cypress Skrevet 22. juli 2008 #5461 Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar.. Så linken min var litt feil på første innlegg.. hmm.. Det var denne jeg mente.. http://www.victoriassecret.com/commerce/ap...&rfnbr=1232 Men hvordan fikk du bestilt 80D? Jeg finner bare bare størrelser S-M-L o.s.v Og du bruker 80D til vanlig? Jeg har også den bikinien. Men jeg har ikke operert, og bestilte min i XS. Da er den fortsatt bittelitt stor... Uæææ... Blir litt deppa av å tenke på det.. Er så vinglete i om jeg vil operere eller ikke. Huff...
*MEDUSA* Skrevet 22. juli 2008 #5462 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har også den bikinien. Men jeg har ikke operert, og bestilte min i XS. Da er den fortsatt bittelitt stor... Uæææ... Blir litt deppa av å tenke på det.. Er så vinglete i om jeg vil operere eller ikke. Huff... Ja det er vel ikke god nok grunn til å operere bare for å fylle ut en bikini Råder deg til å bruke god tid til å tenke godt gjennom dette, tilslutt finner du nok ut av det om du er klar og vil eller ikke Det er jo egentlig en stor avgjørelse.. Imens er det bare å spørre her inne, lese masse og snakke med kirurger.. Selve operasjonen er ikke noe å grue seg til
Thea85 Skrevet 22. juli 2008 #5463 Skrevet 22. juli 2008 Ja det er vel ikke god nok grunn til å operere bare for å fylle ut en bikini Råder deg til å bruke god tid til å tenke godt gjennom dette, tilslutt finner du nok ut av det om du er klar og vil eller ikke Det er jo egentlig en stor avgjørelse.. Imens er det bare å spørre her inne, lese masse og snakke med kirurger.. Selve operasjonen er ikke noe å grue seg til Det er vel flere grunner til at du vil operere? har du prøvd hormoner og legge på deg etc?? ingenting hjelper?? hvilken str er det du er ute etter da? jeg var kun ute etter å fylle ut..så jeg kunne føle meg vel i klær..føle at de ikke ramlet av det og at du viste alt når du bøyde deg fremover... er det sånn at det er mange som er veldig imot silikon i puppene?? til og med når det ser helt naturlig ut? OG kjennes puppene naturlig ut eller er det sånn at andre kan kjenne at det er noe innlegg inni der??
cypress Skrevet 23. juli 2008 #5464 Skrevet 23. juli 2008 Det er vel flere grunner til at du vil operere? har du prøvd hormoner og legge på deg etc?? ingenting hjelper?? hvilken str er det du er ute etter da? jeg var kun ute etter å fylle ut..så jeg kunne føle meg vel i klær..føle at de ikke ramlet av det og at du viste alt når du bøyde deg fremover... er det sånn at det er mange som er veldig imot silikon i puppene?? til og med når det ser helt naturlig ut? OG kjennes puppene naturlig ut eller er det sånn at andre kan kjenne at det er noe innlegg inni der?? For min del er det som gjør at jeg ønsker operasjon først og fremst som deg at jeg vil fylle ut klær og føle meg litt mer kvinnelig. Jeg bruker stort sett bh med innlegg, og da føler jeg meg fin, så det er ikke snakk om store endringen som skal til. Jeg er naturlig tynn, og har alltid vært det. Jeg er 28 år, 173 høy og 58 kg. Bruker str 27 i jeans. Legge på meg bare ved å spise mer går ikke. Men hva mener du med hormoner? Kan legen skrive ut noe sånt som kan hjelpe?? Jeg har allerede litt tullete hormoner, med litt forhøyede testosteronverdier, og går på Diane (p-piller med forhøyede hormonverdier). Så da er det vel ikke noe særlig mer de kan gi meg eller?? Det som holder meg tilbake fra å operere, er faktisk først og fremst frykten for folks reaksjoner. Mange i min familie er ganske fordømmende overfor slike ting, og jeg vet ikke om jeg orker å ta den diskusjonen. Derfor er jeg i så fall opptatt av at det ikke skal synes utenpå klær, uten at jeg selv fremhever det. Folk er jo allerede blitt "lurt" av innleggene i bhen i flere år, så det kan hende ingen ville reagert. Ellers tenker jeg også på at jeg ønsker meg barn snart. Skal gifte meg neste vår, og planlegger å starte prøvingen rett etter det. Derfor tenker jeg at det kan være lurt å vente med å operere til jeg er ferdig med amming og sånt, i tilfelle puppene forandrer seg veldig da. - Men egentlig har jeg lyst til å gjøre det NÅ, for det er nå resten av kroppen er på topp, og jeg har jo litt lyst til at hele meg er fin samtidig...
Nene007 Skrevet 23. juli 2008 #5465 Skrevet 23. juli 2008 For min del er det som gjør at jeg ønsker operasjon først og fremst som deg at jeg vil fylle ut klær og føle meg litt mer kvinnelig. Jeg bruker stort sett bh med innlegg, og da føler jeg meg fin, så det er ikke snakk om store endringen som skal til. Jeg er naturlig tynn, og har alltid vært det. Jeg er 28 år, 173 høy og 58 kg. Bruker str 27 i jeans. Legge på meg bare ved å spise mer går ikke. Men hva mener du med hormoner? Kan legen skrive ut noe sånt som kan hjelpe?? Jeg har allerede litt tullete hormoner, med litt forhøyede testosteronverdier, og går på Diane (p-piller med forhøyede hormonverdier). Så da er det vel ikke noe særlig mer de kan gi meg eller?? Det som holder meg tilbake fra å operere, er faktisk først og fremst frykten for folks reaksjoner. Mange i min familie er ganske fordømmende overfor slike ting, og jeg vet ikke om jeg orker å ta den diskusjonen. Derfor er jeg i så fall opptatt av at det ikke skal synes utenpå klær, uten at jeg selv fremhever det. Folk er jo allerede blitt "lurt" av innleggene i bhen i flere år, så det kan hende ingen ville reagert. Ellers tenker jeg også på at jeg ønsker meg barn snart. Skal gifte meg neste vår, og planlegger å starte prøvingen rett etter det. Derfor tenker jeg at det kan være lurt å vente med å operere til jeg er ferdig med amming og sånt, i tilfelle puppene forandrer seg veldig da. - Men egentlig har jeg lyst til å gjøre det NÅ, for det er nå resten av kroppen er på topp, og jeg har jo litt lyst til at hele meg er fin samtidig... Heia Vi tenker ganske likt vi! Jeg er året eldre enn deg, litt høyere og noen kilo tyngre. For meg var den største tvilen om at jeg skulle ta silikon før eller etter barn. Har altså ingen enda. Etter mange diskusjoner med samboeren og kirurg, så fant jeg ut at jeg ville gjennomføre det nå, før barn. Barn kommer ikke inn i bildet før om 1-2 år, så hvorfor kan jeg ikke føle meg fresh og flott frem til da, og heller ta "problemene" med puppene som de kommer? Jeg har snakket med flere som har hatt silikon mens de fikk barn, og de har ikke hatt noen problemer. Så i dag er det altså 7 uker siden jeg var under kniven, angrer ingenting. Alt har gått så strålende, og de føles som mine gamle, bare større. Jeg har for tiden et stort oppgjør med kles-skapet, mange topper har blitt for små, så har ei venninne som er veldig glad for mine gamle bh'er og topper Jeg fryktet også for reaksjonene til mine nærmeste. Men jeg valgte å ikke fortelle! Ikke en gang min mor (som bor langt unna da) vet noe. Hun la heller ikke merke til det. (tror jeg da) Venninnene mine sa jeg heller ingenting til først. Jeg ville se om de så noe. Nå har jeg ikke akkurat spradet rundt med push-up og trange topper enda da.. Men de så ingenting før jeg fortalte det. De så jo at noe var forandret med meg, men de trodde jeg hadde lagt på meg, noe jeg også har gjort etter operasjonen. En mnd uten trening og bevegelse tar på! Men det skadet ikke akkurat å få på seg noe ekstra heller Det er herlig å være ute nå i sommer og ikke tenke på om de svette innleggene mine faller ut eller ikke. Det er flott å ha fått pupper som passer til resten av kroppen! Så det var min erfaring:) Nå skal jeg på trening
amor Skrevet 25. juli 2008 #5466 Skrevet 25. juli 2008 Hei alle sammen! Jeg har nå fått et sett nye pupper som er 275 ml større enn de var for to dager siden. Tenkte jeg skulle skrive "min" historie, siden jeg har hatt nytte av å lese andres historie om tida før og etter deres operasjon. Onsdag morgen måtte jeg opp grytidlig for å nå et fly som skulle frakte meg til Oslo, og Nobel Clinic. Ganske nervøs, og med en sykt dårlig samvittighet overfor jenta mi på fire år. Visste at neste gang jeg så henne ville hun ikke kunne sitte på fanget og kose, det kunne til og med ta flere dager før det var mulig. Med de tankene, og tankene for alt som "kunne gå galt" under operasjonen og "er dette egentlig nødvendig, jeg trekker meg"-tankene satt jeg på flybussen og ble skikkelig kvalm! Kom fram til klinikken, skylte ned de siste pillene (herregud, så mye piller jeg har trøkt innpå de siste dagene!), tok en dusj med hibiscrub og ventet. Til slutt kom jeg inn til legen som skulle operere meg. Litt ironisk, tenkte jeg, mannen som skal operere meg heter Lykke, det er sikkert et tegn fra oven;) Vi diskuterte fram og tilbake hva jeg skulle velge av størrelse og form. Vi fant ut at vi skulle legge under muskel, selv om jeg trener endel styrke på brystmusklene, for det ville gi det mest naturlige resultatet (Viktigere enn treninga på akkurat DEN muskelgruppa!) Han informerte om hva som ville være et realistisk resultat, og ba om frihet til å velge litt større størrelse dersom det vi hadde kommet fram til var litt lite til å "fylle ut" tomrommet i puppene. Etter operasjonen lå jeg en stund, var ikke kvalm eller uvel, men kjente selvfølgelig litt smerter. Det forhindret meg ikke fra i å ta på meg den überkule t-skjorta mi, som i tillegg til å ha et herlig motiv, er ganske trang. Den måtte jeg pent ta av meg igjen da kirurgen kom for å sjekke om sports-bhen de hadde satt på var passe størrelse (jeg måtte bytte fra 75 c til 75 b i sporst-bh.) Og ikke pokker om jeg fikk ta den på igjen, på med en cardigan, som var enklere å få av igjen!! VELDIG glad for akkurat den beskjeden, for utover kvelden var smertene i en helt annen klasse, jeg vil nesten være så stor på det at jeg kaller dem smerter i verdensklasse! Tok drosje til hotellet en time etter oppvåkning, og der skulle jeg tilbringe to netter. ALENE!! AU, det var vondt å stå opp, gå på do, spise, ALT! Etter en nesten søvnløs natt fikk jeg tygget i meg nok painkillers til å gå og spise litt frokost.(Måtte riktignok legge meg nedpå litt, for idet jeg prøvde å ordne håret til noe annet enn fugleskremselsveis, besvimte jeg nesten!) Følte meg litt bedre etter litt frokost da. Men da anestesilegen ringte, sa jeg at jeg trodde det hadde vært bedre å ta flyet hjem direkte fra operasjonen, da hadde jeg hatt noen til å dytte meg opp fra senga. Men på den annen side, det hadde vært kjipt å besvime i innskjekkinga på flyplassen... Så tilbragte jeg dagen med egenkontroll, tv, soving, selvmedisinering (høres ikke helt sunt ut;). Har prøvd å finne ut her når den verste hardheten gir seg, brystvortene og areola synes veeeldig godt gjennom klærne nå. I tillegg fikk jeg beskjed om å aldri bruke spile-bh?! Er det bare Nobel som anbefaler dette? Turen hjem igjen gikk greit, selv om det var slitsomt å sitte på flytoget med sekken på ryggen(turte ikke ta den av igjen, brukte så lang tid å få den på. Mannen min var fornøyd, jeg er fornøyd og hurra, det er jo ikke så ille smerter i dag, to dager etter operasjonen. Tilbake til det jeg skrev til å begynne med, om nervøsiteten og "kanskje jeg angrer"-tankene. De har jeg ikke hatt i det hele tatt, selv etter disse dagene, og det er jeg glad for!! Håper alle ikke-opererte, ny-opererte og erfarne silikongurier får en fin dag! Jeg lurer bare på en ting til slutt: hva skal man gjøre med utsvetta tape i finværet? Det er vel ikke gunstig at den er våt? Men jeg vil jo ikke sitte inne i dette deilige været! Hilsen meg PS: Jeg må ha trykket på noe jeg ikke helt hadde kontroll over, i paracet-/afipran-rus, for dette innlegget var ment til å komme hit, men har havnet et annet sted. Hvor? vet ikke... Ble det rett nå tro?
Nene007 Skrevet 25. juli 2008 #5468 Skrevet 25. juli 2008 Sånn! Hehe, Du trykket rett to ganger iallefall Grattis med nye "venner" Smertene går over, tro meg Stakkars deg som måtte være alene i TO dager? Jeg hadde ikke greid det! Jeg måtte ha hjelp til nesten alt! Kom meg aldri opp av senga en gang. Måtte vekke samboeren min midt på natta hvis jeg skulle opp på do. Han måtte pent dytte meg opp! hehe
cypress Skrevet 25. juli 2008 #5469 Skrevet 25. juli 2008 Nene007: Tusen takk for at du delte din historie!! Jeg måtte gå inn og lese alle innleggene dine i denne tråden for å få med historien din fra begynnelsen.. Ser du hadde en del vondt i begynnelsen, glad for å høre at du ikke angrer på tross av det. Tenker mye på dette, særlig nå på sommeren, med lite klær og mer kroppsfokus. Men dersom jeg skal gjennomføre det er det helt uaktuelt å si noe på jobb om det. Jeg jobber på en arbeidsplass med nesten bare menn, og har ikke noe ønske om å bli "hun med silikonen". Ser ikke for meg at det er særlig positivt for karrieren. Jeg skal ha et par uker ferie i høst. Ideelt sett kunne jeg jo tatt operasjon føste dagen i ferien, og slikke sårene på stranden i Italia?? For det går greit å fly rett etter operasjonen eller? Sikkert best å ta en litt rolig ferie da, ikke planlegge de største utfluktene.. Eller anbefaler de å være i nærheten av (norsk) sykehus i tilfelle komplikasjoner?? Noen som vet??
amor Skrevet 25. juli 2008 #5470 Skrevet 25. juli 2008 Nene007: Tusen takk for at du delte din historie!! Jeg måtte gå inn og lese alle innleggene dine i denne tråden for å få med historien din fra begynnelsen.. Ser du hadde en del vondt i begynnelsen, glad for å høre at du ikke angrer på tross av det. Tenker mye på dette, særlig nå på sommeren, med lite klær og mer kroppsfokus. Men dersom jeg skal gjennomføre det er det helt uaktuelt å si noe på jobb om det. Jeg jobber på en arbeidsplass med nesten bare menn, og har ikke noe ønske om å bli "hun med silikonen". Ser ikke for meg at det er særlig positivt for karrieren. Jeg skal ha et par uker ferie i høst. Ideelt sett kunne jeg jo tatt operasjon føste dagen i ferien, og slikke sårene på stranden i Italia?? For det går greit å fly rett etter operasjonen eller? Sikkert best å ta en litt rolig ferie da, ikke planlegge de største utfluktene.. Eller anbefaler de å være i nærheten av (norsk) sykehus i tilfelle komplikasjoner?? Noen som vet?? Tror jeg ville holdt meg i Norge de første dagene etter operasjonen, sånn i tilfelle! Men kanskje noen andre har erfart at det går bra? Jeg heller vil jo ikke være silikonbaben, så jeg har ferie nå og neste uke, og når jeg kommer tilbake på jobb har jeg nok en "senebetennelse" i skulderen;) Og til deg over som lurte på det med å klare seg selv i to dager! Ja, det var tøft, men hvis man ikke er redd for å sjarmere seg til at noen skjærer opp brødskivene for deg på frokostbuffeten, be drosjesjåføren og hotellpersonalet bære bagasjen din og kjøper ferdigmat går mye bra. Men ja, jeg skulle gjerne hatt min kjære ved min side! Men noen som vet hvordan det går med hovenheten? Når går det over, så brystvortene ikke stikker seg sånn fram? Føler meg helt sprengt, nesten melkesprengt;)
Nene007 Skrevet 25. juli 2008 #5471 Skrevet 25. juli 2008 Nene007: Tusen takk for at du delte din historie!! Jeg måtte gå inn og lese alle innleggene dine i denne tråden for å få med historien din fra begynnelsen.. Ser du hadde en del vondt i begynnelsen, glad for å høre at du ikke angrer på tross av det. Tenker mye på dette, særlig nå på sommeren, med lite klær og mer kroppsfokus. Men dersom jeg skal gjennomføre det er det helt uaktuelt å si noe på jobb om det. Jeg jobber på en arbeidsplass med nesten bare menn, og har ikke noe ønske om å bli "hun med silikonen". Ser ikke for meg at det er særlig positivt for karrieren. Jeg skal ha et par uker ferie i høst. Ideelt sett kunne jeg jo tatt operasjon føste dagen i ferien, og slikke sårene på stranden i Italia?? For det går greit å fly rett etter operasjonen eller? Sikkert best å ta en litt rolig ferie da, ikke planlegge de største utfluktene.. Eller anbefaler de å være i nærheten av (norsk) sykehus i tilfelle komplikasjoner?? Noen som vet?? Heia Det er veldig individuelt om man får større eller mindre problemer etter OP. Noen er good to go bare dager etter, mens andre sliter mer. Men jeg tror jeg ville ventet med å reise så langt unna iallefall et par uker etter. Pga smertene. Så lenge du ikke putter inn SVÆRE innlegg, så er det ikke mange som kommer til å legge merke til det. Jeg føler jeg får blikk som sier: "det er noe nytt med henne, vet ikke hva, men.. kanskje hun har lagt på deg litt? Hadde hun så store pupper" kanskje jeg er litt paranoid Amor: Hevelsen går gradvis ned etterhvert. Tror mine pupper var "normale" og ikke minst bevegelige etter 2 uker. De er mye mindre nå enn etter operasjonen, enda godt for de sto rett ut! hehe Jeg er så overrasket over hvor lite problemer jeg har hatt etter OP. Det eneste jeg sliter med nå er denne forbaskade kirurgteipen som klør og klør!!! Jeg har fått et tips om å smøre på vaselin og legge en sånn operasjons-plaster over for å lufte litt. Det skal jeg gjøre NÅ!!! Blir gal! hehe Ha en fin kveld jenter
*MEDUSA* Skrevet 25. juli 2008 #5472 Skrevet 25. juli 2008 Gratulerer dere siste Jeg hadde ingen problemer med å klare meg selv de første dagene, men lå veldig høyt slik at jeg slapp å reise meg mye for å komme meg opp.. Men gu så forskjell det er på oss... Jeg reisete til Spania to dager etter op og det gikk kjempe fint, jeg kunne jo ikke sole meg noe spes på overkroppen og måtte gå med sports bh.. men det gikk helt greit Typen bar koffertene og shopping posene.. ølet klarte jeg å løfte selv Dette var jo tidlig vår, og mener noen sa det ikke var så bra å svette for mye i såret.. det kan jo være en bakdel med å reise til syden nå på sommeren Men vet ikke... Jeg var en B fra før og la inn 360. Jeg var to uker med foreldrene mine og tenkte hele tiden på at jeg måtte si hva jeg har gjort, siden de måtte jo se det.... Siste dagen sa jeg det, og de hadde ikke merket noen ting Så tror ikke dere trenger engste dere for at alle kommer til å se det, vi må jo gå med sports bh og kan jo ha vide gensre og da skal det litt til for å se det Og at det forsvinner 30% av innleggene etter de er lagt inn ja det gjør det.. de ble myyye mindre enn jeg trodde og angrer allerede på at jeg ikke tok 100 til
Nene007 Skrevet 26. juli 2008 #5473 Skrevet 26. juli 2008 Gratulerer dere siste Jeg hadde ingen problemer med å klare meg selv de første dagene, men lå veldig høyt slik at jeg slapp å reise meg mye for å komme meg opp.. Men gu så forskjell det er på oss... Jeg reisete til Spania to dager etter op og det gikk kjempe fint, jeg kunne jo ikke sole meg noe spes på overkroppen og måtte gå med sports bh.. men det gikk helt greit Typen bar koffertene og shopping posene.. ølet klarte jeg å løfte selv Dette var jo tidlig vår, og mener noen sa det ikke var så bra å svette for mye i såret.. det kan jo være en bakdel med å reise til syden nå på sommeren Men vet ikke... Jeg var en B fra før og la inn 360. Jeg var to uker med foreldrene mine og tenkte hele tiden på at jeg måtte si hva jeg har gjort, siden de måtte jo se det.... Siste dagen sa jeg det, og de hadde ikke merket noen ting Så tror ikke dere trenger engste dere for at alle kommer til å se det, vi må jo gå med sports bh og kan jo ha vide gensre og da skal det litt til for å se det Og at det forsvinner 30% av innleggene etter de er lagt inn ja det gjør det.. de ble myyye mindre enn jeg trodde og angrer allerede på at jeg ikke tok 100 til Hehe Så godt at du klarte å løfte ølet selv! Ja, der ser du.. Alle er forskjellige. Så Cypress, det er et håp! hehe For et syn det har måttet vært, at du gikk der bortover gata med en mann som bærte alt! Kanskje folk trodde du hadde en tjener? hehe Merkelige greier. Jeg var helt hjelpeslaus spesiellt de 3 første dagene. Og en del smerter hadde jeg jo i de to følgende ukene, men man blir liksom vant med de. Det aller værste (etter min mening) var når jeg hadde ligget i ro en stund og skulle opp. Greide etterhvert å komme meg opp selv, men den smerten da innleggene fulgte tyngdekraften. Måtte holde de og slippe de forsiktig ned. Jeg hadde aldri klart meg i en varm by eller strand før etter ca 1,5 uke Hører rykter om at det er varmere enn i syden nedover i landet akkurat nå. Så da er man vel like langt. Her oppe i nord er det kaldt, og når jeg fryser så trekker huden seg sammen og puppene blir så harde! hehe MEN! Kan noen der ute fortelle meg hva jeg kan gjøre med denne kløen på/i/rundt/under/over kirurgteipen? Prøvde vaselin og bandasje, men det klødde enda mere. Finnes det ikke en annen type teip eller noe annet man kan gjøre! Det er like før jeg klør meg ihjel!! Jeg går rundt som en idiot og klør meg under puppene. Ser lite klokt ut!
amor Skrevet 27. juli 2008 #5474 Skrevet 27. juli 2008 Kan noen der ute fortelle meg hva jeg kan gjøre med denne kløen på/i/rundt/under/over kirurgteipen? Prøvde vaselin og bandasje, men det klødde enda mere. Finnes det ikke en annen type teip eller noe annet man kan gjøre! Det er like før jeg klør meg ihjel!! Jeg går rundt som en idiot og klør meg under puppene. Ser lite klokt ut! Hei Nene;) Jeg fikk beskjed om at jeg kunne kutte ut tape, og kun smøre med aloe vera hvis jeg reagerte på tapen. Vet også at det går an å bytte tape-merke. Scanpore/micropore er to forskjellige typer, spør på apoteket! Forhåpentligvis er de på apoteket mer diskret enn den unge blondina jeg møtte på Cubus før operasjonen. Tenkte jeg skulle kjøpe en sports-bh på forhånd, og spurte om de hadde noen som var spesielt utviklet for å holde brystinnlegg "på plass". Dette sa jeg selvfølgelig ganske stille, i og med at jeg bor på en ganske liten plass, og ikke ønsker at naboen skal vite hva jeg har under genseren;). HVA? EN SPORTSBH FOR SILIKONPUPPER? nesten ropte hun. Kjøpte ikke noe bh der nei! (Men det var jo like greit også da, ville vært vanskelig å vite hvilken størrelse jeg skulle velge...) Jeg lurte på noe annet: Jeg fikk beskjed om aldri mer å bruke bh med spiler! Er det bare Nobel Clinic som anbefaler dette? Og så er formen på puppene litt rar, litt flat under (fikk lagt inn 275 ml anatomiske innlegg), er det normalt med litt snodig form på puppen? Sånn rent bortsett fra hevelse altså? Sitter her og gliser og tar meg et glass hvitvin. I dag har jeg kun tatt to paracet mot smertene, fire dager etter operasjonen:) Men fy søren, jeg måtte fylle på paracetbeholdningen etter å ha slukt 50 paracet på fire dager! (Har heldigvis sluppet å ta andre medisiner, bortsett fra kvalmestillende) Ha en fin søndag!!
suzzy Skrevet 27. juli 2008 #5475 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hei Nene;) Jeg fikk beskjed om at jeg kunne kutte ut tape, og kun smøre med aloe vera hvis jeg reagerte på tapen. Vet også at det går an å bytte tape-merke. Scanpore/micropore er to forskjellige typer, spør på apoteket! Forhåpentligvis er de på apoteket mer diskret enn den unge blondina jeg møtte på Cubus før operasjonen. Tenkte jeg skulle kjøpe en sports-bh på forhånd, og spurte om de hadde noen som var spesielt utviklet for å holde brystinnlegg "på plass". Dette sa jeg selvfølgelig ganske stille, i og med at jeg bor på en ganske liten plass, og ikke ønsker at naboen skal vite hva jeg har under genseren;). HVA? EN SPORTSBH FOR SILIKONPUPPER? nesten ropte hun. Kjøpte ikke noe bh der nei! (Men det var jo like greit også da, ville vært vanskelig å vite hvilken størrelse jeg skulle velge...) Jeg lurte på noe annet: Jeg fikk beskjed om aldri mer å bruke bh med spiler! Er det bare Nobel Clinic som anbefaler dette? Og så er formen på puppene litt rar, litt flat under (fikk lagt inn 275 ml anatomiske innlegg), er det normalt med litt snodig form på puppen? Sånn rent bortsett fra hevelse altså? Sitter her og gliser og tar meg et glass hvitvin. I dag har jeg kun tatt to paracet mot smertene, fire dager etter operasjonen:) Men fy søren, jeg måtte fylle på paracetbeholdningen etter å ha slukt 50 paracet på fire dager! (Har heldigvis sluppet å ta andre medisiner, bortsett fra kvalmestillende) Ha en fin søndag!! Jeg skal selv opereres på nobel om 2 måneder, kirurgen ville legge delvis under muskelen på meg, pga lite underhusdfett. Han sa at de legger kun helt under om jenta er svært tynn. Det er ikke delvis under du har? BTW, når protesen er lagt under muskelen, vil man kanskje ikke se det endelige resultaten på en lang stund, på noen har det måtte gått et helt år. Puppene kan se litt rar ut pga muskelen, kommer ann på hvor stram muskelen er osv. Muskelen er nok veldig anspent nå er periode, til den får roet seg ned. Jeg fikk faktisk ikke lov å trene mere bryst, pga at muskelen skulle være minst mulig stram til oprasjonsdasgen. Til det med bh og spiler, så sa de at du måtte bruke sports bh i 6 uker, unngå bh med spiler i et halvt år. Men etter det skulle det ikke være noe problem? Endret 27. juli 2008 av suzzy
Frk Johansen Skrevet 28. juli 2008 #5476 Skrevet 28. juli 2008 Nene007: Jeg skal ha et par uker ferie i høst. Ideelt sett kunne jeg jo tatt operasjon føste dagen i ferien, og slikke sårene på stranden i Italia?? For det går greit å fly rett etter operasjonen eller? Sikkert best å ta en litt rolig ferie da, ikke planlegge de største utfluktene.. Eller anbefaler de å være i nærheten av (norsk) sykehus i tilfelle komplikasjoner?? Noen som vet?? Hei! Jeg hadde også tenkt å ta operasjon før jeg dro på ferie til Frankrike men fikk ikke lov av kirurgen å være langt unna den første uka, helst de første to. Du kan risikere å måtte sette deg på flyet tilbake til Norge dersom det oppstår komplikasjoner. Jeg hadde tenkt å ta OP på torsdag og dra mandag kveld men fikk altså ikke lov. Utsatt OP til høsten, da er det høstferie med barna (stakkars barn). Jeg har ikke tenkt å si noe på jobben jeg heller.
cypress Skrevet 28. juli 2008 #5477 Skrevet 28. juli 2008 Ja, ok. Antar dette med å reise bort er noe jeg evt må snakke med kirurgen om uansett. Men takk for svar!! Jeg spurte min samboer her i helgen hva han syntes om at jeg vurderte å bruke 30.000 på en slik operasjon. Han var veldig søt og sa at dersom det var noe jeg ønsket, så skulle han støtte meg, men han syns uansett jeg er fin... Og at vi kunne ta opp ekstra lån på leiligheten for å få råd. Er vel best sånn, mye bedre enn et forbrukslån. (Og jeg orker ikke spare til det. Hvis jeg først bestemmer meg vil jeg få det unnagjort...) Så da er iallefall finansieringen i boks, i tillegg til ok fra sambo! Må bare finne ut av det med fri fra jobben og sånn da. Pluss å ta den endelige avgjørelsen på om jeg tør å gjennomføre dette... Holder dere oppdatert, jenter!
Nene007 Skrevet 28. juli 2008 #5478 Skrevet 28. juli 2008 Hei Nene;) Jeg fikk beskjed om at jeg kunne kutte ut tape, og kun smøre med aloe vera hvis jeg reagerte på tapen. Vet også at det går an å bytte tape-merke. Scanpore/micropore er to forskjellige typer, spør på apoteket! Å takk takk, jeg skal gjøre alt det der! hehe.. Så det er bare å smøre og ikke teipe? Men ha på sports-bh? Jeg kommer aldri i verden til å spørre om hjelp på hverken apotek eller en undertøysbutikk her jeg bor! Åhhh.. Det er som å skrive at jeg har tatt silikonpupper på en svær plakat og sette opp på den eneste rundkjøringa i sentrum! Jeg er opprinnelig fra en storby, men har flyttet til en slarveplass. haha Jeg har ikke fått noe beskjed om å ikke bruke spile-bh. Jeg har allerede brukt det noen ganger. Noen timer i slengen. Ganske ubehagelig siden teipen klør. Jeg har funnet EN bh uten spiler hittil i min størrelse. Vanskelig å finne syns jeg!
BuBee Skrevet 28. juli 2008 #5479 Skrevet 28. juli 2008 Nene007: Jeg klødde noe fryktelig av Micropore teipen (den hvite). Kjøpte Silketape på apoteket og den tåler jeg heldigvis. Den sitter mye bedre enn den andre da, og er litt vondere å ta av. Hvor har du funnet bh uten spiler? Jeg har enda ikke funnet en fin i min str. (70E) Har allerede gjort ett bomkjøp på nettet...
Bianca Skrevet 28. juli 2008 #5480 Skrevet 28. juli 2008 Her var det stille om dagen gitt. Er dere helt slått ut av varmen dere også? Sitter i bikinien foran tv'en nå jeg, håpløst varmt! Men utrolig gøy å tenke på at neste sommer så kommer jeg til å fylle ut denne bikinien til det fulle.. hihi. Hvordan går det med dere som venter på operasjon? Merker dagene flyr avgårde nå. I dag er det 7 uker til jeg skal til pers. Regner med at jeg tar meg en ekstra konsultasjon før den tid, sånn at jeg kan bli helt sikker på hva jeg vil (med protesetype og str.). Håper dere har en flott mandagskveld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå