Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Hei hei

Nå har jeg lest hvert eneste inlegg her, for å skaffe meg mest mulig informasjon vedrørende operasjonen som jeg skal ha neste tirsdag (gleder meg masse masse!). Kjempe fint av deg å skrive så mye og informativt som du har gjort CeeCee! :klappe:

Jeg er ei jente på 19 år som for tiden studerer og jobber iblant i butikk, jeg har egentlig helt ok pupper, men har alltid vært ufornøyd med brystvortene og formen på dem (oppblåste og "struttende"). Så jeg bestilte konsultasjon hos Frode Amland (Gjøvik/Lillehammer), og han fortalte meg litt og ga meg en kjempe fin pris for både forstørring og "fiks" av brystvorter - 25 000 kroner!

Jeg har tatt opp forbrukslån til dette, og jeg angrer ikke i det hele tatt! Jeg betaler 1000 kroner måneden, og har en rente på 6,3% (relativt vanlig nå). Jeg har minimal inntekt, men det var ikke noe problem for meg å få en slikt lån. Stipend regnes også som inntekt, bare såd et er sagt. Så nå får jeg endelig fullført drømmen min, større og finere pupper! Jeg har i dag en stor 75A/ liten 75 B. Jeg er ca 165cm høy, og puppene blir veldig små til kroppen min føler jeg. Jeg er slank og velltrent, så skal ikke klage :o)

Meeen, jeg lurte på noen småting.. Protese over eller under muskel?! Jeg skal ha over, men lurte litt på de ulike fordelene og ulempene. Står masse forkjsellig på alle sider, så jeg vil heller høre med andres erfaringer =)

Gleder meg sinnsykt til jeg får mine nye pupper, bare 6 dager igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Titter innom på denne supre dagboken din CeeCee !

Jeg skal til konsultasjon Lørdag på Nobel Clinic, noen som har erfaring med denne klinikken, bra dårliger erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Titter innom på denne supre dagboken din CeeCee !

Jeg skal til konsultasjon Lørdag på Nobel Clinic, noen som har erfaring med denne klinikken, bra dårliger erfaringer??

Heisann:)

Jeg var på Nobel Clinic på både konsultasjon og operasjon.

På tross av at det er noen som ikke synes denne klinikken appelerte til dem, så valgte jeg å gjennomføre operasjonen der.

Og jeg må si at jeg er strålende fornøyd med behandlingen jeg fikk der :)

Kirurgene var kjempeflinke og veldig informative, og anestesisykepleierne var pratsomme hyggelige ;)

Jeg anbefaler denne klinikken på det varmeste, og legger ved min operasjons historie, så kan du lese litt om hvordan jeg hadde det der :)

Fredag 22. 09.2006 var dagen det hele skulle skje..

Jeg hadde gruet og gledet meg i flere uker og til og med laget en nedtellingskalender..

(skrev antall dager igjen på post it blokka så jeg kunne rive av en for hver dag..)

Da den aktuelle dagen endelig kom, var jeg fryktelig spent og hadde pakket og gjort alt klart på forhånd.

Dusjet meg med såpa som lukter æsj og dura avgårde til klinikken.

Stedet var NobelKlinikken, noe jeg hadde merket meg ut for lenge siden. hehe

Da vi ankom ble vi fulgt opp til venteværelset..

Der var det nesten sånn stue "feeling" , med sofaer og tv og hele pakka..

Ganske komfortabelt sted og vente synes jeg..

Kjærsten min var ved min side og klarte selvfølgelig ikke å holde fingrene av fatet..

Jeg ble sittende i sofaen der med hånda hans på brystet imens vi ventet.. haha..

(han måtte jo huske hvordan de var før..!! dah)

Så ble vi hentet inn av anestesisykepleier Jonny..

Han var en utrolig harmonisk og velmenende mann som forklarte litt hva som skulle skje videre..

Jeg synes det var veldig behagelig å få litt info før selve inngrepet, annet enn å måtte lese meg til det i alle brosjyrer og ting og tang som tidligere var sendt hjem til meg.

Etter litt beroligende info skulle vi bare vente på kirurgen og ble plassert ute i "stua" igjen..

Så kom kirurgen... *dam dam da daaaaaa*

Jeg fikk beskjed om at nå så jeg ikke kjærsten før det hele var over så jeg ga ham et kjapt, men litt engstelig kyss.. ( åhuff å huff)

Jeg ble med kirurgen inn på kontoret hans.

Byttet fra klærne mine til en kjempe deilig morgenkåpe.

Og så var det tegnetimen,.. hehe

Han tegnet og streket og prikket over brystene mine, og når sant skal sies følte jeg meg som et kunstverk til slutt.. haha

(måten han engasjerte seg i kunstverket på var kanskje litt av skyld i "feelingen".. hihi)

Da dette var ferdig ble jeg fulgt inn på operasjonsrommet.. Usj..

Det så lite innbydende ut for meg må jeg si, men jeg ble med på leken og la meg på "sengen".

Der inne var anestesisykepleier Jonny og en dame til jeg ikke husker navnet på..

Jeg ble bedt om å ta på meg et "hårnett", og ringen min ble trygt låst inn i et skap.

Vel oppe på operasjonsbordet, ble jeg vasket med iskald bomullsdott..(sykepleieren vasket meg litt ekstra sa hun for hun hadde hørt rykter om klåing på venterommet.. haha) åååh, det var mindre behagelig, men ikke det som plaget meg mest.

Jeg hadde hele tiden gruet meg for narkosen..

Da jeg aldri har vært i narkose noen gang, visste jeg ikke hva jeg skulle forvente og hadde litt nerver for akkurat den delen.

Men kjære Jonny, han var så snill og god og satte forsiktig nåla i armen min, så lett at jeg nesten ikke merket det en gang!

Og fortalte meg at innen 1 min. ville jeg føle meg litt svimmel. og innen 1.20 min så ville jeg sovne..

Og så sannelig.. det siste jeg husker var at jeg skulle bli tatt blodtrykket på..

Og dah var jeg borte gitt!

En og en halv time senere,våknet jeg av at jeg måtte så veldig tisse..

ååååh. også sååå trøtt jeg var..

Kjærsten ble hentet, og jeg var lykkelig over å se han:)

Det strammet veldig over brystet husker jeg, men jeg var utrolig nok ikke så opptatt av det akkurat da.. hehe. Var mer opptatt av hvordan i hulsete genseren og ringen hadde kommet tilbake på plass.. haha.

Jeg måtte jo fortsatt tisse og da..

Jeg fikk hjelp ut av senga og ble geleidet til toalettet.

Inne i hodet mitt satt stemmen til en venninne friskt i hodet.. *ikke lås døra!!*(ikke så lenge siden hun tok brystforstørrelse selv)

Så da gjorde jeg ikke det.. hehe

Husker jeg følte meg fyllesyk uten å være dårlig..

Bare svimmel, og at det strammet veeeeldig over brystet.

Etter ca en time, med kjeks, knekkebrød med ost,(knekkebrødet var helt herlig så sulten som jeg var.. hihi) og saft fikk vi reise hjem igjen:)

Jeg stabbet meg ut i bilen etter å ha takket alle som var med og hjalp til.

(utenom kirurgen, han kom og forsvant under narkosen min så jeg så han ikke)

Jeg sov hele bilturen hjem og la meg i senga hjemme og sov et par timer der og.

Men etter noen timer søvn så var jeg så oppegående at jeg måtte ut og gå meg en tur.

Gikk ned til lillebror og spilte litt piano og alt.. hehe

Nå er jeg på dag tre, og jeg må si jeg er overasket over hvor lite vondt det egentlig har gjort..

Jeg har hatt følelsen av å vøære kjempestøl, men ikke noe mer enn det..

åjo.. stingene.. de kløøøør, hehe, men ellers er alt i den skjønneste orden da;)

--------------------

Isabel is the name of the artist;)

Lykke til på konsultasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også fått pupper:)

Oppererte i går, på colloseum klinikken.

Skulle egentlig ha over muskelen, kirurgen komenterte det til og med på konsultasjonen at jeg ikke var så tynn at jeg behøvde under... men da han så meg i går sa han at det ble penest hvis han tok under for da fungerte muskelen som en bh! Han var veldig klar på at det kom til å gjøre veldig mye vondere, og at jeg måtte innstille meg på det!

Jeg husker veldig lite av den tiden jeg var der, sovnet og våknet.. det er omtrent det.... fikk kjeks når jeg våknet, og jeg som ikke egnetlig liker det, men det gikk ned på høykant..

400 gram ble lagt inn! det gjør vondt og jeg klarer ikke å reise meg opp selv, så nå håper jeg det blir pent!!!

Håper smerten avtar noe de neste dagene... jeg hadde egentlig tenkt meg i selskap fredag, men det tror jeg at jeg kan glemme. Siden jeg egentlig skulle hatt over muskelen regnet jeg med at jeg skulle være oppe å gå i dag eller i morgen... men det kan jeg nok bare glemme, men som jeg sa til kirurgen; han vet nok best....

Hadde 65D i bh størelse i går morges, vet ikke hva den kommer til å bli når hevelsen har gitt seg.. har hatt ganske hengete bryst, så det skal bli godt med litt mer "struttende" pupper!

gleder meg til å se de, men skal beholde sportsbhen på til jeg får dusje fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Har lest gjennom alle sidene, og det var mye nyttig informasjon her CeeCee :klappe: Gleder meg til å være her sammen med dere.

Jeg er da 36 år og har to jenter, hun eldste fyller snart 9 år og hun yngste er 10 uker. Ammer hun yngste fortsatt, men når ammingen er ferdig ser jeg frem til å legge inn silikon. Dette er noe jeg har ønsket meg i mange år, men ville vente til jeg hadde fått de barna jeg skulle. Nå er jeg det, så nå gjenstår å amme ferdig :). Håper jeg kan opereres til våren, men det kommer jo litt an på ammingen også da.

Har et spm jeg :)

Har lest at klinikkene har forskjellig tid etter avsluttet amming før man kan operere inn silikon. Hvordan kan noen si 6 mnd og andre 2 mnd? Noen som vet hvor lang tid det tar før brystene er normale igjen etter amming? Kan ikke huske fra sist jeg ammet (men det er jo 8 år siden) at brystene var annerledes rett etter jeg sluttet å amme i forhold til f.eks. 2 mnd senere. Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey babes :rosasmil:

Jeg er så glad for at jeg fant denne dagboken her!!! Har ikke fått lest gjennom hele enda (det var mange innlegg), men skal garantert gjøre det :) Herlig sted dette!!! Bra intiativ CeeCee:klappe:

Jeg er en 20 år gammel jente som planlegger å ta silikon i brystene, i begynnelsen av januar neste år. Inngrepet er noe jeg har gledet meg til, nesten siden jeg var 12 år og oppdaget til min fortvilelse at puppene sluttet å vokse ;)

Jeg bruker til vanlig bh str a-75, men kan ikke si at jeg fyller den godt ut :sur:

Jeg har en nydelig samboer som er fornøyd med meg slik jeg er, men dette er noe jeg vil gjøre for min egen del!

Jeg studerer for tiden i kristiansand, og dette med å gå på mange ulike konsultasjoner har derfor blitt litt komplisert.

Jeg var først på colusseumsklinikken i stavanger. Der fikk jeg ikke prøve ulike proteser, men legen "bestemte" ganske fort at 200 ml var det perfekte for meg, mer var umulig, sa han. Han snakket veldig positivt om inngrepet, men nevnte få konsekvenser, eller risikofaktorer. Jeg tror jeg var inne på kontoret hans et stad mellom 15 min og 30 min.

For en uke siden var jeg på kristiandsand privatklinikk. Der fortalte legen meg først om alle ulempene om operasjonen, og jeg følte at jeg fikk mye viktig informasjon, også om ulempene med proteser og evt. risikoer. Han oppmuntret meg til å ta meg god tid til å kjenne på de ulike protesestørrelsene, og jeg fikk stå foran et speil, og prøve dem under en bh. Timen inne hos han tok 60 min. Jeg kom frem til 240 ml som ønsket protesestørrelse når jeg var der.

Men så er jeg litt usikker da! Hvordan kan den første legen si at alt over 200 ml er umulig for meg, mens den andre legen sier at 240 ml går fint?

Jeg har ikke lyst på unormalt store pupper, men jeg har lyst å kjenne at det er noe der, kjenne meg kvinnelig og kanskje ha mulighet til å føle meg attraktiv og sexy. Jeg er 165 høy og veier ca 51 kilo.

Jeg setter veldig pris på om noen har noen råd å gi meg ang størrelsevalg!

Klem fra meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lyst på unormalt store pupper, men jeg har lyst å kjenne at det er noe der, kjenne meg kvinnelig og kanskje ha mulighet til å føle meg attraktiv og sexy. Jeg er 165 høy og veier ca 51 kilo. 

Jeg setter veldig pris på om noen har noen råd å gi meg ang størrelsevalg! 

Klem fra meg :hoppe:

Hei:)

Da jeg opererte la jeg inn 300cc i hvert bryst.

Jeg var en 75A jeg og faktisk. en liten en sådan. ;)

Men etter operasjonen og 300cc større bryster har jeg blitt en storfornøyd silikondame. hehe

Jeg har fått 75C og er kjempefornøyd med det..

Mitt råd til deg er å velge det du føler deg komfortabel med.

Tenk litt på det, kjennlitt på det og lur gjerne litt ekstra:)

Det viktige med hele saken er jo at du skal bli fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og lest gjennom nesten alle innleggene :-D

Skulle jo egentlig ha sittet å lest til eksamen, men dette her er lissom litt mer interessant ;)

Jeg ser at de fleste av dere her inne har lagt inn mer enn 260 ml, som er min foreløpige plan. Og jeg begynner å bli nervøs for at jeg har valgt for små!? Planen er jo at jeg kan ha de lengst mulig før jeg trenger å fikse på dem igjen, og jeg er nervøs for å velge for lite/for stort... Surt å angre på at de ble for små etterpå, når sparepengene er brukt opp.. Er det noen som vet ca hvilken cup str jeg vil få når jeg legger inn 260 ml? Jeg er 165, ca50 kg, og bruker nå a 75, men fyller den ikke ut :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

300ml og 300cc og 300g er kanskje ikke helt det samme om man skal være nøyaktig, men vi MENER det samme ;) Kirurgen bruker cc, det er det som er korrekt.

er veldig vanskelig å spå hva slags str du kommer til å få, jeg var 167cm og 67kg da jeg lainn 350cc, jeg har en c-cup (brukte a-cup før, men fylte den ikke ut, nei...). samtidig kan andre som legger inn like mye som med ende opp med dd-cup, så det er vanskelig å si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en jente på 22 år, jeg skal på konsultasjonstime idag på volvat i Bergen. Er det noen andre som har vært der og operert? Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei..

Nå har jeg vært på konsultasjon... hmmm... Fikk time om 2 UKER!!!! Jeg er fremdeles i sjokk. Trodde ikke jeg skulle få time før i januar!!! Men den gang ei, fikk time 4 desember. Litt av en julegave dette altså!!! :ler:

Jeg var som sagt på volvat, hos en utrolig hyggelig og åpen lege, han la ikke noen av komplikasjonene under en stol. Han fortalte og forklarte om alle. :)

Så det jeg ender opp med er: 375cc, under muskelen, snitt under brystet, ru, anatomisk og silikon. Og i narkose, er litt nervøs for det, men det var vist bare en lett narkose og lokalbedøvelse. Men likevel... Det er narkose, har aldri hatt det, får håpe det går bra! :sjenert:

Endret av Fergie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Kan vell ikke komme med noen betryggende ord siden jeg ikke har vært igjennom denne operasjonen selv, MEN jeg misunner deg så!!

Kunne ønske jeg kunne hatt denne operasjonen i desember å så bli ferdig med det..

Jeg sparer fortsatt og HÅPER jeg har klart og fått skrapet sammen 28000kr til feb/mars, da blir det min tur! Jeg kommer til å gjøre dette på fornebuklinikken..

Bruker str. B 75 nå og vil opp til D 75...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også syntes det hørtes litt skummelt ut med narkose, men den er ikke bare som før. Nå får en jo lettere narkose også.

Men så fikk jeg plutselig vite at jeg hadde vært lagt flere ganger i narkose som spedbarn og jeg fikk ingen skader av det. Så da er jeg ikke allergisk. ;)

De aller fleste klarer av narkosen kjempefint. Legene som er i teamet er dyktige og passer på. De har alltid hjelp beredt dersom noen skulle få en allergisk reaksjon.

Så jeg tror det kommer til å gå helt supert med deg. Lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

det går helst sikkert kjempefint! :)

selv ble jeg ikke lagt i narkose selv om jeg helst ville det (var veldig redd for å våkne under operasjonen og merke ting), men colosseumklinikken (som var de eneste av de jeg sjekka som tilbydde narkose) anbefalte det ikke, og brukte det nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fergie.

Jeg oppererte inn 400 cc under muskelen for 2 uker siden. Ble lagt i narkose, det var ikke noe problem. Sovnet før jeg merket at jeg hadde fått noe, og våknet uten at jeg tenkte på at jeg hadde vært i narkose :)

Det har vært en del vondt etterpå, men det hadde jeg regnet med, men ryggsmertene av å ligge helt stille om natten var jeg ikke forbredt på... men det er absolutt verdt det! 1. uke er verst, etter det blir det stadig bedre!

Jeg fikk også operasjon mye før enn jeg hadde regnet med, og var veldig glad for det, så slapp jeg å grue meg for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gøy Fergie!!! misunner deg som skal gjøre det før jul!! ;)

Jeg skal opereres i januar, kunne ikke før pga et par eksamener i desember og syden tur i romjula. Gleder meg vannvittig uansett!! Men jeg har ikke bestemt meg helt ang størrelse. Jeg ser at du skal legge inn 375cc. Kan jeg spørre hvor høy du er, og hvor mye du veier? Vil bare ha noe å sammenligne med :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gøy Fergie!!!  misunner deg som skal gjøre det før jul!!  ;)

Jeg skal opereres i januar, kunne ikke før pga et par eksamener i desember og syden tur i romjula. Gleder meg vannvittig uansett!! Men jeg har ikke bestemt meg helt ang størrelse. Jeg ser at du skal legge inn 375cc. Kan jeg spørre hvor høy du er, og hvor mye du veier? Vil bare ha noe å sammenligne med :hoppe:

Hei Rosa Mirabella! :klem:

Jeg veier 67 (har kraftig beinbygning) (og har gått ned 20 kilo det siste året) og er 160 høy. Legen sa at jeg hadde godt med brystvev, så det er jo bra! :)

Jeg gleder meg masse! Håper det går fint. Hva slags protese får du? hvor skal du ha den? Hvor mye? Hvor skal snittet være?

Tusen takk for svaret forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fergie.

Jeg oppererte inn 400 cc under muskelen for 2 uker siden. Ble lagt i narkose, det var ikke noe problem. Sovnet før jeg merket at jeg hadde fått noe, og våknet uten at jeg tenkte på at jeg hadde vært i narkose :)

Det har vært en del vondt etterpå, men det hadde jeg regnet med, men ryggsmertene av å ligge helt stille om natten var jeg ikke forbredt på... men det er absolutt verdt det! 1. uke er verst, etter det blir det stadig bedre!

Jeg fikk også operasjon mye før enn jeg hadde regnet med, og var veldig glad for det, så slapp jeg å grue meg for lenge :)

Hei Mari! :klem:

Ja, det er vel kanskje en fordel å få operasjoen før man trodde, da slipper man å grue seg så lenge! :)

Ble du kvalm etter narkosen? Hvordan følte du deg etterpå??

Tusen takk for svaret! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...