bananas Skrevet 30. september 2008 #6101 Skrevet 30. september 2008 Jeg dro teipen av når den var våt jeg! Helt våt. Og den gled ganske lett av Var deilig å få av den andre teipen, for den var så stor og gjorde så mye ut av seg. Nå har jeg bare noen små og smale på som bare dekker selve snittet i huden Uff, jeg begynner å bli så utålmodig i forhold til at puppene skal synke og bli myke. Og når jeg leser at noen av dere skriver at det tar årevis... Er jo ikke noe gøy å gå rundt med to harde (men små) baller under klærne heller. De ser jo greie ut, men det føles ikke som at jeg har pupper. Men nå er det jo bare 2 uker siden operasjonen, og jeg har slitt med en del smerter i det siste så de har jo ikke fått så mye ro heller.. håper ikke jeg må vente i et helt år før de blir myke altså *gulp* Jeg skjønner godt at det å måtte vente et helt år på at de skal bli myke virker som en kjip tanke! Bare husk at sånt er veldig individuelt (elastiteten i huden, og hvor fort kroppen gror og tilpasser seg), og det spørs jo også mye på utgangspunktet ditt, om man fyller brystene fullt opp og om man tar under/over muskel. Det virker som om puppene begynner å bli ganske mye mykere etter ca 2 mnd hos de fleste. Eller tar jeg feil her? Håper du slipper å vente så lenge på det endelige resultatet!
Bianca Skrevet 30. september 2008 #6102 Skrevet 30. september 2008 (endret) Ja takk og lov Vi får håpe jeg er like heldig! Ble litt skremt av historien til Frk Johansen om at de som ikke har hatt dren etter operasjonen, kan få blodklumper som ligger inni der og gjør at brystet blir kjempehardt. Prøver å være tålmodig og håpe på det beste, men nå sitter jeg her med disse nye puppene da, og når sånne skrekkscenarioer først dukker opp i hodet mitt så forsvinner de ikke så lett :gjeiper: Takk for at du håper med meg bananas Endret 30. september 2008 av Bianca
Plutta Skrevet 30. september 2008 #6103 Skrevet 30. september 2008 (endret) . Endret 6. november 2008 av Plutta
bananas Skrevet 30. september 2008 #6104 Skrevet 30. september 2008 Hei Plutta! Jeg synes dette ser ut som et godt utkast, og sålenge du er sikker på at produsenten av de implantatene du har nå er Eurosilikon har du absolutt retten på din side!! Stå på, det ser ut som du virkelig kan klaske loven i bordet her De private klinikkene er jo i tillegg avhengige av å ha fornøyde kunder, og det synes jeg du kan bruke til din fordel. Det er jo ikke akkurat spesielt positivt med misvisende/feil informasjon på noe som koster så mye og som er så viktig for de det gjelder.. Jeg skjønner at denne situasjonen er kjempefrustrerende for deg, og jeg håper du vinner gjennom med dette brevet (støttende) nattaklem fra bananas
Plutta Skrevet 30. september 2008 #6105 Skrevet 30. september 2008 Tusen takk bananas. Bra å høre at noen har troen på dette. Håper virkelig jeg får det igjennom:) De er fra eurosilicone, tror det er bare den leverandøren Nobel Clinic bruker. Men jeg tør ikke å sende mailen enda, den havner jo rett til resepsjonen. Så er jo den dama jeg snakket med så ser den først. Jeg får se hva Suzzy skriver først. Spent etter å høre hva de sa til henne:)
Frk Johansen Skrevet 1. oktober 2008 #6106 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) HEI Plutta Jeg tror jeg ville sendt det i brevs form, en mail virker mye mer uformell, også ville jeg rotet frem den korrekte op datoen. Og rydd opp i et par skrivefeil, de som leser brevet og skal ta stilling til din klage bør få inntrykk av at du er en korrekt og ryddig dame. Husker ikke i farta hvem som lurte på når man kunne sove på siden men jeg fikk i går beskjed om å sove på ryggen i to uker. Og i natt har jeg holdt på å forgå av ryggvondt, veldig godt å høre at vi har ei med litt kunnskap om tabletter her inne Bananas. Prøvde meg først i går kveld kl 22 med en pinexforte og en paracet men etter et par timer måtte jeg ta en pinex til. Deretter var det ny dose med to pinex i natt rundt tre før jeg kl fem tok to paracet, og da fikk jeg sove til åtte som var helt himmelsk. Håper virkelig dette var den værste natta... Også håper jeg du rettleder meg litt om du mener jeg har tatt alt for mye... I tillegg har jeg fire tabletter i en pose som skal tas om morningen som heter ancoxior??? Er usikker på skriften til hun som har skrevet det, men hva er det for? Så langt har jeg klart å skjule drene for barna, de kom inn i senga mi i dag tidlig for å gi meg en klem før de dro og da lå deler av slangen fremme men de så den heldigvis ikke! Endret 1. oktober 2008 av Frk Johansen
Frk Johansen Skrevet 1. oktober 2008 #6107 Skrevet 1. oktober 2008 Dere, hvor lenge kan vi forresten ha de protesene vi nå har lagt inn??? Holder de ikke mer enn ti år?
Bianca Skrevet 1. oktober 2008 #6108 Skrevet 1. oktober 2008 Kjempefint at du har skrevet dette brevet Plutta :) Jeg signerer også det Frk Johansen sier, at det nok er mye mer formelt om du skriver det i et fysisk brev, og ikke sender en mail, at du finner ut av den eksakte datoen + hvilken kirurg som opererte deg, i tillegg til at du passer på at skrivefeilene blir rettet opp i. Vi kan jo ikke gjøre nok for at de skal følge oss opp på best mulig måte. Ring evt. resepsjonen og be om en adresse du kan sende brevet til Du trenger ikke å si hva det gjelder, uansett om de spør. Evt. skriv Nobel Clinic v/*kirurgens navn* på brevet. Dere, hvor lenge kan vi forresten ha de protesene vi nå har lagt inn??? Holder de ikke mer enn ti år? Det er visst ingen fast regel på det (så vidt jeg har forstått det). Man må bare gå på kontroll en gang i året, også finner man ut av det. Kirurgen hjelper deg sikkert ved å kjenne på protesen, etc.
suzzy Skrevet 1. oktober 2008 #6109 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hva stemte med denne garantien? Alt?? For at det ikke skal bli noen misforståelser mellom oss, leste du opp hva som sto og dem sa ja at alt stemte?? Fra Nobel sin side: Den gir pasienten livet ut, rett til nye proteser hvis det oppdages feil på protesen, eller hvis man av annen årsak vil bytte protese (for eksempel ønsker større eller annen fasong etter noen år). Selve operasjonskostnaden må man svare for selv. Stemte det som sto i parantes? Ang Nobel Clinic så må jeg bare legge til at jeg ikke har hatt noe problemer med dem tidligere. De var veldig flinke, og puppene mine ble flotte ( men for små, fordi der ikke var plass til mer) Nå er det snart 3år siden jeg opererte. Puppene mine var harde ganske leeeenge før dem ble myke. Ting tar tid, men ha tålmodighet så kommer det seg. Jeg kjente heller ikke så mye på undersiden av puppene, men det gjør jeg idag. Jeg hadde også litt hodeverk i dem, det hadde jeg vel i 1år før det gikk vekk. Så jeg tror når det kommer til puppe operasjoner så tar ting veldig lang tid, men sefølgelig fra person til person. Siden jeg har ammet (bare et barn) så tenkte jeg bare at jeg ville fortelle at puppene blir finere etter amming. Mer naturlige. Så dere så tenker på om dere vil vente til etter amming. Ikke tenk på det. Silikon pupper strutter veldig mye, men etter amming blir de mer naturlige. Dette er min opplevelse, sikkert forskjellig fra person til person. Måtte bare dele Så til sist: GRATULERER MED NYE PUPPER FRK.JOHANSEN. Flott å høre at alt er vel med deg. Håper og krysser fingre og tær for at du får en fin healingprosess:) OG: Velkommen inn til oss Bananas. Er mange flotte mennesker her, og sååå behjelpelig:) Kunne ikke klart meg uten dem denne gangen. Så glad jeg fant dere:) Ja, jeg leste opp alt. Damen sa at alt stemte. Hun skulle for sikkkerhetskyld sjekke det ekstra nøye etter telefonsamtalen. Hun ringte 30 min senere og sa at alt som sto der var riktig, det skulle jo bare mangle sa hun. Jeg nevnte til og med at jeg hadde en venninne som var operert der for 3 år tilbake og hun var blitt nektet garantien. Hun jeg pratet med ble helt satt ut og kunne ikke skjønne hvorfor, hun mente at hun venninnen min må ha pratet med en annen i resepsjonen som har sagt feil eller misforstått. Men du burde ringe Eileen der, hun er konsulenten på klinikken og vet en del mer en disse stakkars resepsjonsdamene:P Endret 1. oktober 2008 av suzzy
bananas Skrevet 1. oktober 2008 #6110 Skrevet 1. oktober 2008 Tusen takk bananas. Bra å høre at noen har troen på dette. Håper virkelig jeg får det igjennom:) De er fra eurosilicone, tror det er bare den leverandøren Nobel Clinic bruker. Men jeg tør ikke å sende mailen enda, den havner jo rett til resepsjonen. Så er jo den dama jeg snakket med så ser den først. Jeg får se hva Suzzy skriver først. Spent etter å høre hva de sa til henne:) Hei:) Jeg sier det samme som de andre, og mener at om du skal sende dette bør det være i brevform. Kanskje du først og fremst bare burde ringe igjen og be om å prate med den Suzzy hadde pratet med? Det hørtes ut som hun kunne det som var riktig.
Plutta Skrevet 1. oktober 2008 #6111 Skrevet 1. oktober 2008 suzzy Nå ble jeg helt forvirret. Jeg snakket akkurat med Nobel clinic og hun damen Eilin. Hun sa den garantien gjaldt i et år og bare hvis en hadde fått kapsel eller det var feil på protesen. Jeg måtte forberede meg på iallfall å betale 30 000kr. Jeg spurte hvorfor det sto noe annet ute på nettsiden, og da sa hun at det de mente var det jeg sa her over. Og hvis jeg skulle få det noe billigere så var det hvis Noebel clinic fikk nye protser til meg av Silicone. Men det var noe legen måtte ta stilling til når jeg kom på konsultasjon.. Nå blir jeg seriøst galen her. Tror bare jeg dropper hele Nobel clinic å velger en annen... Stress:(
Plutta Skrevet 1. oktober 2008 #6112 Skrevet 1. oktober 2008 Nå er alle skrivefeil rettet, datoen for operasjonen og hvem som utførte den. Så skal jeg sende den som brevformn, hvis det blir til at jeg sender den. Akkurat nå er jeg helt forvirret....
Bianca Skrevet 1. oktober 2008 #6113 Skrevet 1. oktober 2008 Tror ikke det er så dumt å sende brevet allikevel, og skriv at du gjerne vil at noen svarer deg og gir deg en avklaring på dette. Også kan du legge ved at du nå vurderer å gå til en annen klinikk, men uten at det høres ut som en trussel. Om du skjønner
bananas Skrevet 1. oktober 2008 #6114 Skrevet 1. oktober 2008 HEI Plutta Husker ikke i farta hvem som lurte på når man kunne sove på siden men jeg fikk i går beskjed om å sove på ryggen i to uker. Og i natt har jeg holdt på å forgå av ryggvondt, veldig godt å høre at vi har ei med litt kunnskap om tabletter her inne Bananas. Prøvde meg først i går kveld kl 22 med en pinexforte og en paracet men etter et par timer måtte jeg ta en pinex til. Deretter var det ny dose med to pinex i natt rundt tre før jeg kl fem tok to paracet, og da fikk jeg sove til åtte som var helt himmelsk. Håper virkelig dette var den værste natta... Også håper jeg du rettleder meg litt om du mener jeg har tatt alt for mye... I tillegg har jeg fire tabletter i en pose som skal tas om morningen som heter ancoxior??? Er usikker på skriften til hun som har skrevet det, men hva er det for? Hei Frk Johansen I både Paralgin forte, Pinex og Paracet er det et virkestoff som heter paracetamol. Dette skal man ikke ha for mye av. Den valige dosen pr døgn for voksne er to tabletter på 500 mg 3 ganger daglig. I en Paralgin forte er det 400 mg paracetamol, så den "teller" som en Paracet/Pinex. Det kan høres ut som du har tatt litt mange på kort tid, men det skal heldigvis litt mer til før det blir noe "farlig". Men prøv å hold deg til den vanlige doseringen, som da er 2 tabletter på 500 mg 3 ganger daglig (pr døgn). Om dette ikke er nok smertestillende for deg så kan du kjøpe noe som heter Ibuprofen i tillegg. (Dette er da det samme som Ibux og Ibumetin). Dette er helt ufarlig å kombinere med paracetamol og også ufarlig å kombinere med Paralgin forte. Dersom du har brukt Ibux/Ibumetin tidligere og dette har gått greit kan du benytte maksimaldose der om du må. Den er: 400 mg maks 4 ganger daglig (i døgnet). Dersom du ikke har brukt dette tidligere og ikke har astma, er gravid (det regner jeg nesten med at du ikke er pga situasjonen :gjeiper: ) eller bruker Marevan eller andre "blodfortynnende", så skal det også være helt trygt å bruke maksimaldosen av Ibuprofen. (Naproxen er et annet virkestoff som er smertestillende, og kan også kombineres med paracetamol og paralgin forte, bare ikke kombiner det med ibuprofen.) Du skrev at du i tillegg hadde fått noe som het noe liknende navnet Ancoxior. Det er ikke noe legemiddel som passer helt til det navnet, så jeg ville nok tatt en telefon til klinikken og hørt om hva det er/hvorfor det skal brukes. Jeg regner med at det enten er antibiotika eller smertestillende. Om det er smertestillende ville jeg ikke brukt ibuprofen/naproxen så lenge du går på de pillene. Om det er antibiotika, så trenger du ikke bekymre deg for om tablettene kan kombineres med de smertestillende, det kan de! Men sto det "4 tabletter morgen" eller "4 tabletter daglig"? Dette ble et langt (sikkert litt for langt og unødvendig), men jeg håper du har fått nok info om de forskjellige smertestillende til å kunne bruke de riktig Om det er noe uklart, så spør i vei, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. Jeg reiser til utlandet i dag, men jeg har tilgang på internett, så jeg skal titte innom når jeg har muligheten! Ellers er dette en siden som kan hjelpe kanskje: http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ Bare skriv inn legemiddelnavnet og søk i vei Klem fra bananas
Frk Johansen Skrevet 1. oktober 2008 #6115 Skrevet 1. oktober 2008 Hei igjen Ligger og slapper av i sengen, samboer har kuttet opp frukt til meg i en skål og må stort sett hjelpe meg opp og ned av sengen, heldigvis blør jeg lite i dag, det kom 100 ml i drenene i natt men satte på nye poser i morges og håper på under 20 ml til i morgen tidlig for da kan jeg dra på etterkontroll og få på bh'en. Er veldig spent, de ser digre ut nå med all bandasjen men jeg synes det går forholdsvis greit. Gruer meg litt for natta, kan noen av dere traverne her inne fortelle om det var den første eller andre natten som var værst? Jeg ble jo operert i går morges da halv ni så jeg var tidlig i gang. I morgen skal jeg være alene hjemme men har jeg like stor fremgang fra i går til i dag er det ikke noe problem.
Bianca Skrevet 1. oktober 2008 #6116 Skrevet 1. oktober 2008 Godt å høre det går bra med deg Frk Johansen For meg så var andre natta verst, men siden jeg ble verre senere så er vel kanskje ikke jeg den rette til å svare. (Den første natten sov jeg riktignok ikke, fordi det var så uvant å sitte oppreist..) Måtte bare legge inn denne linken: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=517580 Dette her er jo helt forferdelig, dama kommer til å bli en eneste stor pupp (hun veier 40 kg og vil ta 1,2 kg i hvert bryst). Hun sier også at hun ikke føler at hun har så store nå (hun har 700 g i hvert bryst). Snakk om boobie greed! Tenk så rart at hun ser en person med små bryster når hun ser seg i speilet. Det blir jo det samme som de som er syltynne og har anoreksia som ser en tykk person når de ser seg i speilet.
cypress Skrevet 1. oktober 2008 #6117 Skrevet 1. oktober 2008 Måtte bare legge inn denne linken: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=517580 Dette her er jo helt forferdelig, dama kommer til å bli en eneste stor pupp (hun veier 40 kg og vil ta 1,2 kg i hvert bryst). Hun sier også at hun ikke føler at hun har så store nå (hun har 700 g i hvert bryst). Snakk om boobie greed! Tenk så rart at hun ser en person med små bryster når hun ser seg i speilet. Det blir jo det samme som de som er syltynne og har anoreksia som ser en tykk person når de ser seg i speilet. Det der er jo bare sykt... Stakkars jente.. I sånne tilfeller mener jeg faktisk legen bør ha yrkesetikk nok til å nekte å foreta operasjonen.
cypress Skrevet 1. oktober 2008 #6118 Skrevet 1. oktober 2008 suzzy Nå ble jeg helt forvirret. Jeg snakket akkurat med Nobel clinic og hun damen Eilin. Hun sa den garantien gjaldt i et år og bare hvis en hadde fått kapsel eller det var feil på protesen. Jeg måtte forberede meg på iallfall å betale 30 000kr. Jeg spurte hvorfor det sto noe annet ute på nettsiden, og da sa hun at det de mente var det jeg sa her over. Og hvis jeg skulle få det noe billigere så var det hvis Noebel clinic fikk nye protser til meg av Silicone. Men det var noe legen måtte ta stilling til når jeg kom på konsultasjon.. Nå blir jeg seriøst galen her. Tror bare jeg dropper hele Nobel clinic å velger en annen... Stress:( Jeg kan ikke skjønne hvordan de kan si at dette er en garanti som kun gjelder ett år! Det står jo eksplisitt at den er livsvarig!!! Og de nevner jo selv ønske om en annen størrelse som eksempel på når garantien gjelder!!! Det er jo helt drøyt... Får nesten lyst til å ringe dit selv, og kjefte dem opp litt... Og jeg får i hvert fall ikke lyst til å operere meg der!!! Nei, send brevet!!
suzzy Skrevet 1. oktober 2008 #6119 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Godt å høre det går bra med deg Frk Johansen For meg så var andre natta verst, men siden jeg ble verre senere så er vel kanskje ikke jeg den rette til å svare. (Den første natten sov jeg riktignok ikke, fordi det var så uvant å sitte oppreist..) Måtte bare legge inn denne linken: http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=517580 Dette her er jo helt forferdelig, dama kommer til å bli en eneste stor pupp (hun veier 40 kg og vil ta 1,2 kg i hvert bryst). Hun sier også at hun ikke føler at hun har så store nå (hun har 700 g i hvert bryst). Snakk om boobie greed! Tenk så rart at hun ser en person med små bryster når hun ser seg i speilet. Det blir jo det samme som de som er syltynne og har anoreksia som ser en tykk person når de ser seg i speilet. Har lest bloggen hennes tidligere, hun virker ikke som den mest oppegående personen. Men hva vet jeg, kan jo faktisk være en form for sykdom/besettelse. Er ei anna glamourmodell som heter Tine valle, som skal legge inn større, akkurat fått 600, og vil øke med 200g til. Helt sykt. Skjønner dem ikke at det er en veldig kortvarig og dyr glede? Går ikke lange stunden før de blir nødt å fjerne de. Foresten, hvilken kirurg i norge er det som legger inn over 600g? Jeg trudde det var grensen i norge? Endret 1. oktober 2008 av suzzy
suzzy Skrevet 1. oktober 2008 #6120 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Jeg kan ikke skjønne hvordan de kan si at dette er en garanti som kun gjelder ett år! Det står jo eksplisitt at den er livsvarig!!! Og de nevner jo selv ønske om en annen størrelse som eksempel på når garantien gjelder!!! Det er jo helt drøyt... Får nesten lyst til å ringe dit selv, og kjefte dem opp litt... Og jeg får i hvert fall ikke lyst til å operere meg der!!! Nei, send brevet!! Jeg har pratet med Eileen i dag, hun sa at det var en livslang garanti. Men man måtte møte til konsultasjon med kirurgen først, slik at han kunne vurdere om det var F.eks forsvarlig å legge inn større. Endret 1. oktober 2008 av suzzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå