skorpion84 Skrevet 18. juni 2008 #5241 Skrevet 18. juni 2008 Hei, hei! Kjempekjekt å lese den flotte rapporten du skrev . Lurer egentlig på hvilken størrelse du hadde fra før av jeg? Kirurgen anbefalte meg 280g for å få en C cup. Har en middels A nå. Jeg skal kreve 300g når det kommer til stykket. Tror da jeg må ha plass til det etter to ammerunder og etter 14 kg i minus. heihei... så hyggeli å høre at du likte det jeg hadde skrevet da... jeg var en bitteliten A(kanskje en AA) før oprasjonen, men brukte alikevel BH størrelsen 80B fordi det å få tak i BH som passa rundt var et helvete.. men jeg hadde veldi smale og spisse pupper, så kirurgen la inn litt store innlegg for å fylle opp på sidene av puppene, og over og under dem... sånn at de skal få en rundere og penere form... jeg synes det hørtes helt sprøtt ut at han skulle putte inn så mye, siden jeg ville bli en B liksom... men han sa at for å få finere form på dem(som jeg var ute etter) så måtte han legge inn såpass... og nå har jeg på meg en sportsBH som er størrelse 85B... er ikke det det samme som en 80C? *blir så forvirra av det der* men jeg tror de tok på meg en større BH, for å ta hensyn til hevelser å sånn... så regner med å kunne bruke mine gamle BHer etterhvert... hmmm... men jeg tror at du får en C cup av 280g, hvertfall siden du sannsynligvis har et større utgangspunkt en det jeg hadde... men så kommer det også ann på hvilken form på protesene som blir lagt inn... hvis man legger inn høyprofilproteser vil de jo fylle mye mere utover enn det mine proteser gjør.. om du skjønner hva jeg mener? håper det ga svar på det du lurte på...
skorpion84 Skrevet 18. juni 2008 #5242 Skrevet 18. juni 2008 Litt offtopic her, men noen som så dagbladet igår? (Papirutgaven). De hadde funnet ut grunnen til at så mange tar silikon er på grunn av tvserier som svanen og frustrerte fruer. Det var også seks damer som ble spurt om du kunne tenke seg å gjøre noe slikt og alle svarte nei, silikon er kunstig, stygt, naturlig er finest osv. Så greit når dagbladet vet grunnen til alle jentene som gjør det, så slipper vi tenke selv. (Det at vi velger å ta en slik operasjon har selvfølgelig ingenting med at vi har tenkt på det i mange år, ikke føler oss vel med de brystene vi har uavhengig fra tv og media, og faktisk får myyye bedre selvtilit og en kropp vi trives med.. Neida, jeg så en episode av Frustrerte Fruer og da måtte jeg liksom bare.. Tenker ikke så mye selv jeg da, har silikon vettu. ) detta var litt arti å lese... men jeg tror nok at detta vil være fordommer vi alle sammen vil komme borti... det er mange folk som er kjempe negative til silikonpupper, og synes at alle vi som tar det er grunne, eller tror vi er dumme bærter som vil bli som lene alexandra eller no... men det er bare å heve seg over... de er ikke bedre mennesker enn oss, bare fordi vi har valgt å gjøre noe med ting som plager oss...
Liten pike Skrevet 18. juni 2008 #5243 Skrevet 18. juni 2008 heihei... så hyggeli å høre at du likte det jeg hadde skrevet da... jeg var en bitteliten A(kanskje en AA) før oprasjonen, men brukte alikevel BH størrelsen 80B fordi det å få tak i BH som passa rundt var et helvete.. men jeg hadde veldi smale og spisse pupper, så kirurgen la inn litt store innlegg for å fylle opp på sidene av puppene, og over og under dem... sånn at de skal få en rundere og penere form... jeg synes det hørtes helt sprøtt ut at han skulle putte inn så mye, siden jeg ville bli en B liksom... men han sa at for å få finere form på dem(som jeg var ute etter) så måtte han legge inn såpass... og nå har jeg på meg en sportsBH som er størrelse 85B... er ikke det det samme som en 80C? *blir så forvirra av det der* men jeg tror de tok på meg en større BH, for å ta hensyn til hevelser å sånn... så regner med å kunne bruke mine gamle BHer etterhvert... hmmm... men jeg tror at du får en C cup av 280g, hvertfall siden du sannsynligvis har et større utgangspunkt en det jeg hadde... men så kommer det også ann på hvilken form på protesene som blir lagt inn... hvis man legger inn høyprofilproteser vil de jo fylle mye mere utover enn det mine proteser gjør.. om du skjønner hva jeg mener? håper det ga svar på det du lurte på... Takk for svar:)! Størrelsegreiene er jo så vanskelig, men jeg håper på en C, har ikke lyst til å bikke over til D, finnes jo nesten ikke 75D i vanlige butikker (f.eks H&M). Sikkert bra glad du nå som er ferdig med det (sjalu ja...) Sitter der med de flotte puppene sikkert. Har du fått til en lurkikk nå eller ?
skorpion84 Skrevet 18. juni 2008 #5244 Skrevet 18. juni 2008 Takk for svar:)! Størrelsegreiene er jo så vanskelig, men jeg håper på en C, har ikke lyst til å bikke over til D, finnes jo nesten ikke 75D i vanlige butikker (f.eks H&M). Sikkert bra glad du nå som er ferdig med det (sjalu ja...) Sitter der med de flotte puppene sikkert. Har du fått til en lurkikk nå eller ? jah, jeg er godt fornøyd med å være ferdi jah... men alt har liksom gått så greit.. har ikke hattt mye vondt, og hadde ingen kvalme etter oprasjonen.. så det er ingenting å grue seg til... jeg bare går rundt å gleder meg til å leve normalt igjen jeg... :-p hehe.. joda.. jeg har snikkikka litt jah... men jeg synes de ser rare og store ut.. *leR* men det sa kirurgen at de kom til å gjøre en stund... tror det blir bra til slutt.. når ting bare har roa seg litt... ;-) når er det du skal i ilden igjen liten pike?
candy_girl88 Skrevet 18. juni 2008 #5245 Skrevet 18. juni 2008 Litt offtopic her, men noen som så dagbladet igår? (Papirutgaven). De hadde funnet ut grunnen til at så mange tar silikon er på grunn av tvserier som svanen og frustrerte fruer. Det var også seks damer som ble spurt om du kunne tenke seg å gjøre noe slikt og alle svarte nei, silikon er kunstig, stygt, naturlig er finest osv. Så greit når dagbladet vet grunnen til alle jentene som gjør det, så slipper vi tenke selv. (Det at vi velger å ta en slik operasjon har selvfølgelig ingenting med at vi har tenkt på det i mange år, ikke føler oss vel med de brystene vi har uavhengig fra tv og media, og faktisk får myyye bedre selvtilit og en kropp vi trives med.. Neida, jeg så en episode av Frustrerte Fruer og da måtte jeg liksom bare.. Tenker ikke så mye selv jeg da, har silikon vettu. ) jeg skjønner ikke det der medå fokusere så innmari på at det er stygt. jeg syns mange kler det jeg. selv om det ikke ser så naturlig ut.. mine ser veldig naturlige ut. så jeg vet ikke jeg.... jeg syns i hvert fall kroppen min er bedre nå..først fokuserer alle på "kjøtt på beina" og så får man komplekser og gjør noe med det. nei da er det stygt.. jeg blir frustrert over denne verdenen jeg.... og jeg prøvde alt for å få naturlig fett utapå meg.. jeg blir så irritert over hvor lite empati folk har og bare dømmer med en gang. det er jo ikke som at det er så enkelt å være menneske i den moderne verden i dag. sånn utseendemessig. det var en gutt .. husker ikke hvor det var men han sa dama hans eller noen han deijta hadde perfekte pupper, så ble han skikkelig skuffa fordi det var silikon. først syns han at det er perfekt.. (han har et ideal) og jenta tenkte sikkert mye på et ideal hun og for å ikke føle seg dårlig.. og så klager han ... jeg .. har ikke flere ord.. uansett gjør jo jenter det for seg selv og ikke gutta men..AA! sorry jenter .. ble litt langt dette...blir bare litt frustrert. også fordi jeg er i kristent miljø og det er veldig mye fokus på at man skal være takknemlig for kroppen man har fått. jeg blir sliten i hodet nå... jeg hadde llyst på pupper helt fra de første jentene i klassen begynte å få sine når jeg var 12 år... når jeg var 15 så begynte mamma og si at hvis jeg ikke hadde fått innen 18 år så kunne jeg vurdere silikon. det var alltid min trøst.. for meg selv... hvorfor kan ikke folk være glade på andres vegne.. noen andre som er svært frustrerte over disse temaene?? eler har noe å få ut? hehe by the way.. har jeg fåt muskelbetennelse over hele skulderpartiet og nakken, så når den ene smerten var over kom den neste. skulle ønske jeg hadde rørt på meg selv om det var vondt etter operasjonen... slitsomt..
Aries86 Skrevet 18. juni 2008 #5246 Skrevet 18. juni 2008 Noen som vet om det er mulig med lokalbedøvelse og beroligende ved innlegg under muskelen? Jeg er litt nervøs for narkosen da jeg aldri har vært i narkose før og kunne gjerne tenkt meg å få det utført ved lokalbedøvelse og beroligende, men i den forbindelse lurer jeg på om det går ann når man skal ha under muskelen? Jeg skal operere på Fana Medisinske Senter forresten Jeg óg skal opereres på FMS! Når skal du i ilden?
Nene007 Skrevet 18. juni 2008 #5247 Skrevet 18. juni 2008 Hei hei jenter! Grattis til dere som har vært under kniven! Jeg har 2-ukers-dag i dag. Går fin-fint, men de har krympet en del. Veldig lei av å ligge på ryggen om natta nå. Veldig veldig frustrerende. Åsså klør det så utrolig under teipen... aaaarrrggghhh! *ler* Er det noen som vet når jeg skal bytte teip egentlig? Skal jeg bare vente til teipen faller av av seg selv? Pirellie: Hvordan går det med deg? Leste at du ikke hadde store problemene. Jeg er veldig misunnelig... hehe:) Jeg vil aldriii oppleve de to første dagene igjen!!
minisnuppa Skrevet 18. juni 2008 #5248 Skrevet 18. juni 2008 Jeg óg skal opereres på FMS! Når skal du i ilden? jeg og skal operere på fms på tirsdag! gruer meg noe jævli til narkosen. jeg skal legge under muskel, legen sa at de opererte kun i nakose fordi det var det tryggeste.
candy_girl88 Skrevet 18. juni 2008 #5249 Skrevet 18. juni 2008 Hei hei jenter! Grattis til dere som har vært under kniven! Jeg har 2-ukers-dag i dag. Går fin-fint, men de har krympet en del. Veldig lei av å ligge på ryggen om natta nå. Veldig veldig frustrerende. Åsså klør det så utrolig under teipen... aaaarrrggghhh! *ler* Er det noen som vet når jeg skal bytte teip egentlig? Skal jeg bare vente til teipen faller av av seg selv? Pirellie: Hvordan går det med deg? Leste at du ikke hadde store problemene. Jeg er veldig misunnelig... hehe:) Jeg vil aldriii oppleve de to første dagene igjen!! taipen skal sitte på til den detter av. Å ja , ligge på ryggen er bare så unaturlig for kroppen... grattis med 2 ukers dag:D
Cathee Skrevet 18. juni 2008 #5250 Skrevet 18. juni 2008 Hei hei jenter! Grattis til dere som har vært under kniven! Jeg har 2-ukers-dag i dag. Går fin-fint, men de har krympet en del. Veldig lei av å ligge på ryggen om natta nå. Veldig veldig frustrerende. Åsså klør det så utrolig under teipen... aaaarrrggghhh! *ler* Er det noen som vet når jeg skal bytte teip egentlig? Skal jeg bare vente til teipen faller av av seg selv? Pirellie: Hvordan går det med deg? Leste at du ikke hadde store problemene. Jeg er veldig misunnelig... hehe:) Jeg vil aldriii oppleve de to første dagene igjen!! Har de krympet VELDIG mye?? Sånn en hel cup mye?? Iiik.. Jeg er snart på 2 uker, håper ikke dem blir veldig mye mindre :/
Nene007 Skrevet 18. juni 2008 #5251 Skrevet 18. juni 2008 Har de krympet VELDIG mye?? Sånn en hel cup mye?? Iiik.. Jeg er snart på 2 uker, håper ikke dem blir veldig mye mindre :/ Ho ho så fort tiden går! Hvordan er din hverdag blitt da? Ja.. Det er jo hevelsen som har gått ned. Men det skjedde den første uka! Kjøpte jo en BH i str 75C ei uke etter operasjon som ble alt for liten til meg. Men i går satt den som et skudd! Så nå kan de slutte å krympe. Kjenner det er litt "luft" der inne enda Og det må jo forsvinne en plass. hehe Sitter og kikker på undertøy på internett.. sikle sikle.. Kanskje på tide å slutte og drømme og komme seg i seng :D Byttet nettopp teip forresten. De hadde ikke falt av, men de var veldig lørvete og godt brukte! Så jeg tenkte litt på bakterier og sånn.. Det ene arret så jeg nesten ikke (Etter 2 uker..wow), det andre hadde ikke helt grodd, kom en liten dråpe blod. Men ingen dramatisk opplevelse.. hehe
isadora2008 Skrevet 19. juni 2008 #5252 Skrevet 19. juni 2008 Har de krympet VELDIG mye?? Sånn en hel cup mye?? Iiik.. Jeg er snart på 2 uker, håper ikke dem blir veldig mye mindre :/ mine har ikke gått ned i str, men dem er ikke hovne mer...likte dem bedre hovne
Cathee Skrevet 19. juni 2008 #5253 Skrevet 19. juni 2008 Ho ho så fort tiden går! Hvordan er din hverdag blitt da? Ja.. Det er jo hevelsen som har gått ned. Men det skjedde den første uka! Kjøpte jo en BH i str 75C ei uke etter operasjon som ble alt for liten til meg. Men i går satt den som et skudd! Så nå kan de slutte å krympe. Kjenner det er litt "luft" der inne enda Og det må jo forsvinne en plass. hehe Sitter og kikker på undertøy på internett.. sikle sikle.. Kanskje på tide å slutte og drømme og komme seg i seng :D Byttet nettopp teip forresten. De hadde ikke falt av, men de var veldig lørvete og godt brukte! Så jeg tenkte litt på bakterier og sånn.. Det ene arret så jeg nesten ikke (Etter 2 uker..wow), det andre hadde ikke helt grodd, kom en liten dråpe blod. Men ingen dramatisk opplevelse.. hehe Ja, den går kjempe fort :D Å bra er det! Min hverdag er så god som normal, utenom at jeg ikke kan løfte sønnen min osv.. Ellers kjenner jeg at jeg er litt stiv, og det klør litt i arrene.. Men, ellers går det supert Hva med deg? Okei.. Var redd dem kommer helt bort jeg Haha.. Uansett er jeg rimelig sikker på at jeg er en D... Jeg la jo inn 400cc og var en stor B før! Jeg sitter å drømmer meg bort på victoria secret jeg Der har de så mye fint! Skal bestille derfra når jeg vet 100% sikkert hvilken str jeg er :D Så bra at sårene gror fort! Da er sikkert mine grodd fint også... Teipen min sitter ganske støpt ennda den.. Hvor kjøper man teip å hvor lenge skal den være der? Jeg fikk beskjed om at når det detter av, trenger jeg den ikke mer.....
pirellie Skrevet 19. juni 2008 #5254 Skrevet 19. juni 2008 Hei hei jenter! Grattis til dere som har vært under kniven! Jeg har 2-ukers-dag i dag. Går fin-fint, men de har krympet en del. Veldig lei av å ligge på ryggen om natta nå. Veldig veldig frustrerende. Åsså klør det så utrolig under teipen... aaaarrrggghhh! *ler* Er det noen som vet når jeg skal bytte teip egentlig? Skal jeg bare vente til teipen faller av av seg selv? Pirellie: Hvordan går det med deg? Leste at du ikke hadde store problemene. Jeg er veldig misunnelig... hehe:) Jeg vil aldriii oppleve de to første dagene igjen!! Takk takk, formen er kjempe fin Har selvsagt litt vondt men det er ikke mye å klage på. Men tror siden jeg hadde silikon fra før at huden av litt utvidet om du skjønner hva jeg mener. Holder på å dø av å ligge på ryggen selv og det etter 2 netter!! Det bare finnes ikke behagelig!! Skal ta av bandasjen idag, jeg er så spent... Nesten så jeg ikke tørr... Det jeg frykter mest er at de ikke har blitt store nok, og det som er så rart er at når jeg lå på operasjonsbordet var jeg redd jeg hadde valgt for store så jeg sa til legen at han kunne ta mindre om han syntes det ble penere. Ikke så lett å bli klok på seg selv bestanding, hehe. Grattis med 2 ukers dagen Nene, godt å høre at du har kommet deg. Missunte deg ikke den første tiden. Hørtes ut du som du rett og slett hadde det helt grusomt. :kaffe:
Nene007 Skrevet 19. juni 2008 #5255 Skrevet 19. juni 2008 Ja, den går kjempe fort :D Å bra er det! Min hverdag er så god som normal, utenom at jeg ikke kan løfte sønnen min osv.. Ellers kjenner jeg at jeg er litt stiv, og det klør litt i arrene.. Men, ellers går det supert Hva med deg? Okei.. Var redd dem kommer helt bort jeg Haha.. Uansett er jeg rimelig sikker på at jeg er en D... Jeg la jo inn 400cc og var en stor B før! Jeg sitter å drømmer meg bort på victoria secret jeg Der har de så mye fint! Skal bestille derfra når jeg vet 100% sikkert hvilken str jeg er :D Så bra at sårene gror fort! Da er sikkert mine grodd fint også... Teipen min sitter ganske støpt ennda den.. Hvor kjøper man teip å hvor lenge skal den være der? Jeg fikk beskjed om at når det detter av, trenger jeg den ikke mer..... Joda, jeg får gjort omtrent alt! Bortsett fra å åpne den tunge garasjedøra og sånn. Stikker og klør i sårene enda.. Særlig nå etter at jeg skiftet tape, så svir det litt ekstra. Teipen kjøper du på apoteket. Micropore. Jeg har fått beskjed om å skifte ca 1 gang i uka. Men visste ikke helt når jeg skulle skifte første gang. Men etter to uker tror jeg da at det er trygt å skifte. Teipen så jo ikke ut! Pirellie: Bandasje? Jeg ser det er flere som snakker om å ta av bandasjen.. Jeg hadde ikke noe bandasje jeg. To plaster-lapper over teipen bare. snodig :S Så hvordan så de ut (nå når du har tatt av bandasje)? Ha en fin dag jenter :D
pirellie Skrevet 19. juni 2008 #5256 Skrevet 19. juni 2008 Pirellie: Bandasje? Jeg ser det er flere som snakker om å ta av bandasjen.. Jeg hadde ikke noe bandasje jeg. To plaster-lapper over teipen bare. snodig :S Så hvordan så de ut (nå når du har tatt av bandasje)? Ha en fin dag jenter :D Ja en sånn halv bandasje, har enda ikke tørt å ta den av enda..... Er så spent, det er som juleaften ganger hundre!!! Men jeg kommer med en liten rapport så snart den er av, om noen timer tenker jeg... hehe
pirellie Skrevet 19. juni 2008 #5257 Skrevet 19. juni 2008 Pirellie: Bandasje? Jeg ser det er flere som snakker om å ta av bandasjen.. Jeg hadde ikke noe bandasje jeg. To plaster-lapper over teipen bare. snodig :S Så hvordan så de ut (nå når du har tatt av bandasje)? Ha en fin dag jenter :D Hvor opererte du deg igjen? Glemmer så fort...
Nene007 Skrevet 19. juni 2008 #5258 Skrevet 19. juni 2008 Hvor opererte du deg igjen? Glemmer så fort... Klinikk Stokkan i Tromsø. Har ikke sett noen andre som har vært der. Men anbefaler plassen, kort ventetid og koselige folk Var liksom ikke så komplisert. Det virket som de bare hadde en type protese og legger kun over muskel. Da trengte jeg ikke å bekymre meg over hva jeg skulle velge. Fikk valget hvor jeg ville ha snittet da, men der hadde jeg bestemt meg allerede. Under puppen takk. Vil ikke begynne å eksperimentere med brystvorta
pirellie Skrevet 19. juni 2008 #5259 Skrevet 19. juni 2008 Klinikk Stokkan i Tromsø. Har ikke sett noen andre som har vært der. Men anbefaler plassen, kort ventetid og koselige folk Var liksom ikke så komplisert. Det virket som de bare hadde en type protese og legger kun over muskel. Da trengte jeg ikke å bekymre meg over hva jeg skulle velge. Fikk valget hvor jeg ville ha snittet da, men der hadde jeg bestemt meg allerede. Under puppen takk. Vil ikke begynne å eksperimentere med brystvorta Enig med den, under puppen takk Nå tror jeg har fått nok mot så nå stikker jeg å tar av bandasjen!!! Kryss fingrene for meg!!
Aries86 Skrevet 19. juni 2008 #5260 Skrevet 19. juni 2008 jeg og skal operere på fms på tirsdag! gruer meg noe jævli til narkosen. jeg skal legge under muskel, legen sa at de opererte kun i nakose fordi det var det tryggeste. Oi på tirsdag allerede! Heldiggrisen! Jeg gleder meg sånn til å få det overstått... Hvor mye skal du operere inn? Det blir 315g på meg... er litt redd for at det blir for lite?Selv om det på konsultasjonen så kjempemye ut... Jeg og skal ta under muskel... fikk du valget mellom over eller under? Jeg fikk ikke... Og by the way, etter å ha lest litt mer på nettet kom jeg over at det finnes høy og lav-profilerte proteser (eller noe sånt) også... fikk du informasjon på FMS om dette? For det gjorde ikke jeg!kanskje de bare har en type...?? Håper denne helgen og neste uke går fooort! Lykke til med deg på tirsdag!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå