Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei!! Så bra ting har gått fint!! Gratulerer!!! Jeg tror JEG er nestemann ut! *grøss* Jeg skal i ilden nå på mandag! Bare 6 dager igjen! Dette har gått på løpende bånd. Var jo på konsultasjon den 2 sept. Så alt har skjedd/skal skje på bare 20 dager. Men bare 6 dager igjen nå altså..Hjelpe meg! Men deilig å lese at du er fornøyd og at ting har gått bra!! Merker jeg blir mer og mer usikker og nervøs! Men gleder meg veldig samtidig!

Du har ikke fortalt noe til famile osv, var det ikke sånn? Tror du de kommer til å se det? Jeg håper ikke det blir merkbart!

Ja gud, tenk at det er din dag på mandag!!! Det er SÅ deilig å endelig få det overstått! Merker at jeg allerede begynner å bli rastløs i forhold til å få se det endelige resultatet jeg, hehe. Ser jo ganske misforma ut nå som jeg nettopp har lagt under muskel.

Ja det har gått veldig fort med deg. Men du har kanskje tenkt på dette lenge slik som alle oss andre? Det er helt normalt at du blir usikker og nervøs så tett opptil operasjonen. Jeg var helt lik! Det var utrolig ubehagelig og slitsomt.. Og det er kanskje derfor det føles så godt når det endelig skal skje, om du skjønner?

Jeg har ikke fortalt det til familien, og sånn som det ser ut nå så er jeg 100 % sikker på at de fleste ikke vil se noe. Kanskje søsteren min, men hun forteller jeg det til lett. Mye lettere å svare hvis folk spør, enn å måtte fortelle det selv ;)

Så godt å høre at formen din er så bra som du sier, Bianca! Tenk at du er ferdig!!! Var dr. Schistad fornøyd med resultatet i dag? Ønsker deg god tur hjem, og kos deg med venninna di og en god film i kveld.

Klemmer til dere alle

Ja formen er veldig bra. Nesten litt for bra egentlig.. Føler jo at kroppen burde ha reagert mer enn det den har. Er redd for at noe negativt skal skje, ettersom alt har gått så veldig bra hittil.

Jeg hadde ikke kontroll med Schistad i dag ettersom han har operasjonsdag i dag. Møtte han kjapt i gangen bare, og han spurte hvordan det gikk med meg. Men sykepleieren var jo så utrolig koselig, og vi snakket litt og kikket på meg.

Spisspupp! Herregud, det ser jo ut som at jeg har fått en sånn tilstand som Fillippa har skrevet om. Men det er jo selvfølgelig bare muskelen som strammer seg rundt implantatet og ikke har sluppet den ned enda. Haha. Kjenner jeg kribler etter å se resultatet da, kjedelig å måtte vente så lenge til implantatet synker. Men, men.. det er jo ulempen med å legge under muskelen det :) Regner med at fordelene ved det trekker opp ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser du fikk Euro silicon, det samme som jeg skal ha:) Leste på hjemmesiden til Euro silicon at det er livsgaranti på protesene uansett klinikk. Om man skulle ønske større, så var det kun operasjonskostnadene man måtte dekke selv.

Vet du hvilken bh størrelse du har fått?

Jeg er 167 høy, veier rundt 59kg, håper at jeg er brei nok over brystet, slik at jeg slipper å gå over til høyprofil. Frykter å ende opp med to ballonger som strutter til vær sin kant. Er ikke så altfor lekkert med stooor avstand mellom puppene, har sett noen par skrekkeksempler i Vimenn :fnise:

Endret av suzzy
Skrevet
NYSER skulle det stå, ikke nyset!;)

Må rette det opp selv, før noen andre gjør det!*kremt*;)

Det hagler fortsatt med og / å feil hos deg men så lenge du ikke skal jobbe for meg så er det jo akkurat det samme. Tenkte jeg ikke skulle nevne det igjen men siden du selv bringer det på banen...

Men det med forkjølelsen din høres jo ikke bra ut! Håper du får dreisen på den så fort som bare det og husk; ikke ta noe ibux denne uka!!! Jeg tror paracet er ok men jeg fikk en lang liste med ting jeg ikke skulle ha i meg de siste to ukene for å unngå at blodet tynnes.

Da er vi tre stykker vi nå som skal i ilden i løpet av 14 dager, håper vi er like heldige som Bianca!!!

Yasmiin, du skrev et sted at du hadde ammet, kan jeg spørre om barnet/a er store og hva gjør du/sier du til de?

Skrevet

Bianca: Så godt å høre at det går så bra med deg fortsatt :) Kan tenke meg du gleder deg til det endelige resultatet. Er det ikke slik at det kan ta noen mnd når man legger under muskel? Har hørt at noen sier det kan ta opp til et år før de setter seg helt på plass?

Yasmiin, Frk Johansen og Julie3: Ikke mange dagene igjen for dere nå nei. Føler at min ventetid går raskere når jeg kan følge med på dere andre som skal i ilden først. Noen dager her og noen dager der, og vips så har det gått en mnd :)

Luresnuppa Håper det er greit at jeg stjal din skrivemåte angående det å utheve navnene til jentene her inne :D

Skrevet
Off sorry Yasmiin! Der blandet jeg jammenmeg deg og rebekah. Selvfølgelig var det du som skulle inn på fredag, du er jo nykommeren her :)

Ja nå er det ikke lenge til! To dager imorgen.. Når på dagen skal du inn?

Uff, uff, uff, forkjøla er ikke bra! Jeg krysser fingre, tær, bein og armer for at dette skal ordne seg. Å få operasjonen utsatt nå ville jo vært fælt. Håper isåfall du er fleksibel slik at du kan ta første mulige ledige time? Men la oss tenke positivt imens. Dette skal du klare :)

Går fint!:) Ja, håper virkelig at dette går i boks.. At alt ordner seg!

Har time der 12.30, så er litt ut på formiddagen. Men må ta fly tidlig på morgen, ifra Vestlandet så er egentlig greit at det er såpass utpå.

Etter operasjonen skal jeg og kjæresten på hotell å slappe av:) Han skal vell mest sannsynlig ut en liten tur å møte litt familie og venner som han kjenner der nede, så jeg får litt tid for meg selv. Er ganske ferskt forhold, så har ikke så alt for lyst å ligge å spy ( reagerer svært lett på narkose, sterke smertestillende osv), forhan han:p

Men ingen andre kunne være med meg, så heller han enn alene:) Tenk, nå er det bare snakk om FÅ dager så er jeg der! Djeeeeeses!

Skrevet
Det hagler fortsatt med og / å feil hos deg men så lenge du ikke skal jobbe for meg så er det jo akkurat det samme. Tenkte jeg ikke skulle nevne det igjen men siden du selv bringer det på banen...

Men det med forkjølelsen din høres jo ikke bra ut! Håper du får dreisen på den så fort som bare det og husk; ikke ta noe ibux denne uka!!! Jeg tror paracet er ok men jeg fikk en lang liste med ting jeg ikke skulle ha i meg de siste to ukene for å unngå at blodet tynnes.

Da er vi tre stykker vi nå som skal i ilden i løpet av 14 dager, håper vi er like heldige som Bianca!!!

Yasmiin, du skrev et sted at du hadde ammet, kan jeg spørre om barnet/a er store og hva gjør du/sier du til de?

Altså, er ikke det at jeg ikke KAN skrive skikkelig! Er bare det at jeg er vandt med å skrive litt " enklest mulig" om du skjønner, mobilspråk kan man vell kansje kalle det. Så da har det blitt å kutte ut OG å heller tatt Å. Men hadde ikke skrevet slik i en stil på skolen f.eks, eller et formelt brev osv.

Trodde ikke noen kom til å "rette" innleggene her inne heller så.

Men nok om det! De fleste jenter her inne skjønner nok hva jeg skal frem til uannsett!:)

Jeg har ammet ei jente i 5 mnd, å nå er hun nesten 10 mnd. Min mor skal ha henne fra torsdagsettermiddag til søndag, så skal jeg å typen ha henne på dagen til min mor er ferdig på jobb, så henter hun henne.

Litt tungvint men. Får så være. Dette er noe jeg virkelig vil, og da skal jeg jammen gjøre det som skal til for at dette går bra:)

Skrevet

Suzzy: Så bra at Euro Silicone har sånn garanti :) Men Fornebuklinikken har jo samme garanti, så da er jeg jo dobbelt sikra :) Hvor skulle du operere hen? Jeg leser stadig vekk hvor dere skal, når og hvor mye, men det er så mange jenter her nå at det er nærmest umulig å holde følge. Uansett hvor flink man prøver å være :sukk:

Uansett, jeg har nå på meg en bh som er 75C, men jeg er jo en 70, så etter at hevelsen har gått ned så er jeg nok en 70C. Akkurat somjeg ønsket!

Jeg er jo forholdsvis smal rundt brystet, og var også kjemperedd for å få to ballonger som strutter til hver sin kant. Synes det er grusomt med store silikonpupper som strutter til hver sin kant!

Dette sa jeg veldig klart i fra til legen om rett før operasjonen. Og da sa han at 260 og 280 ville bli perfekt for meg. Runde implantater. Og selv om jeg bare er mellom 65 og 70 cm rundt brystet så stolte jeg på han. Og de er ikke for brede i det hele tatt! De går ikke "ut" på sidene selv om de er hovne, så hittil ser dette perfekt ut med hensyn til størrelse. Så du kan nok godt gå en del større enn meg uten å få for brede pupper!

Skrevet
Bianca: Så godt å høre at det går så bra med deg fortsatt :) Kan tenke meg du gleder deg til det endelige resultatet. Er det ikke slik at det kan ta noen mnd når man legger under muskel? Har hørt at noen sier det kan ta opp til et år før de setter seg helt på plass?

Takk takk :) Ja jeg gleder meg som en liten unge til å se det endelige resultatet.. Og da er det ganske så frustrerende at det tar så lang tid før brystene ser "ordentlige" ut!

De kunne ikke si hvor lang tid det vil ta, siden det er så individuelt. Allerede synes jeg at det ser ut til at de vil bli fine, men de er jo alt for langt oppe. Jeg har tidligere snakket med noen her som sier at de ser normale ut etter ca 3 måneder. Men det er ikke før 1 år at de er heeelt ferdige. Så tålmodigheten må nok smøres veeeeldig her i gården ja!

Du skal ta over muskel du, skal du ikke? Er litt misunnelig på dere som slipper å vente så lenge på resultatet ja :)

Skrevet

Yasmiin: Nå er det ikke lenge til det er din tur!!!! Weee :) :) Gleder meg til å sitte og skravle med deg her på internett i helgen. Hvis du er i form da :) Du må gjerne sende PM til meg sånn at ikke vi spammer hele boka til Cee Cee, hehe. Med mindre alle vil høre :)

Høres bra ut at du blir opptatt hele morgenen før operasjonen! Jeg hadde også time 12.30 og syntes det var perfekt. Hvis du har mulighet bør du be om tidlig innsjekk slik at dere kan sjekke inn og gjøre alt klart før dere drar til klinikken. Sett opp putene i senga, legge fjernkontrollen ved siden av din side av senga (+ flaske med vann og senere smertestillende), bestill betaltv så dere får se filmer døgnet rundt og kjøp inn mat slik at du kan spise hver gang du tar smertestillende.

Dersom dere ikke får tid til dette før operasjonen, så be typen fikse det mens han venter på deg ;) Var det på Colosseum du skulle operere? Rundt 300 over muskel ikke sant? Det blir sikkert kjempebra :) Selv om du føler deg i god form etter operasjonen, så må du passe på å slappe godt av i senga. Det er nok bare smertestillende som lurer deg ;)

Skrevet

Hvordan går det med deg i dag Bianca?? Kommer du deg greit opp av senga eller må du ha hjelp i dag også?? Har du mye smerter eller var dagen i går værst? I den grad den var ille, fikk i alle fall ikke det inntrykket her.

Skrevet
Yasmiin: Nå er det ikke lenge til det er din tur!!!! Weee :) :) Gleder meg til å sitte og skravle med deg her på internett i helgen. Hvis du er i form da :) Du må gjerne sende PM til meg sånn at ikke vi spammer hele boka til Cee Cee, hehe. Med mindre alle vil høre :)

Høres bra ut at du blir opptatt hele morgenen før operasjonen! Jeg hadde også time 12.30 og syntes det var perfekt. Hvis du har mulighet bør du be om tidlig innsjekk slik at dere kan sjekke inn og gjøre alt klart før dere drar til klinikken. Sett opp putene i senga, legge fjernkontrollen ved siden av din side av senga (+ flaske med vann og senere smertestillende), bestill betaltv så dere får se filmer døgnet rundt og kjøp inn mat slik at du kan spise hver gang du tar smertestillende.

Dersom dere ikke får tid til dette før operasjonen, så be typen fikse det mens han venter på deg ;) Var det på Colosseum du skulle operere? Rundt 300 over muskel ikke sant? Det blir sikkert kjempebra :) Selv om du føler deg i god form etter operasjonen, så må du passe på å slappe godt av i senga. Det er nok bare smertestillende som lurer deg ;)

Nå har vi bestemt at vi skal prøve å få fly torsdagskvelden, slik det blir 1 natt til på hotell. Da har jeg hele morgen på meg til å ordne ting, før jeg skal avgårde til klinikken:) Hva slags mat bør jeg kjøpe inn egentlig? Hva er godt å spise etter en slik operasjon, og som er bra for magen?*undre*

Er på nobel clinic jeg skal opereres:) Syns de virker ganske koselige der, så håper det inntrykket holder seg når jeg kommer dit. uuuuuh herregud så spent jeg er!! :D

Aner ikke hva jeg går til i det hele tatt ! Har født et barn, men det kan jo ikke sammenlignes, så er skummelt:p

Ang strl, jeg er ikke helt sikker på hvor mye. Men blir iallefall ikke under 300. Og det blir helt sikkert under muskel, siden jeg er ganske tynn å har lite brystvev. Men får se!:) Skal iallefall ha med meg pc'en så jeg får skrive litt her:D

Hvordan har du det idag da Bianca? :) gud, så heldig du er som er ferdig!

Og at det har gått så innmari bra med deg!:))

Skrevet
Suzzy: Så bra at Euro Silicone har sånn garanti :) Men Fornebuklinikken har jo samme garanti, så da er jeg jo dobbelt sikra :) Hvor skulle du operere hen? Jeg leser stadig vekk hvor dere skal, når og hvor mye, men det er så mange jenter her nå at det er nærmest umulig å holde følge. Uansett hvor flink man prøver å være :sukk:

Uansett, jeg har nå på meg en bh som er 75C, men jeg er jo en 70, så etter at hevelsen har gått ned så er jeg nok en 70C. Akkurat somjeg ønsket!

Jeg er jo forholdsvis smal rundt brystet, og var også kjemperedd for å få to ballonger som strutter til hver sin kant. Synes det er grusomt med store silikonpupper som strutter til hver sin kant!

Dette sa jeg veldig klart i fra til legen om rett før operasjonen. Og da sa han at 260 og 280 ville bli perfekt for meg. Runde implantater. Og selv om jeg bare er mellom 65 og 70 cm rundt brystet så stolte jeg på han. Og de er ikke for brede i det hele tatt! De går ikke "ut" på sidene selv om de er hovne, så hittil ser dette perfekt ut med hensyn til størrelse. Så du kan nok godt gå en del større enn meg uten å få for brede pupper!

Jeg skal opereres på Nobel clinic. Har time kl 12.30 faktisk. Ganske greit med tanke på at jeg må kjøre 1 1/2 time først for å komme meg til Oslo.

Jeg er nå en 75b i bh, men merkelig nok ser de helt "ikke eksisterende" når jeg har på meg bikini :sukk:

Jeg er vel egentlig brei nok over brystet, og nå syns jeg at puppene mine har mye mellomrom mellom seg. Så håper at dette er noe som ikke blir forsterket etter oprasjonen, men heller kanskje forbredret? Jeg vil ikke at det skal stikke mer ut til siden, men heller mer mot midten.

Kirurgen spurte først om jeg ville ha anatomiske, men har hørt så mye negativt om det, så tenkte at runde moderat var like greit. iriterer meg litt at jeg ikke får protesen lagt helt under muskelen, men delvis? Når jeg først skal ha under, er det vel like greit å ha helt?

Skrevet

Dag 3: Det går fremdeles greit med meg! De store smertene holder seg unna, selv om det selvfølgelig er vondt til tider.

I dag morges fikk jeg oppleve hvordan det føltes ut heeelt uten smertestillende. Auauauau!! Det var vondt! Orket ikke å stå opp i natt for å ta smertestillende, for jeg ville sove hele natten gjennom. Våknet klokken halv syv i dag morges for et dobesøk. Og for å slippe å reise meg opp etter armene (som gjør veldig vondt), strakk jeg meg for å sette bena ned i gulvet slik at jeg bare kunne lempe opp kroppen. Og akkurat i dét jeg strakk hele kroppen, kjente jeg at operasjonssåret strakk seg også. Auuuuu!

Det brant i begge puppene, og muskelen strammet absolutt overalt. Har hovnet en del også, så nå er jeg hoven langt bak på ryggen, hehe. Har en idé om at den stramme bh'en forverrer problemet litt men. Prøver å åpne bh'en i blandt for å gi huden litt ro.

Uansett, jeg kom meg opp og laget meg et par brødskiver i mørket (fant ikke lysbryteren i leiligheten til min kjære venninne, haha). Spiste den siste sterke tabletten samt en panodil, og gikk og la meg igjen. Kjente det utrolig godt da tablettene virket, og jeg sovnet som en stein. Tror musklene strammer seg automatisk når man har vondt. Jeg prøver ofte å avspenne kroppen når jeg får vondt, men får det ikke til. Derfor er det så herlig når smertestillende fungerer, og kroppen klarer å slappet helt av.

Nå har jeg det helt likt som i går. Sår og småvondt, men klarer det meste helt greit. Gruer meg til effekten av de sterkeste smertestillende går ut, for nå har jeg jo ikke noe mer igjen (fikk 4 stk som skulle tas hver 10. time).

Fikk også panodil som skulle tas hver 4. time. De har jeg ikke tatt på 6 timer nå, og har ikke særlig vondt, så håper det går bra :)

Yasmiin: fint at du får reist i morgen! Er så deilig å kunne ta alt med bedagelig ro, i stedet for at det blir stressende.

Ang. mat så holder det å bare ha noen brødskiver og litt pålegg, slik at du får i deg mat sammen med smertestillende. Legg det i kjøleskapet på hotellrommet, så holder det seg nok bra :)

Skrevet

suzzy: De sier at de nye brystene ofte blir som de gamle, bare større. Så det kan godt hende at du fremdeles får mellomrom mellom brystene etter operasjonen. Men jeg kan tenke meg at kirurgene tar alle mulige forhåndsregler for å få det så pent og naturlig som mulig, så jeg er sikker på at kirurgen din kan hjelpe deg :)

Det er uansett viktig at du forteller dette til kirurgen din, og hører godt på hva han svarer og anbefaler.

Tror det blir finere med delvis under enn helt under muskel. Jeg tror jeg har delvis under muskel, mener å ha lest at de ikke legger helt under muskel her i Norge? Uansett så tror jeg helt under muskel medvirker til at man får "superstruttepupper". Muskelen vil fungere som en naturlig bh, men jeg har inntrykk av at resultatet ikke blir like naturlig som ved delvis under muskel.

Det kan godt hende jeg tar feil altså, men det er nå i hvert fall det inntrykket jeg sitter inne med etter å ha lest side opp og side ned på internett :)

Skrevet (endret)

Bianca: Ja det har gått utrolig fort! Men kanskje like greit det når det først skal skje. Har tenkt på det i noen år ja, men ble bare mer og mer bestemt i år på at dette ville jeg gjøre. Jeg kommer heller ikke til å fortelle det til noen. Bare samboeren min som vet, og som har tatt seg fri fra jobb mandag for å hjelpe meg. Skal dit 07.30, ganske deilig igrunn, for da blir det ikke så mye venting. Bare jeg får sove natten før da:) MEN uansett, håper ikke folk legger merker til det..Har ikke sagt noe til mamma og pappa, så håper hvertfall ikke at de vil se noe forskjell! Uff...:)

Leste nedover at du har hatt det litt vondere idag:( Men skulle jo bare mangle egentlig da, du har jo lagt under muskel! Er jo litt mer påkjenning! Jeg skal legge over, er fryktelig spent på hvordan min form kommer til å være. Men det får man jo se, skal hvertfall være streng på smertestillende. Gidder ikke ta før det er helt nødvendig, og som du sa: Med mye mat! :)

Endret av Julie3
Skrevet

Heei alle :)

Nå har endelig jeg fått bestilt time også, og skal under kniven alt tirsdag 23 på Fornebuklinikken! Har tatt konsultasjon og slik gjennom telefonen, så er veldig spent på hvor mye han vil foreslå å legge inn!! Eneste jeg vet er at det mest sannsynlig blir under muskelen.. Spennende! Noen ansre som skal den dagen?

Skrevet (endret)

Hei Zahiel Gratulerer så mye med operasjonsdato. Det er jo ikke mange dagene til du skal i ilden da :)

Suzzy Skjønner akkurat hva du mener når det gjelder bikini. Jeg er også 75B, men i bikini ser jeg jo totalt flat ut, ihvertfall forfra. Godt det er flere enn meg som skal operere selv om man har litt fra før av :)

Av og til tenker jeg på at jeg har jo litt bryster, så hvorfor i all verden skal jeg få større? Men så slår det meg at jeg hater å kjøpe bikini, jeg hater å leite i tusen år etter en utringet topp som passer, jeg drømmer om å være supersexy i undertøy hehe :)

Yasmiin Så bra at du flyr nedover imorgen. Veldig lurt å ha god tid på seg så man slipper å stresse. Er kjempespent på dine vegner nå. Kan ikke forestille meg hvordan det er å ha så kort tid igjen :)

Bianca Så godt å høre at du kommer deg relativt fint gjennom dagene. Det blir vel bedre og bedre nå fremover.

Jeg skal ta over muskel ja, siden jeg har litt fra før av. Hører det er veldig individuelt hvor vondt man får, enten det er over eller under muskel hehe... Jeg overbeviser meg selv om at jeg ikke skal være for uvant med litt smerter (haha) siden jeg driver med styrketrening og ofte har gangsperra :P

Nei, det kommer nok til å bli ganske vondt de første dagene, så det er godt jeg har en samboer som skal passe på meg :)

Veldig bra at du har ei så snill venninne. Jeg har ikke sagt det til noen andre enn samboeren min. Vil ikke at noen andre skal ha innflytelse på det jeg gjør, så de får vite det etter operasjonen :)

Oida, ser det ble litt mange smileys hehe

Endret av Rødtoppen86
Skrevet
suzzy: De sier at de nye brystene ofte blir som de gamle, bare større. Så det kan godt hende at du fremdeles får mellomrom mellom brystene etter operasjonen. Men jeg kan tenke meg at kirurgene tar alle mulige forhåndsregler for å få det så pent og naturlig som mulig, så jeg er sikker på at kirurgen din kan hjelpe deg :)

Det er uansett viktig at du forteller dette til kirurgen din, og hører godt på hva han svarer og anbefaler.

Tror det blir finere med delvis under enn helt under muskel. Jeg tror jeg har delvis under muskel, mener å ha lest at de ikke legger helt under muskel her i Norge? Uansett så tror jeg helt under muskel medvirker til at man får "superstruttepupper". Muskelen vil fungere som en naturlig bh, men jeg har inntrykk av at resultatet ikke blir like naturlig som ved delvis under muskel.

Det kan godt hende jeg tar feil altså, men det er nå i hvert fall det inntrykket jeg sitter inne med etter å ha lest side opp og side ned på internett :)

Ja, men kan vel til en viss grad endre utseende på brystene med de ulike protesene, man er jo alt fra anatomiske-> lav profil-> moderat profil-> høy profil-> veldig høy profil. Alle de her vil jo gi en ulik form etter hva man måtte ønske. F.eks på ei som har veldig smale pupper fra naturen sin side, vil jo få mye bredere med lav profil. Men uansett, jeg trur nok ikke jeg kunne ha hatt lav profil, pga at jeg ikke vil risikere at de stikker så altfor mer ut fra sidene, vil ikke ende med pupp under armene :gjeiper: Jeg vil bare ha det mer samlet mot midten. Kan også tenke meg at lav profilen vil ende med å se ut som en brystkasse på meg med tanke på at jeg skal ha den under muskelen. Men ja, blir nok lurest å stole på kirurgens ord. :)

Ser det sto i på den første sida her på CeeCee det med at helt under muskelen ikke er vanlig her i Norge. Men det inntrykket jeg har fått, er at det faktisk er det som er mest vanlig. I USA legger de som regel nesten bare helt under, kanskje 1 av 100 har delvis. Når protesen blir lagt delvis under, så legges den under den minste brystmuskelen og når den legges helt under, så blir den lagt under begge, (stor og liten brystmuskel). Når man legger den delvis under istede for helt under vil protesen være mere markert siden den dekkes av mindre muskel.

Beklager om jeg fikk forklart det her veldig dårlig, men skylder på at jeg ligger på senga mens jeg skriver dette :fnise:

Jeg vil nesten tippe at du har fått den lagt helt under muskelen Bianca om kirurgen ikke spesielt har nevnt delvis under.

Da jeg pratet med min kirurg om dette med under muskelen og ikke under, så sa han at han kun la helt under om jenta var svært tynn. Hos meg ville han legge delvis under pga at jeg har veldig lite underhudsfett, men han sa at jeg ville få en markert kant oppe på brystet ved protesen. Skjønner ikke hvorfor han ikke like godt kan legge helt under muskelen da, jeg har jo ikke akkurat lyst på at alle skal se protesekanten min? :snurt:

Eneste som er trist med at jeg må ha under muskelen, er at jeg måtte slutte helt å trene brystmuskelen, både før og etter oprasjonen, og jeg som elsker styrketrening. Er vel ikke verre å bare la vær å trene akkurat den muskelgruppen. Står mellom å aldri kunne trene brystmuskelen, eller å ha to protesepupper :sukk:

Hei Zahiel Gratulerer så mye med operasjonsdato. Det er jo ikke mange dagene til du skal i ilden da :)

Suzzy Skjønner akkurat hva du mener når det gjelder bikini. Jeg er også 75B, men i bikini ser jeg jo totalt flat ut, ihvertfall forfra. Godt det er flere enn meg som skal operere selv om man har litt fra før av :)

Av og til tenker jeg på at jeg har jo litt bryster, så hvorfor i all verden skal jeg få større? Men så slår det meg at jeg hater å kjøpe bikini, jeg hater å leite i tusen år etter en utringet topp som passer, jeg drømmer om å være supersexy i undertøy hehe :)

Tenker på det stadig, føler meg ofte skikkelig egoistisk som faktisk har litt pupp fra før av, men så skal jeg likevel få operert meg. Det hadde vært en helt annen sak om jeg var ei lita tynn frøken, men jeg er jo ganske muskuløs, grovt bygd, både fra naturen sin side og styrketreninga. Puppene bare forsvinner så fort bikinioverdelen kommer på. Fortiden bruker jeg en BH`er med puter så jeg skal slippe å føle meg "misformet", haha.

Har ikke kunnet brukt vanlig bikini siden jeg gikk i 9.klasse, da jeg fortsatt var liten og spinkel :gjeiper:

Skrevet (endret)

julie3: Fornebuklinikken skriver at vi ikke skal være så opptatt av å "klare oss uten medisiner så lenge som mulig". De skriver nemlig at kroppen slapper av når den ikke har vondt, og at dette bidrar til at helingsprosessen går raskere.

Dette merker jeg veldig godt selv. Når jeg har glemt å ta smertestillende så er kroppen stiv som en stokk og det strammer og gjør vondt over alt. Mens når jeg har tatt de så klarer jeg og slappe av og sove godt om natta. Så gjør for all del som du vil, men de anbefaler i hvert fall å ta de smertestillende du får :)

Og velkommen til oss Zahiel! Så rask du er på avtrekkeren da! Rett fra konsultasjon til operasjon jo :) Har du tenkt på dette lenge? Jeg opererte også på Fornebuklinikken, og er hittil kjempefornøyd :)

Og det er godt dere forbereder dere på smerter, Rødtoppen86 og Julie3. En operasjon er en operasjon, over eller under muskel, så det gjør nok vondt uansett. Jeg tror bare jeg ble så overrasket over hvor lite vondt det gjorde. Altså, det var vondt, men ikke intenst, og ikke smertene var ikke store.

suzzy: hmm, rart dette med delvis og helt under muskel. Har lest masse annet på nett. Stort sett så står det jo "partial unders" på amerikanske før- og etterbilder. "Fully unders" er mer sjeldent å se. Og min kirurg nevnte at han ikke ville bruke soft cohesive gel siden det så ofte gir rippling. Rippling har jeg lest at ikke synes på de som har "fully under"/helt under muskel. Så jeg er forvirret.. Kanskje noen andre kan klarne opp i dette?

Endret av Bianca
Skrevet

Nå er det to og en halv dag siden operasjonen, og det er ikke før i dag jeg har klart å slappe av ordentlig. Da jeg de første dagene var full av adrenalin og spenning, har jeg i dag endelg fått roen over meg. Har sovet i flere timer midt på dagen, og har bare beveget meg frem og tilbake i leiligheten (+ opp av senga, som er den største utfordringen).

Er allerede lei av å være så redusert, men har forstått at jeg må ta det helt med ro for at helingen skal gå fort. Gleder meg som en liten unge til jeg kan leve et normalt liv igjen. Og til puppene begynner å se ut som pupper igjen ;)

Man alt i alt har det gått strålende, og jeg håper dere alle får det like bra som meg de to dagene etter op. De neste dagene kan jeg ikke si så mye om enda, får bare krysse fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...