suzzy Skrevet 12. september 2008 #5841 Skrevet 12. september 2008 Er ikke helt sikker på hvilken kirurg jeg skal ha. Men sto Petter Frode Amland eller noe sånnt på et papir jeg fikk i posten, kan det stemme? De har ikke sagt noe så er absolutt ikke sikker:) Jeg kommer til å være veldig bestemt på at han skal høre på meg og mine ønsker. De kommer helt sikkert til å si at jeg ikke bør ha mer enn 300, men jeg føler meg ganske sikker på at jeg vil det, å jeg har ammet så har mye hud. Er rart om de skulle ha sagt at det f.eks ikke var plass osv. Nei, off er så spent jeg!!! Tenker på dette hele tiden!! (kommer jeg til å bli fornøyd? tenk om de blir for småe/store osv osv) Er så mye som kan gå galt, men jeg vil virkelig dette!) Hvor høg og tung er du da som skal ha 350? Er det noe dere sammen har blitt enige om eller har du bestemt det selv? Klem, Yasmin:)) Vis det står i papirene så stemmer det nok. Jeg har Morten H. Haug. Jeg er 165 og veier rundt 54kg. Kirurgen ville først også bare legge inn 280, men jeg veit godt at det var ikke det jeg var ute etter, så jeg bare prutet meg oppover. Men først og fremst, så sa jeg at dette er noe han får vurdere under oprasjonen. Vil ikke akkurat sprenge noe inn i brystet og ødelegge vevet. Så jeg tar nok så mye jeg får plass til, men det blir nok ikke over 350. De fleste angrer på at de ikke tok mer, så jeg trur ikke det er noe i veien for at du skal kunne ta 350, spesielt ikke om du legger under muskelen. Er dumt å angre seg når man tross alt har betalt 30 000kr:P Husk at med høyprofil må man også gå opp en del i størrelse i forhold til moderat/lav/anatomisk proteser. Man kan godt ha plass til en 400g høyprofil, men ikke en 350g moderat profil, siden moderaten fyller mer i omkrets. Nå veit jeg ikke hvilken protese du skal ha, men tenkte det var en liten grei ting å vite før du skal i ilden
Rødtoppen86 Skrevet 13. september 2008 #5842 Skrevet 13. september 2008 (endret) Velkommen, velkommen yasmiin Alltid hyggelig å få nye jenter inn hit. Bianca Nå er det jammen ikke lenge igjen :O Tenk så godt det skal bli å få det overstått Når på mandagen skal du opereres? Endret 13. september 2008 av Rødtoppen86
Bianca Skrevet 13. september 2008 #5843 Skrevet 13. september 2008 (endret) Tusen takk Rødtoppen86 Ja dette er helt vilt, men det skal bli herlig å endelig bli ferdig med det! Kjenner at jeg er passe lei ventingen og undringen nå. Jeg skal inn 12.30 på mandag. Deilig tid egentlig, for da får jeg ta det helt med ro den morgenen. Har en så hektisk helg at det trenger jeg! Gleder meg til det er deres tur også jeg! Skriver mer i morgen, når dette faktisk har begynt å gå opp for meg. For akkurat nå er det heelt fjernt for meg at jeg skal få pupper allerede i overimorgen ... Edit: hahaha, se på nedtellingsboksen min, den må visst ha misforstått litt? Den var jo riktig helt frem til idag Endret 13. september 2008 av Bianca
rebekah Skrevet 13. september 2008 #5844 Skrevet 13. september 2008 (endret) hei igjen alle sammen! En liten oppdatering bare Nå har jeg betalt depositum, reservert hotellrom OG fått satt inn penger til operasjonen++ inn på en "puppekonto" !! ...Så nå gjelder det bare å være tålmodig å vente på at det skal bli min tur! Det er så lenge til, og likevel så kort tid igjen! *krible i magen* Kan nesten ikke vente. Bianka: MASSE LYKKE TIL på mandag. gleder meg til å følge med på oppdateringene dine etter operasjonen! og yasmin: velkommen skal du være =) Endret 13. september 2008 av rebekah
luresnuppa Skrevet 14. september 2008 #5845 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk Rødtoppen86 Ja dette er helt vilt, men det skal bli herlig å endelig bli ferdig med det! Kjenner at jeg er passe lei ventingen og undringen nå. Jeg skal inn 12.30 på mandag. Deilig tid egentlig, for da får jeg ta det helt med ro den morgenen. Har en så hektisk helg at det trenger jeg! Gleder meg til det er deres tur også jeg! Skriver mer i morgen, når dette faktisk har begynt å gå opp for meg. For akkurat nå er det heelt fjernt for meg at jeg skal få pupper allerede i overimorgen ... Edit: hahaha, se på nedtellingsboksen min, den må visst ha misforstått litt? Den var jo riktig helt frem til idag Fytti katta! I morra er det din tur, Banca!!! Hvordan har du det i dag? Det er helt rart å tenke på, vi som har "holdt sammen" siden i sommer - og snart er du ferdig operert... Så går det slag i slag med noen av de nye jentene her inne, og så er det frk. Johansen sin tur. Og vips! så er ventetiden for meg og Suzzy over... Kjenner at jeg sjonglerer en del nå. Ikke fordi jeg ikke vil dette, men fordi det er ganske skummelt. Heldigvis har jeg en mann og søster som støtter meg veldig, og som hjelper meg å klarne tankene rundt dette. Det skal bli deilig å slippe å gå med bh'er som veier 1/2 kilo... I morra, Bianca! I morra!!! skal du være, Yasmiin! Blir spennende å høre hvordan det går med deg også!
fuerza Skrevet 14. september 2008 #5846 Skrevet 14. september 2008 Lykke til Bianca! Og gratulerer til dere som har fått nye pupper!
Bianca Skrevet 14. september 2008 #5847 Skrevet 14. september 2008 Bianka: MASSE LYKKE TIL på mandag. gleder meg til å følge med på oppdateringene dine etter operasjonen! Tusen takk rebekah Tar til meg alle lykkeønskninger jeg kan få jeg! Når skal du i ilden? Fytti katta! I morra er det din tur, Banca!!! Hvordan har du det i dag? Det er helt rart å tenke på, vi som har "holdt sammen" siden i sommer - og snart er du ferdig operert... Så går det slag i slag med noen av de nye jentene her inne, og så er det frk. Johansen sin tur. Og vips! så er ventetiden for meg og Suzzy over... Kjenner at jeg sjonglerer en del nå. Ikke fordi jeg ikke vil dette, men fordi det er ganske skummelt. Heldigvis har jeg en mann og søster som støtter meg veldig, og som hjelper meg å klarne tankene rundt dette. Det skal bli deilig å slippe å gå med bh'er som veier 1/2 kilo... I morra, Bianca! I morra!!! Jeg vet, luresnuppa! Tenk at tiden endelig er min tur! Og nå går det heldigvis slag i slag ja, gleder meg til dere andre også skal i ilden, da skal det blir mye puppeprat her inne da! Jeg skjønner godt hva du mener, jeg har vært veldig frem og tilbake i det siste. Har hatt noen kvelder med noia for det jeg er i ferd med å gjøre. Våknet opp med bankende hjerte i dag. Anbefaler å prøve å holde seg opptatt og ha andre ting og tenke på. Da får man ikke tid til å tenke og gruble dette ihjel.. Og det hjelper jo mer enn noe annet at man har folk rundt seg som er støttende! Lykke til Bianca! Og gratulerer til dere som har fått nye pupper! Tusen takk, fuerza! Hvordan går det med deg og dine? ------------------------------ Alle sammen: jeg leste nettopp i papirene mine at jeg ikke skal spise omega3 i to uker før operasjonen. Og grøss og gru, det har jeg gjort (2 piller en gang om dagen i 5 dager ca. - men det er flere dager siden jeg sluttet)! Bør jeg si ifra til kirurgen? Jeg er så redd for at operasjonen av en eller annen grunn blir utsatt Hadde jo vært typisk at noe skulle skje nå..
rebekah Skrevet 14. september 2008 #5848 Skrevet 14. september 2008 Bianca: skal ikke før 15.desember. samme dato som rødtoppen86 faktisk.
Bianca Skrevet 14. september 2008 #5849 Skrevet 14. september 2008 Bianca: skal ikke før 15.desember. samme dato som rødtoppen86 faktisk. Så heldig du er som har samme dato som en annen Bare 3 mnd igjen for dere nå. Spennende
Bianca Skrevet 14. september 2008 #5850 Skrevet 14. september 2008 Ok, jenter. Da kommer jeg ikke til å logge meg på igjen før etter operasjonen.. Jeg gruer meg! Krysser både fingre og tær for at alt skal gå bra. Vi snakkes jenter
melix Skrevet 14. september 2008 #5851 Skrevet 14. september 2008 Tusen takk rebekah Tar til meg alle lykkeønskninger jeg kan få jeg! Når skal du i ilden? Jeg vet, luresnuppa! Tenk at tiden endelig er min tur! Og nå går det heldigvis slag i slag ja, gleder meg til dere andre også skal i ilden, da skal det blir mye puppeprat her inne da! Jeg skjønner godt hva du mener, jeg har vært veldig frem og tilbake i det siste. Har hatt noen kvelder med noia for det jeg er i ferd med å gjøre. Våknet opp med bankende hjerte i dag. Anbefaler å prøve å holde seg opptatt og ha andre ting og tenke på. Da får man ikke tid til å tenke og gruble dette ihjel.. Og det hjelper jo mer enn noe annet at man har folk rundt seg som er støttende! Tusen takk, fuerza! Hvordan går det med deg og dine? ------------------------------ Alle sammen: jeg leste nettopp i papirene mine at jeg ikke skal spise omega3 i to uker før operasjonen. Og grøss og gru, det har jeg gjort (2 piller en gang om dagen i 5 dager ca. - men det er flere dager siden jeg sluttet)! Bør jeg si ifra til kirurgen? Jeg er så redd for at operasjonen av en eller annen grunn blir utsatt Hadde jo vært typisk at noe skulle skje nå.. Jeg spiste også omega 3, sluttet noen dager før tror jeg, fordi jeg var usikker på hva jeg kunne putte i meg når det nærmet seg operasjon. (Stod ikke noe i mine papirer at jeg ikke kunne ta det). Masse lykke til imorgen og med tankene du kommer til å ha imorgen formiddag Men du det blir så bra så, det kommer til å gå knirkefritt! Klem. Sov godt!
Rødtoppen86 Skrevet 14. september 2008 #5852 Skrevet 14. september 2008 Lykke, lykke til bianca Håper morgendagen går som smurt for deg. Oi, bare 3 mnd igjen nå ja. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Da har jo halve ventetiden min gått allerede. Dette blir spennende rebekah
rebekah Skrevet 14. september 2008 #5853 Skrevet 14. september 2008 Ja. Jeg våkner hver dag og gleder meg =) vi kommer sikkert til å ligge på oppvåkningen sammen - blir morro =)
suzzy Skrevet 14. september 2008 #5854 Skrevet 14. september 2008 Lykke til Bianca! Kommer til å tenke på deg i morgen:) Syns sannelig ikke at der var lenge siden at det sto 22 dager på nedtellingsboksen din og sannelig er dagen din kommet.
Frk Johansen Skrevet 15. september 2008 #5855 Skrevet 15. september 2008 Masse lykke til Bianca!!! Jeg er veldig glad jeg skal opereres 7.30 om morningen, tror jeg hadde blitt smårar av å gått uten mat en halv dag og bare tenkt på pupper. Gleder meg veldig til å høre hvordan du har det når du orker å skrive noen ord til oss igjen! Klem
luresnuppa Skrevet 15. september 2008 #5856 Skrevet 15. september 2008 Masse lykke til i dag, Bianca!!! Er spent på dine vegne. Tenker timene fram til operasjonene går seint, og at tankene invaderer hodet ditt. Dette går bra, skal du se! Gleder meg til å høre hvordan det har gått. Tenk at du snart er ferdig!?! Bare 4 timer igjen nå... Det kribler i magen min, lurer på hvordan du har det. Klem, Luresnuppa
Frk Johansen Skrevet 15. september 2008 #5857 Skrevet 15. september 2008 Masse lykke til i dag, Bianca!!! Er spent på dine vegne. Tenker timene fram til operasjonene går seint, og at tankene invaderer hodet ditt. Dette går bra, skal du se! Gleder meg til å høre hvordan det har gått. Tenk at du snart er ferdig!?! Bare 4 timer igjen nå... Det kribler i magen min, lurer på hvordan du har det. Klem, Luresnuppa Hvordan ligger du an igjen Luresnuppa? Er du ferdig? Hadde ikke du også barn? Hva har du sagt til de??
suzzy Skrevet 15. september 2008 #5858 Skrevet 15. september 2008 Da var jeg 28 lapper fattigere. Kjente et lite stikk av anger rett etter jeg hadde betalt, men blir nok verdt det:) Nå venter jeg spent på Bianca, rart å tenke på at nå sitter hun der med et par nye pupper!
Rødtoppen86 Skrevet 15. september 2008 #5859 Skrevet 15. september 2008 Oi, betalt og greier Ikke verst da suzzy. Et steg nærmere dagen din nå Jeg har kun betalt depositum, men det føles godt og tenke på at den kun er 3 mnd igjen etter å ha ventet i nærmere 6mnd hehe... Jeg er også kjempespent på hvordan det går med Bianca. Måtte skynde meg å se på pcen når jeg kom fra jobb og trening. Håper det går bra med henne
Bianca Skrevet 15. september 2008 #5860 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for alle tankene og lykkeønskninger jenter!!! :klem: Det setter jeg utrolig stor pris på! Fra hver og en av dere Skikkelig morsomt å åpne internett i dag Med meg går det veldig bra! Overraskende bra! Er selvfølgelig veldig avventende for morgendagen, for jeg kjenner at bedøvelsen sitter der enda. Kjenner ikke så alt for mye når jeg tar på brystene mine. Men jeg regner med at dere er spente på hvordan alt foreløp seg og hvordan jeg synes det gikk?? Jeg hadde faktisk en veldig behagelig morgen i dag! Vekkerklokka ringte 08.30 etter en natt med overraskende god søvn. Jeg hadde bestemt meg for at nå er det så liten vits i å undre seg og tvile, for nå skulle det jo skje! Så da dro jeg frem den teknikken der jeg rett og slett undertrykte det. Tydeligvis var ikke følelsene så sterke, for det gikk jo helt fint Så jeg stod opp, tok en laaaang og deilig dusj. Fønet håret og stakk på H&M for å kjøpe den morgenkåpa og de tøflene det stod i skrivet at jeg måtte ha og som jeg hadde glemt å kjøpe (og som jeg forsåvidt ikke hadde trengt, for de sa det var valgfritt). Og innen jeg var ferdig med dette, var det tide for å reise til hotellet. Hadde bedt om tidlig innsjekk sånn at vi kunne lempe av bagasjen der før operajsonen. Så tok vi en tur ned til sjøen og hørte på bølgebruset, uktet inn sjøvannslukten og skravlet om alt og ingenting. Finnes jo ikke noe mer harmonisk enn det! Kom til klinikken en halvtime før tiden, men ble med en gang hentet av en utrolig koselig sykepleier. Hun tok meg inn og vi snakket litt. Så hang jeg fra meg ytterklærne og ble vist inn til senga jeg skulle ligge i. Det var et lite rom med små avlukker som hadde anheng foran. Herlig dyne! Jeg lå og storkoste meg og lurte fælt på hvor nervøsiteten ble av? Den var jo nesten ikke-eksisterende! Etter at jeg hadde ligget der en 20 minutters tid kom kirurgen. "Ja, nå skal det skje", sier han. "Ja endelig!", sier jeg Så gikk vi inn på det samme kontoret jeg satt med sykepleieren først, og han kikket på meg. Vi ble enige om størrelse, og han konkluderte med at 260 i den "vanlige" puppen ville bli slik som jeg ønsket det, mens den puppen som var ganske mye mindre enn den andre nok burde ha 300 for å bli lik. "Ææææ, 300!" tenkte jeg da. Men da stolte jeg sånn på han at jeg tenkte at "dette vet han nok best". Men han sa han skulle se an under operasjonen. Også begynte vi og skravle om jobben min, og han var kjempe engasjert og vi pratet og pratet. Gjett om jeg ble avslappet og komfortabel da Nå kjenner jeg at dette begynner å bli veeeldig langt, oops. Men uansett, tilbake i senga ble jeg etterhvert hentet av en søt og livlig dansk anestisykepleier. Vi gikk inn i operasjonssalen som var et par meter unna der jeg lå, og jeg la meg på bordet. Ikke var jeg nervøs, jeg var veldig overrasket over det. Deretter tok hun blodtrykket mitt på den ene armen og satte inn en sprøyte på den andre armen. Det føltes bare ut som en vanlig blodprøve. Jeg husker jeg tenkte at "hmm, lurer på om jeg skal spørre om hvordan blodtrykket mitt er". Og det er det siste jeg husker. Våknet opp og følte meg rolig og avslappet. Det tok en stund før jeg orket å åpne øynene. Følte at jeg ville ligge så lenge som mulig. Men etterhvert tok jeg en titt ned. Og de så helt perfekte ut :) Ikke store i det hele tatt! Og akkurat passe! Fikk noe og spise, pluss en kopp med te. Deretter satt sykepleieren (som tok meg i mot), og snakket litt med meg om hva som skulle skje fremover. Deretter kledde jeg på meg, og følte med utrolig oppegående!! Fikk kommentarer også, om at jeg så veldig oppegående ut. Ja forresten så kom kirurgen (Schistad) inn og fortalte at operasjonen hadde gått helt perfekt! Men at han hadde syntes det ble litt stort med 300 i den minste puppen, så det ble 280 i stedet. Og da han skulle gå, sa han: "hadde jeg vært typen din så hadde jeg syntes du var kjempefin nå". Hahaha, jeg må le når jeg tenker på det. Nå ligger jeg i senga på hotellrommet og storkoser meg! Kjenner at bedøvelsen går litt ut nå, og har begynt å måtte trenge et dytt i ryggen når jeg skal opp. Men når jeg først er oppe styrer jeg som bare det, uten å bevege armene for mye Room service, masse filmer og jenteprat med min venninne som er så søt og hjelper meg gjennom dette, gjør at dette har vært en veldig positiv opplevelse hittil. Sorry for at dette ble så langt!!!! Men håper det var informativt på en bra måte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå