så vondt i venstre brystvorte og i nærheten av såret jeg nå i dag, holder på å bli sprø!!! Bh'en gnager og jeg blir helt tullerusk, de siste dagenes fremgang virker som blåst bort og jeg har bare vondt vondt vondt!!! Lurer på om de egentlig er i ferd med å falle ned, synes det virker som de synker litt, har også følt mer strekking/prikking i sårene de siste to dager så er det sånn at det er litt smertefullt når de synker på plass?? Ellers Bianca, Luresnuppa og Suzzy, går det fortsatt bra med dere? Går bare supert med meg. Har nesten glemt at jeg har operert meg. Er helt overrasket hvor lite vondt jeg egentlig har hatt, syns faktisk at visdomstennene var verre. Merker at jeg har litt ”luft bobler” inni puppene som jeg kan skvise/flytte. Regner med at disse forsvinner etter en liten stund. Mener å huske at SuperJanne også hadde slike til å begynne med? Ellers har jeg begynt å få noen helt satans såre brystvorter den siste uka, gnager så intenst mot bh`n. Var det ikke en frøken her inne som nevnte en amme krem mot såre brystvorter?
Frk Johansen Skrevet 16. oktober 2008 #6249 Skrevet 16. oktober 2008 Ellers har jeg begynt å få noen helt satans såre brystvorter den siste uka, gnager så intenst mot bh`n. Var det ikke en frøken her inne som nevnte en amme krem mot såre brystvorter? Jeg og!!!! Det er fryktelig, samboer kom såvidt innat den ene puppen min i går og jeg skvatt unna som om jeg hadde fått strøm i meg. Han kikket veeeldig forundret på meg, men jeg holdt på å begynne å grine av den lille berøringen. Heldigvis noe bedre i dag men det er pyton! Kjærringråd mottas med stor takk! Heldigvis bare litt over en uke igjen med bh dag og natt, da er det 4 uker siden op.
Plutta Skrevet 16. oktober 2008 #6250 Skrevet 16. oktober 2008 Hei hei Har vært veldig opptatt i det siste, så jeg har ikke fått sjangs til å vært her inne så mye, men nå er jeg tilbake GRATULERER ALLE MED NYE PUPPER Håper formen er bra. Nå har jeg også vært på noen konsultasjoner og har bestemt meg for å gjøre det på Fornebu klinikken. Kjempe koselige mennesker og han Dr. Schistad var jo en kjempe kar. Så han skal få operere meg. Jeg har også fått en dato for operasjonen jippi, det blir 27 november. Så nå kan jeg begynne å telle ned..
Saja Skrevet 16. oktober 2008 #6251 Skrevet 16. oktober 2008 orker ikke skrive så mye, har store smerter...lurer bare på hvor lenge jeg må ha på brystbindet.det gnager sånn..? Hej! Jag opererade mig idag, var klar 10.00 Allt har hittils verkligen gått min väg jag har knappt smerter och har stått o suttit massa idag utan problem är inte ens trött. På mina papper står det att det ska sitta på i 3-4 dager, men vet inte om det är individuellt. alltså bandasjen utenför toppen. Har lite svårt att andas på grund av den men hoppas 4 dagar nu går snabbt.
Gjest SuperJ Skrevet 16. oktober 2008 #6252 Skrevet 16. oktober 2008 (endret) hei. lenge siden sist jeg var her. Skriver pga jeg føler ubehag. Puppene er iskalde konstant, det verker liksom under i arret på en slik "Vond" måte. Når jeg står fremover er det bulkete imellom puppene. Den venstre er også litt større og det er himla irriterenes (for meg). men smerten og det iskalde innat ribbena er værst. jeg vet ikke helt hva jeg skal... skjønner nå at folk fjerner de. pene ja, men er det værdt det vonde. jeg har vært på en sjekk i sommer og legen sa det var dårlig blodsirkulasjon. hvordan går det med deres innlegg? (340g høyprofil, coshivegel) Mvh Janne Ps: sorry litt negativt innlegg, men slik er stova. Endret 16. oktober 2008 av SuperJ
*MEDUSA* Skrevet 16. oktober 2008 #6253 Skrevet 16. oktober 2008 hei. lenge siden sist jeg var her. Skriver pga jeg føler ubehag. Puppene er iskalde konstant, det verker liksom under i arret på en slik "Vond" måte. Når jeg står fremover er det bulkete imellom puppene. Den venstre er også litt større og det er himla irriterenes (for meg). men smerten og det iskalde innat ribbena er værst. jeg vet ikke helt hva jeg skal... skjønner nå at folk fjerner de. pene ja, men er det værdt det vonde. jeg har vært på en sjekk i sommer og legen sa det var dårlig blodsirkulasjon. hvordan går det med deres innlegg? (340g høyprofil, coshivegel) Mvh Janne Ps: sorry litt negativt innlegg, men slik er stova. Hei. Jeg opererte for 6 mnd siden og jeg har smerter enda rundt hele herlighetene. Det rareste er at det varierer hele tiden hvor det er vondt, og hvordan. Når jeg bøyer meg frem får jeg også bulker mellom og under og sikkert på sidene også. Men mine er ikke kalde, heldigvis Jeg teiper enda og går med bh dag og natt, klarer ikke helt å slippe de løs Egentlig føles det vel litt unaturlig og merkelig. Men det kan vel enda forandre seg. Håper du finner ut av det, og at det blir bedre
Bianca Skrevet 16. oktober 2008 #6254 Skrevet 16. oktober 2008 Hei. Jeg opererte for 6 mnd siden og jeg har smerter enda rundt hele herlighetene. Det rareste er at det varierer hele tiden hvor det er vondt, og hvordan. Når jeg bøyer meg frem får jeg også bulker mellom og under og sikkert på sidene også. Men mine er ikke kalde, heldigvis Jeg teiper enda og går med bh dag og natt, klarer ikke helt å slippe de løs Egentlig føles det vel litt unaturlig og merkelig. Men det kan vel enda forandre seg. Håper du finner ut av det, og at det blir bedre Hmm, når jeg hører dere skrive om "bulker" mellom og under og på sidene, så kan jeg ikke unngå å tenke rippling.. Altså at protesene har vokst fast (fordi de er ru), men så har de allikevel begynt å rotere, slik at man får synlige bulker eller bølger utenpå brystet. Hør med kirurgen om dere er usikre. Det er mye viktigere at dere drar og snakker med klinikken, enn at dere går og er misfornøyde. Kanskje noe kan gjøres?
Bianca Skrevet 16. oktober 2008 #6255 Skrevet 16. oktober 2008 Hej! Jag opererade mig idag, var klar 10.00 Allt har hittils verkligen gått min väg jag har knappt smerter och har stått o suttit massa idag utan problem är inte ens trött. På mina papper står det att det ska sitta på i 3-4 dager, men vet inte om det är individuellt. alltså bandasjen utenför toppen. Har lite svårt att andas på grund av den men hoppas 4 dagar nu går snabbt. Gratulerer med to nye herligheter, Saja!!! Flott å høre at operasjonen gikk bra! Hvilken størrelse endte dere opp med?
Saja Skrevet 17. oktober 2008 #6256 Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Gratulerer med to nye herligheter, Saja!!! Flott å høre at operasjonen gikk bra! Hvilken størrelse endte dere opp med? Tack tack! Har haft lite mer smerter i dag än igår men sitter i soffan o spiser frukost utan problem Min kära ordnade med frukost och byggde om kylskåpet lite så att jag inte ska behöva sträcka mig, Han har även lagt sugrör i allt drickbart så himla söt!! Glad för han. Men nu till frågan jag tog 375 cc framför muskel och tror det blev hög profil är tveksam på det p.g.a. att vi kom överens om den mellan höga men efter op så lät det som han valt högprofil. Jag måste berömma personalen på klinikken jag gjorde det.... helt underbara och tog han om mig, kände mig trygg och narkosläkaren var ju verkligen proffsionell! Kjempe förnöjd! Hur går det med dig då Bianca? Endret 17. oktober 2008 av Saja
Gjest SuperJ Skrevet 17. oktober 2008 #6257 Skrevet 17. oktober 2008 ripling er ikke at de har grodd fast. jeg har vært på klinikken om dette prblemet. det er innleggs"posene" som krøller seg, det sier seg jo selv at det skjer, er som å fylle en pose vann og legge på bodret, blir litt krøll da. noe så og si skjer med alle. det er opp og ned her også ja. igår var det vondt og iskalt, idag er de ikke så vonde men fortsatt kaldt. de synker også endel disse puppene vi putter inn, står ikke der de gjorde i mai nei
Bianca Skrevet 17. oktober 2008 #6258 Skrevet 17. oktober 2008 ripling er ikke at de har grodd fast. jeg har vært på klinikken om dette prblemet. det er innleggs"posene" som krøller seg, det sier seg jo selv at det skjer, er som å fylle en pose vann og legge på bodret, blir litt krøll da. noe så og si skjer med alle. det er opp og ned her også ja. igår var det vondt og iskalt, idag er de ikke så vonde men fortsatt kaldt. de synker også endel disse puppene vi putter inn, står ikke der de gjorde i mai nei Nei rippling er ikke at de gror fast. For det er meningen at de skal gro fast. Alle implantater med ru overflate gjør det Når implantatene krøller seg, så er det rippling ja. Hva annet sa de på klinikken?
Bianca Skrevet 17. oktober 2008 #6259 Skrevet 17. oktober 2008 Tack tack! Har haft lite mer smerter i dag än igår men sitter i soffan o spiser frukost utan problem Min kära ordnade med frukost och byggde om kylskåpet lite så att jag inte ska behöva sträcka mig, Han har även lagt sugrör i allt drickbart så himla söt!! Glad för han. Men nu till frågan jag tog 375 cc framför muskel och tror det blev hög profil är tveksam på det p.g.a. att vi kom överens om den mellan höga men efter op så lät det som han valt högprofil. Jag måste berömma personalen på klinikken jag gjorde det.... helt underbara och tog han om mig, kände mig trygg och narkosläkaren var ju verkligen proffsionell! Kjempe förnöjd! Hur går det med dig då Bianca? Så bra at det går bra med deg Det finnes ikke noe bedre enn å føle seg trygg og i gode hender på operasjondagen. Da føles det hele så mye mer riktig Meg går det bra med. Jeg forsøker å være veldig tålmodig her, men jeg merker at jeg lengter veldig etter at brystene skal se naturlige ut. Nå er de så fyldige øverst, at det ser ut som at jeg går med konstant push-up bh. Det ser jo helt ok ut når jeg har på meg klær, men jeg synes det ser rart ut når jeg bare går i undertøy eller har på meg en trang topp hvor brystvortene synes. Men... det har bare gått en måned, og siden jeg tok muskel så tar vel dette litt tid Lykke til i dag, Saja! Ønsker deg en smertefri uke!
Gjest SuperJ Skrevet 17. oktober 2008 #6260 Skrevet 17. oktober 2008 de sa at det var noe alle fikk!?. de var mest bekymret for blodsirklasjonen og at de ikke blir varme nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå