Bianca Skrevet 25. september 2008 #5981 Skrevet 25. september 2008 Ja jeg ble også veldig overrasket over hvor godt forskjellen på puppene mine syntes på bilder! Jeg har alltid visst at det var en forskjell, men hver gang jeg har påpekt det til venner eller kjæreste så har de sagt at det var en ubetydelig forskjell og at det er vanskelig å se. Har ikke følt at forskjellen var veldig stor jeg heller, før jeg tok bilde av meg selv før operasjonen. Lurer på om det er noe kameraet plukker opp som man ikke ser så godt med det blotte øyet? Men hvis du merker det med klær, så er det jo greit å få rettet på det. Jeg har alltid brukt så masse innlegg, at størrelsen ble lik uansett. -------- Hadde akkurat en smertefull opplevelse. Sitter i stua med ett vindu som er litt åpent. Plutselig flyr et stort insekt på meg, og jeg reiser meg brått opp og veiver med armene som bare det. Før jeg plutselig hyler ut i smerte. Glemte visst at sånt gjør vondt jeg Auauau, stakkars musklene mine. Nå sitter jeg bakoverlent på noen puter i sofaen, og her kommer jeg til å sitte en stund, for nå våknet musklene mine til live igjen og bestemte seg for å gjøre vondt. Vinduet er heldigvis lukket
Bianca Skrevet 25. september 2008 #5982 Skrevet 25. september 2008 Weee, 300 sider!!! Bare jobba CeeCee Du er jammenmeg litt av en internett-gründer så godt som du slo an. Finnes jo ikke noe lignende på norske nettsider, så vidt jeg vet
luresnuppa Skrevet 25. september 2008 #5983 Skrevet 25. september 2008 (endret) Dobbelt innlegg... Slettet det ene, jeg . Endret 25. september 2008 av luresnuppa
luresnuppa Skrevet 25. september 2008 #5984 Skrevet 25. september 2008 (endret) Nå har jeg også sendt bilder til alle som har spurt! suzzie, Julie3, Yasmiin, Fuerza, Luresnuppa, Filippa og Rødtoppen86 skal nå ha meg i innboksen sin Jeg vil bare understreke at det bare er litt over en uke siden operasjonen. Så jeg håper jo at brystene skal synke enda litt mer. Altså at jeg skal få mer fylde under brystvorta, og mindre fylde over. Disse musklene må vel gi slipp først, og det tar vel sin tid Tusen takk for bilder, Bianca!!! Puppene dine har jo blitt kjempefine allerede! Jeg er enig med Rødtoppen86 i at det ikke er mange på amerikanske nettsider som har så fine pupper etter så kort tid når de har lagt under muskel. Du kommer til å få premiepupper når de har satt seg skikkelig! Uff, det hørtes ekkelt ut å veive etter insekter. Godt at det ikke er så mange av dem ute lenger... Skal prøve å huske å vokte meg vel for brå bevegelser. Gratulerer med nye pupper, Zahiel. Godt å endelig høre at alt har gått bra. Håper du kommer deg raskt. Bare 10 dager til det er min tur!!! Og Suzzy sin!!! Når på dagen skal du opereres? Fikk brev fra klinikken i går. Jeg skal opereres kl 14. Gruer meg til å faste så lenge. Kommer til å legge meg på operasjonsbordet med en dundrende hodepine. Men, men, man skal lide for skjønnheten Førstemann ut nå er Frk. Johansen. Er nervene under kontroll? Og sist, men ikke minst: Gratulerer med 300 sider, CeeCee!!! Dette forumet har vært til glede for mange! Ha en god natt, alle sammen! Klemmer Endret 25. september 2008 av luresnuppa
Frk Johansen Skrevet 25. september 2008 #5985 Skrevet 25. september 2008 Jeg vet ikke jeg om nervene er under kontroll men jeg tror det, har betalt for op i dag så nå er det vel ingen vei tilbake?? he he, jeg gleder meg veldig, håper bare som sagt at det skal gå greit både med samboer som blir alene med mine to barn og min mor som ikke skal komme alt for uinvitert på tur eller foreslå så mye. Har store planer om å ligge i sengen hele onsdag og torsdag, med unntak av etterkontrollen jeg antar jeg skal på. Har tenkt å ligge som en dronning på sofaen hele helgen igjennom og min samboer tror jeg nok er like spent som meg. Er veldig gøy å lese om dere andre her men jeg må jo innrømme at jeg blir litt skeptisk over vonde sår, eller muligheten for det. Logger meg på igjen i morgen før kollegene kommer på jobb og ser om noen andre har vært her etter meg. Og gratulerer med 300 sider jenter!!! Dette hadde ikke vært mulig uten CC og oss
Bianca Skrevet 25. september 2008 #5986 Skrevet 25. september 2008 Ja dette blir spennende Frk Johansen Tenk at det endelig er din tur, og at jeg sitter her og plutselig er "erfaren" silikondame. Haha. Det er jo ikke lenge siden vi plapret om dette (var det i juni tro?) og snakket om hvor rart det skulle bli og hvor surt det var å måtte vente. Vel, nå er ventetiden snart over for deg også. Og for luresnuppa og suzzy Tusen takk for komplimenter luresnuppa. Ble nesten litt , men veeldig glad! Jeg må også innrømme at jeg er positivt overrasket over at de ser så bra ut allerede. Og håper på at de blir de premiepuppene du snakker om når de setter seg ordentlig Sendte bilder til typen i dag (avstandsforhold) og hans første reaksjon var: oi, de var runde! Haha. Men så skal det sies at han la veldig vekt på at han likte meg som jeg var da. Håper han liker nye meg også Tror ikke du skal bekymre deg så mye for smertene Frk Johansen. Konsentrer deg heller om å ta det heelt med ro de første dagene, slik som du gjør, også går det meste av seg selv. Når man har barn er man vel mindre bortskjemt og er vant til å tenke på andre enn seg selv, og det gjør vel sitt på smerteterskelen tror jeg. Jeg er i hvert fall veldig pysete, og lager sikkert mye mer styr ut av smertene enn det mange andre hadde gjort Dette blir spennende :)
suzzy Skrevet 25. september 2008 #5987 Skrevet 25. september 2008 (endret) Tusen takk for bilder, Bianca!!! Puppene dine har jo blitt kjempefine allerede! Jeg er enig med Rødtoppen86 i at det ikke er mange på amerikanske nettsider som har så fine pupper etter så kort tid når de har lagt under muskel. Du kommer til å få premiepupper når de har satt seg skikkelig! Uff, det hørtes ekkelt ut å veive etter insekter. Godt at det ikke er så mange av dem ute lenger... Skal prøve å huske å vokte meg vel for brå bevegelser. Gratulerer med nye pupper, Zahiel. Godt å endelig høre at alt har gått bra. Håper du kommer deg raskt. Bare 10 dager til det er min tur!!! Og Suzzy sin!!! Når på dagen skal du opereres? Fikk brev fra klinikken i går. Jeg skal opereres kl 14. Gruer meg til å faste så lenge. Kommer til å legge meg på operasjonsbordet med en dundrende hodepine. Men, men, man skal lide for skjønnheten Førstemann ut nå er Frk. Johansen. Er nervene under kontroll? Og sist, men ikke minst: Gratulerer med 300 sider, CeeCee!!! Dette forumet har vært til glede for mange! Ha en god natt, alle sammen! Klemmer Fikk brevet fra klinikken i Juni jeg:P Litt tidlig kanskje. Har oppmøte kl 12:15, så er oprasjonen kl 13:00. Jeg skal faktisk ikke faste ifølge mine papirer, enda jeg skal i narkose, syns det er litt rart at det er så forskjellig fra klinikkene? Henta ut resepten min i går, følte meg allerede som en pillenarkoman Endret 25. september 2008 av suzzy
Rødtoppen86 Skrevet 26. september 2008 #5988 Skrevet 26. september 2008 -------- Hadde akkurat en smertefull opplevelse. Sitter i stua med ett vindu som er litt åpent. Plutselig flyr et stort insekt på meg, og jeg reiser meg brått opp og veiver med armene som bare det. Før jeg plutselig hyler ut i smerte. Glemte visst at sånt gjør vondt jeg Auauau, stakkars musklene mine. Nå sitter jeg bakoverlent på noen puter i sofaen, og her kommer jeg til å sitte en stund, for nå våknet musklene mine til live igjen og bestemte seg for å gjøre vondt. Vinduet er heldigvis lukket Uff, det hørtes ikke nå særlig behagelig ut. Håper det gikk bra med sårene dine. Bra jeg slipper å bekymre meg over insekter hehe Jeg er jo livredd for humler og veps og slike skapninger Dere som har operert: Hva bruker dere all tiden på egentlig? Blir det mye tvtitting og sofaligging eller? Bare lurer på hvordan jeg kan forberede meg. Ser for meg at jeg må hente ned en del filmer og serier. Er det mulig å gjøre små ting som å brodere? Ja, gratulerer med 300 sider CeeCee. Denne plassen er en befrielse for alle som ønsker å operere brystene. Det er så godt å slippe teite kommentarer som feks at man må gå til psykolog. Så, tusen takk til deg som startet denne tråden
Julie3 Skrevet 26. september 2008 #5989 Skrevet 26. september 2008 Nå er jeg lei!! Den venstre gir seg jo ikke!! Såret bare brenner og brenner, og jeg er ellers fin i form, så det er det som hindrer meg nå. Klarer ikke gjøre noe så lenge det holder på sånn, og det er utrolig irriterende å vite at man hadde funket ganske bra hadde det ikke vært for det teite såret!! Ahhh!! Synes det er på tide at det slipper litt nå, har jo holdt på sånn siden tirsdag. Og det er verst etter jeg har sovet, akkurat som at nervene våkner til liv når jeg sover. AUAUAU! Og høyre er bare snill og grei. Nesten ikke øm engang! Rødtoppen86 Jeg har bodd i en soffa så og si:) Så det å ha filmer osv klart er lurt vet du. Men vil nok tro du klarer å brodere osv. Frk.Johansen Nei ingen vei tilbake nå, men det er vel greit det? Da må man:) hehe Kommer nok til å gå kjempe fint! Og ikke meningen å skremme med skrekkhistorier om vondt i såret altså, men det skjer jo ikke alle. Og det er jo greit å vite at det kan skje! Tror de virkelig har klart å ta en skikkelig nerve hos meg hvis det er det som er prob, for jeg har aldri hatt så vondt noen gang før. Men resten er bra! Merker nesten kke høyre pupp nå! Så jeg har nok litt uflaks:) Bianca: Jeg har også gjort noe av det samme! Holdt på velte en ting og da er jo reaksjonen at man med en gang strekker seg etter det for å ta imot! IKKE DEILIG! Dine har blitt veldig fine, mine er littebitt større fra siden, men det er ikke mye. Og jeg har jo tatt over og itillegg er mine fortsatt ganske nye, så de er nok enda mer hovene enn dine nå. Men du er heldig som har sluppet å få pupper som ser ut som mursteiner. Da blir det jo bedre fortere. Puppekalas!!!
Fillippa Skrevet 26. september 2008 #5990 Skrevet 26. september 2008 Ja dette blir spennende Frk Johansen Tenk at det endelig er din tur, og at jeg sitter her og plutselig er "erfaren" silikondame. Haha. Det er jo ikke lenge siden vi plapret om dette (var det i juni tro?) og snakket om hvor rart det skulle bli og hvor surt det var å måtte vente. Vel, nå er ventetiden snart over for deg også. Og for luresnuppa og suzzy Tusen takk for komplimenter luresnuppa. Ble nesten litt , men veeldig glad! Jeg må også innrømme at jeg er positivt overrasket over at de ser så bra ut allerede. Og håper på at de blir de premiepuppene du snakker om når de setter seg ordentlig Sendte bilder til typen i dag (avstandsforhold) og hans første reaksjon var: oi, de var runde! Haha. Men så skal det sies at han la veldig vekt på at han likte meg som jeg var da. Håper han liker nye meg også Tror ikke du skal bekymre deg så mye for smertene Frk Johansen. Konsentrer deg heller om å ta det heelt med ro de første dagene, slik som du gjør, også går det meste av seg selv. Når man har barn er man vel mindre bortskjemt og er vant til å tenke på andre enn seg selv, og det gjør vel sitt på smerteterskelen tror jeg. Jeg er i hvert fall veldig pysete, og lager sikkert mye mer styr ut av smertene enn det mange andre hadde gjort Dette blir spennende :) Hei Bianca! Har akkurat sett på bildene dine nå, de var jo kjempe fine!! Det kommer til å bli et veldig bra resultat, det er jeg bombesikker på! heldiggrisen:) Tror det var lurt av deg å legge under muskel, da det ser ut som om du er tynn i overkroppen, jeg og må legge under muskel pga det... for å slippe protese kant:) føler du at de har sunket litt etter op allerede eller?
Fillippa Skrevet 26. september 2008 #5991 Skrevet 26. september 2008 Nå er jeg lei!! Den venstre gir seg jo ikke!! Såret bare brenner og brenner, og jeg er ellers fin i form, så det er det som hindrer meg nå. Klarer ikke gjøre noe så lenge det holder på sånn, og det er utrolig irriterende å vite at man hadde funket ganske bra hadde det ikke vært for det teite såret!! Ahhh!! Synes det er på tide at det slipper litt nå, har jo holdt på sånn siden tirsdag. Og det er verst etter jeg har sovet, akkurat som at nervene våkner til liv når jeg sover. AUAUAU! Og høyre er bare snill og grei. Nesten ikke øm engang! Rødtoppen86 Jeg har bodd i en soffa så og si:) Så det å ha filmer osv klart er lurt vet du. Men vil nok tro du klarer å brodere osv. Frk.Johansen Nei ingen vei tilbake nå, men det er vel greit det? Da må man:) hehe Kommer nok til å gå kjempe fint! Og ikke meningen å skremme med skrekkhistorier om vondt i såret altså, men det skjer jo ikke alle. Og det er jo greit å vite at det kan skje! Tror de virkelig har klart å ta en skikkelig nerve hos meg hvis det er det som er prob, for jeg har aldri hatt så vondt noen gang før. Men resten er bra! Merker nesten kke høyre pupp nå! Så jeg har nok litt uflaks:) Bianca: Jeg har også gjort noe av det samme! Holdt på velte en ting og da er jo reaksjonen at man med en gang strekker seg etter det for å ta imot! IKKE DEILIG! Dine har blitt veldig fine, mine er littebitt større fra siden, men det er ikke mye. Og jeg har jo tatt over og itillegg er mine fortsatt ganske nye, så de er nok enda mer hovene enn dine nå. Men du er heldig som har sluppet å få pupper som ser ut som mursteiner. Da blir det jo bedre fortere. Puppekalas!!! Har du sett etter om såret ditt er betent da stakkars? høres skikkelig kjipt ut:/
Bianca Skrevet 26. september 2008 #5992 Skrevet 26. september 2008 Uff, det hørtes ikke nå særlig behagelig ut. Håper det gikk bra med sårene dine. Bra jeg slipper å bekymre meg over insekter hehe Jeg er jo livredd for humler og veps og slike skapninger Dere som har operert: Hva bruker dere all tiden på egentlig? Blir det mye tvtitting og sofaligging eller? Bare lurer på hvordan jeg kan forberede meg. Ser for meg at jeg må hente ned en del filmer og serier. Er det mulig å gjøre små ting som å brodere? Hehe, nei det var ikke så behagelig. Men det ble heldigvis fort bra igjen Brodering, så søtt Det får du sikkert til, siden du skal legge over muskel. Jeg brukte generelt masse tid på filmer og serier. Min venninne hadde lastet ned en hel haug med serier, og vi hadde skikkelig serie-maraton, og alltid med en varm tekopp i fanget. Gikk også en del tid til internett. Dessuten kan man lese en god bok også Bianca: Jeg har også gjort noe av det samme! Holdt på velte en ting og da er jo reaksjonen at man med en gang strekker seg etter det for å ta imot! IKKE DEILIG! Dine har blitt veldig fine, mine er littebitt større fra siden, men det er ikke mye. Og jeg har jo tatt over og itillegg er mine fortsatt ganske nye, så de er nok enda mer hovene enn dine nå. Men du er heldig som har sluppet å få pupper som ser ut som mursteiner. Da blir det jo bedre fortere. Puppekalas!!! Puppekalas ja, det hadde vært no Uff, vondt det der med disse automatiske reaksjonene. Men godt at de fremdeles er der, selv om vi har tulla med kroppen vår Ja kan tenke meg at dine er større fra siden, siden du ikke har noen muskler som trykker implantatene innover. Jeg håper mine kommer litt mer "ut" etterhvert! Stakkars deg som har så vondt i såret Merkerlige greier.. Du sa kirurgen hadde kuttet en nerve? Merkerlig at det bare gjør vondt i såret da, og ingen andre steder.. Uansett så håper jeg det gir seg snart! Det er helt grusomt å ha så vondt. Man blir som sagt helt fanget i sin egen kropp. Har du noe smertestillende du kan ta da? Hei Bianca! Har akkurat sett på bildene dine nå, de var jo kjempe fine!! Det kommer til å bli et veldig bra resultat, det er jeg bombesikker på! heldiggrisen:) Tror det var lurt av deg å legge under muskel, da det ser ut som om du er tynn i overkroppen, jeg og må legge under muskel pga det... for å slippe protese kant:) føler du at de har sunket litt etter op allerede eller? Tusen takk Er veldig fornøyd! Jeg var hele tiden veldig opptatt av at jeg ville ha implantatet under muskel, og alle kirurgene jeg var hos var helt enige med meg. Så tydeligvis var det riktig valg ja! Jeg var hele tiden livredd for å få synlig protesekant, for jeg personlig synes det er utrolig lite pent. Så selv om det kan være litt vondere å ta under, så er det nok smart å høre på kirurgen der. Føler at de sank en del den første uken faktisk, selv om sykepleieren sa de ikke kom til å forandre seg stort med det første. Du ser kanskje at det er en del forskjell fra det bildet som ble tatt dagen etter operasjonen, og det bildet som ble tatt en uke etter operasjonen. Så håper det fortsetter sånn, og at jeg slipper å vente så alt for lenge på at de skal legge seg ordentlig Til dere som har operert: hvordan er det med følelsen i brystene? Jeg har fått igjen mye av følelsen i brystvortene (selv om de fremdeles er hovne), men de føles veldig såre. På undersiden av brystet har jeg nesten ikke noe følelse, ekkelt! Og under såret på venstre side, har jeg en merkelig følelse i huden. Noen som har noe lignende?
Julie3 Skrevet 26. september 2008 #5993 Skrevet 26. september 2008 Bianca: Nei har ikke fått skaffet nye, men samboer var ute og kjøpte panodil og ibumentin osv på apoteket igår. Hun på apoteket sa jeg kunne ta en liten blandingsdose av disse. Så det har iallefall hjulpet litt. Ja når jeg snakket med kirurgen på tlf igår, så sa han at han regnet med at det var det som hadde skjedd iogmed sårene ser like ut (bare sett med teip på da såklart) og iogmed det ikke er noe størrelse forskjell. Så han mente at det ikke var noe å uroe seg over. Så da håper jeg jo på det. Bank i bordet. Men den kan være så vennlig å gi seg nå!! Puppene er jo fortsatt ømme da, men det er kun på venstre sår det brenner liksom. Jeg gleder meg også til mine ikke står rett ut! Blir bra når de blir litt mykere. Nå er jo mine bare 4 dager gamle, men jeg har den følelsen som at de sover hvis du skjønner. Akkurat som når foten har sovnet og man tar på den. Man kjenner det, men man kjenner det ikke:) Veldig murrende følelse.
Bianca Skrevet 26. september 2008 #5994 Skrevet 26. september 2008 Nå er jo mine bare 4 dager gamle, men jeg har den følelsen som at de sover hvis du skjønner. Akkurat som når foten har sovnet og man tar på den. Man kjenner det, men man kjenner det ikke:) Veldig murrende følelse. Ja, akkurat sånn er det! Jeg har synes det har vært så vanskelig å forklare, for jeg har ikke i ett sekund følt at det er noe unaturlig i puppene mine. Men har jo ikke 100 % følelse i de heller. Så ja, det føles ut som at de sover litt, rett og slett Eller at de er på vei med å våkne Krysser fingrene for at det skal gå bedre med deg i løpet av dagen!!! Kjedelig at du skal ha så vondt Når må du tilbake på jobb?
Julie3 Skrevet 26. september 2008 #5995 Skrevet 26. september 2008 Ja, akkurat sånn er det! Jeg har synes det har vært så vanskelig å forklare, for jeg har ikke i ett sekund følt at det er noe unaturlig i puppene mine. Men har jo ikke 100 % følelse i de heller. Så ja, det føles ut som at de sover litt, rett og slett Eller at de er på vei med å våkne Krysser fingrene for at det skal gå bedre med deg i løpet av dagen!!! Kjedelig at du skal ha så vondt Når må du tilbake på jobb? Studerer heldigvis. Ja er helt merkelig! Helt nummene er de. Jeg også håper det blir bedre fort som fy! Tok av bh'en igår, og det var ikke mye deilig!! Og brukte over en time på å få den på plass igjen. Gjorde så vondt i venstre når ting liksom flyttet seg. Så gleder meg til det ikke gjør vondt slik at jeg kan ta av bh'en! Må få kjøpt en ny en også, kan jo ikke bare gå i denne. Er spent på hvordan det vil se ut under en trang topp også. Treningsbh'en trykker jo alt sammen så blir liksom ikke det samme som å gå uten. Smertene har gitt seg litt nå, så jeg håper det holder seg sånn....Hvilken str har du i bh'en egentlig?? Jeg tror den bh'en jeg fikk er stor i str fordi den er 75A! En vanlig 75A bh passer hvertfall ikke meg nå for å si det sånn:) Vet du hvilken størrelse du har nå sånn ca selvom det fortsatt er litt hevelse? Har du prøvd noen bh'er?
Bianca Skrevet 26. september 2008 #5996 Skrevet 26. september 2008 Nei har ikke prøvd noen vanlige bh'er enda. Men regner med at jeg er en 70c nå, ettersom sportsbh'en i 75b sitter ganske så bra (har alltid vært en 70). Føler ikke at jeg er så veldig hoven lenger heller, men hvem vet, kanskje de blir mye mindre.. Hva tror du at du er nå da? Ca samme størrelse som meg?
Julie3 Skrevet 26. september 2008 #5997 Skrevet 26. september 2008 Nei har ikke prøvd noen vanlige bh'er enda. Men regner med at jeg er en 70c nå, ettersom sportsbh'en i 75b sitter ganske så bra (har alltid vært en 70). Føler ikke at jeg er så veldig hoven lenger heller, men hvem vet, kanskje de blir mye mindre.. Hva tror du at du er nå da? Ca samme størrelse som meg? Okey. Jeg har aldri vært i undertøysbutikk for å måle bh-str skikkelig. Det skal jeg gjøre nå når jeg er klar for bh-shopping om noen uker. Bh'er har variert veldig på meg. 75 har noen ganger vært passe rundt og andre ganger har de vært veldig store rundt. Så det blir spennende å se. Men regner med jeg er en C cup ja. Kanskje 75c? Mine er hovene!! Uff:) Håper faktisk at de går ned litt i str. Men ting blir sikkert litt anderledes når de blir mykere også. Nå er de jo bare struttpupp!
Kvepp Skrevet 26. september 2008 #5998 Skrevet 26. september 2008 INFO OM BRYSTFORSTØRRING! Det er mange ting som er viktige å tenke over, og undersøke, før man skal gjøre et slikt inngrep. Jeg vil her gi deg noen råd, som jeg håper er til hjelp på veien. Husk at det er fordeler og ulemper med alle typer innlegg. (Ingen er perfekte. Da hadde det vel bare vært et alternativ på markedet ) Mange er bekymret for sikkerheten med silikon. Alle implantater har silikon i en aller annen form, også de med saltvann. Alle er nemlig omgitt av et tykt skall av silikon. Så ingen implantater er silikonfrie! Selv har jeg silikon, og er super fornøyd med dem, De ser ikke unaturlige ut, og er myke å ta på. Helt naturlige blir de ikke, men det blir heller ikke saltvann.. Jeg har en venninne som har saltvann, og hun er superfornøyd med sine. Andre jeg har snakket med, som har hatt saltvann, og deretter skiftet til silikon, sier de likte silikon best. Det er heller ingen forskning som viser at silikonimplantater er skadelige for kroppen. Det er to typer saltvannsproteser. Den ene typen er ferdig fylt opp, og den andre typen har "ventiler" og blir fylt opp etter at implantatet er på plass i lommen. Disse ventilene er det ingen garanti at holder, så man kan våkne opp en dag med flatt bryst hvis denne svikter. Da må man bytte ut implantatet. Jeg vet ikke om dette er så veldig vanlig, men det er tilfelle for noen. Les om de ulike innleggene, og velg det du synes er best for deg. Men husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har, anatomien din, vekt, høyde etc. DE ULIKE IMPLANTATENE: De tre mest utbredte er Saltvann (Enten forhåndsfylte, eller de som fylles etter at de er satt på plass i lommen), Silikon og Cohesive gel (”Gummibjørn-implantatet”) Før var silikonet i implantatene seig og flytende. Nå er silikonet akkurat som knust gele. Dvs. at dersom det skulle gå hull på implantatet (noe som skjer svært, svært sjelden, og kun i forbindelse med veldig harde støt rett mot implantatet) vil silikonet legge seg i klumper utenfor implantatet. Det vil ikke "renne" ut i kroppen slik saltvannet vil gjøre. http://www.justbreastimplants.com/implants/ http://www.justbreastimplants.com/implants...cifications.htm IMPLANTATETS OVERFLATE: Så må du vurdere om du vil ha ru eller glatt overflate. Dersom du har veldig tynn hud, og lite brystvev fra før _kan_ du oppleve å få ”rippling” (Folder) dersom du velger et ru implantat (Se under ”komplikasjoner og risikoer” for nærmere forklaring). Det kan da være lurt å velge et implantat med glatt overflate. http://www.justbreastimplants.com/implants...xture-shape.htm FORMEN PÅ IMPLANTATENE: Så om implantatene skal være runde eller anatomiske. http://www.justbreastimplants.com/implants...xture-shape.htm IMPLANTATENES PROFIL: Høy, moderat, eller lav profil. Profilen sier noe om implantatets projeksjon. Jo høyere profil, jo større projeksjon. Eks: Lav profilerte implantat er ganske ”flate”, høy profilerte er veldig runde og står mer ”ut.” SNITTET: Hvor skal "snittet tas" A) Rundt areola (det mørke feltet rundt brystvorten) B) Under brystet C) I armhulen. http://www.justbreastimplants.com/incisions/ PLASSERING AV IMPLANTET: Hvor implantatet skal ligge: A) Over muskelen B)Delvis under muskelen C) Helt under muskelen (Husk at dersom du velger å legge implantatet under muskelen, vil dette ta bort noe av størrelsen (projeksjonen) på implantatet (Ca. 15% - 20%). Man bør da vurdere om man vil legge inn et litt større implantat. Jenter som trener brystmusklene mye anbefales å legge implantatet over muskelen, for implantatet beveger seg rart under muskelen nå man ”flexer.” http://www.justbreastimplants.com/incisions/ STØRRELSEN PÅ IMPLANTATET: Der er ikke alltid man kan velge størrelsen selv. Det avhenger svært mye på den enkelte kvinnes anatomi, som vekt høyde, bygning etc. Kvinner oppfordres til å gå en størrelse større enn planlagt. Grunnen til dette er at implantater ser mindre ut enn naturlige bryster. Har man en C cup med implantater, vil den se ut som en B cup i klær. Implantater er svært lette å gjemme. En D cup kan enkelt skjules. Med en stram sports BH og en vid genser/ t-skjorte kan D cupen ses ut som en liten C cup/ full B cup. http://www.justbreastimplants.com/size.ht HVORDAN FINNE RETT STØRRELSE? Hvordan du kan måle Gram.. (I norge måles silikon implantater i gram) Ta to brødposer og gele. Fyll gele i posene og knytt igjen Kjøp en BH i den cup str du ønsker, og legg posene inni BHen.Fyll på/ ta ut gele helt til du finner hvilken størrelse du ønsker. Vei så posene, og vips du har funnet hvor mange gram du vil ha :0) Det lureste er å Gå rundt med dem hjemme i noen dager. Prøv på forskjellige gensere og topper. Du finner raskt ut at de ser forskjellige ut alt etter hvilke klær du har på deg, pluss at du blir veldig fort vant med størrelsen. det som virket stort for en uke siden, er plutselig veldig lite. Slik blir det med implantatene også... Desverre for mange... KONSULTASJONER: Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjoner hos flere klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger!!! HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på! Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, få komplikasjoner eller ønsker å rette på noe etc. http://www.justbreastimplants.com/consult http://www.justbreastimplants.com/consult/...onsult_info.htm http://www.justbreastimplants.com/consult/...t_questions.htm KOMPLIKASJONER OG RISIKOER: Sørg for at du er klar over alle risikoer ved et slikt inngrep kan medføre! Det er viktig å ha kunnskap om de diverse komplikasjonene. Jo mer kunnskap du har, jo fortere oppdager du symptomene, og kan få behandling. Jo tidligere en får behandling, jo bedre. De mest vanlige er kapselsdannelse, og "rippling". Kapseldannelse er dersom kroppen prøver å støte fra seg implantatet etter en tid. Arrvevet som dannes rundt implantet blir strammere, og det kan til slutt føre til at implantatet blir hardt og det kan være smertefullt. Da kan man først gjøre et nytt inngrep og renske ut dette arrvevet og sette inn implantatet igjen. Dersom dette ikke fungerer må man vurdere å fjerne implantatene. Alle har grad 1 av kapselsdannelse, men det er 4 grader. "Rippling" er når implantatet drar i kapselsarret, som igjen drar i skinnet. Dette er ikke vondt eller farlig, men kan føre til at man får bølger/ folder (som kan bli synlige, men ikke nødvendigvis) på/ i brystet. Dette kan man prøve å unngå/ minske ved å velge et implantat med glatt overflate. Silikon folder/ bølger mindre enn saltvann. Andre komplikasjoner er symmastia, "bottoming out", hematoma, seroma, nekrose, nummenhet/ følelsesløshet, infeksjon, Mondors cord m.m.... Les mer om disse på: http://www.justbreastimplants.com/risks/ FORVENTNINGER VS. RESULTAT: Ha realistiske forventninger til resultatet. Se før- og etter bilder på nettet. Husk: Implantater gjør ikke brystene dine "perfekte". De bare tar det du har fra naturens side, og gjør det større. http://www.justbreastimplants.com/size.htm HOVEDSIDE: http://www.justbreastimplants.com/ FØR OG ETTERBILDER: http://www.justbreastimplants.com/gallery/ SPØRSMÅL OG SVAR: http://www.justbreastimplants.com/faq.htm LINKER: http://www.justbreastimplants.com/links.htm FØR OG ETTER OPERASJONEN: http://www.justbreastimplants.com/surgery/tipsheet.htm Her finner du mange gode tips til ting du kan gjøre slik at du får det enklest mulig før og etter opersjonen. Print ut og kryss av det som er aktuelt for deg! Håper du fikk noe nyttig informasjon ut av dette! Hvis det er noe mer du lurer på, så ikke vær redd for å spørre! Lykke til! Hilsen CeeCee www.brava.com forstørr puppene uten operasjon
luresnuppa Skrevet 26. september 2008 #5999 Skrevet 26. september 2008 Dere som har operert på Fornebuklinikken: Fikk dere resept på smertestillende, eller fikk dere med tabl fra klinikken??? Jeg har bare fått tilsendt resept på antibiotika... :klø: Nå er forresten alt betalt, så nå gjelder det bare å holde seg frisk. Er midt i et skikkelig bursdagsraid med barna våre, så jeg har nok å holde på med... Vi har gjort unna 3 barn i løpet av 1 mnd!!! Ikke vanskelig å skjønne at vi koser oss ekstra i jula . Så fram til neste helg må jeg bake, kjøpe inn resten av gavene, og pakke alt klart til den store dagen neste mandag. Spennende, spennende!!! Og forresten, jeg blir gjerne med på puppekalas! Hi, hi, kanskje vi skulle reise toppløse sammen til syden?
luresnuppa Skrevet 26. september 2008 #6000 Skrevet 26. september 2008 www.brava.com forstørr puppene uten operasjon Jada, det måtte jo bare komme... Funker ikke, skjønner du! Har lest om flere på nettet som har kjøpt denne, uten resultat. Sorry.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå