blunk Skrevet 4. september 2008 #5741 Skrevet 4. september 2008 luresnuppa- nei det er ikke lenge igjen til deg heller. dagene går fort unna cathee- hvor har du snittet da? hvis du har i brystvortekanten kan sportsbhèn triaction fitness f være god. den er er helt glatt og har ingen sømmer i det hele tatt. (har hørt at det kan irritere og klø!) ellers er det hempeåpning foran og regulerbare stropper. det var den jeg fikk anbefalt av legen. ser forresten at du har operert før. er litt nyskjerrig på hvordan det er første dagene etter op. når var du oppe å gikk, kjørte bil, smerter osv??
Bianca Skrevet 4. september 2008 #5742 Skrevet 4. september 2008 Du kan nok fint opperere om du har mens, det har ike noe å si Ømme pupper har jeg også, jeg har en "kjertel" som hovner opp ved eggløsning og mens og blir skikkelig vond. Den merker jeg enda bedre nå etter op, da ligger den liksom like under kanten på protesen å gnager.. Ubehageligt.. Håper det blir bedre etter hvert.. 5 mnd siden op nå.. Tusen takk for svar Medusa Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Gruer meg til første mens etter operasjonen, da kommer jeg til å få voooondt i puppene Nå betalte jeg nettopp for operasjonen!! Weee.. Nå er det liksom ingen vei tilbake. Vel snart i hvert fall. Det er vel 1 uke før operasjonen at retten til å trekke seg OG få tilbake pengene forsvinner.
Frk Johansen Skrevet 4. september 2008 #5743 Skrevet 4. september 2008 Misnunner deg Bianca som bare har 11 dager igjen, tenk du er snart nede på dager igjen med bare ett tall i seg... Har også vurdert å betale nå men har bestemt meg for å vente til jeg har i alle fall under 14 dager igjen. Enda 26 dager igjen for meg å vente, men jeg vet de kommer til å gå fort likevel. Nå viser det seg at jeg skal på stor vennefest 11 dager etter jeg også, og håper det går bra... Er fryktelig spent på om venner og familie kommer til å oppdage hva jeg har gjort når den tiden kommer...
Bianca Skrevet 4. september 2008 #5744 Skrevet 4. september 2008 Ja det er veldig rart! Men føles også ganske befriende. Jeg snakket med venninnen min som skal være der sammen meg gjennom operasjonen og uken etterpå, og hun sa: tenk så deilig det skal bli å få dette ut av verden! Og da forsvant alle tvil som måtte komme smygende nå når operasjonen nærmer seg så kraftig. Jeg har faktisk brukt sånne store silikoninnlegg i bh'en i det siste, sammen med stramme topper slik at det skal synes veldig godt. Men ingen har sagt et eneste ord. Så nå er jeg veldig positiv til at dette kan gå umerket hen Er ikke lenge til du skal til pers heller nå da frk Johansen Det er søren meg ikke lenge siden jeg jublet over at det bare var 26 dager igjen! Og vips var det 11 dager igjen..
Frk Johansen Skrevet 4. september 2008 #5745 Skrevet 4. september 2008 Har prøvd å lage meg en nedtellingsboks men den legger seg jo ikke i bunnen på signaturen min... ??? Kanskje jeg må logge ut og inn igjen??
Bianca Skrevet 4. september 2008 #5746 Skrevet 4. september 2008 Du må kopiere den koden som kommer frem, og selv legge den i signaturen din. Har du gjort det?
Frk Johansen Skrevet 4. september 2008 #5747 Skrevet 4. september 2008 Nei... Det kom jo opp et ferdig bilde på hvordan den ble seende ut og med en html adresse i. Hvor i alle dager skal jeg lime inn det????
Bianca Skrevet 4. september 2008 #5748 Skrevet 4. september 2008 Lim det inn i signaturen din Klikk deg inn på profilen din. Nederst på siden er det en link som heter "Endre signatur" eller noe lignende. Klikk på den, også limer du inn html-adressen. Tok litt tid før jeg fant ut av det selv
Frk Johansen Skrevet 4. september 2008 #5749 Skrevet 4. september 2008 Takker og bukker Bianca!!! Fikk det til til slutt, den hadde jeg nok ikke kommet på med det første på egen hånd en sen torsdag kveld. På tide å ta kvelden alt tror jeg, har blitt vekket de siste nettene med syke barn, siden det er lenge siden jeg er vant til å våkne mange ganger pr natt som når de var babyer merkes det godt å når man får "skjønnhetssøvnen" avbrutt flere ganger i løpet av en natt. Kommer sterkere tilbake i morgen, forhåpentligvis får jeg en hel natt med søvn igjen nå, vesla er heldigvis feberfri igjen! Lurer fælt på dette båndet som Nina100 brukte, er det vanlig mon tro?? Volvat selger ikke bh'er eller noe annet slikt. Ser ikke helt for meg at jeg skal farte rundt i Oslo på shopping etter OP. Tror jeg får sende de en mail og høre om jeg må ha det.
*MEDUSA* Skrevet 4. september 2008 #5750 Skrevet 4. september 2008 Lurer fælt på dette båndet som Nina100 brukte, er det vanlig mon tro?? Volvat selger ikke bh'er eller noe annet slikt. Ser ikke helt for meg at jeg skal farte rundt i Oslo på shopping etter OP. Tror jeg får sende de en mail og høre om jeg må ha det. Jeg måtte ikke ha bånd, men fikk en bandasje tape som de limte over brystene for at de skulle holde seg "nede" Den hadde jeg på i to-tre dager tror jeg.. Og jeg kunne ikke bruke bhen før bandasjen var vekke, (var teipet rundt hele de nye greiene) og så jeg dro på tvangstrøye shopping etter bandasjen ble fjernet Men det varierer så veldig, så det er bare å sende en mail å spørre
GabriellaE Skrevet 5. september 2008 #5751 Skrevet 5. september 2008 Hei alle sammen! Da var operasjonen gjennomført, og jeg har nå 270cc i hvert bryst. pga den tuberøse tendensen måtte jeg spalte og senke folden 2-3 cm. Det er (så langt) utrolig vellykket og jeg er kjempe spent på det endelige resultatet De måtte desverre spalte inn ( i?, litt usikker på medisinske forklaringen på dette) i muskelen, noe som gjorde at jeg måtte ha dren og som har ført litt mere smerte enn kun spalting i brystkjertelen. Fornebuklinikken var utrolig profesjonelle og koselige, fikk en relativt kort konsultasjon med Kirurgen, med litt siste spørsmål, tegning av innsnittet og litt beroligende av nerver Ventetiden før var mest nervepirrende ;P Lå og hørte på nabodama som lå å skalv og gruet meg (Hun viste seg å ha hatt en helt annent inngrep.. Jeg ble så kalt inn til operasjonssalen av en hyggelig sykepleier som ba meg forsiktig om å kle av meg og legge meg opp på operasjonsbordet. Der fikk jeg blodtrykksmåler rundt armen, og et stikk i armen... Neste jeg husker er å våkne opp i sykesengen med masse kabler ut av brystet... hehe. høres kanskje ekstremt ut, sett fra ei med litt sykehusskrekk så var det litt sjokkerende. Men sterkt lokalbedøvelse og litt ekstra i kroppen så var det hele ufarlig! Første kvelden var utrolig enkel, hadde super appetitt og lo og var litt i overkant morsom Litt ubehag å sove med drenet men det gikk greit. Bestevennen hjalp meg med å stå opp og ta piller om natten. Godt å ha. Dag 1: (Etter operasjonen) var dagen jeg skulle få tatt ut drenet. Med sterk sprøyteskrekk var dette forbundet med litt hyperventilering av den stramme sportsbhén og litt nervøsitet. Gråt meg igjennom timen med fjerning av sting, noe som var utrolig ubehagelig. Men var over på ganske kort tid. fikk fjernet drenene satt på ekstra bandasje og se på mine nye pupper for første gang uten bh´en.. Der var de, struttende og ikke det minste deformerte. Både litt glede og skrekk tårer kom ut samtidig. Dag 2: Fjerningen av drenet fjernet omtrent all matlyst så dette førte til at pinex forten ga meg utrolig kvalme. Så tilbragte torsdags morgen med å hyperventilere og gråte over å føle ut som om jeg måtte spy. Så vil sterkt fraråde dere som skal ta pinex å se det ann litt. Men definitivt å fraråde å ta pinex på relativt tom mage. Så det var virkelig lavpunktet.. Dag 3 (idag) er vel beste dagen, bortsett fra operasjonsdagen da. Men den teller ikke pga alle medisiner ;P Hadde endelig appetitt igjen, så fikk spist. Men har latt være å ta pinex forte, rett og slett fordi jege r så redd for å bli SÅ kvalm igjen. Men panodilen hver fjerde time fungerer Har vært mye mer handicappet enn jeg hadde trodd, muligens pga omfanget på inngrepet mitt. Men kan fortsatt ikke komme meg opp selv hvis jeg ligger/sitter for lent tilbake. Var ute og gikk meg en tur idag, kort tur. Endelig litt frisk luft. Men er utrolig anspent i skuldrene, heiser opp skuldrene pga av smertene i brystet. Det føles virkelig som om jeg har blitt kjørt over av en traktor. Og kan virkelig gi litt klaus-følelse av å ikke få puste ordentlig.. Mener ikke å være så detaljert for dere som ikke har operert enda, men greit å vite ikke sant? Som de andre har sagt, så angrer jeg ikke alikevel Gi meg gjerne tilbake meldinger, eller spørsmål. Som sagt, mener ikke å skremme noen! Definitivt verdt det! Stor klem fra meg!
blunk Skrevet 5. september 2008 #5752 Skrevet 5. september 2008 GabriellaE: gratulerer med vell overstått var interessant å høre hvordan det gikk og dagene etterpå. skal selv operere på torsdagen:O er utrolig nervøs, men mest for at jeg nettopp hat blitt forkjøla og er redd det ikke skal gå over før operasjons dagen:( hvilken størrelse var du fra før? og hvordan er formen nå? er du oppe å går mye?
rebekah Skrevet 5. september 2008 #5753 Skrevet 5. september 2008 Gratulerer med puppene GabriellaE! kjempegøy å høre hvordan det var og hvordan du har hatt det nå i dagene etterpå =) Jeg tror jeg kan svare for alle når jeg sier at vi har tenkt masse på deg, og gledet oss til å høre fra deg igjen=) TENK! NÅ ER DET GJORT! *smiil* pga den tuberøse tendensen måtte jeg spalte og senke folden 2-3 cm. ..Jeg lurer på om jeg også har sånn som du snakker om, turerøs tendens. Ingen har sagt det til meg sånn som du skrev om i et tidligere innlegg, men kirurgen som så bildene mine fortalte svarte at det ikke ville være noe problem for meg å få mer "fylling" på undersiden av brystene fordi han bare kunne (og måtte) senke brystfolden min. hmmm...
Frk Johansen Skrevet 6. september 2008 #5754 Skrevet 6. september 2008 Gratulerer med nye pupper GabriellaE!! Uff, må si jeg både gruer og gleder meg til operasjonen, eller i alle fall dagene etterpå, men det er greit å vite at det blir tre dager som man er fullstendig handicappet også går det seg vel til. Det virker som det er ganske gjengs erfaring her inne. Jeg sitter nå med min nyinnkjøpte c-cup bh med risposer i a 225 gram, skal snart vekke junior som skal spille fotballkamp på morningen, er spent på om han ser at mamma har fått nye bryster sånn over natta
GabriellaE Skrevet 6. september 2008 #5755 Skrevet 6. september 2008 Takk alle sammen! :) Jeg er kjempe gira og har snik sett på de flere ganger ;P Pga drenet tror jeg at jeg slapp det meste av hevelsen, så de er kjempe fine. Men jeg ble jo fortalt at det kommer til å ta LANG tid før huden har strekt seg nok (det skjer vel aldri, at det er ferdig?) De ser allerede kjempe fine og er såå fornøyd. Fikk min første hårvask idag, kan egentlig dusje nå, men fikk hjelp til å vaske håret og det føltes SÅ bra.. Aldri vært så glad for nyvasket hår!
GabriellaE Skrevet 6. september 2008 #5756 Skrevet 6. september 2008 GabriellaE: gratulerer med vell overstått var interessant å høre hvordan det gikk og dagene etterpå. skal selv operere på torsdagen:O er utrolig nervøs, men mest for at jeg nettopp hat blitt forkjøla og er redd det ikke skal gå over før operasjons dagen:( hvilken størrelse var du fra før? og hvordan er formen nå? er du oppe å går mye? Så spennende! Spent på dine vegne, jeg var kjempe redd for å være forskjølet. Tror man må utsette operasjonen hvis man er forkjølet.. men da får du bare sykemelding også får du ta den et par dager senere. MEN fokuserer på at det ikke blir noe problem Bare få nok hvile så renser vel kroppen det ut! Jeg er oppe og går ganske mye nå, har hatt litt problem med å komme meg opp, har ikke sjangs hvis jeg ligger helt ned, men klarer å komme opp av sofaen nå! De er ganske harde og såre, og sports bh´en er utrolig stram, øvre bandasjen fikk jeg lov til å lette på av og til.. Og det er godt altså..
GabriellaE Skrevet 6. september 2008 #5757 Skrevet 6. september 2008 Gratulerer med puppene GabriellaE! kjempegøy å høre hvordan det var og hvordan du har hatt det nå i dagene etterpå =) Jeg tror jeg kan svare for alle når jeg sier at vi har tenkt masse på deg, og gledet oss til å høre fra deg igjen=) TENK! NÅ ER DET GJORT! *smiil* ..Jeg lurer på om jeg også har sånn som du snakker om, turerøs tendens. Ingen har sagt det til meg sånn som du skrev om i et tidligere innlegg, men kirurgen som så bildene mine fortalte svarte at det ikke ville være noe problem for meg å få mer "fylling" på undersiden av brystene fordi han bare kunne (og måtte) senke brystfolden min. hmmm... Hei! Spennende å høre at noen flere har fått samme tilbakemelding. JAA, tenk nå er det gjort!! Om senking av folden, så er det ganske enkelt ingrep, som jeg har forstått det, ved å bare gjør innsnittet 2-3 cm (eller det som er nødvendig) for å skape naturlig fold, ikke sant? Han målte opp på meg og det var da jeg forstod at min tuberøse tendens gjorde at jeg hadde velutviklet brystvev over brystvorta, men at under den spisse brystvorta gikk brystet omtrent nesten rett inn under brystet. Så da må nok du også, som jeg vente ganske lenge på endelig resultat, ettersom huden må strekke seg mye. Men det er så utrolig verdt det. Fikk nesten opp til flere tårer når jeg så de idag. Tenke seg en hverdag uten å føle at de er for små, spisse, rare. Tror dessuten ( dette er kanskje min idé) Men at spaltingen og senking av folden kommer til å gjøre graviditet, amming enklere for meg ved at det er mer plass til å ha melk? Hvordan er det med brystvorta di? Mange med tuberøs tendens har "snoopy" vorte, som er litt pufsete, bløt og stor..?
Saeria Skrevet 6. september 2008 #5758 Skrevet 6. september 2008 Jeg vil egentlig bare gratulere alle som har fått nye pupper!
Frk Johansen Skrevet 6. september 2008 #5759 Skrevet 6. september 2008 (endret) Hmmm, har vært ute i hele dag med 250 gram ris i hver pupp (trodde det var 225 men måtte kontrollmåle) - ingen kommentarer så nå har jeg målt opp 300 gram og synes neimen ikke det var så store forskjellen, vurderer fælt om jeg skal be om å få mer enn jeg hadde bestemt i utgangspunktet. Det jeg vet er at jeg vil ha en vanlig c-cup, hverken mer eller mindre men jeg fikk da fint plass til 300 gram ris i den c-cupen jeg har på meg nå... Andre som har vært mellom a og b - cup og fylt opp med hhv 250/300 gram? Hva slags cup endte dere på? Jeg vil definitivt IKKE bli en d-cup! Endret 6. september 2008 av Frk Johansen
Saeria Skrevet 6. september 2008 #5760 Skrevet 6. september 2008 Selv om jeg ikke har egen erfaring, mener jeg å ha lest at 250-300 gram, gir ca. en cup økning. Hva du legger i en vanlig C-cup, aner jeg ikke. Tenker du på en 70C eller en 75C? Sistnevnte er jo større.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå