Talie Skrevet 25. august 2008 #5641 Skrevet 25. august 2008 (endret) Jeg har vært sikker i 2 år, men helt til jeg fikk oprasjonsdato begynte jeg å ha litt små rare drømmer om at jeg angrer meg osv, så får jeg litt slike tanker som "trenger jeg virkelig det her?" Men da tar jeg bare av meg bh`n (som er full av innlegg) foran speilet og ser på dem, da skjønner jeg at det er ET RIKTIG VALG. Kommer aldri til å bli fornøyd med dem. Har aldri vist den stakkars kjæresten min puppene i løpet av de to årene vi har vært sammen. Jeg renger ikke med at de skal forandre livet mitt, jeg vil bare slippe å hate dem, kunne gå på stranda i bikini, være naken foran kjæreste, kle meg i hva jeg vil, å ikke minst føle meg vel i min egen kropp. Veit ikke om det hjalp så mye, men er i hvert fall hva jeg føler:) Takk for svar Er glad for all erfaring og informasjon jeg kan få jeg. Alt er med på å hjelpe. Godt å føle at det man skal igjennom er det riktige for en selv vil jeg tro Blir spennende å høre hvordan det går med deg framover. Han har også registrert at jeg putter løse silikoninnlegg i bh'en, og sa: "Så du bruker silikon, du, mamma! Hvorfor det, egentlig?" Jeg svarte:"fordi bh'en er litt for stor, så for å fylle ut..." Samme dag kalte han meg for "silikondama vår" hos noen venner. FLAUT!!! Åå gud... tror kanskje de fleste her hadde blitt litt flaue i en slik situasjon... Det er ikke lett å holde noe skjult for barna. Utrolig hva de får med seg og oppfatter. Sønnen min er ikke så gammel ennå, så foreløpig skjønner ikke han så mye av dette puppestyret, men om 1-2 år så blir ikke ting så enkelt å holde skjult lenger hvis jeg skal gjennom dette etterhvert. Men jeg vil også gjerne vite hva dere evt. sier til barna deres, tilfelle jeg får brukt for det en dag Endret 25. august 2008 av Talie
Bianca Skrevet 25. august 2008 #5642 Skrevet 25. august 2008 Jeg sitter her og tenker og tenker... og jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å bli helt sikker på hva jeg skal gjøre.. Hvordan er det med dere? Dere som har gått gjennom operasjon? Følte dere dere helt sikre på at det var det riktige, eller var det en liten tvil der også? Og dere som venter på operasjon (f.eks. suzzy og Bianca som er de jeg kommer på i farta som skal opereres i nærmeste fremtid), føler dere dere helt sikre på dette, eller tviler dere noen ganger? Er takknemlig for svar Er med på å hjelpe meg i tanke prosessen min:) Tenkte jeg skulle svare jeg også Jeg skjønner godt hva du mener. Det er klart jeg også fremdeles har mine gode og dårlige dager. Noen ganger lurer jeg på om det er verdt det - jeg har jo litt pupper selv om det ikke synes når jeg har klær på! Og de jeg har er jo pene de. Også lurer jeg mye på hva mine venner kommer til å tenke. Mange av de er både rundere og har mindre pupper enn meg. Og de er ufornøyde, men har bestemt seg for å leve med det. Hva slags signal sender jeg til dem? Kommer jeg til å støte dem fra meg? Jeg ønsker jo ikke å påvirke de som har bestemt seg for at de kan leve med kroppen sin som den er. Hvis noen ønsker det, så synes jeg det er et godt og riktig valg. Men alltid kommer jeg tilbake til det faktum at dette er noe jeg har vært fast bestemt på i 2 år nå (etter å ha tenkt i 4 år). Jeg tenker på alle de vinterdagene hvor jeg har lyst til å ha på de stilige cardiganene eller ullgenserene, men føler meg horribel når jeg får dem på, for puppene forsvinner fullstendig. Jeg føler meg som en liten jente på 12, og ikke en stor jente på 24 (). Eller alle somrene hvor jeg kvier meg til å gå i bikini, fordi jeg ikke fyller ut bikini-overdelen. Følelsen av å aldri føle seg særlig sexy. Og tenk å bli kvitt den tunge, tykke bh'en! Den har jeg har hatt et sterkt avhengighetsforhold til nå i ti år - og ingenting tyder på at det forholdet kommer til å avta. Uten en operasjon. Åh for en frihet det skal bli.. Og ikke minst tenker jeg på at jeg skal slippe å tenke mer på dette! Bli ferdig med all undringen. All forvirringen. Spørsmålene. Og selvfølgelig nå, nervene for ettertiden. DA blir jeg helt sikker. Da vet jeg at jeg kommer til å ligge på operasjonsbordet den 15. september 2008, enten puppene er fine nå eller ikke. Og uansett hvordan venner og familie vil reagere. Håper dette gav noen svar, selv om du allerede har fått mange fine Uansett så er nok dette en prosess du må igjennom, som alle oss andre. Lykke til!
luresnuppa Skrevet 25. august 2008 #5643 Skrevet 25. august 2008 Veldig flott skrevet, Bianca! :bukke: Ha en strålende kveld, alle sammen, både med små og store pupper. Klemmer
Talie Skrevet 26. august 2008 #5644 Skrevet 26. august 2008 Tenkte jeg skulle svare jeg også Jeg skjønner godt hva du mener. Det er klart jeg også fremdeles har mine gode og dårlige dager. Noen ganger lurer jeg på om det er verdt det - jeg har jo litt pupper selv om det ikke synes når jeg har klær på! Og de jeg har er jo pene de. Også lurer jeg mye på hva mine venner kommer til å tenke. Mange av de er både rundere og har mindre pupper enn meg. Og de er ufornøyde, men har bestemt seg for å leve med det. Hva slags signal sender jeg til dem? Kommer jeg til å støte dem fra meg? Jeg ønsker jo ikke å påvirke de som har bestemt seg for at de kan leve med kroppen sin som den er. Hvis noen ønsker det, så synes jeg det er et godt og riktig valg. Men alltid kommer jeg tilbake til det faktum at dette er noe jeg har vært fast bestemt på i 2 år nå (etter å ha tenkt i 4 år). Jeg tenker på alle de vinterdagene hvor jeg har lyst til å ha på de stilige cardiganene eller ullgenserene, men føler meg horribel når jeg får dem på, for puppene forsvinner fullstendig. Jeg føler meg som en liten jente på 12, og ikke en stor jente på 24 (). Eller alle somrene hvor jeg kvier meg til å gå i bikini, fordi jeg ikke fyller ut bikini-overdelen. Følelsen av å aldri føle seg særlig sexy. Og tenk å bli kvitt den tunge, tykke bh'en! Den har jeg har hatt et sterkt avhengighetsforhold til nå i ti år - og ingenting tyder på at det forholdet kommer til å avta. Uten en operasjon. Åh for en frihet det skal bli.. Og ikke minst tenker jeg på at jeg skal slippe å tenke mer på dette! Bli ferdig med all undringen. All forvirringen. Spørsmålene. Og selvfølgelig nå, nervene for ettertiden. DA blir jeg helt sikker. Da vet jeg at jeg kommer til å ligge på operasjonsbordet den 15. september 2008, enten puppene er fine nå eller ikke. Og uansett hvordan venner og familie vil reagere. Håper dette gav noen svar, selv om du allerede har fått mange fine Uansett så er nok dette en prosess du må igjennom, som alle oss andre. Lykke til! Tusen takk for svar Og som luresnuppa skrev over her: veldig bra skrevet! Det er så godt å se at man ikke er alene om alle disse tankene. Når jeg leser andres tanker og erfaringer så tenker jeg ofte at slik føler jeg det og. Men som du sier så er det en prosess jeg må igjen jeg også. Så får en bare se med tiden hva det ender med. Jeg sendte mail til fornebuklinikken og spurte om de opererer kvinner med leddgikt, og da svarte de at leddgikt ikke er en kontraindeksjon for operasjon, men at det kom an på hvor plaget jeg er og helsetilstand forøvrig. Så da må jeg evt. til en konsultasjon for å finne ut av om jeg egner meg. Jeg tror kanskje jeg gjør det, men sikker kan jeg ikke være. Så det kan hende jeg bestiller time til konsultasjon bare for å se hva de sier.
cypress Skrevet 26. august 2008 #5645 Skrevet 26. august 2008 Noen som har blitt operert av Knut Skolleborg hos Colosseum?? Jeg skal på konsultasjon hos han den 7. oktober, og lurer selvfølgelig på hvordan han er...? :klø:
Julie3 Skrevet 26. august 2008 #5646 Skrevet 26. august 2008 Noen som har blitt operert av Knut Skolleborg hos Colosseum?? Jeg skal på konsultasjon hos han den 7. oktober, og lurer selvfølgelig på hvordan han er...? :klø: Jeg skal på konsultasjon hos han nå tirsdag om en uke. Så jeg kan jo skrive her da når jeg har vært der. Men det er jo ikke sikkert det er han som skal operere selvom han tar konsultasjonen.
Julie3 Skrevet 26. august 2008 #5647 Skrevet 26. august 2008 Noen som har blitt operert av Knut Skolleborg hos Colosseum?? Jeg skal på konsultasjon hos han den 7. oktober, og lurer selvfølgelig på hvordan han er...? :klø: Jeg skal på konsultasjon hos han nå tirsdag om en uke. Så jeg kan jo skrive her da når jeg har vært der. Men det er jo ikke sikkert det er han som skal operere selvom han tar konsultasjonen.
Cathee Skrevet 26. august 2008 #5648 Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg fått dato for ny operasjon :D 8 september ska jeg dit igjen! Gleder meg så mye!!
cypress Skrevet 26. august 2008 #5649 Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg fått dato for ny operasjon :D 8 september ska jeg dit igjen! Gleder meg så mye!! Oi, fikk du operasjon så fort!??! Lykke til da, håper du blir fornøyd denne gangen!!
luresnuppa Skrevet 26. august 2008 #5650 Skrevet 26. august 2008 Nå har jeg fått dato for ny operasjon :D 8 september ska jeg dit igjen! Gleder meg så mye!! Wæh! Det er jo bare 13 dager til!!!! Gleder meg til å høre hvordan det går. Ikke glem å gi oss full rapport Når på dagen skal du opereres? Og hvor hen? Jeg husker ikke, beklager...
Cathee Skrevet 26. august 2008 #5651 Skrevet 26. august 2008 Oi, fikk du operasjon så fort!??! Lykke til da, håper du blir fornøyd denne gangen!! Ja, heldigvis gjorde jeg det Så slipper jeg å vente så lenge... Det håper jeg også
Cathee Skrevet 26. august 2008 #5652 Skrevet 26. august 2008 Wæh! Det er jo bare 13 dager til!!!! Gleder meg til å høre hvordan det går. Ikke glem å gi oss full rapport Når på dagen skal du opereres? Og hvor hen? Jeg husker ikke, beklager... Ja, det er ikke lenge til!! :D Ble så glad når jeg fikk time så fort igjen! Full rapport kommer Jeg skal tilbake til Professor Salemark på Christiania Park Klinikk Tid har jeg ikke fått ennda. Han skulle sende meg et brev + resepter osv denne uka :D
Bianca Skrevet 26. august 2008 #5653 Skrevet 26. august 2008 Ja, det er ikke lenge til!! :D Ble så glad når jeg fikk time så fort igjen! Full rapport kommer Jeg skal tilbake til Professor Salemark på Christiania Park Klinikk Tid har jeg ikke fått ennda. Han skulle sende meg et brev + resepter osv denne uka :D Å så spennende! Jeg skal opereres en uke etter deg, så jeg håper inderlig at du vil holde meg og alle de andre oppdaterte hele veien!! :juhu:
mari Skrevet 26. august 2008 #5654 Skrevet 26. august 2008 Noen som har blitt operert av Knut Skolleborg hos Colosseum?? Jeg skal på konsultasjon hos han den 7. oktober, og lurer selvfølgelig på hvordan han er...? :klø: Jeg har blitt operert av han, for 2 år siden snart nå (tiden flyr ) Jeg var veldig fornøyd, han var veldig behagelig å ha med å gjøre. Syntes at Colloseum var et godt sted å gjøre det. Noen vil kanskej synes at det er litt "upersonlig" med et er det jeg likte best med det, jeg var der for å operere puppene, ikke for å få nye venner
Cathee Skrevet 26. august 2008 #5655 Skrevet 26. august 2008 Å så spennende! Jeg skal opereres en uke etter deg, så jeg håper inderlig at du vil holde meg og alle de andre oppdaterte hele veien!! :juhu: Det ska jeg selvfølgelig gjøre!
melix Skrevet 26. august 2008 #5656 Skrevet 26. august 2008 Nå er det bare 3 dager til.. Har liksom hele tiden vært så lenge til slutten av august, og nå er det jo det! Blandede følelser.. Var godt å lese de siste innlegene om å ikke bare glede seg.. Begynner selv på disse tankene nå. Er det virkelig nødvendig, tenk om noe går galt osv. Begynte å tenke på at om dette var noe jeg virkelig ville, så burde jeg jo bare gledet meg, spesielt nå når det nærmer seg. Uff, blir godt å bli ferdige meg det! Så slipper jeg å tenke så masse på dette her lenger Håper bare ikke det blir så sinnsykt vondt så veldig mange dagene etterpå.. Så! Det var godt å få skrive litt om det. Er jo ingen jeg kan snakke med dette om! :D Foruten mannen min da... Men kan jo ikke tyte ørene hans fulle hele tiden heller
luresnuppa Skrevet 26. august 2008 #5657 Skrevet 26. august 2008 Nå er det bare 3 dager til.. Har liksom hele tiden vært så lenge til slutten av august, og nå er det jo det! Blandede følelser.. Var godt å lese de siste innlegene om å ikke bare glede seg.. Begynner selv på disse tankene nå. Er det virkelig nødvendig, tenk om noe går galt osv. Begynte å tenke på at om dette var noe jeg virkelig ville, så burde jeg jo bare gledet meg, spesielt nå når det nærmer seg. Uff, blir godt å bli ferdige meg det! Så slipper jeg å tenke så masse på dette her lenger Håper bare ikke det blir så sinnsykt vondt så veldig mange dagene etterpå.. Så! Det var godt å få skrive litt om det. Er jo ingen jeg kan snakke med dette om! :D Foruten mannen min da... Men kan jo ikke tyte ørene hans fulle hele tiden heller Så godt å høre fra deg, Melix! Har tenkt masse på deg, men vi har ikke visst hvilken dag du skulle opereres... Hvor skal du operere deg, når klokka på dagen, og hvor mye skal du legge inn? under eller over muskel? Og hva slags str er du nå? Jeg kommer ihvertfall til å være spent på fredag mens du opereres. Tror det er helt naturlig å vakle i sin beslutning. Det er jo skummelt! Men det går jo som regel uten komplikasjoner, så bare gled deg! Håper du gir oss en oppdatering når du er i form til det. Varme klemmer fra Luresnuppa
luresnuppa Skrevet 27. august 2008 #5658 Skrevet 27. august 2008 Opereres om 9 dager på fornebuklinikken av Erik Dillerud. noen her som er operert av han? fornøyd? å er det flere her som skal opereres neste uke?? Lurer fælt på hvordan det gikk med deg i går, The-87. Håper du er i form til å gi oss en liten rapport snart. GRATULERER MED NYE PUPPER!!! Er grønn av misunnelse på dere som er ferdig... Ønsker deg god bedring, The-87. Venter spent foran PC'en.
Bianca Skrevet 27. august 2008 #5659 Skrevet 27. august 2008 Åh ja gleder meg til å høre hvordan det går med deg The-87!!! Håper du kommer en tur innom her og rapporterer! Og nå er det bare 2 dager igjen for deg Melix! Nesten ikke det en gang :) Dette blir kjempespennende jenter! Vi er ganske tøffe som gjør dette her!
cypress Skrevet 28. august 2008 #5660 Skrevet 28. august 2008 Jeg skal på konsultasjon hos han nå tirsdag om en uke. Så jeg kan jo skrive her da når jeg har vært der. Men det er jo ikke sikkert det er han som skal operere selvom han tar konsultasjonen. Oi, klarte å unngå å se denne jeg.. Men ja, kjempefint om du kan skrive etter du har vært hos han!! Spennende å høre hvordan han er, og hva han mener om dine to "venner"!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå