Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye med vel overstått operasjon GabriellaE!!!

Godt å høre at det går bra med deg nå, selv om de første dagene var litt tunge. Det hørtes utrolig vondt ut å legge snittet flere cm under brystet, men høres jo ut som at du kommer deg bra :)

Så du trivdes på Fornebuklinikken? Dit skal nemlig jeg også.. Det er ikke lenge igjen til operasjonen min nå og jeg kjenner at jeg begynner å bli veeeeldig nervøs :haar: Prøver å ikke tenke på det, for jeg får jo helt vondt i magen her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gratulerer så mye med vel overstått operasjon GabriellaE!!!

Godt å høre at det går bra med deg nå, selv om de første dagene var litt tunge. Det hørtes utrolig vondt ut å legge snittet flere cm under brystet, men høres jo ut som at du kommer deg bra :)

Så du trivdes på Fornebuklinikken? Dit skal nemlig jeg også.. Det er ikke lenge igjen til operasjonen min nå og jeg kjenner at jeg begynner å bli veeeeldig nervøs :haar: Prøver å ikke tenke på det, for jeg får jo helt vondt i magen her.

Det må nevnes at jeg har ganske så lav smerteterskel og en smule sprøyte/lege skrekk.. Men på tross, er jeg utrolig fornøyd med fornebuklinikken! De var så hyggelige og mottagelige for alle spørsmål. Noe avd et beste er de gode rundstykkene de serverer et par timer etter operasjon (etter å ha fastet siden 00.00 kvelden før, smaker det HIMMEL)

Ringte inn og spurte noen spørsmål og det tok ikke lang tid å få svar av en hyggelig sykepleier som kunne tingene sine :)

Forstår nervene! Hadde virkelig vanskelig for å konsentrere meg! Operasjonedagen er omtrent smertefri, kommer ikke unna et par dager med smerte.Det føles veldig altomsluttende der og da. Men allerede idag føler jeg meg nesten helt klar igjen, kun sår og litt støl. :)

Skrevet
Hmmm, har vært ute i hele dag med 250 gram ris i hver pupp (trodde det var 225 men måtte kontrollmåle) - ingen kommentarer så nå har jeg målt opp 300 gram og synes neimen ikke det var så store forskjellen, vurderer fælt om jeg skal be om å få mer enn jeg hadde bestemt i utgangspunktet. Det jeg vet er at jeg vil ha en vanlig c-cup, hverken mer eller mindre men jeg fikk da fint plass til 300 gram ris i den c-cupen jeg har på meg nå...

Andre som har vært mellom a og b - cup og fylt opp med hhv 250/300 gram? Hva slags cup endte dere på? Jeg vil definitivt IKKE bli en d-cup!

Tjoho! Jeg skal operere nå 22 september, og jeg ligger der i mellom. Legen anbefalte meg å ta 300-350. Jeg ønsker sånn ca str jeg får når jeg bruker bh med innlegg, og jeg fikk prøve implantat på 280 i bh'n min. Den bh'n jeg hadde på da hadde innlegg, så det ble litt større, men ikke drastisk. Men på operasjonsdagen skal jeg ta på meg en bh uten noe som helst i og prøve på nytt. Tror nok jeg går for 300. (Uansett er det jo faktisk fryktelig liten forskjell på 250 og 300. Høres mye ut, men om du ser på sånt måleskjema som de har på klinikkene,så er det jo bare noen mm som skiller når det gjelder selve målet på de) Aner ikke hva slags bh str jeg ender på da, spurte ikke noe om det, fordi en bh str er jo litt hipp som happ. Er man en 80C, så er man en 70D eller noe sånt også. Men er en liten/mellom C størrelse jeg har lyst til å havne på også. Skal igjen nevnes at jeg skal ha runde moderat profil, så de fyller jo brystene på en litt annen måte enn hva høyprofil gjør. Skal også legge over muskel. Hva skal du ha?

Skrevet

Gratulerer så mye gabriellaE :D Godt å høre at det går så bra med deg :) Gleder meg skikkelig til min dag kommer, men i mellomtiden så er det kjempekoselig å lese om alle andre sine opplevelser og erfaringer.

Skrevet (endret)
Det må nevnes at jeg har ganske så lav smerteterskel og en smule sprøyte/lege skrekk.. Men på tross, er jeg utrolig fornøyd med fornebuklinikken! De var så hyggelige og mottagelige for alle spørsmål. Noe avd et beste er de gode rundstykkene de serverer et par timer etter operasjon (etter å ha fastet siden 00.00 kvelden før, smaker det HIMMEL)

Ringte inn og spurte noen spørsmål og det tok ikke lang tid å få svar av en hyggelig sykepleier som kunne tingene sine :)

Forstår nervene! Hadde virkelig vanskelig for å konsentrere meg! Operasjonedagen er omtrent smertefri, kommer ikke unna et par dager med smerte.Det føles veldig altomsluttende der og da. Men allerede idag føler jeg meg nesten helt klar igjen, kun sår og litt støl. :)

Ja jeg tror jeg har ganske lav smerteterskel jeg også. Så jeg er litt redd for at jeg skal ha noen forferdelige dager etterpå.

Men det er ikke det jeg er mest nervøs for. Det jeg er mest nervøs for er resultatet. Jeg har nemlig ganske pene bryster fra før av, de er bare bittesmå. Er så redd for å få lite pene bryster :( Har begynt å undre meg om det er verdt gamblingen. Men det er vel ingen vei tilbake nå, jeg har jo betalt de 30 000 og alt. Dessuten har jeg fremdeles lyst til dette.

Ønsker deg lykke til fremover :) Det lover jo godt at du føler deg såpass bra allerede! Regner med at du tok over muskel?

Endret av Bianca
Skrevet
Tusen takk for svar Medusa :) Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Gruer meg til første mens etter operasjonen, da kommer jeg til å få voooondt i puppene :blink:

Nå betalte jeg nettopp for operasjonen!! Weee..

Nå er det liksom ingen vei tilbake. Vel snart i hvert fall. Det er vel 1 uke før operasjonen at retten til å trekke seg OG få tilbake pengene forsvinner.

Tenkte jeg bare skulle nevne at jeg fikk ikke ha mens når jeg skulle opereres. Fikk resept på noe som skulle utsette den. Men jeg vet jo ikke om det er bare kirurgens ønske eller om det er noen standard for dette..

Men jeg tror jeg ville nevnt det for kirurgen på forhånd viss du venter at mensen skal komme akkurat opp i perioden din.

Skrevet
Takker og bukker Bianca!!! Fikk det til til slutt, den hadde jeg nok ikke kommet på med det første på egen hånd en sen torsdag kveld.

På tide å ta kvelden alt tror jeg, har blitt vekket de siste nettene med syke barn, siden det er lenge siden jeg er vant til å våkne mange ganger pr natt som når de var babyer merkes det godt å når man får "skjønnhetssøvnen" avbrutt flere ganger i løpet av en natt.

Kommer sterkere tilbake i morgen, forhåpentligvis får jeg en hel natt med søvn igjen nå, vesla er heldigvis feberfri igjen!

Lurer fælt på dette båndet som Nina100 brukte, er det vanlig mon tro?? Volvat selger ikke bh'er eller noe annet slikt. Ser ikke helt for meg at jeg skal farte rundt i Oslo på shopping etter OP. Tror jeg får sende de en mail og høre om jeg må ha det.

Jeg har også sånt bånd. Fikk beskjed om å ha det på i 7 - 10 dager, men at det etter de første dagene ikke trengte å være så stramt lenger. Så da har jeg det på fortsatt, 8 dager etter, tenkte å slutte å gå med det imorgen da jeg skal ta stingene. Det er ikke ubehagelig å ha på.

Skrevet
The-87, Melix og Nina100:

Hvordan går det med dere???

Et lite spørsmål til dere som har operert: Vi har fått invitasjon til å være med på en helgetur 11 dager etter operasjonen. Tror dere det er ok, eller bør vi takke nei? Jeg skal legge inn over muskel.

Det går kjempebra! :)

Etter 3 dager og utover, fungerte jeg helt normalt (self litt vondt, men blir det for galt så er det jo bare til å ta smertestillende). Jeg har 2 smågutter og den yngste er 11 mnd (og 10 kg) så jeg har slitt litt med å fungere normalt når det gjelder akkurat han minste som ikke kan gå.. men jeg har fått god hjelp til passing og bæring. Begynte å løfte han igjen igår, det var nok kanskje litt tidlig, da jeg har litt vondt idag, så skal være litt mer forsiktig de neste dagene, før jeg forsøker og klare meg selv igjen :)

Så konklusjon; tror nok så absolutt du kan reise på helgetur elleve dager etter. Viss du ikke har noen unger du skal passe tror jeg det går utmerket (regner med du ikke skal på de store toppturene). Ser forresten nå at du skal legge inn over muskel (jeg la inn under), da går det jo enda bedre ;) Så kos deg!

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Satte så pris på å få en mail fra en som lurte på tuberøs bryst/tendens så bestemte meg for å kanskje legge ut noen linker til de som vurderer/tror de kan ha dette!

http://www.implantinfo.com/banda4/381weiser/index.html

Her er et bilde av klasisk tuberøse-bryst tendens. Det sies i andre forumtråder at omtrent 5 % av kvinner har dette, så burde kanskje berøre flere her inne?

Nå er det tilbake til sofakos- og 5 episode av grey´s anatomy (takk gud for tv-serier på dvd!)

Kommer mer snart :) Skriv gjerne tilbake meldinger, med mer fakta eller spørsmål! :)

Skrevet

Ingen som har en god olje å anbefale for å motvirke strekkmerker?

Vurderer å begynne å drikke litt linføolje hver dag fra mot operasjonsdagen samt smøre inn brystene i en eller annen olje. Er vel ikke noe som er vitenskapelig bevist at skal virke, men tenker i tilfelle jeg skulle få strekkmerker, så veit jeg i hvert fall at jeg har prøvd.

Skrevet

Hvordan vet man om man er typen som får strekkmerker? Er det noen tegn på det?

Jeg har jo ingen barn, men min mor fikk masse strekkmerker etter graviditet. Jeg har aldri hatt antydning til strekkmerker, men er forsåvidt liten og nett da.

Noen som vet? Vil heller begynne å forberede meg nå, enn aldri :tongue:

Skrevet
Hei alle sammen!

Da var operasjonen gjennomført, og jeg har nå 270cc i hvert bryst. pga den tuberøse tendensen måtte jeg spalte og senke folden 2-3 cm. Det er (så langt) utrolig vellykket og jeg er kjempe spent på det endelige resultatet :)

De måtte desverre spalte inn ( i?, litt usikker på medisinske forklaringen på dette) i muskelen, noe som gjorde at jeg måtte ha dren og som har ført litt mere smerte enn kun spalting i brystkjertelen. Fornebuklinikken var utrolig profesjonelle og koselige, fikk en relativt kort konsultasjon med Kirurgen, med litt siste spørsmål, tegning av innsnittet og litt beroligende av nerver :) Ventetiden før var mest nervepirrende ;P Lå og hørte på nabodama som lå å skalv og gruet meg :P (Hun viste seg å ha hatt en helt annent inngrep..

Jeg ble så kalt inn til operasjonssalen av en hyggelig sykepleier som ba meg forsiktig om å kle av meg og legge meg opp på operasjonsbordet. Der fikk jeg blodtrykksmåler rundt armen, og et stikk i armen... Neste jeg husker er å våkne opp i sykesengen med masse kabler ut av brystet... hehe. høres kanskje ekstremt ut, sett fra ei med litt sykehusskrekk så var det litt sjokkerende. Men sterkt lokalbedøvelse og litt ekstra i kroppen så var det hele ufarlig!

Første kvelden var utrolig enkel, hadde super appetitt og lo og var litt i overkant morsom :P Litt ubehag å sove med drenet men det gikk greit. Bestevennen hjalp meg med å stå opp og ta piller om natten. Godt å ha.

Dag 1: (Etter operasjonen) var dagen jeg skulle få tatt ut drenet. Med sterk sprøyteskrekk var dette forbundet med litt hyperventilering av den stramme sportsbhén og litt nervøsitet. Gråt meg igjennom timen med fjerning av sting, noe som var utrolig ubehagelig. Men var over på ganske kort tid. fikk fjernet drenene satt på ekstra bandasje og se på mine nye pupper for første gang uten bh´en.. Der var de, struttende og ikke det minste deformerte. Både litt glede og skrekk tårer kom ut samtidig.

Dag 2: Fjerningen av drenet fjernet omtrent all matlyst så dette førte til at pinex forten ga meg utrolig kvalme. Så tilbragte torsdags morgen med å hyperventilere og gråte over å føle ut som om jeg måtte spy. Så vil sterkt fraråde dere som skal ta pinex å se det ann litt. Men definitivt å fraråde å ta pinex på relativt tom mage. Så det var virkelig lavpunktet.. :(

Dag 3 (idag) er vel beste dagen, bortsett fra operasjonsdagen da. Men den teller ikke pga alle medisiner ;P Hadde endelig appetitt igjen, så fikk spist. Men har latt være å ta pinex forte, rett og slett fordi jege r så redd for å bli SÅ kvalm igjen. Men panodilen hver fjerde time fungerer :)

Har vært mye mer handicappet enn jeg hadde trodd, muligens pga omfanget på inngrepet mitt. Men kan fortsatt ikke komme meg opp selv hvis jeg ligger/sitter for lent tilbake. Var ute og gikk meg en tur idag, kort tur. Endelig litt frisk luft. Men er utrolig anspent i skuldrene, heiser opp skuldrene pga av smertene i brystet. Det føles virkelig som om jeg har blitt kjørt over av en traktor. Og kan virkelig gi litt klaus-følelse av å ikke få puste ordentlig.. Mener ikke å være så detaljert for dere som ikke har operert enda, men greit å vite ikke sant? Som de andre har sagt, så angrer jeg ikke alikevel :)

Gi meg gjerne tilbake meldinger, eller spørsmål. Som sagt, mener ikke å skremme noen! :) Definitivt verdt det! :)

Stor klem fra meg!

Skrevet

Hei!

Ny her jeg.... så lusker meg inn til dere jenter:) Har nå lest igjennon hele forumet her, og det er jo virkelig genialt for oss som kun tenker pupper 24/7:P begynner nesten å føle me som en mann.... hehe:)

Skrevet

:velkommen: til oss Filippa!

Er du i tenkefasen eller har du allerede bestemt deg for operasjon? Fortell, fortell!

Skrevet

Gratulerer med nye pupper, GabriellaE! Så godt å lese at alt har gått bra!

:velkommen: til oss, Filippa! Håper du finner den informasjonen du trenger her inne. CeeCee har gjort en god jobb med å starte dette forumet!

Bianca: Bare èn uke til det er din tur!!! Gleder meg som en unge på dine vegne!! Jeg kjenner jo deg (og frk Johansen, Suzzy, Rødtoppen86 pluss noen til) liksom litt, for vi har jo vært her en stund sammen :kose: Når på dagen skal du opereres? Var det skummelt å få brev i postkassa med info? Regner med at du har fått det nå. 4 uker igjen til det er min tur. :bolledeig: Blir borte fra jobb i 2 uker, og hotellet er booket for lenge siden. Helt siden juni - når jeg bestilte operasjonen, faktisk :ler:

I dag koser jeg med inne med tulla vår. Guttene er i bhg og skolen, og ute sprutregner det... :regn:

Skrevet
:velkommen: til oss Filippa!

Er du i tenkefasen eller har du allerede bestemt deg for operasjon? Fortell, fortell!

Hei!

Tusen takk for hyggelig velkomsthilsen:) Har vært leeenge i tenkefasen skal jeg si deg, men har nå endelig bestemt meg!!! og det er deilig!! Har bestilt første konsultasjonstime hos colusseum 19 september, så er veldig spent... tenkte jeg skulle bestille en på fornebu eller christiania klinikken også:) Noen som har erfaring fra colusseum forresten??

hjelp.... ;)

Skrevet
Ingen som har en god olje å anbefale for å motvirke strekkmerker?

Vurderer å begynne å drikke litt linføolje hver dag fra mot operasjonsdagen samt smøre inn brystene i en eller annen olje. Er vel ikke noe som er vitenskapelig bevist at skal virke, men tenker i tilfelle jeg skulle få strekkmerker, så veit jeg i hvert fall at jeg har prøvd.

Weleda svangersskapsolje. Fåes kjøpt på Helsekostbutikk. Om det virker eller ikke kan jo diskuteres, men det skriver du jo at du er klar over :) Jeg brukte denne da jeg var gravid.

Skrevet
Da har jeg gjort det. Nå slipper vi å spørre hverandre mang en gang om hvor, når, hva og hvordan. For alt ligger i nedtellingsboksen min nedenfor.

Oppforder alle dere andre som ønsker det, å gjøre det samme :)

Klikk dere bare inn på "ticker" øverst til høyre på menyen over.

Pinkytwinky: Gratulerer med konsultasjonstime :) Hvor skal du hen? Blir sikkert kjempe spennende!

Det er litt forskjellig fra lege til lege hva de synes, men alle tre jeg var hos var enige om størrelse. Noen vil gå litt over det de anbefaler, noen ikke. Men stort sett så tror jeg de gjør det :)

Skjønner godt at dette er vanskelig i forhold til jobb. Jeg er student og har jobbet meg i hjel i sommer (føles det ut som) for å få råd til dette. Men Gud så glad jeg er for det. Håper det ordner seg for deg også!

Hei,

Jeg var på konsultasjonstime på Nobel Clinic. De var ganske hjelpsomme og hyggelige. Vi ble enige om 260ml. Vet ikke helt om det er bra, følte at det kanskje var litt lite, men jeg er ganske tynn og har ikke mye hud. Så kanskje det er bra alikevel, også skal jeg ha høyprofil under muskel. Jeg får bare vente og se. Det er verdt det uansett. Bare de blir større så er jeg fornøyd. Blir litt bekymret når folk skriver at det gjør veeeldig vondt etter operasjonen. At man kan bli helt handicap??? Men det er vel opp til hver enkelt individ?

Jeg gleder meg masse.

Skrevet

Nå skal jeg snart dra på Christiania park og operere inn 450 høyprofil! Gud, jeg gleder meg.. Men, begynner å grue meg litt.. Skal opereres 17.30 idag! Det jeg gruer meg mest til er etterpå, for jeg blir så dopa av all medisin.. Det er jo helt jævli..

Sees enten ikveld eller i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...