Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Frk Johansen: Oi da.. nå ble jeg plutselig livredd for å få harde pupper!!! Det er en av de tingene jeg har vært mest redd for. Og de er jo ikke akkurat myke nå, men jeg har blitt fortalt at det tar i hvert fall 6-7 uker når man tar under muskel..

Synes ikke du formulerer deg dårlig nå jeg! Skjønte meget godt hva du mente :)

Ja jeg får håpe jeg er et unntakstilfelle. Dessuten har jeg nok lav smerteterskel :)

Til dere som har operert: Her på apoteket hvor jeg bor, så hadde de ikke teipen som heter Micropore, bare den som heter Scanpore. Lurer på hva jeg skal gjøre?

Jeg skulle egentlig ha byttet teip i går, men hadde kjøpt Micropore med bredde 1,24 cm, som jo er halvparten av bredden til den jeg allerede har på. Lurer på om jeg skal ta på meg en Scanpore som er riktig størrelse, eller en Micropore som er feil størrelse? :forvirret:

(har lest tidligere her inne at man ikke skal bruke Scanpore fordi den ikke puster så bra)

Endret av Bianca
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Frk Johansen: Oi da.. nå ble jeg plutselig livredd for å få harde pupper!!! Det er en av de tingene jeg har vært mest redd for. Og de er jo ikke akkurat myke nå, men jeg har blitt fortalt at det tar i hvert fall 6-7 uker når man tar under muskel..

Synes ikke du formulerer deg dårlig nå jeg! Skjønte meget godt hva du mente :)

Ja jeg får håpe jeg er et unntakstilfelle. Dessuten har jeg nok lav smerteterskel :)

Til dere som har operert: Her på apoteket hvor jeg bor, så hadde de ikke teipen som heter Micropore, bare den som heter Scanpore. Lurer på hva jeg skal gjøre?

Jeg skulle egentlig ha byttet teip i går, men hadde kjøpt Micropore med bredde 1,24 cm, som jo er halvparten av bredden til den jeg allerede har på. Lurer på om jeg skal ta på meg en Scanpore som er riktig størrelse, eller en Micropore som er feil størrelse? :forvirret:

(har lest tidligere her inne at man ikke skal bruke Scanpore fordi den ikke puster så bra)

Jeg har svaret ang micropore/scanpore: Be de om å bestille micropore! Det spørs hvor du bor i landet, men du får gjerne varen innen maks to dager (kanskje tre om du bestiller i dag, siden det er på kvelden). Du skal ikke være redd for å be de om å bestille det, det er en service alle apotek skal tilby. Om de er sure og gretne og lite serviceinnstilte kan jeg gjerne sende deg en pakke :gjeiper:

Nå leste jeg forresten hele innlegget ditt ordentlig; om 1,24 cm er den eneste bredden som finnes i micropore er det nok riktig at det skal være den bredden, har lest tidligere at det folk har teipet med selv har vært smalere enn den originale teipen.

Endret av bananas
Skrevet

Jøss, takk bananas :) Men bestiller de inn bare én pakke med teip da? Trenger jo ikke så mye av gangen, så jeg kan godt tenke meg at en eller to ruller holder i de 3 mnd jeg skal teipe..

Uansett så må jeg skifte i dag, for det har allerede gått over 2 uker..

Skrevet (endret)
Jøss, takk bananas :) Men bestiller de inn bare én pakke med teip da? Trenger jo ikke så mye av gangen, så jeg kan godt tenke meg at en eller to ruller holder i de 3 mnd jeg skal teipe..

Jada, de kan bestille inn kun en pakke. Men som sagt, det spørs litt på serviceinnstillingen deres :gjeiper: Men jeg tenker at så lenge teipen på den Micropore du allerede har kjøpt dekker bredden til arret, så fungerer det sikkert fint. Hvor bredt er arret ditt ca?

Ja, nå har jeg funnet ut at Micropore finnes i breddene 1,25 cm, 2,5 cm og 5 cm. Så du kan jo forhøre deg med legen kanskje om hvilken bredde du burde teipe med? 5 cm er jo selvfølgelig overkill, men det kan hende du burde bestille 2,5 cm? :klø: :klø:

Endret av bananas
Skrevet

Ja det er nok 2,5 cm jeg trenger, for den teipen jeg har på nå er ganske omtrent dobbelt så bred som den jeg kjøpte tidligere. Og den er 1,25 cm.

Og det er 2,5 cm jeg har kjøpt Scanpore i. Derfor lurer jeg på om jeg skal prøve den i én uke, eller om jeg skal bruke den alt for smale Micropore i én uke (den dekker jo snittet jeg har i huden, jeg må vel bare være nøye på at jeg treffer riktig), eller om jeg skal vente enda noen dager før jeg skifter. Det står i papirene mine at jeg skal skifte etter to uker, og nå har det gått to uker og én dag...

Jobber du på apotek du bananas? :)

Skrevet (endret)
Ja det er nok 2,5 cm jeg trenger, for den teipen jeg har på nå er ganske omtrent dobbelt så bred som den jeg kjøpte tidligere. Og den er 1,25 cm.

Og det er 2,5 cm jeg har kjøpt Scanpore i. Derfor lurer jeg på om jeg skal prøve den i én uke, eller om jeg skal bruke den alt for smale Micropore i én uke (den dekker jo snittet jeg har i huden, jeg må vel bare være nøye på at jeg treffer riktig), eller om jeg skal vente enda noen dager før jeg skifter. Det står i papirene mine at jeg skal skifte etter to uker, og nå har det gått to uker og én dag...

Jobber du på apotek du bananas? :)

Jeg jobber i apotek ja, men bare deltid mens jeg studerer (farmasi). Så om noen jeg kjenner leser dette, er det sikkert ikke så vanskelig å gjette hvem jeg er. Hehe! Har bare ikke lyst til å være "hun med silikonen", da det er et ganske lite farmasimiljø i Norge.

Jeg har ikke så mye kunnskap om teiping av arr etter operasjon, men jeg tenker at om du går for Scanporen en uke, evt så lang tid det tar å få tak i den riktige Microporebredden, tror jeg ikke det kan bli helt feil det heller. Det viktigste er nok at det er teip der! Men jeg ville nok prøvd å få tak i den riktige Microporebredden og begynt å teipe med den så fort som mulig, bare for sikkerhets skyld :)

Til andre (når jeg først har røpet hva jeg driver med): Ser at det har vært litt misforståelser av og til tidligere i denne dagboken angående hva som er antibiotika og hva som er smertestillende, og hvor mye man kan ta av smertestillende og hva som kan kombineres, hvor ofte man kan ta smertestillende osv osv. (Men det virker som som det har gått greit likevel) Om det er noen som lurer på noe så er det bare å spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan :) (Men for å gjøre det klart: Jeg er ingen lege, og jeg er heller ikke ferdig farmasøyt ennå, men jeg kan ihvertfall det som er "vanlig" bruk/dosering ol. Dvs jeg kan tilby gode råd fra en som kan litt mer om legemidler enn "mannen i gata")

Endret av bananas
Skrevet

Hallo jenter!

og gratulerer til alle "nye" pupper:D

Er det fortsatt noen her som har hatt sine en stund tro? Nå er det 1 år siden jeg gjorde mine, og er stort sett ganske fornøyd. De er jo så fiiine:)

men følelsen er ikke helt på topp ennå dessverre. På undersiden av begge er det fortsatt litt følelsesløst. Ikke så farlig forsåvidt, men brystvortene er det værre med. Det området rundt som jeg aldri husker hva heter har jeg lite,nesten ingen følelse i. Og brystvortene gjør bare VONDT ved berøring.

Det er jo litt kjipt.. det seksuelle blir jo litt borte. De er fine å se på (og gode og myke å ta på for kjæresten), men ikke for meg.

Tenker med gru på den dagen jeg evt skulle måtte amme, hvordan skal det gå. Med mindre det forandrer seg så går det faktisk ikke.

Nå skal jeg ikke ha barn ennå da, men det jeg egentlig lurer på er om noen har samme erfaring. I løpet av et år burde vel følelsen være på plass. Om den kommer, noe jeg syns begynner å se litt mørkt ut.

Anyone?

Skrevet

Hei Mackenzie :)

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men kjenner meg igjen i det du sier. Jeg er bare 2 uker post op, men har liten følelse på undersiden av begge brystene, pluss i området rundt brystvorta. Og brystvortene er følsomme, men det gjør mer vondt enn godt når man tar på dem. Jeg har hele tiden trodd at det vil gå over, men når jeg leser det du skriver så ble jeg plutselig litt usikker :(

Fint at du synes brystene er myke og fine da :) Kan jeg spørre om du tok over eller under muskel?

Skrevet (endret)
HEI JENTER

Da ligger jeg godt plassert hjemme i sengen med 300 gram under muskel og dren... Føler meg så langt meget oppegående, det er vondt men ikke værre enn at dette lever jeg godt med.

Ble godt mottatt på Volvat i dag tidlig, fikk fire paracet med en gang og en lekker sykehuskjole. Så fikk jeg en liten tablett til med morfin. Satte meg på et rom med ferske aviser og ble hentet av kirurgen etter ca 15 min. Hun tegnet på meg og vi diskuterte størrelsen, siden jeg ville ha c cup og er mellom a og b, eller var... ble det 300 under muskel.

Gratulerer med nye pupper, Frk. Johansen!!!

Så godt å høre at alt har gått bra! Får du skjult drenene for barna dine? Håper natta og de påfølgende dagene ikke byr på for mye smerter. God bedring!

:velkommen: til deg, Bananas!

Nå er det snart vi som sitter foran PC'en og er nyopererte, Suzzy! :hoppe: I dag har jeg kjøpt antibiotika, hibiscrub og tape på apoteket, så nå er det meste klart. Har laget en liten huskelapp over ting jeg lurer på etter operasjonen. Det går mest på praktiske ting. Det er jo ikke alt jeg kom på å spørre om på konsultasjonen...

Så flott å lese at brystene dine er både fine å se på og myke, Mackenzie, men kjedelig at du ikke har fått igjen følelsen i brystvortene... Det er jeg faktisk veldig redd for. Håper det retter seg for deg.

Endret av luresnuppa
Skrevet (endret)

Ten at det allerede har gått 2 uker!!! Synes du opererte i går, jeg... Hvor blir det av tida? Går det fortsatt bra med deg? Snart min tur! Snart min tur!

Endret av luresnuppa
Skrevet (endret)

(nå føler jeg virkelig at jeg spammer dagboka her, men dette er jo så spennende :))

Så spennende at det snart er din tur, luresnuppa :) :) Hvor var det du skulle operere igjen? Utrolig smart av deg å lage en liste med spørsmål, det gjorde jeg også! Men et godt råd: ikke glem dem! Jeg glemte nemlig at jeg hadde dem med, så da jeg pakket dem ut av veska da jeg hadde kommet hjem etter operasjonen var jeg litt sinna på meg selv :fnise: Jeg hadde jo faktisk en del spørsmål der jeg ville ha svar på før operasjonen.

----------

Nå har jeg nettopp skiftet teip på sårene. Og det gikk kjempebra. Vondt å ta av teipene, men det var bare pga de bittesmå usynlige kroppshårene som sikkert ble revet av, hehe. Og jeg ende opp med å bruke Micropore-teipen med 1,25 cm bredde. De er smale, men sårene var jo bare en tynn tynn strek, så de dekket dem lett. Også gjør de ikke så mye ut av seg, som var fint :)

Endret av Bianca
Skrevet
(nå føler jeg virkelig at jeg spammer dagboka her, men dette er jo så spennende :))

Så spennende at det snart er din tur, luresnuppa :) :) Hvor var det du skulle operere igjen? Utrolig smart av deg å lage en liste med spørsmål, det gjorde jeg også! Men et godt råd: ikke glem dem! Jeg glemte nemlig at jeg hadde dem med, så da jeg pakket dem ut av veska da jeg hadde kommet hjem etter operasjonen var jeg litt sinna på meg selv :fnise: Jeg hadde jo faktisk en del spørsmål der jeg ville ha svar på før operasjonen.

----------

Nå har jeg nettopp skiftet teip på sårene. Og det gikk kjempebra. Vondt å ta av teipene, men det var bare pga de bittesmå usynlige kroppshårene som sikkert ble revet av, hehe. Og jeg ende opp med å bruke Micropore-teipen med 1,25 cm bredde. De er smale, men sårene var jo bare en tynn tynn strek, så de dekket dem lett. Også gjør de ikke så mye ut av seg, som var fint :)

Jeg skal opereres av dr. Schistad jeg også. Er fortsatt ikke nervøs, noe som nesten bekymrer meg litt... :fnise: Jeg har faktisk laget en huskelapp på mobilen som minner meg på alt jeg må ta med. Bare så jeg ikke skal glemme noe i farta. Vet du forresten når vi kan ligge på siden/magen etter operasjonen? Jeg har det på lappen min, men er bare nysgjerrig. HATER nemlig å ligge på ryggen!

Skrevet

Du skal det ja, så moro :) Men nå blir jeg forvirra her.. jeg fikk da ikke noe antibiotika på forhånd da jeg skulle operere på Fornebuklinikken?? Jeg har en sterk mistanke om at de glemte å gi meg det altså.. Og det er faktsik ganske spesielt.

Jeg har begynt å ligge på siden nå. Jeg tror man må føle seg frem litt, fordi det er ikke alle som synes det er behagelig. Jeg har for eksempel litt vondt der brystmuskelen begynner, under armen, og det buler fremdeles litt ut der. Men det går helt fint, selv om jeg ikke ligger heeelt til siden da. Men må ligge litt til siden for å få sove.

Men hadde aldri turt å ligge på magen nå. Det tror jeg hadde gjort vondt, og det hadde vært ekkelt siden jeg ikke har helt 100 % følelse i puppene enda OG de er ganske så harde.

Det er forresten bra du ikke er nervøs :) Så lenge du er helt sikker på hva du vil, gjør et informert valg (og det gjør du jo) og har en god dialog med Schistad, så er det jo ikke så mye å være nervøs for! Du er heldig du :)

Skrevet

----------

Hei igjen :)

Like ille på spammingen som deg jeg! Hehe.

Det er bra du fant ut det med teipen :jepp: Det tenkte meg egentlig at det ville holde med den bredden du hadde kjøpt, som jeg sa tidligere hadde jeg lest noe før i dagboka om at den teipen de hadde teipet med selv hadde vært smalere enn den som satt på etter op. Jeg ble bare litt usikker fordi det hørtes ut som du ikke trodde den ville dekke arret helt.

Jeg leste også at det kunne være lettere å prøve å dra av teipen når den var våt, vet ikke om du gjorde det jeg?

Klem fra bananas :natti:

Skrevet

Jeg leste også at det kunne være lettere å prøve å dra av teipen når den var våt, vet ikke om du gjorde det jeg?

IKKE VÅT MEN FUKTIG FIKK JEG BESKJED OM:)

Skrevet

IKKE VÅT MEN FUKTIG FIKK JEG BESKJED OM:)

Aha, bra å bli korrigert på feil! Jeg har jo ikke operert selv, så om jeg uttaler meg litt feil så beklager jeg det. :klaske:

Skrevet (endret)

Jeg dro teipen av når den var våt jeg! Helt våt. Og den gled ganske lett av :)

Var deilig å få av den andre teipen, for den var så stor og gjorde så mye ut av seg. Nå har jeg bare noen små og smale på som bare dekker selve snittet i huden :)

Uff, jeg begynner å bli så utålmodig i forhold til at puppene skal synke og bli myke. Og når jeg leser at noen av dere skriver at det tar årevis... :overrasket:

Er jo ikke noe gøy å gå rundt med to harde (men små) baller under klærne heller. De ser jo greie ut, men det føles ikke som at jeg har pupper. Men nå er det jo bare 2 uker siden operasjonen, og jeg har slitt med en del smerter i det siste så de har jo ikke fått så mye ro heller.. håper ikke jeg må vente i et helt år før de blir myke altså *gulp*

Endret av Bianca
Skrevet

De sier jo ca 3måneder egentlig. Men med tiden så blir dem enda mykere. Du slipper å gå rundt me 2 harde baller hehe.. Nå er mine helt myke, kunne aldri trodd det var noe silikon inni der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...