Julie3 Skrevet 24. september 2008 #5961 Skrevet 24. september 2008 Ja, det er det han skulle prøve på meg først og, moderat profil.... for jeg vil også ha i bredden og ikke utover:) har heller ikke lyst til at puppene skal begynne oppe ved kragebenet! hehe:) så du var inne på den linken ja, er veldig ekstremt der da, har ikke så gale i og med at jeg ikke har pupper! har så og si en liten A, så har ikke hengepupper liksom:) men tror legen var veldig opptatt av å få det fint så var vel derfor han var villig til å rette det opp om det ikke ble det! han hadde sine triks sa han:) hehe.... Vil ikke at noen skal se det jeg heller, kun samboeren min som vet her og, og mamma og de skal helst IKKE få vite om det... men kansje litt vanskelig siden jeg ikke har noe fra før av.... hehe, får vel bare si at jeg har gått opp noen kilo:) Men har ikke lyst å ta under muskelen altså..... det er det som er den størst bekymringa mi faktisk, litt rart men:) Nei mine foreldre vet heller ikke noe. Men ting blir veldig borte under klær. Jeg sa jo også til kirurgen at jeg ikke ville ha noe større enn hvordan de er når jeg har bh med innlegg. Får si du har skiftet p-piller eller noe hvis du går på det:) Får bruke litt bh'er med innlegg osv en stund fremover vet du, se om noen kommenterer det. Jeg ville heller ikke ta under muskel, så når han sa at han kom til å legge over så ble jeg veldig glad. Men mener han at det gir best resultat så ville jeg for all del gjort det. Og kirurgen vet jo best, og de vil jo gjøre oss fornøyd. Går nok bra! Og operasjonen er ikke noe å grue til! Har aldri sovet så godt jeg som jeg gjorde der:)
Fillippa Skrevet 24. september 2008 #5962 Skrevet 24. september 2008 Nei mine foreldre vet heller ikke noe. Men ting blir veldig borte under klær. Jeg sa jo også til kirurgen at jeg ikke ville ha noe større enn hvordan de er når jeg har bh med innlegg. Får si du har skiftet p-piller eller noe hvis du går på det:) Får bruke litt bh'er med innlegg osv en stund fremover vet du, se om noen kommenterer det. Jeg ville heller ikke ta under muskel, så når han sa at han kom til å legge over så ble jeg veldig glad. Men mener han at det gir best resultat så ville jeg for all del gjort det. Og kirurgen vet jo best, og de vil jo gjøre oss fornøyd. Går nok bra! Og operasjonen er ikke noe å grue til! Har aldri sovet så godt jeg som jeg gjorde der:) Godt å høre.... ja han meinte det var best pga lite underhudsfett på overkroppen, for å ikke få sånn ripling sikkert..... blir jo litt bekymra for at man kun har ei uke å komme se på, før man må på jobb igjen! da hadde jo det vært bedre over muskel:) men tror 300 blir veldig bra da:) mamma og de bor heldigvis i en annen by da, så blir litt lettere da:) hehe. hvordan er formen din nå da?
Rødtoppen86 Skrevet 24. september 2008 #5963 Skrevet 24. september 2008 Hei Fillippa Gratulerer med en vellykket konsultasjon Veldig bra at du har funnet en lege du trives med for det er viktig. Mine foreldre bor også heldigvis en helt annen plass enn meg, så de kommer ikke til å merke noe. Superbra at du endelig føler deg i live igjen Bianca. Kan tenke meg det må ha vært godt med litt gåturer. Er jo så tungt å ligge inne i flere dager. Så koselig av deg at du skal kjøpe blomster til venninna di. Det har hun nok fortjent ja Godt at du har ei slik super venninne Mon tro hva Zahiel styrer med? Får satse på at hun ligger en god plass og slapper av og blir oppvartet av noen snille folk Kanskje hun ikke har internett for øyeblikket. Håper det går bra med deg Julie3. Tror det er vanlig at det ene brystet kan være litt vondere enn det andre. Krysser fingrene for at det går over fort så du slipper å bekymre deg. Skjønner godt at det er litt skummelt når det er slik. Når min dag kommer, blir jeg helt sikkert å være helt paranoid hehe
Frk Johansen Skrevet 24. september 2008 #5964 Skrevet 24. september 2008 Kan noen her inne forklare meg litt på bh-størrelser?? Etter å ha lest om Bianca som hovnet opp 10 cm tenkte jeg at jeg kanskje skulle gå til innkjøp av en bh med større omkrets. Jeg fant en nettside hvor det stod mål og hvordan man skulle måle, i følge den er jeg en 75AA men det kan da ikke stemme, jeg ligger på 75B mener jeg selv... Under bysten er jeg 77cm og "over puppene" er jeg 85, jeg fant egentlig ikke meg selv i skjemaet.... Det var visst ikke vanlig å ha så stor omkrets og ha den størrelsen på puppene... Er det noen som har noen kloke ord? Nå skal jeg jo operere meg men likevel... Ville dere kjøpt en 80c bh til op om dere hadde vært 77 i bysten? Føler meg helt teit nå men...
Rødtoppen86 Skrevet 24. september 2008 #5965 Skrevet 24. september 2008 Hm, ikke lett det der. Hvis det er en sportsbh du skal kjøpe, så ville jeg ikke kjøpt en med omkrets 80, da jeg tror det blir for stort. En sportsbh skal vel være ganske så stram. Jeg er også 75B, men tror jeg er nærmere 90 rundt brystene. Det er fordi jeg driver med styrketrening og har en bred rygg hehe. Har dessverre ikke så store bryser
Bianca Skrevet 24. september 2008 #5966 Skrevet 24. september 2008 Vanskelig å si hva du vil trenge Frk Johansen. Jeg har vært veldig følsom i huden etter operasjonen, så det er nok også derfor jeg måtte opp så mye i størrelse. Men det er jo klart at hevelsen hadde noe å si også. Nå har jeg gått over til 75 igjen. Tror det blir en stund til jeg går tilbake til 70 som er min egentlige størrelse, rett og slett fordi det ville blitt for stramt over sårene. Så rådet mitt til deg er å vente til etter operasjonen. Bruk den bh'en du får fra klinikken først, også kan du evt. kjøpe en annen senere. Eller må du kjøpe din egen bh? ---------------------------- Nå har jeg endelig kommet hjem! Reisen gikk overraskende bra! Har ikke vondt i musklene lenger, bare når jeg reiser meg opp av senga/sofaen. Sårene gjør ganske vondt nå, men det må man vel bare forvente. Jeg skrev mail til klinikken på mandag og ble oppringt av kirurgen i dag. Han sa det var helt vanlig at noen hadde muskelsmerter som varer litt lengre enn andre. Jeg fortalte også at sårene mine var hovne og vonde, og det fortalte han også at var normalt. Sårene kommer til å være hovne i opp til 8 uker sa han faktisk (4 - 8 uker tror jeg det var). Nå har jeg også sendt bilder til alle som har spurt! suzzie, Julie3, Yasmiin, Fuerza, Luresnuppa, Filippa og Rødtoppen86 skal nå ha meg i innboksen sin Jeg vil bare understreke at det bare er litt over en uke siden operasjonen. Så jeg håper jo at brystene skal synke enda litt mer. Altså at jeg skal få mer fylde under brystvorta, og mindre fylde over. Disse musklene må vel gi slipp først, og det tar vel sin tid
Julie3 Skrevet 25. september 2008 #5967 Skrevet 25. september 2008 Bianca: Takk for bilder! Laget verste slidshowet du! Ikke verst! Så veldig bra ut da, du har ikke fått like mye "kasse" som andre jeg har sett som har tatt under. Og vi er ganske like så jeg, hvertfall sånn utifra det jeg ser av min str når jeg ser i speilet! Jeg har så utrolig vondt i såret på venstre siden. Høyre merker jeg ikke i forhold, Hvordan vondt har du? På meg brenner det virkelig liksom...Er ikke levbart! Blir nervøs siden det kun er på en side...
Zahiel Skrevet 25. september 2008 #5968 Skrevet 25. september 2008 (endret) Hei jenter! Da var endelig jeg ferdig også!! Tok litt tid før jeg fikk svart her, operasjon på tirsdag og hjemreise i går. (Bor laaangt unna Oslo så satt i bilen nesten hele går!) Prøvde å skrive litt fra kjærestens ipod greie, men fikk ikke til De paralgin fortene tablettene gjør meg litt susete, hehe! Schistad la altså inn 300 i høyre og 325 i den venstre, anatomiske innlegg over muskelen! Er skikkelig glad for at jeg fikk ta over, hadde akkurat nok brystvev til at det gikk fint. Synes selve operasjonen gikk kjempegreit, selv om det var meget forsinket pga en uventet operasjon eller noe.. Så jeg lå i en seng og slappet av og fikk litt saltvann iv mens 2 andre jenter var under kniven.. Hadde jo fastet i nesten 12 timer, trengte litt væske. Var underlig lite nervøs da jeg kom inn i operasjonssalen og de vasket meg, men skalv og frøs voldsomt! Så sa de plutselig at jeg fikk sovemed, og d siste jeg husker er at jeg tenker "håper det går bra" " Neste jeg husker er at jeg tusler mot senga og legger meg ned. Sov i kun 10 min etterpå, så begynte jeg å mase på sykepleieren: Hvor mye hadde de fått plass til, og var det over eller under muskelen? Det som opptok meg mest Så kom kirurgen og tok en rask prat med meg. Alt hadde visst gått etter planen. Så fikk jeg litt mat av sykepleieren og fikk reise tilbake til hotellet. Lokalbedøvelsen satt fremdeles i da, så da var det ikke så vondt.. Men absolutt vondt nok. Har heldigvis en fantastisk kjæreste som hjalp meg med alt fra innkjøp til å legge meg til i senga og ta av klærne. Han er en engel:) Men dagen etterpå var verre, selv om smerten absolutt er til å leve med. Men hos meg er det ikke selve brystet som er vondt, men spesielt snittet på venstre side. Av og til gnaager bhn og det er skikkelig ille!! Men har det som himmelen i dag i senga i forhold til det jeg hadde i bilen i går på humpete veier i går... På etterkontrollen fikk jeg ta av bhen, og det var spennende! De var store ja, ser ut som en grei C, det jeg ba om Opplever dere andre og at sportsbhen klemmer dem ned litt, og de ser ikke like store ut som når de er i friluft? Men de er ganske spisse, og stikker en del ut til siden. Iflg sykepleieren ville de bli rundere, håper virkelig det. Og mykere, nå er de skikkelig harde og har noen blåmerker der hvor lokalbedøvelsen ble satt. Planene for i dag er å ligge i senga og se filmer, bor heldigvis sammen med ei venninne som har fri i dag så hun kan varte meg litt opp Håper dere andre har en fin dag! Endret 25. september 2008 av Zahiel
Frk Johansen Skrevet 25. september 2008 #5969 Skrevet 25. september 2008 Godt å lese Zahiel at hjemreisen og op gikk fint. Slapp av og nyt de nye puppene dine nå
Bianca Skrevet 25. september 2008 #5970 Skrevet 25. september 2008 Gratulerer så mye, Zahiel!! Så godt å høre at du er fornøyd med resultatet og at operasjonen gikk bra Nå er det bare å legge seg tilbake og vente på at puppene skal bli friske og klare for hverdagen igjen Julie3: Det er HELT normalt at det ene brystet gjør mer vondt enn det andre. Jeg har samme greia. Det venstre brystet har vært snilt som et lam, mens det høyre har bare bydd på problemer med muskel- og sårvondt. Nå har det gitt seg en del, men merker det jo. Så ikke vær redd for at det er noe galt, for det er nemlig helt vanlig Det står også i papirene mine fra klinikken, så vidt jeg husker. Det eneste man skal være obs på er om det ene brystet plutselig blir mye større enn det andre, og samtidig gjør veldig vondt, for da kan det være infeksjon. Jeg har ingen brennende følelse i såret, men en stikkende. Føler meg også generelt sår i hudområdet rundt såret. Merker at sårene er veldig hovne nå, og de står litt ut. Men kirurgen sa at det også er helt normalt. Så jeg tror alt det du føler nå er helt normalt Det vil kanskje føles forskjellig fra person til person, noe vil være vondere for noen, mens noen vil ha vondt over lengre tid enn noen. Men er du i tvil, så anbefaler jeg å ta kontakt med klinikken. Finnes ikke noe bedre enn å bli beroliget av de
Julie3 Skrevet 25. september 2008 #5971 Skrevet 25. september 2008 Julie3: Det er HELT normalt at det ene brystet gjør mer vondt enn det andre. Jeg har samme greia. Det venstre brystet har vært snilt som et lam, mens det høyre har bare bydd på problemer med muskel- og sårvondt. Nå har det gitt seg en del, men merker det jo. Så ikke vær redd for at det er noe galt, for det er nemlig helt vanlig Det står også i papirene mine fra klinikken, så vidt jeg husker. Det eneste man skal være obs på er om det ene brystet plutselig blir mye større enn det andre, og samtidig gjør veldig vondt, for da kan det være infeksjon. Jeg har ingen brennende følelse i såret, men en stikkende. Føler meg også generelt sår i hudområdet rundt såret. Merker at sårene er veldig hovne nå, og de står litt ut. Men kirurgen sa at det også er helt normalt. Så jeg tror alt det du føler nå er helt normalt Det vil kanskje føles forskjellig fra person til person, noe vil være vondere for noen, mens noen vil ha vondt over lengre tid enn noen. Men er du i tvil, så anbefaler jeg å ta kontakt med klinikken. Finnes ikke noe bedre enn å bli beroliget av de
Zahiel Skrevet 25. september 2008 #5972 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk for alle gratulasjoner:) Dumt å høre at du ikke har mer pinex forte Julie3, jeg ba om å få mer da jeg var på etterkontroll. Om du ikke bor altfor langt unna kunne du sikkert stukket innom og fått mer? Hvor ofte tar dere de? På posen jeg fikk fra klinikken står d maks 3 ganger i døgnet, men jeg har tatt 4 ganger i døgnet.. Hører at noen av dere kun tar hver 12te time? Synes det høres lite ut, er selv sykepleier og er vant med at pasienter med sterke smerter kan få de 4 ganger i døgnet.. Men kjenner at de gjør meg oppblåst ja! Huff, skal ikke være enkelt d her.. Tror nok også at det er helt vanlig at den ene gjør mer vondt, hos meg er det den venstre og det er også den som har mest fyll i seg.. Vet ikke om d er tilfellet hos dere men.. Det høyre brystet har ikke laget noe styr enda
Julie3 Skrevet 25. september 2008 #5973 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk for alle gratulasjoner:) Dumt å høre at du ikke har mer pinex forte Julie3, jeg ba om å få mer da jeg var på etterkontroll. Om du ikke bor altfor langt unna kunne du sikkert stukket innom og fått mer? Hvor ofte tar dere de? På posen jeg fikk fra klinikken står d maks 3 ganger i døgnet, men jeg har tatt 4 ganger i døgnet.. Hører at noen av dere kun tar hver 12te time? Synes det høres lite ut, er selv sykepleier og er vant med at pasienter med sterke smerter kan få de 4 ganger i døgnet.. Men kjenner at de gjør meg oppblåst ja! Huff, skal ikke være enkelt d her.. Tror nok også at det er helt vanlig at den ene gjør mer vondt, hos meg er det den venstre og det er også den som har mest fyll i seg.. Vet ikke om d er tilfellet hos dere men.. Det høyre brystet har ikke laget noe styr enda Oppblåst ja! Føler meg som en kule. Magen er like sprengt som puppene:) Det er venstre for meg også. Høyre gjør ikke vondt nå bortsett fra litt spreng. Men venstre...auauauau! Har gått over på Ibux nå. Sparer de to siste pillene til kvelden. Fortsetter det sånn så må jeg jo ha mer og bor heldigvis like ved. Jeg kunne ta 1-2 pinex 3-4 ganger døgnet. Så 12 timer er jo vanvittig lenge! Er jo ikke jordens sterkeste piller. Og som bianca skrev så er det bedre å ta smertestillende for å få kroppen til å slappe bedre av.
Rødtoppen86 Skrevet 25. september 2008 #5974 Skrevet 25. september 2008 Heia Zahiel og gratulerer så mye med operasjonen Kjempebra at du har det bra. Vi ble så bekymret når du ikke hadde fått skrevet, men så skjønner vi jo hvorfor hehe. Så bra at har så snill kjæreste som passer godt på deg. Håper min er like snill Veldig spent på å høre hvordan dagene dine blir fremover siden du har lagt over muskel, for det skal jeg også. Det at sårene gjør vondt kan jeg godt skjønne. Hver gang jeg har et sår som driver og gror, så klør det og svir, så jeg kan tenke meg det skal kjennes godt i snittet. Håper i allefall at kommer raskt i form igjen
Bianca Skrevet 25. september 2008 #5975 Skrevet 25. september 2008 Takk for beroligende ord Bianca! Jeg ringte klinikken, fordi kirurgen min sa at hvis det fortsatte i flere dager så skulle jeg ta kontakt. Så jeg ringte og snakket med han idag og han sa at det mest sannsynlig er en nerve han har fått kuttet. Venstre er litt mer hovent enn høyre, men det er vel kanskje også normalt?! HVertfall i og med venstre ikke har vært så god på å lege seg selv som høyre har gjort. Greia er at nå idag har det brent og brent selvom jeg har sittet pip stille. Gjort så vondt at tårene bare har trillet likom. Og jeg har bare to Pinex Frote igjen!! Uææh. Hadde jeg visst dette så hadde jeg spart på smertestillende, for dette har vært helt jævli. Håper så det er bedre til imorgen! Uff, stakkars! Kjenner følelsen! Man føler seg så utrolig fanget i sin egen kropp fordi det gjør så håpløst vondt. Håper det går bedre med deg nå.. Det er ganske så frustrerende når man har så vondt, og ser at de smertestillende tablettene begynner å forsvinne. Du kan vel kanskje tenke slik at dersom du ikke hadde hatt dem, så hadde du kanskje hatt like vondt de første dagene som du har i dag. Jeg tror at de verste smertene bare forekommer i løpet av en/to dager, men dersom du virkelig føler behovet for mer smertestillende fra klinikken, og bor i nærheten, så skader det kanskje ikke å ta kontakt? --------- Selv har jeg hatt en grei dag. Har ikke hatt særlig vondt i brystene fordi jeg hele dagen har sittet i en stilling som gjør at det ikke gjør vondt. Er bare sårene som gjør vondt nå, og de er skikkelig hovne. Orker ikke å ha noe på de, foretrekker å gå uten bh. Er jeg den eneste som synes det er mest behagelig å gå uten bh tro? Også gleder jeg meg sånn til jeg får litt mer heng på de! Vil ikke være kravstor, men det hører nå til det å ha pupper synes jeg i hvert fall... Nå står de bare rett ut
Rødtoppen86 Skrevet 25. september 2008 #5976 Skrevet 25. september 2008 Åh, vet du hva Bianca Til min store forskrekkelse så har jeg ikke power point på pcen min, så jeg fikk ikke sett bildene Må nok hente ned et eller annet program. Trodde jeg hadde all slags programmer installert, men der tok jeg feil. Funker det å hente ned openoffice? Godt å høre at det går bedre med deg forresten Er det ikke rart å gå uten BH? Mener å ha lest at mange synes det føles ut som om puppene skal falle av hehe
Bianca Skrevet 25. september 2008 #5977 Skrevet 25. september 2008 Ja det er litt rart.. hehe, for jeg hadde også lest at mange føler det som at de ska falle av. Men mine føles faste som bare det de! Sikkert fordi jeg har dem under muskel. Ah, så dumt du ikke kunne åpne filen. Men du kan åpne den med Open Office ja
Rødtoppen86 Skrevet 25. september 2008 #5978 Skrevet 25. september 2008 Wow, så jo skikkelig bra ut Bianca, og det til å være så kort tid etter operasjonen med under muskel. Hvis det ser så bra ut nå, så kommer det jo til å bli megabra når de er helt ferdige med å sette seg. Siden du la under muskel, så blir de vel å bli litt større/fyldigere når de faller på plass eller? Ser at alle de som legger under på det amerikanske forumet snakker så mye om drop and fluff hehe Synes iallefall det så veldig bra ut forfra. Det er der jeg vil at mine nye pupper skal synes. Slik de er nå så synes de ganske godt fra siden, men forfra så ser jeg jo flat ut. Tusen takk for bilder
Bianca Skrevet 25. september 2008 #5979 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk Så herlig å høre Jeg vet at de skal falle litt mer i hvert fall, for akkurat nå sitter de ganske høyt. Eller - de sitter overraskende lavt i forhold til det jeg forventet. Men om de faller litt til, og jeg får litt mindre fylde oppe og litt mer nede, så blir jeg superfornøyd Og om det er som du sier, at de kommer til å "poppe" litt mer ut når de faller på plass, ja da tror jeg det blir helt perfekt for meg. Må innrømme at jeg synes de ser litt vel små ut fra siden (ser liten forskjell fra før), men jeg klager ikke for jeg er fornøyd. Jeg tror jeg får det slik som jeg vil uansett - altså at de ser naturlige ut. Du skal ta over muskel du, skal du ikke Rødtoppen86?
Rødtoppen86 Skrevet 25. september 2008 #5980 Skrevet 25. september 2008 Jeg skal ta over ja Har heldigvis en del fra før av, for under er ikke en mulighet for meg som driver med styrketrening. Vil ikke at det skal se rart ut når jeg ligger og trener bryst hehe... Gleder meg sånn til jeg kan ta før og etterbilder :D Så faktisk på førbildene jeg sendte på mail til fornebu, og jeg ble litt skremt over hvor stor forskjell det er på brystene mine. Har alltid ment at det er noe som ikke var slik det skulle vært, og så fant jeg ut at høyre bryst er en god del større enn venstre. Det merket jeg på klær, særlig jakker med glidelås for de ble alltid vridd og jeg kunne ikke skjønne hvorfor. Bhen min trekkes også hele tiden mot høyre, så jeg må justere den. Det skal bli godt å få noenlunde mer like bryst Blir kjempespennende å se hvordan puppene dine har forandret seg den dagen jeg skal i ilden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå