Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det der er jo bare sykt... Stakkars jente.. I sånne tilfeller mener jeg faktisk legen bør ha yrkesetikk nok til å nekte å foreta operasjonen.

Foresten, hvilken kirurg i norge er det som legger inn over 600g? Jeg trudde det var grensen i norge?

DET lurer jeg også på. En lege som er villig til dette vitner om at han driver svært dårlig etisk praksis. Det kan jo ikke være helsemessig forsvarlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg kan ikke skjønne hvordan de kan si at dette er en garanti som kun gjelder ett år! Det står jo eksplisitt at den er livsvarig!!! :opplyser: Og de nevner jo selv ønske om en annen størrelse som eksempel på når garantien gjelder!!! Det er jo helt drøyt... Får nesten lyst til å ringe dit selv, og kjefte dem opp litt... :nei: Og jeg får i hvert fall ikke lyst til å operere meg der!!!

Nei, send brevet!! :jepp:

Hei:)

Så du mener jeg bør sende brevet? Jeg tenkte siden de sier noe annet til suzzy enn meg, at jeg kanskje burde dra på en konsultasjon først og snakke med dem... Men det blir kanskje dumt å sende brevet etterpå.

Men synes du som er flink til dette at brevet var bra?

Og for all del, bare ring å prat med dem hvis du ønsker:))

Hvor skal du operere deg?

Skrevet
Dere, hvor lenge kan vi forresten ha de protesene vi nå har lagt inn??? Holder de ikke mer enn ti år?

Tror det stod noe inne på eurosilicone sine sider at de var holdbar i 20år. Men Nobel clinic sier at etter 10år så bør en sjekke dem..

Skrevet

Foresten, hvilken kirurg i norge er det som legger inn over 600g? Jeg trudde det var grensen i norge?

Ikke vet jeg, men 600cc er jo egentlig sinnsykt mye, spesielt når man veier 40kg og er så liten. Men jeg har hørt at det er flerne som reiser over til Sverige for å få legge inn mer siden legene i Norge har en grense. Jeg personlig synes det er bra at legene her i Norge setter grenser:)

Skrevet

Gratulerer så mye med ferdig operasjon frk johansen. Hvordan er det å ha det overstått? Håper du enda har klart å skjule det for barna dine hehe... Leste om slangen som lå utenfor dyna di :P

Og så må jeg bare si: Hurra, Bianca. Superbra at du endelig er på bedringens vei :) Det fortjener du virkelig etter så mange tøffe dager.

Hvordan går det med dere Julie3 og Yasmiin?

Har skjedd så mye rart her inne siden sist. Jeg har vært travelt opptatt med å hjelpe et vennepar å flytte nedover til sør :) Dagene har bare rast avgårde.

Skrevet

Så langt klarer jeg å skjule drenenen for barna, har også sovet godt i natt, tok to pinex forte i går kveld kl 22 og la meg og sov som en stein til fire, glippet med øynene, kjente at jeg klarte å ligge slik et par timer til men kl 6 vekte jeg samboer og bad han ordne nye tabletter til meg. Han sliter med å sovne etter å ha blitt vekket så jeg tenkte jeg skulle la han sove mest mulig i natt etter natta før for da var han jo opp og ned hele tiden stakkars. MEN, jeg tok da en paracet og en pinex på tom mage kl 6 og jammen besvimte jeg ikke nesten etterpå når jeg stod opp. Har nå fått i meg en skive og drukket litt cola så nå er jeg fin igjen. Altså, ingen flere tabletter på meg på tom mage!

Hadde håpet å få fjernet drenene i dag men har blødd mer enn de 20 ml siste døgnet så jeg får bare belage meg på morgendagen og håper de fjerner dem da. Begynner å føle for en dusj sånn etterhvert også kjenner jeg men det blir ikke i dag.

Barna er herlig fordomsfrie; nå har jeg brukt samme joggebukse og jakke i tre dager men de legger tydeligvis ikke merke til det... Å skulle fått på seg en genser står for meg som et mareritt enda... Og jeg har bare en bukse som er vid nok i bena til denne digre posen som henger og slenger, sukk.

Skrevet

Leste på blogge til Helene Rask at hun skal operere brystene for 5 gang nå!

Hun sliter vist med en del smerter og skal mest sannsynlig fjerne alt nå. Sier bare stakkars jente, tenk å gå gjennom en såpass tung operasjon 5 ganger, i tillegg til brystløftet.

Skrevet

Oi! Her har det vært mye action!! :) Stå på jenter!! thihi:) Rett skal være rett.

Jeg har vært helt utslitt de siste dagene. Fikk skikkelig knekken på tirsdag, hadde SÅ vondt. Som sist, undersiden av venstre bryst. Har virkelig vært ille, og har ikke hatt sjans til å gjøre noe. Og på tirsdag var jeg jo på dag 8! Ringte klinikken og sa at jeg hadde helt vanvittig vondt, osv. De ville at jeg skulle komme slik at en sykepleier kunne se på det. Fikk krøket meg avgårde, bor heldigvis ikke langt unna, og ble møtt av resepsjonisten som kom rett bort til meg fordi hun så at jeg hadde vondt. Og ble tatt med på et rom av en sykepleier som også var tilstede når jeg opererte. Hun tittet og sa at det ikke var noe å si på såret osv. Og at det da var, som jeg også fikk beskjed om av kirurgen, nervesmerter. Hun ringte også kirurgen og snakket med han. Jeg gikk jo tom for smertestillende forrige uke, så jeg fikk med meg nye piller osv fra klinikken istedefor å måtte betale og hente på apotek selv. All ros til Colosseum! De er så utrolig snille og hjelpsomme!

Så idag har jeg endelig klart å gå ute! Dag 10 nå! Så er litt bedre, men nervesmerter kan ta tid fikk jeg beskjed om. Og FY FAEN (unnskyld språket) så vondt det er!!! Er sånn at ca 50% mister følelsen etter operasjon fordi nerver blir kuttet, og jeg har da havnet på den uheldige prosentandelen som får vondt istede. Uffuffuff!! Jeg håper så at det gir seg snart. Men er iallefall bedre idag enn så lenge! :)

Ble langt det her, men kjekt for andre å vite også.

Skrevet

Uff Julie3, stakkars deg!! Det hørtes ut som mye mer intense smerter enn det jeg hadde! Godt å høre at de var så snille med deg på Colosseum, og at du endelig har kommet deg litt med smertestillende. Nå får kanskje kroppen slappet litt av, slik at du kommer deg raskere på beina igjen.. Uansett: masse lykke til!! :klem: Skal krysse alle fingre og tær, armer og bein for deg.

Ellers står det veldig bra til med meg. Etter mye smerter i helgen og mandag, har jeg kommet meg i aktivitet igjen. Og i går og i dag har jeg vært tilbake i normal funksjon igjen. Kan løpe og gå, sitte og stå uten å ha vondt i det hele tatt. Har brukt singlet med utringning og endelig fått kjent på følelsen av å ha pupper. Herlig :sexy::danse: Kjenner en tendens til at de begynner å bli mykere nå også, sikkert et resultat av at det ikke gjør vondt lenger.

Fikk til slutt mail fra Fornebuklinikken også. Kirurgen hadde sett på bildene, og mente at det ikke var nødvendig å komme til klinikken selv om det ene brystet har blitt større. Han trodde jeg hadde en vevsreaksjon på protesen og derav smerter. Noen som vet hva en vevsreaksjon er?? Det kan jo høres riktig ut, for det er på den siden jeg hadde mest brystvev.

Han mente i hvert fall at brystene ville bli like etterhvert, og at han var helt sikker på at det kom til å bli veldig bra til slutt - han var allerede veldig fornøyd med "arbeidet" sitt :fnise:

Skrevet

Bianca: Så bra!! Godt å høre, da er det håp! :) hehe Uff ja, nervesmerter er IKKE deilig. Det kjennes ut som det er noen som stikker meg med en kniv samtidig som noen putter et varmt strykejern på puppen. Ikke at jeg vet hvordan noe av det er, men det er beste forklaring. Det stikker og brenner på engang! Og jeg får det under brystet og litt opp på siden, så føles noen ganger som om såret revner. Så det er vondt ja...Er helt utslitt! Men idag har ikke stikkingen kommet like ofte, så jeg krysser også fingre og tær for at det nå går rette veien og at det begynner å gi seg.

Bruker du bh'en hele tiden eller går du fortsatt mye uten? Jeg vil ha min av, men hver gang jeg har tatt den av så setter smertene igang igjen. Sikkert fordi ting flytter seg litt mer, de sitter jo dønn fast i bh'en:)

Skrevet
Hei:)

Så du mener jeg bør sende brevet? Jeg tenkte siden de sier noe annet til suzzy enn meg, at jeg kanskje burde dra på en konsultasjon først og snakke med dem... Men det blir kanskje dumt å sende brevet etterpå.

Men synes du som er flink til dette at brevet var bra?

Og for all del, bare ring å prat med dem hvis du ønsker:))

Hvor skal du operere deg?

Det er kjemperart at de sier forskjellig til deg og Suzzy... Hvis du allikevel skal på konsultasjon ville jeg ventet med å sende brevet. Da skal du jo snakke med en kirurg, og de bør i alle fall ha greie på dette... I motsatt fall kan du sende det etter konsultasjonen.

Ang brevet: det sier så vidt jeg kan se alt det viktigste: hva som er galt, og hva du ønsker skal gjøres med det. Det er ikke viktig at ikke alt er så "juridisk" formulert, det er det ingen som forventer.

Et par kommentarer har jeg da...:

Jeg ville for ordens skyld tatt med en svarfrist på slutten av brevet:

"Jeg ber om skriftlig tilbakemelding innen [dato]." To ukers svarfrist mener jeg er nok.

Og så ville jeg ikke skrevet "håper for deres del at dette ordnes opp i" - det virker veldig som en trussel, og du ønsker jo ikke å bli uvenner med dem. Det er veldig vanlig å slenge på slike fraser på slutten av brev, men de er jo strengt tatt helt unødvendige - selvsagt ønsker du at dette ordnes opp i! Skjønner? :) Jeg ville altså heller slettet det lille avsnittet, og heller skrevet det jeg skrev over om tilbakemelding.

Håper du slipper å sende brevet i det hele tatt egentlig da... Lykke til!!

Selv har jeg ikke bestilt operasjon noe sted enda. Har vært på konsultasjon på Fornebuklinikken, og skal på Colusseum neste tirsdag. Jeg har fortsatt litt tankevirksomhet igjen før jeg bestemmer meg for om jeg skal gjennomføre dette eller ikke... ikke så lett alltid.. :)

Skrevet
Bianca: Så bra!! Godt å høre, da er det håp! :) hehe Uff ja, nervesmerter er IKKE deilig. Det kjennes ut som det er noen som stikker meg med en kniv samtidig som noen putter et varmt strykejern på puppen. Ikke at jeg vet hvordan noe av det er, men det er beste forklaring. Det stikker og brenner på engang! Og jeg får det under brystet og litt opp på siden, så føles noen ganger som om såret revner. Så det er vondt ja...Er helt utslitt! Men idag har ikke stikkingen kommet like ofte, så jeg krysser også fingre og tær for at det nå går rette veien og at det begynner å gi seg.

Bruker du bh'en hele tiden eller går du fortsatt mye uten? Jeg vil ha min av, men hver gang jeg har tatt den av så setter smertene igang igjen. Sikkert fordi ting flytter seg litt mer, de sitter jo dønn fast i bh'en:)

Uff det hørtes jo helt grusomt ut! Kan tenke meg du er sliten ja.. det må jo være helt forferdelig slitsomt både fysisk og psyksik. Kan ikke tenke meg hvordan det må være å få en nerve kuttet. Nei, holder håpet oppe om at smertene avtar nå fremover. All fremgang er god fremgang, eller hva? :)

Jeg går sjeldent uten bh nå. Har ikke vondt i sårene lenger, og da er det bare behagelig å ha på bh'en. Deilig å slippe å irritere seg over sånne småting lengre! Hvis du får enda mer vondt når du tar den av, så bør du vel kanskje holde den på enn så lenge. Kanskje det er noe som prøver å gjøre godt for dette nervekuttet inni der, og da kan jeg tenke meg at det gjør vondt når ting flytter på seg.

Lurer på en ting jeg.. er det sånn at nerven gror på plass igjen? Eller at den kommer tilbake på en måte? Hehe, sikkert dumt spørsmål men. Du har vel ikke mistet den nerven for godt, vel? (så mye kan jeg om kroppens fysikk :fnise:)

Skrevet

Bianca: Haha jeg kan ikke så mye om det jeg heller akkurat! :) Men sykepleieren sa at nervetrådene må gro sammen igjen og at dette noen ganger tar litt tid. Så ja, de gror tydligvis:) Ja jeg håper ikke denne dagen kun er for idag! For å si det på den måten. Er veldig klar for å leve litt mer normalt. Kan forsatt ikke dusje ordentlig fordi det gjør så vondt. Så jeg gleder meg fortsatt til å ta en skikkelig dusj:)

Skrevet
Hei Mackenzie :)

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men kjenner meg igjen i det du sier. Jeg er bare 2 uker post op, men har liten følelse på undersiden av begge brystene, pluss i området rundt brystvorta. Og brystvortene er følsomme, men det gjør mer vondt enn godt når man tar på dem. Jeg har hele tiden trodd at det vil gå over, men når jeg leser det du skriver så ble jeg plutselig litt usikker :(

Fint at du synes brystene er myke og fine da :) Kan jeg spørre om du tok over eller under muskel?

Heihei:)

Jeg tok over muskel, så tiden etter operasjonen gikk ganske bra for meg.

Det med å få tilbake følelsen er jo umulig og forutsi dessverre, men jeg håper jo det kommer. Om det bare er et par uker siden du opererte ville jeg ihvertfall ikke bekymret meg :) det tar jo en tre måneders tid før de normaliserer seg. (er det et ord tro hihi)

Jeg skal til kontroll nå om et par uker, da er det ganske nøyaktig 1 år siden jeg opererte.

Angrer ikke et sekund altså! vil heller ha pupper med litt dårlig følelse i, enn nesten ingen pupper i det hele tatt :fnise:

Skrevet
Gratulerer med nye pupper, Frk. Johansen!!!

Så godt å høre at alt har gått bra! Får du skjult drenene for barna dine? Håper natta og de påfølgende dagene ikke byr på for mye smerter. God bedring!

:velkommen: til deg, Bananas!

Nå er det snart vi som sitter foran PC'en og er nyopererte, Suzzy! :hoppe: I dag har jeg kjøpt antibiotika, hibiscrub og tape på apoteket, så nå er det meste klart. Har laget en liten huskelapp over ting jeg lurer på etter operasjonen. Det går mest på praktiske ting. Det er jo ikke alt jeg kom på å spørre om på konsultasjonen...

Så flott å lese at brystene dine er både fine å se på og myke, Mackenzie, men kjedelig at du ikke har fått igjen følelsen i brystvortene... Det er jeg faktisk veldig redd for. Håper det retter seg for deg.

Det gjør det forhåpentligvis, hvis ikke får jeg jo nesten bare ta det som det er. Som jeg skrev over her nå nettopp så skal jeg snart på 1 års kontroll, blir spennende å høre hva kirurgen sier om det:)

Er ikke så oppdatert i denne dagboken lenger, er en stund siden jeg var her inne. Men hvor har/skal dere operere?

Jeg var forøvrig på fornebuklinikken, og har absolutt vært fornøyd med de.

Eneste jeg gjerne ville hatt var snittet i armhulen eller ved brystvorten istedetfor under brystet, men det gjorde de ikke der.

Det synes jo sjelden da, ikke så ofte noen ser meg i posisjoner hvor det synes men likevel :fnise:

Skrevet

God morgen jenter!!!

Her sitter jeg i stua og venter på at dagen skal begynne... Sov omtrent i hele går på dagen og det straffer seg visst... Heldigvis går det jo filmer hele døgnet men hadde jo ikke tenkt å snu døgnet selv om jeg opererte meg.

Føler meg fortsatt ganske hemmet, men i god form tross alt. Hvor mange døgn måtte dere ha hjelp opp av senga uten alt for store smerter? Skal på kontroll i dag og håper jeg blir kvitt drenene og at ting føles enklere med bare bh. Er selvfølgelig spent på å se de nye puppene mine også.

En liten nattlig oppdatering fra østlandet i øsregn :goodbye:

Skrevet
God morgen jenter!!!

Her sitter jeg i stua og venter på at dagen skal begynne... Sov omtrent i hele går på dagen og det straffer seg visst... Heldigvis går det jo filmer hele døgnet men hadde jo ikke tenkt å snu døgnet selv om jeg opererte meg.

Føler meg fortsatt ganske hemmet, men i god form tross alt. Hvor mange døgn måtte dere ha hjelp opp av senga uten alt for store smerter? Skal på kontroll i dag og håper jeg blir kvitt drenene og at ting føles enklere med bare bh. Er selvfølgelig spent på å se de nye puppene mine også.

En liten nattlig oppdatering fra østlandet i øsregn :goodbye:

Lykke til på kontroll i dag! Blir spennende å høre hva du synes om dine nye lekekamerater.

:sexy:

3 dager igjen til det er min tur. Nervene sniker seg sakte på, men de må jeg bare skyve vekk. Det er fortsatt uvirkelig at jeg endelig skal gjennom dette, men på mandag kl 14 ligger jeg på operasjonsbordet på Fornebuklinikken!!! Fikk telefon fra de i dag om at jeg kan spise en lett frokost før kl 7 på grunn av at jeg har hatt vært plaget av migrene tidligere. Er veldig glad for at jeg kan det. Er jo lenge å faste til kl 14, når jeg er tidlig oppe med barna. Det første jeg gjør om morgenen etter å ha vært på badet er å ta en kopp kaffe. :kaffekopp: Må ha det for å våkne... Vasker klær så alt skal være unnagjort til jeg kommer hjem. DETTE ER SPENNENDE; JENTER!!! :strix::strix::strix:

Hvordan går det med Julie3, Bianca og Yasmiin, tro?

Skrevet

Hei

Ja tenk, Luresnuppa nå er det kun dager igjen til din tur også... Håper det går like greit for deg som for meg, i dag har jeg fått fjernet drenene!!!! Herregud det var godt! Deilig å slippe å gå helgen i møte med barna og disse posene med blod, har vært livredd for at de skal møte mamma på en av doturene sine men det har heldigvis gått bra. Fikk på bh'en i dag og det er vel som med de fleste, de stod rett ut!!! Men jeg tror de blir veldig fine da, var litt vondt å få på bh'en, men når vi fikk tøyd den litt gikk det greit. Nå har jeg vært en liten runde i dusjen, lukter ikke spesielt godt av meg kjenner jeg men fikk i alle fall skylt håret og vasket meg fra navlen og ned. Har fått på olabukse og en skjorte og det er jammen godt å slippe de samme klærne som man har brukt siden op dagen.

Ønsker dere alle en god helg!!!

Skrevet
Vasker klær så alt skal være unnagjort til jeg kommer hjem. DETTE ER SPENNENDE; JENTER!!! :strix::strix::strix:

Kjenner meg igjen, på tirsdag morgen lå det ingenting til vask, nå har samboer begynt å vaske, han har vel skjønt at det går enda noen uker før jeg skal løfte tungt :fnise: Og all matlaging må han også ta men han har vært utrolig flink med både meg og barna, bedre husholderske skal man lete lenge etter...

Så du får være overbærende med smuler på kjøkkenbordet, sko i gangen, leker som ligger fremme etc.. Nå ser jeg dette og det tar jeg vel som et tegn på at jeg er på bedringens vei.

Skrevet

God morgen igjen jenter!! Sukk, blir helt rar av denne ryggen som slår seg klikk så jeg ikke får sove. I dag har jeg bare sovet en time på dagen og la meg kl 23 og tenkte at jeg skulle sove hele natta igjennom men bhen strammer så fælt! Kl 3 stod jeg opp og skiftet til en annen type, fikk vasket meg litt også, og shavet legger og annet :fnise: Holder jo på å gro helt igjen...

Må ut i morgen og kjøpe en bh med større omkrets, men nå har jeg en fra Fils som har mange hemper så jeg har åpnet de to nederste og det var utrolig godt! Tror dessuten jeg har sovet meg skikkelig uthvilt disse dagene så nå håper jeg bare jeg kommer i normal rutine igjen.

Tre kvarter til så er det vel bare å hente avisa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...