july_88 Skrevet 9. oktober 2008 #6201 Skrevet 9. oktober 2008 hei! har lest en del her inne nå. og tenkte eg kunne skrive;) eg har fått time på klinikk bergen 27 okt. noen som har operert der? skal ha runde implantater. noen som vet om d e noe bra? gruer meg litt. og skulle velge størrelse på operasjons dagen, e d vanlig? han mente iallefall at eg måtte ha over brystmuskelen, at noe annet hadde vært sabotasje av brystet:o takk for svar! klem
Bianca Skrevet 9. oktober 2008 #6202 Skrevet 9. oktober 2008 Hei july_88 Gratulerer med operasjonsdato! Det er helt vanlig at kirurgen og pasienten sammen bestemmer seg for størrelse på operasjonsdagen. Kirurgen pleier å ha en idé om hva som blir fint eller ikke, men den endelige størrelsen blir stort sett fastsatt på operasjonsdagen. Jeg ble enig med kirurgen min om å legge inn mellom 220 og 250 under konsultasjonen, men så endte vi opp med 280 (venstre) og 260 (høyre) på operasjonsdagen. Snakket dere ikke i det hele tatt om størrelse altså? --------------- Og over til dere som har operert: luresnuppa og suzzy, hvordan går det med dere??? Og Frk Johansen, er du i god form? Du har virkelig vært heldig som kom deg så fort på beina
Saja Skrevet 9. oktober 2008 #6203 Skrevet 9. oktober 2008 til oss Saja Sa kirurgen at han ikke under noen omstendighet ville legge under muskelen på DEG, eller som et prinsipp? Og hva er DB? Ble litt nysgjerrig For det hørtes litt rart ut at han nektet å legge under muskel dersom du er en liten 75B. Med mindre du har bryster som henger og er tomme. Jeg tok under muskel fordi jeg er tynn i brystet, og hadde forholdsvis lite brystvev. Var en 70A/liten 70B (altså mindre enn en 75A). Det skader ikke å gå til flere forskjellige kirurger. Det viktigste er at du velger en du er komfortabel med, og som du har god kjemi med. Dersom du går til 3 kirurger, for eksempel, og alle 3 sier nogenlunde det samme, så kan du jo være ganske trygg på at det er riktig. Det gjorde jeg, og alle 3 ville gi meg ca. 250g under muskel. Men noen ganger er de faktisk litt uenige. Lykke til Tusen tack! Han gör ca 40% av sina operationer bak muskel. Han sa att jag hade tillräckligt med bröst vev och att bröstet var fast nog. Db tror han kallade det dubbel bubbla att muskeln skulle knipa åt implantatet och att det var stor risk att det skulle bli som en bubbla under bröstet. någon som hört om detta? Jag ska lägga in 375 cc. Är verkligen kjempe rädd för op och jag kan endast vara borta från jobb 1 vecka. Efter hur långtid var du tillbaka på jobb? En sak till jag blir så sint på mig själv klarar vekligen inte att sluta röka helt.... har kun röka en cigarett idag. Har någon något tips?
Gipsy Skrevet 9. oktober 2008 #6204 Skrevet 9. oktober 2008 hei! har lest en del her inne nå. og tenkte eg kunne skrive;) eg har fått time på klinikk bergen 27 okt. noen som har operert der? skal ha runde implantater. noen som vet om d e noe bra? gruer meg litt. og skulle velge størrelse på operasjons dagen, e d vanlig? han mente iallefall at eg måtte ha over brystmuskelen, at noe annet hadde vært sabotasje av brystet:o takk for svar! klem Heisann! Jeg ble også operert på Klinikk Bergen. Er kjempefornøyd med alle jeg har møtt der har så langt, de har vert hyggelige og hjelpsomme. Kirurgen jeg hadde var både koselig og dyktig. Hvem skal du ha? Bor du langt unna klinikken? Jeg måtte nemlig overnatte på hotell siden jeg hadde mer enn en times kjøring til Nesttun. Men hva gjør man ikke for etpar nye pupper? Ble du anbefalt kl. Bergen, eller var du på konsultasjon andre steder også? Klem!
july_88 Skrevet 9. oktober 2008 #6205 Skrevet 9. oktober 2008 snakket ikke om størrelse i det hele tatt nei, han anbefalte at jeg tok med ett bilde av en størrelse jeg kunne tenkt meg.sånn at de viste noenlunde hva forventninger jeg hadde og hvilken protese som var lik den størrelsen.. Jeg skal blir operert av Dr.Ørner, virket kjempe koselig:) Bor ca 15 min fra klinikken så er ikke lange veien
Frk Johansen Skrevet 10. oktober 2008 #6206 Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Og Frk Johansen, er du i god form? Du har virkelig vært heldig som kom deg så fort på beina Hei Bianca! Alt er vel med meg... Var på kontroll igjen i går, da fjernet kirurgen tapen og tok bilder, hun var strålende fornøyd med resultatet og det er jeg selv også. Synes dog det er litt uvant å komme borti puppene hele tiden når jeg skriver på pc'en for jeg er tydeligvis blitt bredere. Ingen har sett rart på meg av hverken kolleger eller familie og det er deilig. Jeg har bestemt meg for ikke å si noe medmindre noen spør... I natt sov jeg også nesten hele natten igjennom, jeg våknet kun en gang kl 2 og så sov jeg til klokka ringte. Vanligvis har jeg våknet rundt halv seks og vært radbrekt i ryggen men ikke i natt. Det er sååå deilig at det går fremover. Dessuten sa kirurgen at jeg måtte begynne å bruke armene litt mer så nå gjør jeg alt, unntatt å løfte tungt! Har stått litt dumt i dusjen, var usikker på når jeg kunne løfte hendene over hodet osv. Også fikk jeg lov å begynne å trene igjen til uka, på sykkelen min så det gleder jeg meg til!!! Synes også puppene blir finere og finere for hver dag som går så jeg gleder meg til jeg slipper å sove med bh'en på. Det eneste jeg synes er ubehagelig som jeg kun har merket de siste to dagene er at jeg får plutselige stikkinger i venstre brystvorte, har du hatt det?? Sårene merker jeg nesten ikke, de er jo bare litt stramme men det er helt greit synes jeg. Og du da? Hvordan er formen din? Endret 10. oktober 2008 av Frk Johansen
july_88 Skrevet 11. oktober 2008 #6207 Skrevet 11. oktober 2008 Er det noen som har operert hos Stølen medisinske senter i bergen? eller noen som har operert i lokalbedøvelse?:-) takk for svar
*MEDUSA* Skrevet 11. oktober 2008 #6208 Skrevet 11. oktober 2008 Er det noen som har operert hos Stølen medisinske senter i bergen? eller noen som har operert i lokalbedøvelse?:-) takk for svar Ikke operert i Bergen, men med lokal bedøvelse Kjente ingen ting og gikk rett fra operasjonsbordet og dro hjem til sofen min Annbefales for de som blir dårlig av narkose og de som vil slippe å ligge noen timer etter operasjonen
july_88 Skrevet 11. oktober 2008 #6209 Skrevet 11. oktober 2008 Åååh okey:-) så d var ikke så gale? jeg vurderer å gjøre det men d virker jo litt skummelt?? kjenner du overhode ingenting?:-) du får vel beroligende i tillegg til bedøvelsen? tusen takk for svar:) klem
luresnuppa Skrevet 11. oktober 2008 #6210 Skrevet 11. oktober 2008 Og over til dere som har operert: luresnuppa og suzzy, hvordan går det med dere??? Og Frk Johansen, er du i god form? Du har virkelig vært heldig som kom deg så fort på beina Til alle som har husket på meg: TUSEN TAKK FOR ALLE LYKKEØNSKNINGER OG GRATULASJONER!!! Det hjalp visst å furte litt . Jeg har ikke skrevet her på noen dager, for formen har ikke vært så god. Har igrunn fått mer smerter etter noen dager, sånn som du, Bianca. Jeg har høy smerteterskel og trodde dette skulle bli greit å gjennomgå, men med barn rundt seg blir ikke ting så enkelt. Jeg er også utålmodig, og må stadig si til meg selv at jeg fortsatt er nyoperert (det er jo bare 5 dager siden). Jeg har nemlig vanskelig for å ligge på sofaen hvis jeg føler meg i grei form. Var rimelig fortvilet i går kveld. Alt var vondt, og jeg grudde meg til en grusom natt. Hadde en forferdelig natt i går. Våknet av at jeg hadde fryktelige smerter. Jeg hadde sklidd ned fra putene, og sikkert fått galt press på brystet og protesene... AU, AU, AU! Det som plager meg mest nå er en kniv som kirurgen glemte igjen i den venstre puppen min , at musklene strammer som en jekkestropp over brystet ved bevegelse, og forferdelig vonde skuldre. Og så er jeg generelt lite utholdende. Kroppen er utslitt etter en liten runde rundt kvartalet med bikkja... Frk Johansen: Så godt å høre at alt er bra med deg! Ingen smerter lenger? Har ikke du heller smerter lenger, Bianca? Lurer på hvordan det går med Suzzy... Håper ikke det er noe galt. Hun har ikke skrevet her siden hun var ferdig operert. Dere som har lagt under muskel: Hvor lenge holder musklene på å stramme seg ved bevegelse? Noen fler som har hatt sånne kniver i brystet som kan fortelle meg at dette går snart over? 2 dager igjen til jeg får se resultatet. Er veldig spent!!! Nattaklem
*MEDUSA* Skrevet 11. oktober 2008 #6211 Skrevet 11. oktober 2008 Åååh okey:-) så d var ikke så gale? jeg vurderer å gjøre det men d virker jo litt skummelt?? kjenner du overhode ingenting?:-) du får vel beroligende i tillegg til bedøvelsen? tusen takk for svar:) klem Nei det var ikke gale i det heletatt, hadde glatt gjort det igjen og igjen.. det kan jeg love med hånden på hjertet Kjente sånne små stikk i brystet da han bedøvde, men operasjonen kjente jeg ingen ting av... Snakket med legen og "søster" hele tiden og alt var bare behageligt Fikk tror jeg en valium eller to før op.. husker ikke helt nå Jeg digger vel følelsen av narkose og blir ikke dårlig, så kunne lett tatt det men alt gikk så fort og greit og raskt hjem så på den op var det genialt Men selvfølgelig så lenge de som blir operert ikke snakker masse tull å vås til kirurgen, slik at han blir forstyrret og ikke får jobbet i fred.. må jo tenke på resultatet Jeg anbefaler lett lokalbedøvelse
M-Amanda Skrevet 12. oktober 2008 #6212 Skrevet 12. oktober 2008 Hei alle sammen jeg er ny her, og skal opereres på tirsdag :S Det vil si veldig snart. Skal opereres på fana medisinske. 315cc, anatomiske, under muskelen. Er ganske nervøs for å ta under muskelen men siden det er det blir anbefalt er det vel det beste. Håper å være tilbake på skolen man (har kun to timer) og jobb onsdag (kontor). Tror dere det vil være mulig? ser ut til at noen av dere har slitt en del etterpå.
*MEDUSA* Skrevet 12. oktober 2008 #6213 Skrevet 12. oktober 2008 Ja da var mine 6 mnd gamle og jeg kan slutte å teipe Er blitt så vant til å ha teipen der at når jeg prøvde en dag uten ble det ubehaglig og tok på teipen igjen.. Har fortsatt litt vondt i dem og lite følelse her og der, stikker fortsatt i nervene av og til Men stort sett fornøyd med størrelse og arr, det er nesten helt usynligt Og etter fire mnd klarte jeg å bruke spile bh uten for store smerter.. så alt går seg visst til Masse lykke til dere ny opererte og dere som skal i ilden fremover
luresnuppa Skrevet 12. oktober 2008 #6214 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hei alle sammen jeg er ny her, og skal opereres på tirsdag :S Det vil si veldig snart. Skal opereres på fana medisinske. 315cc, anatomiske, under muskelen. Er ganske nervøs for å ta under muskelen men siden det er det blir anbefalt er det vel det beste. Håper å være tilbake på skolen man (har kun to timer) og jobb onsdag (kontor). Tror dere det vil være mulig? ser ut til at noen av dere har slitt en del etterpå. Hei, M-Amanda, og til oss! I dag er det 6 dager siden jeg la 350 og 375cc under muskel. Jeg kunne fint sittet på en forelesning i et par timer i dag, men ikke kjørt bil selv. Det har jeg for store smerter til ennå. Formen blir stadig bedre, men jeg er glad for at jeg har tatt meg 2 uker fri. Jeg bruker fortsatt smertestillende 4-5 ganger i døgnet (må gjerne ha på natta også). Jeg kunne ikke jobbet etter en uke. Har en litt tung jobb til tider. Kontorarbeid er sikkert ok. Tror Frk.Johansen har en sånn type jobb. Bare 2 dager til for deg å vente! Spennende! MEDUSA: Gratulerer med 1/2 årsdagen! Skal dagen feires med kake? :blåse: Endret 12. oktober 2008 av luresnuppa
M-Amanda Skrevet 12. oktober 2008 #6215 Skrevet 12. oktober 2008 Hei, M-Amanda, og til oss! I dag er det 6 dager siden jeg la 350 og 375cc under muskel. Jeg kunne fint sittet på en forelesning i et par timer i dag, men ikke kjørt bil selv. Det har jeg for store smerter til ennå. Formen blir stadig bedre, men jeg er glad for at jeg har tatt meg 2 uker fri. Jeg bruker fortsatt smertestillende 4-5 ganger i døgnet (må gjerne ha på natta også). Jeg kunne ikke jobbet etter en uke. Har en litt tung jobb til tider. Kontorarbeid er sikkert ok. Tror Frk.Johansen har en sånn type jobb. Bare 2 dager til for deg å vente! Spennende! TUSEN TAKK Gratulerer med nye pupper:D håper resultatet ble bra! hvilke aktiviteter klarer du å gjøre alene nå, etter seks dager? klarer du å lese skolearbeid og sånn, eller er det for vanskelig å konsentrere seg? jeg kan skippe forelsningen på mandag dersom smertene blir for store, men håper jeg kommer meg på jobb onsdagen...
*MEDUSA* Skrevet 12. oktober 2008 #6216 Skrevet 12. oktober 2008 MEDUSA: Gratulerer med 1/2 årsdagen! Skal dagen feires med kake? :blåse: Takk Tror jammen jeg må feire med kake ja Bake en puppe kake
Frk Johansen Skrevet 12. oktober 2008 #6217 Skrevet 12. oktober 2008 Hei og velkommen M-Amanda! Jeg ble operert en tirsdag og hadde bare fri den uken, var på jobb som normalt mandagen, det gikk fint det, det optimale hadde sikkert å vært hjemme et par dager til men jeg synes bedringskurven min kom seg betraktelig fra lørdagen av. Det var ubehagelig å kjøre bil men ellers gikk det veldig fint. Jeg har kontorjobb, pc'bruk og telefon... Nå er det snart to uker siden og jeg var på fest i helgen og danset masse og hadde det skikkelig moro, er øm i høyre pupp i dag men det gikk bedre enn forventet.
M-Amanda Skrevet 12. oktober 2008 #6218 Skrevet 12. oktober 2008 Hei og velkommen M-Amanda! Jeg ble operert en tirsdag og hadde bare fri den uken, var på jobb som normalt mandagen, det gikk fint det, det optimale hadde sikkert å vært hjemme et par dager til men jeg synes bedringskurven min kom seg betraktelig fra lørdagen av. Det var ubehagelig å kjøre bil men ellers gikk det veldig fint. Jeg har kontorjobb, pc'bruk og telefon... Nå er det snart to uker siden og jeg var på fest i helgen og danset masse og hadde det skikkelig moro, er øm i høyre pupp i dag men det gikk bedre enn forventet. Da har vi litt til felles, implantat under muskelen, operasjon på en tirsdag og kontorjobb med telefon og pc Så bra at du allerede er ute og koser deg. En av mine bestevenninner har bursdagsfest andre lørdagen etter operasjonen og jeg håper jeg kan komme du danset også altså, ingen problemer med å løfte armene høyt og sånn? hehe gleder meg til det har gått en stund og den verste smerten er over. studerer som sagt også, så er litt bekymret for å henge langt etter med skolearbeidet.
suzzy Skrevet 12. oktober 2008 #6219 Skrevet 12. oktober 2008 Tusen takk for alle gratulasjoner! Har ikke fått vært her på en stund nå, på grunn av at det har vært litt vanskelig å bruke armen, så har så og si vært umulig å skrive. Men Formen her helt fin nå, bare stikker litt i sårene av og til. Jeg er strålende fornøyd med resultatet, ser forandringer fra dag til dag. de ser nesten helt naturlige ut, og så har de blitt kjempe myke, mye av hevelsen har også gått ned. Jeg har full følelse i hele brystet, faktisk er de blitt mer følsomme enn hva de var fra før. Er det vanlig at brystene kan bli mer følsomme? Det som faktisk har vært vondest denne uken, har vært ryggen og høyre skulder, har en helt ekstremt svai rygg, så det er rene marerittet å sove på ryggen. Ender med at jeg må ta oxinorm for og i det hele tatt få til å sove. Hele søvnproblemet har endt med at jeg har snudd helt på døgnet, så gruer meg til skolen i morgen.. Jeg har en liten tilståelse å komme med.. Jeg var på fest på lørdag(drakk selvsagt ikke alkohol) og da ble jeg veldig fristet til å la være å bruke den svært lite tiltrekkende sport bh`n. Hadde så lyst å føle meg litt fin og vise litt kløft for første gang i mitt liv. Så det endte med at jeg tok på meg en vanlig bh(uten spiler). Det var fra kl 22.00 til 03.00 ca. Trur dere at dette er veldig dumt å gjøre? Angret meg en del da jeg kom hjem og ble svært bekymret om noe var galt. Eneste jeg kunne se var at de var litt hovne, men alt var borte i dag. Lovte meg selv at jeg skulle bruke den 100 % resten av de 6 ukene. Er der noen som egentlig vet helt hvorfor man skal bruke sports bh? Er det på grunn av at puppene grov finere? Ellers begynner jeg å bli veldig rastløs, har så lyst å trene igjen, jeg får lov til å begynne forsiktig om 5 uker, men kan ikke trene hardt på hele 3 måneder! Btw, noen som vet når man kan --> ? Mener å huske at man ikke skal bli opphisset, for det fører til blod til puppene?
luresnuppa Skrevet 13. oktober 2008 #6220 Skrevet 13. oktober 2008 TUSEN TAKK Gratulerer med nye pupper:D håper resultatet ble bra! hvilke aktiviteter klarer du å gjøre alene nå, etter seks dager? klarer du å lese skolearbeid og sånn, eller er det for vanskelig å konsentrere seg? jeg kan skippe forelsningen på mandag dersom smertene blir for store, men håper jeg kommer meg på jobb onsdagen... Heisann! Du spør om hvilke aktiviteter jeg klarer å gjøre alene nå. Jeg klarer å kle på meg selv og barna, rydde ut av oppvaskmaskinen forsiktig og brette klær. Bortsettt fra det gjør jeg ikke så mye. Det er anbefalt å vente 2-3 uker med støvsuging, vasking etc, og jeg vil jo absolutt at resultatet skal bli bra, så jeg er veldig forsiktig. Tror nok du fint kan lese skolearbeid etter noen dager. Jeg er ikke student selv, er ferdig med det for noen år siden, men jeg koser meg med å lese en bok. Jeg var fryktelig trøtt de første dagene etter operasjonen, og klarte nesten ikke holde øynene oppe når jeg tok Pinex Forte. Sovnet hvor enn jeg satte meg ned... Ønsker deg masse lykke til i morgen, M-Amanda! Dette går bra, skal du se!!! Syzzy: Så fint å høre fra deg! Ble nesten litt bekymret for at noe var galt, jeg... Du er heldig som allerede har fått myke pupper. Mine er ganske harde ennå, men så har jeg jo lagt under muskelen, og da tar det lengre tid. Har sett de for første gang i dag, og de er akkurat passe størrelse. De står selvfølgelig veldig høyt ennå, men jeg tror de blir veldig fine når tyngdekraften har fått virke på de. Vet forresten ikke når vi kan , jeg vile spørre om det etter operasjonen, men mannen min syntes det var teit å spørre om Skal på min første bytur nå etter operasjonen. Tar i dag. vil ikke kjøre bil ennå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå