suzzy Skrevet 12. august 2008 #5561 Skrevet 12. august 2008 Høres ut som vås for meg ja! Har du en kilde? Jeg håper virkelig det! Ellers hadde vel ingen lagt under muskelen Er en liten stund siden jeg kopierte dette fra et treningsforum, vet ikke om jeg finner det igjen. Hun stakkars jenta skulle vist opereres pga det han gutten sa, får håpe kirurgen snakker henne til vett.
suzzy Skrevet 12. august 2008 #5562 Skrevet 12. august 2008 Hehe, litt misforståelser ute og går her tror jeg. Tror han gutten ikke har skjønt at det tar lenger tid før puppene blir normale igjen hvis du legger dem under muskelen. De vil se veldig firkantete ut de første mnd (varierer) men så faller de på plass og da ser det flott ut. På ekte american så heter det drop and fluff. Nesten alle i Amerika har under muskel, så det kan ikke være så galt. Hvis man driver mye med styrketrening, så kan det være best å legge over muskel, ellers kan det se rart ut når du trener bryst, eventuelt kan du bli litt svakere. Lykke til imorgen cypress. Det går så bra så :D Ja, ser jo at det kan ta opp til et helt år før de har "lagt seg helt". Jeg fikk beskjed av kirurgen at jeg ikke skulle trene mere spesifikt bryst på styrketreninga før oprasjonen, har vel noe med at muskelen ikke skal være før stram? Og heller ikke noe direkte trening av brystmuskelen etter oprasjonen. Dette er jo helt greit, har ikke så stort behov for stoore brystmuskeler. Men ser også at mange jenter som fortsatt driver med trening av brystmuskelen selv om den er lagt under, f.eks Helene Rask, hun mener det går helt fint, bortsatt fra at brystet er litt hardere enn hva det var når hun hadde over. For meg har det aldri vært noe tema å ha over, jeg har ikke så mye underhudsfett, så jeg ville få en veldig brå overgang mellom protesen og kassa. Jeg vil jo faktisk at det skal se ut som "pupper" og ikke to baller. Mange fitness jentene har lagt over, det ser jo ut som to baller som står rett ut fra kassa, lite lekkert: / Lovte meg selv at slik skal jeg ALDRI se ut
Thea85 Skrevet 13. august 2008 #5563 Skrevet 13. august 2008 WUUUÆÆÆ! Jeg skal på konsultasjon i morgen tidlig!!! Skummelt!!!! Heisann! hvordan gikk konsultasjonen i går????? håper det gikk bra og nr er operasjonsdaton ? under eller over?? gleder meg til å høre mer......;D
cypress Skrevet 13. august 2008 #5564 Skrevet 13. august 2008 (endret) Heisann! hvordan gikk konsultasjonen i går????? håper det gikk bra og nr er operasjonsdaton ? under eller over?? gleder meg til å høre mer......;D Akkurat tilbake fra konsultasjon nå! Var hos Schistad på Fornebuklinikken. Han var en veldig hyggelig og flink mann. Fikk god tone med han syns jeg. Før jeg kledde av meg mente han at jeg var så tynn at jeg nok måtte ha under muskel. Men da han kjente på meg ("kløp" meg i huden) fant han ut at jeg hadde nok vev til å ta over. Jeg syns det var veldig greit egentlig, syns under muskel høres litt skummelt ut av en eller annen grunn... Jeg vil ikke ha så mye, bare sånn at det ser naturlig ut, en stor B, liten C kanskje. Vi prøvde noen "løsproteser", og jeg syns egentlig det så ganske ok ut med 200 ml. Men han mente faktisk at det nesten ikke var noe vits i å ta så lite, og anbefalte meg 280 i den ene og 300 i den andre. Da ville det bli en C-cup. Både legen og min samboer (som var med) syns det så fint ut. Jeg syns det så GIGANTISK ut, men det er nok en vanesak... Ikke bare bare å gå fra en liten A til en C!!! Har skjønt at det er mange som angrer på at de tar for lite, så det er kanskje greit med den mengden han anbefalte. Ellers så anbefalte han runde proteser med normalprofil. Det mente han kom til å se veldig naturlig og pent ut. Håper han har rett!!! Jeg bestilte ikke noen operasjonsdato nå, har jo strengt tatt ikke bestemt meg helt enda heller. Og har tenkt meg på en konsultaasjon et sted til først. Det er litt pes med å få fri (har ikke så mye oppspart ferie), så det må organiseres også eventuelt... Men det var GØY!!!!! Føler jeg har kommet et skritt videre nå altså!! :hoppe: Endret 13. august 2008 av cypress
luresnuppa Skrevet 13. august 2008 #5565 Skrevet 13. august 2008 Akkurat tilbake fra konsultasjon nå! Var hos Schistad på Fornebuklinikken. Han var en veldig hyggelig og flink mann. Fikk god tone med han syns jeg. Før jeg kledde av meg mente han at jeg var så tynn at jeg nok måtte ha under muskel. Men da han kjente på meg ("kløp" meg i huden) fant han ut at jeg hadde nok vev til å ta over. Jeg syns det var veldig greit egentlig, syns under muskel høres litt skummelt ut av en eller annen grunn... Jeg vil ikke ha så mye, bare sånn at det ser naturlig ut, en stor B, liten C kanskje. Vi prøvde noen "løsproteser", og jeg syns egentlig det så ganske ok ut med 200 ml. Men han mente faktisk at det nesten ikke var noe vits i å ta så lite, og anbefalte meg 280 i den ene og 300 i den andre. Da ville det bli en C-cup. Både legen og min samboer (som var med) syns det så fint ut. Jeg syns det så GIGANTISK ut, men det er nok en vanesak... Ikke bare bare å gå fra en liten A til en C!!! Har skjønt at det er mange som angrer på at de tar for lite, så det er kanskje greit med den mengden han anbefalte. Ellers så anbefalte han runde proteser med normalprofil. Det mente han kom til å se veldig naturlig og pent ut. Håper han har rett!!! Jeg bestilte ikke noen operasjonsdato nå, har jo strengt tatt ikke bestemt meg helt enda heller. Og har tenkt meg på en konsultaasjon et sted til først. Det er litt pes med å få fri (har ikke så mye oppspart ferie), så det må organiseres også eventuelt... Men det var GØY!!!!! Føler jeg har kommet et skritt videre nå altså!! :hoppe: Så spennende, Cypress! Dr. Schistad er veldig koselig og dyktig. Skal opereres 6. oktober av han, og føler at jeg er i trygge hender. Er veldig spent, og selvfølgelig redd for komplikasjoner, men speilet sier at jeg gjør det rette... Bare 7 uker og 5 dager igjen!!! Ha en strålende dag! Klem
*MEDUSA* Skrevet 13. august 2008 #5566 Skrevet 13. august 2008 Jeg vil ikke ha så mye, bare sånn at det ser naturlig ut, en stor B, liten C kanskje. Vi prøvde noen "løsproteser", og jeg syns egentlig det så ganske ok ut med 200 ml. Men han mente faktisk at det nesten ikke var noe vits i å ta så lite, og anbefalte meg 280 i den ene og 300 i den andre. Da ville det bli en C-cup. Både legen og min samboer (som var med) syns det så fint ut. Jeg syns det så GIGANTISK ut, men det er nok en vanesak... Ikke bare bare å gå fra en liten A til en C!!! Har skjønt at det er mange som angrer på at de tar for lite, så det er kanskje greit med den mengden han anbefalte. :hoppe: Jeg prøvde også proteser utenpå, og synes det så gigantisk ut Men jeg kan love deg at halvparten forsvant etter de kom inn under huden.. Så du kan trygt høre på kirurgen der, ellers kan du bli veldig skuffet Masse lykke til
Nene007 Skrevet 13. august 2008 #5567 Skrevet 13. august 2008 Hei Jenter Nå er vel mine to nye vel en 10 uker gamle. Jeg glemmer nå at jeg har tatt silikon. Syns det ser lekkert ut faktisk! Bortsett fra at teipen klør, så har jeg kun ETT problem. Jeg har jo ikke fortalt mange rundt meg om min operasjon. Så da jeg var i hjembyen min og var ute med noen venninner her om dagen, fikk jeg kommentarer som: "Så flott å se at du har lagt på deg!" "Du trengte virkelig å få på deg noen ekstra kilo" LITT bittert..... Greit, jeg har lagt på meg en 5 kilo etter operasjonen, men har trent hardt de siste 4 ukene, så det ble enda mer bittert av den grunn! hm... Noen andre med samme erfaring? Det er dessuten et par apparater på trenings-studioet man bør holde seg unna. haha, har hatt en pinlig situasjon pga det.. Cypress: Jeg fikk 320 over muskel, syns også det så gigantisk ut, men når hevelsen går ned, så var det en fiin størrelse. Ser helt normalt ut i forhold til min kropp. Bedre å legge inn litt for mye enn for lite Ha en fin natt jenter
NovaFlare Skrevet 13. august 2008 #5568 Skrevet 13. august 2008 Så flott å se at du har lagt på deg!" "Du trengte virkelig å få på deg noen ekstra kilo" LITT bittert..... Skjønner deg jeg, men må humre litt likevel. Er så typisk oss kvinnfolk, det VAR jo faktisk et kompliment, likevel klarer vi å få det til noe negativt
Gjest Imsdal Skrevet 14. august 2008 #5569 Skrevet 14. august 2008 Hei Jenter Nå er vel mine to nye vel en 10 uker gamle. Jeg glemmer nå at jeg har tatt silikon. Syns det ser lekkert ut faktisk! Bortsett fra at teipen klør, så har jeg kun ETT problem. Jeg har jo ikke fortalt mange rundt meg om min operasjon. Så da jeg var i hjembyen min og var ute med noen venninner her om dagen, fikk jeg kommentarer som: "Så flott å se at du har lagt på deg!" "Du trengte virkelig å få på deg noen ekstra kilo" LITT bittert..... Greit, jeg har lagt på meg en 5 kilo etter operasjonen, men har trent hardt de siste 4 ukene, så det ble enda mer bittert av den grunn! hm... Noen andre med samme erfaring? Det er dessuten et par apparater på trenings-studioet man bør holde seg unna. haha, har hatt en pinlig situasjon pga det.. Cypress: Jeg fikk 320 over muskel, syns også det så gigantisk ut, men når hevelsen går ned, så var det en fiin størrelse. Ser helt normalt ut i forhold til min kropp. Bedre å legge inn litt for mye enn for lite Ha en fin natt jenter Hehe, skjønner det var en kjip kommentar Jeg la også veldig på meg den måneden etter operasjonen da man skal ta det med ro.. Er jo så sure kilo, drømmekroppen er jo i sikte når man har tatt operasjonen også legger man på seg.. Hvor lenge skal du teipe? Og når kan du begynne med vanlig spile bh igjen? Får så diffuse svar fra klinikken, svarer bare slik som at det går fint om jeg bruker spile bh for en kveld, og jo lenger jeg teiper jo finere blir arret.. Greit nok det, men jeg vil ha et mer konkret svar som at etter så og så mange mnd er arret såpass grodd osv...
*MEDUSA* Skrevet 14. august 2008 #5570 Skrevet 14. august 2008 Hvor lenge skal du teipe? Og når kan du begynne med vanlig spile bh igjen? Får så diffuse svar fra klinikken, svarer bare slik som at det går fint om jeg bruker spile bh for en kveld, og jo lenger jeg teiper jo finere blir arret.. Greit nok det, men jeg vil ha et mer konkret svar som at etter så og så mange mnd er arret såpass grodd osv... Jeg fikk beskjed om å teipe i 6 mnd.. Har bare to mnd igjen :) Tror det var ca 2 mnd før jeg kunne bruke spile bh.... Men jeg bruker bare spile bh av og til og synes det er ubehageligt, kansje jeg ikke har en som passer godt nok kansje
skorpion84 Skrevet 14. august 2008 #5571 Skrevet 14. august 2008 hehe.. nå som vi snakker om tape.. noen som kjenner igjen tapen på bildet øverst på denne ( http://www.seher.no/php/art.php?id=782464 ) siden? hehe... litt arti synes jeg..
Rødtoppen86 Skrevet 14. august 2008 #5572 Skrevet 14. august 2008 Hehe, jeg ville kanskje valgt en bikini som skjulte teipen litt bedre
Bianca Skrevet 14. august 2008 #5573 Skrevet 14. august 2008 Haha, hun prøver i hvertfall ikke å skjule at hun nettopp har tatt en operasjon :gjeiper: Men hun ser jo meget godt ut til å tydeligvis ha en ganske fersk operasjon! Hadde man ikke sett teipene hadde det vært vanskelig å se om hun hadde operert eller ikke! Ellers er det jo veldig fint for oss som ikke har vært i ilden enda, å få se hvordan det ser ut med teipen I morgen er det akkurat en måned til jeg ligger på operasjonsbordet Kirurgen ringte meg i går, siden han ikke hadde tid til å ta imot meg på ny konsultasjon før operasjonen. Vi hadde en kjempekoselig samtale, og vi snakket litt om hva slags protese jeg skal ha. Egentlig ville jeg ha anatomiske, men siden han mente det hadde blitt finest med runde, og han mente han hadde sett at så mange anatomiske roterer, så ble jeg enig med han. Hehe. Og han hadde registrert på papiret at jeg skulle ha 220-240, noe jeg syntes var veldig rart for han nevnte 260 på konsultasjonen! Men han mente det ikke skulle være noe problem å legge inn mer. Hehe. Tror jeg gjør det. Jeg er ikke såå liten at det ikke hadde passet med litt mer enn det. Vil ikke at det skal bli for lite for kroppen min heller, det skal jo se ut som naturlig fylde, og ikke bare pittelitt. Om dere forstår. Nå gleder jeg meg bare såååå mye
Rødtoppen86 Skrevet 14. august 2008 #5574 Skrevet 14. august 2008 Bare en måned :D Misunner deg som har så kort ventetid hehe Jeg har lest meg grønn, gul og blå på det amerikanske forumet, og lært at jeg ikke skal gå for altfor lite cc. Ser at nesten alle i Amerika legger inn mellom 400-500cc saltvann under muskel, og ikke ser de megasvære ut. Har vel kanskje litt å si når man legger under, at noe av strl forsvinner. Jeg er iallefall livredd for å ta for lite, siden man faktisk betaler en god del. Legene i Norge er vel gjerne mer konservative enn de i Amerika, og amerikanske jenter har vel ingen problemer med å se litt "fake" ut Det skal sies etter å ha sett på tusenvis av bilder, så ser de fleste veldig bra ut i forhold til hvor mye cc de har lagt inn. Jeg ville ihvertfall lagt inn så mye jeg kan innen rimelighetens grenser, det vil si at kroppen tåler det hehe
cypress Skrevet 14. august 2008 #5575 Skrevet 14. august 2008 Legen jeg var på konsultasjon hos sa at gjennomsnitt å legge inn i Norge er ca 250 og i USA ca 350 gram. Tror jeg han sa da, min samboer som var med meg på konsultasjonen sitter ved siden av her nå og mener jeg husker feil... Noen andre som har vært hos Schistad og kan huske at han sa noe om det??
Bianca Skrevet 14. august 2008 #5576 Skrevet 14. august 2008 Bare en måned :D Misunner deg som har så kort ventetid hehe Jeg ville ihvertfall lagt inn så mye jeg kan innen rimelighetens grenser, det vil si at kroppen tåler det hehe Åh, den var ny Har hengt her på forumet så lenge nå, at når noen misunner meg for at det er så kort tid til operasjonen, så føles det utrolig rart.. og herlig! :) Når skal du opereres igjen? (sorry, har en forferdelig hukommelse) Men ja, det er ikke så dumt å legge inn mer enn man har planlagt på forhånd, fordi mye av implantatet forsvinner når det blir lagt inn. Særlig når det legges under muskel, noe jeg skal. Men har også lest her inne at folk synes de ble mye mindre enn de trodde selv når implantatet ble lagt over muskel. Legen jeg var på konsultasjon hos sa at gjennomsnitt å legge inn i Norge er ca 250 og i USA ca 350 gram. Tror jeg han sa da, min samboer som var med meg på konsultasjonen sitter ved siden av her nå og mener jeg husker feil... Noen andre som har vært hos Schistad og kan huske at han sa noe om det?? Gratulerer med konsultasjon, cypress hvordan er følelsen etter schistad? Jeg skal også ha han. Føler meg veldig trygg på operasjonen, han virker utrolig god å ha med å gjøre (lytter veldig, og vil jeg skal bestemme, men kommer også med sine meninger). Vi hadde en litt røff start, men nå er alt bare bra heldigvis. Dessverre så sa han ingenting om dette med forskjellen på det amerikanske og norske gjennomsnittet til meg, men kan tenke meg at det er en forskjell ja! Hvis du noen gang har vært i USA så skjønner du det. Alt er liksom mye større der - bygninger, mennesker, personligheter, volumet på stemmene etc. Men absolutt veldig koselige folk (dette var litt off topic men)
cypress Skrevet 15. august 2008 #5577 Skrevet 15. august 2008 Men ja, det er ikke så dumt å legge inn mer enn man har planlagt på forhånd, fordi mye av implantatet forsvinner når det blir lagt inn. Særlig når det legges under muskel, noe jeg skal. Men har også lest her inne at folk synes de ble mye mindre enn de trodde selv når implantatet ble lagt over muskel. Gratulerer med konsultasjon, cypress hvordan er følelsen etter schistad? Jeg skal også ha han. Føler meg veldig trygg på operasjonen, han virker utrolig god å ha med å gjøre (lytter veldig, og vil jeg skal bestemme, men kommer også med sine meninger). Vi hadde en litt røff start, men nå er alt bare bra heldigvis. Dessverre så sa han ingenting om dette med forskjellen på det amerikanske og norske gjennomsnittet til meg, men kan tenke meg at det er en forskjell ja! Hvis du noen gang har vært i USA så skjønner du det. Alt er liksom mye større der - bygninger, mennesker, personligheter, volumet på stemmene etc. Men absolutt veldig koselige folk (dette var litt off topic men) Fikk veldig bra følelse etter møtet med Schistad altså!! Syns han virkelig lyttet og tok seg goood tid til å svare på spørsmål. Konsultasjonen varte jo nesten en hel time! Det syns jeg var imponerende! Jeg ble litt overrasket over at han faktisk snakket meg oppover i størrelse, hadde ikke trodd de gjorde det, men skjønner jo at de løs-protesene ikke gir et helt riktig bilde. Og ser at alle anbefaler å ta litt mer enn man planlegger, for det er tydeligvis mange som angrer på at de ikke tok mer!! Tipper man raskt venner seg til størrelsen! Har tenkt å gå til innkjøp av en BH i B-cup og legge i innlegg og gå med, for å venne meg til det. Og etter en stund gå opp til en C-cup. Blir sikkert klamt og ubehagelig, men... Noen som har tips til hva jeg kan fylle BHen med? Får man kjøpt samme store innlegg som de hadde på klinikken? (Ikke ordentlige silikonproteser da, det blir nok litt vel dyrt...) Tenker at å ta en sånn gradvis økning i størrelsen gjør at det vil bli mindre synlig for folk rundt også. Ønsker ikke komme tilbake til jobb og PLUTSELIG ha store pupper! Det legges nok merke til!! Og ja, ALT er større i Amerika..
Frk Johansen Skrevet 15. august 2008 #5578 Skrevet 15. august 2008 Jeg fylte ris i to plastposer, tok 250 gram som er det jeg skal fylle opp puppene mine med, så trakk jeg en slik ankelsokk utenpå for med plastposen rett på puppen så blir du svett! Stakkars de som åpner skapet mitt på badet, der ligger det to Nikesokker som buler
cypress Skrevet 15. august 2008 #5579 Skrevet 15. august 2008 Jeg fylte ris i to plastposer, tok 250 gram som er det jeg skal fylle opp puppene mine med, så trakk jeg en slik ankelsokk utenpå for med plastposen rett på puppen så blir du svett! Stakkars de som åpner skapet mitt på badet, der ligger det to Nikesokker som buler Ah, en sokk rundt, det var smart!! Takk!
Rødtoppen86 Skrevet 15. august 2008 #5580 Skrevet 15. august 2008 Bianca: Jeg skal ikke opereres før 15. desember i år Fire lange mnd, men jeg bestilte time i mai, så det har jo gått noen mnd allerede hehe Tenkte jeg måtte legge operasjonen ei uke før juleferien, så får jeg tre uker fri og det trenger jeg nok siden jeg jobber i barnehage. Det eneste problemet jeg har er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre det med jobben og fri. Jobber i en liten familiebarnehage hvor vi kun er to ansatte og åtte barn, så det er ikke bare bare hehe... Lurer på om jeg skal si til sjefen hva jeg har tenkt til å gjøre. Jeg har jo litt forskjell på strl på brystene og tenkte jeg kunne si at det er grunnen til at jeg vil opereres (delvis sant) Jeg tenker også at foreldrene kommer til å merke at noe har skjedd :/ Borte ei uke før juleferien og når jeg kommer tilbake så har noe blitt større, hm... Ikke vet jeg hva jeg skal si til hun jeg jobber sammen med heller. Hun er fra Irak, så det føles litt rart å fortelle henne noe slikt. Vil helst ta det opp med sjefen så fort som mulig, så hvis noen har noe tips å komme med tar jeg gjerne imot PS: Min hukommelse er heller ikke på topp Av og til har jeg lurt på om jeg burde skrive ned en liste over personene her inne og hvem som har vært/skal opereres osv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå