Panterine Skrevet 7. juli 2008 #5361 Skrevet 7. juli 2008 Heisan jenter Ser at det hersker litt usikkerhet angående klinikkvalg. Jeg ble operert på Fornebu for 6 mnd siden av Dr. Schistad. Jeg er veldig fornøyd både med klinikken og med kirurgen. På konsultasjonen hadde jeg med bilder på hvordan jeg kunne tenke meg puppene og bilder på hvordan jeg ikke ville de skulle se ut. Schistad sa at det var veldig bra fordi da fikk han en pekepinn på mine forventninger. Han sa hvilke størrelse han mente passet best på meg ut fra mine forutsetninger. Jeg følte absolutt at han hørte på meg og jeg var veldig beroliget når jeg gikk. Kan nevne at jeg samtidig skulle ta brystløft (i tillegg til innlegg). Det er som sagt nå 6 mnd siden og alt har egentlig gått bra. Jeg valgte MPU innlegg fordi det var mindre sjans for kapsling med dem, men kroppen min har reagert på materialet og innlegget i den ene puppen har ikke sunket ned og på den andre har den sunket for mye så jeg har forskjellige størrelser på puppene samtidig som man kan kjenne kanten på innlegget på den ene puppen. Jeg var til etterkontroll og da "klagde" jeg og det var ikke noe problem i det hele tatt. Schistad sa at dette var noe som kunne skje og at selvfølgelig skal jeg reopereres uten noen kostnader for meg. Han vil da bytte til vanlige silikoninnlegg, gå opp en størrelse og velge høy profil kontra den moderate profilen jeg har i dag. Han mente resultatet da ville bli bedre. Jeg følte meg veldig beroliget og synes det var betryggende at jeg slapp å krangle meg til ny operasjon. Jeg får tilogmed sykemelding; så nå skal jeg inn igjen i september for å få enda nyere pupper Jeg er i det store og hele veldig fornøyd med FK, men jeg tror også at alle andre klinikker i Norge er så bra at det ikke spiller noen rolle hvor man opereres. Fordelen med FK er den unike garantien som de er alene om, bortsett fra det er det nok dyktige kirurger alle steder her i landet. Tro det kommer ann på kjemien man får med legen man er til konsultasjon hos om man føler seg trygg eller ikke. Så, lykke til dere der ute som står på tur enten til å velge klinikk eller til å bli operert. Det er ingenting å grue seg til; det vet jeg som gladelig legger meg under kniven igjen uten å være nervøs.
Bianca Skrevet 7. juli 2008 #5362 Skrevet 7. juli 2008 Så godt å høre dette fra deg Panterine! Tusen takk Grunnen til at jeg har vært så usikker er fordi det ofte skal svært mye til før jeg får dårlig kjemi med noen. Men siden magefølelsen ikke var så vond da jeg gikk derifra, så var det nok ikke så fælt. Jeg fikk beskjed at sånne som meg som har gjort mye research og har bilder og sånn er litt skumle fordi vi alltid har så høye krav og forventninger. Fikk ikke inntrykk av at han egentlig ville høre hva jeg ville. Men når du sier dette så tror jeg at jeg vil gå på enda en konsultasjon, for jeg er veldig sikker på at jeg vil gjøre det på FK Fint å høre at du er fornøyd Panterine! Selv om det er kjedelig å høre at du må få enda en operasjon.. Håper neste operasjon går bra!! Tvi tvi Når skal du operere forresten?
Panterine Skrevet 7. juli 2008 #5363 Skrevet 7. juli 2008 Så godt å høre dette fra deg Panterine! Tusen takk Grunnen til at jeg har vært så usikker er fordi det ofte skal svært mye til før jeg får dårlig kjemi med noen. Men siden magefølelsen ikke var så vond da jeg gikk derifra, så var det nok ikke så fælt. Jeg fikk beskjed at sånne som meg som har gjort mye research og har bilder og sånn er litt skumle fordi vi alltid har så høye krav og forventninger. Fikk ikke inntrykk av at han egentlig ville høre hva jeg ville. Men når du sier dette så tror jeg at jeg vil gå på enda en konsultasjon, for jeg er veldig sikker på at jeg vil gjøre det på FK Fint å høre at du er fornøyd Panterine! Selv om det er kjedelig å høre at du må få enda en operasjon.. Håper neste operasjon går bra!! Tvi tvi Når skal du operere forresten? Heisan Fint at du ble litt tryggere Jeg fikk beskjed om at det måtte gå minst 6 mnd mellom operasjonene slik at det var grodd nok vev til å skjære igjen. Siden det nå er midt i ferien, valgte jeg å ta det i september. Ikke særlig kult å reise på ferie med operasjonssår, dessuten skal jeg på seiltur i august og da bør jeg kunne bruke armene. Jeg kommer også til å spørre Schistad om jeg kanskje bør legge under muskel neste gang siden inleggene reagerte som de gjorde. Aner ikke om det har noe å si men jeg må spørre han vertfall. Selv om jeg ikke er redd operasjonen er det jo greit om det blir bra neste gang. Er ikke helt gal heller, vil helst slippe et tredje inngrep
Bianca Skrevet 8. juli 2008 #5364 Skrevet 8. juli 2008 Heisan Fint at du ble litt tryggere Jeg fikk beskjed om at det måtte gå minst 6 mnd mellom operasjonene slik at det var grodd nok vev til å skjære igjen. Siden det nå er midt i ferien, valgte jeg å ta det i september. Ikke særlig kult å reise på ferie med operasjonssår, dessuten skal jeg på seiltur i august og da bør jeg kunne bruke armene. Jeg kommer også til å spørre Schistad om jeg kanskje bør legge under muskel neste gang siden inleggene reagerte som de gjorde. Aner ikke om det har noe å si men jeg må spørre han vertfall. Selv om jeg ikke er redd operasjonen er det jo greit om det blir bra neste gang. Er ikke helt gal heller, vil helst slippe et tredje inngrep Hehe, ja det skjønner jeg godt! Tar jo mye tid og energi dette her med operasjoner, så er jo fint å sikre seg at det ikke skjer en tredje gang Men er han så flink som alle sier, så går det nok helt fint denne gangen! Jeg skal også operere meg i september!! Så gøy Vi skal jo selvfølgelig ikke operere samme dag siden vi har samme kirurg, hehe, men hvilken dag skal du i ilden? Jeg skal den 15. Og gleder meg som en liten unge. Har nedtellingskalender, hehe.
Frk Johansen Skrevet 8. juli 2008 #5365 Skrevet 8. juli 2008 Hei jenter! Slenger meg på denne linken, jeg skal opereres i september jeg også men jeg skal til Volvat og opereres av Barbara Dahl, har en venninne som har brukt henne og hun er virkelig en flott og flink dame. Er mest bekymret for disse drenene jeg som jeg må gå med et par dager, også har jeg ikke sagt det til noen at jeg skal opereres annet enn samboeren. Har dere fortat det til venner og kjente? Jeg har skolebarn og er veldig usikker på hva i himlens navn jeg skal si til de.... Håper de ikke ser det og samboeren får jo bare si at jeg er syk eller noe et par dager.
Gjest Imsdal Skrevet 8. juli 2008 #5366 Skrevet 8. juli 2008 Off, lurer på om det er noen som kan hjelpe meg, for jeg ble plutselig så usikker! Har bestilt time til brystforstørring hos Fornebuklinikken og Dr. Schistad. Veldig mange som sier de har god erfaring med både klinikken og kirurgen, og jeg syntes de virket profesjonelle. MEN, hadde en liten uggen følelse i magen da jeg gikk derifra. Han ble nemlig litt irritert på meg under konsultasjonen virket det som. Og kom med en lang lekse om at han kunne det han drev med og ikke trengte at noen skulle komme og belære han om yrket hans. Han visste hva som ble fint på meg etc. etc. Fikk ikke prøve proteser (jeg glemte å spørre om det, for ble så satt ut av kommentarene hans). Følte virkelig ikke at jeg var belærende! Prøvde bare å si klart og tydelig hva jeg ønsket, slik at han kunne kommentere om det var oppnåelig eller ikke; og evt. anbefale hva man måtte gjøre for å oppnå det. Og sa hva jeg var livredd for å ende opp med: kulerunde bryster med unaturlig kløft. Leste nettopp et innlegg av en som sa at hun hadde et slik inntrykk av denne klinikken: at de var opptatt av "dette kan vi, vi vet hva vi driver med" mer enn "hva vil du ha?". Men så virker alle dere på dette forumet så fornøyd med FK! Noen som kan berolige meg litt ang. valget mitt? Har allerede vært på 3 konsultasjoner, og det var på FK jeg hadde best magefølelse.. Men dog, så var jo denne opplevelsen litt ubehagelig.. Skjønner godt det var en ekkel følelse.. Jeg tror at jo mer research man gjør jo mer realistiske forventninger får man, så jeg skjønner ikke helt hva man mente med det.. Da kan man jo mer om komplikasjoner og størrelser osv.. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Fornebuklinikken og Schistad, selv om jeg savner litt oppfølgning i etterkant og mer detajert info når jeg feks henvender meg til dem på mail. Spør jeg feks. om jeg kan gå med spilebh en kveld, får jeg bare svar på akkurat det, ikke noe utfyllende om hvorfor man skal være forsiktig med spilebh for tidlig, hvor lenge, osv. Vett ikke om andre klinikker er bedre på dette da.. Jeg synes det var veldig dårlig av Schistad og komme med en slik kommentar, det er en ganske big deal, og du legger igjen ganske mange penger hos de så at du vil være sikker og har mange spørsmål skulle jo bare mangle.. (Operasjonen tar ca. en time, den dagen jeg var der var første pasient inn i 07:00 og jeg var sist kl 16.00, så kirurgen opererer ganske mange i løpet av en dag )
Bianca Skrevet 8. juli 2008 #5367 Skrevet 8. juli 2008 Skjønner godt det var en ekkel følelse.. Jeg tror at jo mer research man gjør jo mer realistiske forventninger får man, så jeg skjønner ikke helt hva man mente med det.. Da kan man jo mer om komplikasjoner og størrelser osv.. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Fornebuklinikken og Schistad, selv om jeg savner litt oppfølgning i etterkant og mer detajert info når jeg feks henvender meg til dem på mail. Spør jeg feks. om jeg kan gå med spilebh en kveld, får jeg bare svar på akkurat det, ikke noe utfyllende om hvorfor man skal være forsiktig med spilebh for tidlig, hvor lenge, osv. Vett ikke om andre klinikker er bedre på dette da.. Jeg synes det var veldig dårlig av Schistad og komme med en slik kommentar, det er en ganske big deal, og du legger igjen ganske mange penger hos de så at du vil være sikker og har mange spørsmål skulle jo bare mangle.. (Operasjonen tar ca. en time, den dagen jeg var der var første pasient inn i 07:00 og jeg var sist kl 16.00, så kirurgen opererer ganske mange i løpet av en dag ) Hei Imsdal Takk for oppløftende svar! Får litt dårlig samvittighet her, for vil jo ikke henge ut noen. Det kan godt hende at jeg traff kirurgen på en dårlig dag, eller at jeg gav inntrykk av å være belærende uten at jeg var klar over det selv. Uansett så tror jeg at jeg skal gå for FK, men tar nok en konsultasjon til. Kunne godt tenke meg å ha en god og åpen tone med kirurgen før et så viktig inngrep. For det er ikke så stort inngrep, men det er viktig for meg å være trygg hele veien og få lov til å "være med på det". At det ikke bare blir å kjøre kirurgens løp fordi jeg er redd for å virke "belærende". Uansett, fulgte med en del her i våres og mener å huske at du ble operert da, Imsdal. Hvordan går det med deg nå? Er du fornøyd og oppfører dine nye fordeler seg bra?
luresnuppa Skrevet 8. juli 2008 #5368 Skrevet 8. juli 2008 HEI! Jeg skal også opereres av dr. Schistad på FK, og jeg fikk veldig godt inntrykk av han på konsultasjonen. Føler meg helt trygg på at han er min kirurg, og "legger mine pupper i hans hender"" Jeg skal opereres 6. oktober, så det er godt å se at det er flere her inne som skal i ilden omtrent samtidig som meg. Det var en periode på forsommeren hvor jeg var den eneste som hadde planlagt til høsten, og det var litt skummelt... Alt er liksom litt lettere når man har noen å snakke med. Jeg lurer også på forskjellen på hvordan anatomiske og runde proteser oppfører seg. Har lest at de ser like ut i stående stilling, men at anatomiske kan se litt snodige ut i liggende. Stemmer dette? Glemte å spørre kirurgen... :klø:
Gjest Imsdal Skrevet 8. juli 2008 #5369 Skrevet 8. juli 2008 Skjønner godt du vil ha en god tone med kirurgen, selv om han har gjort hjemmeleksa si og vet hva han driver med vil jo ikke det si at det noen andre er ute etter er det du er ute etter Kan jo hende han bare hadde en dårlig dag, men i hans jobb er det nesten ikke "lov" til å ha mener jeg da.. Kanskje en ny konsultasjon ikke er så dumt, det er som du sier ikke en så big deal - om alt går som det skal, men hva om du ikke blir fornøyd? Jeg synes det er kjempebra at vi skriver det vi mener om klinikkene, både på godt og vondt, tror kanskje noen "verner" om sin klinikk på en måte, hehe, og om man da kommer på konsultasjon og får en stressa kirurg så kan man jo være litt forberedt på det Jeg ble operert i begynnelsen av april, og det har egentlig godt mye bedre enn forventet, første og andre måneden kjente jeg innleggene godt, slik som når jeg sov og skulle strekke meg etter noe. Nå har de festet seg og jeg verken merker eller tenker så mye over det, kjenner litt stikking i puppene og arrene av og til, samtidig som jeg er veldig følsom på undersiden av puppene. De har blitt veldig myke og gode, men de er selvfølgelig litt hardere enn hva de var før.. Om jeg feks har gått med vanlig bh en kveld, sovet litt på magen så er de litt hardere.. MEN, bortsett fra dette er jeg storfornøyd, og det er jo bare småting som kommer til å rette seg etterhvert! Jeg har fått mye bedre selvtillit, og jeg må bare si at jeg har fått kjempefine pupper Jeg har runde implantater, 300 cc, og gikk da fra en liten A til en C.. Hadde jeg fått valget på nytt hadde jeg gjort det igjen, lett
Bianca Skrevet 8. juli 2008 #5370 Skrevet 8. juli 2008 Så godt å høre Imsdal! Kjempegøy at du er så glad for resultatet. Har brukt mye tid de siste årene på å lese igjennom dagboka her, og det er virkelig et overveldende flertall som er kjempefornøyde og sier de ikke ville ha nølt med å gjøre det igjen. Det gjør det så mye lettere for oss som har bestemt oss men som har blandede følelser Håper du fortsetter å oppdatere oss litt om hvordan du har det Synes forresten at det er fint at vi informerer hverandre om de ulike klinikkene jeg også. Det er jo klart at det er viktig å vite, har satt veldig pris på den infoen jeg har lest her om ulike kirurger. Var bare litt redd for at det skulle virke som at jeg hang ut "min" kirurg, for det synes jeg blir så unødvendig (med mindre det virkelig er grunn til det - da er det bare å informere i vei). Gøy å høre at vi skal oprereres rundt samme tid Luresnuppa!! Da kan jeg vel kanskje regne med å ha en samtalepartner her fremover da? Jeg skal operere meg 15. september da, så det blir noen uker før deg. Men samme kirurg, og det er jo litt gøy! Hvor mye skal du ha inn? Skal du har over eller under muskel? Jeg skal ha ca. 250 under muskel. Ønsker selv anatomiske, men er litt usikker. Skal se det ann litt mer på neste konsultasjon. Tror nemlig de runde protesene finnes i en litt mykere form, mens de anatomiske må være litt fastere for å holde formen inni brystet. Uansett, dette blir bra!!! Gleder meg så fælt, skulle ønske jeg bare kunne hoppe rett på operasjonsbordet og få det gjort, hehe. Men, men, man venter vel aldri forgjeves når man venter på noe godt Håper jeg i hvert fall!
Bianca Skrevet 8. juli 2008 #5371 Skrevet 8. juli 2008 Jeg lurer forresten også litt på det med forskjellen på anatomiske og runde proteser når man er i liggende stilling. Har nemlig også lest at de anatomiske kan se mer unaturlige ut når man ligger ned (at de står rett opp), mens de runde legger seg litt mer på siden. Noen som vet?
luresnuppa Skrevet 8. juli 2008 #5372 Skrevet 8. juli 2008 Hei, Bianca! Samtalepartner vil jeg gjerne være! Tenk hvor syk i hodet jeg kommer til å være når du har operert deg! Da er det nemlig ikke lang tid til det er min tur... Skal legge inn 300-350 over muskel. Kirurgen sa jeg hadde perfekt utgangspunkt. Ganske fornøyd med den kommentaren, da! Har ammet 3 barn, men har ikke heng, de er bare blitt så små... Har en liten 80A, og håper på C
luresnuppa Skrevet 8. juli 2008 #5373 Skrevet 8. juli 2008 (endret) Endret 8. juli 2008 av luresnuppa
Bianca Skrevet 8. juli 2008 #5374 Skrevet 8. juli 2008 Ja dette blir spennende :) Tenk at det endelig er lys i tunnellen for oss også! Har hengt her i 2 år, ble ikke aktiv før i våres, men det er ikke før nå jeg skjønner at dette virkelig skal skje. Og nå er JEG den som skal først i ilden liksom.. rart (av oss to da, håper det er noen andre her vi kan følge gjennom prosessen også) Så morsomt, jeg fikk også kommentar om at jeg hadde perfekt utgangspunkt. Tror det er sånn at hvis du har små bryster men med anatomisk form, så er det et veldig godt utgangspunkt for å få et bra resultat. Åh nå er jeg så glad! Og tenk så bekymra jeg var i går , går mye opp og ned her.
Frk Johansen Skrevet 9. juli 2008 #5375 Skrevet 9. juli 2008 Hei Luresnuppa En "avdanket" ammende mor her også, dog bare to barn, men har ingenting igjen føler jeg... Skal opereres på Volvat og kirurgen der mente jeg var mellom a og b cup, kommer til å legge inn 250 og regner med å ende på en c. Hvor store er barna dine blitt og hva gjør du med de når du kommer fra OP? Jeg har skolebarn og foreldre rett i nærheten men hadde IKKE tenkt å innvie de i planene, gjør dere andre det?? Da hadde jeg fått barnevakt sporenreks, men samboer har sagt han skal pleie meg og barna. Har ikke lyst å fortelle noen om dette kjenner jeg.
Frk Johansen Skrevet 9. juli 2008 #5376 Skrevet 9. juli 2008 Og hei til deg også Bianca!! Du har nok tenkt på dette mye lenger enn meg, men har man først bestemt seg vil man jo ha det unna fort som bare det. Hvor mange konsultasjoner pleier man å ha?? Jeg har hatt en og har ikke tenkt å ha fler. Er jeg helt unormal?
Gjest Imsdal Skrevet 9. juli 2008 #5377 Skrevet 9. juli 2008 Kjenner meg igjen med det å ha blandede følelser, det hadde jeg helt til det var gjort Husker jeg tenkte når jeg ble henta inn på operasjonsstua "Hva i h*lvete er det jeg driver med?!?", men når det var gjort og i ettertid tenker jeg bare at det ikke var noe å grue seg for. Ang. det med runde og anatomiske proteser, vet ikke hva som er de store forskjellene, men mine som er runde flyter utover, vil tro de flyter like mye ut som naturlige.. Og med mine runde proteser er puppene liksom bredere, så selv om jeg er en C så stikker de ikke så mye fremover, men de er liksom bredere enn hva mine ekte er, så de stikker bittelitt ut på siden også har jeg kløft når jeg ikke har bh.. Derfor ser de kanskje ikke sånn enorme ut selv om det er C, klær og bh har alt å si for hvor store de ser ut.. Hvilken størrelse er du nå da Bianca, og hva vil du bli?
luresnuppa Skrevet 9. juli 2008 #5378 Skrevet 9. juli 2008 Hei Luresnuppa En "avdanket" ammende mor her også, dog bare to barn, men har ingenting igjen føler jeg... Skal opereres på Volvat og kirurgen der mente jeg var mellom a og b cup, kommer til å legge inn 250 og regner med å ende på en c. Hvor store er barna dine blitt og hva gjør du med de når du kommer fra OP? Jeg har skolebarn og foreldre rett i nærheten men hadde IKKE tenkt å innvie de i planene, gjør dere andre det?? Da hadde jeg fått barnevakt sporenreks, men samboer har sagt han skal pleie meg og barna. Har ikke lyst å fortelle noen om dette kjenner jeg. Barna våre er 2, 4 og 10 år. De er jo i bhg og skole på dagtid, og så har min elskede mann sagt han skal ta seg av de på ettermiddagene. :kys_2: Får bare late som jeg er syk, så er det lettere for de å forstå at mamma trenger ro og hvile. Jeg skal heller ikke innlemme noe familie i denne saken. Gleder meg sinnsykt til å kjøpe undertøy og topper som jeg faktisk kan fylle ut! Puppene mine svømmer i bh'ene mine nå. Har bare en som sitter ganske bra. De andre har jeg fyllt opp med flere innlegg... ll Jeg har forresten også bare en konsultasjonstime. Flinke alle kirurgene, tror jeg, ihvertfall på de kjente klinikkene. Hvilken dato skal du opereres? Var ikke det også i september? Dette er spennende!!! :banantroll:
Frk Johansen Skrevet 9. juli 2008 #5379 Skrevet 9. juli 2008 Barna våre er 2, 4 og 10 år. De er jo i bhg og skole på dagtid, og så har min elskede mann sagt han skal ta seg av de på ettermiddagene. :kys_2: Får bare late som jeg er syk, så er det lettere for de å forstå at mamma trenger ro og hvile. Jeg skal heller ikke innlemme noe familie i denne saken. Gleder meg sinnsykt til å kjøpe undertøy og topper som jeg faktisk kan fylle ut! Puppene mine svømmer i bh'ene mine nå. Har bare en som sitter ganske bra. De andre har jeg fyllt opp med flere innlegg... ll Jeg har forresten også bare en konsultasjonstime. Flinke alle kirurgene, tror jeg, ihvertfall på de kjente klinikkene. Hvilken dato skal du opereres? Var ikke det også i september? Dette er spennende!!! :banantroll: Jeg har første og andreklassing så jeg har også tenkt å si at mamma er syk... Jeg har satt meg opp tirsdag 30. sep for da er det høstferie også håper jeg at jeg er i form til en tur på hytta i helgen om ikke annet. Er liksom litt greiere å ta ferie på jobben når det er skolefri så derfor ble det da. Ha ha, mine bh-er er også fylt med løse silikoninnlegg og push-up så det skal bli godt å slippe alt det ja...
Cathee Skrevet 9. juli 2008 #5380 Skrevet 9. juli 2008 Jeg så det var snakk om Christiania park klinikk, så da må jeg legge inn noen ord... Jeg opererte der for 4 uker siden, og har ikke noe annet å komme med en skryt! Dr. Salemark som er der nå, er veldig flink og behagelig å snakke med.. Jeg hadde en bra konsultasjon! Han er veldig forståelsesfull og hørte på mine ønsker.. Nå skal det sies at han anbefalte meg en str jeg i utgangspunktet ville ha, så det ble ikke noe problem OP dagen var jeg veldig nervøs, å de tok kjempe godt vare på meg! CPK er ivertfall å anbefale for de som ikke har bestemt seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå