Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei Fillippa og velkommen til oss :) Håper du får hjelp til det du trenger her inne.

Lykke til Cathee. Regner med du sitter på venterommet nå. Skikkelig spennende å høre hvordan det har gått med deg. Hold oss oppdatert når du er i form til det :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bianca: Bare èn uke til det er din tur!!! Gleder meg som en unge på dine vegne!! Jeg kjenner jo deg (og frk Johansen, Suzzy, Rødtoppen86 pluss noen til) liksom litt, for vi har jo vært her en stund sammen :kose: Når på dagen skal du opereres? Var det skummelt å få brev i postkassa med info? Regner med at du har fått det nå. 4 uker igjen til det er min tur. :bolledeig: Blir borte fra jobb i 2 uker, og hotellet er booket for lenge siden. Helt siden juni - når jeg bestilte operasjonen, faktisk :ler:

Jeg vet!!! Det er helt utrolig, jeg kan virkelig ikke fatte og begripe at det er nå snart det skal skje. Dagene løper fra meg, og jeg får litt lyst til å holde de igjen noen ganger :) Men summa summarum er jeg veldig glad for at jeg endelig skal få dette overstått.

Jeg fikk faktisk e-post med informasjon i stedet for brev. Noe som var ganske greit. Men synes ikke det var så mye info som jeg hadde håpet.. Jeg skal inn 12.30. Kunne godt tenke meg å ta det så tidlig som mulig, men det er deilig å tenke på at jeg bare skal ta det helt med ro den morgenen, og i tillegg unngår jeg rush-trafikken.

Hehe, jeg bestilte også hotell rett etter at jeg bestilte operasjon. Så bookingen ligger bare og venter på meg til vi kommer og sjekker inn klokken 12 på operasjondagen. Håper inderlig at vi får låne masse puter som vi kan stable opp for å legge alt til rette for "hjemkomsten".

Koselig at du er så spent på mine vegne!! :) Gleder meg til å følge deg etter operasjonen også - og ikke minst i de nervepirrende dagene før. Dette blir utrolig spennende!!

Skrevet
Hei!

Tusen takk for hyggelig velkomsthilsen:) Har vært leeenge i tenkefasen skal jeg si deg, men har nå endelig bestemt meg!!! og det er deilig!! Har bestilt første konsultasjonstime hos colusseum 19 september, så er veldig spent... tenkte jeg skulle bestille en på fornebu eller christiania klinikken også:) Noen som har erfaring fra colusseum forresten??

hjelp.... ;)

Åh, det er så deilig når man kommer til det punktet hvor konsultasjon er bestilt! Da er det liksom virkelig! Jeg har vært på Colosseum, hos Dr. Roald. De var veldig hyggelige de, men jeg følte ikke at jeg ble hørt og vurdert som et individ, mer som en masseproduksjon ala "ja detta gjør vi hele tiden så vi vet akkurat hvordan vi skal gjøre det".

Men jeg har hørt mye bra om Colosseum-klinikken også, så det er nok et godt alternativ! Hvilken lege skal du til?

Jeg var på konsultasjonstime på Nobel Clinic. De var ganske hjelpsomme og hyggelige. Vi ble enige om 260ml. Vet ikke helt om det er bra, følte at det kanskje var litt lite, men jeg er ganske tynn og har ikke mye hud. Så kanskje det er bra alikevel, også skal jeg ha høyprofil under muskel. Jeg får bare vente og se. Det er verdt det uansett. Bare de blir større så er jeg fornøyd. Blir litt bekymret når folk skriver at det gjør veeeldig vondt etter operasjonen. At man kan bli helt handicap??? Men det er vel opp til hver enkelt individ?

Jeg gleder meg masse.

Ja jeg tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Noen har det helt fint bare noen dager etterpå, mens noen er sengeliggende med smerter i opptil en uke. Selv om under muskel skal være mer smertefullt, er det store variasjoner også der.

Det viktigste er at du tar det helt med ro den første uke, uansett smerter eller ikke. For det reduserer faren for kapsel i ettertid.

Jeg skal ha noe lignende som deg! Rundt 250, under muskel. Er enda usikker på profil. Jeg vil ikke ha skikkelig struttepupper, men siden jeg er så liten og smal så vil jeg ikke at de skal bli unaturlig brede heller. Så jeg skal høre med kirurgen på op.dagen.

Når har du fått operasjonstime pinkytwinky? Eller skal du på flere konsultasjoner?

Skrevet

Gratulerer så masse Cathee!! Nå er dagen endelig her!!

Sitter og krysser fingrene for deg og håper at alt går bra og at både du og kirurgen blir fornøyd. Håper du skriver litt til oss med en gang du er i form igjen!

(nå føltes det plutselig ut som at jeg spammet dagboka her, men det er jo så morsomt at det er så mye liv her :hoppe: )

Skrevet
Nå skal jeg snart dra på Christiania park og operere inn 450 høyprofil! Gud, jeg gleder meg.. Men, begynner å grue meg litt.. Skal opereres 17.30 idag! Det jeg gruer meg mest til er etterpå, for jeg blir så dopa av all medisin.. Det er jo helt jævli..

Sees enten ikveld eller i morgen :)

Sukk! Tenk, nå ligger Cathee og sover søtt på operasjonsbordet... Tenker masse på deg! Gleder meg til å høre hvordan det har gått.

:kose:

Skrevet

Hmmm, lykke til Cathee, du ligger vel på bordet i dette øyeblikk, litt rart, har nesten sommerfugler i magen på dine vegne.

Jeg skal opereres på Volvat men har før helgen sendt en mail med noen spørsmål som jeg ikke har fått svar på så nå vurderer jeg en konsultasjon på Fbu også... Jeg kan avbestille uten å betale noe inntil noen få dager før op, så, hva koster en op på Fbu? Får man ikke beskjed om tiden for op før noen dager før?? Skjønte jeg deg rett Bianca at du fikk klokkeslettet når du fikk bekreftelsen? På Volvat kunne jeg velge, 7.30 eller 12.30...

Og må jeg ha konsultasjonen på dagtid?? Er det noe som vet om de tar konsultasjon på ettermiddagen/kvelden?

Jeg blir snart gal, tenker på pupper hele dagen!!!

Skrevet

Kanskje du bare skal ha litt mer is i magen? Hvis du sendte mailen på fredag så tar det sikkert litt tid å få svart, avhenger vel av hvor stor klinikken er. Jeg aner ikke hvordan FK er på å svare på mail, så det er ikke sikkert de er bedre.

Jeg hadde allerede bedt om å ikke få operasjonstime tidlig på morgenen, fordi jeg trodde jeg kom til å ha en lang reise (noe som ikke ble noe av, men det er en annen historie). Du kan nok få bestille en spesifikk tid om du ønsker det!

Jeg tror ikke de tar konsultasjoner på ettermiddagen der. Men ring og hør :)

Er det noen andre grunner til at du vurderer å bytte, annet enn dette med mailen da?

Skrevet
Kanskje du bare skal ha litt mer is i magen? Hvis du sendte mailen på fredag så tar det sikkert litt tid å få svart, avhenger vel av hvor stor klinikken er. Jeg aner ikke hvordan FK er på å svare på mail, så det er ikke sikkert de er bedre.

Jeg hadde allerede bedt om å ikke få operasjonstime tidlig på morgenen, fordi jeg trodde jeg kom til å ha en lang reise (noe som ikke ble noe av, men det er en annen historie). Du kan nok få bestille en spesifikk tid om du ønsker det!

Jeg tror ikke de tar konsultasjoner på ettermiddagen der. Men ring og hør :)

Er det noen andre grunner til at du vurderer å bytte, annet enn dette med mailen da?

Jeg sendte mailen torsdag formiddag og hadde vel forventet et svar før jeg gikk fra jobb i dag kl 17 så jeg gikk vel rett og slett i tenkeboksen... Også virker det som at det er så mange her inne som er fornøyd med FK og mange sier jo at man bør ha flere konsultasjoner. Også er det jo det med garantien som ligger litt i bakhodet. Jeg ser mange her skriver at det er dyrere men hvor mye dyrere?? Det koster 30 000 på Volvat, hvor mye mer ligger FK på? Geografisk spiller det liten rolle for meg, det blir omtrent hipp som happ om det blir Volvat eller FK.

Skrevet

Åh, det er så deilig når man kommer til det punktet hvor konsultasjon er bestilt! Da er det liksom virkelig! Jeg har vært på Colosseum, hos Dr. Roald. De var veldig hyggelige de, men jeg følte ikke at jeg ble hørt og vurdert som et individ, mer som en masseproduksjon ala "ja detta gjør vi hele tiden så vi vet akkurat hvordan vi skal gjøre det".

Men jeg har hørt mye bra om Colosseum-klinikken også, så det er nok et godt alternativ! Hvilken lege skal du til?

Ja jeg tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer. Noen har det helt fint bare noen dager etterpå, mens noen er sengeliggende med smerter i opptil en uke. Selv om under muskel skal være mer smertefullt, er det store variasjoner også der.

Det viktigste er at du tar det helt med ro den første uke, uansett smerter eller ikke. For det reduserer faren for kapsel i ettertid.

Jeg skal ha noe lignende som deg! Rundt 250, under muskel. Er enda usikker på profil. Jeg vil ikke ha skikkelig struttepupper, men siden jeg er så liten og smal så vil jeg ikke at de skal bli unaturlig brede heller. Så jeg skal høre med kirurgen på op.dagen.

Når har du fått operasjonstime pinkytwinky? Eller skal du på flere konsultasjoner?

[/quote

Takk for svar Bianca:)

Skal til Dr Bjerke.... han så litt sleip ut på bildet på hjemmesiden syns jeg! men men... colusseum blir første stopp ihvertfall, veldig praktisk i og med at klinikken ligger vegg i vegg med jobb... hehe:) skal som sagt bestille en annen plass og, tenker på fornebu, men har inntrykk av at det er så langt å dra (er ikke fra Oslo), og det er utrolig vanskelig å få fri fra jobb!! men får finne på nokke lurt...

Er nesten mer redd for å kle av meg foran en kirurg/ukjent mann enn til selve operasjonen jeg:/

Skrevet (endret)

Frk Johansen: Man betaler enten 28 800 eller 30 800 på FK, det bestemmes av hvilke typer implantater man velger. Jeg skal betale 2 000 ekstra på op.dagen dersom det blir de dyreste protesene (har allerede betalt 28 800). Så FK har normal pris :)

Jeg forstår at du vurderer dem, for de får veldig god omtale her. Jeg kan ikke si annet enn at det ikke er sikkert det blir bedre der! Men at kanskje det blir lettere om du faktisk tar en konsultasjon der..

Endret av Bianca
Skrevet

Halla alle sammen! Da er jeg tilbake igjen, og er superform!! Er lit pussa.. Men, det går jo bra ;) Operasjonen gikk kjempe bra, og jeg er godt fornøyd :) Kommer med mer senere jeg..

Skrevet

Oi, tilbake allerede :D Gratulerer så mye med vel overstått operasjon :) Kos deg masse i kveld og dagene fremover. Bare ta det med ro og slapp av på sofaen med filmer og serier hehe...

Skrevet

Wow, Cathee! Du var raskt på bena! Mon tro om morgendagen blir litt tøffere? Men herlig å høre at du er fornøyd og at operasjonen gikk bra. Det er jo det viktigste :)

Tror det er smart å ta rådet til luresnuppa :)

Filippa: Det kan nok bli litt kronglete for deg å komme deg til Fornebuklinikken dersom du ikke har bil og ikke får fri fra jobb. Men det går busser til Fornebu hele tiden, så vidt jeg vet, så hvis du har tid så tror jeg ikke det er noe problem :) Evt. kan du ta tog til Lysaker stasjon og ta bussen derifra (går hvert tiende minutt tror jeg).

Men det er mange andre flinke kirurger i Oslo sentrum også! Colosseum, Nobel Clinic, Oslo Plastikkkirurgi, Pilestredet Park, Volvat, etc. etc., så du har mange og velge i :)

Skrevet
Hmmm, lykke til Cathee, du ligger vel på bordet i dette øyeblikk, litt rart, har nesten sommerfugler i magen på dine vegne.

Jeg skal opereres på Volvat men har før helgen sendt en mail med noen spørsmål som jeg ikke har fått svar på så nå vurderer jeg en konsultasjon på Fbu også... Jeg kan avbestille uten å betale noe inntil noen få dager før op, så, hva koster en op på Fbu? Får man ikke beskjed om tiden for op før noen dager før?? Skjønte jeg deg rett Bianca at du fikk klokkeslettet når du fikk bekreftelsen? På Volvat kunne jeg velge, 7.30 eller 12.30...

Og må jeg ha konsultasjonen på dagtid?? Er det noe som vet om de tar konsultasjon på ettermiddagen/kvelden?

Jeg blir snart gal, tenker på pupper hele dagen!!!

Jeg er kjempe fornøyd med fornebuklinikken (foreløpig hvertfall :sjenert: ) Men jeg tok rådet til CeeCee og dro på konsultasjon på; Nobel Clinic på Ryen, Oslo. Oslo Plastikkirurgi og Fornebuklinikken. Jeg kan ikke snakke generelt for alle de tre, men min erfaring med Nobel clinic, var ikke så bra desverre. Selv om rådene var profesjonelle og han var flink. Så ble jeg ringt opp dagen før jeg skulle på konsultasjon og spurt om jeg ville ha operasjon dagen etter, (DAGEN ETTER.. kan tenke dere tankekaos i det ho sa det i tlf!) :sukk: ; "Vet du, det synes jeg er litt for fort, selv om jeg veldig gjerne vil gjøre det -igår- , så synes jeg personlig konsultasjon er betryggende og psykisk forberedende! så Syntes Nobel var litt for "samlebånd" å prøvde å presse folk inn i ledige operasjonstimer.. :nei: Oslo Plastikkirurgi hadde som jeg forstod bare en lege, som var veldig flink og som ga meg gode råd. Har litt respekt for de ettersom de har 20 års grense og har vært litt omtalt i media for å være litt selektive på hvilke operasjoner de gjennomfører. De ligger veldig sentralt og var veldig praktiske sånn sett. Har egentlig ikke noe negativt om de, fortrakk bare Fornebuklinikken :ler:

Skrevet

Hei igjen! :)

noen her som vet når man kan sole seg i solarium igjen? (med håndduk over puppene..) Er to uker siden operasjonen på onsdag =) er det for tidlig?

Lever som normalt igjen nå, nesten ingen smerter(bare stikke smerter av og til) å er superfornøyd med puppene!! :D

Gleder meg til jeg slipper å ha på støttebhn, den er PYTON!! hehe..

Skrevet

Tusen takk alle sammen for hilsninger :) Kjempe koslig å lese! Jeg la meg klokka 21.00 igår kveld, for jeg ble så trett av medisinene så her sitter jeg å får ikke sove :P Det går fortsatt utrolig bra!! Det eneste som er vondt er presset på stingene.. Men, det er normalt for alle.. Og overkommelig! OP gikk kjempe bra, for det var så snille sykepleiere der, og kirurgen min er en knupp!! Jeg fortalte at jeg forige gang hadde kjennt lokalbedøvelsen veldig godt, og denne gangen kan jeg ikke huske at jeg kjennte noe! :D

Jeg har med meg den ene protesa hjem også, som jeg hadde første gang. Gøy :) Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk begge..

Nå skal jeg bare slappe av i dagene fremover, til jeg blir bra. Men, tror ikke det tar så lang tid :) Jeg er jo kjempe form idag også :)

Det er ivertfall ingenting å grue seg til! Men, snakk med legen og pleierne og si alt du tenker.. Da vet de det og kan ta hensyn til alt du er redd for! :)

Så må jeg si, jeg er sååå glad for at jeg fant dette forumet!! For dere er en gjeng med herlige damer! Å det er så godt å se at så mange bryr seg :D Og ikke minst er det godt å ha noen å dele det med å snakke om alt om også!

Skrevet
Hei!

Tusen takk for hyggelig velkomsthilsen:) Har vært leeenge i tenkefasen skal jeg si deg, men har nå endelig bestemt meg!!! og det er deilig!! Har bestilt første konsultasjonstime hos colusseum 19 september, så er veldig spent... tenkte jeg skulle bestille en på fornebu eller christiania klinikken også:) Noen som har erfaring fra colusseum forresten??

hjelp.... ;)

Hei! Velkommen velkommen! Jeg skal operere på colosseum den 22 sept! Var hos dr.Skolleborg, og jeg synes han var veldig behagelig å ha med å gjøre. Følte han tok seg veldig god tid til å svare meg på spørsmål osv. Og folkene der var generelt veldig koselig, følte meg veldig trygg på stedet! Også er det den klinikken som gjør flest brystoperasjoner i norge. Så jeg anbefaler absolutt colosseum. Dog jeg ikke har vært under kniven ennå, men det er verdt et besøk synes jeg.

Skrevet

Jippi, da har jeg visst fått konsultasjonstime i morgen på Fornebuklinikken jeg også. Har fortsatt ikke fått svar fra Volvat så da tenkte jeg i alle fall å sjekke ut FK og se hvordan jeg liker meg der.

Om jeg velger å bytte klinikk håper jeg i alle fall jeg kan opprettholde op dato! Noen som vet om det er umulig å få op med bare tre ukers varsel på FK?

Skrevet
Jeg er kjempe fornøyd med fornebuklinikken (foreløpig hvertfall :sjenert: ) Men jeg tok rådet til CeeCee og dro på konsultasjon på; Nobel Clinic på Ryen, Oslo. Oslo Plastikkirurgi og Fornebuklinikken. Jeg kan ikke snakke generelt for alle de tre, men min erfaring med Nobel clinic, var ikke så bra desverre. Selv om rådene var profesjonelle og han var flink. Så ble jeg ringt opp dagen før jeg skulle på konsultasjon og spurt om jeg ville ha operasjon dagen etter, (DAGEN ETTER.. kan tenke dere tankekaos i det ho sa det i tlf!) :sukk: ; "Vet du, det synes jeg er litt for fort, selv om jeg veldig gjerne vil gjøre det -igår- , så synes jeg personlig konsultasjon er betryggende og psykisk forberedende! så Syntes Nobel var litt for "samlebånd" å prøvde å presse folk inn i ledige operasjonstimer.. :nei: Oslo Plastikkirurgi hadde som jeg forstod bare en lege, som var veldig flink og som ga meg gode råd. Har litt respekt for de ettersom de har 20 års grense og har vært litt omtalt i media for å være litt selektive på hvilke operasjoner de gjennomfører. De ligger veldig sentralt og var veldig praktiske sånn sett. Har egentlig ikke noe negativt om de, fortrakk bare Fornebuklinikken :ler:

Hei Gabriella!

Kan jeg få spørre hvilken lege du har hatt på Fornebuklinikken?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...